3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.

Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των  μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.

Συμφωνείτε με ένα τέτοιο μέτρο; Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν;

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 11:29 | Χ. Δημήτρης

    Συμφωνώ απόλυτα. Όι διακαιολογίες περί επενδυτικου κινδύνου ισχύουν κυρίως για τους κερδοσκόπους, όχι για τους πραγματικούς επενδυτές.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 11:33 | gs

    Κύριε Υπουργέ
    Την τελευταία 20ετία οι εκάστοτε κυβερνήσεις αναφερόντουσαν στο ΧΑΑ και έλεγαν ότι είναι μοχλός ανάπτυξης……….έγιναν διαθέσεις μετοχών δημόσιων οργανισμών και εταιριών (ΟΤΕ-ΔΕΗ-ΟΠΑΠ-κ.α.)απευθυνόμενοι σε πλατιά λαϊκά εισοδηματικά στρώματα που η διακράτηση των μετοχών είχε και έχει αποταμιευτικό χαρακτήρα αποβλέποντας και στην είσπραξη του μερίσματος.Σκόπιμα όμως στελέχη της κυβέρνησης ξεχνούν ν’ αναφέρουν ότι ήδη το μέρισμα έχει ήδη φορολογηθεί με 25% στην πηγή και πρόσφατα με ένα επιπλέον 10% φορολογίας.
    Παρακαλώ να δώσετε τον ορισμό του φορολογικού δίκαιου.
    Όλα στην φορολογική κλίμακα??? ΝΑΙ.
    Και με το ήδη συνολικό 35%,που ήδη έχει εισπραχθεί, τι θα γίνει?? ή τίθεται θέμα για το 10% μόνο,που αυτομάτως θ΄ανέβει στο 25%,λόγω κλίμακος.
    Θεωρήται φορολογικό δίκαιο το εισόδημα από μερίσματα να το ΔΙΠΛΑΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΕ καθότι είναι μεγάλος αριθμός των μικρομετόχων που το εισόδημά τους είναι ήδη στην κλίμακα του 25% και εκεί θα προστεθούν τα μερίσματα.
    Φιλικά

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 09:57 | Andreas Mitropoulos

    Ναι στη φορολόγηση των διανεμόμενων κερδών σε φυσικά πρόσωπα, με προσοχή όμως να μην θιγεί η επιχειρηματικότητα.

    Για τα μερίσματα μετοχών διαφωνώ γιατί θα είναι ο θάνατος για το ελληνικό χρηματιστήριο. Οσο παράλογο είναι να φορολογούνται οι τόκοι των καταθέσεων σύμφωνα με την ενιαία κλίμακα εισοδήματος τόσο παρόλογο είναι να φορλογούνται τα μερίσματα των μετοχών.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 08:56 | Παναγιώτης Κονδύλης

    =ΣΤΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΧΕΞΙΑΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ Η ΧΩΡΑ ΟΛΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ:

    -ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΟ ΦΟΡΟ ΔΙΑΝΕΜΟΜΕΝΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΣΤΙΣ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ[ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ], ΚΑΤΑ ΠΕΝΤΕ ή Χ% ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ,ΜΕ ΕΞΑΝΤΛΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ.
    -ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΑΜΕΣΑ ΕΣΟΔΑ[ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ],ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ, ΑΝΕΥ ΛΟΓΟΥ, ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 02:48 | N.X.

    Προτείνω αυτοτελή φορολόγηση 15% ή ακόμα και 20% στην πηγή όσον αφορά τις μετοχές ή τα μερίσματα αυτών αρκεί αυτό να επεκταθεί και στις επιχειρήσεις του εξωτερικού μέσω ενός λογαριασμού της Τράπεζας της Ελλάδος. Αν αυτό συνδυαστεί και με έλεγχο των χρημάτων που εισρέουν μέσω οποιασδήποτε τράπεζας για την αγορά οποιοδήποτε αγαθού του προσώπου που έλαβε τα μερίσματα ή οποιουδήποτε προστατεούμενου μέλους αυτομάτως τότε θα μπορέσει να πιαστεί η οποιαδήποτε μη φορολογητέα ύλη. Το ίδιο να συμβεί ακόμα και αν η εταιρία είναι θυγατρική κάποιας άλλης εταιρίας στο εξωτερικό. Ούτως ή άλλως οι εταιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα ως θυγατρικές θα συνεχίσουν να υπάρχουν γιατί δεν υπάρχει ανταγωνισμός και επομένως δεν υπάρχει κίνδυνος να φύγουν από εδώ. Τα κέρδη τους είναι μεγάλα και σημαντικά.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 02:17 | Θανάσης Παπαθανασόπουλος

    Συμφωνώ απόλυτα με τα διανεμόμενα κέρδη /μερίσματα. Όχι όμως όταν αυτή γίνεται υπό μορφήν μετοχών, γιατί τότε είναι επανεπένδυση στην επιχείρηση. Δυναμώνει η επιχείρηση, όχι η κατανάλωση.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 00:49 | νικοσ

    ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 23:44 | kasyros

    εφόσον γινει αυτό, υποθέτω οτι έχετε συνυπολογίσει την απώλεια που θα έχει το κράτος απο την απόσυρση κάποιων σημαντικών ελληνικων κεφαλαίων απο το ελληνικό χρηματιστήριο.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 23:10 | Δημήτρης Δημητρακόπουλος

    κύριε υπουργέ

    Είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε, πως η φορολόγηση των εταιρείων με 20% και 25%+10% ανάλογα με την μορφή τους, προσαυξάνεται σημαντικά από:
    1. την προκαταβολή φόρου 80%
    2. τα κλεισίματα προηγουμένων χρήσεων που αποφέρουν σημαντικά έσοδα στο κράτος, αλλά και αφορολόγητα έσοδα στους ελεγκτές.
    3. τις έκτακτες εισφορές παρελθουσών/τρεχούσης χρήσεων
    Συνεπώς η κατάργηση της φορολόγησης στην πηγή, θα πρέπει να συνοδεύεται τουλάχιστον από την εξομοίωση προκαταβολής φόρου και την κατάργηση κάθε μορφής έκτακτων εισφορών.
    Η φορολόγηση στην πηγή έχει θετικά αποτελέσματα:
    1. προγραμματισμένη ρευστότητα του κράτους
    2. φορολόγηση με υψηλό συντελεστή (32,5%+προκαταβολή φόρου 80%) ακόμη και χαμηλών κερδών
    3. αποθάρρυνση των μετόχων να διαχειρίζονται τις μετοχές τους μέσα από νομικά πρόσωπα (πχ ΜΟΝ. Ε.Π.Ε., off shore εταιρείες κλπ)
    Τα μη διανεμόμενα κέρδη, θα πρέπει να φορολογούνται με συνολικά μειωμένο συντελεστή πχ κατά 50%, με την προϋπόθεση ότι, εντός τριετίας, επενδύονται εκ νέου, είτε κατευθύνονται στην αποπληρωμή δανείων των επιχειρήσεων.
    Σημειώστε ότι : η μείωση δανεισμού, μειώνει τις δαπάνες και αυξάνει μεσοπρόθεσμα τα κέρδη αλλά και την απασχόληση.
    Συνεπώς το κράτος θα έχει υγιείς και κερδοφόρες επιχειρήσεις που παράγουν, μεγαλύτερη φορολογητέα ύλη.
    Που δεν είναι αντίπαλοι, αλλά συνεργάτες για το καλό όλων μας.

