1.Η ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά μέχρι πέντε ζώων συντροφιάς τα οποία συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους ή από ένα φυσικό πρόσωπο που είναι υπεύθυνο γι΄ αυτά, για λογαριασμό του ιδιοκτήτη τους στην διάρκεια της μετακίνησής τους και τα οποία δεν προορίζονται για πώληση ή για μεταβίβαση σε άλλον ιδιοκτήτη, θεωρείται μη εμπορική μετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Μαϊου 2003 «για τους υγειονομικούς όρους που εφαρμόζονται στις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της Οδηγίας 92/65/ΕΟΚ του Συμβουλίου»
2. Η ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά άνω των πέντε ζώων συντροφιάς, με τον ίδιο ή διαφορετικό προορισμό, με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο, θεωρείται εμπορική μετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Π.Δ.184/1996 (ΦΕΚ Α 137/1996) και του Κανονισμού (ΕΚ) 1/2005 του Συμβουλίου, της 22ας Δεκεμβρίου 2004, «για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά»
3. Με την επιφύλαξη ευνοϊκότερων ρυθμίσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και στα ταξί, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχό τους.
4. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, προστατευόμενα από αντίξοες καιρικές συνθήκες για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς.
Να επιτρέπεται σε όλα τα ζώα συντροφιάς η μεταφορά τους σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και μέσα σε επιβατικά πλοία εντός των κλειστών χώρων, με περιορισμούς που κριθούν απαραίτητοι. Οι ιδιοκτήτες οφείλουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη αρμόζουσας συμπεριφοράς του ζώου. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να τους επιβάλλεται πρόστιμο.
Άρθρο 10,Παρ. 3 και 4
Χαιρόμαστε για το καλό νέο που θα μας φέρει ,αν υλοποιηθεί, ένα βήμα κοντύτερα στη Ευρώπη
Άρθρο 10, Παρ.2
Στην παράγραφο 2 απαιτείται εξήγηση του στόχου της διάταξης διότι οι εξαιρέσεις μοιάζουν να είναι πιο πολλές από τον κανόνα. Σε ποιους απευθύνεται η διάταξη; Τι σημαίνει εμπορική μεταφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση? ότι χρειάζεται πιστοποιητικό υγείας της Νομαρχίας επιπλέον του βιβλιαρίου υγείας?
Η παραπομπή στο Π.Δ 184/1996 δεν διαφωτίζει ιδιαίτερα διότι προϋποθέτει ζώα που προέρχονται από μονάδες εκμετάλλευσης (παραγωγικά).Απαιτείται εμπορική ιδιότητα, τιμολόγια η άλλα έγγραφα σε περίπτωση μεταφοράς άνω των 5 ζώων συντροφιάς ή πρόκειται για υγειονομικού τύπου ρυθμίσεις?
Αρ 10 παρ 2
Δεν είναι κατανοητός ο λόγος ύπαρξης αυτής της διάταξης. Είναι για να εμποδίσει ,εντός της επικράτειας ,έμπορους να μετακινούν ζώα προς πώληση παριστάνοντας τους ιδιώτες.Τα ζώα προς πώληση είναι καθαρόαιμα,μικρής ηλικίας και δύσκολα θα μπερδευτούν με ιδιόκτητα ή αδέσποτα. Αυτός ο ακατανόητος περιορισμός πιάνει εξίσου την παρέα ζωoφίλων που πάει για μπάνιο η εκδρομή, τους κυνηγούς που πάνε κυνήγι, τα αυτοκίνητα περισυλλογής των δήμων ή των σωματείων ,τους εθελοντές που μεταφέρουν ζώα για στείρωση ή εμβολιασμό,την μεταφορά για όποιο λόγο μιας μάνας με τα κουτάβια της… Όλες αυτές οι περιπτώσεις θεωρούνται «εμπορικές μεταφορές» και χρειάζονται συνοδευτικά έγγραφα? Ο κανονισμός για την «προστασία των ζώων κατά την μεταφορά» ειναι κανονισμός υγειονομικού τύπου,όχι ποσοτικού,εκτός αν συσχετίζεται άμεσα η χωρητικότητα του μέσου μεταφοράς με τον αριθμό των ζώων όπως στην περίπτωση μεταφοράς παραγωγικών ζώων,κοτόπουλων κλπ. Η αναφορά στο Π.Δ. 184/1996 ειναι ακόμα πιο ομιχλώδης καθώς το συγκεκριμένο διάταγμα προυποθέτει ζώα που προέρχονται από μονάδες εκμετάλλευσης.
Στο προηγουμενο νομοσχεδιο υπηρχε αρθρο για τις συνθηκες μεταφορας ιπποειδων και παραγραφο που καθοριζε πως σε ακτινα 60 χλμ. δεν υπαρχει περιορισμος στον τροπο μεταφορας.Ζητουμε να ισχυσει αυτο για οποιαδηποτε αποσταση
Θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το σημείο για να μην υπάρχουν κρούσματα λαθρεμπορίου.
Ειδικότερα θα πρέπει να υπάρχει ειδικός συνοδός που να να έχει ποινική ευθύνη και η ευθύνη αυτή να συνεπάγεται αυστηρές ποινές.
Να παραδίδονται τα πλήρη στοιχεία του (συνοδού) στην αρμόδια υπηρεσία όπως και αυτά του/των παραλήπτη/των, του τόπου παράδοσης και της μεταχείρισής – κατάληξης των ζώων.
Καλά όλα τα μέτρα, αλλά εαν δεν επιτραπεί δια νόμου η πρόσβαση συνοδευόμενων κατοικιδίων με λουρί και σε εξαιρετικές περιπτώσεις φίμωτρο στα μέσα μαζίκής μεταφοράς κάθε στιγμή της μέρας, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγω για ουσιαστική αλλαγή του νόμου.
Όπως αναφέρεται σε πολλά σχόλια πρέπει να διασαφηνιστεί το θέμα της παρουσίας ζώων συντροφιάς και ειδικά σκύλων σε παραλίες συνοδευόμενα από τους ιδιοκτήτες τους…δεν γίνεται ένας μεγάλος αριθμός συνειδητοποιημένων ανθρώπων που αρνούνται να εγκαταλείψουν τον σκύλο/ή τους σκύλους τους (με ότι αυτό συνεπάγεται σε ταλαιπωρία στη χώρα που ζούμε)για να πάνε ανενόχλητοι διακοπές, όταν πλέον φτάσει η στιγμή να βγούν στην παραλία να έρχονται σε αντιπαράθεση με τον κάθε ανίδεο, φοβικό και συνήθως μακράν πιο ενοχλητικό από 10 σκυλιά μαζί νεοέλληνα που απαιτεί για ανυπόστατους λόγους την απομάκρυνση των σκυλιών από την παραλία ή το νερό…
Επίσης στην παράγραφο που γίνεται μνεία για τη μεταφορά των ζώων στα ΜΜΜ εννοείται ότι αποτελεί αδικαιολόγητη παράβλεψη το δικαίωμα μετακίνησης/ μεταφοράς μεγαλόσωμων ζώων… έστω με τη χρήση φιμώτρου – το λουρί εξυπακούεται… Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τον διαχωρισμό είναι πραγματικά ανόητος και υποκριτικός… Ο μεγαλόσωμος σκύλος που συνοδευόμενος από τον ιδιοκτήτη του, εμβολιασμένος, με λουρί και φίμωτρο θα μπει μέσα στο μετρό ή τον ηλεκτρικό ή το λεωφορείο, είναι περισσότερο επικίνδυνος για το κοινωνικό σύνολο από τα δεκάδες αδέσποτα-κατά κανόνα μεγαλόσωμα σκυλιά – που διαβιούν στους δρόμους (πάντα από ανθρώπινο χέρι εξωθούμενα-μην ξεχνιόμαστε) σχηματίζοντας αγέλες; ήμαρτον πια με την αμάθεια και την υποκρισία!
Όσον αφορά δε τα πολύ μικρόσωμα σκυλιά (π.χ. κάτω από 5 κιλά) θα μπορούσε η μεταφορά τους να επιτρέπεται και στα χέρια ή στην αγκαλιά του ιδιοκτήτη…Δηλαδή δεν μπορώ να καταλάβω πως ένα π.χ. τσιουάουα που έχει μάθει να κινείται ελεύθερο θα πρέπει να στρεσαριστεί απίστευτα κλεισμένο σε κλουβί, με ότι αυτό συνεπάγεται και σε ενόχληση των συνεπιβατών από την αντίδραση του ζώου, τη στιγμή που αν παραμείνει με ασφάλεια στην αγκαλιά του ιδιοκτήτη του θα περάσει σχεδόν απαρατήρητο…
Ti akrivos isxyei otan thelei kapoios na aposteilei ta 2 zoakia tou asynodefta, dhladh «cargo» sto eksoteriko?
Sto parelthon yphrxe mia paralogh antimetopish -opou sthn praksh syndiaze thn apostolh zoou «cargo» me thn apostolh os emporikou proiontos pragma teleios paralogo an skeftei kaneis oti paradeigmatos xari, den theloume na metaferoume odikos ta zoa mas giati tha talaiporithoun alla h lysh «cargo» einai pio aksioprephs kai efkolh gia afta. Eksalou ayto einai kati pou isxyei se oles tis Evropaikes xores.
Opos episeis stis xores ths Evropaikhs enoshs-px. Germania, Ollandia, Gallia (opou den yparxoun tosa adespota) den yparxei kanenas periorismos gia to posa zoa tha exei kapoios sto spiti tou paramono yparxoun afsthroi nomoi gia thn efzoia ton zoon kai tis synthikes ygeinhs.
Syxna otan mas episkeptonai filoi xairontai otan blepoun paxoula adespotoulia, sokarontai apo ton arithmo ton pathmenon zoon stous dromous kai … gelane otan akoun oti epitrepetai mono 2 zoa ana oikia sth Ellada. To teleftaio kykloforei kai os anekdoto.
1. Θα έπρεπε τα ζώα συντροφιάς από την στιγμή που συνοδεύονται να μπορούν να μπουν στα ΜΜΕ. Ειδαλώς αφαιρείται το δικαίωμα από τους πολίτες που έχουν ζώα να μπορούν να χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ.
2. Τα ζώα συντροφιάς δεν νοείται να μπαίνουν στις μπαγκαζιέρες των ΚΤΕΛ καθότι -όπως γνωρίζετε- έχουν σημειωθεί θάνατοι αυτών.
Επίσης τα κλουβιά που υπάρχουν στα πλοία δεν είναι καθαρά και είναι δίπλα στις εξατμήσεις αυτών. Τα ζώα συντροφιάς θα πρέπει να μπορούν να βρίσκονται με τον ιδιοκτήτη τους μέσα στα πλοία, τρένα, όπως γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Δεν είναι ευζωία να βάζεις ένα έμψυχο ον μαζί με τις αποσκευές, είναι τριτοκοσμικό.
3. Από την στιγμή που θέλουμε να λεγόμαστε πολιτισμένο κράτος τα ζώα θα έπρεπε να επιτρέπονται σε πάρκα και σε όλους τους δημόσιους χώρους.
4. Θα έπρεπε να απογορευτεί η μεταφορά των ζώων μέσα στα άθλια, κλειστοφοβικά κουτιά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου που συνιθίζουν οι κυνηγοί να μεταφέρουν τα σκυλιά τους. Δεν πρόκειται για εργαλιοθήκη για να βάζουν μέσα τα εργαλεία τους.
5. Δεν μπορώ να καταλάβω ποιός σκεπτόμενος νομοθέτης θα περιορίσει την μεταφόρα των ζώων με ιδία μέσα μέχρι 5 στον αριθμό. Αν κάποιος έχει 6 ζώα, θα πρέπει να μοιράσει τις διαδρομές προς το εξοχικό του προκειμένου να μην φάει πρόστιμο? Εμένα μου έχει τύχει να βρω 7 κουτάβια σε κούτα πεταμένα. Μήπως την επόμενη φορά να κάνω επιλογή για τα ποια 5 τυχερά θα ζήσουν και ποιά θα πεθάνουν? Οι άνθρωποι που έχουν μαζέψει αδέσποτα από τα ζώα και τα έχουν κάνει δικά τους θα έπρεπε να έχουν και φοροαπαλαγές μια και συμβάλουν στην λύση του προβλήματος των αδέσποτων στον δρόμο.
6. Προτίθεστε να επιβάλετε πρόστιμα στους ιδιώτες για την μεταφορά των ζώων τους με τα δικά τους μέσα που συντηρούν με ιδία έσοδα. Δεν υπάρχουν πουθενά πρόστιμα προς τους Δήμους για τα προγράμματα στείρωσης και περίθαλψης που θα έπρεπε βάση νομοθεσίας να εφαρμόζουν. Για να έχει ισχύ μία νομοθεσία πρώτα από όλα από τους ίδιους τους αποδέκτες την οποία ζητάτε να εφαρμόσουν (ήτοι τους Δήμους) δεν θα έπρεπε να υπάρχουν και οι αντίστοιχες χρηματικές ποινές?
Αρθρο 10 παραγρ.1
Ο περιορισμός στον αριθμό των ζώων που μπορεί να μεταφερθούν ταυτόχρονα χωρίς να θεωρείται εμπορική μετακίνηση υποθέτω ότι έχει στόχο να γίνεται διάκριση μεταξύ μετακίνησης για εμπορικούς ή μη λόγους. Όμως στην πράξη λειτουργεί ως εμπόδιο στη μεταφορά ζώων από φιλόζωους που μεταφέρουν ζώα για στείρωση ή εμβολιασμό ή ακόμα – ακόμα και για διάσωση (παράδειγμα μία γάτα που έχει γεννήσει 7 γατάκια – θα πρέπει να μεταφερθούν σε δύο δόσεις ή να προμηθευτεί τα απαραίτητα έγγραφα;)
ΑΡΘΡΟ 10, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1 & 2
1. «Η ταυτόχρονη µετακίνηση/µεταφορά µέχρι πέντε ζώων συντροφιάς τα οποία συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους ή από ένα φυσικό πρόσωπο που είναι υπεύθυνο γι΄ αυτά, για λογαριασµό του ιδιοκτήτη τους στην διάρκεια της µετακίνησής τους και τα οποία δεν προορίζονται για πώληση ή για µεταβίβαση σε άλλον ιδιοκτήτη, θεωρείται µη εµπορική µετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισµού (ΕΚ) 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου της 26ης Μαϊου 2003 “για τους υγειονοµικούς όρους που εφαρµόζονται στις µη εµπορικού χαρακτήρα µετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της Οδηγίας 92/65/ΕΟΚ του Συµβουλίου”».
2. «Η ταυτόχρονη µετακίνηση/µεταφορά άνω των πέντε ζώων συντροφιάς, µε τον ίδιο ή διαφορετικό προορισµό, µε οποιοδήποτε µεταφορικό µέσο, θεωρείται εµπορική µετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Π.Δ. 184/1996 (ΦΕΚ Α 137/1996) και του Κανονισµού (ΕΚ) 1/2005 του Συµβουλίου, της 22ας Δεκεµβρίου 2004, “για την προστασία των ζώων κατά τη µεταφορά”»
Παρατήρηση:
Θεωρούμε ότι η μεταφορά άνω των 5 ζώων συντροφιάς με μεταφορικό μέσο είναι υπερβολή να θεωρείται εμπορική μετακίνηση. Η πρόβλεψη αυτή δυσχεραίνει ιδιαίτερα τη διεξαγωγή της κυνηγετικής δραστηριότητας διότι συχνά παρατηρείται το φαινόμενο παρέες 2 και παραπάνω κυνηγών να μεταφέρουν με το ίδιο μέσο τα σκυλιά τους στον κυνηγότοπο. Προτείνουμε ο αριθμός των 5 ζώων να αυξηθεί για τους παραπάνω λόγους τουλάχιστον στα 7.
Πρόταση:
Επαναδιατύπωση του Άρθρου 10 Παράγραφος 1 και 2 ως εξής:
1. «Η ταυτόχρονη µετακίνηση/µεταφορά µέχρι επτά ζώων συντροφιάς τα οποία συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους ή από ένα φυσικό πρόσωπο που είναι υπεύθυνο γι΄ αυτά, για λογαριασµό του ιδιοκτήτη τους στην διάρκεια της µετακίνησής τους και τα οποία δεν προορίζονται για πώληση ή για µεταβίβαση σε άλλον ιδιοκτήτη, θεωρείται µη εµπορική µετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισµού (ΕΚ) 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου της 26ης Μαϊου 2003 «για τους υγειονοµικούς όρους που εφαρµόζονται στις µη εµπορικού χαρακτήρα µετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της Οδηγίας 92/65/ΕΟΚ του Συµβουλίου».
2. «Η ταυτόχρονη µετακίνηση/µεταφορά άνω των επτά ζώων συντροφιάς, µε τον ίδιο ή διαφορετικό προορισµό, µε οποιοδήποτε µεταφορικό µέσο, θεωρείται εµπορική µετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Π. .184/1996 (ΦΕΚ Α 137/1996) και του Κανονισµού (ΕΚ) 1/2005 του Συµβουλίου, της 22ας Δεκεµβρίου 2004, «για την προστασία των ζώων κατά τη µεταφορά»
Άρθρο 10-παράγραφος 3. Να τονιστεί ότι μπορούν ταξιδεύουν μαζί με τον συνοδό τους και όχι στον χώρο των αποσκευών.
πρεπει να διευκρινιστει με νομο εαν επιτρεπεται ο σκυλος στη παραλια και στη θαλασσα.πρεπει να ξερουμε ακριβως τι θα προβλεπει ο νομος.ο προηγουμενος εχει ασαφειες.
Έχω πάντα πρόβλημα όταν θέλω να πάω με λεωφορείο,στην κτηνίατρο μου με κάποιο γατάκι σε τσάντα μεταφοράς. Παρακαλάω να μην νιαουρήσει και ελπίζω να μην το προσέξουν.Κατ’αρχάς ο οδηγός έχει δικαίωμα να σου απαγορεύσει την επιβίβαση και πολλές φορές το κάνει ακόμα και σαν επίδειξη ισχύος ενός κομπλεξικού! Και πολλοί από τους επιβάτες τα σιχαίνονται σαν μιάσματα, ενώ αδιαφορούν για τη δική τους απλυσιά και βρώμα που εμείς πρέπει να ανεχτούμε!Επίσης ,αν επιλέξω να μετακινηθώ με ταξί, δεν με δέχονται όλοι, άρα πρέπει να αποτανθώ σε εταιρεία ραδιο-ταξί, δηλώνοντας το γατάκι, να πληρώσω επιπλέον την κλήση, και μια εξωφρενική χρέωση για κάθε ψυχούλα! Δηλαδή στην Ελλάδα πρέπει αν δεν έχεις αυτοκίνητο να έχεις λεφτά (που αν είχες, θα είχες κι αυτοκίνητο!)
ΑΡΘΡΟ 10.
Να επιτρέπονται σε δημοτικούς χώρους πρασίνου αλλά και σε μη οργανωμένες παραλίες τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς, εφόσον βεβαίως συνοφεύονται από τους ιδιοκτήτες τους και πάντοτε με την προυπόθεση της περισυλλογής των περιττωμάτων τους. Οι Έλληνες πρέπει να μάθουν να συμβιώνουν αρμονικά με τα ζώα. Τα ζώα δεν είναι φορείς μετάδοσης νοσημάτων. Η επιστημονική άποψη του Καθηγητή της Κτηνιατρικής του ΑΠΘ κυρίου Χαραλαμπίδη είναι πως οι ελάχιστες ζωοανθρωπονόσοι δεν μεταφέρονται με την επαφή μας με τα ζώα και αυτό το αποδεικνύουν τα εξαιρετικά λίγα περιστατικά ανθρώπων που νόσησαν από τα ζώα, τη στιγμή που τα νοσούντα ζώα είναι χιλιάδες.
Στην παράγραφο 3 να προστεθεί «Τα δε μεγαλύτερα, με φίμωτρο και όχι σε ώρες αιχμής, στα αστικά, υπεραστικά, προαστιακούς, τρόλει, μετρό και τραμ.» Πρέπει να απαγορευτεί η τοποθέτηση ζώων στον χώρο αποσκευών του ΚΤΕΛ, καθώς είναι άκρως επικίνδυνο για την ζωή του και στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιστατικά θανάτου από την παραμονή τους στο χώρο αυτό.
Στα δε επιβατικά πλοία, τα μεγαλύτερα σκυλιά, θα πρέπει να επιτρέπονται στον χώρο του καταστρώματος, αλλά πάντα με φίμωτρο.
(Φιλοζωική Ομάδα Βόλου)
Πάνε οι περίοδοι που πηγαίναμε βόλτα ΟΛΟΥΣ τους σκύλους μας…
Η απαγόρευση μετακίνησης περισσότερων των 5 σκύλων χωρίς άδεια θίγει:
α) τα ζώα που κινδυνεύουν (έχει χρειαστεί να φορτώσω 17 μκρόσωμους σκύλους με ψώρα από παράνομο εκτροφείο στα δερβενοχώρια στο νεοαποκτηθέν βανάκι μου – στο κοντέινερ που ζούσαν σας διαβεβαιώ ήταν πολύ πιο στριμωγμένοι!)
β) τους χομπίστες εκτροφείς – πχ κατά τη μετακίνηση προς εκθέσεις μορφολογίας
γ) Τους υπεύθυνους ιδιοκτήτες που παρότι έχουν σπίτι με κήπο για τους πολλούς σκύλους, τους τους πάνε ΚΑΙ βόλτα (http://paratrixa.skai.gr/default.asp?pid=15&vdID=812). Θα χρειαστεί να ζητάνε άδεια από το υπουργείο κάθε μέρα;
Ποιόν θίγουν οι παραπάνω περιπτώσεις και αποφασίστηκε ένα τέτοιου τύπου μέτρο;
Για να αλλάξει ο Έλληνας συμπεριφορά απέναντι στα ζώα, θα πρέπει προφανώς να τα βλέπει παντού μπροστά του!
Κι αυτό σημαίνει να μπορεί ο Έλληνας φιλόζωος να πηγαίνει παντού με τον σκύλο του. Στα ΜΜΜ, σε δημόσιους χώρους, σε σχολεία, σε νοσοκομεία, παντού. Δεν υπάρχει εξάλλου κανένας απολύτως λόγος να μην μπορεί να πηγαίνει σε όλους αυτούς τους χώρους. Τα ζώα που είναιη οκογένειά του, ζούνε μαζί του και είναι υγιέστατα δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται σαν μιάσματα.
Επίσης να αναφέρεται ξεκάθαρα στον νόμο ότι ο σκύλος μπορεί να κολυμπάει στην θάλασσα μαζί με τον κηδεμόνα του και αν κάποιος έχει πρόβλημα, μπορεί άνετα να φύγει και να πάει αλλού. Γιατί να πρέπει να φύγει ο κάτοχος ζώου μαζί με το ζώο του;
Μιλάμε για άκρατο ρατσισμό και απίστευτη υποβάθμιση των φιλόζωων, σε πολίτες β’ και γ’ κατηγορίας οι οποίοι έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν τα ίδια προνόμια με τους υπόλοιπους, ως φορολογούμενοι πολίτες, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι μια ζωή να δικαιολογούνται, να μαλώνουν και να στερούνται την καθημερινότητά τους.
ΟΜΙΛΟΣ ΝΤΟΜΠΕΡΜΑΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αθήνα 13-4-2011
ΘΕΜΑ: Παρατηρήσεις στο νομοσχέδιο «Για τα δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό»
Άρθρο 10: Μετακίνηση/μεταφορά ζώων συντροφιάς
Ειδικότερα: Παρ. 1 και 2
Την 7-4-2011 στον Μαρκόπουλο Αττικής ο Όμιλος Ντόμπερμαν Ελλάδας σε συνεργασία με εκπροσώπους ομίλων σκύλων Ελλάδας που αντιτίθενται στην απαγόρευση συμμετοχής χειρουργημένων ζώων σε εκθέσεις πραγματοποίησε συνάντηση , κατά την οποία, ανάμεσα σε άλλα θέματα, συζητήθηκε το ζήτημα της απόδοσης εμπορικής ιδιότητας στην ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά άνω των πέντε ζώων συντροφιάς.
Η αναγκαιότητα ανάληψης πρωτοβουλιών όχι μόνο για την πρακτική βελτίωση της καθημερινότητας των ζώων, αλλά και για την ποιοτική αναβάθμιση του βασικού νομοθετικού πλαισίου είναι πλέον αδιαμφισβήτητη. Ιδιαίτερα στο πεδίο των μεταφορών/ μετακινήσεων των ζώων είναι πολλοί ιδιώτες που διαθέτουν πλέον των πέντε ζώων και επιθυμούν να μετακινούνται με το σύνολο των ζώων αυτών. Δεν κρίνεται λογικό να χαρακτηριστεί η μετακίνηση αυτή εμπορική και οι άνθρωποι αυτοί να οφείλουν να συμπλεύσουν με τις αυστηρές προϋποθέσεις που απαιτούν οι νόμοι για τις εμπορικές μετακινήσεις και να υποστούν τις αυστηρές συνέπειες της παράβασής τους ενώ η μετακίνησή τους έχει χαρακτήρα αναψυχής ή απλής μετάβασης των ζώων τους για κτηνιατρική εξέταση. Κρίνουμε ότι οι ιδιοκτήτες ζώων για την αποφυγή των ανωτέρω θα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν πλέον του ενός οχήματος για την πρόσβασή τους για την εκπλήρωση των σκοπών τους, αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό την ταλαιπωρία τους. Το απόσταγμα εμπειρίας και καθημερινής τριβής μας με τα ζώα, μας δημιουργεί τη βεβαιότητα ότι η παρπάνω νομοθετική μεταρρύθμιση δεν θα αποδειχθεί πρακτική.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ευελπιστούμε στην απαλοιφή του περιορισμού του αριθμού «έως πέντε ζώων» και προτείνουμε να αυξηθεί ο αριθμός αυτός.
I agree with the comments that dogs should be allowed in the sea. From what I know they are allowed, but some very stupid ignorant Greek people scream and shout to remove them. BUT, gypsies, dirty ones go in the sea. I saw one with severe skin infection in the sea. So clean animals who cannot urinate in the sea like people can, what is the problem.
This prejudice that animals are dirty and dangerous must stop.
Transport should be allowed for every animal. People need to get ot the vets, Need to take their dogs to friends. Why should they not go in a taxi.
As for clean kennels on ships, I know from experience that the kennels are often filthy and smelly. I pay extra for a cabin to allow dogs and would never use these dirty kennels. Why are they dirty and smelly, animals are clean and should be afforded clean transport.
I don’t know why dogs can’t go on buses, trains. Even large dogs are allowed in the UK. There is never problem. only in Greece.
We broke down and had to get a friend to tak eus home as we had our very clean dog with us. But no taxi or bus would take us. Stupity.
Παρακαλουμε πολυ να διευκρινιστει στον νομο,που θα μεταφερονται τα ζωα,στα ΚΤΕΛ.Ειναι γνωστο οτι οι περισσοτεροι οδηγοι των ΚΤΕΛ,αρνουνται να βαλουν τα ζωακια μας,ακομα και γατες που βρισκονται μεσα στα κλουβια τους..στον χωρο των επιβατων.Δεν επιτρεπουν καν να μπουν στη διπλανη θεση του ιδιοκτητη,ο οποιος και θα πληρωσει αυτη τη θεση.Τα βαζουν στη μπαγκαζιερα.Ειδαμε προσφατα ποσα ζωα ξεψυχησαν μεσα στις μπαγκαζιερες.Ελεος…δεν ειναι βαλιτσες τα ζωακια μας.Ειναι ψυχες..και απαιτουμε να καθονται διπλα μας,στα κλουβακια τους.
Η παράγραφος 1 διαμορφώνεται ως εξής:
Η -προς εκτός συνόρων- ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά μέχρι πέντε ζώων συντροφιάς τα οποία συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους ή από ένα φυσικό πρόσωπο που είναι υπεύθυνο γι΄ αυτά, για λογαριασμό του ιδιοκτήτη τους ή των ιδιοκτητών τους στην διάρκεια της μετακίνησής τους, και τα οποία δεν προορίζονται για πώληση ή για μεταβίβαση σε άλλον ιδιοκτήτη, θεωρείται μη εμπορική μετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Μαϊου 2003 «για τους υγειονομικούς όρους που εφαρμόζονται στις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της Οδηγίας 92/65/ΕΟΚ του Συμβουλίου»
Το άρθρο 10 παρ. 4, αναφέρει ( … ) Τα επιβατικά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, προστατευόμενα από αντίξοες καιρικές συνθήκες για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς ( … )
Όμως δεν γίνεται καμία περαιτέρω μνεία για τη μεταφορά των μικρών ζώων με τα επιβατικά πλοία. Επομένως πρέπει να προστεθεί και νέα παράγραφος που θα καθορίζει ρητά τη προσωρινή διαμονή για τα μικρά ζώα που βρίσκονται π.χ στην αγκαλιά των αφεντικών τους κατά τη διάρκεια ολόκληρου του ταξιδιού τους. Δυστυχώς στα επιβατικά πλοία δεν υπάρχει κάποιος μη πολυσύχναστος ειδικά προσδιορισμένος χώρος για ζώα, μακριά από τους χώρους ενδιαίτησης επιβατών, και έτσι τελικά καταλήγει η διαμονή ζώων και ανθρώπων να γίνεται στους ανοικτούς χώρους του καταστρώματος, με κάθε καιρό και ότι εξ αυτού συνεπάγεται.
Τα κατοικίδια ζώα θα πρέπει να έχουν πρόσβαση οπουδήποτε! Εδώ δε μπορώ να μπω ούτε σε καφετέρια χωρίς να με κοιτάξουν κάπως! Κια καλά αν έχεις κανένα μικρό, χαριτωμένο σκυλάκι, αν έχεις μολωσσό τι πρέπει να κάνεις δηλαδή? Αυτά είναι γελοία πράγματα, στο εξωτερικό έχουν πρόσβαση σε ΜΜΜ, ακόμα και στα νοσοκομεία (βλ σκύλους θεραπείας). Έτσι πρέπει να γίνει και εδώ, δηλαδή εγώ που δεν έχω αυτοκίνητο, δεν έχω δικαίωμα να πάω διακοπές με το σκύλο μου ή γενικά να μεταφερθώ αν χρειαστεί? Να τον πάω στον κτηνίατρο?
Ακόμα, όποιος μου ξαναπεί κάτι για το σκύλο στη παραλία, εγώ θα τον πετάξω στη θάλασσα και ας μου κάνουν μήνυση αν θέλουν!!!! Βαρέθηκα να με κοιτάνε στραβά, να με απειλούν ότι θα φωνάξουν την αστυνομία κτλ, τουλάχιστον οι σκύλοι δε πετάνε σκουπίδια δεξιά και αριστερά, ούτε βάζουν τα παιδιά τους να κάνουν την ανάγκη τους στη θάλασσα! Αυτά είναι συνήθειες μόνο ορισμένων ανθρώπων….συνήθως εκείνων που φωνάζουν να απομακρύνεις το σκύλο σου!
Τα ζώα συντροφιάς θα πρέπει να μεταφέρονται με ΟΛΑ τα Μ.Μ.Μ. ανεξαρτήτως μεγέθους.
Βεβαίως να μην μεταφέρονται στις αποσκευές και ούτε σε μπαγκαζιέρες όπου είναι χώροι για αντικείμενα και όχι για ψυχές. Να μεταφέρονται σε ειδικό κλουβάκι μεταφοράς η να φορούν φίμωτρο. Δεν υπάρχει λόγος να χαθούν και άλλες Ζωές από ασφυξία η από θερμοπληξία.
Παράγραφος 10 (σχετικά με την επανένταξη)
Τα ζώα μετά την περισυλλογή ,ιατρική εξέταση,εμβολιασμό ,στείρωση,αποπαρασύτωση,σήμανση,πρέπει οποσδήποτε να τοποθετήται στο μέρος απ΄όπου είχε περισυλλεγεί.
Ο Δήμος πρέπει να φροντίζει για την εύζωία του,με ταίστρες και ποτίστρες.
Καλώς μακρία από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας,αεροδρόμια,νοσοκομεία,από σχολεία και αρχαιολογικούς χώρους γιατί?
Τιμή και καμάρι για την πατρίδα μας θα ήταν οι τουρίστες να βλέπουν φροντισμένα ζώα από την επίσημη πολιτεία! μήπως και αλλάξει η εντύπωση που έχουν για μας όσον αφορά την συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα.
Στην Ιταλία (πιστεύω να το γνωρίζετε) υπάρχουν φροντισμένα από τα Φιλοζωικά Σωματεία σε πολλούς αρχαιολογικούς χώρους,ακόμα και στο ΚΟΛΟΣΙΑΙΟ.
Σκεφτήτε λίγο ακόμα τα πρόστιμα για την κατοχή ζώων παραπάνω από δύο.
Καλά σε διαμέρισμα,αλλά κάποιος που έχει μεγάλη αυλή ή εξοχική κατοικία ή τέλος πάντων μονοκατοικία και φροντίζει πάνω από 2 ζώα ,3 ή και τέσσερα, μέ όλους τους κανόνες υγιεινής ποιόν ενοχλεί?
Σκεφτήκατε πόσα αδέσποτα θα δημιουργήσει αυτό?
Δέστε τι θα γίνει με τους κυνηγούς που ο καθένας έχει πάνω από δύο σκυλιά ,10 – 30 πολλές φορές , τα χρησιμοποιουν σαν εργαλείο,και αργότερα τα εγκαταλείπουν στα βουνά ,η τα δένουν χωρίς νερό και φαγητό και αργοπεθένουν από ασιτία (έχουν έρθει πολλές φορές τέτοιου είδους περιστατικά στην δημοσιότητα.
Σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας ,στην αρχή της σαιζόν όλοι χρησιμοποιούν την εύκολη λύση για να μην βλέπουν οι τουρίστες αδέσποτα : φόλες! γινόμαστε μάρτυρες σύχνα τέτοιων περιστατικών!
Πρέπει να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μας από μικρή ηλικία την αγάπη για τα ζώα,πρέπει όπως και στο εξωτερικό στο Δημοτικό να γίνεται ειδικό μάθημα.
Πρέπει να δημιουργηθεί ειδικό σώμα,υπάρχει σε πολλές χώρες,από την επίσημη πολιτεία για την εποπτεία της συμπεριφοράς των πολιτών απέναντι στα ζώα.
Απαγορεύστε την πώληση ζώων από τα pet shops,οσα δεν μπορέσουν να τα πουλήσουν μετά από μιά ορισμένη ηλικία καταλήγουν στο δρόμο!
ΠΙΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ για την δημιουργία ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ ΑΠΕΣΠΟΤΩΝ στην τελική να τους το επιβάλετε,αλλά πάντα με την συνεργασία των Φιλοζωικών Σωματείων για να ελέγχεται που΄πάνε τα κονδύλια!
Πάντως κα Υπουργέ θέλω να σας Συγχαρώ για αυτή Σας την ενέργεια,είμαι υπερήφανη που αυτό έγινε από γυναίκα!
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΝΑ ΑΠΕΙΛΗ ΟΤΙ ΘΑ ΦΩΝΑΞΕΙ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΦΕΡΑ ΤΟ ΣΚΥΛΟ ΣΤΗ ΘΑΛΛΑΣΑ.ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΟ ΚΡΥΒΟΥΜΕ ΤΟ ΖΩΝΤΑΝΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΤΣΕΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΤΟ ΔΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΦΑΣΑΡΙΑ.
ΕΛΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΣΤΗ ΠΑΡΑΛΙΑ?
ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΚΟΛΑΕΙ ΑΡΡΩΣΤΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΛΑΣΑ.
προφανος αυτος ο νομος ξεχνα το ανθρωπινο δικαιομα και της ελευθεριας να κατεχει ο καθενας μας οσα κατοικιδεια θελει και μπορει να συντηρρει βεβεα αξιοπρεπος, και να τα μεταφερει οπου θελει και οσα θελει για σκοπο καθαρα πρωσοπικο π.χ ενας εραστεχνης εκτροφεας σκυλων εργασιας πρεπει να μεταφερειτα ζωα του σε δια φορους διαγωνισμους εργασιας και εκθεσεις ,εαν εχει εναν αριθμο ζωον πανω απο 5 ατομα π.χ 8, θα θεωρειτε εμπορικη μετασκηνηση; πχ εχω 5 ενηλικα και 10 νεαρα καθαροαιμα σκυλια εργασειας και σαν παθιασμενος εραστεχνης εκτρωφεας και παρουσιαστης αγγλικων δεικτων πρεπει να παω για προπονηση και τα 15 ζωα μου καπου μακρια απο το σπιτι μου με σκοπο να τα προπονησω για να επιλεξω ποια θα παρουσιασω, εαν με ελενξουν θα θεωρηθει εμπορικη συναλαγη; ετσι δεν εχει μελον ουτε η ελληνικη κυνοφυλια ουτε η καθαροαιμη ελληνικη εκτροφη που εδω και 30 χρονια πασχησαμε ολλοι οι ελληνες εκτρωφεις μεσα απο επιλογη στην επιλογη και κοπους και θυσιες να την φθασουμε σε ενα εξερετικο επιπεδο, αυτος ο νομος φρεναρει την ελληνικη εκτρωφη κυριος απο τους εραστεχνες οπου ειναι και η βαση της εξελιξης των καθαροαιμων φυλων.πλεων και στον ττομεα της κυνοφυλιας και της ζωοφυλιας καταρακονονται σιγα σιγα καθε ειδος ελευθεριας απο αυτο το κρατος παρακρατος που νομηζει οτι ηδιαφθορα ειναι αναμεσα στους κυνοφυλους- ζωοφυλους και στην ουσια η διαφθορα ειναι αναμεσα σε αυτους που βγαζουν μεν αλλα δεν εφαρμοζουν δε τους νομους.ψαξτε αλου για διαφθορα και κυριος αναμεσα σε αυτους που »τημωρησαν» τον ΜΑΝΤΕΛΗ με αυτην την προκλητηκη πηνη των 3 χρονων με αναστολη και προστημο 7χιλ. ευρο,και αυτους που εχετε αφησει ατημορητους για την διαφθορα και την κατασταση που εχουν φερει την χωρα μας ολλα αυτα τα χρονια.
Πέρα από την μετακίνηση των ζωων με τα μέσα μαζικης μεταφορας υπάρχει και η ιδωτική μετακίνηση με τα ιδιοτικα μέσα μεταφοράς. Αυτα τα απαράδεκτα κλουβια χωρις αερισμό που τοποθετούνται στο πισω μέρος του αυτοκινητου και στα οποια στοιβάζονται κάμποσα σκυλια (συνήθως κυνηγετικα) είναι κινδηνος θάνατος για τα μεταφερόμενα ζωα αλλα και δημόσιος κίνδηνος για τους αλλους οδηγους. πρέπει να υπάρχει διάταξη που επιβάλει το κάθε ζωο να έχει στην διάθεσή του διπλάσιο χωρο από τοπ μεγεθός του κατα την μεταφορά του με οποιοδήποτε μέσο.
Καθε χρονο τσακωνομαι με τους αλλους στη παραλια γιατι παιρνω μαζι μου τα σκυλια μου στη θαλασσα και,δε μας αφηνουν να κολυμπησουμε μαζι ,και μαλιστα μου φωναζουν να τα βγαλω εξω! Δεν ειναι δυνατον να μου λενε οτι βρωμιζουν τη θαλασσα τη στιγμη που ολοι ξερουμε οτι τα ζωα δεν μπορουν να ουρησουν στη θαλασσα ,οι ανθρωποι το κανουν !!
Επισης κανουν σα τρελοι οταν δουν αδεσποτο να πλησιαζει το νερο.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ οτι τα ζωα ειναι βρωμικα και επικινδυνα!!
ΤΑ ΖΩΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΠΑΝΤΟΥ
Να μην υπαρχει απαγορευση των ζωων σε σχολεια,νοσοκομεια,παιδικες χαρες
Πρωτον,τα ζωα μπαινουν συχνα σε αυτα αφου δεν ξερουν οτι απαγορευεται !
Δευτερον,πως θα μαθουν τα παιδια να τα αγαπουν και να τα φροντιζουν αν στο σχολειο τους τα διωχνουν σα να ειναι μιασματα;;;;;;
Επειτα η ΥΠΑΡΞΗ ΖΩΩΝ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ θα πρεπει οχι απλα να μην απαγορευεται αλλα και ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΕΙ ΝΟΜΙΚΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥΣ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥΣ αν εχουν δικο τους δωματιο και μπορουν να φροντισουν για τη καθαριοτητα τους.
Υπαρχουν ανθρωποι που μενουν πολυ καιρο σε νοσοκομειο και τα στερουνται!!!!!
Γιατι να μη μπορουν οι συγγενεις τους να τα πανε στο δωματιο τους να τα δουν;;;Γιατι αντιμετωπιζονται τα ζωα σα να ειναι κατι βρωμικο;;;
Τον ιδιο δρομο που παταμε με τα παπουτσια μας δεν πατανε και αυτα;;
Με την ιδια λογικη θα πρεπε και εμεις να βγαζουμε και να αφηνουμε τα παπουτσια μας εξω απο καθε δημοσιο χωρο πριν μπουμε σε αυτον.
Ας σταματησει καποτε ο ρατσισμος εις βαρος των ζωων !!!!!!!!!!!!!
Θεωρώ ότι η παραγραφος 2 του συγκεκριμενου αρθρου που αντιμετωπιζει την ταυτοχρονη μεταφορα άνω των 5 ζώων ως εμπορική μετακινηση είναι λανθασμενη κ πρεπει να τροποποιηθεί για τους ακολουθους λογους:
Καποιοι ιδιοκτητες που έχουμε καθαροαιμους σκυλους κ συμμετεχουμε σε Εκθεσεις, είτε στην Ελλαδα, είτε στο Εξωτερικό, μπορεί να μην έχουμε αντιστοιχων προδιαγραφων αυτοκινητο (δηλαδη Βαν μεταφοράς), οποτε να ζητησουμε από καποιον που διαθετει κ συμμετεχει στις εν λογω εκθεσεις να μεταφερει κ το δικό μας ζώο. Ακομα, μπορεί κ να νοικιασουμε δύο ή τρια άτομα μαζι ένα τετοιο όχημα, πραγμα που αυτοματως σημαινει ότι ο αριθμός των επιβαινόντων σκυλων αυτοματως είναι μεγαλυτερος του 5. Η μεταφορά τους όμως δεν έχει καμια απολυτως σχεση με εμπορική πραξη κ ως εκ τουτου δεν δυναται να διεπεται από τις αντιστοιχες διαταξεις.
Το ίδιο ακριβώς ισχυει κ κατά την μεταφορά κυνηγετικών σκυλών.
Εάν αυτή η παραγραφος δεν αλλαξει, τα μονα που θα ωφεληθούν θα είναι τα πρατηρια βενζίνης τα οποία θα κανουν χρυσες δουλειές, δεδομενου ότι θα μάς αναγκασετε να βγουμε όλοι στο δρομο μοιραζοντας τους σκυλους μεσα στα ΙΧ μας, ώστε κ τα ζωντανα να χωρεσουν άνετα χωρίς να ταλαιπωρηθούν κ το γραμμα του νομου να τηρηθεί.
Επίσης, θεωρώ ότι η παραγραφος 3, εκτός από αοριστη κ νεφελώδης σε ό,τι αφορά πιθανες ρυθμισεις του ΚΟΚ, είναι κ αρκετα ρατσιστική, δεδεμενου του αποκλεισμού των μεγαλόσωμων φυλών. Στο μετρο του Παρισιού επιβιβαζονται ανθρωποι με μικροσωμα σκυλια στην αγκαλιά κ μεγαλόσωμα σκυλιά με απλο λουράκι. Έχω συνταξιδεψει πολλες φορες στον προαστιακό του Παρισιού με μπουλ τερριε (όχι την μινιατουρα), κ έχω μπει σε λεωφορεία στην Στοκχολμη κ στο Γκετεμποργκ με σκωτσεζικο τερριε κ έχω συναντησει μεσα λαμπραντορ. Τι κακό δηλ, μπορεί να παθουμε αν μοιραστουμε το βαγονι του μετρο ή του ΗΣΑΠ, ή το λεωφορείο με λαμπραντορ, γκολντεν ρητρηβερ ή μποξερ, ακομα κ με καταβολή εισητηριου για τους τετραποδους φιλους μας.
Ακομα, θεωρώ ότι πρεπει να αποσαφηνιστει το θεμα των σκυλων οδηγών τυφλών, των σκυλων ατομων με ειδικές αναγκες κ των pet therapy. Ειναι αδιανοητο να γινομαστε θεμα στις εφημεριδες των άλλων χωρών γιατί δεν επιτρεπεται οι σκυλοι-συνοδοι να μπαινουν στα ΜΜΜ κ στα μουσεια.
ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ γιατι δεν γινεται αναφορα και στα μεγαλοσωμα ζωα. εγω εχω GOLDEN και δυο γνωστοι μου εναν Δανεζικο μολοσο, αυτοι τι θα κανουν, που θα τον πανε το σκυλο τους. σε κλουβι δεν μπαινει παντως και ουτε υπαρχει κιολας. Καλα θα κανουν να μην μας κοροιδευουν παλι. Στο Παρισι οποιοδηποτε σκυλι και μονο με το λουρι του μπορει να μπει σε οποιδηποτε μεσο μεταφορας (μετρο , λεωφ, και τρενα)με την μοναδικη υποχεωση του ιδιοκτητη του να μαζεψει τυχον ακαθαρσιες του ζωου.
Με τις παραλιες τι θα γινει, θα υπαρξει καποια στην αττικη που να μπορουμε να παμε με τα σκυλια μας και να μπορουν να μπουν στο νερο, χωρις να μας κυνηγανε οι συνταξιουχοι η το λιμεναρχειο? ε?
Δεν μπορω και δεν δεχομαι απο μια κυβενηση που θελει να ειναι προοδευτικη, για αλλη μια φορα να μην σπαει αυγα και να αφηνει ελευθερες τις συντηριτικες προκαταληψεις να κανουν κουμαντο σε αυτη την χωρα. εχουμε και εμεις δικαιοματα σε αυτην την χωρα και χωρις να ενοχλουμε θελουμε να απολαμβανουμε τις ιδιες ελευθεριες με τους αλλους.
Όπως ήδη έχουμε προαναφέρει σε άλλο άρθρο της διαβούλευσης κατ’ αρχήν δεν νοείτε να καταβάλουμε την ίδια φορολογία με τους υπόλοιπους συνανθρώπους μας αλλά ταυτόχρονα να μας αποκλείεται η μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η πρόσβαση στα δημόσια πάρκα και την πρόσβαση στην παραλία!
Κάτι θα πρέπει να γίνει γι αυτό! Ή θα πρέπει να έχουμε φοροαπαλλαγές καθώς δεν θα χρησιμοποιούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή θα πρέπει να μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε εξίσου με τους υπόλοιπους συνανθρώπους μας!
Τι από τα δύο προτίθεστε να κάνετε;
Θεωρούμε ότι όσο να’ναι κάποιοι από εσάς θα έχετε βρεθεί στο μετρό της Γερμανίας, των Βρυξελλών, της Γαλλίας, της Αυστρίας, της Ισπανίας κλπ πολιτισμένων χωρών της Ε.Ε.
Έχετε δει πουθενά σκύλο 30 κιλών να είναι με το κλουβί μεταφοράς του μέσα στο μετρό; Αν δεν έχει τύχει, μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι αυτό δεν συμβαίνει ΠΟΥΘΕΝΑ!
Όλοι κυκλοφορούν με το λουρί του σκύλου τους ΕΛΕΥΘΕΡΑ παντού, ΧΩΡΙΣ φίμωτρο και ΧΩΡΙΣ κλουβί μεταφοράς!
Μας κάνετε να αισθανόμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και βέβαια αδικημένοι για την φορολογία που καταβάλουμε, τόσο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όσο και για την κατασκευή χώρων πρασίνου, τα οποία τελικά χρησιμοποιούν μόνο πολίτες που δεν είναι κάτοχοι σκύλων!
δηλαδη αν βρουμε 6 κουταβια πεταμμενα σε κουτα δεν μπορουμε να τα παρουμε ολα θα αφησουμε το ενα πισω ?
Παρ.2 Δεν είναι κατανοητός ο λόγος ύπαρξης αυτής της διάταξης. Είναι για να εμποδίσει,εντός της επικράτειας,εμπόρους να μετακινούν ζώα προς πώληση παριστάνοντας τους ιδιώτες? Ποιος άλλος λόγος δικαιολογεί έναν τέτοιο περιορισμό που παραπέμπει πιο πολύ σε καθεστώτα Κούβας ή Ρουμανίας του Ceausescu?Τα ζώα προς πώληση είναι καθαρόαιμα, μικρής ηλικίας και δύσκολα θα μπερδευτούν με ιδιόκτητα ή αδέσποτα. Αυτός ο ακατανόητος περιορισμός πιάνει εξίσου την παρέα ζωόφιλων που πάει για μπάνιο ή εκδρομή, τους κυνηγούς που πάνε για κυνήγι, τα αυτοκίνητα περισυλλογής των δήμων ή των σωματείων ,τους εθελοντές που μεταφέρουν ζώα για στείρωση ή εμβολιασμό, την μεταφορά για όποιο λόγο μιας μάνας με τα κουτάβια της… Όλες αυτές οι περιπτώσεις θεωρούνται «εμπορικές μεταφορές» και χρειάζονται συνοδευτικά έγγραφα? Ο κανονισμός για την «προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά» είναι κανονισμός υγειονομικού τύπου, όχι ποσοτικού, εκτός εάν συσχετίζεται άμεσα η χωρητικότητα του μέσου μεταφοράς με τον αριθμό των ζώων όπως στην περίπτωση μεταφοράς παραγωγικών ζώων, κοτόπουλων κλπ. Η αναφορά στο Π.Δ. 184/1996 είναι ακόμα πιο ομιχλώδης καθώς το συγκεκριμένο διάταγμα προϋποθέτει ζώα που προέρχονται από μονάδες εκμετάλλευσης.
Παρ.3 και 4 Χαιρόμαστε για το καλό νέο που θα μας φέρει, εάν υλοποιηθεί, ένα βήμα κοντύτερα στην Ευρώπη.
Σε όλη την ευρώπη οι σκύλοι μετακινούνται με τα ΜΜΜ, οι Έλληνες φαίνεται οτι στον τομέα αυτό δεν είναι ευρωπαίοι πολίτες.
Στη χώρα μας πρακτικά απαγορεύεται στους πολιτες να μετακινηθούν με το κατοικίδιο τους(εάν φυσικά δεν διαθέτουν ΙΧ), πράγμα που λειτουργεί ανασταλτικά στην χρήση των ΜΜΜ αλλά και στην απόκτηση κατοικιδίου.
Μακροπρόθεσμα αυτό συντελει στην αυξηση των ΙΧ και στην εγκατάλειψη μεγάλου αριθμού κατοικιδίων.
Η αντιμετώπιση μας ως πολίτες τριτοκοσμικού κράτους είναι ο νουμερο ένα παράγοντας εγκατάλειψης κατοικιδίων και δημιουργίας νέων αδέσποτων.
Πρέπει να επιτραπεί η μετακίνηση όλων των κατοικιδίων με ΜΜΜ, όταν συνοδεύονται.
Φυσικά, θα πρέπει να ισχύσουν προϋποθέσεις. Λουρί, φίμωτρο, επίδειξη βιβλιαρίου υγείας σε ενδεχόμενο έλεγχο. Και ασφαλώς την ευθύνη για την συμπεριφορά του ζώου θα την έχει ο ιδιοκτήτης(πραγμα που συμβαίνει και στον δρόμο).
Στον ΗΣΑΠ τόσα χρόνια (δεν γνωρίζω αν ισχύει ακόμα) η μεταφορά γινόταν ελεύθαρα με φίμωτρο και λουρί. Εκεί γιατί συνέβη και στα υπόλοιπα μέσα όχι;
Από την στιγμή που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη και σε περίπτώσεις στην Ελλάδα, και επιπλέον όλα κυλάνε ομαλά, για ποιον λόγο δεν θεσμοποιείται επιτέλους ωστε να έρθουμε (με καθηστέρηση δεκαετιών) στα ευρωπαϊκά επίπεδα;
. Η ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά άνω των πέντε ζώων συντροφιάς, με τον ίδιο ή διαφορετικό προορισμό, με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο, θεωρείται εμπορική μετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Π.Δ.184/1996 (ΦΕΚ Α 137/1996) και του Κανονισμού (ΕΚ) 1/2005 του Συμβουλίου, της 22ας Δεκεμβρίου 2004, «για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά»
Dhladh egw pou exw 9 den tha borw na ta paw volta ola mazi me to amaksi ?k ama paw odikws apo thn athhna sth kavala sto akswxiko mou me ta skulia sto amaksi k me piasoun tha faw prostimo ?
Όσον αφορά στην παράγραφο 4 του άρθρου 10, νομίζω ότι το πλαίσιο είναι πολύ ασαφές καθώς, όσοι έχουμε προσπαθήσει να μεταφέρουμε το ζώο μας με πλοίο, το έχουμε μετανιώσει πικρά. Τα κλουβιά που διατηρούν τα πλοία μας μόνο καθαρά δεν λέγονται, και φυσικά, είναι τοποθετημένα στο κατώτερο σημείο του πλοίου, δίπλα στις εξατμίσεις των αυτοκινήτων..
Η Ελληνική Φιλοζωική Εταιρεία πιστεύει και θα αγωνιστεί γι’ αυτό να καταργηθεί δια νόμου η μεταφορά σε κλουβιά τοποθετημένα εξωτερικά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου στα οποία τα ζώα δεν μπορούν κάν να κινηθούν, αναπνέουν δε όλα τα καυσαέρια της εξάτμισης. Το γεγονός αυτό αποτελεί ελληνική «πατέντα» δυσφημεί δε την χώρα μας διεθνώς.
Ως προς την μεταφορά ζώων με υπεραστικά λεωφορεία να απαγορευθεί ρητά η τοποθέτησή τους στην «μπαγκαζιέρα» του οχήματος, επειδή ως τώρα έχουν σημειωθεί πλείστοι όσοι θάνατοι ζώων εξ αιτίας αυτών των συνθηκών. Να επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων μέχρι 5 κιλών στον θάλαμο επιβατών μέσα σε ειδικό κλουβί και συνοδεία του κατόχου τους.
Ως προς την μεταφορά ζώων με τα επιβατηγά πλοία των γραμμών, να επιτρέπεται το ίδιο μέτρο όπως παραπάνω (μικρόσωμα ζώα), τα δε μεγαλόσωμα να τοποθετούνται σε ειδικά προστατευόμενο χώρο από τις καιρικές συνθήκες στα καταστρώματα των πλοίων.
Να επιτρέπεται η μεταφορά των ζώων στα μέσα μαζικής μεταφοράς . Επιτέλους πρέπει ν’ απαγορευθεί η μεταφορά κυνηγόσκυλων σ’ αυτά τ’ άθλια κουτιά που κρεμούν στ’ αυτοκίνητά τους οι κυνηγοί.
Επίσης ν’ απαγορευθεί η τοποθέτηση ζώων στους χώρους αποσκευών των υπεραστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ .
Η μεταφορά ζώων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι απολύτως αναγκαία, διότι
α)Έτσι και τα ΜΜΜ θα τα χρησιμοποιούμε περισσότερο αφού αυτό είναι κάτι θεμιτό και καλό για το περιβάλλον, την κίνηση κτλ
β) Δεν υπάρχει άλλη λύση για κάποιον ο οποίος δεν οδηγεί (καθώς οποιοδήποτε ΤΑΞΙ ρωτήσετε δεν παίρνει ζώο συντροφιάς ακόμα και όταν είναι στην ειδική τσάντα), υπάρχουν ελάχιστα pet taxi και άνθρωποι είμαστε αν βρεθούμε στην ανάγκη τί κάνουμε όταν έχουμε μαζί μας ένα ζώο συντροφιάς
γ)Όταν πρόκειται να ταξιδέψει κάποιος για ημέρες και θέλει να έχει μαζί του το/τα ζώα συντροφιάς είναι απαγορευτική η πρόσβαση στο λιμάνι/αεροδρόμιο αν δεν επιτρέπονται στα λεωφορία/μετρο κτλ
δ)Για να είναι όλοι ευχαριστημένοι ίσως να υπήρχαν κάποιοι κανόνες όπως στο τραμ που ζητούν να βρίσκεται ο σκύλος/η γάτα σε ειδικό κλουβάκι/τσάντα, ή κάποιο φίμωτρο ή να έχουμε μαζί μας το ειδικό βιβλιάριο του σκύλου/γάτας και να έχουμε φροντίσει σε περίπτωση κάποιας ακκαθαρσίας του σκύλου/γάτας να υπάρχουν σακουλάκια απορριμμάτων.
Ας σκεφτούμε ότι ακόμα και στο αεροπλάνο που είναι πολλές οι ώρες πτήσης επιτρέπουν αν δεν κάνω λάθος έως 2 κατοικίδια μέσα στην καμπίνα, δηλαδή αν πρόκειται να λείψεις για πολλές ώρες από το σπίτι να οφείλεις να πάρεις το αυτοκίνητο;
Ίσως να πρέπει να γίνει και κάποια σκέψη και μόνο η χρήση φίμωτρου που φτάνει, διότι μπορεί κάποιος να έχει πάντα μαζί του το βάρος της τσάντας μεταφοράς;
Και στα υγειονομικού ενδιαφέροντος για ποιο λόγο δεν επιτρέπονται τα ζώα; Να έχεις βγει για τη γυμναστική σου με το σκύλο σου και να μην μπορείς να καθίσεις 2 λεπτά κάπου ή να παραγγείλεις για να πάρεις κάτι μαζί σου;
Δηλαδή ο κάτοχος ζώου συντροφιάς γιατί να αισθάνεται μονίμως απολογούμενος;
Επίσης σε όλα τα πάρκα αναγράφονται πινακίδες που απαγορεύονται οι σκύλοι, αλλιώς που θα βγούμε να περπατήσουμε; Ας είναι υποχρεωτικό για τον ιδιοκτήτη να μαζεύει τις ακαθαρσίες που είναι λογικό, διότι όλο το πρόβλημα αυτό είναι, και όντως είναι λυπηρό αφού σεβόμαστε τον εαυτό μας και το ζωάκι μας να μη μαζεύουμε σε ένα γαντάκι μιας χρήσης τις ακαθαρσίες. Ίσως να γινόταν πρόβλεψη όπως στην Αγγλία όπου υπάρχουν ειδικά σημεία που παίρνει κάποιος σακουλάκι απορριμμάτων.
Να απαγορευτεί η μετακίνηση/εξάσκηση ζώων προσδεδεμένων σε μηχανοκίνητα οχήματα, πρακτική που έχει λάβει διαστάσεις εθνικού σπόρ με τα άλογα στην Ελληνική επαρχία.
Arthro 10:Na aposafinisthei pliros i metafora ton zoon sta MMM, opos
episeis sta yperastika leoforeia, ta taina kai ta aeroplana giati ta
megalosoma idietaira zoa exoun pollu mikro xoro kai aisthanontai pollu asxima.Den einai dinaton zoses iparxeis na metaferontai me tis
aposkeues,idietairos kata tous therinous mines.Prepei na provleuthoun
eurixoroi xoroi pou tha topothetounyai ta zoa.Oson afora de tin kathi
merini tous metakinisi prepei kapote kai stin xora mas na feromaste sta zoa san zoses yparxeis kai oxi san antikeimena.Na epitrapei i eisodos tous pantou,[fysika milamai gia ta skulia.]otan synodeuontai,
feroun fumotro,kai o idioxtis tous ta krataei me louri meseou mikous.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ)ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Θα πρέπει να προστεθεί η παράγραφος 5 ως ακολούθως:
5. «Δεν επιτρέπεται η εξαγωγή αδέσποτων ζώων στο εξωτερικό χωρίς άδεια της Αρμόδιας Αρχής, όπως αυτή καθορίζεται από το Άρθρο 14 του παρόντος».
Πρέπει οι σκύλοι που συνοδεύουν τυφλούς, να επιτρέπεται να τους συνοδεύσουν σε δημόσια κτήρια, υπηρεσίες καθώς και σε μουσεία.
Επίσης για όλα τα σκυλιά, να επιτρέπεται η μεταφορά με όλα τα ΜΜΕ, όχι σε μπαγκαζιέρες και όχι στις αποσκευές των ΚΤΕΛ.
Eπειδή η υφυπουργός κ. ΜΙΛΕΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ και ορισμένα σωματεία θεωρούν πανάκεια το καινούργιο νομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ για την αντιμετώπιση βασανισμών, αποστέλλω την προστασία που προσέφερε ο ΜΠΟΓΙΑΣ που επανέρχεται σε άλλη μορφή και τον οποίο είχε καταργήσει ο Ν.3170/03 με την επανένταξη.
Επαναφέρει το δικαίωμα ζωής ή θανάτου σε Δήμους και ιδιώτες (σωματεία) και με πλείστες όσες ευκολίες επί πλέον, ανεξέλεγκτα, πράγμα που επεδίωκαν με τις κραυγές οδύνης για τους βασανισμούς.
Ας μας πουν, λοιπόν, όχι με 30000 ευρώ πρόστιμο, αλλά με ισόβια κάθειρξη, πώς θα πιάσουν τον βασανιστή ή το δολοφόνο οι έξυπνοι θιασώτες αυτού του παραληρήματος, που κατατίθεται, διότι ο εγκληματίας δεν κάνει τις πράξεις του φανερά. Επιπρόσθετα, είναι σε όλους γνωστό ότι ποινές υπάρχουν στον Ν.1197/81 για όσα λέει με λεπτομέρειες γελοίες το υπόψη νομοσχέδιο. Γιατί δεν αύξησαν εκεί τις ποινές ; Γιατί δεν τους δίνει
προνόμια.
Είναι ξεκάθαρο ότι στο στόχαστρο είναι ο Ν.3170/03 του άξιου υπουργού ΦΩΤΗ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ που ψηφίστηκε μετά από προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας της Συνομοσπονδίας Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδας το 2001 και έτσι ακυρώθηκαν πράξεις που περιγράφονται στο συνημμένο έγγραφο και τα ζώα απέκτησαν οντότητα και αξιοπρέπεια. Αλλά… εμπόδιζε την ασυδοσία, την εκμετάλλευση, την απάτη, τα οποία επαναφέρονται. Και ήταν πολύ καλό για ένα υπουργείο σαν το ΥΠΑΑΤ που πάντα διακατέχονταν από αηδία για τα τετράποδα όπως και τώρα.
Υπενθυμίζω στην κυρία Υπουργό το έγγραφο αυτό, για να έχει ένα υπόδειγμα να ικανοποιήσει περαιτέρω τους σωτήρες των ζώων και να είναι σίγουρη για τις υποδομές που δημιουργεί ο Σωτήριος Νόμος της για την προστασία των ζώων.
ΓΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΙΩΑΝΝΑ
το αρθρο αναφερεται στη μεταφορα των κατοικιδιων στα μεσα μαζικης μεταφορας αλλα δεν αναφερει με σαφηνεια το τροπο
ετσι εχουμε ως αποτελεσμα την απαιτηση των υπαλληλων του καθε μεταφορικου φορεα την τοποθετηση των ζωων στις σκευοφορους ,ειναι απαραδεκτο να τοποθετουνται κατοικιδια στις αποσκευες των κτελ και του οσε ,ειναι θανασιμα επικινδυνο για το ζωο,θα πρεπει να επιτραπει η ελευθερη μετακινηση μαζι με τον ιδιοκτητη σε ειδικα box μεταφορας και αφου βεβαια αυτος εχει ολα τα απαραιτητητα δικαιολογητικα ,διαβατηριο,βιβλιαριο υγειας,microchip,επισης στα πλοια θα πρεπει να δωθει το δικαιωμα επιλογης στον ιδιοκτητη ,υπαρχουν τοσοι μεγαλοι χωροι,που δεν θα ενοχλητε κανεις ,και βεβαια αν ο ιδιοκτητης εχει καμπινα να μπορει να εχει το κατοικιδιο του και εκει μαζι του
και ενοειτε ολα αυτα με αντιτιμο εισητηριου
στις περιπτωσεις που δεν μπορει να χρεισιμοποιηθει box μεταφορας πχ για κοντινες αποστασεις τοπικα λεωφορεια,μετρο , τα ζωα εχουν φιμωτρο και βεβαια παντα τα απαραιτητα δικαιολογητα υγειας
δεν μπορουμε να μιλαμε για ευζωια οταν δεχομαστε την τοποθετηση των κατοικιδιων μαζι με τις αποσκευες
Να απαγορευθεί ρητά η μεταφορά των κυνηγόσκυλων σε κλουδια αναρτημένα στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων των ιδιοκτητών τους.