3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.

Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των  μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.

Συμφωνείτε με ένα τέτοιο μέτρο; Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν;

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 09:55 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Ναι

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 23:32 | Ηλίας Κίτσος

    Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω ποιά είναι η διαφορά του μερίσματος από τον τόκο της καταθέσεως σε μια τράπεζα. Και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για υπεραξία η οποία παράγεται από κάποιο κεφάλαιο. Για ποιόν ακριβώς λόγο θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο? Αφού λοιπόν δεν τίθεται θέμα για φορολόγηση των τόκων των καταθέσεων στην κλίμακα φορολόγησης, γιατί να τίθεται για τα μερίσματα, τα οποία σημειωτέον προέρχονται από επένδυση υψηλού κινδύνου μιας και το κεφάλαιο δεν είναι εγγυημένο όπως στην κατάθεση. Μήπως…λέω μήπως… πρόκειται για δωράκι στις τράπεζες ώστε η όποια υπάρχουσα ρευστότητα να οδηγηθεί στις τράπεζες υπό μορφή καταθέσεων μιας και το φτηνό χρήμα γι αυτές από την ΕΚΤ πρόκειται να στερέψει και πρέπει κι αυτές από κάπου να αντλήσουν ρευστότητα? Αντιλαμβάνομαι ότι το ένα χέρι νίβει τ’ άλλο… Το κράτος κάνει αβάντα στις τράπεζες, οι οποίες στη συνέχεια με τα δικά μας λεφτά αντί να στηρίξουν την πραγματική οικονομία θα δανείζουν το αδηφάγο κράτος με 5 και 6%. Έτσι οι τράπεζες θα παράγουν υπερκέρδη και το κράτος θα αποροφά οτιδήποτε κινείται σε ρευστό και φυσικά στο τέλος η οικονομία θα πεθάνει μια ώρα αρχήτερα. Μην κοιτάτε το βραχυπρόθεσμο όφελος του κράτους, μακροπρόθεσμα αυτή η πρακτική θα είναι η καταστροφή του.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 21:28 | ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ

    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 90000 ΕΥΡΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ 27.510 ΕΥΡΩ ΦΟΡΟ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΜΠΟΡΟΣ Η ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ 27.735 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΠΟΣΟ ΑΠΟ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΦΟΡΟ 22.500 ΕΥΡΩ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 15:48 | ΛΙΒΑΝΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Εάν σκοπεύετε να φορολογήσετε τα διανεμώμενα κέρδη απο μετοχές δημιουργείστε μία νέα ανεξάρτητη κλίμακα καθαρά γι’αυτό το σκοπό, με ένα αξιοπρεπές αφορολόγητο όριο.
    Αν και ούτως η άλλως θα είναι φόρος επάνω σε φόρο (απο το 25% στο φόρο εισοδήματος της ΑΕ-ΕΠΕ θα ακολουθεί ο φόρος στο μέρισμα).
    Το μόνο που θα αλλάζει θα είναι ο υπόχρεος καταβολής, στη μία η ΑΕ-ΕΠΕ στην άλλη ο μέτοχος.
    Με την ίδια λογική, θα έπρεπε να μπαίνουν και τα κέρδη απο τόκους καταθέσεων στη κλίμακα κλπ… και στη μία κ στη άλλη περίπτωση είναι φόρος επάνω σε απόδοση δεσμευμένου κεφαλαίου.
    Ο καθένας θα πρέπει να προσφέρει στο κράτος ανάλογα με τις δυνατότητες του.
    Ένας μικρομέτοχος επειδή έχει κάποιες μετοχές αξίας πχ 7000 και στη κλίμακα εισοδήματος φτάνει στο 3ο κλιμάκιο (35%) μαζί με τα εισοδήματα του.
    Ενώ ένας μεγαλομέτοχος με μετοχές 1.000.000 φορολογείται στο 4ο κλιμάκιο με 40%
    εσείς το θεωρείτε δίκαιο το σύστημα που προτείνετε??
    Η δείτε το κ αλλιώς: Πόσο ανάγκη έχει ο μέτοχος με τις 7000,00 το μέρισμα και πόσο ο μέτοχος με το 1.000.000,00??

    Όσο κυνηγάτε τα κεφάλαια που υπάρχουν στο εσωτερικό της χώρας, τόσο αυτά θα φεύγουν προς τα έξω. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα ανταγωνιστικό φορολογικό σύστημα με κριτήριο την ευρωπαϊκή αγορά φόρων.
    (πχ. Γιατί να αγοράσω μετοχές στην Ελλάδα που θα μου πάρει φόρο 40% και να μήν αγοράσω στη Γερμανία που θα μου πάρει 15%??)
    Αφού ούτως η άλλως είναι ανοιχτή αγορά και υπάρχει πρόβλεψη για αποφυγή διπλής φορολόγησης.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 15:43 | Στελλιος

    ισως ειναι η πιο ασαφης προταση που διαβασα.Τι ακριβως προτινεται? να καταργηθει η φορολογια επι των κερδων των επιχειρησεων και να διανεμονται τα κερδη που θα φορολογουνται στα φυσικα προσωπα?τι γινεται τοτε με τους ξενους? να ισχυει η υπαρχουσα φορολογηση καιγια τους ελληνες επενδυτες να μπει αυτη η προσθετη φορολογια και οι φοροι επι των κερδων να φτασουν το 80% !!! για κοιταξτε να κοψετε τις δαπανες του δημοσιου γιατι θα πατε τη χωρα στη καταστροφη….

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:35 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Συμφωνώ απόλυτα με το μέτρο. Το πρόβλημα που μπορεί να προκύψει είναι να μην δηλώνονται αυτά τα έσοδα. Με πολύ καλή ηλεκτρονική οργάνωση θα μπορούσαν οι εταιρίες να ενημερώνουν αυτόματα τις αρμόδιες ΔΟΥ των μετόχων τους και ο υπολογισμός του φόρου να γίνεται αυτόματα από τη ΔΟΥ, κατά την εκκαθάριση του φόρου το εισοδήματος. Ανάλογες ενέργειες μπορούν να γίνονται κατά την αγοραπωλησία μετοχών, εφόσον υπάρχει υπεραξία μεταξύ τιμής αγοράς και πώλησης. Άλλο πρόβλημα θα ήταν οι μεγαλομέτοχοι- φυσικά πρόσωπα να φτιάξουν οσονούπω off shore εταιρίες. Για αυτό το μέτρο θα πρέπει να συσχετισθεί και με τη φορολογική μεταχείριση των off shore εταιριών

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 21:57 | alfa

    ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΛΙΜΑΚΩΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΤΕΡΗ
    ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΎΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ
    ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 21:41 | alfa

    ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΛΙΜΑΚΩΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΤΕΡΗ
    ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 20:16 | ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Πιστεύω ότι τα μερίσματα των μετοχών πρέπει να εξακολουθήσουν να φορολογούνται αυτοτελώς διότι η φορολόγηση στη γενική κλίμακα φορολογίας είναι άδικη και αναποτελεσματική , για τους παρακάτω λόγους :
    α) Θα πλήξει την ψυχολογία των επενδυτών και την επιχειρηματικότητα με διαφυγή κεφαλαίων στο εξωτερικό ,
    β) Δεν υπάρχει λογική να φορολογούνται στην κλίμακα τα μερίσματα και αυτοτελώς οι καταθέσεις ,
    γ) Οι μακροπρόθεσμοι μικροεπενδυτές θα αποφύγουν να τοποθετηθούν στο χρηματιστήριο διότι όποιος τοποθετεί ένα μικρό μέρος των φορολογημένων αποταμιεύσεων του με «ρίσκο» σε μετοχές , προκειμένου να εισπράξει κάποιο μικρό βοήθημα , δηλ. απόδοση των χρημάτων του 3-4% περίπου κατά μέσο όρο ανάλογα με την τιμή αγοράς , μέσω και της νέας φορολογίας θα μειωθεί στο μισό περίπου , δηλ. στα πλαίσια μίας απλής προθεσμιακής κατάθεσης ή και λιγότερο η οποία όμως έχει μηδενικό «ρίσκο» και
    δ) Εφόσον τα μερίσματα που διανέμονται στους μετόχους προέρχονται από τα καθαρά κέρδη της εταιρίας , δηλαδή μετά τη φορολόγησή τους , η προσθήκη των εσόδων από μερίσματα στη γενική κλίμακα φορολογίας του μετόχου θα αποτελέσει διπλή φορολόγηση του ίδιου εισοδήματος.
    Πιστεύω ότι ενδεχομένως ο συνολικός φόρος (στην πηγή) να πρέπει να αυξηθεί στο 35%.
    Αυτονόητο είναι τέλος ότι εάν τα μερίσματα φορολογηθούν στη γενική κλίμακα φορολογίας θα πρέπει και ο φόρος που έχει παρακρατηθεί (25%) να αφαιρείται.
    Τα διανεμόμενα κέρδη των ΑΕ επιβάλλεται να φορολογηθούν με την ενιαία κλίμακα των φυσικών προσώπων.
    Με εκτίμηση
    Περικλής Νικολακόπουλος

