22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.

Θεωρείτε ότι το μέτρο αυτό μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες περιπτώσεις φορολογούμενων;

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 12:37 | xa

    Ευνόητο είναι ότι πρέπει να υπάρχουν προσυμπληρωμένα πεδία για όσα στοιχεία είναι διαθέσημα στο Υπουργείο (και είναι πάρα πολλά αυτά) όχι μόνο για τους μισθωτούς-συνταξιούχους αλλά και για το Ε9 του κάθε φορολογούμενου και η διασταύρωση του με το Κτηματολόγιο. Μικρή βοήθεια στην εθνική παραγωγικότητα!

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 12:48 | Δημήτρης Ευγενίδης

    Συμφωνώ απόλυτα. Κι αν έχει κι άλλα εισοδήματ απαο άλλη πηγή να τα προσθέτει στην προσυμπληρωμένη δήλωση

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 11:46 | ΧΑΤΖΗΣΠΥΡΟΓΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ

    ΑΠΟΡΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΚΤΥΠΩΜΕΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ!!!!

    ΑΦΟΥ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΗ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΝΟΥΝ ΕΤΟΙΜΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΣΗ;;;;

    ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΜΙΣΘΩΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ (ΔΑΠΑΝΕΣ ΚΤΛΠ) ΘΑ ΤΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΤΟΥΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ…..

    ΕΑΝ Η/Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΤΗΝ/ΤΟΝ ΑΦΟΡΑ…..

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 11:07 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 09:08 | νίκος

    Ναί, γιατί το μέτρο αυτό θα αποτρέψει την υποβολή ψευδών βεβαιώσεων αποδοχών στις ΔΟΥ.
    Ευχαριστώ.

  • 1 Ιανουαρίου 2010, 22:30 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΙΔΗΣ

    ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.
    ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ , ΜΕΣΩ ΛΟΓΙΣΤΩΝ Η ΚΕΠ .
    ΠΑΝΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ .
    ΟΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ , ΟΠΩΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ .

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 15:40 | Παπαπάνος Στυλιανός

    ΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 14:42 | H.Constantinos

    Δεν είναι κακή ιδέα…

    Αλλά μπορεί να γίνει αυτό με όλη αυτή την απίστευτη περιπλοκότητα, με τις αποδείξεις, με τα ακίνητα, με τα αυτοκίνητα, τις δαπάνες περίθαλψης και όλα τα διάφορα άλλα;;

    Δυστυχώς, η οποιαδήποτε καλή ιδέα πάντα κολλάει στην υλοποίηση.

    Γιατί η υλοποίηση υλοποιείται από δημοσίους υπαλλήλους…

    Να μην πάθουν καμμιά υπερκόπωση οι άνθρωποι, κρίμα είναι.

    Το δικαίωμα στο χασμουρητό είναι κεκτημένο και δεν γίνεται να καταστρατηγηθεί τώρα!

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 13:22 | George Apostolopoulos

    Σωστό φαίνεται, αλλά δεν καταλαβαίνω ότι μπορεί να είναι 100% προσυμπληρωμένη η δήλωση. Ακόμη και αν ληφθούν τα ποσά των εισοδημάτων από μισθούς και συντάξεις ηλεκτρονικά, θα χρειασθεί η παροχή στοιχείων για αποδείξεις που θα δικαιολογήσουν ή θα κίμακώσουν τις απαλλαγές. Αν στερηθούν αυτό το ευεργέτημα, για μία ακόμη φορά θα είναι θύματα.

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 13:24 | Σταματίου Χαράλαμπος

    Μπορούν να εξοικονομηθούν αρκετοί πόροι εαν γίνει κάτι σχετικά απλό:

    Μία επιλογή στον δικτυακό τόπο υποβολής φορολογικής δήλωσης, όπου θα δηλώνει ο πολίτης ότι δεν επιθυμεί αποστολή δήλωσης ταχυδρομικά. Έτσι θα μπαίνει σε μια λίστα «εξαίρεσης». Το μόνο αρνητικό είναι ότι βασίζεται στην οικολογική συνείδηση των πολιτών.

    Φυσικά θα πρέπει να υπάρχει διαθέσιμο ηλεκτρονικά το βιβλιαράκι.

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 10:49 | ΑΝΤΩΝΗΣ

    Διαφωνώ με μια τέτοια πρόταση γιατί πιστεύω ότι το κόστος μιας τέτοιας εφαρμογής θα είναι κατά πολύ υψηλότερο από το οφελός της, θα είμουν σύμφωνος εάν την εφαρμογή στην ΓΓΠΣ την έφτιαχναν οι σπουδαίοι μηχανογράφοι που διαθέτει το ίδιο το Υπουργείο και δεν ανέθεταν το έργο σε οποιαδήποτε εταιρία που με τρείς ανθρώπους θα φτιάξουν ημιτελή προγράμματα και θα χρεώσουν υπέρογκα ποσά.
    Επίσης, δεν είναι δυνατό να γνωρίζει το Υπουργείο τα εισοδήματα που έχουμε για παράδειγμα ακόμη και στο ποιό απλό παράδειγμα όπου ένας συνταξιούχος έχει μια αγροτική εκμετάλευση θα δηλωθεί μηχανογραφικά μόνο το ένα εισόδημα (της σύνταξης), οπότε συζητάμε για ημιτελή προσυμπλήρωσητης δήλωσης, νομίζω ότι στους Έλληνες δεν ταιριάζει η ημιμάθεια, πιστεύω ακράδαντα στους ανθρώπους που έχουν ¨τρίψη τα παντελόνια τους » στα αντικειμενά τους γι΄αυτό ζητήστε προτάσεις από τις Υπηρεσίες που έχετε και όχι από ανθρώπους που δεν έχουν δουλέψει τα αντικείμενα και κάνουν θεωρητικές προτάσεις.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 21:32 | ΚΩΣΤΑΣ Π.

    Η αποστολή προσυσμπληρωμένης δήλωσης από το Υπουργείο Οικονομικών προϋποθέτει ότι θα έχει προηγηθεί η εκτίμηση αποδείξεων από τον μισθωτό έτσι ώστε να συμπεριληφθούν τα έξοδα και να γίνει ο ανάλογος υπολογισμός για το φορολογητέο εισόδημα.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 20:45 | ΓΙΩΡΓΟΣ Ε. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ

    Συμφωνώ απολύτως.Τι θα γίνει όμως άν αποφασιστεί να μειωθεί το αφορολόγητο όριο-απόφαση που θα είναι λάθος κατά την άποψη μου- των 12.000 ευρώ όπως ισχύει σήμερα για τους μισθωτούς και θα συνδεθεί με την συγκέντρωση και υποβολή στοιχείων για τις αποδείξεις δαπανών;
    Αυτό δεν ακυρώνει την πρόταση σας;

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 18:00 | Σουζάνα

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ.
    Θα απαλλάξει όλους τους μισθωτούς από διαδικασίες και ταλαιπωρία που υφίστανται κάθε χρόνο στην εφορία.
    Είναι σημαντικό ο πολίτης να αισθάνεται ΠΟΛΙΤΗΣ στις σχέσεις του με το Δημόσιο.
    Θεωρώ επίσης σημαντικό να γίνουν άμεσα αλλαγές στα πρόσωπα που εργάζονται στις εφορίες. Υπάλληλοι «κουρασμένοι» λειτουργούν εις βάρος του κράτους.
    Ευχαριστώ

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 12:11 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    θα μπλεξουν χειροτερα!!!
    και αλλη ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ?????????

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 12:15 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΠ. ΜΑΡΤΣΕΚΗΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α

    1.ΠΡΟΕΚΤΥΠΩΜΕΝΑ ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΟΜΙΖΩ ΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ
    ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
    2.ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗΣ «ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ», ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ
    ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΔΗΛΩΣΕΙΣ
    3.ΤΟ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ
    ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΤΑΙ.
    ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΙΑΣ-ΔΥΟ ΣΕΛΙΔΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΚΥΡΙΩΤΕΡΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ
    ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ.
    4.ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΣΕ ΟΣΟΥΝ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ,
    ΝΑ ΜΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ
    ΜΗΝΥΜΑ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΑ ΤΥΠΩΝΟΥΝ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΗ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ
    ΗΛΕΚΤΡΩΝΙΚΑ,ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΦΟΡΜΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΣΤΟ
    ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 11:39 | ΜΕΛΕΤΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    συμφωνώ απολύτως αρκεί ο πολίτης να έχει δικαίωμα τροποποίησης της αποσταλείσας προσυμπληρωμένης δήλωσης σε περίπτωσης διαφωνίας

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 10:54 | Aris Ioannidis

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ

    Πιστεύω πως όχι γιατί κάθε φορολογούμενος μπορεί να έχει μεταβολές από έτος σε έτος (αλλαγή εργασίας άρα και μισθού, αγροτικές επιδοτήσεις, ελευθέρια επαγγέλματα κλπ.)

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 22:01 | Χρήστος Μυλωνάς

    Είναι απαραίτητο να γίνει σε όσες περισσότερες κατηγορίες γίνεται.
    ΠΡΟΣΟΧΗ όμως στην υλοποίηση, να μην είναι λάθος αυτά που στέλνουν γιατί θα είναι χειρότερα μετά…

  • Πολύ σωστό μέτρο. Όμως πώς θα συμπληρώνονται οι ατομικές δαπάνες;

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 18:41 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΕΝ ΘΑ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΑΝ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ , ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΘΟΥΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Η’ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 17:30 | Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος

    Πάρα πολύ σωστό το μέτρο. Μείωση γραφειοκρατίας. ΟΛΑ τα στοιχεία της φορολογικής δήλωσης των μισθωτών και των επιτηδευματιών, μπορούν να είναι προσυμπληρωμένα π.χ.:
    1) Οι επιτηδευματίες και οι επιχειρήσεις υποβάλλουν κάθε χρόνο την «Οριστική δήλωση ΦΜΥ» Ε7 ή Ε12, όπου δηλώνονται οι αποδοχές των υπαλλήλων τους.
    2) Από τα δεδομένα της εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ μπορούν να συμπληρώνονται τα κέρδη και ο τζίρος των επιτηδευματιών.
    3) Τα συμφωνητικά μίσθωσης ακινήτων υποβάλλονται στις ΔΟΥ όπου μπορούν να βρεθούν τα έσοδα από ακίνητα.
    4) Υπάρχει αρχείο αυτοκινήτων για κάθε φορολογούμενο, γιατί πρέπει κάθε χρόνο να τα ξανασυμπληρώνουμε στη φορολογική δήλωση;
    5) Μπορεί να υποβάλλεται από τις τράπεζες στο ΚΕΠΥΟ, αρχείο για τα δάνεια που έχουν συναφθεί και τις δόσεις των δανείων που έχουν πληρωθεί.
    6) Τα ασφαλιστικά ταμεία μπορούν να υποβάλλουν αρχείο στο ΚΕΠΥΟ για τις αποδοχές των συνταξιούχων.
    7) Τα νομικά πρόσωπα υποβάλλουν φορολογική δήλωση όπου μπορούν να βρεθούν τα κέρδη που αντιστοιχούν στα μέλη τους.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 17:59 | Γ. Θεοφιλοπουλος

    Συμφωνώ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 14:26 | Χατζόπουλος Γιώργος

    Κάποια σκέψη για τις συνταγογρήσεις των ταμείων.Όλων.Σε κάθε γιατρό να αντιστοιχεί ένας κωδικός αριθμός μητρώου. Να καταργηθούν τα δελτία συνταγογραφήσεων και να αντικατασταθούν από ηλεκτρονικές έντυπες φόρμες που θα εκδίδει κάθε γιατρός την ίδια ακριβώς στιγμή που εξετάζει τον ασθενή.Το σύστημα να είναι on line με τους ασαφαλιστικούς φορείς και να έχει την δυνατότητα αποκλειστικού κωδικού χρήσης από τον κάθε ένα γιατρό. Στην φόρμα της συνταγής θα καταχωρούνται και τα στοιχεία του εξεταζόμενου. Έτσι θα παρακολουθείται ο ρυθμός συνταγογράφησης κάθε γιατρού, ο αριθμός των επισκέψεων που δέχεται και κατ’επέκταση και των αμοιβών που εισπράττει.
    Σχετικά με το υπόλοιπο φορολογικό σύστημα.
    Το πρόβλημα είναι η ανακάλυψη των εσόδων που διαφεύγουν ή αποκρύπτονται, κι όχι η διόρθωση «επί το διακιότερο» της φορολόγησης αυτών που δηλώνονται ή δεν μπορούν να αποκρυβούν. Εκεί πρέπει να πέσει το βάρος.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:03 | ΓΕΩΡΓΙΑ

    Συμφωνω αλλα με δικαιωμα αλλαγης η τροποποιηση αυτων,εκτος αν αλλαξει και χρειαζονται αποδειξεις

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:36 | ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗΣ Π.

    ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:31 | Δρ Γεωργιος Γιαννιτσιωτης

    Με δεδομένη την ηλεκτρονική υποβολή, το μέτρο αυτό καθίσταται άχρηστο!
    Επίσης, καλό είναι να μην αποστέλεται πλέον έντυπη φορολογική δήλωση (εφ’όσον προχωρήσει το θέμα της ηλεκτρονικής υποβολής) τουλάχιστον σε όσους έχουν λάβει κωδικό TAXISNET. Ετσι, το κράτος θα περιορίσει μια σπατάλη και η φύση θα ανασάνει (μείωση κατανάλωσης χαρτιού = λιγότερα κομμένα δένδρα).

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:00 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

    ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 06:01 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΣΟΥΜΑΧΙΔΗΣ

    Η προσυπλήρωση των δηλώσεων τουλάχιστον όλων των υπαλλήλων και συνταξιούχων του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ μπορεί να εφαρμοστεί από τώρα. Δε νομίζω πως για το μέτρο αυτό χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση.
    Μη σας πουν κάποιοι υπεύθυνοι διευθυντάδες ότι δεν προλαβαίνουν. Υπάρχει αρκετός χρόνος. Άλλωστε οι δηλώσεις των μισθωτών και συνταξιούχων υποβάλλονται μέχρι τέλους Μαΐου.
    Έτσι θα φράξετε κάθε φοροκλοπή από την κατηγορία αυτή.
    Θα το διαπιστώσετε και από την μεγάλη διαφορά του Μέσου Όρου που πέρυσι ήταν 14.000 € περίπου.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 03:18 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΣΟΥΜΑΧΙΔΗΣ

    Η πρότασή σας αυτή είναι ασαφής και προκάλεσε σύγχυση στους πολίτες, όπως φαίνεται και στα περισσότερα σχόλια.
    Ο απώτερος σκοπός της προσυμπληρωμένης δήλωσης δεν είναι – και δεν πρέπει να είναι – η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογουμένου να υποβάλει δήλωση.
    Μιλάτε για αποστολή της προσυμπληρωμένης δήλωσης από το Υπουργείο Οικονομικών. Πού; Στην Εφορία; Και εκείνο το «εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία» πώς θα γίνει αν δεν λάβει γνώση ο φορολογούμενος;
    Αγνοείτε, ότι στη δήλωση πέρα του μισθού αναγράφονται και άλλα στοιχεία, πολλά των οποίων μεταβάλονται από χρόνο σε χρόνο και δεν είναι δυνατό να είναι γνωστά επακριβώς εκ των προτέρων στο Υπουγείο; (ενοίκιο κύριας κατοικίας, ενοίκιο,παιδιών που σπουδάζουν, έξοδα με αποδείξεις, εισπράξεις από ενοίκια, γεωργικά προϊόντα και τόσα άλλα)
    Ναι, να προσυμπληρώνεται η δήλωση όλων ανεξαίρετα των μισθωτών και συνταξιούχων (Δημοσίου, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ , επιχειρήσεων) μόνο ως προς το εισόδημα και τον παρακρατηθέντα φόρο. Για το λόγο ότι εκεί είναι το πρόβλημα. Πέστε το καθαρά. Εκεί γίνονται τα δήθεν λάθη εκ παραδρομής. Δεν κλέβουν μόνο οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις. Ελέγξτε τυχαία δηλώσεις παρελθόντων ετών από υψηλόμισθους και μεγαλοσυνταξιούχους και θα δείτε το μεγαλείο της φοροκλοπής και σ’ αυτή την κατηγορία. Σταματήστε το μύθο ότι μόνο οι υπάλληλοι δεν κλέβουν γιατί δεν μπορούν. Αλήθεια, δε σας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι κάποιοι μισθωτοί παίρνουν μονίμως επιστροφή φόρου, ενώ ο παρακρατηθής είναι πάντα μικρότερος του αναλογούντος.
    Συγκεκριμένα, οι γνωστές βεβαιώσεις αποδοχών να στέλνονται και στην ειδική υπηρεσία του Υπουργείου όπου θα προτυπώνονται μόνο το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, από συντάξεις, μερίσματα επικουρικών συντάξεων και ο παρακρατηθής φόρος. Επίσης να συμπληρώνονται και τα μόνιμα στοιχεία όπως αυτοκίνητα, σκάφη και άλλα που είναι κάθε φορά γνωστά στην εφορία.
    Έστι προσυμπληρωμένες οι δηλώσεις θα στέλνονται στον κάθε φορολογούμενο για να συμπληρώνει τα υπόλοιπα στοιχεία που τον αφορούν.
    Η υποβολή της δήλωσης να γίνεται εκτός σπό τις εφορίες και στα ΚΕΠ. Σε περίπτωση που θα γίνεται μέσω διαδικτύου να στέλνεται η δήλωση του καθενός στην ηλεκτρονική του διεύθυνση και να μην υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής των προσυμπληρωμένων στοιχείων. Η βεβαίωση παραλαβής της δήλωσης και το εκκαθαριστικό να στέλνονται μέσω internet.
    Προσοχή, καμία δήλωση να μην παραλαμβάνεται αν έχει «διορθωμένα» τα προσυμπληρωμένα στοιχεία.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 02:30 | Χαράλαμπος

    Ναι είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 00:35 | Γεώργιος Καραπέτρος

    Στην παρούσα φάση το μετρο δεν θεωρείται άμεσο και δεν θα αποφέρει, μάλλον θα μπλέξει την κατάσταση.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 22:29 | ΚΩΣΤΑΣ Δ. Κ.

    Μπορούν να έρχονται προσυμπληρωμένες Δηλώσεις για μισθωτούς και συνταξιούχχους, ως προς τα στοιχεία φορολογουμένου, τα ποσά που έλαβε και το φόρο που αναλογει- παρακρατήθηκε.Τα υπόλοιπα στοιχεία να συμπληρώνονται από τους φορολογούμενους, διότι θα διαφέρουν κάθε χρόνο.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 20:33 | at

    Θεωρώ το μέτρο περιττό, γιατί ναι μεν είναι γνωστά τα έσοδα, οι ασφαλιστικές κρατήσεις και οι κράτηση φόρων, αλλά πρέπει να συμπληρωθούν αρκετά πράγματα ακόμα. Δηλαδή από τι θα απαλλαγούμε? από τη συμπλήρωση τριών τετραγώνων στο Ε1?

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 20:56 | Νίκος Βαρέλης

    Μπορεί να εφαρμοστεί κατ’ αρχή για τους χιλιάδες μικροσυνταξιούχους ΟΓΑ-ΤΕΒΕ-ΙΚΑ κλπ, τους δικαιούχους ΕΚΑΣ, τα στοιχεία των οποίων μπορούν να λαμβάνονται απ’ευθείας από τα Ταμεία τους σε ηλεκτρονική μορφή.Έτσι θα απαλλαγούν οι παπούδες και οι γιαγιάδες μας από τη γραφειοκρατία και τα 50ευρα στους λογιστές για να γράψουν δύο νούμερα στη δήλωση και να μη ζητούνται κάθε φορά στοιχεία για το ποιοί δικαιούνται το ΕΚΑΣ αφου τα στοιχεία υπάρχουν με διασταύρωση ΤΑΜΕΙΩΝ και ΚΕΠΥΟ. Θα απαλλαγούν επίσης οι εφορίες από την επεξεργασία χιλιάδων δηλώσεων που τελικά όλες έχουν ΜΗΔΕΝΙΚΟ φόρο.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 19:53 | γρηγορης σονιδης

    ωποσδηποτε πρεπει η δηλωση του δημοσιου υπαλληλου να ειναι προσυμπληρωμενη δεν μπορω να καταλαβω πως θα γινει στους αλλους εργαζομενους αυτο.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 18:05 | θεοχαρης Μιχαλοπουλος

    συμφωνω

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 17:23 | Cristina Balan

    Πολύ καλό το μέτρο αυτό.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 16:08 | Γιάγκος Χαραλάμπους

    Η προσυπληρωμένη δήλωση θα υπόκεινται σε τροποποιήση αν εφαρμοστεί το σύστημα αποδείξεων. Επίσης το σύστημα απαιτεί την έγκαιρη υποβολή στοιχείων από τον εργοδότη.
    Επίσης είναι αναγκαίο να καλυφθεί και η διαδικασία από μία επιβεβαιώση.
    Θεωρώ ότι δεν είναι άμεσο βήμα και θα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 14:34 | Ελευθερία Αυγέρη

    δεν νομίζω ότι έχει νόημα η προσυμπλήρωση ποσών που δεν προκύπτουν από καμιά διασταύρωση κλπ.
    δεν είναι αυτό το πρόβλημα…και ίσως γίνουν και πολλά λάθη.
    εχει νόημα σε πιο σταθερά αντικείμενα, π.χ. αυτοκίνητα, ακίνητα κλπ
    αλλά όχι στους μισθούς. Πάντως κάποια στοιχεία ίσως θα διευκόλυναν, αν ήταν καλή η λειτουργικότητα της εφαρμογής, ώστε να μην ξεμένουν κατά λάθος στοιχεία!!!

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:05 | Γιάννης Λειβαδίτης

    Τι θα πεί ¨προσυμπληρωμένη δήλωση»? Που ξέρει η εφορία τα εισοδήματα μου? Μπορεί το ένα χρόνο να μην είχα κάποιο εισόδημα και τον επόμενο να έχω? Θα βάζει η εφορία ότι θέλει και εγώ θα τρέχω μετά στα δικαστήρια?

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:17 | Μενέλαος Κωνσταντάκος

    Συμφωνώ, χρειάζεται προσοχή όμως αφού κάποιος μπορεί να έχει αποκτήσει εισόδημα που δεν είχε τα προηγούμενα έτη π.χ. ένα ενοίκιο.

  • Αυτό δεν γίνεται, διότι κάθε φορολουγούμενος υποβάλλει διαφορετικού ύψους αποδείξεις

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 07:27 | Βασίλης Καραβίτης

    Συμφωνώ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 00:46 | Αθανάσιος Αντωνίου

    εισηγούμε να γίνει δοκιμαστικά σε μία χρήση και σε ένα μεγάλο δείγμα και μετά να καθιερωθεί για το σύνολο αυτών που πιθανόν δέν έχουν κάτι άλλο να δηλώσουν

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 00:02 | Θανάσης Παπαθανασόπουλος

    ΣΑΦΩΣ ΟΧΙ!
    Και γιατί δεν είναι γνωστά ή σταθερά όλα τα στοιχεία που ακολουθούν την αμοιβή του και επηρεάζουν τις κρατήσεις του (οικογένεια, παιδιά κ.λπ.)
    Και γιατί πρέπει έτσι κι αλλιώς να προσθέσει αρκετά στοιχεία όπως αυτοκίνητα, δαπάνες, δάνεια, αποδείξεις κ.λπ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 00:40 | Αννάογλου Γεώργιος

    Όλες οι συναλλαγές με τις Δ.Ο.Υ. θα πρέπει να γίνονται ηλεκτρονικά μέσω του taxisnet από οργανωμένα και πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία.
    Τα λογιστικά γραφεία έχουν την υποδομή και τα ανάλογα προγράμματα αλλά κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει και με τις Δ.Ο.Υ.
    Με τον τρόπο αυτό εξοικονομείται χρόνος και απελευθερώνονται υπάλληλοι στις Δ.Ο.Υ. που θα μπορούν να ασχοληθούν με την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
    Επίσης αποφεύγονται οι ουρές και η ταλαιπωρία των φορολογουμένων που διαπιστώνεται κάθε χρόνο κυρίως την περίοδο των φορολογικών δηλώσεων.
    Όλοι οι φορολογούμενοι θα πρέπει να υποβάλλουν φορολογική δήλωση έστω και μηδενική (π.χ. μέσω των ΚΕΠ) ώστε να αποφεύγεται στη συνέχεια το φαινόμενο που παρατηρείται να σχηματίζονται ουρές για βεβαιώσεις που απαιτούνται από διάφορες άλλες υπηρεσίες (π.χ. πρόνοια για έκδοση βιβλιαρίου ασθενείας, καταβολή του επίδοματος κοινωνικής αλληλεγγύης έκδοση κάρτας ανεργείας στον ΟΑΕΔ κ.λ.π)

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 20:42 | ΧΑΡΗΣ

    εφοσον υπαρχει η σωστη διασταυρωση για τους παρακρατηθεντες φορους νομιζω ειναι καλη ιδεα

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 20:38 | lina

    εεε…όχι και να πληρωνουμε τους λογιστες για να καταβάλλουμε μια φορολογική δήλωση.Η διαδικασία της υποβολής της φορολογικής δήλωσης πρέπει να είναι απλοική, ώστε ο κάθε πολίτης να μπορεί να την υποβάλλει μεσώ ιντερνετ μόνος του, αν θέλουμε να λεγόμαστε Ευρωπαίοι πολίτες . Όσοι υποστηρίζουν, σε αυτήν την διαβούλευση, το αντίθετο είναι λογιστές και συγκεκριμένα ενδιαφέρονται μόνο για τον εαυτό τους και όχι για το καλό της χώρας μας, όπως κλασικά συμβαίνει στην χώρα μας και ο καθένας σκεφτεται την πάρτι του οταν αφορά τον ιδιο. Επίσης θέλουν να συνεχίσει να υπάρχει γραφειοκρατία και ο κοσμάκης των 700 ευρώ να τους έχει ανάγκη.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 02:06 | ΒΑΡΟΥΧΑΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ….ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΚΟΥΩ ΕΔΩ ΚΑΙ 10 ΧΡΟΝΙΑ…..ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ.