Τεκμαίρεται ως γνωστή θρησκεία κάθε θρησκεία και δόγμα που για την άσκηση της δημόσιας λατρείας της, τελεί σε ισχύ σχετική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ναού ή ευκτήριου οίκου της.
Άρθρο 17 – Τεκμήριο γνωστής θρησκείας
- 67 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοια Θρησκευτικής Κοινότητας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Θρησκευτικό Νομικό Πρόσωπο
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διαδικασίες και διατυπώσεις σύστασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Κανονισμός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Εγγραφή στο βιβλίο και απόκτηση νομικής προσωπικότητας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Παρεμβάσεις και ένδικα μέσα
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Περιουσία νομικού προσώπου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 08 – Διοίκηση και γενική συνέλευσηΆρθρο 08 – Διοίκηση και γενική συνέλευση
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Ίδρυση Ευκτήριων Οίκων και Ησυχαστηρίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Διάλυση θρησκευτικού νομικού προσώπου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Αναστολή λειτουργίας νομικού προσώπου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αναγνώριση νομικής προσωπικότητας υφιστάμενων Εκκλησιών και νομικών προσώπων τους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μητρώο Νομικών Προσώπων & Θρησκευτικών Λειτουργών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 – Ικανότητα ΔιαδίκουΆρθρο 15 – Ικανότητα Διαδίκου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 – Διατήρηση ειδικότερων νομικών καθεστώτωνΆρθρο 16 – Διατήρηση ειδικότερων νομικών καθεστώτων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Τεκμήριο γνωστής θρησκείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Μεταβίβαση περιουσίας από υφιστάμενα νομικά πρόσωπα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Μαρτίου 2014, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Απριλίου 2014, 13:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
14 Σχόλια 184 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Κύριε Υπουργέ,
Το Θρησκευτικό Σωματείο με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝ.Α.Ϊ.Σ.» (Ελλήνων Αρχαιοθρήσκων Ιερόν Σωματείον), στις 26/2/2006, έλαβε απόφαση από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, με αριθμό 1290/2006, στο σκεπτικό της οποίας ανάμεσα στα άλλα αναφέρονται τα εξής: «Εξάλλου, δεδομένου ότι για την ίδρυση και άσκηση νέας θρησκείας και λατρείας στην Ελλάδα, δεν απαιτείται αναγνώριση αυτής απο την Πολιτεία, ούτε έγκριση ή άδεια της Κυβερνήσεως (Α. Μαρίνος, Η θρησκευτική Ελευθερία σελ. 156-157). παρέπεται ότι η έννοια κατά το άρθρο 1371 ΑΚ, «αναγνωρισμένου» στην Ελλάδα δόγματος ή θρησκεύματος για την κατ’ αυτό ιεροτελεστία εγκύρου (θρησκευτικού) γάμου μεταξύ ετεροδόξων ή ετεροθρήσκων, ταυτίζεται με εκείνης κατά το άρθρο 13 παρ. 2 του Συντάγματος «γνωστής θρησκείας», η οποία όπως ελέχθη δεν έχει δόγματα κρυφά και διδασκαλία απόκρυφη και δεν απαιτεί μυστική λατρεία, αλλά πάντα ταύτα είναι φανερά σε όλους και ως εκ τούτου γνωστά (Α. Μαρίνος ως άνω). Δηλαδή, γνωστή θρησκεία είναι κάθε θρησκεία της οποίας τα διδάγματα και η λατρεία μπορούν να αποβούν γνωστά, και δεν είναι γνωστή εκείνη της οποίας η λατρεία είναι κατά μέρος έστω μυστική, και η διδασκαλία, κατά μέρος έστω απόκρυφη. Στοιχείο επίσης απαραίτητο στην έννοια της γνωστής θρησκείας είναι και η ύπαρξη θρησκευτικών λειτουργών και η φανερή άσκηση των ιερατικών τους καθηκόντων, ώστε να υπόκεινται στην εποπτεία του Κράτους.»