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 20:24 | ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΟΓΙΑΝΝΗΣ

    Φυσικά και πρέπει να ενσωματοθούν όλες οι πηγές κέρδους .
    Η φορολογία εισοδήματος θα πρέπει να είναι μία και για όλους. Θα πρέπει να υπάρχει ενιαία φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα που αντιστοιχούν στον κάθε φορολογούμενο. Σε αυτά τα εισοδήματα θα πρέπει να είναι τόσο τα περίφημα επιδόματα αλλά και κάθε μορφής εισόδημα δηλαδή π.χ ένας φορολογούμενος έχει 14.000 € καθαρό μισθό μαζί με επιδόματα συν 6.000€ από ενοίκια συν 15.000 € από μία Α.Ε στην οποία είναι μέτοχος σύνολο 35.000 € σε αυτό το ποσό να φορολογείται και όχι άλλη φορολογία στον μισθό άλλη στα επιδόματα άλλη στα ενοίκια και άλλη στα μερίσματα.

    Επίσης δεν ξέρω και καλό είναι να το ψάξει κάποιος τι γίνεται με τα δύκτια πωλήσεων με το σύστημα της πυραμίδας όπως η LR και η Amway. Το κέρδος από αυτά τα συστήματα πώς περνάει στα μέλη -πωλητές.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 14:11 | Κώστας

    Δεν πρέπει να καταργηθεί η αυτοτελης φορολόγηση των εκπαιδευτικών που εργάζονται στο εξωτερικο διοτι το επιμισθιο ειναι πενιχρό (έχει να δοθεί αύξηση εδώ και 10 χρόνια)ενώ η ζωή έχει γίνει πολύ ακριβότερη (ενοίκια,μεταφορές και είδη καθημερινής ανάγκης) .Σε περίπτωση δε που καταργηθεί πρεπει να ενημερωθούμε έγκαιρα ώστε να διακόψουμε την απόσπαση. Πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι δεν είμαστε μόνοι αλλά έχουμε και οικογένειες μαζί μας.Και δεν ξέρω με ποια λογική δεν το ξεκαθαρίζετε άμεσα αυτό το θέμα.
    Ο πρωθυπουργός θα έπρεπε να δείξει περισσότερη ευαισθησία σε αυτά τα θέματα διότι ήταν και υπουργός παιδείας

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 13:09 | Παναγιώτης Βαρλάγκας

    Και οι τόκοι είναι εισόδημα. *Δεν* αποτελούν «κάλυψη του πληθωρισμού». Είναι δυνατόν οι τόκοι να είναι είτε πάνω είτε κάτω από τον πληθωρισμό (αλήθεια, τώρα με το 2,6% πληθωρισμό, είναι δυνατόν οι τράπεζες να δώσουν π.χ. 3% σε καταθέσεις ταμιευτηρίου;) Σε κάθε περίπτωση, δεν υφίσταται έννοια εισοδήματος που να αποτελεί «κάλυψη του πληθωρισμού», και εξ αυτού του γεγονότος να αίρεται η ουσία του ως εισόδημα. Κάθετι που εισπράττει κάποιο πρόσωπο από οποιαδήποτε πηγή είναι εισόδημα.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 14:29 | Γιάννης ΝΕ

    Διαφωνώ στην ένταξη των μερισμάτων και τόκων στην ενιαία κλίμακα.

    Οι ξένοι δεν πληρώνουν κανέναν φόρο στα μερίσματα. Άρα το 50% των μερισμάτων είναι εκτός της όποιας μεταβολής σκέφτεστε.

    Οι βασικοί μέτοχοι των εταιριών έχουν 4 δυνατότητες να αποφύγουν την επιβάρυνση που φαίνεται ότι θα επέλθει. α) να αλλάξουν τα μερίσματα που θα εισπράττουν «δημιουργώντας» προσωπικά έξοδα τις επιχειρήσεις τους, β)να δημιουργήσουν αμοιβές που δεν φαίνονται μεσα στο χάος των συστημάτων κάθε εταιρίας, γ)να μεταβιβάσουν τις μετοχές τους σε οικογενειακές off-shore και δ) να μεταφέρουν τις έδρες τους σε άλλες χώρες με ευνοικότερη φορολογία.

    Οι μικρομέτοχοι τέλος έχουν τις εξής δυνατότητες.
    α) Εαν τα μερίσματα που εισπράττουν είναι σχετικώς μικρά και δεν επιβαρύνονται πολύ βάση της συνολικής κλίμακος, λένε «ας πάει στο καλό» και δεν κάνουν τίποτα.

    β) Εάν τα μερίσματα που εισπράτουν, τους ανεβάζουν κλίμακα φορολογίας τότε μπορούν (μετά το «βρε δεν πάνε στο διαβ…») είτε να πουλήσουν παρά τις ζημιές που γράφουν από το κόστος κτήσης της κάθε μετοχής) και να βάλουν τα χρήματα στην τράπεζα, είτε να πουλήσουν και να βάλουν τα χρήματα σε ξένη τράπεζα.

    Να μείνουν μέτοχοι σε ένα ρηχό χρηματιστήριο, σε εταιρίες που δεν τους σέβονται, ενώ ταυτόχρονα τα μερίσματα θα τους δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση (σε σημείο που το χαράτσι να τρώει τεράστιο μέρος του μερίσματος) δεν πρόκειται. Είναι σίγουρο ότι θα αποχωρίσουν.

    Άρα καλό θα ήταν να σκεφτείτε τι όφελος (έσοδο) θα δημιουργηθεί με την ενσωμάτωση των μερισμάτων και των τόκων στην ενιαία κλίμακα, σε συνάρτηση με το πόσα ιδιωτικά κεφάλαια θα αποσυρθούν από το χρηματιστήριο στις τράπεζες ή ακόμα χειρότερο σε θυρίδες ή στο εξωτερικό. Τί θα γίνει εάν τραβήξουν τα χρήματα εκτός παραγωγικού κύκλου ? Εάν η ρευστότητα που υπάρχει αυτή την στιγμή μειωθεί ακόμα περισσότερο?

    Η ενσωμάτωση των μερισμάτων στην ενιαία κλίμακα θα μας βάλει σε μεγαλύτερους μπελάδες.

    Κύριοι,
    Θέλουμε το σχέδιο σας να πετύχει. Να γίνει η απαραίτητη αναδιοργάνωση της χώρας σε όλα τα επίπεδα αλλά να μην την χρηματοδοτήσουν μόνο τα «μικρά ή μεσαία ψάρια». Οι μεγάλοι έχουν τρόπο να ξεφεύγουν, όπως άλλωστε έκαναν τόσα και τόσα χρόνια.

    Εάν το σχέδιο είναι φοροεισπρακτικό, δυστυχώς φοβάμαι ότι θα αποτύχει, εάν όχι τώρα, σε 2-3 χρόνια. Πρέπει να ελεγχθούν οι δαπάνες. Ξέρετε ποιές, όλοι ξέρουμε. Δαπάνες – επιδόματα εξωφρενικά, προκλητικά για τον απλό κόσμο, τόσο για αυτούς που είναι στο όριο της φτώχιας, όσα και σε αυτούς που ζουν μια μέτρια ζωή προσαρμοζόμενοι στις δύσκολες συνθήκες που διανύουμε. Σπατάλες και κακοδιαχείριση που κρύβονται πίσω από την βουλευτική ασηλεία.

    Πού είναι αυτοί που χαρίζανε εκατομμύρια ευρώ (ή δις) σε εργολάβους, εμπόρους όπλων, φάρμακα, κλπ φορείς προμηθειών του δημοσίου? πώς ένας αυτοκινητόδρομος κοστίζει 6-7 φορές πολλαπλάσια από αντίστοιχο ευρωπαϊκό? πώς σε κάθε έργο, υπάρχει παράταση προθεσμίας αλλά και αναπροσαρμογή του κόστους προς τα πάνω; Γιατί τους αφήνετε; Γιατί δεν πήρε κανείς το δρόμο της δικαιοσύνης και δεν μάθαμε την ποινή του επιβλήθηκε?

    Η Ελλάδα έχει ελπίδα να αλλάξει μόνο αν αλλάξουν πρώτα οι 300, μετά τα κόμματα, οι μηχανισμοί, η νοοτροπία τους και οι πελατειακές σχέσεις. Γιατί αυτοκαταστρεφόμαστε ?

    Γιατί να υπάρχουν τόσοι πολλοί διπλοθεσίτες δημόσιοι υπάλληλοι? Άτομα που είναι δήμαρχοι/αντιδήμαρχοι ή στα δημοτικά συμβούλια και ταυτόχρονα να διατηρούν την αμοιβόμενη θέση τους στην ΕΡΤ ή άλλους κρατικούς οργανισμούς? Γιατί πρέπει να παίρνουν 2 μισθούς (δεν τολμάω να αναφέρω ποσά) ενώ στην δεύτερη εργασία τους περνάνε μόνο για να πάρουν το δώρο του παιδιού τους στην χριστουγεννιάτικη γιορτή του προσωπικού ? Εάν δεν τους ξέρετε ανοίξετε μια δημόσια διαβούλευση για καταγγελίες όπου θα γίνεται η καταγραφή αλλά δεν θα φαίνεται το πλήρες όνομα του δημοσίου υπαλλήλου. Υπολογίστε λίγο τα λεφτά που θα εξοικονομήσετε απο εκεί.

    Μην ξεχνάτε τέλος ότι η Ελλάδα έχει μεγάλο μεταναστευτικό παρελθόν. Σε δύσκολες περιόδους βγήκαν από την χώρα πολύτιμοι πόροι, εργατικό δυναμικό και εξαίρετα μυαλά που θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλά στον τόπο. Εάν δεν αλλάξει κάτι, ένδεχομένως κάποιο να οδηγηθούν προς τα εκεί. Μπουχτήσαμε τόσα χρόνια να ακούμε «φταίνε οι προηγούμενοι» και στο τέλος της τετρετίας να κάνουν και οι άλλοι ακριβώς τα ίδια ή χειρότερα.

    Αλλάξτε νοοτροπία, αγαπήστε λίγο την πατρίδα μας. Είμαστε λαός με τεράστια ιστορία και αξίες να υπερηφανευόμαστε. Μην μας προδίδετε άλλο. Ξέρετε τι πρέπει να κάνετε. Τολμήστε. Εάν αντί για τους Περικλή, Λεωνίδα, Αλέξανδρο, Καποδίστρια, Κολοκοτρώνη και τόσους άλλους, εσείς επιλέγετε τον εφιάλτη και το συμφέρον της στενής οικονομικής σας τσέπης, δυστυχώς «επτωχεύσαμε» ακόμα μια φορά…

    Έχετε μια ανεπανάληπτη ιστορική ευκαιρία να κάνετε την χώρα να ξεπιδήσει από τον βούρκο των τελευταίων 35 χρόνων.

    Προσπαθήστε να είστε δίκαιοι, ευχή όλων μας να σας δοθεί η φώτιση που χρειάζεται για να βγούμε από τις δυσκολίες.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 13:44 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΡΠΑΣ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ Η ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΚΑΤΑ 5 % ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΕΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΕΠΑΝΑΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΔΥΟ ΕΤΩΝ ,ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΚΑΤΑ 10% ,ΚΑΙ ΑΠΟ 25% ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΑΝΕΛΘΕΙ ΣΤΟ 50% ΣΤΙΣ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΠΩΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ 25% ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΕΠΑΝΑΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΕΝΤΟΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΙΚΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑ

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 13:27 | ΜΠΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΜΕΤΟΧΕΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΦΥΓΗ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΟΧΩΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ .
    ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΝΕΜΩΜΕΝΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗ .

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 12:58 | Δημήτρης A.

    Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του Κώστα Κραλή:
    http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=13901

    Νομίζω η φορολόγηση των μερισμάτων είναι άδικη και αναποτελεσματική.

    Ειδομένο από την πλευρά του ταλαίπωρου μικρομεσαίου ο οποίος τοποθετεί ένα μικρό μέρος των ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΩΝ αποταμιεύσεων του με ΡΙΣΚΟ σε μετοχές, προκειμένουν να εισπράτει κάποιο μικρό βοήθημα, δηλαδή απόδοση των χρημάτων του ένα 3-4% κατά μέσο όρο ανάλογα με την τιμή αγοράς, εσείς θέλετε μέσω φορολογίας να το μειώσετε στο μισό, δηλαδή στα πλαίσια μίας απλής προθεσμιακής κατάθεσης (η και λιγότερο) η οποία όμως έχει μηδενικό ΡΙΣΚΟ.

    Προφανώς όλοι εμείς, οι κατά τεκμήριο σοβαροί και μακροπρόθεσμοι μικροπεπενδυτές θα αποφύγουμε να τοποθετηθούμε στο χρηματιστήριο. Άλλοι θα προτιμήσουν να πάρουν καμία γκαρσονιέρα να την νοικιάζουν μαύρα σε αλλοδαπούς, η καμία θέση πάρκιν. Η πολύ απλά θα αφήσουν τα χρήματα στην τράπεζα.

    Προσθέστε και την φορολογική ασυλία των ξένων που κατέχουν το 50% της κεφαλαιοποίησης και οδηγείστε στην απαξίωση του ΧΑΑ.

    Ποια είναι η λογική να φορολογείτε στην κλίμακα τα μερίσματα και αυτοτελώς τις καταθέσεις; Προφανώς καμία, μόνο ο φόβος ότι οι καταθέσεις θα αποδημήσουν, όπως το έχει κάνει ήδη ένα μεγάλο μέρος τους. Αλλά λάβετε υπόψη σας, ότι όσο εύκολα ο κόσμος μπήκε στις μετοχές με σκοπό τη μερισματική απόδοση, τόσο εύκολα θα βγεί.

    Με τιμή.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 00:15 | Ελένη Βλαχοστέργιου

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ!
    Από τη στιγμή που τα μερίσματα που διανέμονται στους μετόχους προέρχονται από τα καθαρά κέρδη της εταιρίας, δηλαδή μετά τη φορολόγησή τους ως εσόδων της εταιρίας, η προσθήκη των εσόδων από μερίσματα στη γενική κλίμακα φορολογίας στη δήλωση του μετόχου θα αποτελέσει διπλή φορολόγηση του ίδιου εισοδήματος, γεγονός που προσκρούει σε αρχές του φορολογικού δικαίου και ενδεχομένως θα δημιουργήσει δικαστικές αντιδικίες του Δημοσίου με τους φορολογούμενους.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 18:30 | Κώστας Καρλής

    Υπό το καθεστώς των ΝΔ 3323/55, ΝΔ 3843/58 και ΑΝ 148/67 η ανώνυμη εταιρεία πλήρωνε φόρο για τα μη διανεμόμενα κέρδη, ενώ για τα διανεμόμενα μερίσματα πλήρωνε φόρο ο μέτοχος. Τον φόρο μερισμάτων παρακρατούσε η εταιρεία. Ο μέτοχος είχε την δυνατότητα να συμπεριλάβει στην δήλωση τα μερίσματα και να φορολογηθεί με βάση την κλίμακα συμψηφίζοντας τον φόρο μερισμάτων (οπότε συνήθως είχε όφελος όταν ο φόρος με βάση την κλίμακα ήταν μικρότερος από τον μάλλον υψηλό (40-49% ) παρακρατούμενο φόρο μερισμάτων) ή να μην τα συμπεριλάβει στην δήλωση (συνήθης επιλογή όταν ο φόρος με βάση την κλίμακα ήταν μεγαλύτερος από τον φόρο μερισμάτων). Κατ’ εξαίρεση, προκειμένου περί μερισμάτων από ανώνυμες μετοχές δεν επιτρεπόταν αυτά να συμπεριληφθούν στην δήλωση (με εξαίρεση κάποια χρονικά διαστήματα κατά τα οποία ήταν δυνατός και αυτός ο συμψηφισμός). Διαφορετικό εν μέρει καθεστώς ίσχυε όταν δικαιούχος των μερισμάτων ήταν ανώνυμη εταιρεία, διότι ο φόρος μερισμάτων συμψηφιζόταν με τον φόρο των μη διανεμομένων κερδών και στη συνέχεια κατά την διανομή ο φόρος των μη διανεμομένων κερδών συμψηφιζόταν με τον φόρο μερισμάτων της «νέας» διανομής. Το σύστημα αυτό ήταν πολύπλοκο και ήταν δυσχερής η διασταύρωση . Επί πλέον με την αύξηση της συμμετοχής αλλοδαπών σε ελληνικές επιχειρήσεις η φορολόγηση των μερισμάτων απέφερε ελάχιστα έσοδα διότι με βάση τις συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολογίας οι αλλοδαποί μέτοχοι κατέβαλαν χαμηλότερο φόρο. Τα μερίσματα τα προερχόμενα από το εξωτερικό υπέκειντο στην κλίμακα όπως τα υπόλοιπα εισοδήματα, αλλά λόγω των συναλλαγματικών περιορισμών ουσιαστικά δεν υπήρχαν εισοδήματα της πηγής αυτής. Με τον Ν. 2065/1992 καταργήθηκε το σύνθετο σύστημα φόρου νομικού προσώπου/φόρου μερίσματος και «ενοποιήθηκε» στο φόρο εισοδήματος του νομικού προσώπου (ουσιαστικά καταργήθηκε η ρύθμιση του άρθρου 15 του νδ 3843/58) με ταυτόχρονη μείωση του συντελεστή φόρου. Ουσιαστικά επιδιώχθηκε η επιβολή φόρου ενιαία ανεξάρτητα από την ιδιότητα και εθνικότητα του μετόχου. Με το προηγούμενο σύστημα για το ποσό του μερίσματος η διανέμουσα εταιρεία δεν κατέβαλε φόρο, ο έλληνας μέτοχος κατέβαλε παρακρατούμενο φόρο 49% και ο αλλοδαπός μέτοχος με βάση την αντίστοιχη διεθνή σύμβαση παρακρατούμενο φόρο 0%-25%. Με το νέο καθεστώς ο φόρος ενοποιήθηκε σε 35% καταβαλλόμενος από την εταιρεία, ανεξάρτητα από την κατοικία, ιδιότητα και εθνικότητα του μετόχου. Με την σχετικά πρόσφατη τροποποίηση μειώθηκε ο φόρος των ανωνύμων εταιρειών και ολόκληρο το ποσοστό της μείωσης «μετατράπηκε» σε παρακρατούμενο φόρο μερισμάτων 10%. Το ποσοστό αυτό ουσιαστικά αφορά έλληνες μετόχους εφόσον οι διατάξεις των διμερών διεθνών συμβάσεων εξακολουθούν να ισχύουν. Επί πλέον για εταιρείες με έδρα την Ευρωπαϊκή Ένωση ισχύουν οι διατάξεις οδηγίας που έχουν ενσωματωθεί στον Ν. 2578/1998 με αποτέλεσμα να μην εφαρμόζεται ο πιο πάνω φόρος. Η επιβολή επί πλέον φόρου με την υπαγωγή των μερισμάτων στην φορολογική κλίμακα θα οδηγήσει σε υπέρμετρη φορολόγηση των μετόχων φυσικών προσώπων κατοίκων Ελλάδος. Με το σημερινό σύστημα η ανώνυμη εταιρεία καταβάλλει φόρο με συντελεστή 25% και ο μέτοχος υφίσταται παρακράτηση 10% με τελική επιβάρυνση περίπου 32,5%. Αν τα μερίσματα φορολογηθούν με βάση την κλίμακα ο τελικός φόρος θα είναι 55% ή και μεγαλύτερος, εκτός αν παρασχεθεί η δυνατότητα συμψηφισμού τόσο του παρακρατούμενου φόρου μερισμάτων όσο και του φόρου του νομικού προσώπου. Η αύξηση του φόρου για μεν τις ανώνυμες εταιρείες που δεν είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο θα οδηγήσει στην καταβολή των κερδών με άλλες μορφές που συνεπάγονται μικρότερο φόρο (πχ μισθοί κλπ) ενώ για εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο η απόκτηση μετοχών από έλληνες φυσικά πρόσωπα θα είναι εντελώς ασύμφορη.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 17:28 | Γιάννης – Κ

    Υπάρχουν πράγματα που γίνονται και πράγματα που δεν γίνονται (όπως π.χ. πως μπορεί να βρεθεί και να φορολογηθεί αυτά που παίρνουν οι καθηγητές από ιδιαίτερα).

    1. ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ
    Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία του Χ.Α.Α. το 50% των μετοχών του χρηματιστηρίου το έχουν ξένοι επενδυτές το 20% μικρομέτοχοι και το υπόλοιπο 30% δημόσιο, εκκλησία, τράπεζες και εταιρίες. Άρα για ποια κλίμακα ατομικού εισοδήματος μιλάμε;

    Μερίσματα παίρνουν και οι εταιρίες, και τα περισσότερα μάλιστα, οι του εξωτερικού. Αυτές σε ποια φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος θα τα δηλώνουν, δεν θα φορολογούνται;

    Εάν πάνε τα μερίσματα στην κλίμακα θα πρέπει και ο φόρος που έχει παρακρατηθεί (25%) να αφαιρείται όπως αφαιρείται και από τις εταιρείες στην δήλωση εισοδήματος ο φόρος, όταν εισπράττουν μερίσματα από συμμετοχές.

    Σε περίπτωση εφαρμογής του μέτρου ( με συμψηφισμό του παρακρατηθέντος φόρου από την εταιρία) οι μόνοι που θίγονται είναι οι ιδιώτες μέτοχοι που φορολογούνται με συντελεστή πάνω από 25%. Σε διαφορετική περίπτωση θα έχουν και επιστροφή.

    ΑΡΑ
    Θα πρέπει να προηγηθεί μελέτη αν συμφέρει στο κράτος.

    Επιπλέον φορολόγηση (χωρίς συμψηφισμό του παρακρατηθέντος φόρου 25% από την εταιρία) δεν θα αποδώσει τίποτε γιατί οι μόνοι που θίγονται (το 20% μικρομέτοχοι) θα τις πουλήσουν.

    2. ΔΙΑΝΕΜΟΜΕΝΑ ΚΕΡΔΗ

    Λέμε ότι είναι καλό να καταργηθούν όλες οι φοροαπαλλαγές και οι αυτοτελής φορολογίες και να ενταχθούν όλα τα εισοδήματα στην κλίμακα φορολογίας.

    ΟΜΩΣ

    Υπάρχει η εξαγγελία ότι τα bonus των golden boys (τα οποία στην ουσία προέρχονται από διανεμόμενα κέρδη) θα φορολογηθούν με 90%. Αυτό δεν αποτελεί αυτοτελή φορολόγηση;

    Θα πάνε αυτά τα εισοδήματα στην κλίμακα και δεδομένου ότι ο ανώτατος συντελεστής είναι 45% θα έχουν και επιστροφή; Ή θα έχουμε δύο μέτρα και σταθμά όπου μας συμφέρει κλίμακα, όπου δε συμφέρει αυτοτελή φορολόγηση.

