14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.

Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.

Συμφωνείτε ότι τα εισοδήματα αυτά θα πρέπει να φορολογούνται με ειδικό τρόπο; Τι προτείνετε σχετικά;

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 12:12 | Tasos

    Στο πλαίσιο της συζήτησης θα μου επιτρέψετε να καταθέσω την άποψή μου σχετικά με τη φορολόγηση των νέων επιχειρήσεων και ιδιαίτερα των καινοτόμων και spin off εταιριών οι οποίες αξιοποιούν ερευνητικά αποτελέσματα δημοσίων ή ιδιωτικών φορέων. Θεωρώ ότι οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν στην ανάπτυξη και στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας και κατά συνέπεια θα πρέπει να τους παρασχεθούν φορολογικά και άλλα κίνητρα (όπως η απλούστευση των διαδικασιών ίδρυσης) προκειμένου να επιτελέσουν το έργο τους. Επιπλέον για τις επιχειρήσεις αυτές (ίσως και για άλλες κατηγορίες) θα μπορούσε να συνδεθεί η φορολογία με το βαθμό καινοτομίας, εξωστρέφειας, δημιουργίας θέσεων απασχόλησης και συμβολής στην εξαγωγική δραστηριότητα.
    Καλή επιτυχία στο έργο σας.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 00:17 | Σαραντόπουλος Φώτης

    Ασφαλώς
    Αλλιώς να αναγνωρίζεται και το φιλανθρωπικό, κοινωνικό, ανθρωπιστικό κλπ έργο του καθενός μας.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 18:19 | ΠΑΠΑΣΑΒΒΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    1. Θετικό το μέτρο της δημόσιας διαβούλευσης !!!!
    2. Φορολογία ακινήτων όπως σε όλα τα Νομικά πρόσωπα
    3. Ακίνητα που προέρχονται από δωρεές να είναι στην κυριότητα του δημοσίου και όχι της εκκλησίας.
    4.επιτροπή ελέγχου εσόδων εξόδων (και βιβλία τήρησης) ακόμη και στην πιο μικρή ενορία της χώρας και στις μεγάλες ενορίες να γίνεται από ορκωτούς λογιστές.
    5. Διαφορετική κλίμακα φορολόγησης σε έσοδα από ενοίκια κτηρίων τα οποία ήρθαν στην κατοχή της εκκλησίας από δωρεές πιστών . η κλίμακα αυτή να μην είναι κάτω από 60% – 70% , λόγω του ότι η εκκλησία δεν δαπάνησε κανένα ποσό για την απόκτησή τους.
    6. Βεβαίως να υπάρχουν εκπτώσεις για τα ποσά που δαπανά η εκκλησία για το κοινωφελές της έργο το οποίο είναι πολύ σημαντικό αλλά θα μπορούσε να είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερο.
    7. Εφαρμογή πόθεν έσχες και στον εκκλησιαστικό κλήρο σε όλες τις βαθμίδες ως κρατικού λειτουργού. Πολλές περιπτώσεις κληρικών οι οποίοι οικειοποιήθηκαν δωρεές πιστών , σπίτια , ακίνητα , χρήματα , οικόπεδα κλπ.
    8. δημοσίευση στο διαδίκτυο οικονομικών καταστάσεων των ενοριών και δυνατότητα προσφυγής κάθε πολίτη για διενέργεια ελέγχου όταν υπάρχουν υπόνοιες κακοδιαχείρισης σε μια εκκλησία ή ενορία.

    Είναι λογικό σε αυτό το κράτος που δημιουργήσαμε μεταπολεμικά, να υπάρχουν πολλά στραβά και άδικα , έχουμε υπομονή και σύνεση όμως για να δούμε κάτι να αλλάζει τελικά….

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 14:35 | ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΣ ΘΩΜΑΣ

    ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

    ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΕΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ ΕΑΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

    1. ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ ΑΡΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΑΣΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ ΜΠΟΥΡΔΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΕ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΩΤΑ Π.Χ.ΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ 10%. ΕΝΑΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΘΑΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΗΓΗ 1 ΕΥΡΩ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΗ ΜΕ 1 ΛΕΠΤΟ Ο ΑΛΛΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ 100000 ΕΥΡΩ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΗ ΜΕ 10000 ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΔΙΚΙΑ? ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΗ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΜΕ 45000? ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΧΗ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ?

    2. ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΤΟ 10% ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΛΟΓΟ ΑΠΟΚΡΥΨΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ. ΑΡΑ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΔΙΔΗ ΤΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΘΑ ΤΟΥ ΑΦΑΙΡΗΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗΣΗ ΝΑ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ. ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΜΦΙΔΡΟΜΑ ΣΥΜΒΑΛΗ.

    3. ΕΑΝ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΤΕ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΛΛΕΙΜΑ ΤΟΤΕ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΣΕΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 1980 ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. ΟΛΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΗΧΑΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΑΥΤΩΝ ΔΗΛΑΔΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΩΝ ΔΕΚΟ.
    ΔΙΟΤΙ ΚΥΡΙΟΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ ΘΑ ΜΟΥ ΔΕΣΜΕΥΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΟΥ ΣΕ ΕΣΑΣ ΠΟΙΑ Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ.
    ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ Η ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 13:42 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΠ. ΜΑΡΤΣΕΚΗΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α

    1.ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ , ΟΠΩς ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
    2.ΕΚΠΤΩΣΗ΄ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟΦΕΛΕΙΣ ΣΚΟΠΟΥΣ
    3.ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟ ΟΡΚΩΤΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ,
    4.ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΟ ΙΑΔΙΚΤΥΟ ΟΙΚΟΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 13:01 | ΛΥΤΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Κύριοι

    Έπρεπε να φθάσει ο «κόμπος στο χτένι» για να προβληματιστείτε για κάτι το οποίο θα έπρεπε να είχε λυθεί εδώ και πολλά χρόνια?. Είναι δυνατόν να βάζετε και μάλιστα σε δημόσια διαβούλευση την πιθανή φορολόγηση της Εκκλησίας όταν το κράτος (δηλαδή εμείς) μισθοδοτούμε κατώτερο, μεσαίο και ανώτερο κλήρο?.
    Και βέβαια πρέπει να φορολογηθεί και αν θέλετε γιατί όχι και αναδρομικά.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:58 | Γ. Σακκάς

    Ένα δεύτερο σχόλιο που θέλω να κάνω έχει να κάνει με τα τέλη κυκλοφορίας. Μαζί με τη σύζηγό μου από το 2003 που αγόρασα το αυτοκίνητό μου (1800κε – ελαφρώς μεταχειρισμένο) έχουμε πληρώσει περίπου 58000 ευρώ φόρο (βλέπεις είμαστε μισθωτοί)…. δηλαδή δύο Audi A4 σε φόρο. Και σήμερα μου ζητάτε περισσότερα τέλη γιατί έχω παλιό αυτοκίνητο. Κύριοι της πληροφορικής για ψάξτε λίγο τι φόρο σας έχουν πληρώσει αυτοί που έχουν τα καινούρια αυτοκίνητα μήπως τους έχουμε επιδοτήσει κιόλας ;;;;;

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:03 | Nikos Michos

    Η εκκλησία της Ελλάδας είναι ΝΠ και μάλιστα ΔΔ. Γιατί; Πρέπει να μετονομαστεί σε «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΕ» και να αναλάβει η ίδια το κόστος λειτουργίας και συντήρησης. Εισπράττει από παντού ενίοτε και χωρίς αποδείξεις έχει κοστος λειτουργίας χαμηλό γιατί το βασικό της προσωπικό δηλαδή αυτό που παρέχει υπηρεσίες επικοινωνίας με το θεό δηλαδή τους ιερείς τους πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος είτε τις θέλει τις υπηρεσίες αυτές είτε όχι. Να γίνει και να λειτουργεί κανονικά ως επιχείρηση που είναι και να λαμβάνει ότι δικαιούται και ναπληρώνει ότι υποχρεούται. Οι ίδιοι εξάλλου λενε «Τα του Καισαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ». Συνεπώς να καταργηθεί κάθε προνομιακή ρύθμιση για την Εκκλησία και τα παραμάγαζά της.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:38 | Γ. Σακκάς

    Εκείνο που θα πρέπει να γίνει σε πρώτη φάση είναι να «εκτελεστούν» δημοσίως μερικοί φοροφυγάδες έτσι ώστε να σβηστεί από το μυαλό επιχειρηματιών – πελατών η σκέψη ότι μπορεί να γίνει δοσοληψία χωρίς παραστατικό…κύριοι έχουμε πόλεμο.

    Επιπλέον της «απόδειξης» θα πρέπει όχι μόνο ο πωλών να κόβει απόδειξή αλλά να σημειώνει και το ΑΦΜ του πελάτη………..δηλαδή η συναλλαγή να καταγράφει και τα δύο μέρη. Γιατί μια απόδειξη που κόπηκε δεν είναι απαραίτητο οτι θα δηλωθεί…

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:58 | Σ.Αθανασίου

    Φυσικά και να φορολογούνται! Αλλιώς μπορεί ο καθένας να φτιάχνει και ένα κοινωφελές ίδρυμα για να γλυτώνει φόρους.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:48 | ilias

    να γινεται πιο εξονυχιστικος ελεγχος και στις εταιριες που εμπορευονται τα καυσιμα!!!!!!!!!!!!!εκει υπαρχει μεγαλη φοροδιαφυγη!!!!!!!!!

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:51 | Ηλίας Σαλπέας

    Να γίνει διαχωρισμός του κράτους με την εκκλησία (να σταματήσουμε να πληρώνουμε τους μισθούς τους εμείς) και να φορολογείτε σαν μία οποιαδήποτε ΑΕ. Είναι απαράδεκτο και σκανδαλώδες στις μέρες μας να θεωρούν ότι είναι παραπάνω απο τον απλό κόσμο και εμείς να ζούμε μεσα στα προβλήματα.!!!!

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:00 | ΓΡΙΒΑ ΕΛΕΝΗ

    Να φορολογούνται όπως τα νομικά πρόσωπα. Εναι πρόκληση για τον μισθωτό να υφίσταται μείωση των αποδοχών του και τα τεράστια κέρδη της εκκλησίας να είναι αφορολόγητα.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:27 | ΚΟΛΑΙΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΕΡΓΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ Η ΤΗΡΗΣΗ
    ΒΙΒΛΙΩΝ Γ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΜΟΝΕΣ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ
    Η ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΕΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ
    ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΓΙΑ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΕΡΓΟ ΜΕΝΕΙ ΚΑΘΑΡΟ ΚΕΡΔΟΣ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ
    ΣΥΜΦΩΝΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:48 | ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ

    ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΛΙΑ ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ ΠΟΥΛΑΝΕ ΤΑ ΨΑΡΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΥΣ.ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΙ?ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ?
    ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΤΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΙΑ ΤΑΜΙΑΚΗ ΜΗΧΑΝΗ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:55 | N.M

    Γιατί κάποιοι αγαπητοί μου συμπολίτες, όταν μιλούν για φορολόγηση της εκκλησιαστικής και μοναστηριακής περιουσίας, ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΝ ταυτοχρόνως και για τη φορολόγηση και των άλλων θρησκειών ( μουσουλμανισμός, ιουδαϊσμός, δωδεκαθεϊσμός, ανατολικές θρησκείες ) και χριστιανικών δογμάτων ( ρωμαιοκαθολικοί, προτεστάντες, πεντηκοστιανοί, εταιρία Σκοπιά των μαρτύρων Ιεχωβά κλπ ) ;

    Στην Ελλάδα υπάρχουν σύλλογοι με φιλοσοφικό- θρησκευτικό περιεχόμενο. Αυτοί γιατί να μην φορολογηθούν, όπως η Εκκλησία και το Άγιο Όροος ; Γιατί να μην φορολογηθούν διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις, ελληνικές ή ξένες, που κατέχουν ακίνητη περιουσία ; Ή ΟΛΟΙ ή κανείς ; Έχω άδικο ;

    Και κάτι άλλο. Να δούμε και την παραχώρηση της εκκλησιαστικής περιουσίας στο Κράτος για να δούμε τι απέγινε και αν χρησιμοποιήθηκε από αυτό για τους πρόσφυγες ή τους απόρους.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:38 | kostas

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΠΟΙΑ ΤΑ ΦΡΟΥΡΙΑ ΑΠΟ ΜΠΕΤΟΝ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 10:57 | kostas

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΟΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΠΟΙΑ ΤΑ ΦΡΟΥΡΙΑ ΑΠΟ ΜΠΕΤΟΝ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:33 | ΓΟΥΝΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΒΒΑΣ

    Συμφωνώ απόλυτα με προλαλήσαντα ο οποίος δηλώνει:
    «Ναι αφού με δίκαιο τρόπο αφαιρεθούν και οι δαπάνες για κοινωφελούς σκοπούς.»

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:25 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΘΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:46 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗ ΚΑΘΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΟΣ.

  • Η φορολόγηση της Εκκλησίας (αλλά και όλων των γνωστών θρησκειών) έχει πολλές παραμέτρους. Πολλά ζητήματα-κριτήρια δεν είναι οικονομικά, αλλά πολιτικά. Πρέπει να είναι πολιτικά σαφές τι επιδιώκει το Κράτος (έστω με την οπτική ενός προοδευτικού-αριστερού σοσιαλιστικού κόμματος) από την «Εκκλησία» ως ένας οργανισμός που έχει πολιτική, αλλά και διπλωματική επιρροή (σε τρίτες χώρες και πληθυσμούς)…

    Στα πλαίσια αυτά η φορολόγηση της ελληνορθόδοξης Εκκλησίας (αλλά και όλων των γνωστών θρησκειών) οφείλει να υπακούει στις παραπάνω ‘πραγματιστικές’ επιλογές (και όχι σε ζητήματα ιστορίας και παλαιότερης προσφοράς ή συγκρούσεων) και να είναι δίκαια.

    Η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας πρέπει να φορολογείται ενιαία σε επίπεδο οργανισμού και όχι ανά μητρόπολη ή ναό. Ας επιμερίζει η Διοίκηση της Εκκλησίας την συμμετοχή κάθε ναού/φορέα της σε αυτή την δαπάνη. Προφανώς δεν χρειάζεται κανένα αφορολόγητο όριο.

    Μοναδική εξαίρεση (στο ενιαίο) πρέπει να είναι τα μοναστήρια που έχουν αυτοτελή διαχείριση της περιουσίας τους και το Άγιο Όρος.

    Για να είναι δίκαιη αυτή η φορολόγηση πρέπει να διασαφηνιστεί αν υπάρχει πρόθεση να φορολογηθεί το σύνολο της εκκλησιαστικής περιουσίας, δηλαδή και της κινητής ή άϋλης (επενδύσεις, μετοχές, κλπ).

    Σε περίπτωση που η φορολογία περιοριστεί στα ακίνητα τότε νομίζω ότι δεν πρέπει να εξαιρεθεί από την φορολόγηση κανένα ακίνητο (ούτε τα λατρευτικά κέντρα-ναοί) με εξαίρεση τις μονές του Αγίου Όρους.
    Για τις Μονές προτείνω να εξαιρούνται από τους φόρους τα κτίρια και η γη των Μονών εντός των διοικητικών ορίων του Αγίου Όρους, αλλά να φορολογούνται κανονικά όλα τα ακίνητα εκτός των ορίων του Αγίου Όρους.

    Ομοίως να φορολογούνται και ΟΛΑ τα ακίνητα των υπολοίπων Μονών. Από την φορολόγηση να δύναται να εξαιρούνται τα ακίνητα λατρευτικής χρήσης μόνο εφόσον μπορεί να αποδειχθεί με την μέθοδο εξόδων/εσόδων ότι δεν υπάρχουν έσοδα-καταθέσεις-επενδύσεις.

    Αντίθετα αν επιχειρηθεί να φορολογηθεί συνολικά η «οικονομική δραστηριότητα» των θρησκευτικών φορέων (κάτι που θεωρώ απίθανο ακόμα), τότε νομίζω ότι πρέπει να μην φορολογείται η ακίνητη περιουσία που χρησιμοποιείται για λατρευτικούς σκοπούς. Επίσης να μην φορολογείται η ακίνητη περιουσία ή τμήματα της που διατίθεται για κοινωφελείς και κοινωνικούς σκοπούς.

    Σε ότι αφορά την φορολόγηση της υπόλοιπης οικονομικής δραστηριότητας των θρησκευτικών φορέων αυτή θα πρέπει να γίνεται χωριστά ανά ναό ή φορέα-(πνευματικό/πολιτιστικό)κέντρο-ίδρυμα.
    Ο υπολογισμός του φορολογητέου εισοδήματος πρέπει να γίνεται με την λογική έσοδα-έξοδα και με λογιστικό προσδιορισμό.

    Είναι σαφές ότι γύρω από τις θρησκευτικές λειτουργίες υπάρχει μεγάλη οικονομική δραστηριότητα. Δραστηριότητα από επαγγελματίες του χώρου (αγιογράφοι, έμποροι εκκλησιαστικών ειδών, εταιρείες τελετών, κλπ) όπου θα πρέπει να φορολογηθούν για τα πραγματικά έσοδα τους. Επίσης και η εκκλησία (και φορείς άλλων θρησκειών) προμηθεύεται διάφορα είδη και προχωράει σε κατασκευές όπου δίνουν έσοδα και σε άλλους επαγγελματίες/επιχειρήσεις.
    Άρα και αυτός ο κύκλος εργασιών θα πρέπει να μπορεί να εντοπιστεί.

    Τέλος δυστυχώς υπάρχει και η κυκλοφορία «μαύρου χρήματος» και στον χώρο των θρησκευτικών φορέων. Ιδιαίτερα μιλώντας για την χριστιανική εκκλησία υπάρχουν αμοιβές (από το λεγόμενο «παγκάρι» και τις δωρεές) τόσο για τους ιερείς, όσο και για στους περισσότερους «Επιτρόπους» και άλλους «παρέχοντες υπηρεσίες», παρά την δήθεν «εθελοντική προσφορά» τους. Αυτή η αμοιβή είναι «μαύρη» και φορολογικά αδήλωτη!

    Άρα για να γίνει έλεγχος αυτής της ροής χρήματος και να φορολογηθεί τόσο όταν πηγαίνει σε ιδιώτες, όσο και αν αποθεματοποιείται από τους θρησκευτικούς φορείς, θα πρέπει:

    Οι θρησκευτικοί φορείς να κόβουν απόδειξη-τιμολόγιο για κάθε έσοδο τους από συγκεκριμένες θρησκευτικές τελετές ή ειδικές δωρεές (Το μόνο έσοδο που δεν μπορεί να ελεγχθεί και ίσως να ήταν άσκοπο και αδόκιμο είναι το «παγκάρι», το οποίο απευθύνεται στα αισθήματα των πιστών και όχι ως υποχρεωτικό αντίτιμο τελετών). Ίσως να ήταν σκόπιμο η Εκκλησία της Ελλάδος και οι άλλοι θρησκευτικοί φορείς (ίσως και σε συνεννόηση με την Πολιτεία) να ορίσουν μέγιστο αντίτιμο αυτών των τελετών.

    Ομοίως οι θρησκευτικοί φορείς να υποχρεούνται να προσκομίζουν απόδειξη για κάθε δαπάνη που κάνουν ή αμοιβή που δίνουν ή έργο που εκτελούν ή είδη που προμηθεύονται για να τύχουν ανάλογης φοροαπαλλαγής στο 100% της δαπάνης.

    Αφαιρώντας τα έξοδα/αμοιβές από τα έσοδα να προκύπτουν τα καθαρά έσοδα κάθε ναού/ιδρύματος/φορέα και αυτά να φορολογούνται με τον κατώτερο φορολογικό συντελεστή Νομικών Προσώπων.

    Φορολογώντας αυτά τα έσοδα, με τον χαμηλότερο συντελεστή, ανεξαρτήτως ύψους και συνεχίζοντας το Κράτος να καταβάλει τους μισθούς των ιερωμένων εκπληρώνονται οι όποιες «ιστορικές» ή άλλες υποχρεώσεις του Κράτους προς την Εκκλησία (φυσικά αυτή η μισθολογική μεταχείριση θα πρέπει να υπάρξει και για τις άλλες γνωστές θρησκείες, αλλιώς θα πρέπει σύντομα να καταργηθεί).

    Σε ότι αφορά τα κοινωφελή ιδρύματα… πρέπει να γίνεται το ίδιο, εκτός και αν από τους Ισολογισμούς τους προκύπτει ότι δεν έχουν έσοδα (μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί). Αυτό όμως σημαίνει ότι οι αμοιβές που δίνουν στο προσωπικό τους (και ειδικά στα μέλη της Διοίκησης τους) θα πρέπει να δηλώνονται και να φορολογούνται.

    Είναι προφανές ότι τα Κοινωφελή Ιδρύματα ή ο φορέας που τα διαχειρίζεται (π.χ. κάποια Μητρόπολη ή Μονή) θα πρέπει να δημοσιεύουν ισολογισμούς σε ειδική ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος (όπως και σε κάθε αντίστοιχη δομή διοίκησης άλλης θρησκείας).

    Τέλος σε ότι αφορά Πατριαρχεία και θρησκευτικούς οργανισμούς με έδρα εκτός Ελλάδος προτείνω να μην φορολογείται ακίνητη περιουσία που χρησιμοποιείται για λατρευτικούς σκοπούς, αλλά να φορολογείται κανονικά (όπως πρότεινα και για την Εκκλησία της Ελλάδος) κάθε άλλη ακίνητη περιουσία.

    Για τα υπόλοιπα έσοδα/έξοδα προφανώς θα πρέπει να ισχύσει ότι ισχύσει για τους φορείς όλων των γνωστών δογμάτων (αν και βλέπω απίθανο μια τέτοια φορολόγηση).

    Άρα κλείνοντας για τα μεν έσοδα -ανεξαρτήτου πηγής- (που πρέπει να φορολογηθούν) προτείνω φορολόγηση με τον κατώτερο συντελεστή νομικών προσώπων.
    Για την δε ακίνητη περιουσία αυτή θα πρέπει να φορολογείται με τον συντελεστή που της αναλογεί και ο οποίος (αφού προτείνω να γίνεται αθροιστικά σε επίπεδο διοικητικής δομής δόγματος ή Μονής) συνήθως θα είναι ο μέγιστος (σε άλλη ενότητα έχω προτείνει αυτός να είναι 5 τις χιλίοις επί της αντικειμενικής αξίας.)

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 23:21 | Γεώργιος Καραπέτρος

    Δεν είναι η εκκλησία εκείνη η οποία έφερε το Ελληνικό κράτος στο χείλος της οικονομικής καταστροφής αλλά οι άφρονες πολιτικοί του. Η εκκλησία πάντοτε στήριζε και στηρίζει το κράτος επί πλέον εκτελεί εκτός από την διατήρησει της ομοψυχίας των Ελλήνων και κοινωνικό έργο που δεν μπορεί να κάνει το κράτος, εκτός εάν το κράτος θέλει να το οικιοποιηθεί. Εξ άλλου , όπως δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος, η εκκλησία θα στηρίξει την κυβερνητική προσπάθεια, τα δε έσοδα της εκκλησίας έχουν κατά πολύ μειωθεί. Οι εκκλησια δεν έχει οικονομικό πρόβλημα λόγω της καλής διαχείρησης που κάνει. Πιστεύω ότι αν μας κυβερνούσαν οι παπάδες δεν θα είχαμε τα χάλια που έχουμε. Η δημοσίευση δε τόσο λίγων σχολίων για το θέμα δείχνει ότι οι πολλοί δεν θέλουν να το αγγίξουν. Λοιπόν προσοχή.
    Όσον αφορά τα κοινωφελή ιδρύματα, αυτά ιδρύθησαν από ανθρώπους οι οποίοι μετά από κόπους μιάς ζωής άφησαν την περιουσία τους για κοινωφελείς σκοπούς που το κράτος ήταν ανίκανο να εκτελέσει. Η φορολόγηση των εσόδων των ιδρυμάτων αυτών τα οποία προωρίζονται για την συντήρηση και εκτέλεση του σκοπού των είναι αντίθετη και με την τελευταία επιθυμία του διαθέτη.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 23:40 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν. ΜΥΛΩΝΑΣ

    ΝΑΙ να υπάρξει κατάργηση του ανωτέρω δικαιώματος και να επιβληθεί η φορολογία που επιβάλλεται για τα λοιπά νομικά πρόσωπα.

  • Να φορολογουνται χαριστικα μονο οταν προκειται για κοινοφελη ιδρυματα ορφανοτροφεια κλπ

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 22:49 | Δημητριος Κατσαβέλης

    Είναι χρησιμο να εξεταστεί το θέμα και ισώς να υπαρχει κ μια διαφοροποίηση απο μια π.χ. Ιερά Μονή με κάποια αλλη αναλόγα αν υπαρχουν ‘εσοδα απο τουριστικούς λόγους κτλ..

    Αλλα απο εκεί που θα πρέπει να αναζητηθούν χρήματα είναι απο αυτους που τα έχουν κ απο αυτούς που κερδίζουν.. οι ΤΡΑΠΕΖΕΣ δεν θα πρέπει να φορολογηθούν??? γιατί να αντιμετωπίζονται διαφορετικά απο άλλα νομικα πρόσωπα η απο την Εκκλησία??? εξάλλου οι καλοι λογαριασμοί κανουν τους καλούς φίλους..αυτές ΔΕΣΜΕΥΟΥΝ το χρήμα το οποίο κ δεν προωθείται σε επενδύσεις η στην αγορά..ΣΑΠΙΖΕΙ! η έστω να είναι υποχρεώτική η επαναπροώθηση του απο τις Τράπεζες στην αγορά η με τη μορφή επενδύσεων ανάλογα των κερδών της τράπεζας και ασφαλώς σε περίπτωση φοροδιαφυγης απο Τραπεζα και αναστέλλεται η λειτουργία της για μικρό χρόνο σαν μια μορφή ΠΟΙΝΗΣ ( + την εισφορά των παρακρατηθέντων φορων)

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 22:01 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΟΥΓΚΑΣ

    Όλα τά έσοδα από επενδύσεις όπως π.χ τά ενοίκια από μισθώσεις ακοινήτων, θα πρέπει να θεωρούνται εισόδημα και να φορολογούνται κανονικά ως εισόδημα.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 21:01 | Δημήτρουλας Νίκος

    Δεν θα έπρεπε καν να συζητάμε για αυτό το θέμα. Η περιουσία της εκκλησίας είναι ασύληπτη, πρώτη αυτή θα πρεπε να θέλει να είναι νόμιμη και ιση με όλους εμάς. Ο Χριστός άλλωστε που πρεσβεύουν ηρθε σαν ίσος και θυσιάστηκε για τους πολλούς. Κουρσάρα δεν ειχε, μεχρι γαιδουράκι καβαλησε. Ας διδαχθουν λοιπόν ή ας πάψουν να διδάσκουν.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 20:55 | ΦΤΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ «ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ».

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 20:41 | ΓΙΩΡΓΟΣ Ε. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ

    Προσωπικά πιστεύω ότι τα εισοδήματα από μισθώματα των κοινωφελών κλπ Ιδρυμάτων ανεξάρτητα άν αυτά έχουν ιδρυθεί από το Κράτος,την Εκκλησία ή από Συλλόγους (ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικά) θα πρέπει να φορολογούνται, χωρίς καμία εξαίρεση, με ένα χαμηλό ενιαίο συντελεστή π.χ 10 ή 15% ώς αναγνώριση του κοινωφελούς ρόλου τους.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 19:13 | Νικόλαος Πετρόπουλος

    Επιτέλους, πρέπει τα διάφορα Εκκλησιαστικά Ιδρύματα, Μονάδες και συνιστώσες να αποκτήσουν μία και μόνη βασική νομική μορφή: το ΝΠΙΔ. Αυτό θα φορολογείται με την ισχύουσα φορολογική κλίμακα σε όλες του τις δραστηριότητες, αγαθά υπηρεσίες και ακίνητα. Το φιλανθρωπικό έργο των ΝΠΙΔ αν υπάρχει θα εκπίπτει πλήρως από το εισόδημα αυτό μέχρι και 100% εκτός από το κεφάλαιο των ακινήτων.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 18:55 | nikos ioannou

    να μη ξεχναμε οτι η εκκλησια δεν πληρωνει ΟΥΤΕ ΦΠΑ !!!!!!!!!!!!!

    ΓΙΑΤΙ ??? εγω εισοδημα και 1000 ευρω να εχω ολο το χρονο και να με συντηρουν οι δικοι μου , ΣΕ ΟΤΙ ΑΓΟΡΑΖΩ ΠΛΗΡΩΝΩ ΦΟΡΟ 19% !!! η εκκλησια ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΙΤΑΙ ???? ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ !!!

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 18:36 | Μ.Κ

    Φυσικά και πρέπει να καταργηθεί η ειδική φορολόγηση των ναών και των μονών.Αποτελούν Ν.Π.Δ.Δ και πρέπει να φορολογούνται όπως όλα τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα.Και επιτέλους, κατάργηση των φορολογικών προνομίων του Αγίου όρους.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 16:48 | Ηλίας Στρατάκης

    Ποτέ δεν κατάλαβα την ιδιαίτερη μεταχείρηση που πρέπει να χρίζει η εκκλησία.
    Πρέπει, εφόσον ο κλήροε πληρώνεται από το Ελληνικό δημόσιο, να συμετέχει σ\και στις υποχρεώσεις του Ελληνικού δημοσίου.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 15:15 | Dreamdaylost

    ενα πραγμα δεν εχω καταλαβει?

    Γιατι οι περισσότεροι παπάδες είναι παχύσαρκοι?

    Από τη νυστεία?

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 13:36 | Ε.Ε.

    Φυσικά και να φορολογείται η εκκλησιαστική περιουσία.
    Δεν μπορώ να καταλάβω πώς ο απλός πολίτης που ζει με 800 ευρώ το μήνα
    μπορεί και αναγκάζεται να πληρώνει τον φόρο της εφορίας, ενώ η εκκλησία με την τεράστια περιουσία που έχει αρνείται;

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 13:33 | Φυρογένης Κώστας

    Φορολόγηση και τήρηση βιβλίων στην εκκλησία όπως σε όλες τις επιχειρήσεις.

    Με αυτή τη λογική, να πάρουν ΑΦΜ οι Μητροπόλεις και οι περιφέρειες-ενορίες της εκκλησίας ως αυτόνομες-συνδεδεμένες επιχειρήσεις με την μητρική εκκλησία της Ελλάδος,
    και να φορολογούνται τα περιουσιακά τους στοιχεία και οι δραστηριότηες τους όπως φορολογούνται όλων των ελλήνων πολιτών.

    Τα πανάκριβα αυτοκίνητα που διαθέτουν να πληρώνουν το ίδιο τέλος κυκλοφορίας που ισχύουν για τον κάθε έλληνα πολίτη,
    οι δωρεές και οι επιχορηγήσεις που λαμβάνουν σε είδος και σε χρήμα να εμφανίζονται στα έσοδα,
    και τα έξοδα τους να αποδεικνύονται με παραστατικά αγοράς αγαθών – υπηρεσιών με διάφορες επιχειρήσεις και ιδιώτες, και τυχόν χρήματα που δίνουν ή δωρεές που κάνουν να αποδεικνύονται με ονομαστικές αποδείξεις πληρωμής και ονομαστικά τιμολόγια δωρεάν διάθεσης με πλήρη στοιχεία των παραληπτών και αναγραφής της ιδιότητας τους και του επαγγέλματος τους.

    Στο τέλος του κάθε έτους να υποχρεούνται να δημοσιεύσουν ισολογισμό και κατάσταση αποτελεσμάτων, και να υπάρχει υποχρεωτική αναλυτική ανάρτηση των εξόδων – εσόδων τους ανά Μητρόπολη – Περιφέρεια ώστε να υπάρχει διαφάνεια στη διαχείριση και στην περιουσία της.

    Τα κέρδη τους (διαφορά εσόδων – έξοδα) να υποχρεούνται να τα κλειδώνουν ως αποθεματικά όπως γίνεται με τις ασφαλιστικές και να μην «εξαφανίζονται» κάθε χρόνο ή να γίνονται βίλες-ξενοδοχεία μητροπολιτών και λοιπών αρπακτικών.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:37 | Ε.Παπαδοπούλου

    Να παραμείνει, ως έχει, η απαλλαγή. Οι ιεροί ναοί και οι μονές δεν είναι έμποροι, δεν κερδοσκοπούν, τα εισοδήματα χρησιμοποιούνται (ή τουλάχιστον αυτό είναι το δέον) για κοινωφελείς σκοπούς και τη συντήρηση των ιερών κοινοτήτων. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται γενικά η Εκκλησία ως επαγγελματίας.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:02 | ΓΚΟΤΣΗΣ ΔΙΗΝΕΚΗΣ

    Είναι επιτακτική ανάγκη να φορολογηθούν κανονικά. Είναι και επιταγή του συντάγματος.

    Ειδικά για τα ενοίκια και κυρίως για τα ενοίκια των τουριστικών κατοικιών πρεπει οπωσδήποτε να γίνει κάτι γιατί διαφεύγουν έσοδα και όχι πάντα με ευθύνη των ιδιοκτητών.

    Το υπάρχον σύστημα μέσω του ΕΟΤ είναι απίστευτα γραφειοκρατικό και αποτρέπει τους ιδιοκτήτες δωματίων από τη χορήγηση σήματος.

    Να παρακαμφθεί η διαδικασία μέσω ΕΟΤ και όποιος επιθυμεί να νοικιάσει καταλύμματα να εφοδιάζεται με ένα μπλοκ αποδείξεων από την οικία ΔΟΥ και να φορολογείται με χαμηλό συντελεστή (10 – 15%) με παράλληλη απαλλαγή ΦΠΑ. Εναλλακτικά να προστίθενται τα έσοδα αυτά στο οικογενειακό εισόδημα και να φορολογούνται μέσω της κλίμακας.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:01 | Μενέλαος Κωνσταντάκος

    Ναι αφού με δίκαιο τρόπο αφαιρεθούν και οι δαπάνες για κοινωφελούς σκοπούς.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:02 | Dimopoulos Dimitris

    Κάποια στιγμή πρέπει να φορολογηθεί επιτέλους και η εκκλησία. Στο σύνολο της περιουσίας της. Δηλαδή τόσο στην ακίνητη (που είναι τεράστια) όσο και στα στις διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες που επίσης είναι πάρα πολλές και εξαιρετικά κερδοφόρες. Το ισχύον καθεστώς εκτός από κοινωνικά άδικο, είναι δημοσιονομικά αποτελεσματικό και εντελώς αντιχριστιανικό. Άμα σαν κυβέρνηση δεν τολμάτε να τα βάλατε με τους παπάδες κάντε ένα δημοψήφισμα. Εξηγείστε στον κόσμο τι χρωστάμε, τι θυσίες πρέπει να γίνουν και αφήστε τους πολίτες (και πιστούς) να επιλέξουν ανάμεσα στην υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου ή σε μια δίκαιη φορολόγηση του συνόλου της εκκλησιαστικής περιούσιας. Δεν νομίζω να υπάρχει αμφιβολία για την επιλογή που θα κάνουν οι πολίτες….

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:43 | Παναγιωτοπουλοσ

    οπως καθε εταιρεια και φυσικο προσωπο να γινεται λογιστικος υπολογισμος των κερδων (δηλαδη του υπολοιπου εσοδα μειον εξοδα) και επι αυτων να υπολογιζεται φορος με συντελεστη ειδικο για ολα τα νομικα μη κερδοσκοπικα προσωπα ( συλογοι ιδρυματα,εκκλησιες ΝΠΔΔ ΝΠΙΔ, βακουφια κτλ)
    ενοειται συντελεστης μικροτερος των κερδοσκοπικων νομικων προσωπων.

    ειναι απαραδεκτο και απολυτα επχθεστερο να υπαρχει φορολογηση των εσοδων απο ακινητα ξεχωριστα, πρεπει να αθροιζονται ολα μαζι τα εσοδα.

    στη σημερινη κατασταση μπορει μια ΑΕ να μην φορολογειται για εσοδα απο ενοικια (αν μπορει να τα καλυπτει με δαπανες απο την υπολοιπη λειτουργια της) και ενα νομικο προσωπο μη κερσκοπικο, και ζημιες να εχει συνολικα ,να πρεπει να καταβαλει φορο . σας φαινεται λογικο να εχει ευνοικοτερο καθεστως για εσοδα απο ακινητα μια ΑΕ ( πχ Εθνικη τραπ)

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:31 | ΧΑΡΗΣ ΝΤΕΜΙΡΗΣ

    ΟΧΙ ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΤΡΟΠΟ. ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΙΔΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:09 | ΝΟΥΣΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Η εκκλησία θα πρέπει και αυτή με την σειρά της να συνεισφέρει οικονομικά στην πολιτεία, ειδικά τώρα σε αυτή την δυσμενή συγκυρία για τα δημόσια οικονομικά.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 01:03 | ΚΩΣΤΑΣ Δ. Κ.

    Φορολογείστε την τεράστια εκκλησιαστική περιουσία, είτε έχει έσοδα είτε όχι.Είναι μεγάλη πρόκληση για τους φορολογούμενους.Επανεξετάστε τα διακατεχόμενα από την εκκλησία.Γεμίσαμε Εφραίμ. Ο Πανάγιος Τάφος έχει στην κατοχή του μόνο στην Αθήνα εκατό (100) ακίνητα που τα ενοικιάζει.Φανταστείτε τα υπόλοιπα Πατριαρχεία σε όλη την Ελλάδα.Σταματείστε να χρηματοδοτείτε τα πατριαρχεία, δεν έχει ώφελος η Ελλάδα.Πού βοήθησαν τον Έλληνα που μαστίζεται από την οικονομική κρίση; Όλοι τους κοιτάζουν τη χλιδή και την …εφραίμεια καλοπέραση.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 00:44 | Αθανάσιος Αντωνίου

    να μ΄πούν όλα στις ίδιες διατάξεις ισότητα και ισονομία

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 22:02 | ΠΑΥΛΟΣ

    Τα ακινητα που δεν εξυπηρετούν ή στεγάζουν θρησκευτικές ή φιλανθροπικές δρασεις πρέπει να καταβάλουν και φορο εισοδήματος και ολους τους άλλους φόρους που πληρώνει ο λαός για τα ακίνητα του. Έτσιθα βοηθήσουν την ανόρθωση του κράτους και θα παραδειγματίσουν στην σωστη κατευθυνση τον λαό.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 20:30 | ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

    1. ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    2. ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 20:29 | Νίκος Κ.

    Να μην απαλλάσσονται

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 17:54 | Γιώργος Οικονόμου

    Άποψη μου ότι έσοδα από ακίνητα που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα (εγχώριες-εξωχώριες εταιρίες) πρέπει να φορολογούνται αυτοτελώς με 40% και για κοινωφελή ιδρύματα και την Εκκλησία η φορολόγηση να είναι 20%.