Ως και τούτου, μιας και το Σύνταγμα έχει ορίσει, και ο δικαστής έχει αποφασίσει, κάθε θρησκεία είναι γνωστή αν πράττει λειτουργίες φανερά σε όλους, και όλα τα υπόλοιπα σχετικά με τα του ευκτηρίου οίκου, είναι εκ του περισσού.
Ως ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ. ζητούμε να αναγνωριστεί η Ελληνική Παραδοσιακή Θρησκεία των Αυτοχθόνων Ελλήνων από το Κράτος, ως ωφείλει, γιατί η θρησκεία μας, δεν είναι απλά γνωστή, είναι πασίγνωστη, και όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλα τα μήκη και πλάτη του Κόσμου.
Για το ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ.
Κωνσταντίνος Σαμπράκος
Ιερεύς.
Σε ένα ΝΟΗΜΟΝΑ θεό γνωστής και άγνωστης θρησκείας
Δεν θα υπερασπισθώ κανένα θεό, θεωρώντας πως δεν το χρειάζεται μέσα στην αυτοδυναμία παντοδυναμία και αυτάρκεια του ΕΙΝΑΙ του. Θα υπερασπισθώ όμως τον ΆΝΘΡΩΠΟ και το δικαίωμα του να λέγεται έτσι, γιατί το έχει ανάγκη, στην βασανιστική του ΎΠΑΡΞΗ και πορεία να ερμηνεύσει να κατανοήσει τον κόσμο και τον εαυτό του σε ευφυή με τα άλλα Έμβια Υπάρχοντα Όντα, συνεργασία. Ας επιλέγει όποια θρησκεία βούλεται γνωστή ή άγνωστη αρκεί να μη παραβαίνει την απολλώνια νομοθεσία και αρχή.
ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ, ΜΕΤΡΟΝ ΆΡΙΣΤΟΝ, ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟ
Οι θεοί με τους θεούς σε ολυμπιακή ευωχία και οι άνθρωποι με τους ανθρώπους σε αρμονική επικοινωνία.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία του σχολίου
καταθέτοντας την γνώμη μου για το επίμαχο αυτό θέμα
στην σύγχρονη διαδικτυακή τηλεμαχία
ως εκπαιδευτικός επί 15ετία
σας ασπάζομαι όλους
Αστραία
Μπαλούμη Ευαγγελινή του Λεωνίδα
ΠΕ 04
Η ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΠΟΥ ΤΗΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΑΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΣΤΑ ΙΕΡΑ ΜΑΣ ΜΝΗΜΕΙΑ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ Η ΜΟΥΣΕΙΑ.ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΖΗΤΑΕΙ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ. Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΤΟΠΙΣΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΒΡΑΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΠΡΙΝ 1750 ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΑ ΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΥ.ΣΗΜΕΡΑ ΘΕΩΡΩ ΝΤΡΟΠΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΗΣ ΧΩΡΟ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΤΗΡΙΑ,ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΤΑΚΡΑΥΓΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΤΕ.
Σωστός ο κ. Λαθύρης…
Προτείνω να δοθεί από το νόμο ο ορισμός της άγνωστης θρησκείας…
Οι ποινικές ρυθμίσεις για τον προσηλυτισμό και τη λειτουργία χώρων λατρείας πρέπει επίσης να καταργηθούν.
O «προσηλυτισμός» να παραμείνει μόνο ως νομικός όρος, που να χρησιμοποιείται αποκλειστικά με την αρνητική του εκδοχή για να περιγράψει αποδοκιμαζόμενες μορφές κοινωνικής συμπεριφοράς.
Αλήθεια για άλλη μια φορά αποδεικνύετε ότι δεν είσαστε Έλληνες! Είμαι ΕΛΛΗΝΑΣ και μου απαγορεύετε να εχω επίσημα την θρησκεία των προγόνων μου! Πως λέγετε αυτό, προδοσία, συνεχίζετε μέσο διαβούλευσης κοροϊδία να σκοτώνετε και να ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΕ την λέξη ΕΛΛΗΝΑΣ 1500 χρόνια! Ο τόπος που λέγετε ΕΛΛΑΔΑ και σε κάθε σπιθαμή έχει τις αποδείξεις των προγόνων μου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΕ να τους αγαπώ και να τους τιμώ;;;
ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΗ ΕΙΧΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ ΒΙΑΙΑ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ,ΜΗ ΥΠΑΡΚΤΗ ΠΛΕΟΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ – ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ – Η ΟΠΟΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΗ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΗΣ [ ΝΑΟΥΣ , ΙΕΡΑ, ΒΩΜΟΥΣ κ.α.] , ΚΑΙ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΑΠΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Η ΙΔΡΥΣΗ ΧΩΡΩΝ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΜΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΑΩΝ . ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΣΕΤΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕ ΣΑΝ ΧΩΡΟΥΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ , ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΒΩΜΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΕΚΜΑΙΡΕΤΑΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ . ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ,Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ. ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΑΥΤΟΙ ,ΕΦΌΣΟΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ, ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΞΑΝΑ ΩΣ ΤΟΠΟΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ, ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΩΝ , ΘΑ ΙΔΡΥΘΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΙ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ [ ΝΑΟΙ, ΙΕΡΑ, ΒΩΜΟΙ ], ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΕΙΜΕΝΗ ΝΟΟΘΕΣΙΑ.
ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΡΑΣΕΤΕ ΑΝΑΛΟΓΩΣ.
Υπάρχει το πρόβλημα με την έννοια της «γνωστής θρησκείας» όπου ο κάθε δημόσιος λειτουργός την ερμηνεύει κατά το δοκούν τώρα «δένεται» ο ορισμός της και με την ύπαρξη ευκτηρίου οίκου.
Θα γνωρίζετε ήδη ότι οι μόνες αιτήσεις που είναι σε εκκρεμότητα για άδεια λειτουργίας ευκτηρίου οίκου είναι αυτές που έχουν γίνει από θρησκευτές της Ελληνικής πολυθεϊστικής θρησκείας. Με την πρώτη αίτηση να περιμένει …περίπου 15 χρόνια!
Θα πρότεινα την απάλειψη της σχέσης της γνωστότητας μιας θρησκείας από την ύπαρξη του ευκτήριου οίκου και να οριστεί όπως πολλά νομικά βιβλία αναφέρουν αλλα και ισχύει στην υπόλοιπη πολιτισμένη Ευρώπη. Διαφορετικά η θρησκευτική ανελευθερία και ανισότητα θα συνεχίσει να στιγματίζει την Ελλάδα.
Ενας από τους δεκάδες θρησκευτικούς λειτουργούς της Ελληνικής πολυθεϊστικής θρησκείας.
Τα άρθρα 1, 9 και 17 είναι αμοιβαίως αποκλειόμενα.
Στο άρθρο 1 διαβάζουμε ότι «Θρησκευτική κοινότητα είναι ικανός αριθμός φυσικών προσώπων με συγκεκριμένη θρησκευτική Ομολογία γνωστής θρησκείας».
Στο άρθρο 9 διαβάζουμε ότι «Τα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα δικαιούνται κατά τις ισχύουσες διατάξεις, να ιδρύουν, να οργανώνουν και να λειτουργούν επ’ ονόματι τους και οπουδήποτε εντός της ελληνικής επικράτειας, ευκτήριους οίκους, ησυχαστήρια και γενικότερα χώρους λατρείας για συναθροίσεις με θρησκευτικούς σκοπούς».
Στο παρόν άρθρο διαβάζουμε ότι «Τεκμαίρεται ως γνωστή θρησκεία κάθε θρησκεία και δόγμα που για την άσκηση της δημόσιας λατρείας της, τελεί σε ισχύ σχετική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ναού ή ευκτήριου οίκου της.»
Δηλαδή:
α) για να γίνεις θρησκευτική κοινότητα πρέπει να είσαι γνωστή θρησκεία
β) για να είσαι γνωστή θρησκεία πρέπει να έχεις ναό/ευκτήριο οίκο.
γ) για να έχεις ναό/ευκτήριο οίκο πρέπει να είσαι θρησκευτικό νομικό πρόσωπο
δ) για να γίνεις θρησκευτικό νομικό πρόσωπο πρέπει να είσαι θρησκευτική κοινότητα.
Φαύλος κύκλος, πρέπει να αναθεωρηθούν αυτά τα άρθρα.
Δεν ορίζεται χώρα. Αν εννοεί διεθνώς, τότε μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες τελούν με σχετική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας εκατοντάδες διαφορετικές εκκλησίες και λατρείες. Με τις προβλέψεις του παρόντος νόμου η Σαϊεντολογία ή ο σατανισμός θα μπορούν να αγορευθούν στην Ελλάδα σε επίσημες μειονοτικές θρησκείες.
Ο συνδυασμός με το άρθρο 9 είναι εκρηκτικός. φανταστείτε ραδιοφωνικό σταθμό με σατανιστικό λόγο, ο οποίος θα είναι καθ’όλα νόμιμος !
(στέλνω για δεύτερη φορά το μήνυμα για τη διαβούλευση καθώς την πρώτη φορά δεν ανέβηκε από εσάς χωρίς να καταλαβαίνω για ποιο λόγο)
Το παρόν σχέδιο νόμου, κρίνουμε ότι είναι μεροληπτικό ως προς τον σχεδιασμό του και δεν ευθυγραμμίζεται ούτε λαμβάνει υπόψη η νομοπαρασκευαστική ομάδα που το συνέταξε τόσο την πραγματική διάσταση των εν Ελλάδι υπαρκτών de facto θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας , ούτε παραδειγματίζεται κατά το ελάχιστο από την ανάλογη ευρωπαϊκή νομολογία όπως διαμορφώνεται και σε άλλα κράτη ήδη από τη δεκαετία του 70 (υπόθεση αναγνώρισης Ásatrúarfélagið ), δεκαετία 80 (υπόθεση Odinic Rite κατοχύρωση νομικής προσωπικότητας Registered Charity status), αλλά και πολλών άλλων ακόμη περιπτώσεων σε άλλα κράτη (Ισπανία – Comunidad Odinista de España-Asatru/ επίσημη αναγνώριση 2007) ή ακόμη και πριν λίγους μήνες στη Φιλανδία στην περίπτωση Karhun kansa που ακολούθησε τις προηγούμενες περιπτώσεις από τη προηγούμενη δεκαετία και συγκεκριμένα στις αιτήσεις της «Ένωσης της Φιλανδικής Εθνικής Θρησκείας» και «Τάιβανάουλα» που αναγνωρίστηκαν το «2002» και 2007» αντίστοιχα. Το παρόν σχέδιο νόμου, δεν λαμβάνει υπόψη τις ήδη υπάρχουσες αιτήσεις για αναγνώριση της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας που παραμένουν αναπάντητες στη πράξη αλλά που αποδεικνύουν τη de facto υπόσταση και ύπαρξη Θρησκείας και θρησκευτών (υπόμνημα ΥΣΕΕ 7 Μαϊου 2006, αλλά και πολύ νεώτερες αιτήσεις (Οίκου Ελλήνων Εθνικών- Θύρσος 17η Φεβρουαρίου 2014), επίσης δημιουργεί νομικές συνθήκες που δεν λαμβάνει υπόψη ο νομοθέτης τις ιδιαιτερότητες των ομολογιών, και εγκλωβίζει τη νομική διαδικασία σε μία γραφειοκρατική αντίληψη δίχως απαραίτητη υπόσταση (ορισμός γεωγραφικών κριτηρίων σε συνδυασμό με συγκεκριμένο αριθμό ατόμων σε αυτόν). Παραμένουμε ως συνομιλητές προς το Υπουργείο και καλούμε ως προς τη διεύρυνση του χρόνου διαβούλευσης που πρέπει κατά τη γνώμη μας να περιλαμβάνει και απευθείας επαφές εκτός των διαδικτυακών διαβουλεύσεων. Θέτουμε δε επισήμως ως πρόταση την άμεση παύση της απαίτησης ιδρύσεως Ευκτηρίου Οίκου για να μπορεί να χαρακτηριστεί ως γνωστή μία θρησκεία καθώς ο Ευκτήριος Οίκος δεν είναι κατά ανάγκη αποδεκτός στην ομολογία ενός θρησκεύματος, και προτείνουμε αντί αυτού να προέχουν τόσο η ορισμένη και αποσαφηνισμένη ομολογία και το λατρευτικό τυπικό όπως διατυπώνονται σαφώς από τον Φορέα μίας Θρησκείας, όσο και η defacto δράση του φορέα αυτού σε διάρκεια χρόνου. Καταθέτουμε τέλος ως πρόταση του Οίκου Ελλήνων Εθνικών Θύρσος, τη δυνατότητα της αμέσου χορηγήσεως νομικής προστασίας (δυνατότητα λατρευτικής δραστηριότητας δίχως κώλυμα) και σε άλλες Πολυθεϊστικές ομολογίες στην Ελλάδα , από τη στιγμή που διαμένουν μόνιμα στη χώρα θρησκευτές ή επισκέπτονται τη χώρα μας και διαμένουν σε περίοδο που υπάρχει η ανάγκη λατρευτικής δραστηριότητας βάσει των ομολογιών τους.
Εκ μέρους του Οίκου Ελλήνων Εθνικών – Θύρσος
ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΡΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΚΤΕΘΕΝΤΟΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
Στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για το εν επικεφαλίδι σχέδιο νόμου, το Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών, νομίμως εκπροσωπούμενο, φορέας της αυτοχθόνου, προαιωνίας, πολυθεϊστικής, ιστορικά γνωστής, ιστορικά συνεχούς και εθνικής θρησκείας αυτού του τόπου, η οποία αυτοπροσδιορίζεται με τον όρο «Ελληνική Εθνική Θρησκεία», θεωρεί πως
α) Απαιτείται επαναδιατύπωση του άρθρου 17 από «Τεκμαίρεται ως γνωστή θρησκεία κάθε θρησκεία και δόγμα που για την άσκηση της δημόσιας λατρείας της, τελεί σε ισχύ σχετική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ναού ή ευκτήριου οίκου της», σε «Τεκμαίρεται ως γνωστή θρησκεία κάθε θρησκεία που δεν έχει κρυφές δοξασίες και δόγματα και της οποίας οι τελετές είναι ανοικτές και προσβάσιμες σε όλους ανεξαιρέτως».
Η αντίρρησις βασίζεται στο ότι το τεθέν «τεκμήριο» είναι πλασματικό και αυθαίρετο και στοχεύει φωτογραφικά να αποκλείσει από το δικαίωμα του θρησκευτικού νομικού προσώπου κάθε θρησκεία μη αρεστή στην εξουσιάζουσα τα θρησκευτικά πράγματα της πατρίδος μας Ορθόδοξη Εκκλησία, αφού
α1. Η πολιτεία έχει αρνηθεί έως τώρα το εν λόγω «τεκμήριο» σε τέτοιους φορείς που έχουν αιτηθεί αδείας ίδρυσης και λειτουργίας ναού ή ευκτήριου οίκου, επισημαίνεται μάλιστα ότι απουσιάζει από την νομοθεσία η ρητή προθεσμία για να απαντήσει το αρμόδιο υπουργείο στα σχετικά αιτήματα με αποτέλεσμα αυτά μετά την άπρακτη παρέλευση τριμήνου να θεωρούνται σιωπηρώς απορριφθέντα. Άλλωστε αυτή η ίδια η βάση της αδειοδότησης πάσχει, αφού ως μοναδική προϋπόθεση θα έπρεπε να είναι η πολεοδομική άδεια, με τον όρο του σεβασμού της αρχής της ισότητας στην άσκηση της θρησκευτικής ελευθερίας. Επιπλέον δεν έχουν όλες οι θρησκείες ευκτηρίους οίκους (θρησκευτική εξέλιξη του ιουδαϊκού «μπεθ τφιλά») ή ναούς (όπως και εμείς), καθώς υπάρχουν και θρησκείες δενδρολατρίας ή ανοικτού περιβάλλοντος.
α2. «Γνωστή θρησκεία», αντίθετα από το ως άνω πλασματικό και αυθαίρετο «τεκμήριο», είναι, σύμφωνα με τα δεδομένα όλου του πολιτισμένου κόσμου και τουλάχιστον με το Συνταγματικό Δίκαιο που διδάσκονται οι πρωτοετείς στη Νομική, κάθε θρησκεία που δεν έχει κρυφές δοξασίες και δόγματα και της οποίας οι τελετές είναι ανοικτές και προσβάσιμες σε όλους ανεξαιρέτως, προϋποθέσεις που βεβαίως και αναμφισβητήτως πληροί η «Ελληνική Εθνική Θρησκεία».
β) Απαιτείται επίσης επαναδιατύπωση του άρθρου 02, το οποίο ορίζει μεταξύ άλλων πως «για να συσταθεί θρησκευτικό νομικό πρόσωπο χρειάζονται τριακόσια τουλάχιστον πρόσωπα». Το συγκεκριμένο σημείο συνιστά απροκάλυπτη αρνητική διάκριση και αντίκειται στην αρχή της ισότητας στην άσκηση της θρησκευτικής ελευθερίας, καθώς σε άλλους συγκεκριμένους θρησκευτικούς φορείς (άρθρο 13) παραχωρείται το αυτό δικαίωμα «έστω και αν δεν υφίστανται οι ελάχιστοι αριθμοί πιστών ή θρησκευτικών νομικών προσώπων που προβλέπονται στα προηγούμενα άρθρα».
Το αναγραφόμενο άλλωστε στην Αιτιολογική Έκθεση επιχείρημα ότι ο αριθμός 300 κρίνεται αναγκαίος τόσο για την βιωσιμότητα, την εύρυθμη λειτουργία και την οικονομική στήριξη του νομικού προσώπου, δεν ευσταθεί, αφού είναι υπερδεκαπλάσιος του κατά τον Αστικό Κώδικα απαραίτητου αριθμού μελών για σύσταση νομικού προσώπου (σωματείου) που έχει τις ίδιες ανάγκες με την θρησκευτική ένωση.
Το παρόν σχέδιο νόμου, κρίνουμε ότι είναι μεροληπτικό ως προς τον σχεδιασμό του και δεν ευθυγραμμίζεται ούτε λαμβάνει υπόψη η νομοπαρασκευαστική ομάδα που το συνέταξε τόσο την πραγματική διάσταση των εν Ελλάδι υπαρκτών de facto θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας , ούτε παραδειγματίζεται κατά το ελάχιστο από την ανάλογη ευρωπαϊκή νομολογία όπως διαμορφώνεται και σε άλλα κράτη ήδη από τη δεκαετία του 70 (υπόθεση αναγνώρισης Ásatrúarfélagið ), δεκαετία 80 (υπόθεση Odinic Rite κατοχύρωση νομικής προσωπικότητας Registered Charity status), αλλά και πολλών άλλων ακόμη περιπτώσεων σε άλλα κράτη (Ισπανία – Comunidad Odinista de España-Asatru/ επίσημη αναγνώριση 2007) ή ακόμη και πριν λίγους μήνες στη Φιλανδία στην περίπτωση Karhun kansa που ακολούθησε τις προηγούμενες περιπτώσεις από τη προηγούμενη δεκαετία και συγκεκριμένα στις αιτήσεις της «Ένωσης της Φιλανδικής Εθνικής Θρησκείας» και «Τάιβανάουλα» που αναγνωρίστηκαν το «2002» και 2007» αντίστοιχα.
Το παρόν σχέδιο νόμου, δεν λαμβάνει υπόψη τις ήδη υπάρχουσες αιτήσεις για αναγνώριση της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας που παραμένουν αναπάντητες στη πράξη αλλά που αποδεικνύουν τη de facto υπόσταση και ύπαρξη Θρησκείας και θρησκευτών (υπόμνημα ΥΣΕΕ 7 Μαϊου 2006, αλλά και πολύ νεώτερες αιτήσεις (Οίκου Ελλήνων Εθνικών- Θύρσος 17η Φεβρουαρίου 2014), επίσης δημιουργεί νομικές συνθήκες που δεν λαμβάνει υπόψη ο νομοθέτης τις ιδιαιτερότητες των ομολογιών, και εγκλωβίζει τη νομική διαδικασία σε μία γραφειοκρατική αντίληψη δίχως απαραίτητη υπόσταση (ορισμός γεωγραφικών κριτηρίων σε συνδυασμό με συγκεκριμένο αριθμό ατόμων σε αυτόν).
Παραμένουμε ως συνομιλητές προς το Υπουργείο και καλούμε ως προς τη διεύρυνση του χρόνου διαβούλευσης που πρέπει κατά τη γνώμη μας να περιλαμβάνει και απευθείας επαφές εκτός των διαδικτυακών διαβουλεύσεων.
Θέτουμε δε επισήμως ως πρόταση την άμεση παύση της απαίτησης ιδρύσεως Ευκτηρίου Οίκου για να μπορεί να χαρακτηριστεί ως γνωστή μία θρησκεία καθώς ο Ευκτήριος Οίκος δεν είναι κατά ανάγκη αποδεκτός στην ομολογία ενός θρησκεύματος, και προτείνουμε αντί αυτού να προέχουν τόσο η ορισμένη και αποσαφηνισμένη ομολογία και το λατρευτικό τυπικό όπως διατυπώνονται σαφώς από τον Φορέα μίας Θρησκείας, όσο και η defacto δράση του φορέα αυτού σε διάρκεια χρόνου.
Καταθέτουμε τέλος ως πρόταση του Οίκου Ελλήνων Εθνικών Θύρσος, τη δυνατότητα της αμέσου χορηγήσεως νομικής προστασίας (δυνατότητα λατρευτικής δραστηριότητας δίχως κώλυμα) και σε άλλες Πολυθεϊστικές ομολογίες στην Ελλάδα , από τη στιγμή που διαμένουν μόνιμα στη χώρα θρησκευτές ή επισκέπτονται τη χώρα μας και διαμένουν σε περίοδο που υπάρχει η ανάγκη λατρευτικής δραστηριότητας βάσει των ομολογιών τους.
Εκ μέρους του Οίκου Ελλήνων Εθνικών – Θύρσος
Έχουμε την γνώμη ότι εάν δεν δοθεί ένας νομικά ορθός ορισμός της έννοιας «γνωστή θρησκεία», λαμβάνοντας υπόψη την ιστορική και κοινωνική πραγματικότητα, ο νομοθέτης εθελοτυφλεί ως προς το ζήτημα της θρησκευτικής ελευθερίας και ουσιαστικά δεν το επιλύει, αν βέβαια αυτή είναι η πρόθεσή του!
Το να δημιουργείται απλώς ένα πλασματικό τεκμήριο ότι «γνωστή θρησκεία» είναι αυτή που έχει λάβει «άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ναού ή ευκτήριου οίκου», ενώ για να λάβει την σχετική άδεια, απαιτείται να… είναι «γνωστή θρησκεία», είναι σαν να κυνηγάει κανείς την σκιά του, πράγμα που είναι απαράδεκτο για ένα νομοθέτημα.
Συνεπώς, η πρότασή μας συνοψίζεται στο εξής:
Να δοθεί πρώτα ένας νομικός ορισμός της έννοιας «γνωστή θρησκεία», και κατόπιν πάνω σε αυτόν, δίκην θεμελίου, να ρυθμιστούν όλα τα υπόλοιπα.