    ΟΥΤΕ ΤΟ ΕΝΑ ΟΥΤΕ ΤΟ ΑΛΛΟ

    ΣΤΑΘΕΡΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥ για την σύλληψη τις φοροδιαφυγής θέλουμε και τίποτε άλλο.
    Τα του χρηματιστηρίου ας μείνουν εκτός επί του παρόντος μια και συζητάμε για αποκρατικοποιήσεις μέσω Χ.Α.Α.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 14:06 | Δρ Γιώργος Σκρουμπέλος

    Ο μέτοχος ενδιαφέρεται για το τελικό οικονομικό αποτέλεσμα. Αυτό θα σημάνει αυξημένες απαιτήσεις κερδών από τους χρηματοδότες-μετόχους ώστε οι τελικές απολαβές να είναι οι προδοκώμενες. Άρα:
    1. Η επιχείρηση ή αυξάνει το τιμολόγιό της (τιμές0 ή περικόπτει δαπάνες (με αρχή το ανθρώπινο δυναμικό).
    2. Η επιχείριση δεν μπορεί να επιτύχει τον στόχο της και ο μέτοχος-επενδυτής αποχωρεί για αποδοτικότερες επενδύσεις κυρίως σε τρίτες χώρες όπου η φορολογία είναι ευνοϊκότερη ή τα κέρδη ευκολότερα ώστε να αντιμετωπσιτεί η επιπρόσθετη φορολογία του 10%.
    Και τα δύο δυσκολεύουν την ανάπτυξη των εγχώριων επιχειρήσεων και συμβάλλουν στην ανεργία.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 13:54 | Μιχαλοπούλου Αλεξάνδρα

    Πιστεύω, ότι πρέπει να καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση όλων ανεξαιρέτως των εισοδημάτων, εκτός των τόκων (γιατί αυτοί δεν είναι εισόδημα, αλλά κάλυψη του πληθωρισμού και μπορούν να λαμβάνονται υπ’όψιν οι καταθέσεις μόνον ως τεκμήρια διαβίωσης). Για να είναι δίκαιο όμως αυτό, πρέπει να καταργηθεί εντελώς ο φόρος στις εταιρείες και να φορολογούνται οι εταίροι. Προς αποφυγή διαρροής αφορολόγητων κεφαλαίων στο εξωτερικό από μερίσματα, να φορολογούνται τα μερίσματα με την κλίμακα των φυσικών προσώπων, μόνον όταν ο επενδυτής δηλώνει κάτοικος άλλης χώρας. Με το νόμο περί φορολόγησης εταιρειών ασχέτως ύψους κερδών, θίγονται οι μικρές επιχειρήσεις πολλές φορές με δυσβάσταχτους φόρους και οι πολύ μεγάλες, πληρώνουν πολύ λίγους, ενώ τα φορολογικά βάρη αυτών, μετακυλίονται άνισα στους επενδυτές.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 07:27 | gfg

    Συμφωνώ απολύτως με το μέτρο. Για λόγους ισότητος επιβάλεται να ισχύσει.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 21:50 | Γεώργιος Γεωργιάδης

    Η τυχόν αυτοτελής φορολόγηση των μερισμάτων και των κερδών από τις επιχειρήσεις θα αποτελέσει την ταφόπλακα της ανάπτυξης, αν όχι και της επιχειρηματικότητας, στην χώρα μας.

    Οι ασχολούμενοι με τις επιχειρήσεις, από τους μεγαλοεπενδυτές στο Χ.Α. και τους μεγαλοεπιχειρηματίες μέχρι τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που δίνουν ψωμί και σε δυο-τρεις οικογένειες των εργαζομένων στην επιχείρησή τους θα «κατεβάσουν τα ρολά» και θα αναζητήσουν άλλους τρόπους βιοπορισμού τους. Όσοι μεν έχουν τη δυνατότητα θα στρέψουν τη δραστηριότητά τους σε αγορές του εξωτερικού. Οι υπόλοιποι, δηλαδή οι μικρομεσαίοι, που με τόσες εξωγενείς αντιξοότητες διατηρούν τις επιχειρήσεις τους ζωντανούς οργανισμούς, ως πρώτο μέτρο θα περιορίσουν το προσωπικό, ώστε να απαλλαγούν τουλάχιστον από τον βραχνά των εργοδοτικών εισφορών, των επιδομάτων αδείας, των δώρων Χριστουγέννων, αδειών εγκυμοσύνης κ.ο.κ. Στη συνέχεια θα κοιτάξουν εάν με την αυταπασχόληση και τυχόν βοήθεια από την οικογένειά τους αξίζει να διατηρήσουν το «μαγαζί» ή αν θα πρέπει να το κλείσουν εντελώς και να ζήσουν μέχρι νεωτέρας από τα έτοιμα.

    Και εννοείται βέβαια ότι στη διαδικασία αυτή θα ξαναθεριέψει η φοροδιαφυγή, αφού όσο περισσότερο φορολογείς το έσοδο, τόσο μεγαλύτερο κίνητρο έχει ο επιχειρηματίας να αναζητήσει τρόπους για να το αποκρύψει. Πάνω που είχε αρχίσει να μπαίνει μια τάξη και στις μικρότερες-προσωποκεντρικές επιχειρήσεις , αφού η πολιτική Αλογοσκούφη για τη μείωση των συντελεστών έδινε πράγματι κίνητρο στις επιχειρήσεις να δείχνουν τα κέρδη τους και να φέρουν στο φως όλες τις συναλλαγές, τώρα θα επιστρέψουμε στη λογική πως ό,τι κρύψεις όφελος είναι. Γιατί – κακά τα ψέματα – επιχειρηματικότητα και φορολόγηση με 40% και 45% δεν είναι δυνατό να συνυπάρξουν.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 18:24 | ΕΥΑΑΓΓΕΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ

    Κύριε Υπουργέ

    Ο Στόχος είναι ένας : Δίκαιη Φορολόγηση βάσει του Συντάγματος.

    Ναι σε ενιαία κλίμακα του δηλωμένου εισοδήματος που θα αποκτάται στην Ελλάδα
    Στους πολίτες & σε επιχειρήσεις να ισχύει το έσοδα – έξοδα και τα κέρδη στη κλίμακα & φοροαπαλλαγές με αποδείξεις βάσει της ίδιας κλίμακας για ενίσχυση των χαμηλών εισοδημάτων :

    0 – 15000 10%, 15000 – 30000 15%, 30000 και πάνω 20%

    Άλλο πράγμα τα κέρδη του νομικού προσώπου και η φορολόγησή τους και άλλο το εισόδημα του προσώπου … εκ μερισμάτων προερχόμενο. Και μην πούμε ότι μέρισμα πρέπει να δίδεται προ φόρων διότι αυτό θα σημαίνει & φόρο & ΦΠΑ … λόγω τιμολογίου). Ή μέρισμα αντί μετοχών
    Το μέρισμα για αυτόν που το παίρνει είναι εισόδημα και έτσι πρέπει να φορολογείται … ως εισόδημα.
    Να παρακρατούνται οι φόροι του μερίσματος (ως μέρος εισοδήματος, ως άλλο ΦΜετοχικώνΥ) από την επιχείρηση & να αποδίδονται στο κράτος αρχικά με τον μέγιστο συντελεστή 20%.
    Αν στην φορολογική δήλωση (η οποία για τις περιπτώσεις ‘διεθνών επενδυτών’ μπορεί να είναι αυτόματη & να ετοιμάζεται από το Υπουργείο) υπάρχει υπόλοιπο θα το παίρνει πίσω ως επιστροφή.

    Υπάρχουν άλλοι τρόποι προσέλκυσης επενδύσεων από του … φορολογικού παραδείσου.

    Εύχομαι καλό κουράγιο και καλή δύναμη.
    Την γνώση πιστεύω ότι την έχετε μαζί με την δική μας άποψη.

    Με εκτίμηση
    Ευάγγελος Κυριακού
    Οικονομολόγος

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 12:16 | Κωνσταντίνος

    Τα μερίσματα να συναθροίζονται μεβ τα λοιπά εισοδήματα αλλά,
    να μη φορολογούνται δύο φορές(και ως έσοδα της επιχείρησης
    ή του φορέα ).