    Κλείνοντας :
    ΘΕΤΙΚΟΣ ο διάλογος, αν ακούγεται η γνώμη των πολιτών.
    ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ, αν αξιοποιηθεί λαϊκιστικά για να δικαιωθούν σκληρά και αντιαναπτυξιακά μέτρα.
    Ελπίζω ότι, ισχύει το πρώτο.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 22:36 | giorgos

    Εφόσον τα κέρδη απο μερίσματα μετοχών αποτελούν εισόδημα δεν καταλαβαίνω το λόγο γιατί να μπαίνει το θέμα προς συζήτηση και να μη φορολογηθούν. έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 22:59 | ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Το θεωρώ απαραίτητο πέραν πάσης συζήτησης.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:43 | ΚΑΤΡΑΝΙΤΣΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΝΑΙ,ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΕΝΙΑΙΟ ΤΡΟΠΟ.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:38 | Δημοσ Ζιώτας

    Εάν μέτοχος μιάς, στην Ελλάδα φορολογουμένης εταιρίας, είναι μια αλλοδαπή εταιρία ή ένας αλλοδαπός πολίτης, τα μερίσματα που θα εισπράττουν δεν θα φορολογούνται μόνο στην πηγή; Οι Έλληνες μέτοχοι στην ίδια εταιρία δεν θα πληρώνουν περισσότερο φόρο τελικά;

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:03 | A,Tsapatsaris

    Σωστο.Φορολογειστε στο ιδιο επιπεδο και τα αντιστοιχα των υπερακτιων για να περιοριστουν οι φουσκες και η κερδοσκοπια

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 20:35 | Αλέξανδρος ΜΠΕΝΟΣ

    Είναι πολύ πιθανό η παραπάνω φορολόγηση των μερισμάτων να οδηγήσει σε μείωση πληρωμών μερισμάτων σε μετρητά από τις εισηγμένες και την αντικατάστασή τους από μερίσματα σε δωρεάν μετοχές. Επίσης θα στρέψει τους επενδυτές σε εισηγμένες με χαμηλή μερισματική απόδοση και υψηλή κεφαλαιακή απόδοση (βλ. Αλουμίνιο).

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 20:56 | Ευστάθιος Δασκαλογιάννης

    Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

    αναφορικά με την πρότασή σας για σύνδεση του αφορολογήτου ορίου με την προσκόμιση καταναλωτικών δαπανών ώστε να αντιμετωπιστεί μέρος της φοροδιαφυγής θα ήθελα να σας παραθέσω τις κάτωθι παρατηρήσεις – ερωτήματα που απορρέουν από αυτή.

    1) Η σύνδεση του αφορολογήτου ορίου με την προσκόμιση καταναλωτικών δαπανών θα είναι δίκαιη και σωστή εφ όσον περιλαμβάνει αποδείξεις ειασδήποτε μορφής που αφορούν την κατανάλωση και παροχή υπηρεσιών. Με άλλα λόγια θα πρέπει υποχρεωτικά να κόβουν αποδείξεις τα περίπτερα, τα ταξί, τα βενζινάδικα (κάτι που δεν ισχύει σήμερα) καθώς και να υπολογίζονται οι αποδείξεις από σούπερ μάρκετ, λαικές αγορές κλπ.

    2) Πολλοί άνθρωποι κυρίως νέοι μπορεί να μην προβούν σε πολλές καταναλωτικές δαπάνες με σκοπό να αποταμιεύσουν κάποια χρήματα. Σε αυτήν τν περίπτωση θα υπολογίζεται η ετήσια αύξηση των καταθέσεων?

    3) Πολλοί συμπολίτες μας και ιδιαίτερα στα χωριά είναι από δύσκολη έως αδύνατη η συλλέξουν ικανό ποσό αποξείξεων. Θα υπάρξουν γεωγραφικά ή εισοδηματικά κριτίρια που θα μεταβάλλουν το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων?

    4) Θα απολαμβάνει το ίδιο αφορολόγητο ένας που καταθέτει αποδείξεις για την κατανάλωση ειδών πρώτης ανάγκης ή την παροχή επείγουσων υπηρεσιών (μισθωτός-συνταξιούχος) με κάποιον που οι αποδείξεις του αφορούν κατανάλωση και υπηρεσίες που υποδεικνύουν πολυτελή διαβίωση?

    Με βάση τα προαναφερόμενα πιστεύω ότι σύνδεση του αφορολόγήτου με την προσκόμιση αποδείξεων πρέπει να εφαρμοστεί κλιμακωτά (με εισοδηματικά, γεωγραφικά, οικογενειακά κριτήρια), να συμεριλαμβάνονται οι αποδείξεις τα περίπτερα, τα ταξί, τα βενζινάδικα (κάτι που δεν ισχύει σήμερα) καθώς και να υπολογίζονται οι αποδείξεις από σούπερ μάρκετ, λαικές αγορές κλπ. Επίσης να συνυπολογίζεται εφόσον δεν προσκομίζεται το ζητούμενο ποσό – λόγω αποταμίευσης – η αύξηση των καταθέσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

    Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι όλα αυτά θα πρέπει να συνδιαστούν με την αναδιοργάνωση και την σωστή λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών και των ΔΟΥ καθώς κυριαρχούνται από αδιάφορα, επιεικώς βαριεστημένα (λόγω δημοσιουπαλληληκής μονιμότητας και ατιμωρησίας) και σε μεγάλο ποσοστό διευθαρμένα στελέχη.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 20:55 | ΤΑΤΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Κύριε υπουργέ συνέχεια τρίτη:

    Δεν υπάρχεί λόγος (όπως ανέφερα και προηγουμένως) για αυτοτελή φορολόγηση.
    Οι μέτοχοι επί της ουσίας είναι κι αυτοί επιχειρηματίες. Έχουν επενδύση ένα κεφάλαιο και περιμένουν απόδοση. Ποιός λοιπόν ο λόγος και αυτός που έχει μία ατομική επιχείρηση να φορολογείται βάση κλίμακας και ο μέτοχος με αυτοτελή φορολόγηση και εξάντληση της φορολογικής του υποχρεώσεις;
    Επίσης αυτός που επενδύει στο χρηματιστήριο γιατί να έχει αυτοτελή φορολόγηση όταν μάλιστα επενδύει χωρίς να έχει καν σταθερά λειτουργικά έξοδα όπως μια ατομική επιχείρηση ή εταιρεία; Και στις δύο κατηγορίες υπάρχουν οι κίνδυνοι της επένδυσης και απόδοσης.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Όλα να φορολογούνται βάση κλίμακας και να σταματήσουν οι διακρίσεις και οι πολίτες δύο ή τριών ταχυτήτων. ΙΣΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 19:41 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ

    Στο ερώτημα αν πρέπει να φορολογηθούν τα μερίσματα με την ενιαία κλίμακα, η απάντηση μοιάζει αυτονόητη, δηλαδή σωστό και δίκαιο όλα τα εισοδήματα να φορολογούνται με τον ίδιο τρόπο.
    Ομως τα μερίσματα φορολογούνται ήδη με 25% στην πηγή (στην Εταιρεία) και με ένα πρόσθετο 10% στον δικαιούχο του μερίσματος, ήτοι συνολικά φορολογούνται με 35%.
    Εύλογο λοιπόν και δίκαιο, αφου θα φορολογηθούν με την κλίμακα να συνυπολογισθεί αυτό το 35%, εκτός αν για κάποιο λόγο θα πρέπει τα εισοδήματα από μερίσματα να έχουν επαχθέστερη φορολόγηση και τούτο μάλλον δεν το ομολογούν οι θιασώτες της συγκεκριμένης διαβούλευσης.
    Ετσι σε λίγο δεν θα υπάρχει Ελληνας μικροεπενδυτής και το Ελληνικό Χρηματηστήριο θα μαραζώσει και θα εγκαταλειφθεί στους Ξένους, που ας μην γελιόμαστε δεν φορολογούνται.
    Στο συγκεκριμένο θέμα λοιπόν, μην επιρεάζεστε από τον κάθε πικραμένο,
    αλλά απλά ακολουθείστε τον τρόπο φορολόγησης των μερισμάτων, από τις άλλες χώρες, επιλέξετε τον υπιότερο, λόγω ειδικών συνθηκών του ΧΑΑ και μην καταστρέψεται το Ελληνικό Χρηματηστήριο και τους λίγους εναπομείναντες Ελληνες επενδυτές.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 17:18 | Ντάνης Ανδρέας

    Συμφωνώ απόλυτα και δεν νομίζω ότι θα δημιοργηθούν ουσιαστικά προβλήματα.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 14:27 | ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

    Αν τα μερίσματα ενταχθούν στην κλίμακα, τότε τα κεφαλαιακά κέρδη (capital gains) θα φορολογούνται με χαμηλότερο συντελεστή από τα μερίσματα και οι εισηγμένες θα αυξήσουν δραματικά τις επαναγορές ιδίων μετοχών. Επομένως τα προβλεπόμενα έσοδα του Υπουργείου ΔΕΝ θα πραγματοποιηθούν. Ακριβώς το ίδιο συνέβη στις Η.Π.Α. (βλ. Fama & French «Disappearing Dividends» – Journal of Financial Economics 60:3-43, 2001: Κατά την την δεκαετία του ’80 και μετά, οι επαναγορές ιδίων μετοχών άρχισαν να αυξάνουν διαρκώς και για πρώτη φόρα το 1998 το ύψος σε $ των επαναγορών ιδίων ξεπέρασε αυτό των μερισμάτων, με την κατάσταση αυτή να συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
    Συν τοις άλλοις θα δημιουργηθούν ατομικές εταιρείες επενδύσεων ή/και αντίστοιχες εξωχώριες με αποτέλεσμα κανένα μέρισμα να μην καταγράφεται στην κλίμακα.
    Κατά την αποψή μου η απλούστερη μορφή φορολόγησης είναι η αυτοτελής, με έναν συντελεστή 5-10% επί:

    μερισμάτων / κεφαλαιακών κερδών / κερδών παραγώγων /
    τόκων καταθέσεων-ομολόγων /
    τόκων και κεφαλαιακών κερδών συναλλάγματος /
    εισόδηματος ενοικίων / κεφαλαιακών κερδών ακινήτων-οικοπέδων,

    καθώς όλα τα ανωτέρω αποτελούν εισόδημα επενδύσεων κεφαλαίου και όχι εργασίας, επομένως δεν έχουν και θέση στην κλίμακα.

    Ευχαριστώ,
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
    ΠΟΛ.ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ,
    ΜΒΑ – Ph.D.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 13:45 | Στάμος Θ. Στράτος

    Δεν ειναι απαραιτήτως λάθος να φορολογούνται τα μερίσματα με βάση την φορολογική κλίμακα, υπό τις εξής ομως τρείς βασικές προυποθέσεις:

    1. Το εισόδημα εκ μερισμάτων να προστείθεται σε όλα τα αλλα δηλούμενα εισοδήματα οπότε το συνολικό εισόδημα που θα προκύπτει να φορολογείται στην κλίμακα οι οποία πρέπει να ειναι απλή, με μικρούς συντελεστές και να μην περιλαμβάνει περισσότερους από δύο (εστω ενας κεντρικός 15% γιά εισοδήματα εως 75.000 ευρώ και 20% γιά το υπερβάλλον).

    2. Τα διανεμέμενα μερίσματα να αφαιρούνται από τα φορολογητέα κέρδη της επιχείρησης ωστε να αποφεύγεται ετσι η διπλή φορολογία των κερδών από επιχειρηματικές δραστηριότητες. Η καταβολή των μερισμάτων να γίνεται υποχρεωτικά σε τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου και η παρακράτηση ενός ελαχίστου φόρου (στην περίπτωσή μας 15%) να γίνεται από την τράπεζα (οπως γίνεται και με τις καταθέσεις).

    3. Να φορολογούνται με τον ιδιο τρόπο και οι τόκοι των καταθέσεων, ωστε να εξισωθεί η φορολογική μεταχείρηση μεταξύ των τόκων και των μερισμάτων, αφού και οι δύο περιπτώσεις αποτελούν εισόδημα από απόδωση επί επενδεδυμένων κεφαλαίων. Το να παραμένει η φορολογία στούς τόκους των καταθέσεων χαμηλότερη από αυτήν επί των μερισμάτων ύπονομεύει την ανάπτυξη αφού θεωρεί εκ προιμίου ορθότερη επιλογή τις επενδύσεις σε καταθέσεις (και συναφείς επενδυτικές επιλογές οπως ειναι τα ομόλογα) αντί σε επιχειρηματικές δραστηριότητες (απ’ ευθείας ειτε μέσω του χρηματιστηρίου.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 13:18 | πετρος μιχος

    Οι νοσοκομειακοί γιατροί εργαζόμαστε υπερωριακά & υποχρεωτικά προκειμένου νακαλύψουμε τις ανάγκες των Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας της χώρας και μάλιστα ο συνολικός εβδομαδιαίος χρόνος εργασίας των υπερωριών μας υπερβαίνει κατά πολύ το μέγιστο επιτρεπόμενο χρόνο εργασίας των 48 ωρών, όπως αυτός προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία.
    Επιπλέον, το ωρομίσθιο της υπερωριακής εργασίας των Νοσοκομειακών
    γιατρών πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 0,0059 καταλήγει να ανέρ-
    χεται μόλις το 60% του ωρομισθίου που ισχύει για όλους τους άλλους
    Δημοσίους Υπαλλήλους της χώρας!!!!!
    Πέρσι μετά από μακρά διαπραγμάτευση με το Υπουργείο Υγείας οδηγη-
    θήκαμε την 1η Δεκεμβρίου 2008 σε κλαδική συμφωνία με το Υπουργείο
    Υγείας με σκοπό να υπάρξουν εκ μέρους μας παρεκκλίσεις στον εβδομα-
    διαίο χρόνο εργασίας για μικρό χρονικό διάστημα και ταυτόχρονη δέ-
    σμευση εκ μέρους της πολιτείας να πραγματοποιήσει προσλήψεις 4500
    γιατρών και να βελτιώσει τις συνολικές μας απολαβές.
    Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας εκτός των άλλων περιλαμβάνεται
    και η αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών μας κατά 20%, καθώς και
    το αφορολόγητο της αποζημίωσης για έξοδα βιβλιοθήκης.
    – Θεωρώ αδιανόητη τυχόν απόπειρα να καταστρατηγηθείμε το επερχόμενο φορολογικό νομοσχέδιο μονομερώς από την πλευρά της πολιτείας η κλαδική μας συμφωνία ως προς τις ειδικές φορολογικές διατάξεις που αυτή περιέχει.
    Τούτο θα σημάνει ότι η συμφωνία αυτομάτως καταπίπτει στο
    σύνολό της με απρόβλεπτες συνέπειες για τη λειτουργία του
    Δημόσιου Συστήματος Υγείας της χώρας.
    – Θεωρώ απαράδεκτο να συνεχίζεται ο υπολογισμός και η εκκαθάριση των υπερωριών μας με υποπολλαπλάσιο ωρομίσθιο εκείνου των Δημοσίων Υπαλλήλων και η κυβέρνηση όχι μόνο να ανέχεται την αδικία, αλλά ταυτοχρόνως να επεξεργάζεταισενάρια μεγαλύτερης φορολόγησης από εκείνην που συμφωνήθηκε μέσω της κλαδικής συμφωνίας. Το άνοιγμα τέτοιας συζήτησης εκ μέρους της κυβέρνησης ασφαλώς θα οδηγήσει τους γιατρούς στη διεκδίκηση αποζημίωσης των εφημεριών με το προβλεπόμενο για όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους ωρομίσθιο. ας πληρώσει η πολιτεία τους νοσοκομειακούς γιατρούς με το ωρομισθιο της υπερωρίας όπυς και τους αλλους δημοσιους υπαλληλους – κ οχι με το 60% του ωρομισθιου – και τοτε ας καταργησει την αυτοτελή φορολογηση. Σιγουρα θα της στοιχησει πολυ περισσοτερο χρημα!!!
    – Το αφορολόγητο της αποζημίωσης για έξοδα βιβλιοθήκης θεσμοθετήθηκε στο πλαίσιο της συνολικής κλαδικής συμφωνίας για βελτίωση των απολαβών μας και βεβαίως με κριτήριο ότι πρόκειται περί αποζημίωσης και όχι επιδόματος.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 10:14 | Σ. Οικονόμου

    Είναι λογικό και σωστό να υπαχθούν στην ενιαία κλίμακα, αφού όμως προηγουμένως η κλίμαξ αυτή γίνει ορθολογικώτερη και κατα συνέπεια λογικώτερη.
    Επίσης πέραν των μερισμάτων και άλλες κατηγορίες εισοδημάτων που σήμερα φορολογούνται αυτοτελώς θα πρέπει να υπαχθούν στην ενιαία κλίμακα, υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις ορθολογισμού της.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 03:27 | Σαγιας πετρος

    μεγαλο λαθος,εκτος αν σταματηση η φορολογια των μερισματων στην πηγη τους,αν δεν κανω λαθος ειναι 35% συν 10% πανω στο μερισμα =45% πολλα δεν ειναι?Το χαα και οι μικρομετοχοι αντιμετοπιζουν πολλα προβληματα τα γνωριζεται.χρονια τωρα οι μικρομετοχοι προσφερουν στην οικονομεια του κρατους παρα πολλα χωρις να εχουν καποια πρωστασια.αντιθετα μαλιστα πεφτουν θυματα εκμεταλευσης απο τις εταιρειες,ακομα και απο το ιδιο το κρατος π.χ.τα μερισματα που δεν δωθηκαν φετος,αυτα ειναι ο τοκος που θα πληρωσουν οι τραπεζες στο κρατος για τα ποσα που πηραν ως δανεια για την εν.της οικονομιας,οι τραπεζες θα κερδισουν απο τα δανεια που δωσαν,το κρατος θα κερδιση το συμφωνιμενο μερισμα,μονο ο μετοχος χανη και μαλιστα απο το ιδιο κρατος το οποιο εχει ωφελειθη απο αυτον παρα πολυ,δεν ειναι αδικο αυτο?

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 02:23 | stavros

    για το αδικο της αυτοτελης φορολογησης με εχουν καλυψει απολυτα.
    ουσιαστικα η αυτοτελης φορολογηση θα οδηγησει σε αποφορολογηση,ιδιαιτερα στις εισηγμενες εταιρειες.
    μονο το 22% των εισηγμενων ανηκει σε φυσικα προσωπα που θα φορολογηθουν περισσοτερο.το 59@ ανηκει σο νομικα προσωπα που θα αποφυγουν απλα και το 10@ της επιβαρυνσης που ειχαν.
    Στις περισσοτερες ευρωπαικες χωρες ειναι οντως 10-20@ η επιπλεν φορολογηση αλλα στην πηγη και οχι στο εισοδημα ετσι πραγματι θα εχουμε αυξηση στα εσοδα του κρατους και οχι μειωση.
    τα στατιστικα ειναι του χρηματιστηριου http://www.helex.gr
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dividend_tax συνολικες πληροφοριες για το φορο μερισματων

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 02:42 | Νικος Κορνιωτης

    Κυριε Υπουργε
    Οταν προεκλογικά παρουσιάστηκε η πρόταση αυτή του Πασοκ, την αντιμετώπισα απολύτως θετικά ,γιατί ακούγεται ΄΄λογική και δίκαιη΄΄.
    Σήμερα, διαβάζοντας ,σχεδόν το σύνολο των κατατεθέντων,επι του συγκεκριμένου, στην δημόσια διαβούλευση, οφείλω να πω οτι είμαι αρκετά επιφυλακτικός για την ορθότητητα της προτεινόμενης ρύθμισης.
    Κύριε Υπουργέ
    Ο χώρος του χρηματιστηρίου, όπως πολυ καλα γνωρίζετε είναι ΄΄ιδιαίτερος χώρος΄΄, στον οποίο ,συμφωνούμε οτι, δέν μπορεί να υπάρχει ασυδοσία και απουσία κανόνων και ελέγχου. Ταυτοχρόνως όμως πρέπει να αναγνωρισθέι η ιδιαιτερότητά του, αν δεν θέλουμε να χάνουμε την επαφή με την πραγματικότητα.
    Και αυτή την πραγματικότητα , μεγάλος αριθμός πολιτών που συμμετέχουν στη διαβούλευση, την παρουσιάζουν με την κατάθεση των επισημάνσεών τους. Φαινεται οτι γνωρίζουν πολύ καλά τις ιδιαιτερότητες της χρηματιστηριακής αγοράς.
    ΠΡΟΣΕΞΤΕ αυτά που τονίζουν, εστω και άν ΄΄κινούνται΄΄ απο κάποια ΄΄ιδιοτέλεια΄΄.
    Κύριε Υπουργέ
    ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ , απο την εφαρμογή του μέτρου;
    ΄΄Αξίζει΄΄ αποδεδειγμένα ή έχει μόνο ΄΄παιδαγωγικό΄΄ στόχο απόδειξης ΄΄φορολογικής δικαιοσύνης;΄΄.
    Πιστέυετε, οτι μπορεί η στριμωγμένη ,απο τα δικά της τα λάθη ,ασθενική και στην εντατική ευρισκόμενη ΕΛΛΑΔΑ , να θέσει τέτοιους κανόνες στον κατ΄εξοχήν νεοφιλελεύθερο χώρο διακίνησης κεφαλαίων;
    Καλή φώτιση για επιτυχία.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 02:19 | Γιαννης Α

    Τα πραγματα ειναι σχετικα απλα:

    1 υποχρεωτικες ταμειακες για ολους (πρατηρια καυσιμων, ταξι κτλ)
    2 ανωνυμη γραμμη καταγγελιας για οσους δεν εκδιδουν αποδειξεις
    3 φοροαπαλλαγη 100% για οσους εχουν αποδειξεις για το συνολο των εισοδηματων τους ( το υψος καθοριζεται απι τις εκαστοτε αναγκες του κρατους) και για πασης φυσεως δαπανη. Πχ για εισοδημα 20000 με αποδειξεις 10000 και αφορολογητο 8000 λογο οικ καταστασης εκπτωση φορου μονο για τις 4000 ευρω αφου μονο οι μισες αποδειξεις συγκεντρωθηκαν
    4 ειδικες φοροαπαλλαγες μονο για οικογενειες με παιδια και ειδικες κατηγοριες( αναπηροι κτλ) πχ το 1 παιδι φοροαπαλλαγη 8000 ευρω, τα δυο 16000 ευρω, τα 3 32000 ευρω, απο 4 και πανω πληρες αφορολογητο
    5 αυστηρο φορολογικο point system το οποιο οταν εξαντληθει να οδηγει αμετακλητα στην φυλακη
    6 καμια απολυτος εξαιρεση (ουτε για βουλευτες, διπλωματες κτλ) απο το φορολογικο
    7 δημοσια διαπομπευση φοροφυγαδων στο διαδικτυο/εφημεριδες με κατασχεση περιουσιας στο 10πλασιο της φοροκλοπης
    8 αμεση απολυση δημοσιων υπαλληλων που κατηγορουνται για οικονομικα σκανδαλα και επαναπροσληψη τους μονο ανκριθουν αμετακλητα αθωοι απο τα δικαστηρια
    9 αναδρομικο ποθεν εσχες για τους παντες απι την πρωτη μερα που αρχισαν να εργαζονται και δημευση περιουσιας που εχει αποκτηθει στο διαστημα αυτο αν ειναι μεγαλυτερη απο προσθετικα ολα τα εισοδηματα τους ολων των ετων.

    Εχετε τα …… Να τα κανετε η θα διαβουλευομαστε για λογους δημοκρατικης κοροιδιας!

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 01:56 | Μπάμπης Καλατζής

    Κέρδη Εταιρικά
    Τα διανεμόμενα κέρδη (μερίσματα κλπ) φορολογούνται στην κλίμακα φυσικών προσώπων. Αν αυτός που εισπράτει το μέρισμα δεν υποβάλει φορολογική δήλωση στην Ελλάδα ο συντελεστής φορολόγησης του μερίσματος ταυτίζεται με τον ανώτερο φορολογικό συντελεστή της κλίμακας των φυσικών προσώπων που πρέπει να είναι στο 35%.
    Κέρδη αδιανέμητα που επενδύονται εντός πενταετίας στη χώρα και αυξάνουν θέσεις εργασίας ή εθνικό πλούτο συντελεστής 10%.
    Κέρδη αδιανέμητα στην που δεν επενδύονται εντός της πενταετίας συντελεστής 25%

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 00:48 | ΜΟΥΣΤΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Σχετικά με την φορολόγηση των μερισμάτων πέρα από αντιαναπτυξιακή , από διπλή φορολόγηση κλπ , έχω να προσθέσω και άλλο σκεπτικό . Οι φόροι επί των μερισμάτων ειδικά των τραπεζών που φορολογούνται στην πηγή εισπράτονται από το Δημόσιο . Εάν μπουν στην κλίμακα και ο κάθε ιδιώτης παίρνει από την τράπεζα βεβαίωση , είναι βέβαιο ότι θα δηλωθούν και εάν δηλωθούν είναι βέβαιο ότι οι φόροι που αναλογούν θα εισπραχθούν . Μην ξεχνάμε , τι γίνεται με τις ανείσπραχτες οφειλές στο Δημόσιο .

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 00:57 | ΓΙΑΝΝΑ

    ΕΙΜΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΠΙΣΤΗΣΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΩΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ «ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ».ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΙΠΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ Η ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ ΕΧΕΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΤΑΙΡΟ ΩΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ, ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΩΣ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ 25% ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΩΣ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ 45% ,ΑΛΛΑ ΘΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ , ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ. ΑΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΝΟΜΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ Η ΑΔΙΚΗ ΔΙΠΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΩΣ ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΝΙΣΤΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΤΟ ΦΟΡΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΧΟΛΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΩΝ ΜΟΥ

    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ Κε ΥΠΟΥΡΓΕ.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 00:48 | Βασιλειος Καλαματιανος

    Διαβασα οτι το κρατος προτιθεται να φορολογησει αναδρομικα για το 2009 τα μερισματα στην κλιμακα φορου φυσικων προσωπων.
    Αν δε κανω λαθος αυτα εχουν ηδη φορολογηθει στην κερδοφορια επιχειρησεων με 25% και με τον ειδικο φορο 10%.
    Με το προτεινομενο συστημα συμφωνω, αλλα δεν ειμαι βεβαιος οτι θα βοηθησει στην αυξηση των φορων για τους παρακατω λογους.
    α. το κρατος εχει επαρκη οικονομικα στοιχεια ωστε να ειναι σιγουρο οτι η πλειοψηφια των μετοχων ανηκει στην κλιμακα 40% ωστε να εχει καποιο οφελος σε σχεση με το σημερινο 35%?
    β. το κρατος εχει επαρκη ηλεκτρονικη οργανωση να κανει τις απαραιτητες διασταυρωσεις και να βεβαιωθει οτι ολοι οι μετοχοι θα δηλωνουν τα μερισματα τους.
    Η πιεση χρονου για εφαρμογη των μετρων ειναι μεγαλη. Με δεδομενο αυτο, αμφιβαλλω για την ληψη σωστα επεξεργασμενων μετρων και εχω την εντυπωση οτι ολα γινονται στο ποδι.
    Ευχαριστω για την προσοχη σας.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 00:50 | ΣΤΡΑΤΗΣ

    κ. υπουργέ:
    H χώρα μας έχει ανάγκη απο επενδύσεις οι οποίες θα δημιουργήσουν νές θέσεις εργασίας, και θα μειώσουν την συνεχώς αυξανόμενη ανεργία, με πολλάπλά οφέλη για την οικονομία μας. Το βασικοτερο προβλημα ειναι η ανεργία, την οποία αν μειώσουμε, θα αυξήσουμε την κατανάλωση, με ότι θετικές επιπτώσεις έχει στην είσπραξη επιπλέον φόρων. Προς θεού μακριά τα χέρια σας απο το χρηματιστήριο, και τους δύστυχους επενδυτές που έμειναν ακόμη.Η χώρα μας χρείάζετα κεφάλαια, για να κινηθεί η οικονομία της. Δώστε κίνητρα να επενδυθούν χρήματα σε μετοχές εταιρειών εισηγμένων στο χρηματιστήριο, το οποιο και θα ελέγχεται για την σωστή λειτουργία του.Μη υποχρεωσετε τους επενδυτές να δηλώνουν τις μετοχές που έχουν στην φορολογική τους δήλωση, και μη φορολογησετε τυχόν βραχυχρόνια κέρδη, αλλά άποψη μου είναι,αν πιστεύετε ότι μπορείτε να αυξήσετε τα έσοδα του κράτους, αυξήσετε το 1 τοις χιλίοις, που ισχύει σήμερα σε 2 τοις χιλίοις στην πώληση των μετοχών.Περισσότερα θα κερδίσετε απο την αύξηση του τζίρου, και όχι από την φορολόγηση των κερδών, η μερισμάτων.
    Και πάλι σας επαναλαμβάνω σαν Τραπεζικός υπάλληλος, μη υποχρεώσετε τους επενδυτές, που ρισκάρουν τις οικονομίες τους στο ήδη αμαρτωλό Ελληνικό Χρηματιστήριο, να δηλώνουν τις μετοχές στη φορολογική τους δήλωση, όυτε τα τυχόν μερίσματα στο εισόδημα τους, γιατί το αποτέλεσμα θα είναι πολύ χειρότερο για την οικονομία της χώρας μας.Αν εφαρμόσετε αυτά που θέλετε, δεν θα υπάρχει χρηματιστηριο, δεν θα έρχονται ξένα κεφάλαια στην χώρα μας,δεν θα υπάρξει ανάπτυξη, δεν θα υπάρξει αύξηση κατανάλωσης αγαθών, το βασικώτερο για είσπραξη ΦΠΑ,και θα κάνατε την χώρα μας, να κατοικείται από κατοίκους, που δεν θα έχουν όρεξη για επενδύσεις, αναπτυξη,και περαιτέρω βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης, γιατί όλα θα τα περιμένουν από το Κράτος, γεγονός που δεν συμβαίνει σε άλλες χώρες.
    Αλλου είναι η φοροδιαφυγή και όχι στο χρηματιστήριο, το οποίο είναι το κυριώτερο εργαλέιο αύξησης της κατανάλωσης, προς όφελος του κράτους.
    Μακρία τα χέρια σας απο τους μετόχους και τα μερίσματα.
    Φερθήτε και λίγο έξυπνα επιτέλους, αν θέλετε να βοηθήστε την χώρα σας.
    Χρειαζόμαστε ρευστότητα,εργασία, κατανάλωση αγαθών.
    Καταθέσεις-μετοχές όχι στην φορολογική δήλωση. ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ 0,01% ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΣΟΔΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΤΕ ΑΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΕΝΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ, ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΣΗ.ΜΗ ΑΠΑΞΙΩΣΕΤΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ.ΘΑ ΔΙΑΠΡΑΞΕΤΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΧΑΡΤΙ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΧ ΧΩΡΑΣ.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 23:24 | Καπετανάκης Ιωάννης

    Κατά την γνώμη μου υπάρχουν 2 θέματα τα οποία πρέπει να προσέξει η κυβέρνηση σχετικά με την μείωση του δημόσιου χρέους και το νοικοκύρεμα του κράτους. Θέμα πρώτο : Πρέπει πάση θυσία νε ελεγχτούν οι δαπάνες του Δημόσιου τομέα. Εκεί γίνεται το μεγάλο φαγοπότι. Οργανισμοί που δεν προσφέρουν τίποτα ή σχεδόν τίποτα, αμαρτωλές συμβάσεις, έργα που ξεκινούν με Χ κόστος και το τελικό κόστος εκτοξεύεται στο διπλάσιο η τριπλάσιο, υπέρογκες δαπάνες στα νοσοκομεία κατασπατάληση πόρων από το προσωπικό των υπηρεσιών (κυρίως αναλώσιμα), υπέρογκες μετακινήσεις, μίζενς, βατοπαίδια, ομόλογα που παίζονται στον τζόγο και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Έχω καταλάβει ότι από την στιγμή που κάτι δεν σου ανήκει δεν το υπολογίζεις κιόλας. Και δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχουμε κοινωνική συνείδηση με ότι συνεπάγεται αυτό. Δεύτερο θέμα είναι ότι η κυβέρνηση πρέπει να δείξει ότι μας υπολογίζει σαν πολίτες αυτού του τόπου και να είναι σίγουρη ότι τότε θα την υπολογίζουμε και εμείς. Από όσο θυμάμαι όλα αυτά τα χρόνια πάντα οι μισθωτοί την πληρώνουν απλά γιατί είναι τα εύκολα θύματα της υπόθεσης. Αν θέλουμε μια οικονομία ισχυρή πρέπει να στηριχτούν τα μικρομεσαία εισοδήματα. Δεν είναι λύση οι συνεχείς φόροι γιατί απλά κάποια στιγμή δεν θα υπάρχει τίποτα για να πάρει το κράτος. Και τότε θα δούμε κοινωνικές εκρήξεις που δεν μπορούμε να τις φανταστούμε. Αν η κυβέρνηση δώσει δείγματα προς την σωστή κατεύθυνση –δίκαιη φορολόγηση, όχι ατιμωρησία, σωστός δίκαιος και συνεχής έλεγχος προς όλους και όχι μόνο προς τους ασθενέστερους, όχι πελατειακές σχέσεις- να είναι σίγουρη ότι και εμείς θα ανταποκριθούμε. Ας μην ξεχνάει η κυβέρνηση την λέξη ΦΙΛΟΤΙΜΟ. Εμείς είμαστε εδώ να στηρίξουμε μια σωστή και δίκαιη πολιτική αρκεί να είναι ΔΙΚΑΙΗ. Ας δώσει λοιπόν δείγματα γραφής η κυβέρνηση και το φιλότιμο του Έλληνα θα μεγαλουργήσει πάλι. Να είναι όλοι σίγουροι.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 23:03 | ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

    Τα κέρδη των επιχειρήσεων φορολογούνται στην πηγή . Δεν είναι σωστό να ξαναφορολογηθούν στην ατομική δήλωση του ιδιώτη. Θα παγώσουν οι εταιρίες και θα ανθίσουν οι off shore . Μην πυροβολείτε τις εταιρίες . Αυτές τροφοδοτούν με αρκετά μεγάλα ποσά τα δημόσια ταμεία.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 22:50 | Γιάννης

    Να καταργηθούν. Αν αρχίσουμε τις εξαιρέσεις τότε σε ένα χρόνο θα επιστρέψουμε και πάλι εδώ που είμαστε.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 22:21 | ΝΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΙΝΙΟΣ

    Είμαι εφοριακός υπάλληλος υπηρετώ στην ΥΠΕΕ και λόγω της ιδιότητας αυτής έχω καταλήξει στ’ ακόλουθα συμπεράσματα:
    Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο ποσοστό των ΑΕ είναι οικογενειακές επιχειρήσεις.
    Μέσω των οικογενειακών ΑΕ καλύπτονται συνήθως και τα περισότερα οικογενειακά έξοδα (αυτοκίνητα, ταξίδια, οικίες, καταναλωτικές δαπάνες)και γι’ αυτό τον λόγο οι μετόχοι δεν έχουν την ανάγκη να δηλώσουν εισοδήματα στην ατομική τους δήλωση για τυχόν κάλυψη τεκμηρίων διαβίωσης.
    Πιστεύω ότι στην περίπτωση που υπάρξουν κέρδη προς διάθεση στην ΑΕ, θα διατεθούν στους οικογενειακούς μετόχους κέδη μετοχών τόσα που αν δηλωθούν θα είναι στα όρια του αφορολόγητου οριο της ατομικής κλίμακας φορολογίας.

    Είναι κοινό μυστικό ότι οι οικογενιακοί μέτοχοι προκειμένου να πάρουν τα κέρδη (νόμιμα ή μη – δηλωμένα ή μη)που τους αναλογούν από την ΑΕ καταφεύγουν σε ανάληψη μετρητών (βαπτίζοντας τα προσωρινή άτοκη διευκόλυνση) από το ταμείο της επιχείρησης και η μόνη επιβάρυνση που έχουν είναι 1,2% χαρτόσημο το οποίο το συνήθως πληρώνουν αν τυχόν ανακαλυφθεί από φορολογικό έλεγχο της ΥΠΕΕ ή ΔΟΥ.

    Σαν συμπέρασμα προτείνω
    1. να διατηρηθεί η αυτοτελής φορολόγηση των διανεμόμενων κερδών των ΑΕ.
    2. να φορολογηθούν αυστηρά οι υποτιθέμενες ταμειακές άτοκες διευκολύνσεις των ΑΕ προς τους μετόχους.
    (Η ακόλουθη τακτική είναι απλή και προσοδοφόρα και βέβαια καταστρεπτική για το κράτος και το κοινωνικό σύνολο:
    Η ΑΕ πραγματοποιεί επενδύσεις τις οποίες υπερτιμολογεί (με λήψη εικονικών τιμολογίων, κυρίως κατασκευαστικών), λαμβάνει δάνειο διπλάσιο ή τριπλάσιο απ’ότι είναι η πραγματική επένδυση. Ένα μεγάλο ποσοστό του δανείου καταλήγει στην τζέπη του μετόχου ενώ η ΑΕ είναι χρεωμένη μ’ένα δάνειο το οποίο δεν χρειάζεται, πληρώνει υπερβολικούς τόκους με αποτέλεσμα να μην βγάζει ποτέ φορολογητέα κ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 22:08 | Σ. ΚΑΚΑΜΠΟΥΡΑΣ

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΜΕΤΡΟ. ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 22:55 | Καπανταϊδάκης Ιωάννης

    Προτείνω
    Φορολόγηση στην πηγή με δικαίωμα έκπτωσης του παρακρατούμενου φόρου από το συνολικό φόρο εισοδήματος.
    Εξαιρούμενες κατηγορίες φορολόγησης κινητών αξιών στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, τόκοι καταθέσεων.

    Δεν πρέπει να μειωθεί ή να καταργηθεί ο φόρος που παρακρατείται από τις επιχειρήσεις και αποδίδεται στο Δημόσιο. Στην περίπτωση που καταργηθεί ή μειωθεί αυτός ο φόρος θα δημιουργήσει πρόβλημα το οποίο μπορεί να έχει σοβαρότερες επιπτώσεις από την φορολόγηση των εισοδημάτων από κινητές αξίες στη κλίμακα φορολογίας εισοδήματος. Οι επιπτώσεις από την μείωση ή την κατάργηση της φορολογίας στην πηγή θα είναι η δημιουργία φορολογικού προγραμματισμού από μεγαλομετόχους για την φορολόγηση των ποσών (της μείωσης) σε άλλα νομικά πρόσωπα ή σε επιχειρήσεις του εξωτερικού.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 22:49 | A.Papagelis

    Δεν γίνεται να φορολογούνται τα κέρδη δύο φορές (μια στις εταιρίες και μια στους μετόχους). Αν αποφασίσουμε να φορολογηθούν οι μέτοχοι θα πρέπει να μην φορολογούνται τα κέρδη απευθείας στις εταιρίες και ανάποδα.

    Γενικά οι μέτοχοι έχουν επενδύσει χρήματα σε μια επένδυση με σημαντικό ρίσκο, θα πρέπει να ενθαρυνθούν και όχι να αποθαρυνθούν από τέτοιες επενδύσεις.

    Ενδιάμεσα μπορούν να φορολογούνται σε επίπεδο εταιρίας μόνο τα μερίσματα που πάνε σε κατοίκους/νομικά πρόσωπα εξωτερικού και σε επίπεδο ατόμου όσα μερίσματα πάνε σε κατοίκους εσωτερικού.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 21:19 | Ευστάθιος Ζωγραφάκης

    Οποιοδήποτε πραγματικό εισόδημα να φορολογείται με την ενιαία κλίμακα. Επομένως και οι μετοχές. Διευκρινίζω εδώ ότι εννοώ ότι όποιο εισόδημα εισπράττεται να φορολογείται και να μην φορολογείται κάτι που δεν αποτελεί εισόδημα όπως η απλή κατοχή ακινήτων. Τα ακίνητα που αποδίδουν εισόδημα αυτό ήδη φορολογείται με την κλίμακα. Όμως τα ακίνητα που δεν αποδίδουν εισόδημα να μην φορολογούνται.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 21:12 | Ν. Θεμελης

    Eνα μεγαλο ΝΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 14:15 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΤΑΛΙΑΓΚΑΣ

    Η φορολόγηση των μερισμάτων είναι καθαρά αντιαναπτυξιακή. Και αυτό διότι ο επενδυτής – μέτοχος , είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας και συμμετέχει , στα κέρδη όπως και στις ζημίες κάθε χρήσης.

    Αν δεν κάνω λάθος η χώρα μας πάσχει από εισροή νέων επενδύσεων από εγχώρια ή ξένα κεφάλαια.

    Επομένως το να φορολογηθεί ο μικρός – μέσος επενδυτής κάποιων χιλιάδων ή εκατοντάδων τεμαχίων μετοχών , δεν νομίζω ότι μπορεί να αυτό να ικανοποιήσει τον Υπουργό.

    Αντίθετα θα πρέπει να εξετασθούν πολιτικές οι οποίες θα ευνοούν την μακροπρόθεσμη διακράτηση μετοχών και να ενημερωθεί ο μέσος έλληνας ότι με την επένδυση και τον ενεργό ρόλο του στις γενικές συνελεύσεις των εταιρειών που μετέχει είναι η ουσία του ζητήματος.
    Από εκεί θα προκύψει η καλύτερη και αυστηρότερη επιτήρηση των βασικών μετόχων , η οποία θα οδηγήσει σε ορθότερες επιχειρησιακές πολιτικές που θα οδηγήσουν σε αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.
    Από αυτήν την κερδοφορία προκύπτουν και οι εκάστοτε φόροι που αυξάνουν τα έσοδα των κρατικών ταμείων.

    Επομένως κύριοι μην πυροβολείτε την επένδυση ξέρετε από που θα βρείτε τα λεφτά…

    π.χ

    Γιατροί
    Δικηγόροι
    Μηχανικοί
    Αρχιτέκτονες
    ΕΡΓΟΛΆΒΟΙ ΟΙΚΟΔΟΜΏΝ
    Συμβολαιογράφοι
    Νυχτερινά κέντρα – μπάρ – εστιατόρια
    Κύκλωμα οικοδομής (υδραυλικοί , ηλεκτρολόγοι, ξυλουργοί, τεχνίτες δαπέδων , ψυκτικοί κλπ.)
    Κύκλωμα συντήρησης επισκευής ΙΧ (Φανοποιοί , ηλεκτρολόγοι , ΜΗΧΑΝΙΚΟΊ , ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΊ , Σχολές οδηγών , ΚΛΠ.)
    Ενοικιαζόμενα δωμάτια , μικρά και μεσαία ξενοδοχεία

    ΜΑΖΕΨΤΕ ΛΙΓΟ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ) ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΗΣΥΧΗ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 11:07 | VASILAKOPOULOS ATHANASIOS

    Afou ta kerdi ton etairion forologountai outos h allos, giati prepei meta na forologithoun dipla?
    Prepei oi metoxoi ton etairion na metaferoun tis metoxes tous se off-shore? h prepei na klevoun tin eforia gia na min emfanizoun kerdi kai ksanaforologountai?
    Den theoro oti to metro tha apoferei simantika posa. Isa isa, apotelei antianaptiksiako metro kai sto telos ta kerdi pou tha dilonontai tha einai ligotera apo ta pragmatika.
    Nomizo oti apotelei anaxronismo.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 11:04 | Νικολαος Ζησης

    Το μέτρο της φορολογίας των μερισμάτων με την κλίμακα είναι άδικο και λάθος.
    1. Είναι άδικο διότι το ίδιο εισόδημα φορολογείται δύο φορές : αρχικά ως κέρδος της επιχείρησης και ακολούθως ως διανεμόμενο μέρισμα από τα ήδη φορολογημένα κέρδη. Σήμερα το μέρισμα φορολογείται ήδη με 10%.

    Η μέση ελληνική οικογένεια που δεν είχε την δυνατότητα να επενδύσει σε διαμερίσματα και οικόπεδα, πίστεψε στο παραμύθι της μακρόχρονης επένδυσης στο ελληνικό χρηματιστήριο και αγόρασε 100 μετοχές Εθνικής, Τράπεζας Ελλάδος κλπ. για τα γεράματα ή τις σπουδές του παιδιού.

    Σήμερα το 50% του κεφαλαίου έχει χαθεί. Απομένει ίσως κάποιο μέρισμα που πέρυσι δεν διανεμήθηκε απο πολλές τράπεζες ενώ κάποιες μοίρασαν μετοχές. Σήμερα αυτό διπλοφορολογείται και προτείνεται να αυξηθεί ωθώντας και τους τελευταίους μικροεπενδυτές (τα κορόιδα) μακρυά από το χρηματιστήριο.

    2. Η κίνηση είναι λάθος. Διότι το Ελληνικό Χρηματιστήριο θα αφεθεί στους ξένους κερδοσκόπους (δεν υποβάλλουν δήλωση στην Ελλάδα) και οι οποίοι δεν επενδύουν μακροχρόνια αλλά κερδοσκοπούν βραχυχρόνια.

    Η μόνη ισχυρή πρόταση είναι να καταργηθεί ο φόρος 35% επί των διανεμόνενων κερδών και μοναδικός συντελεστής φορολόγησης των αποδοχών από μερίσματα να είναι η κλίμακα.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 11:55 | Ευριπίδης Μπίλλης

    Ένας ξένος που θέλει να επενδύσει σε μετοχές μιας μεγάλης εταιρίας πιθανόν να μην το κάνει όταν το κέρδος του μερίσματος του θα φορολογηθεί με ίσως 45%.

    Όχι ίσως, κατά τη γνώμη σίγουρα.

    Έτσι πιθανόν η ζημιά να είναι πολλαπλά μεγαλύτερη από μείωση των επενδύσεων σε σχέση με το προσδοκώμενο κέρδος της φορολόγησης των μερισμάτων.

    Δεν πρέπει όλα να αντιμετωπίζονται υπό το πρίσμα μιας δήθν <> λαίκίστρικης δικαιοσύνης που θα ζημιώσει την ελληνική οικονομία και συνεπώς και τον κόσμο.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 11:44 | Ευαγγελος

    Η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης στα μερίσματα εταιρειών θα έχει ως αποτέλεσμα να γεμίσει η χώρα από ξένες εταιρείες οι οποίοι θα είναι μέτοχοι Ελληνικών Εταιρειών. Όλοι οι «μεγάλοι» επιχειρηματίες θα το κάνουν. Δεν μπορείτε να το σταματήσετε, δεν θα μπορείτε να το ελέγξετε. Βρισκόμαστε εντός ΕΕ, είμαστε μια φιλελεύθερη χώρα και δεν θα μπορεί κανείς να ασκήσει παλαιοσταλινικές μεθόδους. Αντίθετα θα πληγούν οι μεσαίοι και μικροί επιχειρηματίες που προτιμούσαν να δηλώνουν τα πραγματικά εισοδήματα και να φορολογούνται με μια δίκαιη κλίματα.
    Σχετικά με την αυτοτελή φορολόγηση των διανεμόμενων κερδών προσωπικών εταιρειών στην φορολογική κλίμακα: Στην ουσία προσπαθείτε να διπλασιάσετε τους φόρους στους μικρούς επιχειρηματίες. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό στην ουσία καταργεί κάθε κίνητρο – επιδότηση κτλ για την δημιουργία επιχειρήσεων. Επιπλέον δίνει το βασικό κίνητρο θα φοροαποφυγή. Είναι βεβαίως και κοινωνικά άδικο αφού ο επιχειρηματίας λαμβάνει το επιχειρηματικό ρίσκο, δεσμεύει κεφάλαια του (συνήθως το υστέρημα του) και προσδοκά στο μέλλον σε απόδοση τους. Αντίθετα ο μισθωτός προσμένει στην είσπραξη του μισθού του χωρίς το σχετικό ρίσκο. Ουσιαστικά θα νεκρώσει η χώρα και θα σταματήσει κάθε επιχειρηματική ενέργεια.
    Πρέπει να γίνει αντιληπτό ποιός είναι ο χαρακτήρας και το σκοπούμενο της οικονομικής πολιτικής. Επιθυμούμε μια πολιτική ανάπτυξης η οποία θα φέρει έσοδα και ευημερία στην χώρα μεσοπρόθεσμα αυξάνοντας τον πλούτο της χώρας ή φορολόγηση του «ανύπαρκτου» πλέον πλούτου και είσοδο μας σε οικονομικό τέλμα άμεσα μόνο και μόνο για να κλείσουν οι «τρύπες» που δημιουργεί η κρατική κακοδιαχείρηση;
    Πιο σημαντικά πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ποιοί είναι οι παραγωγοί πλούτου στην χώρα. Ο μισθωτός με την εργασία του παράγει αλλά δεν είναι αυτός που δημιουργεί τον πλούτο αφού το επιχειρηματικό ρίσκο το παίρνει ο επιχειρηματίας.
    Τέλος για να δημιουργηθεί φορολογική συνείδηση θα πρέπει να μειωθεί το κράτος. Έχουμε ένα κράτος σπάταλο, βυθισμένο στην διαφθορά για το οποίο δεν έχουμε ακούσει μέχρι τώρα κανένα μέτρο εκλογίκευσης του. Μαζέψτε τα πεταμένα λεφτά ΠΡΩΤΑ έτσι ώστε ο πολίτης από τον οποίο ζητάτε να πληρώσει παραπάνω να νιώθει ότι συμβάλει στην βελτίωση της χώρας και όχι ότι πετάει τα λεφτά του σε μια μια μάυρη τρύπα. Ζητήστε και την γνώμη ανθρώπων που δουλεύουν και δεν είναι κρατικοδίαιτοι ή καθηγητές, δηλαδή ανθρώπων που παράγουν πλούτο.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 10:33 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΓΟΥΔΙΑΝΑΚΗΣ

    Κατ’ αρχήν σωστό μέτρο. Πρέπει όμως να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι δεν επιτρέπεται ο συνολικός φόρος (στη πηγή σαν κέρδος της εταιρείας) πλέον στο όνομα του φυσικού προσώπου, με τη κλίμακα, να ξεπερνά το φόρο που θα πλήρωνε ένας άλλος φορολογούμενος (πχ μισθωτός) με το ίδιο συνολικά εισόδημα. Επίσης να γίνει μια εύλογη διάχυση στο χρόνο (πχ 2 χρόνια πίσω και 2 χρόνια μπροστά) προκειμένου να αντιμετωπισθούν δίκαια φαινόμενα συνήθη ανισοκατανομής των κερδών για ποικίλους λόγους. ΑΝ πχ μια επιχείρηση στο ξεκίνημα της ή σε μια δύσκολη στιγμή δεν έχει κερδη ή έχει πολύ μικρά ή έχει ζημίες, και μετά αποδώσουν οι προσπάθειες και υπάρξουν συσσωρευμένα κ’ερδη σε μια χρονιά. είναι άδικο να φορολογηθούν με τον ανώταο συντελεστή τα δήθεν υπερκέρδη μιας χρονιάς, που στη πραγματικότητα ανάγονται σε 2 ΄η 3 ή παραπάνω χρόνια.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 08:43 | stathis

    MERISMATA:
    I KYBERNISI STIN GERMANIA PRIN ENA CHRONO EGATELIPSE GIA POLY PRAKTIKOUS LOGOUS TIN FOROLOGISI TON MERISMATON «STIN KLIMAKA» KAI EFERE TIN FOROLOGISI «STIN PIGI» ME 25%.
    OI LOGOI:
    -STIN KLIMAKA: DIKAII FOROLOGISI ALA TA KEFALAIA FEVGOUN STO
    EXOTERIKO (ektos germanias: terastio problima)
    -STIN PIGI: LIGOTERO DIKAII FOROLOGISI ALA TA KEFALAIA MENOUN
    I EPANECHONDE STIN CHORA KAI VOITHOU OLOUS
    (KOINONIKOTERO !)

    KATA TA ALLA: EPITELOUS I FOROLOGISI STO SOSTO DROMO

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 01:25 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΧΜΑΤΖΙΔΗΣ

    ΣΩΣΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ. ΟΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ,ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΚΑΙ ΓΙ’ΑΥΤΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ. ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΛΙΓΩΤΕΡΑ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 01:52 | ΚΟΚΚΑΛΕΝΙΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΟΤΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΙΑΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ.