17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.

Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.

Πως κρίνετε ένα τέτοιο μέτρο ως προς την αποτελεσματικότητά του για την αποτροπή εικονικών συναλλαγών. Ποια άλλα μέτρα θα βοηθούσαν στην επίτευξη αυτού του στόχου;

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 01:01 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ. ΑΛΛΑ ΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΓΩ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΚΑΝΑΝ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥΣ (ΣΥΓΝΩΜΗ ΛΑΘΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΚΟΤΕΡΑ ΑΝΗΚΑΝ ΣΕ ΥΠΕΡΑΚΤΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΤΥΧΑΙΝΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ)ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΟΛΗ ΜΑΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟΥΜΕ ΘΥΣΙΕΣ ΑΦΟΥ ΚΑΤΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 23:57 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΕΣΠΕΡΙΔΗΣ

    Προτείνω βαρύτατη φορολόγηση σε όλες τις συναλλαγές offshore εταιριών οι οποίες δεν δηλώνουν την μετοχική τους σύνθεση στο Ελληνικό κράτος.
    Σήμερα τουλάχιστον οι μισές από τις Κυπριακές offshore ανήκουν σε Έλληνες και έχουν συσταθεί με σκοπό την απόκρυψη εισοδημάτων και την φοροδιαφυγή. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ με αυτές τις εταιρείες!

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 17:32 | Taksidiaris

    Για το πρόβλημα φορολόγισης των off-shore ειναι προφανες οτι δεν μπορουμε να κάνουμε πολλά πράγματα σαν κράτος.
    Αποτι καταλαβαίνω ούτε και η Ευρωπη μπορει διότι η ίδρυση off-shore είναι μια νομιμη διαδικασία.

    Ισως πρεπει να σκεφτουμε λύση δια της ομοιοπαθητικής.

    Προτείνω:
    Εφοσον είναι νομιμη η σύσταση off-shore
    να αναλάβει η πολιτεια δια του διαδικτύου να παράσχει την πληροφόρηση την απαραίτητη για καθε ενδιαφερόμενο πολίτη για την σύσταση off-shore.
    1)τα απαραίτητα βήματα
    2)τα σημεια κλειδια που καταστούν την λύση αυτή συμφέρουσα
    3)λιστες με καλης φήμης δικηγορικα γραφεία στους φορολογικους παραδείσους (κατα προτίμηση στην Κύπρο για να βοηθήσουμε λίγο και το αδελφό λαο)
    4)τιμες προσφορας απο τα παραπάνω γραφεία που θα ρίξουν το κοστος λογω μεγέθους της προσδοκόμενης πελατείας

    Ετσι θα δημιουργηθεί κύμα απο κατόχους ακινήτων και απο μικροεπιχειρήσεις που θα κινηθούν για το συμφερον τους στην ίδρυση νόμιμης off-shore.

    Θα καταρεύσουν τα δημόσια έσοδα

    Θα αναγκαστεί η Ευρώπη να δώση λύση γιατί θα κινδυνεύει και οι δικοι της πολίτες να ακολουθήσουν την νόμιμη αυτή επιλογή.

    ΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΡΑΤΟΣ ΟΤΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΗ ΒΓΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΤΟ ΦΩΣ. ΜΟΝΟΝ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ.

    Ευχαριστώ πολύ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:38 | Δρ Γεωργιος Γιαννιτσιωτης

    Θετικό μέτρο υπό τον όρο ότι θα κλείσει το παράθυρο φοροαποφυγής των πετρελαιάδων (να μην εξαιρούνται της ρύθμισης).

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 10:41 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΣΗΦ

    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:21 | Νέστορας Βαφειάδης

    Προτείνω βαρύτατη φορολόγηση σε όλες τις συναλλαγές offshore εταιριών οι οποίες δεν δηλώνουν την μετοχική τους σύνθεση στο Ελληνικό κράτος.
    Αυτή την στιγμή σχεδόν το σύνολο από αυτές τις εταιρίες που συναλλάσονται στην Ελλάδα είναι Ελληνικών συμφερόντων και έχουν συσταθεί με σκοπό την απόκρυψη εισοδημάτων και την φοροδιαφυγή.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 08:08 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

    ΟΤΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ OFF SHORE.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 03:45 | Sofron

    Με έκπληξη διαπιστώνω ότι οι περισσότεροι συμπολίτες που σχολιάζουν την πρόταση 17) για τη φορολόγιση των συναλλαγών off shore εταιρειών, δηλ. των ΓΡΑΜΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ που διατηρούν στη Λιβερία, τις Νήσους Καϊμάν κ. α. οι εκατομυριούχοι Ελληνες ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ, νομίζουν ότι οι εγκληματίες αυτοί (νομικά πρόκειται πράγματι περί μεγάλου εγκλήματος, αν αντιληφθούμε για τι ποσά μιλάμε) ιδιοκτήτες των off shore κρύβουν σε αυτές ΜΟΝΟ πανάκριβα ακίνητα και τούτο για δύο λόγους:

    α) για να κατακλέβουν το ελληνικό κράτος μη πληρώνοντας φόρους, και

    β) για να μη μαθαίνουν οι ελληνικές αρχές από που προέρχονται τα εκατομύρια ευρώ και δολλαρίων για την αγορά των ακινήτων αυτών (δηλ. τέλειο ξέπλυμα βρώμικου χρήματος με την ανοχή των αρχών.

    Σωστό.

    Αλλά υπάρχει και μιά άλλη πολύ σημαντική παράμετρος.

    Πολλές από τις εταιρείες off shore των ελλήνων απατεώνων (που είναι ως επί το πλείστον εφοπλιστές με απίστευτες περιουσίες, αλλά στις ΔΟΥ στις οποίες υπάγονται, για να περνούν φανταστικά στην πανέμορφη αλλά, κατά τη γνώμη τους, «ηλίθια» Ελλάδα, είναι δηλωμένοι ως «διευθυντές ναυτιλιακών επιχειρήσεων» ως «ναυτικοί πράκτορες», ή ακόμη και ως «συνταξιούχοι του ΝΑΤ» !!!) έχουν στην κατοχή τους όχι μόνο ακίνητα (ιδιοκατοικούμενες βίλες στην Εκάλη και το Παλαιό Ψυχικό), αλλά και δεξαμενόπλοια, θαλαμηγούς, πανάκριβα αυτοκίνητα και συλλογές με πίνακες ζωγραφικής αξίας εκατοντάδων εκατομυρίων ευρώ.

    Γιατί δεν ρωτά το κράτος τους κυρίους αυτούς, που δηλώνουν άποροι, που βρήκαν τα εκατομύρια ευρώ για την απόκτηση πινάκων ζωγραφικής, τη στιγμή μάλιστα που οι εταιρείες μαϊμού δεν εμφανίζουν καμμία επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά μόνο ιδιοκτησιακό καθεστώς!

