Για την εγγραφή του θρησκευτικού νομικού προσώπου στο βιβλίο, οι ιδρυτές του υποβάλλουν αίτηση στο αρμόδιο μονομελές πρωτοδικείο, η οποία εκδικάζεται κατά την εκουσία διαδικασία και στην οποία επισυνάπτονται η συστατική πράξη, η Ομολογία πίστης, τα ονόματα των μελών της διοίκησης, στην οποία περιλαμβάνεται απαραίτητα και ο θρησκευτικός λειτουργός της κοινότητας, πλήρες βιογραφικό σημείωμα του τελευταίου, από το οποίο θα προκύπτουν οι τυχόν θρησκευτικές σπουδές του, ο τρόπος και ο χρόνος ανάδειξης, εκλογής ή επιλογής του στη θέση αυτή, κατάλογος με τους λατρευτικούς χώρους του και ο κανονισμός του, με τις υπογραφές των μελών του και με ημεροχρονολογία. Το μέλος δεν μπορεί να συμμετέχει ταυτόχρονα σε άλλο θρησκευτικό νομικό πρόσωπο, της αυτής ή άλλης θρησκείας ή δόγματος. Το δικαστήριο υποχρεωτικά διατάσσει με πράξη του την εισαγωγή της υπόθεσης στο ακροατήριο προς συζήτηση. Αντίγραφο της αίτησης με την πράξη ορισμού δικασίμου και όλα τα δικαιολογητικά επιδίδονται, με επιμέλεια των αιτούντων, δέκα πέντε τουλάχιστον ημέρες πριν τη δικάσιμο στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και στον αρμόδιο Εισαγγελέα Πρωτοδικών.
Άρθρο 03 – Διαδικασίες και διατυπώσεις σύστασης
- 67 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοια Θρησκευτικής Κοινότητας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Θρησκευτικό Νομικό Πρόσωπο
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διαδικασίες και διατυπώσεις σύστασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Κανονισμός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Εγγραφή στο βιβλίο και απόκτηση νομικής προσωπικότητας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Παρεμβάσεις και ένδικα μέσα
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Περιουσία νομικού προσώπου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 08 – Διοίκηση και γενική συνέλευσηΆρθρο 08 – Διοίκηση και γενική συνέλευση
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Ίδρυση Ευκτήριων Οίκων και Ησυχαστηρίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Διάλυση θρησκευτικού νομικού προσώπου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Αναστολή λειτουργίας νομικού προσώπου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αναγνώριση νομικής προσωπικότητας υφιστάμενων Εκκλησιών και νομικών προσώπων τους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μητρώο Νομικών Προσώπων & Θρησκευτικών Λειτουργών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 – Ικανότητα ΔιαδίκουΆρθρο 15 – Ικανότητα Διαδίκου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 – Διατήρηση ειδικότερων νομικών καθεστώτωνΆρθρο 16 – Διατήρηση ειδικότερων νομικών καθεστώτων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Τεκμήριο γνωστής θρησκείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Μεταβίβαση περιουσίας από υφιστάμενα νομικά πρόσωπα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Μαρτίου 2014, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Απριλίου 2014, 13:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 184 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Άρθρο 3
Η ύπαρξη ενός θρησκευτικού λειτουργού για περισσότερους λατρευτικούς χώρους καθώς και η υποχρεωτική –όπως περιγράφεται από τα επόμενα άρθρα- συμμετοχή του σε όλα τα αποφασιστικά όργανα/ όργανα διοίκησης, είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας.
Για τον λόγο αυτό προτείνουμε να υπάρξει ρητή πρόβλεψη στην διάταξη αναφορικά με την υποχρεωτική ύπαρξη αναπληρωτών λειτουργών («βοηθός λειτουργός»).
ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟΝ ΣΤΙΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ή ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΜΕΣΩ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΚΤΟ Ο/Η ΙΕΡΟΠΡΑΚΤΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ;
Καλό είναι. Μέλος. «Το μέλος δεν μπορεί να συμμετέχει ταυτόχρονα σε άλλο θρησκευτικό νομικό πρόσωπο, της αυτής ή άλλης θρησκείας ή δόγματος.» Θα πρέπει να προσθέσετε «εκτός εάν έχει προσκομίσει έγγραφο διαγραφής από το άλλο θρησκευτικό νομικό πρόσωπο, όπου ήταν εγγεγραμμένο.» Δεδομένου ότι συχνά παρατηρούμε μετακινήσεις μελλών σε άλλες εκκλησίες με παρόμοια πίστη.
Πιστεύοντας στη δίκαιη εκ μέρους σας τοποθέτηση, σας ευλογούμε στο όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού.
Για την Παγκόσμια Αποστολική Εκκλησία Του Ιησού Χριστού , Ηλίας Ντούφας (Ποιμένας- Λειτουργός)
Είναι απόλυτα αναγκαίο να περιληφθεί διευκρινιστική διάταξη, η οποία να ορίζει ότι «σε περίπτωση που στην ομολογία πίστης ή στον κανονισμό του θρησκευτικού νομικού προσώπου περιέχονται στοιχεία που έρχονται σε αντίθεση με την Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προάσπιση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών ή τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Ελληνικό Σύνταγμα, η αίτηση απορρίπτεται».
Μολονότι θεωρητικά το παραπάνω είναι αυταπόδεικτο, πρέπει αναγκαία να διευκρινιστεί, διότι υπάρχει ο κίνδυνος να αποκτήσουν νομική υπόσταση θρησκείες οι οποίες στις πρακτικές τους περιλαμβάνουν βασανισμούς, ανθρωποθυσίες, τελετουργικές σφαγές αλλοθρήσκων κλπ.
Πως είναι δυνατόν ΟΛΟΙ οι Πρωτοδίκες στην Ελλάδα, να προλάβουν να ενημερωθούν για τις αποκρυφιστικές Ανατολικές σέκτες που υπάρχουν. Δεν θα έπρεπε να υπάρχει κάποια γνωμοδότηση -έστω και συμβουλευτική- από το γραφείο αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος;
Και ας υποθέσουμε ότι μία τέτοια επικίνδυνη αποκρυφιστική σέκτα καταφεύγει σε κάποιο τοπικό Πρωτοδικείο, και αυτό απορρίπτει το αίτημα για σύσταση θρησκευτικού νομικού προσώπου.
Κανείς δεν την απαγορεύει, να πάει σε διπλανό Πρωτοδικείο και να διεκδικήσει εκ νέου. Ακόμη και σατανιστική οργάνωση να είναι, κάποιο Πρωτοδικείο θα βρεθεί σε κάποιο νομό της Ελλάδος που θα τους εγκρίνει.
Συνεπώς δεν υπάρχει καμία διασφάλιση στο τι πραγματικά είναι κάθε θρησκευτική οργάνωση.
Συνεπώς αρκούν πχ 300 φανατικοί Ισλαμιστές-τζιχατιστές από πχ το Πακιστάν, που θα πάνε σε οποιοδήποτε Πρωτοδικείο και θα εξασφαλίσουν άμεσα να κατοχυρωθούν ως θρησκευτικό νομικό πρόσωπο.
Στη συνέχεια με το νέο νόμο, οι παραπάνω φανατικοί και μισαλλόδοξοι Ισλαμιστές, θα μπορούν να ιδρύουν τζαμιά σε όλη την Ελληνική επικράτεια, τελείως ανεξέλεγκτα. Θα επικαλούνται την απόφαση-έγκριση κάποιου τοπικού Πρωτοδικείου.
Άρθρο 03 – Διαδικασίες και διατυπώσεις σύστασης
«οι τυχόν θρησκευτικές σπουδές του»: ο Χριστός για παράδειγμα δεν θα μπορούσε να γίνει λειτουργός της θρησκευτικής του κοινότητας διότι δεν είχε θρησκευτικές σπουδές. Θα μπορούσε να απαλειφθεί εξολοκλήρου η πρόταση (το οποίο εγώ προτείνω) ή να αντικατασταθεί με την πρόταση «το μορφωτικό του επίπεδο».
Προτείνω τις εξής αλλαγές στην παρακάτω πρόταση: «Το μέλος δεν μπορεί να συμμετέχει ταυτόχρονα σε άλλο θρησκευτικό νομικό πρόσωπο, της αυτής ή άλλης θρησκείας ή δόγματος.»: Κάθε μέλος της διοίκησης του ΘΝΠ δεν μπορεί να συμμετέχει ταυτόχρονα σε άλλο θρησκευτικό νομικό πρόσωπο.(διαγράφεται> της αυτής ή άλλης θρησκείας ή δόγματος<διαγράφεται)… Δηλαδή δεν μπορεί ένα μέλος της διοίκησης να ανήκει ταυτόχρονα σε δύο θρησκευτικές κοινότητες.
Μὀνος ἐνας θρησκευτικός λειτουργός ανα θρησκευτικό πρόσωπο επιτρέπεται; Αν ε΄΄ιναι το ελάχιστο όριο, θα έπρεπε να αναφέρει «…στην οποία περιλαμβάνεται απαραίτητα και τουλάχιστον ένας θρησκευτικός λειτουργός της κοινότητας, πλήρες βιογραφικό σημείωμα του τελευταίου, από το οποίο θα προκύπτουν οι τυχόν θρησκευτικές σπουδές του, ο τρόπος και ο χρόνος ανάδειξης, εκλογής ή επιλογής του στη θέση αυτή,…». Αφού παρακάτω αναφέρεται σε κατάλογολατρευτικών χώρων, εξυπακούεται ότι πολλοί λατρευτικοί χώροι απαιτούν και ανάλογους θρησκευτικούς λειτουργούς.