  • Δεν συμφωνώ με την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων και τόκων, αν και δεν είμαι επιχειρηματίας, γιατί πρώτον δεν νομίζω ότι θέλουμε να εγκαταστήσουμε το σοβιετικό μοντέλο στην Ελλάδα και δεύτερον θα φέρει τόση γραφειοκρατία στην εφορία που θα χρειαστεί πολύ περισσότερο προσωπικό. Αντίθετα θα πρότεινα να σκεφτούν οι οικονομολόγοι και άλλες περιπτώσεις που θα μπορούσε να γίνεται η φορολόγηση στην πηγή με έναν συντελεστή.
    ευχαριστώ

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 04:04 | Σπυρος Δ. Τραυλος

    Τα οποια εισπρακτικα μετρα, εαν δεν συνδιαστουν με πραγματικο
    νοικοκυρεμα στις δαπανες, οργη θα προκαλεσουν και αποτελεσμα
    αρνητικο θα εχουν.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 23:55 | ΚΟΤΕΑΣ ΗΛΙΑΣ

    Κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και φορολόγησή τους, όπως επίσης και των διανεμόμενων κερδών από τα νομικά πρόσωπα με οποιαδήποτε μορφή, με την κλίμακα φορολόγησης φυσικών προσώπων μαζί με τα λοιπά εισοδήματα.Δυνατότητα δημιουργίας αφορολόγητου αποθεματικού για την πραγματοποίηση επενδύσεων και έρευνας για τεχνολογικά καινοτόμα, οικονομικά ανταγωνιστικά,ποιοτικά και φιλικά για το περιβάλον προϊόντα και ως διαδικασίας παραγωγής.Η υλοποίηση των επενδύσεων θα πρέπει να γίνεται μέσα σε χρονικό ορίζοντα 3 ετών από τη δημιουργία του αφορολόγητου αποθεματικού και η εκμετάλλευσή της επένδυσης να είναι δεσμευτική τουλάχιστον για 6 έτη (εκτός της περίπτωσης της μη εσκεμμένης πτώχευσης) αλλιώς θα φορολογούνται τα αποθεματικά στο όνομα του νομικού προσώπου στο έτος παύσης της εκμετάλλευσης της επένδυσης με την κλίμακα φορολόγησης φυσικών προσώπων.Δυνατότητα διανομής αφορολόγητων κερδών σε ποσοστό 3% πάνω στην υλοποιημένη σε κάθε έτος επένδυση, ως επιβράβευση επιχειρηματικότητας υπό την αίρεση και τις κυρώσεις της παραπάνω παραγράφου στο όνομα των φυσικών προσώπων όμως που έλαβαν τα κέρδη.
    Οι επενδύσεις θα πρέπει να είναι αυστηρά παραγωγικές.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 23:08 | ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α. ΙΩΑΝΝΗΣ

    Το τελευταίο κλιμάκιο να είναι στις 50000,00 με συντελεστή φόρου 50%. Μην ξεχνάτε ότι υπήρξαν και συντελεστές με 63% στην Ελλάδα. Δηλαδή ανά 5000,00 και συντελεστής 5% επί πλέον. Ο συντελεστής φόρου για Ν.Π. να επανέλθει στο 40%. Η φορολόγηση των μερισμάτων να γίνεται στο φυσικό πρόσωπο. Θα τονωθεί και το χρηματιστήριο με αυτόν τον τρόπο.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 23:03 | ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α. ΙΩΑΝΝΗΣ

    Το τελευταίο κλιμάκιο να είναι στις 50000,00 με συντελεστή φόρου 50%. Μην ξεχνάτε ότι υπήρξαν και συντελεστές με 63% στην Ελλάδα. Δηλαδή ανά 5000,00 και συντελεστής 5% επί πλέον.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 21:34 | γεωργιος

    πολυ ευκολο να αποφυγει καποιοσ την φορολογηση μερισματων ετσι οπςσ λειτουργουν οι χρηματιστηριακες ιδιαιτερα οσες ανηκουν σε τραπεζες
    να αλλαξει ο τροπος που δουλευουν αυτες στην ελλαδα κ επισης να γινει ελεγχος σε οσες εξαπατησαν τον κοσμο ….εκει θα βρεθει σημαντικο ποσο για το χρεος

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 13:56 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ

    ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΝΑ ΙΣΧΥΣΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 13:25 | ΓΕΩΡΓΙΤΣΕΑΣ-ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣ

    Ενιαίος συντελεστής φορολόγησης των κερδών των νομικών προσώπων ανεξαρτήτως νομικής μορφής με 20 ως 25%.
    Φορολόγηση των διανεμομένων κερδών με βάση την ενιαία προοδευτική κλίμακα των φυσικών προσώπων με αφαίρεση του φόρου που κατέβαλε το νομικό πρόσωπο.
    Να είναι υποχρεωτική η διανομή του 35% των ετήσιων κερδών,ενώ τα αδιανέμητα κέρδη αν δεν επενδυθούν εντός τριετίας να διανέμονται υποχρεωτικά και να φορολογούνται σαν εισόδημα του έτους διανομής.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 11:08 | konstantinos1972

    Σήμερα τα καθαρά κέρδη μιας Α.Ε. φορολογούνται με συντελεστή 25% και τα διανεμόμενα κέρδη (μέρισμα) αυτοτελώς με 10%. Στις προσωπικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος τα μερίσματα δηλώνονται μόνο για την κάλυψη τεκμηρίων και λαμβάνονται υπόψη στα φορολογητέα εισοδήματα.

    Προκειμένου τα κέρδη μιας εταιρείας να παραμένουν σ’ αυτή και να επανεπενδύονται ο εταιρικός φορολογικός συντελεστής θα πρέπει να είναι σχετικά χαμηλός και στα διανεμόμενα κέρδη ποιο υψηλός.

    Προτείνω λοιπόν τα εταιρικά κέρδη φορολογούνται με συντελεστή 20% (μείωση 5%) και στα διανεμόμενα κέρδη (μέρισματα)να διενεργείται παρακράτηση φόρου με 20% (αύξηση 10%). Παρατηρούμε πως έτσι στα μερίσματα επιβάλλεται φόρος 40% (=20% από τα εταιρικά κέρδη συν 20% με την παρακράτηση φόρου).

    Τα μερίσματα θα φορολογούνται με την ενιαία κλίμακα φόρου στις προσωπικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος, με συμψηφισμό μόνο του παρακρατούμενου φόρου 20%. Για παράδειγμα κάποιος που έχει εισόδημα μόνο από μερίσματα πχ 60.000 € ο αναλογούν φόρος εισοδήματος βάση της κλίμακας είναι πχ 23.000 €, όπου θα αφαιρεθεί η παρακράτηση φόρου 20% δηλαδή 18.000 € και θα καταβάλλει τελικά πρόσθετο φόρο 5.000 € (=23.000 € – 18.000 €).

    Είναι φανερό πως έτσι θα πληρώνουν υψηλότερους φόρους οι μεγαλομέτοχοι, ενώ οι μικρομέτοχοι δεν θα έχουν καμία απολύτως επίπτωση.

    Ο εταιρικός φόρος του 20% που επίσης έχει επιβαρύνει τα μερίσματα, δεν θα συμψηφίζεται σε καμία περίπτωση στις προσωπικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος.

    Ο παρακρατούμενος φόρος 20 % δεν θα υπολογίζεται για εταιρείες του εξωτερικού και για αλλοδαπούς που δεν διαβιούν μόνιμα στη χώρα μας που λαμβάνουν μερίσματα από εγχώριες εταιρείες.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 11:30 | Ιωάννης Κωτσιόπουλος

    Σε ένα κράτος το οποίο βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα ανταγωνιστικότητας στην Ευρώπη και στο οποίο πρακτικά κανείς δεν θέλει να επενδύσει, η φορολόγηση των μερισμάτων σαν να ήταν τακτικά εισοδήματα θα ήταν αλλο ένα πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα. Αυτό το κράτος δηλαδή δεν γνωρίζει το θα πει επενδυτικός κίνδυνος ούτε τι θα πει ενθάρρυνση επενδυτών.
    Εϊναι γεγονός ότι τα μερίσματα φορολογούνται και σε άλλα κράτη, υπάρχει όμως πάντα ένα αυτοτελές αφορολόγητο που καλύπτει και αναγνωρίζει τον επενδυτικό κίνδυνο. Αυτό θα μπορούσε να οριστει στο ποσό των 5000 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα για παράδειγμα.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 09:55 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΣ

    Πιστεύω ότι θα έχει αρνητικές και συγκεκριμένα:
    α.Θα αποτρέψει την συμμετοχή στην κεφαλαιαγορά των μικρών επενδυτών.
    β. Θα οδηγήσει σε έξοδο κεφαλαίων προς τις γειτονικές μας αγορές.
    Με δύο λόγια πιστεύω ότι θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στη κεφαλαιαγορά ή οποία είναι ο ψυχολογικός δείκτης του οικονομικού κλίματος.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 09:04 | D

    Η σκέψη μου συνοψίζεται στο εξής

    Εισόδημα – φόρος = Καθαρά έσοδα
    100 – 35% = 65

    (Κέρδη – φόρος) – φόρος μερισμάτων =Καθαρά έσοδα επιχειριματία-μετόχου
    (100 – 25%) – 10% = 67.5

    Η «επιβράβευση» των επιχειριματιών δεν είναι τόσο μεγάλη ή τραγική. Με την πρόταση για ένταξή των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.

    (Κέρδη – φόρος) -φόρος εν. κλ/κας =Καθαρά έσοδα επιχειριματία-μετόχου
    (100 – 25%) – 35% = 48.75

    Είναι παράλογο και δεν θα έχει αποτέλεσμα αφού τα διανεμόμενα κέρδη στις μη εισηγμένες θα μειωθούν, οι επιχηρηματίες θα γίνουν με μιας μισθοτοί στις επιχηρήσεις τους και πολύ απλά δεν θα διανήμουν κέρδη.

    Αντίθετα θα τιμωρηθούν οι εντόποιοι επενδυτές στο ΧΑ οι οποίοι θα αναγκαστούν σε φυγή αφού οι απόδοση των τίτλων τους θα είναι τραγική.

    θεωρώ ότι αν αποφασιστεί να γίνει ένταξη των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος τότε η φορολόγηση των κερδών των επιχηρήσεων πρέπει να μειωθεί σημαντικά σε επίπεδα κοντά στο 5%.

    (Κέρδη – φόρος) -φόρος εν. κλ/κας =Καθαρά έσοδα επιχειριματία-μετόχου
    (100 – 5%) – 35% = 61.75

    Αυτό σε συνδιασμό με άλλα σταθερά μέτρα μπορεί να φέρει ξένες επενδύσεις στη χώρα ή να συγκρατήσει επενδύσεις στο εσωτερικό της και να συμβάλει στην ανάπτυξη.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 00:55 | Δημήτρης

    Παραθέτω το σχόλιο του ΜΜ

    «Δηλαδή θα φορολογείτε τα κέρδη των επιχειρήσεων και μετά θα ξαναφορολογείτε τη διανομή τους (και με βάσει την υψηλότερη κλίμακα βέβαια)!»

    Υπάρχει λογική για το χαμηλότερο φόρο κατα την διανομή, ως χώρα έχουμε ανάγκη για υγιείς επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες.

    Θέλουμε περισσότερες επιχειρήσεις και επενδυτές όχι λιγότερους. Δεν πρέπει να επικρατήσει η νεοελληνική «σοβιετογραφειοκρατική» λογική του κανιβαλισμού των παραγωγών και επενδυτών, γιατί η φυγή τους ή ο αφανισμός τους θα κάνουν την κρίση βαθύτερη και κυρίως μεγαλύτερη χρονικά.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 23:22 | ΧΡΗΣΤΟΣ Β.

    ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΟΣΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.
    1. ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ.ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΦΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ. ΑΝ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΝ…ΓΙΑΤΙ ΟΠΩΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ ΚΑΙ ΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ…ΕΦΟΡΕΙΕΣ, ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΙ, .Κ.Τ.Λ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙ ΤΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΗΝΙΑΙΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 1270 ΕΥΡΩ…ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ…ΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΤΑ GREEK STATISTICS. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΦΤΑΣΑΜΕ ΕΔΩ ΠΟΥ ΦΤΑΣΑΜΕ… ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΤΟΤΕ ΟΙ ΑΛΛΟI ???

    ΑΜΕΣΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ- ΤΡΕΛΛΑ ΛΕΦΤΑ…ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩ ΑΠΟΔΟΧΩΝ..ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑ!!!

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 22:37 | ΚΟΥΤΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Συμφωνώ απόλυτα.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 21:16 | Μαυραγανη Κ

    Κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης και το εισόδημα απο μερίσματα,μετοχές κλπ να προστεθεί στο συνολικό εισόδημα με έκπτωση τυχόν ζημιών.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 19:08 | Ιωάννης Π.

    Ήταν τραγικό λάθος του κ.Αλογοσκούφη η θέσπιση χαμηλού φορολογικού συντελεστή για τα μερίσματα και για τις αμοιβές των μελών των Δ.Σ. των Α.Ε.. Σε τι ωφέλησε την ανάπτυξη η φορολόγηση των διανεμομένων με συντελεστή ίδιο με αυτό των αδιανέμητων κερδών. Τα διανεμόμενα κέρδη δεν είναι εισόδημα των φυσικών προσώπων που τα λαμβάνουν και τα χρησιμοποιούν κατά βούληση όπως όλοι οι φορολογούμενοι; Σκεφθείτε πρόεδρος Α.Ε. με αμοιβές 200.000 ευρώ μηνιαίως αυτοτελώς φορολογημένες με 25%. Δεν είναι αδικία έναντι των υπόλοιπων φορολογουμένων; Ποια φορολογική δικαιοσύνη συνεπώς;
    Πρέπει και τα εισοδήματα αυτά να φορολογούνται με τα λοιπά εισοδήματα των φυσικών προσώπων με την ενιαία προοδευτική κλίμακα.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 16:13 | george2006

    Συγνώμη να καταλάβω και εγώ ο άσχετος,

    Μια ΑΕ έχει (αφού έχει πληρώσει το 25% αν δεν κάνω του φόρου της) κέρδη ας πούμε 10.000.000 ευρώ.

    Επανεπενδύει τα 4.000.000 και θέλει να μοιράσει στους μετόχους της τα 6.000.000

    Έως και φέτος θα κατέληγαν σε αυτούς 5.400.000 ευρώ.

    Ας πούμε ότι ο κύριος μέτοχος έχει το 54% των μετοχών, ο νο2 το 20 και τα υπόλοιπα είναι μοιρασμένα μέσω χρηματιστηρίου.

    Ο πρώτοι δύο θα πρέπει για τα 3.240.000 του του αναλογούν να πληρώσει 4πλάσιο φόρο από ότι πριν (1.296.000 αντί 324.000.000). Όμοια και ο 2ος και αρκετοί φαντάζομαι από τους υπόλοιπους μετόχους που θα πιάνουν τον μέγιστο συντελεστή

    Σίγουρα όλοι πάνω από ότι πριν.

    Πολύ θα ήθελα να ήμουν μέτοχος μια τέτοιας ΑΕ για να ψήφιζα για την μεταφορά της εκτός Ελλάδας.

    Και μην ακούσω καμιά «εξυπνάδα» για επανεπένδύσεις. Για πόσα χρόνια μπορεί μια επιχείρησή το 70% των κερδών της ? Μοιραία κάποια στιγμή πρέπει να τα περάσει στους μετόχους της.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 15:39 | Δημήτρης Παπάς

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ. ΠΡΟΧΩΡΕΊΣΤΕ!!!!!

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 12:18 | Λουκόπουλος Νίκος

    Αν δεν κάνω λάθος το μέρισμα που λαμβάνουν οι δικαιούχοι υπολογίζεται επι των ΚΑΘΑΡΩΝ κερδών μιας εταιρείας, δηλαδή ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΟΘΕΙ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ (οι οποίοι είναι της τάξης του 25-35-40% επι των μικτών κερδών – δεν γνωρίζω, εσείς τα ξέρετε καλύτερα).

    Επιπλέον το φορολογείτε αυτοτελώς ΞΑΝΑ με ποσοστό 10%, έτσι, γιατί μπορείτε!

    Τώρα, αν το εντάξετε στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος, αυτό θα λειτουργήσει αθροιστικά (αφου θα προστεθεί στους μισθούς, στις συντάξεις, στα επιδόματα, στα ενοίκια, στα κέρδη απο ατομική επιχείρηση κλπ) ανεβάζοντας κλιμάκιο τον φορολογούμενο. Με αυτόν τον τρόπο θα εισπράξετε υπερδιπλάσιο (μόνο;)φόρο απο πριν, ο οποίος θα βαρύνει το σύνολο των εισοδημάτων και όχι μόνο τα υπο φορολόγηση μερίσματα.

    Κατά πόσο αυτό συνιστά φορολογική δικαιοσύνη;

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 03:49 | θεοδωρος

    λεπτομερειες!

    οπως ανεφερα και στο σχολιο μου για τους φ.σ. το θεμα ειναι να διευρυνθει, δραματικα ομως, η φορολογικη βαση και να αποκαλυφθουν εισοδηματα της ταξης των 50 και 100 χιλ που τωρα ειναι αορατα!

    οσον αφορα ειδικα στις καταθεσεις που δηθεν θα φυγουν ή και που φευγουν, αφενος δεν θεωρω οτι θα ηταν σκοπιμη η αυξηση της φορολογιας τους ή η υπαγωγη των τοκων στο φορ/τεο εισοδημα καποιου, αλλα σαφως ομως θα πρεπει να ειναι απολυτα διαφανες και αμεσα προσβασιμες απο ολα τα αρμοδια ελεγκτικα οργνα με αυτοματες διαδικασιες- προσωπικα δεδομενα το που βρισκει κανεις χρηματα, μη τρελλαθουμε, εχουμε τους πιο προστατευτικους νομους σ’όλη την Ευρωπη γιατι να συμβαινει αυτο?
    Και ναι να αποτελουν τεκμηριο διαβιωσης και να μπορουν να συγκριθουν αμεσα με τη φ.δηλωση.
    Και για αποτροπη τυχον ‘διαφυγης’ στο εξωτερικο, ανελεητο κυνηγι των ιχνων τους με νομοθετικη υποχρεωτικη αρωγη απο το τραπεζικο συστημα, οσο ειναι δυνατο, και δημοσιοποιηση των ονοματων οσων εξαγουν τα χρηματα τους και των αντιστοιχων ποσων, με ελεγχο του ποθεν εσχες μεχρι τελους.
    Γιατι μεγαλο μερος των ποσων αυτων που τρεχουν να κρυφτουν, δεν προερχονται μονο απο φοροδιαφυγη αλλα και απο τελειως παρανομες δραστηριοτητες.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 01:50 | Κ. Κ. ιδιωτικος υπαλληλος Μελισσια

    Οτι ειναι εισοδημα θα πρεπει να φορολογειται οπως και τα υπολοιπα εισοδηματα, εξαιρεση μονο στους τοκους επι των καταθεσεων που φορολογουνται αυτοτελως για να μη πληγει εντελως ο θεσμος της αποταμιευσης.

    Η φορολογηση μερισματων οπως και των υπολοιπων εισοδηματων δεν δημιουργει λογικα προβλημα γιατι οποιος σημερα αμειβεται απο εταιρια μαλλον δεν εχει προβλημα οικονομικο ωστε να του χαριζονται φοροι η τουλαχιστον δεν θα του λειψουν τα χρηματα αυτα περισσοτερο απο τους μισθωτους της ιδιας του της εταιριας που δουλευουν δημιουργωντας υπεραξιες γι αυτον. Υπεραξιες ενταξει αλλα και αφορολογητες;

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 00:06 | ΚΑΦΙΕΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    «ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΤΩ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΧΏΡΩΝ»
    Δραστηριοποιούμαι οικονομικά στην Σαντορίνη όπου συμβαίνουν τα εξής παράδοξα με την αυτοτελή φορολόγηση στα κάτω των επτά ενοικιαζόμενα δωμάτια. Επιχειρήσεις που βρίσκονται στην καλντέρα και τα δωμάτια ενοικιάζονται μέχρι και 300 ευρώ στην υψηλή περίοδο πληρώνουν τον ίδιο φόρο με επιχειρήσεις που νοικιάζουν τα δωμάτια 25-30 ευρώ σε άλλες περιοχές του νησιού. Ταυτόχρονα οι επιχειρήσεις αυτές έχουν στήσει και φάμπρικα μετατροπής των ενοικιαζομένων δωματίων τους σε δύο και τρείς επιχειρήσεις κάτω των επτά με τους γνωστούς ελληνικούς τρόπους και σε συνεννόηση με τον ελεγκτή εφοριακό και τον υπάλληλο του ΕΟΤ που εκδίδει την άδεια λειτουργίας τους.
    Γνωρίζω ότι πράγματι πλήθος επιχειρήσεων ενοικιαζομένων δωματίων πριν από την αυτοτελή φορολόγηση δεν πλήρωνε τίποτα παρουσιάζοντας ζημιά, αυτό όμως δεν νομιμοποιεί επιχειρήσεις με καθαρά κέρδη ανω των 50.000,00 ευρώ ετησίως να πληρώνουν μόνο 600,00έως 700,00 ευρώ για φορολογία εισοδήματος. Προτείνω λοιπόν τα εξής:
    Α)Όπως πολύ ορθά προβλέπεται η υποχρέωση τήρησης βιβλίων και στοιχείων και η φορολόγηση με έσοδα – έξοδα σε αυτούς που διατηρούν και υποκατάστημα και υπερβαίνουν τα επτά έτσι και κάθε είδους νομικό πρόσωπο με επιχείρηση εν.δωμ. κάτω των επτά νά είναι υπόχρεο σε τήρηση βιβλίων και στοιχείων και σε φορολόγηση λογιστικά εφ’όσον οποιοδήποτε μέλος του(φυσικό η νομικό πρόσωπο)δραστηριοποιείται με την ίδια δραστηριότητα ανεξάρτητα από τον αριθμό των δωματίων.
    Β)Η λειτουργία των επιχειρήσεων ενοικιαζομένων δωματίων από την φύση της είναι επικουρική στην παροχή καταλύματος και συμπληρωματική του ξενοδοχειακού καταλύματος. Όποιοι επιχειρηματίες διατηρούν και άλλη δραστηριότητα κύρια ή δευτερεύουσα να υποχρεωθούν στην τήρηση βιβλίων και λογιστικό προσδιορισμό(δίνοντας τους και μία δυνατότητα αποσβέσεων των ήδη υπαρχόντων παγίων) καθώς ένας υδραυλικός για παράδειγμα που διατηρεί και πέντε ενοικιαζόμενα δωμάτια με καθαρά κέρδη από υδραυλικές εργασίες 25.000,00 και με αυτοτελή φορολόγηση στα δωμάτια περίπου 600,00 ευρώ εαν δηλώνει 5000,00 ευρώ κέρδη από τα ενοικιαζόμενα τότε θα πλήρωνε τουλάχιστον 2,5 φορές τον φόρο που πληρώνει.
    Γ)Σύνδεση της ανανέωσης άδειας λειτουργίας με τα φορολογικά έσοδα.
    Τα έσοδα για κάθε δωμάτιο θα πρέπει να αντιστοιχούν στα υψηλότερα τεκμαρτά εισοδήματα(με τρία παιδιά) από την αυτοτελή φορολόγηση διαιρώντας αυτά με τον αριθμό δωματίων. Εαν η επιχείρηση τηρεί βιβλίο εσόδων εξόδων είναι εύκολο, τα δε κάτω των επτά υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίου πελατών από αστυνομικές διατάξεις στο οποίο καταχωρούν τις εισπράξεις για την επιβολή του δημοτικου φόρου και θα μπορούν κάλλιστα να δηλώνουν στο Ε3 τα ακαθαριστά έσοδα εκεί όπου δηλώνουν και τον αριθμό δωματίων.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 00:54 | Νικόλαος Μπινιάρης

    Η φορολόγηση μερισμάτων μπορεί να γίνει με τον προτεινόμενο τρόπο αρκεί να μην υπάρχει διπλή φορολόγηση στην πηγή και στο ατομικό εισόδημα. Η υπερβολική φορολόγηση μερισμάτων θα οδηγήσει στην αποφυγή επενδύσεων σε επιχειρήσεις εισιγμένες στο χρηματιστήριο η σε Α.Ε με μακροχρόνιους στόχους ανάπτυξης, αυτο ακριβώς το οποίό έχει ανάγκη η Ελληνική οικονομία.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 23:30 | Φλωριάς Ευάγγελος

    Συμφωνώ στην κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και την ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.