14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.

Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.

Συμφωνείτε ότι τα εισοδήματα αυτά θα πρέπει να φορολογούνται με ειδικό τρόπο; Τι προτείνετε σχετικά;

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 17:41 | Γιάννης Ηλιάδης

    Όσο υπάρχει «ειδική» φορολογική (και άλλη) αντιμετώπιση της Εκκλησίας, η οποία διαφέρει από την αντιμετώπιση άλλων νομικών προσώπων, τότε δεν πρέπει να υποκρινόμαστε ότι υπάρχει διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας.

    Ο σφιχτός εκκλησιαστικός εναγκαλισμός του κράτους είναι φαινόμενο που υπάρχει σε λίγες χώρες ακόμη… Θα ήθελα να καταργηθεί εδώ και τώρα, αλλά δεν είμαι βέβαιος ότι μία κυβέρνηση μπορεί να το καταφέρει και αυτό την ώρα που αντιμετωπίζει τόσα οικονομικά προβλήματα.

    Αν μπορεί, εμπρός αυτή και πίσω εμείς!

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 14:34 | nikos ioannou

    καμια εξαιρεση για κανεναν , γιατι η καθε εξαιρεση γινεται παραθυρο για να περνανε και να κανουν ολοι τις παρανομιες τους !!!

    αρχικα η εκκλησια θα πρεπει να συμαευτει σε 5-10 εταιρειες και οχι σε 10.000 που ειναι ΤΩΡΑ και κανεις δεν βγαζει ακρη !!!!

    η εκκλησια πρεπει να διαλεξει , ή θα πληρωνει τους μισθους και τα εξοδα της ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΗΣ και ισως εκει εχει καποια αφορολογητα ή χαλαρωτερες διαταξεις εφοσον το εποδεικνυει οτι το αξιζει ή θα πληρωνει τους μισθους το κρατος ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΗΣ ΑΝΗΚΕΙ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ !!!

    επιτελους τελος σε αυτη την γαγκραινα που λεγεται ελληνικη εκκλησια , με τεραστια περιουσια με εκατονταδες οικονομικα σκανδαλα , με ιδιοκτησιες που φτανουν στο βυζαντιο ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ δεν την αγγιζει, τα τουρκοχαρτια που ειχαν γειτονες μου δεν εγιναν δεκτες απο το ελληνικο κρατος και τους πεταξαν στο δρομο!!!!!! της εκκλησιας γιατι? ΟΛΑ οσα δεν ειναι καθαρα ΠΕΡΝΑΝΕ στο κρατος και για ολα τα αλλα ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΟΠΩΣ Ο ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑΣ πολιτης και η καθε ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ , αλλωστε η εκκλησια ειναι απλα μια επιχειρηση!!! τελος θα πρεπει οποιος δινει στο παγκαρι να παιρνει ΑΠΟΔΕΙΞΗ !!!! την οποια θα δινει στην εφορια !!!!!

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 14:46 | Αλέξανδρος Α.

    Ερώτηση: Δεν μπορεί η εκκλησία να δωρήσει τα ενοίκια που εισπράττει στον εαυτό της ή σε άλλα κοινωφελή ιδρύματα (που πιθανόν ανήκουν σ’ αυτήν) και επομένως να μην οφείλει κανένα φόρο για αυτά τα εισοδήματα, όπως ακριβώς δικαιούται να κάνει κάθε πολίτης (σύμφωνα με το http://www.opengov.gr/minfin/forologia/erotisi2.pdf 1.δ);

    Αν είναι έτσι τότε τι νόημα έχει το «ειδικό καθεστώς» φορολόγησης των ενοικίων της εκκλησίας;

    Ή δεν μπορεί η εκκλησία να ιδρύσει μια Α.Ε. που να διαχειρίζεται τα ακίνητά της και να δωρίζει όλα τα κέρδη της στην εκκλησία; Το 2009 ιδρύθηκε ο «Αναπτυξιακός Οργανισμός της Εκκλησίας της Ελλάδος Α.Ε.» που πιθανόν να έχει παρόμοιο σκοπό (πολύ σωστά). Έτσι θα διαχωρίζονται καλύτερα οι εμπορικές από τις θρησκευτικές και κοινωνικές δραστηριότητες της εκκλησίας και θα μπορεί να υπάρχει καλύτερος έλεγχος.

    Η ουσία είναι να διαφυλαχθεί το δικαίωμα κάθε φορολογούμενου να κάνει αφορολόγητες δωρεές στην εκκλησία ή σε οποιοδήποτε άλλο αναγνωρισμένο ΜΚΟ κοινής ωφελείας της επιλογής του. Εννοείται πως δεν μπορεί να κερδοσκοπεί κανένας απ’ τα εισοδήματα της εκκλησίας (είτε από δωρεές είτε από ενοίκια), διότι αυτό θα ήταν αδικία και προσβολή στο κράτος και σε όποιον κάνει δωρεές. Όπως ακριβώς δεν επιτρέπεται να κερδοσκοπεί κανένας από τα έσοδα του κράτους διότι αυτό θα ήταν αδικία και προσβολή σε κάθε φορολογούμενο.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 13:06 | Βαγγέλης Μπίστας

    Όσον αφορά τα κοινωφελή Ιδρύματα μερικές παρατηρήσεις: Λαμβάνοντας υπόψη τον χαρακτήρα αυτών των Ιδρυμάτων αλλά και την δύσκολη οικονομική συγκυρία θα πρότεινα:
    1)Να φορολογηθούν με συντελεστή 3% για το σύνολο των εσόδων τους δεδομένου του κοινωνικού τους έργου.
    2)Να υπολογίζονται και να αφαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα αποσβέσεις και τυχόν έξοδα για τα ακίνητα.
    3)Να αφαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα τόκοι δανείων που συνήφθησαν για την ανέγερση ή την επισκευή και ανακαίνιση των ακινήτων.
    4)Για ακίνητα που δίδονται δωρεάν προς χρήση στο Δημόσιο να υπολογίζεται το 3,5% της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων αυτών και να αφαιρείται το ποσό αυτό από το φορολογητέο εισόδημα.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 01:51 | ΛΑΜΨΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Όλα τα ιδρύματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που αποδεδειγμένα έχουν μεγάλο κοινωφελές έργο, θετικό είναι να έχουν μηδενική ή ελαχίστη φορολόγηση. Όμως εαν το κοινωφελές έργο είναι όπως λέει ο λαός «για τα μάτια» ελάχιστο και σχεδόν μηδενικό, τότε να φορολογούνται με το ίδιο ποσοστό των υπολοίπων πολιτών και εταιριών γενικότερα. Θεωρώ λοιπόν και την πάσης φύσεως εκκλησιαστική περιουσία και δραστηριότητα ως ομοία με άλλα κοινωφελή ιδρύματα. Θα πρέπει κατ’ έτος να γίνεται απολογισμός έργου και αναλόγως να γίνεται και η φορολόγηση.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 00:49 | Κωνσταντίνος

    Γιατί να υπάρχει ειδικό καθεστώς φορολόγησης;
    Με ποια λογική;

    Δηλαδή όταν ένας χριστιανικός ναός ή ένα χριστιανικό μοναστήρι νοικιάζει ένα ακίνητο και κερδίζει χρήματα γιατί να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από ένα δωδεκαθεϊστικό, ένα μουσουλμανικό, ένα βουδιστικό, ή από εμένα.
    Αν είναι τότε θα έπρεπε να ισχύει το ίδιο καθεστώς και στις υπόλοιπες θρησκείες (όλες και όχι μόνο τις επίσημες), δόγματα, οργανώσεις άθεων πολιτών κτλ.

    Επίσης εγώ πληρώνω ΕΤΑΚ για ακίνητα που έχω ως ψιλή κυριότητα, τα οποία και δεν μου δίνουν εισοδήματα. Η εκκλησία πληρώνει τίποτε για τα δικά της ακίνητα;

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 22:19 | ΤΑΤΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Κύριε υπουργέ,
    η εκκλησιαστική περιουσία θα πρέπει να φορολογείται από όπου έχει έσοδα εκμετάλλευσεις.
    Αν δεν θέλει να φορολογείται να πληρώνει η ίδια τους κληρικούς και τα έξοδά της.
    Κάνει κοινοφελές έργο αλλά ξέρουμε όλοι ότι ζούν όλοι πλουσιοπάροχα και πολλές φορές πληγώνεται ο λαός με όλα αυτά που κάνουν κάπποιοι ιερωμένοι.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 22:21 | ΚΑΤΡΑΝΙΤΣΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 20%.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:13 | Νικολαος Κορφοξυλιωτης

    Κατάργηση καθε ειδικής μεταχειρησης. Αδιανόητο και απαράδεκτο το σημερινό καθεστός… Πρεπει κάποια στιγμή να κοιτάξουμε και το θέμα διαχωρισμού κράτους εκλησίας.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 17:27 | Χαράλαμπος Τ

    Συμφωνώ απολύτως. Αν στην συνέχεια χρειάζονται κάποια επιπλέον χρήματα μπορεί να τα πάρουν απο τον κρατικό προϋπολογισμό μετά απο εξονυχιστικό έλεγχο και εγκρίσεις των δαπανών τους όπως και όλοι οι άλλοι πολίτες.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 14:21 | Στάμος Θ. Στράτος

    Καλά, η Εκκλησία θα λύσει το οικονομικό πρόβλημα της Χώρας μας? Πόσους φόρους θα πάρουμε από τους ιερούς ναούς? Καλύτερα τα μικρά αυτά ποσά να τα διαχειρίζεται η Εκκλσία παρά το σπάταλο και γραφεικρατικό κράτος μας!

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 13:37 | alexandros

    Αυστηρότατος έλεγχος των Κοινωφελών Ιδρυμάτων που έχουν γίνει και της μόδας τελευταία (άραγε τυχαία?). Διαφάνεια στους λογαριασμούς και στις συναλλαγές τους.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 02:24 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

    Το κράτος πληρώνει το κόστος της μισθοδοσίας των ιερομένων, όλων των βαθμών, αναλαμβάνει το κόστος ανέγερσης ναών κλπ εκκλησιαστικών κτιρίων. Δηλαδή η εκκλησία τα έχει όλα σχεδόν δωρεάν, κάνει και εράνους για την ανέγερση κάθε ναού ή κτιρίου της! Και μοιράζονται και τα παγκάρια! Η προσφορά της; πολύ μικρή σε σχέση όσων καρπούνται.
    Η άποψή μου είναι:
    α) κάθε μητρόπολη να τηρεί βιβλία με μερίδα κάθε εκκλησίας και έλεγχος απο ελεγκτές (απορία μου: τα έσοδα απο τα παγκάρια μπορούν να ελεγχθούν;)
    β) πόθεν έσχες στους μητροπολίτες τουλάχιστον.
    γ) έλεγχος και φραγή στον διορισμό ιερέων και μητροπολιτών (αλήθεια πώς γίνεται; δημιουργούνται νέες ενορίες, νέες μητροπόλεις;).
    Και είναι αμαρτία προς τον λαό να μήν φορολογούνται ΟΛΑ τα έσοδα της εκκλησίας.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 23:31 | ΓΚΟΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ

    ΚΕ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ; ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΜΜΕΣΑ, ΔΙΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ ΑΜΜΕΣΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ.

    ΠΡΕΠΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΕΡΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΠΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ,ΠΧ.ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΕΝΟΙΚΙΑ ΕΤΗΣΙΩΣ 15000 Ε ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΣΥΝΤΛΕΣΤΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΠΛΟΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΠΟΙΑΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΩΝ ΔΩΡΕΩΝ.

    ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 23:05 | roumeliotis

    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΘΕ ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 21:15 | ΣΤΑΥΡΟΣ

    Θα πρέπει όλες οι μητροπόλεις να υποβάλλουν Ισολογισμό ο οποίος θα ελέγχεται από ορκωτούς λογιστές.Ένα ποσοστό από το ποσό που πρβλέπεται να διατεθεί σε κοινοφελείς σκοπούς θα παρακρατείται από το δημόσιο και θα αποδείδεται απευθείας σε μακροχρόνια ανέργους. Η εκκλησία θα πρέπει να φορολογείτε για τη περιουσία που χρησιμοποιείται για κερδοσκοπικούς σκοπούς καθώς και για τα αντίστοιχα ακίνητα.Επιπλέον οι νέοι ιερείς θα πρέπει να εγκρίνονται από των ΑΣΕΠ. Δεν γίνεται το κράτος να πληρώνει ιερείς ο αριθμός των οποίων αυξάνεται ετησίως ανεξέλεγκτα. Ισως θα μπορούσε η κάθε μητρόπολη να καλύπτει τουλάχιστον τις ασφαλιστικές εισφορές των ιερέων που απασχολεί.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 20:43 | Αλέξανδρος Α.

    Ξέρω ελάχιστα για το πώς λειτουργούν οι εκκλησίες στην Ελλάδα. Υποθέτω οτι αφού αποτελούνται από Έλληνες πολίτες, έχουν τα ίδια προβλήματα που έχουν όλοι οι δημόσιο οργανισμοί και χρειάζονται παρόμοιες λύσεις.

    Έχοντας όμως διατελέσει μέλος του ενοριακού συμβουλίου σε ελληνική ενορία στις ΗΠΑ, έχω κάποια γνώση για το πως λειτουργούν και ελέγχονται τα οικονομικά τους εκεί. Ίσως μπορούμε να πάρουμε μερικά καλά παραδείγματα.

    Πιστεύω πως η εκκλησία χρειάζεται:
    1) Παραδειγματισμό από τις ελληνικές εκκλησίες του εξωτερικού όπου υπάρχει πιο ξεκάθαρος διαχωρισμός κράτους και εκκλησίας.
    2) Διαφάνεια.
    3) Αποκέντρωση. Κάθε ενορία να έχει τη δική της διαχείρηση, προϋπολογισμό, περιουσία. (Αυτό ίσως ήδη υπάρχει, αλλά δεν το γνωρίζω, λόγω έλλειψης διαφάνειας).
    4) Μεγαλύτερη ανάμειξη των ενοριτών στην διαχείρηση των οικονομικών της ενορίας. Η εκκλησία αποτελείται από πολίτες, όχι από κληρικούς.
    5) Έλεγχο.

    Αν βελτιωθούν αυτά νομίζω πως θα ξεκαθαρίσει το θέμα της φορολόγησης της εκκλησίας. Μου φαίνεται λογικό κάθε ενορία να θεωρείται σαν ανεξάρτητος οργανισμός μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και να έχει αποδεδειγμένα μηδενικά κέρδη και επομένως μηδενικό φόρο.

    Δυστυχώς το πρόβλημα της μισθοδωσίας των κληρικών κάνει τα πράγματα πιο περίπλοκα στην Ελλάδα. Αν θέλετε ψάξτε και δείτε πότε και πώς ξεκίνησε αυτή η πρακτική–εμένα μου έκανε εντύπωση.

    Για όποιον θέλει να διαβάσει περισσότερα για την οικονομική διαχείρηση της εκκλησίας στις ΗΠΑ, ορίστε η εμπειρία μου:

    Κάθε ελληνική ενορία των ΗΠΑ διοικείται σε συνδυασμό από τους κληρικούς και από αιρετό ενοριακό συμβούλιο (parish counsil) που αποτελείται από μέλη της ενορίας. Το συμβούλιο έχει δικαιοδοσία για όλα τα οικονομικά θέματα της ενορίας, όπως η συντήρηση του ναού, η μισθοδοσία των κληρικών, η ανέγερση πρόσθετων κτιρίων, και η αγοραπωλησία ακινήτων. Το ενοριακό συμβούλιο δεν έχει δικαιοδοσία σε άλλα εκκλησιαστικά θέματα όπως η επιλογή των ιερέων ή η τέλεση της λειτουργίας. Το συμβούλιο εκλέγει πρόεδρο και έχει τακτές συνεδριάσεις (ανάλογες με τα δημοτικά συμβούλια των δήμων). Στο συμβούλιο συμμετέχει ο προϊστάμενος ιερέας χωρίς ψήφο. Όλα τα έξοδα πληρώνονται από τα έσοδα της ενορίας, χωρίς κανένα έσοδο από το κράτος. Η εκκλησία υποχρεώνεται να δίνει κάποιο ποσοστό των εσόδων της στην αρχιεπισκοπή για έξοδα και δραστηριότητες της εκκλησίας έξω απ’ το επίπεδο της ενορίας. Τα έσοδα προέρχονται από δωρεές, αλλά και από ορισμένες οικονομικές δραστηριότητες ή ακόμα και από επενδύσεις κάποιου κεφαλαίου που έχει (endowment fund). Υπάρχει ετήσιος προϋπολογισμός που συντάσεται και ψηφίζεται απ’ το συμβούλιο. (Ήλπιζα να είναι αναρτημένος στο διαδίκτιο για να τον αναφέρω, αλλά δυστυχώς η διαφάνεια δεν φτάνει σ’ αυτό το βαθμό).

    Ανα τρίμηνο ή και πιο συχνά αν χρειαστεί, το ενοριακό συμβούλιο καλεί γενικές συνελεύσεις των μελών όπου ο πρόεδρος και το ενοριακό συμβούλιο παρουσιάζουν τα θέματα της ενορίας στους ενορίτες. Κάθε ενα-δύο χρόνια γίνονται εκλογές για το ενοριακό συμβούλιο. Οι ενοριακοί σύμβουλοι και ο πρόεδρος δεν έχουν καμιά χρηματική αμοιβή. Συνήθως δεν υπάρχει συναγωνισμός για να γίνει κανείς ενοριακός σύμβουλος και τους παρακαλάνε να βάλουν υποψηφιότητα.

    Η ενορία που αναφέρομαι είναι αρκετά μεγάλη, με 1600 μέλη και ετήσιο προϋπολογισμό γύρω στο 1 εκατομμύριο δολάρια. Μια σημαντική οικονομική δραστηριότητα είναι το ετήσιο ελληνικό φεστιβάλ, το οποίο έχει κάποιο θρησκευτικό κομμάτι, αλλά είναι κυρίως εμπορική/πολιτιστική δραστηριότητα με πώληση φαγητού, ποτών, και διαφόρων ελληνικών και μή προϊόντων. Τα κέρδη από το φεστιβάλ είναι αρκετά υψηλά και μπορεί να φτάνουν και $100.000 από τζίρο $300.000 σε ένα Σαββατοκύριακο. Πιστεύω πως αυτά τα κέρδη δεν φορολογούνται από το κράτος. Το φεστιβάλ θεωρείται fundraiser. Η δουλειά για την ετοιμασία του φεστιβάλ είναι κυρίως εθελοντική και γίνεται από τα μέλη της ενορίας. (Νομίζω αυτό δικαιολογεί την φοροαπαλλαγή).

    Μιά άλλη οικονομική δραστηριότητα της συγκεκριμένης ενορίας, η οποία όμως ήταν και επίμαχο θέμα από τα μέλη της, ήταν η ενοικίαση αρκετών αιθουσών του εκπαιδευτικού κτιρίου της. Η ενορία έπαιρνε ενοίκιο που ήταν σημαντικό έσοδο (γύρω στα $100.000 ετησίως). Το κτίριο χρησιμοποιούταν από την ενορία κυρίως τις Κυριακές για κατηχητικό σχολείο, αλλά τις καθημερινές οι περισσότερες αίθουσες νοικιαζόταν σε ένα ιδιωτικό σχολείο. Δεν γνωρίζω ακριβώς το φορολογικό καθεστός γι’ αυτό το έσοδο, αλλά απ´ ότι κατάλαβα ήταν αφορολόγητο εφόσον το ενοικιαζόμενο εμβαδόν δεν υπέρβαινε ορισμένο ποσοστό του συνολικού εμβαδού και δεν αλλοίωνε την πρωταρχική χρήση του κτιρίου.

    Τέλος η εκκλησία εκμίσθωνε τις δύο αίθουσες συνεστιάσεων που είχε σε οποιονδήποτε.

    Εκτός από το ναό και τους γειτονικούς χώρους, η εκκλησία είχε και 1-2 ιδιωτικές κατοικίες, την μία απ’ τις οποίες παρείχε για τη στέγαση ιερέων που δεν ήταν μόνιμοι. Λέω 1-2 γιατί νομίζω πως πούλησε το ένα ακίνητο. Δεν γνωρίζω το φορολογικό καθεστός για ενοίκια που προέρχονταν από αυτά τα ακίνητα.

    Όσο για τα έσοδα, η εκκλησία έδινε ετήσιες και τρίμηνες αποδείξεις για κάθε ονομαστική δωρεά (π.χ. από επιταγές ή πιστωτικές κάρτες των μελών). Τα έσοδα από το παγκάρι ήταν φυσικά ανώνυμα και χωρίς απόδειξη. Η καταμέτρηση του παγκαριού γινόταν και υπογραφόταν ταυτόχρονα από δύο μέλη του ενοριακού συμβουλίου, όπως επίσης και η καταμέτρηση των ταμείων του ελληνικού φεστιβάλ. Για το φεστιβάλ είχε καθιερωθεί σύστημα με το οποίο οι περισσότερες αγοραπωλησίες φαγητού γινότανε με πλαστικές μάρκες για να περιοριστεί η χρήση μετρητών.

    Η ενορία είχε πρόγραμμα ανάπτυξης κεφαλαίου για την ανέγερση καινούργιων εγκαταστάσεων (π.χ. πάρκιγκ, παρεκκλήσι). Αυτή η δραστηριότητα ήταν ξεχωριστή από τον προϋπολογισμό λειτουργίας. Οι δωρεές που δίνονταν για την ανάπτυξη καταγραφόταν σε ξεχωριστά βιβλία και δινόταν ξεχωριστές αποδείξεις.

    Η οικονομική δραστηριότητα και τα βιβλία της εκκλησίας ελεγχόταν από λογιστική εταιρία (πιθανόν με τη μορφή δωρεάς παροχής υπηρεσιών από εταιρία μέλους).

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 18:23 | Λευτέρης

    Χαμηλή φορολογία για την επιχείρηση , αλλά φορολογία επί του συνόλου των κερδών που διανέμονται . Κίνητρα επενδύσεων και όχι θαλασσοδάνεια . Αυστηρός έλεγχος στον αθέμητο ανταγωνισμό που πηγάζει κυρίως από τη μη έκδοση φορολογικών παραστατικών και κανενός είδους περαιώσεις κ.λ.π.Κλείσιμο των χρήσεων αν είναι δυνατό κάθε 2 χρόνια και φυσικά μετά από ουσιαστικό έλεγχο . Απλοποίηση των ελεγκτικών διαδικασιών και όχι ατέρμονες ερμηνείες σε νομοσχέδια ακαταλαβίστικα από τον επιχειρηματικό κόσμο. Σε κάθε περίπτωση οι αποφασίζοντες πρέπει πρωτίστως να έχουν την ικανότητα κατανόησης των προβλημάτων της αγοράς και πάντα σε συνεργασία μαζί της να συναποφασίζουν.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 18:51 | Μητσούλας Δημήτριος

    Όλα αυτά πρέπει να φορολογούνται, εφόσον αποφέρουν εισόδημα. Ταυτόχρονα, να λαμβάνονται υπόψη οι δαπάνες των ιδρυμάτων αυτών.

  • H εκκλησία οφείλει να πληρώνει φορολογία τουλάχιστον την ίδια με κάθε άλλο κοινωφελές ίδρυμα. Επίσης πρέπει να επανεξετασθεί το θέμα της μισθοδοσίας κληρικών, την θεωρώ μεγίστη πρόκληση εν έτει 2010…

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 15:56 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ, ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ή ΤΕΚΜΑΡΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ.

    Μέχρι και σήμερα ο εκάστοτε Υπουργός Οικονομικών αδυνατεί να εφαρμόσει σύστημα για να ελέγξει τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ εισοδήματα που προέρχονται από την εκμετάλλευση των ακινήτων.

    Γιάννης Νανούρης
    Λογιστής – Φοροτεχνικός

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 13:19 | Παντελής Πρέζας

    Ας έχουν υποχρέωση και οι ιεροί ναοί, μονές, κοινωφελή ιδρύματα κλπ. που έχουν εισοδήματα να υποβάλλουν φορολογική δήλωση εισοδήματος.
    Αν έχουν έξοδα για φιλανθρωπικό έργο να εκπίπτουν αυτά και να φορολογούνται τα υπόλοιπα, διαφορετικά να φορολογούνται όλα τα έσοδα από ενοίκια και γενικά τα έσοδα που έχουν.

    Νομίζω όμως πως και τα πολιτικά κόμματα θα πρέπει να έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν αναλυτική κατάσταση εσόδων και εξόδων.
    Η κατάσταση αυτή θα πρέπει να είναι ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ πραγματικά, γιατί επιχορηγούνται από το ελληνικό δημόσιο και πρέπει ο πολίτης να ξέρει που πηγαίνουν τα χρήματά του.

    Αν δε τα κόμματα έχουν έσοδα ΚΑΙ από εμπορικές δραστηριότητες, τότε θα πρέπει να υποβάλλουν ΚΑΙ φορολογική δήλωση και να φορολογούνται κανονικά όπως όλοι.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 00:50 | Xαραλαμπουλιας Μπαμπης

    Ειναι απολυτως απαραδεκτη για οποιοδηποτε συγχρονο κρατος να αντιμετωπιζει με ειδικο – χαριστικο φορολογικο καθεστως τα εσοδα της Εκκλησιας απο ενοικια.
    Ειναι αυτονοητο οτι τα ενοικια της Εκκλησιας θα πρεπει να φορολογουνται οπως ακριβως και εκεινα οποιουδηποτε αλλου ιδιοκτητη.
    Αλλωστε το σημαντικοτερο εμποδιο στην επιβολη της δικαιοσυνης δεν προερχεται απο καποιο λογικο επιχειρημα αλλα απο την πολιτικη επιρροη του ιερατειου.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 22:29 | Χρυσόγελος Μ

    Τουλάχιστον τα λεφτά της Εκκλησίας βρίσκονται στην Ελλάδα και όχι σε λογαριασμούς της Ελβετίας και σε offshore εταιρείες…
    Η Περιουσία των πολιτικών Κομμάτων θα φορολογηθεί;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 22:01 | Manos

    Καλό θα ήταν να σταματήσει η μισθοδοσία κληρικών και εκκλησιαστικών υπαλλήλων από το Κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές βέβαια να ισχύσουν ex nunc, ώστε να έχουμε μία ήπια μετάβαση. Να αποδεσμευθεί η εκκλησιαστική περιουσία, ώστε να έχει η Εκκλησία δικά της έσοδα και πλέον να μισθοδοτεί ιερείς και υπαλλήλους από τα έσοδα αυτά.

    Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε αφενός να κινηθούν κεφάλαια μέσω της αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων, αλλά και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, εφόσον η Εκκλησία θα φτιάξει μηχανισμούς για την αξιοποίηση αυτή. Επίσης, έτσι θα μπορεί η Εκκλησία να επιλέγει τους ανθρώπους που επιθυμεί για να στελεχωθεί και όχι τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, οι οποίοι μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με την Εκκλησία (το τελευταίο δεν αποτελεί βέβαια μομφή).

    Φορολογικά, ας θεσπιστεί ένας ηπιότερος συντελεστής για τα έσοδα των θρησκευτικών νομικών προσώπων.

    Ο διαχωρισμός αυτός θα βοηθήσει μακροπρόθεσμα και την Εκκλησία, εφόσον θα αφαιρέσει από αυτήν το δέλεαρ της κοσμικής εξουσίας και θα της καταστήσει (ίσως…) περισσότερο πνευματική.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:30 | παναγιωτης παναγιωτοπουλος

    Δεν συμφωνώ να φορολογούνται με ειδικό τρόπο. Να ισχύσει ότι και στα φυσικά πρόσωπα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:12 | Βροχίδης Ιωάννης

    Να καταργηθεί άμεσα κάθε καθεστώς ειδικής φορολόγησης των εισπραττόμενων ενοικίων και να φορολογούνται όπς και τα φυσικά πρόσωπα που εισπράττουν ενοίκια .

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:20 | Κώστας Μπάκουλας

    Φορολόγηση των εισοδημάτων ΚΑΙ της Εκκλησίας όπως όλων. Θα πρέπει όμως να τους δοθεί το δικαίωμα να εκπίπτουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν για την εκλπήρωση του έργου τους (φιλανθρωπικού και ιερατικού). Θα πρέπει όμως να διαθέτουν τα ΝΟΜΙΜΑ παραστατικά. Να μην ξεχνάμε και το γεγονός ότι οι μισθοί των ιερωμένων καλύπτονται από το κρατικό προϋπολογισμό.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:20 | Κωνσταντινος Παπανικολαου

    Σωστο.

    Θα πρεπει απαντες να ειμαστε ισοι απεναντοι στο νομο. Με ισα δικαιωματα αλλα και υποχρεωσεις.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:43 | ΜΑΚΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Προσφάτως είδαμε το εξής απαράδεκτο και προσβλητικό για το πολίτευμά μας και για τον πολιτισμό μας, να συμμετέχει ο κ.Ιερώνυμος σε υπουργικό συμβούλιο.Δεν γνωρίζω τι είδους συναλλαγή μπορεί να κρύβει η παρουσία του εκεί αλλά είναι λυπηρό να τίθεται το ερώτημα σε όλους εμάς τους πολίτες αυτής της Ευρωπαικής χώρας αν θα πρέπει να φορολογηθεί ή όχι η Εκκλησία και ποσό θα είναι ο συντελεστής φορολόγησης.Ίσως θα έπρεπε μάλιστα να τεθεί και το ερώτημα αν θα πρέπει να μισθοδοτούνται και από τον κρατικό προυπολογισμό όπως και να επιλέγουν αν θα υπηρετήσουν ή όχι.Ακούστε κύριοι ή θα γίνουμε σύγχρονο Ευρωπαικό κράτος με όποιο κόστος αυτό συνεπάγεται και σε όποιο επίπεδο σύγκρουσης και αν χρειασθεί να φτάσουμε ή θα εξακολουθήσουμε να πορευόμαστε στον δρόμο της τριτοκοσμικής μας κατάστασης.Η εκκλησία θα πρέπει να φορολογηθεί εξίσου εφόσον η πολιτεία της επιτρέπει να διαχειρίζεται έως και σήμερα δυστυχώς ακίνητη περιουσία.Η πολιτεία εφόσον θέλει να μειώσει το πραγματικά υψηλό έλλειμα οφείλει να διακόψει κάθε είδους μισθοδοσία (σε ένα πολιτισμένο κράτος όσοι πραγματικά πιστεύουν ας δίνουν τον οβολό τους ) και διαφόρων ειδών κρατικές ενισχύσεις.Τέλος θα ήθελα να εξετάσει η κυβέρνηση από το μηδεν όλα τα αυτά τα κοινωφελή ιδρύματα,σωματεία,οργανώσεις κ.λ.π που καταφέρνουν να συμμετέχουν σε αυτό που αποκαλούμε παραοικονομία και διαπλοκή.
    Υ.Γ.οι ΕΥΧΕΣ των πολιτών θα σας συνοδεύουν.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 16:19 | Κωνσταντινος Ντουρτουνης

    Θελω να συμπληρωσω προηγουμενο σχολιο μου καταθετοντας μια σκεψη η οποια ισως φανει υπερβολικη αλλα στο πλαισιο ενος δικαιου φορολογικου συστηματος-που αντιμετωπιζει τους παντες με τα ιδια μετρα και σταθμα-φρονω πως ειναι λογικη.Εκτος απο θεωρημενα μπλοκ αποδειξεων παροχης υπηρεσιων στους ναους να υπαρχουν ηλεκτρονικα παγκαρια τα οποια θα «διαβαζουν» τα κερματα που πεφτουν μεσα και θα βγαζουν το συνολο-ενα ειδος Ζ ταμειακης μηχανης.Ετσι θα γνωριζουμε ακριβως τα εσοδα της εκκλησιας και αφου αφαιρεθουν οσα προοριζονται για φιλανθρωπικο εργο τα υπολοιπα θα φορολογουνται μεσω κλιμακας.Οσο για τις πιθανες αντιδρασεις οταν το «θειο» κατεβαινει σε επιπεδο ανθρωπινο πρεπει να αντιμετωπιζεται αναλογως.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:53 | mesas

    τα ξαναγράψαμε:
    όταν το κάθε δόγμα έχει εισόδημα από κάποιο ακίνητο ή άλλη παρόμοια πηγή θα πρέπει να πληρώνει, έστω ένα 10%

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:15 | νικος

    Η Εκκλησια παραμενει ενεργη ιδεα της αγαπης προς τον Ανθρωπο στους αιωνες αλλα τα οικονομικα της επειδη διαχειριζονται απο θνητους ιερεις η λαϊκους θα πρεπει να συνυπολογιζεται το πραγματικο εργο προς τους πασχοντες συνανθρωπους μας και βεβαιως οπου υπαρχουν κερδη να φορολογουνται ισοτιμα οπως σας εχω αναφερει πριν με τους υπολοιπους συμπολιτες μας ,αφου εχει γινει ενδελεχης ελεγχος της διαχειρησης.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:36 | ΒΛΑΧΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ (ΜΙΣΘΟΥΣ,ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΚΛΠ) , ΝΑ ΤΗΡΕΙ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟΥΣ ,ΜΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΦΟΡ.ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΠΧ.5%.
    ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΓΚΑΡΙ ,ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΔΙΔΕΙ ΑΠΟΔ.ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ.
    ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ,ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΖΗΤΑΕΙ ΞΕΡΟΝΤΑΣ
    ΟΤΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΙΣ ΠΑΡΕΙ ,ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ.
    ΕΝΤΑΞΕΙ, ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΗΣ , ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΙΕΡΩΜΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΕΙ ΕΡΓΟ ΒΟΗΘΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΙΔΑ ΑΠΟΡΩΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΣ , ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΓΥΡΝΑΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΤΟΥΤΕΣ ΜΕΡΕΣ.
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ,ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΜΑΣ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:04 | ΧΚ

    Τουλάχιστον τα λεφτά της Εκκλησίας βρίσκονται στην Ελλάδα και όχι σε λογαριασμούς της Ελβετίας και offshore εταιρείες. Πολύ αγαθοί ή πονηροί έχετε γίνει όλοι και πιστεύεται ότι οι πολιτικοί αυτοί που μας έχουν βουλιάξει τόσα χρόνια θα καλοδιαχειριστούν τα χρήματα της Εκκλησίας.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:02 | ΒΑΣ.Π.ΜΑΡΙΟΛΗΣ

    ΑΝΤΙΓΡΑΨΤΕ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ IRS (ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΙΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ).
    ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΙ ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ .
    ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΙΟ ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΕΞΩΜΟΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ.
    ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΠΙΕΙΚΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΔΥΝΑΜΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΦΕΥΓΟΝΤΕΣ ΕΥΠΟΡΟΙ.
    Ο ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΑΡΑΕΞΟΥΣΙΑ ( ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ, ΕΚΔΟΤΕΣ, ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ). ΕΚΛΕΧΘΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ Η ΨΗΦΟΣ.

    ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ …ΚΟΙΤΑΧΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:29 | ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ

    Συμφωνώ ότι το φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας είναι μεγάλο από τους φτωχούς και ειλικρινείς ιερείς στις μικρές ενορίες με τον οβολό των πιστών.

    ΑΛΛΟ θέμα η τεράστια περιουσία της εκκλησίας και το μαύρο χρήμα των κεριών – δίσκων – τρισαγίων- μνημοσύνων- γάμων – βαπτισίων.

    Εδώ να φορολογήθει κανονικά ή να μας αποδείξει η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ότι τα μαύρα χρήματα πάνε στο ΕΡΓΟ ΠΡΟΝΟΙΑΣ και όχι στις τσέπες των ΠΑΠΑΔΩΝ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:13 | Δημήτρης

    Δυστυχώς την εκκλησία την έχουν καταντήσει οι παπάδες σε μια πολύ καλά στημένη επιχείρηση οπότε φυσικά και πρέπει να φορολογείται…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:03 | xristos

    Είναι απαραίτητη η φορολόγηση της εκκλησίας. Είναι προκλητικός ο πλούτος της και η ανταπόδωση στην κοινωνία δεν είναι ανάλογη των δυνατοτήτων. Και μόνο το γεγονός ύπαρξης σκανδάλων στους κόλπους της εκκλησίας δείχνει το μεγάλα συμφέροντα που υπάρχουν και τα συμφέροντα είναι συννώνυμο του χρήματος.
    Άμεση φορολόγηση ή υποχρεωτική ανάληψη συγκεκριμένων αγαθοεργιών από την εκκλησία, π.χ. δημιουργία ταμείου υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων από εισφορές της εκκλησίας με ένα γενναίο ποσό. Άλλωστε η ασφάλιση πλεόν έτσι όπως έχει γίνει δεν είναι δικαίωμα αλλά επετεία, δυστυχώς.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:02 | Π.Τριτάκης

    Να φορολογηθεί η εκκλησία για όλα τα εισοδήματα της (κρυφά και φανερά) και επιτέλους να αναλάβει το μισθολογικό και ασφαλιστικό βάρος των λειτουργών της.Αυτό είναι το μεγαλύτερο φιλανθρωπικό έργο που μπορει να προσφέρει στον ελληνικό λαό.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 03:53 | Βασίλης Σταράκης

    ‘Εχουμε χάσει την πίστη μας;

    Ο Χριστός δεν μας δίδαξε «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ». Τι πράγματα είναι αυτά λοιπόν;

    Ότι αφορά «τον Καίσαρα» (ακίνητα, μετοχές, ομόλογα κλπ) να φορολογούνται όπως και των υπολοίπων ϋπηκόων του Καίσαρα κι ότι αφορά τα του Θεού πχ η αξία του ακινήτου του Ναού που τελείται η λατρεία του, παραμένει έξω από τα ενδιαφέροντα του Καίσαρα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:09 | Δημητρης Χριστοπουλος

    πλήρης διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας. αντιμετωπιστε τους οπως τους υπολοιπους. κανενα ειδικο καθεστως.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 23:52 | Ηλίας

    Πρέπει να φορολογείται κάθε ακίνητο της Εκκλησίας όπως ακριβώς συμβαίνει με τον απλό πολίτη.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:14 | Ηλίας

    Ο πλήρης διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας είναι αναγκαίος. Επιτέλους κάποτε πρέπει ο λαός να οδηγηθεί προς την πρόοδο. Πόσο θα περιμένουμε να καθαρίσει από μόνο του το έθνος από τη συντήρηση;

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 19:16 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Το φιλανθρωπικο-ανθρωπιστικο εργο της εκκλησιας και των μεγαλων λειτουργων της ειναι εκ διαμετρου αντιθετο απο την διδασκαλια Του Ιησού μας, το μονο που ενδιαφερει τους »μεγαλους» της το τονιζω, ειναι οι προσωπικες φιλοδοξιες οποτε μονιμη φορολογια στην εκκλησιαστικη περιουσια.

  • Κύριε υπουργέ
    Εκτός από την φορολόγηση των ναών, η ονομασία ιερών αναφέρεται άραγε σε κάθε μία από τις υπάρχουσες ή μελλοντικές θρησκείες ή μόνο στην ορθόδοξη, όπως όλων των υπολοίπων μια και δεν μπορούν να κάνουν μπίζνες με τα χρήματά μας θα πρέπει να επανεξεταστεί και το θέμα των ιδρυμάτων και κυρίως των εκκλησιαστικών. Όλοι το γνωρίζουν ότι το μαύρο χρήμα ρέει άφθονο εκεί μια και κανείς δεν τολμά να τους πειράξει και το πιο εξοργιστικό είναι ότι χρησιμοποιούν τους δυστυχείς αναξιοπαθούντες ως ασπίδα προστασίας για τα κέρδη τους. Αν η εκκλησία ή ο καθένας θέλει να κάνει τον φιλάνθρωπο πρέπει να το κάνει με τα δικά του χρήματα και τα όποια χρήματα τρίτων να θεωρούνται ως έσοδα. Αυτά λοιπόν θα πρέπει να ισοσκελίζονται με τα πραγματικά έξοδα των ιδρυμάτων, που πρέπει να εκπίπτουν, ενώ τα υπόλοιπα να θεωρούνται κέρδη και ως τέτοια να φορολογούνται. Ακόμη είναι μια ευκαιρία να δείτε το καθεστώς των ναών αυτών καθ’ αυτών.Η γη που αυτοί έχουν χτιστεί είναι στο σύνολό της κοινόχρηστη και όχι βέβαια της εκκλησίας που τώρα την καρπώνεται. Θα πρέπει λοιπόν να εξεταστεί η δυνατότητα να ανταλλαγή με άλλη ακίνητη περιουσία της εκκλησίας και να πάψουμε επιτέλους να χαρίζουμε την δημόσια περιουσία στον οποιονδήποτε.Ιδιωτικά ο καθένας ας πράξει όπως νομίζει.
    Ταυτόχρονα θα πρέπει και στην εκκλησία να ισχύσει το πόθεν έσχες για να δούμε επιτέλους πως ξεφυτρώνουν τα διάφορα μεγαλοπρεπή κτίρια οι καταθέσεις εκατομμυρίων κλπ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:54 | Dreamdaylost

    Κύριοι προτείνω να φορολογούνται όλοι και πολύ περισσότερο οι εκκλησίες για τους εξής λόγους και ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ:

    1) Η υπόθεση Βατοπεδίου απέδειξε την εμπλοκή των εκκλησιαστικών φορεών σε παράνομες πρακτικές και συνδέσεις με το οργανωμένο έγκλημα.

    2) Πληροφορίες μου αναφέρουν ότι έχει ενισχυθεί η εξής πρακτική φοροδιαφυγής από τις εκκλησίες και το οργανωμένο έγκλημα ως εξής: κάποιος που δεν θέλει να φορολογηθεί και έχει για παράδειγμα 100 χιλιάδες ΕΥΡΩ κέρδη στηνεταιρεία του, καταθέτει μια εικονική δωρεά σε ένα Ναό του Αγίου Όρους στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Εν συνεχεία και σε συνεννόηση με τους κληρικούς ταμείες, του επιστρέφουν το 85% πίσω, ενώ αν φορολογείτο η εταιρεία του θα του έμεναν μετά τους φόρους το 75% μείον 10% φόρο μερισμάτων για τις ανώνυμες μόνο 65%. Ο Ναός τώρα επειδή δεν ελέγχεται ούτε από εφορίες ούτε από υπηρεσίες της εκκλησίας δεν εμφανίζει την εισροή αυτή και τα λεφτά τα σφετερίζονται οι κληρικοί ταμείες και ο φοροδιαφεύγων επιχειρηματίας.

    3) Επίσης, από δημισιεύματα του τύπου πληροφορήθηκα για την υπόθεση του ελέγχου των μη νομίμων συναλλαγών της οργάνωσης της Ελληνικής Εκκλησίας «Αλληλεγγύη» σχετικά με τον έλεγχο από ορκωτούς ελεγκτές όπου διαπίστωσαν ότι κάποιοι έφαγαν ακόμα και τα λεφτά που είχε δώσει το Υπουργείο Εξωτερικών για τις χώρες που επλήγησαν από το τσουνάμι.

    4) Γιατί ένας μεγάλος έλληνας είπε: «Ο μεγαλύτερος ζητιάνος στην Ελλάδα και ο πιο πλούσιος είναι η εκκλησία. Δεν θα βρεις εκκλησία που να μην έχει δίσκο «ενισχύστε την αποπεράτωση του ναού» και να μην έχει και ακίνητα.»

    5) Θα μας πει κάποιος γιατί η εκκλησία δεν κάνει ισολογισμό? Που φαίνονται τα έσοδα της από τις μετοχές της Εθνικής Τράπεζας και όλων των άλλων επενδύσεων της? Αν χρειάζεται λεφτά η εκκλησία να συνδράμουν οι πίστοί της όχι όλοι οι Έλληνες!! Μήπως είναι αντισυνταγματικό όλες οι επιχειρήσεις να φορολογούνται κανονικά και όχι η εκκλησία?

    6) Τις λιμουζίνες που τις κέρδισαν τα μεγαλοστελέχη της εκκλησίας (γιατί για μεγαλοστελέχη πρόκειται!)?

    7) Για το σκάνδαλο του παραδικαστικού κυκλώματος ποια κάθαρση έκανε η Ιερά Σύνοδος?

    8) Γιατί δύο μοναστήρια έχω στο εξωχικό μου και τα δύο έχουν χτύσει πελώριους ναούς με τεράστιους τοίχους μέσα στο δάσος και ο ένας πήρε επιδότηση 6 εκατομύρια ΕΥΡΩ για να κάνει μουσείο αγροκτηνοτροφικών προϊόντων στα Γεράνεια (λες και αυτό μας έλειπε). Παρεπηπτώντος το μουσείο δεν τελείωσε γιατί μαλλόν φάγαν τα λεφτά!!!

    9) Κύριοι της Ελληνικής εκκλησίας αν έχετε τα κότσια ανακοινώστε ποια είναι τα έσοδα σας συνολικά!!!! Εκεί θα καταλάβει και ο τελευταίος Έλληνας περί τίνος πρόκειται!

    Ευχαριστώ πολύ και εύχομαι σε όλες τις εκκλησίες να μπουν ταμειακές μηχανές!

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:26 | Κωνσταντινος Ντουρτουνης

    Ειναι καιρος να εξεταστει σοβαρα το θεμα του πληρους διαχωρισμου κρατους-εκκλησιας.Η φορολογηση της εκκλησιας με ορους ισους με αυτους των φυσικων προσωπων ειναι μια αρχη.Θα πρεπει να γινει υποχρεωτικη η παροχη αποδειξεων απο τους ναους για τα χρηματα που εισπρατουν για τελετες τα οποια ειναι και πολλα και «μαυρα».Τα ακινητα της εκκλησιας που εχουν εμπορικη χρηση να φορολογουνται με τον ιδιο ακριβως τροπο οπως τα αντιστοιχα των λοιπων φορολογουμενων.Η εκκλησια να αναλαβει εεξ’ολοκληρου το κοστος λειτουργιας της-μισθοι-συνταξεις κληρικων κλπ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:58 | Τάκης

    ΕΡΤ και παπάδες έχουν βαθειά το χέρι μέσα στο βαρέλι του προϋπολογισμού του κακόμοιρου Έλληνα. Πρέπει να τελειώνει αυτή η ιστορία όπως τελείωσε πριν 400 χρόνια στη Σουηδία για όποιους γνωρίζουν..

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 16:02 | thatz

    Να απαλλάσσονται όπως οι αποδεδειγμένα μη κερδοσκοπικοί 0 κοινωφελείς οργανισμοί π.χ. Χαμόγελο του Παιδιού. Ταυτόχρονα όμως να αναλα΄βει η Εκκλησία τη μισθοδοσία και τη συνταξιοδότηση του προσωπικού της όπως οι άλλες Εκκλησίες και π.χ. το Χαμόγελο του Παιδιού