1.Η ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά μέχρι πέντε ζώων συντροφιάς τα οποία συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους ή από ένα φυσικό πρόσωπο που είναι υπεύθυνο γι΄ αυτά, για λογαριασμό του ιδιοκτήτη τους στην διάρκεια της μετακίνησής τους και τα οποία δεν προορίζονται για πώληση ή για μεταβίβαση σε άλλον ιδιοκτήτη, θεωρείται μη εμπορική μετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Μαϊου 2003 «για τους υγειονομικούς όρους που εφαρμόζονται στις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της Οδηγίας 92/65/ΕΟΚ του Συμβουλίου»
2. Η ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά άνω των πέντε ζώων συντροφιάς, με τον ίδιο ή διαφορετικό προορισμό, με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο, θεωρείται εμπορική μετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Π.Δ.184/1996 (ΦΕΚ Α 137/1996) και του Κανονισμού (ΕΚ) 1/2005 του Συμβουλίου, της 22ας Δεκεμβρίου 2004, «για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά»
3. Με την επιφύλαξη ευνοϊκότερων ρυθμίσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και στα ταξί, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχό τους.
4. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, προστατευόμενα από αντίξοες καιρικές συνθήκες για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς.
Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης (Βέλγιο, Γαλλία, Αγγλία κλπ) τα ζώα (κυριως σκύλοι-γάτες) ανεξαρτήτου μεγέθους μπορούν να μεταφέρονται στα ΜΜΜ. Εδώ, όχι!
Επίσης, σας παρακαλώ να απαγορέψετε τη μετακίνηση σκύλων σε ξύλινα κουτιά εκτός αυτοκινήτων (κυρίως από κυνηγούς) σε κουτιά-κλουβιά σε πλοία, αεροπλάνα, μπαγκαζιέρες κλπ.
Πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμε με τα ζώα και δεν υπάρχει ιδιοκτήτης που να θέλει να κάνουν κακό σε κάποιον άλλο κατά τη μεταφορά τους!
Πολλοί κυνηγοί χρησιμοποιούν περισσότερους από πέντε σκύλους κατά τις κυνηγετικές τους εξορμήσεις, επομένως ο περιορισμός αυτός για τα πέντε ζώα (ότι αποτελούν εμπορική μετακίνηση) να μην ισχύει για τα κυνηγετικά σκυλιά
Σχετικά με τα κουτιά μεταφοράς σκύλων (με τα οποία μεταφέρονται κυρίως κυνηγετικοί σκύλοι) και τα όσα έχουν κατατεθεί μέχρι τώρα στη διαβούλευση έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Η ζωοφιλία όπως και η «οικολογία» στην Ελλάδα στερείται συχνά επιστημονικής τεκμηρίωσης την οποία στις περισσότερες περιπτώσεις αντικαθιστά η συναισθηματική προσέγγιση.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται από το γεγονός πως αν και πολλοί από τους συμμετέχοντες στη διαβούλευση κάνουν λόγο για απαγόρευση της μεταφοράς σκύλων με κουτιά προσαρτημένα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, δεν έχει κατατεθεί καμία έρευνα που να αποδεικνύει πως κάθε κουτί ανεξαρτήτως προδιαγραφών μπορεί να προκαλέσει κάποια βλάβη στην υγεία του μεταφερόμενου σκύλου
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως στην Ε.Ε. επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων με τον παραπάνω τρόπο αλλά υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στην Αμερική υπάρχει κατασκευαστής κουτιού μεταφοράς σκύλων που έχει δοκιμάσει ο ίδιος να ταξιδέψει μέσα σε ένα απο τα κουτιά που φτιάχνει για πολλές ώρες έτσι ώστε να διαπιστώσει στην πράξη το αν και κατα ποσο εισέρχονται καυσαέρια από την εξάτμιση του αυτοκινήτου στο χώρο που ταξιδεύει ένας σκύλος και φυσικά μέτρησε τα επίπεδα καυσαερίων με ειδικά όργανα. Το αποτέλεσμα ήταν να καταγραφούν μηδαμινές ποσότητες καυσαερίων εντός του κουτιού μεταφοράς, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν βλαπτικές ή έστω ενοχλητικές για το ζώο που ταξιδεύει
Η συναισθηματική αντί της επιστημονικής προσέγγισης αλλά και η αυθαίρετη αξιολόγηση των συνθηκών διαβίωσης των ζώων με «ανθρώπινα κριτήρια» (το να κρίνει κανείς δηλαδή βάζοντας τον εαυτό του στη θέση του ζώου όπως αποδεδειγμένα και κατ επανάληψη κάνουν οι περισσότεροι «ζωόφιλοι»), στερεί από το νομοθέτη πιθανές ρεαλιστικές – εφαρμόσιμες προτάσεις – λύσεις και τον οδηγεί στο αδιέξοδο των γενικών και ανεφάρμοστων απαγορεύσεων οι οποίες μάλιστα σε αυτήν την περίπτωση είναι αντίθετες στο πνεύμα του υπό ψήφιση νόμου.
Την παραπάνω εκτίμηση βασίζουμε στο γεγονός πως αν απαγορευτεί δια νόμου ο κύριος (και μοναδικός σε μερικές περιπτώσεις) τρόπος μεταφοράς των κυνηγετικών ή άλλων σκύλων χωρίς εξαιρέσεις, τότε είναι πιθανό κάποιοι από τους ιδιοκτήτες των ζώων αυτών αδυνατώντας να βρούν εναλλακτική λύση για τη μεταφορά τους (η οποία προϋποθέτει αγορά τρέϊλερ ή/και αλλαγή αυτοκινήτου) να εγκαταλείψουν τα σκυλιά τους.
Στην προσπάθεια επομένως για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης των ζώων, αν υιοθετηθούν οι τελείως αυθαίρετες ως ανόητες αιτιάσεις για «κακή μεταχείριση των σκύλων» όταν μεταφέρονται με κουτιά μεταφοράς, θα επιτευχθεί θεσμικά το ακριβώς αντίθετο από αυτό στο οποίο στοχεύει ο νόμος, δηλαδή πολλά σκυλιά με εξασφαλισμένη σήμερα τροφή και στέγη να βρεθούν «στο δρόμο» με πολύ μικρές πιθανότητες επιβίωσης.
Η φιλοζωία για να έχει υπαρκτά αποτελέσματα εκτιμούμε πως δεν μπορεί να αποτελεί ιδεολόγημα ή/και συναισθηματική εκτόνωση αλλά ενεργό συμμέτοχη, ενημέρωση – τεκμηρίωση, συλλογική δράση και συνεργασία μεταξύ εμπλεκόμενων φορέων, χαρακτηριστικά που λείπουν τελείως από την προσέγγιση που καταγράφεται σχετικά με τα κουτιά μεταφοράς σκύλων.
Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε να μη ληφθούν υπόψη τα σχετικά σχόλια, ως ατεκμηρίωτα, ανεφάρμοστα αλλά και επικίνδυνα για το μέλλον πολλών ζώων και να αναζητηθούν οι σχετικές προδιαγραφές που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες της ΕΕ (αφού και εδώ όπως φαίνεται είμαστε ανίκανοι να προσεγγίσουμε την πραγματικότητα με την επιστήμη ή έστω την κοινή λογική) στα πλαίσια κάλυψης του συγκεκριμένου ζητήματος.
Ζητούμε να επιτραπεί ρητώς η μεταφορά ζώων εργασίας και ιδίως κυνηγόσκυλων σε ειδικά κατασκευασμένα “σκυλόκουτα” είτε αναρτημένα στο πίσω μέρος των οχημάτων είτε σε συρόμενο τρέϊλερ. Να οριστούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας για την κατασκευή και την ασφαλή τοποθέτηση και χρήση των σκυλόκουτων. Η μεταφορά σκυλιών και ιδίως μεγαλόσωμων εντός της καμπίνας του αυτοκινήτου είναι επικίνδυνη για πολλούς λόγους. (απόσπαση προσοχής οδηγού, ανεξέλεγκτη κατάσταση σε περίπτωση ατυχήματος, καθαριότητα κλπ). Μην ξεχνάμε ότι ουσιαστικά πρόκειται για ζώα εργασίας και όχι ζώα συντροφιάς.