    Και ενώ οι αρχές γνωρίζουν επακριβώς τα ονόματα των προκλητικών φοροφυγάδων εφοπλιστών (τα διαβάζουν στις κοσμικές στήλες) καθώς και τα πραγματικά εισοδήματά τους που ξεπερνούν μηνιαίως δεκάδες εκατομύρια ευρώ, αδρανούν μέχρι τώρα πλήρως. Μη ρωτά λοιπόν το κράτος τους πολίτες, πως μπορεί να εντοπίσει και επομένως να φορολογήσει τους φοροφυγάδες αυτούς. Είναι πολύ απλό. Ας τους πάρει έναν-έναν με την -ονομαστική- σειρά, όπως αυτοί είναι εγγεγραμμένοι στους εφοπλιστικούς καταλόγους, ή όπως αναφέρονται στα ρεπορτάζ των ΜΜΕ όταν διαφημίζουν τα πανάκριβα πάρτι και τους γάμους τους.

    Τι φοβάται η Ελλάδα; Μήπως χάσει τους φοροφυγάδες αυτούς που καταληστεύουν τη χώρα; Ας τους χάσει. Αλλά πριν τους χάσει, ας τους φορολογήσει, με την ίδια συνέπεια και αυστηρότητα που φορολογεί τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.

    Και ο καθορισμός του σχετικού φορολογικού συντελεστή για τους ιδιοκτήτες των off shore είναι απλός: 50% της περιουσίας που διαθέτουν.

    Ιδού πόσο απλά και εύκολα μπορεί να λυθεί το δημοσιονομικό πρόβλημα της Ελλάδας.

    Να συνεισφέρουν επιτέλους στα κοινά και οι ΕΧΟΝΤΕΣ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 20:13 | ΦΤΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 20:23 | ΚΑΡΟΦΥΛΛΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Δεν φταίνε για όλα οι offshore εταιρίες ούτε όλοι έχουν πρόσβαση σε αυτές! ΠΑρόλ αυτά κατά κύριο λόγο η πράξη έχει δέιξει ότι χρησιμοποιούνται πάντα για κάτι που δεν μπορεί να γίνε λόγω νομθεσίας! Άρα παράνομο! παρακάμπτουν τον νόμο έστω και αν έχει ατέλειες. δεν πρέπει να το κάνουν άρα πρέπει να φορολογηθούν και με μεγάλη κλίμακα!

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 19:09 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 19:40 | Κατερίνα Κωνσταντινίδου

    Και γιατί να μή γίνει κ η Ελλάδα φορολογικός παράδεισος; Ελαχιστοποίησει των φορολογικών συντελεστών σε όλα τα εισοδήματα.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 18:36 | θεοχαρης Μιχαλοπουλος

    συμφωνω με αυτο

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 16:26 | Ηλίας Στρατάκης

    Επιβάλεται.
    Οι offshore δημιουργούνται με μοναδικό σκοπό την ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.
    Μην εθελοτυφλούμε λοιπόν.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 13:09 | Γιάγκος Χαραλάμπους

    7. Έλεγχος και φορολόγηση εξωχώριων εταιρειών: Σημειώνω ότι θεσμός η «εξωχώρια εταιρεία» έχει βοηθήσει πλήν της οικονομικής ανάπτυξης της Κύπρου, στην ανάπτυξη της Ελληνικής Ναυτηλίας καθώς επίσης στη δημιουργία προώθησης εξειδικευμένων υπηρεσιών που δεν έχουν ουσιαστικά έδρα εξυπηρέτησης. Το λάθος μας σαν χώρα ήταν η μη αποδοχή ίδρυσης μίας νήσου «offshore island» εισήγησης η οποία υποβλήθηκε πρίν ακόμα η Ελλάδα γίνει μέλος της ΕΕ, μια εισήγηση που αν υλοποιείτο θα πρόσθετε αρκετό και ελεγχόμενο πλούτο στο τόπο μας.
    Η κακή χρήση του θεσμού για σκοπούς, όπως η ιδιοκτησία ακινήτων στοιχείων π.χ οικόπεδα, γήπεδα, αύλων στοιχείων που δεν εμπίπτουν στο πνεύμα του αρχικού νόμου περί «εξωχώριων εταιρείων» σε «μη κινητές ή αύλες αξίες» θα πρέπει να υπαχθούν σε ειδικές φορολογικές διατάξεις με πιθανούς πρόσθετους αλλά αναλογικούς φόρους αξιολογώντας τα οφέλη που προσφέρουν στην οικονομία.
    Η ισχύουσα προσέγγιση μη έκπτωσης δαπανών είναι άδικη στο πνεύμα ενός σωστού φορολογικού νόμου γιατί εμποδίζει π.χ την οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας π.χ. η Κατασκευή των νέων κτηρίων του Πειραιά, η ανάπτυξη ξένων κέντρων ερευνών π.χ Harvard Centre of Science , και η παρεμπόδιση νέων εργαλείων εμπορικών συναλλαγών π.χ offshore warehouses.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:42 | Μενέλαος Κωνσταντάκος

    Ναι συμφωνώ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:58 | Σάκης Λουλούδης

    Τι κάνουν στην υπόλοιπη Ε.Ε. με τις off-shore ?
    Στην Ελλάδα όλος ο πλούτος είναι σε τέτοιες εταιρίες και οι «παμπλουτοι» εμφανίζονται άποροι.
    Φορολογήστε τους χωρίς οίκτο !

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 09:18 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΥΚΟΜΗΤΡΟΣ

    Το θέμα δεν είναι να φορολογούνται περισσότερο ή λιγότερο οι offshore εταιρείες. Το θέμα είναι να εφαρμοστεί η διαφάνεια και γι’ αυτές τις εταιρείες.
    Το Ελληνικό κράτος για λόγους δικαιοσύνης και ισονομίας θα πρέπει να σταματήσει να δέχεται οποιεσδήποτε συναλλαγές στο εσωτερικό του με αυτές τις εταιρείες, εφ’ όσον τα κράτη υποδοχής δεν δίνουν επίσημα στοιχεία για την οικονομική δραστηριότητα, τη διακίνηση κεφαλαίων, τη μετοχική σύνθεση και την εκπροσώπηση των εταιρειών.
    Εφ’ όσον γίνουν γνωστά τα στοχιεία αυτά, θα μπορεί να γίνεται φορολόγηση των εισοδημάτων που αποκτώνται στην Ελλάδα και να καταλογίζονται οι φόροι στα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που είναι ιδιοκτήτες ή διαχειριστές των εταιρειών αυτών.

  • Συμφωνώ

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 00:35 | Αθανάσιος Αντωνίου

    ναι να φορολογηθούν περισσότερο και κλιμακωτά.
    θέσπιση αυστηρότερων κανόνων και περισσότερων ελέγχων στις εταιρίες αυτές και επιβολή αυστηροτερων ποινών σε τυχόν παραβάσεις

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 23:32 | Θανάσης Παπαθανασόπουλος

    Όσο περισσότερα φορολογικά μέτρα κατά της μάστιγας αυτής τόσο καλύτερα!

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 18:29 | Γιάννης Ηλιάδης

    Τεχνικές (φοροτεχνικές) λύσεις υπάρχουν. Θέληση υπάρχει (θα χρειαστεί πολλή); Αν δεν υπάρχει το δεύτερο, κακώς ετέθη ως θέμα εξ’ αρχής.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 09:00 | Andreas Mitropoulos

    Νομίζω ότι υπάρχουν νομικές δυσκολίες σε αυτή τη περιοχή. Σιγουρα όμως είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές φοροδιαφυγής.

    Πρέπει να γίνει υποχρεωτική η ονομαστικοποίηση των κατόχων των off shore και ο καθένας να δωλήσει ποιές έχει.
    Αμεσος ΄΄ελγχος των off shore που έχουν ακίνητη περιουσία στην ελλάδα και φορολόγηση αυτών. Εξονυχιστός φορολογικός έλεγχος για τους κατόχους αυτών.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 01:23 | Αθηνά Αλεξοπούλου

    Η οποια κινητή ή ακίνητη περιουσία των εν λόγω εταιρειών εντός Ελλάδας να έχει την ίδια φορολογική μεταχείρηση με τον υπολοίπων

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:22 | Χαράλαμπος Τ

    Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο νόμιμα για Εταιρείες που βρίσκονται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή για Εταιρείες εκτός Ε.Ε. που οι συναλλαγές τους «φιλτράρονται» σε χώρες της Ε.Ε.
    Θα ακολουθήσει ποταμός προσφυγών. ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΨΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΕΝΤΟΣ Ε.Ε.

    Μέχρι να γίνει αυτό πρέπει:
    1) Να καταγράψουμε όλα τα ακίνητα που ανήκουν σε εξωχώριες Εταιρείες και να τα φορολογήσουμε όπως και αυτά που ανήκουν σε ενδοχώριες.
    2) Να καταγράψουμε και να δημοσιεύσουμε τα ονόματα όσων έχουν εξωχώριες εταιρείες (ζητώντας δικαστική συνδρομή εκτός Ελλάδος) και να τους παραδώσουμε στην κοινή περιφρόνηση σαν κηφήνες που ζούν σε βάρος του κοινού συμφέροντος.
    3) Να ελέγχουμε εξονυχιστικά τις Εταιρείες που έχουν οι ίδιοι εντός Ελλάδος και τις πάσης φύσεως συναλλαγές τους.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 13:19 | alexandros

    Φορολόγηση κάθε συναλλαγής από Ελλάδα προς τράπεζες του εξωτερικού (σε χώρες φορολογικούς παραδείσους). Όχι φορολόγηση από το εξωτερικό προς Ελλάδα. Περιπτώσεις όπου μπορεί η offshore εταιρία να έχει δημιουργηθεί για κανονικούς λόγους (πχ πραγματικό υποκατάστημα Ελληνικής εταιρίας στη Κύπρο) μπορούν να εξετάζονται μεμονωμένα για να αποφεύγεται η φορολόγηση. Το συγκεκριμένο μέτρο πρέπει να εφαρμοσθεί χθες.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 10:02 | Χαραλάμπους Χαράλαμπος

    Νομίζω ότι στο συγκεκριμένο θέμα , αλλά και γενικότερα , το ζητούμενο θα πρέπει να είναι η απλοποίηση των διαδικασιών.Πιστεύω ότι είναι ο μόνος λειτουργικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή .
    Θα πρότεινα λοιπόν να φορολογηθούν όχι οι εταιρείες αλλά η περιουσία τους . Εννοείται ότι προαπαιτούμενο είναι η σύνταξη – υποχρεωτικά – περιουσιολογίου . Αν και η διαδικασία σύνταξής του μπορεί να αποδειχτεί χρονοβόρα θα ήταν το πρώτο βήμα για την δημιουργία μιας πραγματικής εικόνας της οικονομικής κατάστασης των εταιρειών αυτών και μάλιστα χωρίς την ανάγκη επαφής του πολίτη με τον εφοριακό , πράγμα που δημιουργεί τα γνωστά … προβλήματα. Το μόνο που απαιτείται περαιτέρω για να λειτουργήσει το σύστημα είναι ο απλός , δειγματολειπτικός και ΑΠΡΟΣΩΠΟΣ έλεγχος.
    Τέλος , η μόνη ασφαλιστική δικλείδα που χρειάζεται ,ως επιστέγασμα , είναι η πραγματοποίηση της προεκλογικής δέσμευσης του Πρωθυπουργού πως «ότι δεν δηλώνεται θα κατάσχεται» με μία απλή , ρητή διάταξη νόμου η οποία δεν θα επιδέχεται ερμηνείες.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 10:28 | ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ

    Προτείνω την υποχρεωτική υποβολής δήλωσης από κάθε Έλληνα, επιχειρηματία ή Ιδιώτης, όπου θα αναφέρει τις εξωχώριες εταιρείες που συμμετέχει, είτε ο ίδιος, είτε μέλη της οικογενείας του, το ποσοστό συμμετοχής του, καί το αντικείμενο-σκοπός της εταιρείας. Παράλειψη δήλωσης μιας τέτοιας συμμετοχής να τιμωρείται με αυστηρότατα πρόστιμα.
    Επίσης, υποχρεωτική υποβολή, σε τακτές χρονικές περιόδους, από το Τραπεζικό σύστημα, στήν εφορία, όλων των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν με τις εταιρείες αυτές, ποίοι οι συναλλασσόμενοι καί τό ποσόν του φόρου που καταβλήθηκε.
    Επίσης, οff shore εταιρείες, ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας στην χώρα μας, πρέπει να εξομοιωθούν φορολογικά με τους ιδιώτες-ιδιοκτήτες.
    Επειδή, οι off shore εταιρείες, είναι η σατανικότερη εφεύρεση των φοροφυγάδων, θέλει αυστηρό έλεγχο καί παρακολούθηση.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 18:21 | Μητσούλας Δημήτριος

    Επιτέλους!

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 13:22 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΕΛΑΣ

    Δρ. Δημήτριος Μελάς
    Οικονομικός Επιθεωρητής Θεσσαλονίκης
    Ξεκινώντας θα πρέπει να κάνουμε μια αναγκαία παραδοχή ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αδυνατεί να προσφύγει στη λήψη ουσιαστικών μέτρων όσον αφορά τις υπεράκτιες εταιρείες, δεδομένου ότι οι σημαντικότερες χρηματοοικονομικές αγορές εντός της Γηραιάς Ηπείρου (Ελβετία, Λιχνενστάιν κλπ.) είναι επί της ουσίας φορολογικοί παράδεισοι ή προσφέρουν υπό περιπτώσεις φορολογικά κίνητρα. Στην ουσία «φορολογικοί παράδεισοι» με την ευρεία έννοια του προσδιορισμού είναι και χώρες που ανήκουν στην Ε.Ε., εφαρμόζουν όμως τους ελάχιστα αποδεκτούς συντελεστές άμεσης φορολογίας 10% (Βουλγαρία, Κύπρος κλπ.).
    Είναι αξιοσημείωτη η σταθερά ανοδική ζήτηση για υπηρεσίες off-shore που επιτυγχάνεται χάρη στη χρήση των ψηφιακών δικτύων: η διαφήμιση και η έκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών μέσω του παγκόσμιου ιστού έχουν κάνει εύκολη και προσιτή τη χρήση των υπηρεσιών τους.
    Γενικά οι παράκτιες αγορές προσαρμόζονται, διεκδικώντας ουσιαστικότερο ρόλο και επιδιώκοντας μεγαλύτερη αποδοχή στην παγκόσμια οικονομική και πολιτική κοινότητα. Αρκετές από αυτές, αφενός έχοντας καθιερωθεί στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, αφετέρου επεκτείνοντας τις υπηρεσίες τους στον τομέα των ψηφιακών επενδύσεων, πετυχαίνουν την ουσιαστική ενσωμάτωσή τους στη διεθνή οικονομία.
    Ο τομέας της διακίνησης κεφαλαίων, παρότι αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των υπηρεσιών συγκέντρωσης επενδυτικών κεφαλαίων στις υπεράκτιες αγορές, έχει αποκτήσει ιδιαίτερη βαρύτητα τα τελευταία χρόνια, καθώς οι σύγχρονες τεχνολογίες αυξάνουν τις δυνατότητες τάχιστης διακίνησης κεφαλαίων και άμεσης παρακολούθησής τους από τους επενδυτές. Ενδεικτική είναι η χρήση ψηφιακού χρήματος ή πιστωτικών καρτών που επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά κεφαλαίων εκτός των φορολογικών παράδεισων.
    Όσον αφορά την ελληνική πραγματικότητα, θεωρούμε ότι για δεκαετίες αποτελούσε κοινό μυστικό ότι η πλειονότητα των υπεράκτιων εταιρειών ελληνικών συμφερόντων, αφορούσαν «επιχειρήσεις» με μοναδικό πάγιο στοιχείο ένα ακίνητο συνήθως μεγάλης αξίας και χωρίς καμία εμπορική δραστηριότητα. Επειδή δε τέτοιες καταστάσεις στην Ελλάδα συνήθως παίρνουν μυθικές διαστάσεις, τελικά η ίδρυση υπεράκτιων εταιρειών από Έλληνες πολίτες, κυρίως στην Κύπρο μέχρι και την 31/12/2002, έγινε θέμα κοινωνικής καταξίωσης. Από την ενασχόλησή μας στο Υπουργείο Οικονομικών έχουμε σχηματίσει την πεποίθηση ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των εταιρειών αυτών συνήθως ιδρύθηκαν χωρίς κάποιο συγκεκριμένο λόγο, αλλά στα πλαίσια του «να υπάρχει ένα φορολογικό βοήθημα εκτός Ελλάδος» σε περίπτωση που η επιχείρηση εντός της χώρας εμφανίσει υπερβολικά κέρδη και κατά συνέπεια θα πρέπει να αποδοθούν μεγάλοι φόροι. Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες από τις εταιρείες αυτές ιδρύθηκαν την εποχή της ανόδου του χρηματιστηρίου, όταν υπήρχαν υπερβολικές οικονομικές προσδοκίες από τους Έλληνες επιχειρηματίες, με συνέπεια να αδρανήσουν στις μεταγενέστερες χαλεπές εποχές. Οι εναπομείνασες σήμερα, που τελικά εξυπηρετούν το σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκαν, συνήθως ασχολούνται με «transfer pricing» σε εικονικές τριγωνικές συναλλαγές, με σκοπό τη μείωση των κερδών ή την αύξηση του κόστους των «μητρικών» επιχειρήσεων. Στη περίπτωση δε της κυπριακής πραγματικότητας όπου υπήρξε μετασχηματισμός των υπεράκτιων επιχειρήσεων σε κυπριακές μετά από την αλλαγή της κυπριακής νομοθεσίας την 1/1/2003, συνήθως αυτές αποδέχθηκαν την αλλαγή, επειδή παρά την αλλαγή του φορολογικού συντελεστή (από 4,25% σε 10%), αυτός παρέμεινε ιδιαίτερα χαμηλός, υστερώντας ουσιαστικά κατά δέκα πέντε μονάδες του μέσου ελληνικού φορολογικού συντελεστή επιχειρήσεων. Επιπλέον η αμφιλεγόμενη μέχρι τότε υπεράκτια οντότητα, ενδύθηκε τον μανδύα της επιχείρησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Ένα άλλο μέρος των υπεράκτιων εταιρειών ελληνικών συμφερόντων αποτελούν αυτές που όπως προαναφέρθηκε έχουν ιδρυθεί για να προστατεύσουν τον ή τους μετόχους από την αποκάλυψη της ακίνητης περιουσίας που διαθέτουν και μπορούμε να πούμε ότι αποτελούν τις «σταθερές αξίες» στην ελληνική πραγματικότητα, επειδή οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση και αν υπάρξει, τελικά σε ελάχιστες περιπτώσεις θα αποκαλυφθούν οι πραγματικοί ιδιοκτήτες των ακινήτων σε επίπεδο φυσικών προσώπων, μιας και τα άτομα αυτά εμφανίζουν ελάχιστα φορολογητέα εισοδήματα. Σε περίπτωση δε που αυτοί θεωρήσουν τελικά ασύμφορη τη διατήρηση των ακινήτων στην υπεράκτια εταιρεία λόγω υπερβολικών φορολογικών επιβαρύνσεων, είναι σίγουρο ότι θα προτιμήσουν να τα μεταβιβάσουν σε άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, παρά να εμφανιστούν αυτοί ως πραγματικοί ιδιοκτήτες. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει κατανοητό ότι οποιοδήποτε μέτρο και αν εφαρμοστεί σχετικά με την αποκάλυψη του φυσικού προσώπου – πραγματικού κατόχου του ακινήτου, είναι καταδικασμένο να αποτύχει επειδή αυτό που προέχει είναι η με κάθε τρόπο απόκρυψη της πραγματικής του ταυτότητας. Κατά συνέπεια προτείνουμε να αυξηθούν υπέρμετρα οι φορολογικές επιβαρύνσεις οποιουδήποτε ακινήτου δεν εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες του σε επίπεδο φυσικού προσώπου, επειδή αυτοί είναι σίγουρο ότι θα πληρώσουν αυξημένους φόρους σε αντάλλαγμα της μη αποκάλυψης της ταυτότητάς τους. Στο σημεία αυτό θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στα ακίνητα που ανήκουν σε κυπριακές εταιρείες Διεθνών Δραστηριοτήτων, επειδή ανήκουν στην ίδια ακριβώς κατηγορία με τα ακίνητα υπεράκτιας ιδιοκτησίας και εμφανίζονται ως ακίνητα ιδιοκτησίας εταιρειών της Ε.Ε.
    Είναι αλήθεια ότι μετά την εφαρμογή του ν. 3091/2002, από την 1/1/2003, ο νομοθέτης έχει προσπαθήσει σοβαρά να βάλει όρια στην δράση των υπεράκτιων εταιρειών στον ελλαδικό χώρο. Βέβαια, όσον αφορά τα ακίνητα και σύμφωνα με τα όσα προαναφέρθηκαν, θεωρούμε όπως προαναφέραμε απίθανο να επιτευχθούν σε μεγάλο ποσοστό οι επιδιώξεις του νομοθέτη επειδή οι πραγματικοί κάτοχοι των συγκεκριμένων ακινήτων επιθυμούν την ανωνυμία τους με οποιοδήποτε κόστος. Πολλά από αυτά τα πρόσωπα πιστεύουμε ότι ανήκουν στον πολιτικό ή καλλιτεχνικό χώρο και μια τέτοια δημόσια αποκάλυψη θα έβλαπτε την προσωπική τους εικόνα με απώλειες και σε πολλά άλλα επίπεδα. Από επαγγελματική μας ενασχόληση γνωρίζουμε επίσης ότι πολλοί πραγματικοί κάτοχοι τέτοιων ακινήτων είναι είτε φυσικά πρόσωπα που βρίσκονται σε καθεστώς πτώχευσης, οποιαδήποτε δε προσωπική περιουσία θα αποτελούσε άμεσο στόχο των πιστωτών τους, είτε εμφανίζουν ελάχιστα προσωπικά εισοδήματα επειδή είναι συνήθως κάτοχοι εταιρικών μεριδίων ή μετοχών εταιρειών που δεν αποδίδουν σχεδόν ποτέ μέρισμα λόγω συνεχώς εμφανιζομένων ζημιών με συνέπεια να παρουσιάζουν πρόβλημα σχετικά με το «πόθεν έσχες».
    Πάντως, το μεγαλύτερο πρόβλημα που θεωρούμε ότι δημιουργεί τουλάχιστον στην Ελλάδα το φαινόμενο των υπεράκτιων εταιρειών είναι αυτό της υπερτιμολόγησης κατά την αγορά προϊόντων και πρώτων υλών, γνωστό ως «transfer pricing». Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα αγαθά εισάγονται στην Ελλάδα από χώρες χαμηλού κόστους και κυρίως από την Κίνα. Επειδή όμως η αξία εισαγωγής των αγαθών αυτών είναι ελάχιστη σε σχέση με τη τιμή πώλησής τους, ο δρόμος τιμολόγησής τους συνήθως περνάει από κάποια υπεράκτια δικαιοδοσία ή από κάποια εταιρεία της Ε.Ε. με χαμηλό φορολογικό συντελεστή (Βουλγαρία ή Κυπριακή εταιρεία Διεθνών Δραστηριοτήτων), έτσι ώστε τελικά η επιχείρηση να εμφανίσει μειωμένα κέρδη και χαμηλή φορολογική δαπάνη. Οι φορολογικές αρχές της Ελλάδος είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό επειδή σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία θα πρέπει να αποδειχθεί σχέση κεφαλαίου ή φορέων (εταίρων – μετόχων) μεταξύ της υπεράκτιας και της ελληνικής εταιρείας. Η μεν σχέση κεφαλαίου δεν αποδεικνύεται ποτέ επειδή θα ήταν αφελές η ημεδαπή εταιρεία να συμμετάσχει στο κεφάλαιο της υπεράκτιας, η δε σχέση συμμετοχής των ιδίων φυσικών ή νομικών προσώπων και στις δύο εταιρείες προστατεύεται με την σύσταση εμπιστευμάτων (trusts).
    Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να παραθέσουμε την εμπειρία μας από την έρευνα που πραγματοποιήσαμε στο πλαίσιο της Διδακτορικής μας διατριβής στην Κύπρο. Οι κύπριοι σύμβουλοι επιχειρήσεων δεν δέχονται ότι η Κύπρος υπέθαλπε και κατά τη γνώμη μας εξακολουθεί να υποθάλπει την παγκόσμια φοροδιαφυγή. Η Κύπρος για να κατορθώσει να γίνει τελικά πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναγκάστηκε να αποποιηθεί του οφέλους που αποκόμιζε από την εγκατάσταση των υπεράκτιων εταιρειών. Αμέσως όμως μετά μείωσε τον φορολογικό της συντελεστή στο 10% έτσι ώστε να αποτρέψει τη μαζική αποχώρηση των εταιρειών αυτών. Εκείνο όμως που είναι ιδιαίτερα προκλητικό είναι το γεγονός ότι για τα εισοδήματα που προέρχονται εκτός του νησιού, φορολογείται η επιχείρηση (Εταιρεία Διεθνών Δραστηριοτήτων) μόνο αν η διοίκησή της ασκείται από την Κύπρο. Ασκείται δε η διοίκηση από την Κύπρο, όταν οι διοικούντες κατοικούν στο νησί για διάστημα μεγαλύτερο του ενός εξαμήνου. Σε αντίθετη περίπτωση φορολογούνται οι διοικούντες στο χώρο μόνιμης κατοικίας τους. Τι γίνεται συνήθως σε αυτή την περίπτωση; Εξευρίσκεται και δηλώνεται ως τόπος διαμονής των προσώπων της διοίκησης συνήθως μία υπεράκτια δικαιοδοσία όπου δεν φορολογεί τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων, όταν αυτά προέρχονται από πηγές εκτός της δικαιοδοσίας (π.χ. British Virgin Islands). Όλες σχεδόν οι πρώην υπεράκτιες εταιρείες στην Κύπρο και σήμερα Διεθνών Δραστηριοτήτων Ελληνικών συμφερόντων είναι στην ουσία εικονικές και δεν εξυπηρετούν πραγματικές εμπορικές δραστηριότητες.
    Μπορεί όμως να προστατευθεί η ελληνική πολιτεία από την φοροδιαφυγή που πραγματοποιείται μέσω αυτών των επιχειρηματικών σχημάτων; Στην πραγματικότητα όχι επειδή η εμφανιζόμενη στην παρούσα περίπτωση κυπριακή εταιρεία απολαμβάνει της αξιοπιστίας της επιχείρησης της Ευρωπαϊκής ένωσης. Ακριβώς τα ίδιο πρόβλημα υφίσταται και με τις Βρετανικές εταιρείες προμηθείας, οι οποίες στην ουσία είναι υποκρυπτόμενες υπεράκτιες επιχειρήσεις. (Αποτελούν αντιπροσώπους υπεράκτιων εταιρειών των οποίων τα κέρδη προκύπτουν τεκμαρτά επί του κύκλου εργασιών με έναν συντελεστή συνήθως 5%, αφού αφαιρεθούν οι δαπάνες. Ο φορολογικός συντελεστής σε σχέση με τον εθνικό είναι ελάχιστος). Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μας μπορεί να αντιμετωπισθεί σε εθνικό επίπεδο, με τη προσθήκη διάταξης στην φορολογική μας νομοθεσία που να μην αναγνωρίζει κόστος αγορών, δαπάνες και αποσβέσεις επιχειρήσεων που προέρχονται από χώρες στις οποίες τα εισοδήματά τους δε φορολογούνται λόγω ειδικών φορολογικών διατάξεων ή φορολογούνται κατ’ ελάχιστον (περίπτωση κυπριακής εταιρίας με δραστηριότητες και διοίκηση εκτός Κύπρου και Βρετανικής εταιρείας αντιπροσώπευσης με φορολογία στο ποσοστό προμηθείας). Όσον αφορά δε την αποκάλυψη αυτών των συναλλαγών, προτείνουμε όπως για αγορές ή δαπάνες από τις δύο αυτές χώρες για αξία μεγαλύτερη έστω των 10.000€, θα πρέπει να ζητείται από τις εμπλεκόμενες εταιρείες να προσκομίζουν πιστοποιητικό από την αρμόδια φορολογική αρχή της ξένης χώρας από το οποίο να προκύπτει ότι αυτές δεν είναι Εταιρείες Διεθνών Δραστηριοτήτων ή Εταιρείες Αντιπροσώπευσης, σε αντίθετη δε περίπτωση να έχουν την ίδια φορολογική μεταχείριση με τις υπεράκτιες εταιρείες. Επί πλέον η εξόφληση του τιμήματος θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά διατραπεζικά, με μεταφορά του ποσού από την Ελληνική εταιρεία σε λογαριασμό της αντισυμβαλλόμενης που το IBAN και το SWIFT number θα αντιστοιχούν στην επωνυμία της.
    Τέλος, όσον αφορά τις συναλλαγές με υπεράκτιες εταιρείες, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οποιαδήποτε συναλλαγή περνά αναγκαστικά μέσα από το τραπεζικό σύστημα, γεγονός που κάνει αρκετά προσιτή για την Ελληνική Πολιτεία την ενδεχόμενη φορολόγηση αυτής καθ’ αυτής της συναλλαγής (π.χ. χαρτοσήμανση συναλλαγής). Κατ’ αντιστοιχία δεν θα πρέπει να αναγνωρίζεται οποιαδήποτε συναλλαγή εκτός του τραπεζικού κυκλώματος.
    Συμπερασματικά πιστεύουμε ότι στην περίπτωση των υπεράκτιων διαδικασιών υπάρχει πολυπλοκότητα και η αντιμετώπιση θα πρέπει να είναι κατά περίπτωση. Οι υπεράκτιες επιχειρήσεις αποτελούν μια πραγματικότητα και τα προβλήματα τα οποία αυτές προκαλούν στην εθνική οικονομία δεν αντιμετωπίζονται με αφορισμούς. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οποιοδήποτε εισόδημα προκύπτει με πλάγιους τρόπους και μένει αφορολόγητο, τελικά καταλήγει σε κάποιο φυσικό πρόσωπο για να το καταναλώσει, εκεί δε θα πρέπει να επικεντρωθεί η προσπάθεια του ελληνικού φορολογικού μηχανισμού, ώστε να το αποκαλύψει και να το φορολογήσει.

    Στο σημείο αυτό και ανεξάρτητα με το πιο πάνω θέμα, βασιζόμενοι στην πείρα μας θα θέλαμε να κάνουμε δύο σύντομες προτάσεις που πιστεύουμε ότι θα συμβάλλουν στην άμεση αύξηση των φορολογικών εσόδων από έμμεση φορολογία.
    1. Να χορηγηθούν στις αποκλειστικά εξαγωγικές επιχειρήσεις και σε αυτές που βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευαστικής περιόδου Ειδικά Απαλλακτικά Δελτία από το Φ.Π.Α., τα οποία να υποχρεωθούν να παραδίδουν σε κάθε προμηθευτή τους για αγορές ή δαπάνες π.χ. άνω των 100€. Με τον τρόπο αυτό θα σταματήσουν άμεσα οι επιστροφές Φ.Π.Α. θα εκλείψουν τα εικονικά και πλαστά φορολογικά στοιχεία, θα εξαλειφτούν οι εικονικές εξαγωγικές επιχειρήσεις οι οποίες ιδρύονται για ελάχιστο χρονικό διάστημα και με μοναδικό σκοπό την απομύζηση χρηματικών ποσών από το Ελληνικό Δημόσιο. Οι προμηθεύτριες εταιρείες θα αναγκασθούν από το νόμο να συμψηφίσουν τα ποσά των ειδικών απαλλακτικών δελτίων Φ.Π.Α. με τις φορολογητέες εκροές τους για την επόμενη τριετία.
    2. Να εφαρμοστεί ο κανονικός φορολογικός συντελεστής Φ.Π.Α. για το σύνολο των εσόδων στα κέντρα διασκέδασης και στα συναφή καταστήματα (Bar, καφετέριες, καταστήματα με μουσική) έτσι ώστε να μην μπορούν οι συγκεκριμένοι καταστηματάρχες να κάνουν μετακύλιση εσόδων (ειδικά οι καφετέριες) στον χαμηλό συντελεστή Φ.Π.Α. 9%. Επί πλέον για τα καταστήματα αυτά θα πρέπει να εξαλειφθεί η διάταξη του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (Π.Δ. 186/92) σχετικά με το όριο των 15 παραβάσεων ανά φορολογικό έλεγχο, αλλά οι παραβάσεις να καταλογίζονται στο σύνολό τους. Αν τελικά σε διάστημα ενός έτους η συγκεκριμένη επιχείρηση υποπέσει σε πάνω από 50 ομοειδείς παραβάσεις, προτείνουμε να επιβάλλεται άμεση ανάκληση της λειτουργία του καταστήματος για περίοδο 30 ημερών.
    Πιστεύοντας ότι συμβάλλαμε έστω και κατ’ ελάχιστον στο έργο σας, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περεταίρω συνεισφορά. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τίτλος της Διδακτορικής μας διατριβής είναι «Η τοποθέτηση ελληνικών κεφαλαίων σε υπεράκτιες δραστηριότητες».

    Με τιμή
    Δρ. Δημήτριος Μελάς
    (PhD, MBA Πανεπιστημίου Μακεδονίας)
    Οικονομικός Επιθεωρητής
    Οικ. Επιθεώρησης Θεσσαλονίκης

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 00:45 | Αθανασίου Θανάσης

    Υπάρχει κενό νόμου αφού οι οφ σορε είναι απόλυτα νόμιμες. Υπάρχουν αντίστοιχοι νόμιμοι τρόποι φοροαποφυγής και εντός ελλάδος δηλώνοντας έσοδα γιά λογαριασμό εταιρείας μη κερδοσκοπικής η σωματείου αντι σε φυσικό πρόσωπο ή εταιρεία οπότε φορολογούνται με μικρότερο ποσοστό ή δεν φορολογούνται καθόλου. Δεν μπορεί το σύστημα να το αντιμετωπίσει γιατί είναι νόμιμο, ούτε μπορούν να αλάζουν κάθε χρόνο οι νόμοι…
    Ας βρεθεί άλλη πηγή εσόδων με απευθείας φορολόγιση των εσόδων κάτι σαν ΦΠΑ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 00:14 | Xαραλαμπουλιας Μπαμπης

    Η προταση ειναι σωστη.
    Ομως η εφαρμογη της θα φερει το προσδοκομενο αποτελεσμα, δηλαδη αυξηση των φορολογικων εσοδων, ή οι αετονυχιδες θα βρουν αλλους τροπους να τα κρυβουν;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:27 | am

    • Κάθε Έλληνας πολίτης πρέπει να δηλώσει το παγκόσμιο εισόδημά του στη φορολογική του δήλωση, δηλ κι εκείνο ακόμα που απόκτησε off-shore, με τις προβλεπόμενες ποινές για τη φοροδιαφυγή.
    • Να εφαρμοσθεί η συνεργασία – που υπάρχει στα χαρτιά – μεταξύ των Φορολογικών γραφείων των άλλων χωρών (κάτω από τις διμερής συμβάσεις ή με υπογραφή ανανεωμένων ή καινούργιων) έτσι ώστε να μπορούν να βρεθούν οι εκλεπτυσμένες φοροδιαφυγές.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:49 | Κωνσταντινος Παπανικολαου

    Παρτε τετοια μετρα ωστε να αποτρεπεται απο μονος του καποιος να προχωρησει σε τετοιες δοσοληψειες.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:42 | mesas

    εάνμπορείτε… φόρο 5% ανά συναλλαγή

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:27 | Μιχ. Πάτσης, δικηγόρος Αθηνών

    Το μέτρο είναι ορθό, διότι δεν υφίσταται νομικός λόγος συναλλαγής με εταιρίες που ούτε παραγωγικές είναι ούτε παρέχουν υπηρεσία αναγκαίας μεσολάβησης. Η μεσολάβηση τέτοιας εταιρίας, αντίθετα, από μόνη της γεννά υποψία φοροδιαφυγής.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:39 | νικος

    επειδη δεν γνωριζω πως λειτουργουν οι OFFSHORE δεν μπορω να απαντησω αλλα να φορολογουνται ισοτιμα με τους υπολοιπους.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:56 | Eυάγγελος Κιντσάκης

    Εγώ γνωρίζω ότι γενικά αυτές οι εταιρείες είναι εταιρείες ξεπλύματος μαύρου χρήματος και έχουν ιδρύσει τέτοια εταιρεία ακόμη και μεγαλογιατροί των Αθηνών για να μην φαίνεται το φακελάκι.Τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις???

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:35 | Ευάγγελος Μ.

    Με όλο το σεβασμό, ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ να καταθέτετε τόσο ΓΕΝΙΚΕΣ και ΑΟΡΙΣΤΕΣ προτάσεις.
    Διευκρινήστε πρώτα τί σημαίνει ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕ OFF-SHORE. Ενημερώστε το ευρύ κοινό τί προβλέπει σήμερα η σχετική ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ νομοθεσία, ενημερώστε δημοσίως μέσω ποιών συναλλαγών θεωρείτε ότι διαφεύγει φορολογητέα ύλη και επανέλθετε με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ώστε να λάβετε συγκεκριμένα εποικοδομητικά σχόλια.
    Γνωρίζετε ότι υπάρχουν δύο τρόποι για την εξαγωγή φορολογητέας ύλης προς φορολόγηση φερ’ ειπείν στην Κύπρο με 10%. Γνωρίζετε ότι ΔΕΝ μπορείτε να απαγορεύσετε τον ενδο-ομιλικό δανεισμό ή/και τα royalties – δηλαδή τους δύο βασικούς τρόπους εξαγωγής φορολογητέας ύλης.
    Το μόνο που μένει προς διερεύνηση είναι πιθανή εκχώρηση δια νόμου του δικαιώματος αποκάλυψης του τελικού δικαιούχου μιας υπεράκτιας που παρουσιάζεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην Ελληνική επικράτεια, επ’ απειλή βαρειάς οικονομικής ποινής σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Παρεμφερείς νομοθετικές προβλέψεις υπάρχουν ήδη στις διεθνείς χρηματαγορές.
    Μετά από αυτό θα μπορούμε να συζητάμε για πρόταση φορολόγησης συναλλαγών με υπαράκτιες εταιρείες ένεκα απόκρυψης φορολογητέας ύλης από Έλληνες φορολογούμενους ή προσπάθειας απομείωσης φορολογητέας ύλης από Ελληνικές εταιρείες μέσω χρήσης τιμολογίων υπεράκτιων εταιρειών.
    Ευχαριστώ.-

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:35 | ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΠΑΥΛΟΣ

    Η OFF SHORE ΜΗΠΩΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΑ ΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕΤΡΑ ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΕΠΙΚΡΟΤΩ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 09:35 | Σταμάτης

    ναι

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 04:18 | Σωκράτης

    Εκείνο που είναι απαραίτητο να συμβεί είναι να φορολογηθούν οι συναλλαγές με offshore.
    Οποιοδήποτε ποσό μέσω του τραπεζικού συστήματος περάσει σε offshore να φορολογείται με τον ανώτερο φορολογικό συντελεστή.
    Μόνο ο τζόγος που διακινείται ξεπερνά τα 5 δις ευρώ το χρόνο. Βάλτε 40% στη συναλλαγή να δούμε πόσοι θα παίζουν έξω.
    Τα ακίνητα που ανήκουν σε offshore να έχουν τον υψηλότερο συντελεστή.
    Οι περιουσίες των Ελλήνων ή θα πρέπει να είναι φανερές στις Ελληνικές τράπεζες ή αν επιλέγουν το εξωτερικό να φορολογούνται με εξοντωτικό συντελεστή.
    Έτσι θα μένουν τα χρήματα μέσα στη χώρα και μέσω του πόθεν έσχες θα αποκαλύπτονται τα πραγματικά εισοδήματα.
    Εννοείται ότι τραπεζικό απόρρητο και άλλες τέτοιες αθλιότητες της βρώμικης Ελλάδας πρέπει να ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ για όλους τους Έλληνες.
    Καταθέσεις, μετοχές, αμοιβαία κτλ που δεν έχουν δηλωθεί και είναι ορφανά, να κατάσχονται.
    Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 23:45 | Ηλίας

    Σωστό. Να φορολογηθεί αυτοτελως με υψηλό συντελεστή η ακίνητη περιουσία των οφσόρ που δεν έχουν άλλη δραστηριότητα στη χώρα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 22:05 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΡΑΣ

    Εαν δεν βρειτε τροπους να αντιμετωπισετε το θεμα των εξωχωριων εταιρειων (και ακομη περισσοτερο των Κυπριακων που ανηκουν στην ΕΕ), και μαλιστα οχι μονο για τα ακινητα – αλλα γενικοτερα για την ευκολη φοροαποφυγη που προσφερουν, πολυ συντομα, ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ θα αποκτησει και απο μια τετοια εταιρεια…..και η χωρα μας θα βουλιαξει για τα καλα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:05 | Sofron

    Τα ωφέλη από τη φορολόγιση των off-shore εταιρειών θα ήταν τεράστια για την ελληνική οικονομία. Οff-shore σημαίνει ΦΟΡΟΦΥΓΑΣ. Το κράτος πρέπει να αναγκάσει να συμβάλλουν επιτέλους στα κοινά όλους εκείνους που ανήκουν στην προκλητική κατηγορία των «πονηρών» γιγαντιαίων φοροφυγάδων. Δηλ. βασικά τους ΄Ελληνες εφοπλιστές που φοροκλέβουν συστηματικά τη χώρα. Τα εμπορικά πλοία τους, οι θαλαμηγοί τους, οι βίλες τους, οι συλλογές τους έργων τέχνης, τα ατέλειωτα μετρητά τους, ακόμη και τα πολυτελή αυτοκίνητα τους …»ανήκουν»… σε off-shore εταιρείες, δηλ. σε ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ. Ετσι, δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ φόρο στο ελληνικό κράτος. Οι πλουσιότεροι Ελληνες εμφανίζονται στα χαρτιά σχεδόν… άποροι. Αν το κράτος θέλει πράγματι να βελτιώσει τα οικονομικά του οφείλει να πάψει να υποκύπτει σe εκβιασμούς του τύπου: «θα φύγουμε από την Ελλάδα» (ε και λοιπόν, τι θα χάσουμε αφού δεν πληρώνουν μία) ή «θα μειωθεί το ναυτιλιακό συνάλλαγμα» (άλλο μέγα ψεύδος, αφού τα 3/4 των πληρωμάτων ελληνόκτητων πλοίων είναι αλλοδαποί που στέλνουν τους μισθούς τους στις χώρες τους). Οι φόροι που θα συγκεντρώσει η χώρα από τη κατηγορία αυτή των προκλητικών φοροφυγάδων ισοδυναμούν με τους φόρους που πληρώνουν όλοι μαζί οι φορολογούμενοι πολίτες περίπου 50 (πενήντα) ελληνικών πόλεων. Αξίζει λοιπόν να φορολογηθούν επιτέλους ανάλογα και οι εφοπλιστές «μας». Εύχομαι ολόψυχα η νέα και δυναμική κυβέρνηση της χώρας μας να έχει το θάρρος να εισπράξει από τους «πονηρούς» αυτούς φοροφυγάδες τα όσα οφείλουν στην Ελλάδα που τους «φιλοξενεί» τόσες δεκαετίες χωρίς να έχει στην ουσία κανένα πραγματικό ώφελος από αυτούς.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 19:14 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΩΧΩΡΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΩΣ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ.ΤΥΠΙΚΑ ΒΕΒΑΙΑ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΖΙΡΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝ ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ.

    ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΝΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ(ΕΠΕ,ΑΕ,ΕΕ)ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΠΟΥ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΠΡΑΞΕΙΣ (ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ)ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ.

    ΣΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΑ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΙΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗΣ,Η ΕΚΔΩΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥΣ Η ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΤΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΘΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΛΛΟΔΑΠΗ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΠΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ.

    ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΔΟΥ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
    ΓΑΛΑΞΙΔΙ

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:39 | Pantelis Simvoulidis

    Πολύ σωστό το μέτρο!
    Η κατάσταση έχει παραγίνει!
    Οι περισσότερες τράπεζες (και όχι μόνο) κάνουν φορολογικό arbitrage και φοροαποφεύγουν, καθώς ιδρύουν θυγατρικές (σε φορολογικούς παραδείσους) με μοναδικό σκοπό να δανειστούν οι θυγατρικές (πχ με 3%) απο τους επενδυτές, και στη συνέχεια να δανείσουν τη μητρική με υφηλότερο επιτόκιο. Σε επίπεδο ομίλου το κόστος κεφαλαίου είναι το ίδιο , ωστόσο υπάρχει και σημαντική φορολογική οφέλεια καθώς η εγχώρια μητρική εκπίπτει 6% τόκους (με 25% φορολογία) και η θυγατρική φορολογείται για τη διαφορά (6%-3%=3%) με συντελεστές πολύ κοντά στο 0%.
    Αν κάπου έχω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 16:06 | Κωνσταντινος Ντουρτουνης

    Σωστο και συναμα απαραιτητο μετρο.Ειναι κοινο μυστικο πως οσοι εχουνε μεγαλη οικονομικη ανεση-οπως και ανεση κινησεων-καταφευγουν στη λυση των εξωχωριων εταιριων για αποφυγη φορολογησης-μεχρι και πρωην υπουργοι μας διδαξανε τον τροπο!Ειναι ομως απαραιτητο η κυβερνηση να επιδειξει πυγμη και αποφασιστικοτητα και να μην υποκυψει στις δεδομενες πιεσεις οσων τα συμφεροντα τους θιγονται.Επ αφορμη θελω να καταθεσω μια σκεψη.Μια νομοθετικη ρυθμιση για επαναπατρισμο κεφαλαιων με καποια φορολογηση-πχ της ταξης του 10%-μπορει να φανταζει-και εν πολλοις να ειναι-ενα νομιμο ξεπλυμα χρηματος αλλα θα δωσει ανασα στην αγορα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 16:16 | Χρήστος Ν.

    Αντί φορολογίας στις συναλλαγές με τις off-shore εταιρίες, προτείνεται φορολόγηση σε τραπεζικές μεταφορές ποσών από τράπεζες της Ελλάδας σε off-shore τράπεζες. Αντίστοιχα πρέπει να επιδιωχθεί κάτι τέτοιο να εφαρμοστεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και για τις τράπεζές τους.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 16:20 | thatz

    Φτηνός λαϊκισμός. Ο έλεγχος ενδοομιλικών συναλλαγών και ο Φάκελος Τεκμηρίωσης είναι αρκετά μέτρα.