Άρθρο 02 – Θρησκευτικό Νομικό Πρόσωπο

Ένωση προσώπων της αυτής θρησκευτικής κοινότητας, η οποία επιδιώκει τη συστηματική και οργανωμένη άσκηση της λατρείας της και τη συλλογική εκδήλωση των θρησκευτικών πεποιθήσεων των μελών της, αποκτά προσωπικότητα, όταν εγγραφεί σε ειδικό δημόσιο βιβλίο (Θρησκευτικών Νομικών Προσώπων) που τηρείται στο πρωτοδικείο της έδρας του. Για να συσταθεί θρησκευτικό νομικό πρόσωπο χρειάζονται τριακόσια τουλάχιστον πρόσωπα, εκ των οποίων ένας τουλάχιστον είναι ο θρησκευτικός λειτουργός, ιερουργός ή ποιμένας της θρησκευτικής κοινότητας, στον οποίο έχει ανατεθεί η τέλεση των θρησκευτικών τελετών, ο οποίος πρέπει να είναι Έλληνας ή πολίτης κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή αλλοδαπός νόμιμα διαμένων στην Ελλάδα.

  • 9 Απριλίου 2014, 11:23 | Νίκος Νίκου

    Είναι θέμα σοβαρό η δυνατότητα με μια απλή απόφαση πρωτοδικείου ηίδρυση «θρησκευτικής κοινότητας» τριακοσίων τουλάχιστον ατόμων εκ των οποίων ένας τουλάχιστον είναι ο θρησκευτικός λειτουργός, ιερουργός ή ποιμένας της θρησκευτικής κοινότητας, στον οποίο έχει ανατεθεί η τέλεση των θρησκευτικών τελετών και ο οποίος μπορεί να είναι ακόμη και αλλοδαπός με άδεια παραμονής στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει λόγος να ψηφιστεί τέτοιος νόμος. Μπορούν στην Ελλάδα όσοι θέλουν να ασκήσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, αφού μπορούν ακόμη και να προσεύχονται δημοσίως σε πάρκα, πλατείες κ.λ.π., κυριολεκτικά «καταλαμβάνοντας» προσωρινά δημόσιους χώρους. Στη χώρα μας έχουμε θρησκευτική ελευθερία και μάλιστα με το παραπάνω καθ’ υπέρβαση ακόμη και των νόμων του κράτους. Με το νόμο αυτό θα δύνανται κάνοντας κατάχρηση αυτού του ίδιου νόμου να αποκρυβούν κάτω από το πρόσχημα θρησκευτικής κοινότητας ακόμη και τρομοκρατικές οργανώσεις. Ψήφιση τέτοιου νόμου μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει και κανένα ουσιαστικό όφελος. Πρέπει να στραφούμε σε αναζήτηση νόμων που θα προάγουν τη δικαιοσύνη και την ισονομία των πολιτών, τη μείωση της ανεργίας και της ανέχειας, τη δίκαια φορολόγηση και το δίκαιο καταμερισμό των φορολογικών βαρών (δεν μπορεί οι βουλευτές να είναι αφορολόγητοι σαν να έχουμε καθεστώς τυρρανίας) και να θεσπίσουμε διαδικασίες παρέμβασης της Ελλάδας ως κράτους σε άλλα κράτη όπου διώκεται ο χριστιανισμός και οι θρησκευτικές ελευθερίες γενικότερα. Διαφωνούμε κάθετα με την ψήφιση αυτού του νόμου, ιδιαίτερα μάλιστα αυτή την κρίσιμη περίοδο.

  • 8 Απριλίου 2014, 20:56 | Καραβας Χρηστος

    Αξιότιμε κύριε υπουργέ.

    Ως λειτουργός Της Αποστολικής Εκκλησίας Νίκαιας η οποία λειτουργεί νόμιμως με άδεια Ευκτήριου Οίκου απρόσκοπτα απο την δεκαετία του 1950 και ώς ενεργό μέλος της Αδελφότητος Εκκλησιών Πεντηκοστής Ελλάδος θα ήθελα και σε αυτό βρίσκεται σύμφωνο και το εκκλησίασμα της τοπικής μας εκκλησίας να σας θέσω υπόψιν ότι συμφωνούμε και ενισχύουμε την άνωθι καταγεγραμμένη θέση της Αδελφότητος Εκκλησιών Πεντηκοστής Ελλάδος όσον αφορά το σχέδιο νόμου το οποίο βρίσκεται υπό διαβούλευση. Παρακαλούμε πως η άνωθι προαναφερθήσα θέση ληφθεί σοβαρά υπόψιν εκ μέρους σας.

    Μετά τιμής

    Χρήστος Καραβάς λειτουργός της Αποστολικής Εκκλησίας Πεντηκοστής Νίκαιας.

  • 7 Απριλίου 2014, 20:02 | Χαρίσης Θεοδόσιος

    Το να εγγραφεται καθε γνωστη θρησκεια στα ειδικα βιβλια του κρατους φαινεται να χωλαινει ως προς το απορρητο της προσωπικης ζωης, των μεταφυσικων θεωριων που ο καθεις πιστευει, ( δηλαδη του εσωτερικου του κοσμου που ειναι νομικα αδιαφορος αφου τον νομο ενδιαφερει μονο η πραξη) κτλ. Νομιζω πως το Κρατος δεν πρεπει να θεωρησει τον εαυτο του αρμοδιο για κατι τετοιο. Δηλαδη θεματοφυλακα των ειωνει καταστατικων των θρησκευματων – σωματειων, οπως βλεπει τις θρησκειες συμφωνα με το παραδοξο αυτο νομοσχεδιο. Θα πρεπει να αφησει τις θρησκειες να αναπτυχθουν μονες τους , εφοσον ομως δεν παραβιαζουν δικαιωματα, νομους, ΕΣΔΑ κτλ. Και αν μια θρησκεια αντεξει στον χρονο και αυξησει τους πιστους (χωρις προσηλυτισμους) θα πει πως μπορει να υπαρχει. Και επομενως με κριτηρια που εν καιρω θα ωριμασουν το Κρατος θα απευθυνεται στις θρησκειες με τον προσηκοντα τροπο (θετοντας δικαιωματα και υποχρεωσεις).
    Τελος, η αληθεια ειναι πως στο μετρο που ο εν λογω νομος βλεπει τις θρησκειες ευκολα ως ιδιαιτερα σωματεια, θα ηταν παρακινδυνευμενο να ψηφιστει, δεδομενου οτι μια εξτρεμιστικη οργανωση δεν θα δηλωνε παρανομους σκοπους της κι ετσι αργοτερα θα τους ασκουσε πιο ευκολα με τα προνομια αναγνωρισμενης θρησκειας… Με τιμη.

  • 7 Απριλίου 2014, 13:24 | Κ.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Αυτό σημαίνει ότι κάθε θρησκευτική μειονότητα θα έχει το δικαίωμα και θεσμικά πλέων να ιδρύει εκκλησίες και χώρους λατρείας οπότε δίνουμε το δικαίωμα στις μειονότητες να έχουν τα ίδια δικαιώματα με την υπάρχουσα και επικρατέστερη θρησκεία βάση του συντάγματος την ορθοδοξία.
    Αυτό είναι ενάντια στο σύνταγμα μας πρώτων και δεύτερων τι θα γίνει με τόσους αλλόθρησκους που έχουμε ειδικά ισλαμιστές, να ξεφυτρώνουν ανά 300 άτομα ισάριθμα τζαμιά.
    Δεν βλέπω σε τι μπορεί να ωφελήσει ένας τέτοιος νόμος αφού έχουν είδη 100 και παραπάνω χώρους για να προσεύχονται.
    Αν αυτοί οι χώροι μετατραπούν σε 100 τζάμια τι θα γίνει η πατρίδα μας;

  • 5 Απριλίου 2014, 00:34 | ΚΡΙΤΩΝ ΣΕΙΡΙΟΣ

    ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ

    ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΙΕΡΟΠΡΑΞΙΑ ΤΕΛΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ [ ΦΟΝΟ, ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ, ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ ], ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΙΕΡΕΙΣ – ΙΕΡΕΙΕΣ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ, ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΙΕΡΟΠΡΑΚΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ , ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ , ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΑΡΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ; ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΩΜΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΩΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ;

  • 4 Απριλίου 2014, 23:26 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Φ. ΣΤΑΜΑΤΗΣ

    Στο επάγγελμα είμαι δικηγόρος για 32 χρόνια. Δεν καταλαβαίνω τη σκοπιμότητα των 300 μελών για να αναγνωρισθεί η νομική προσωπικότητα. Αυτό είναι απαράδεκτο, αφού σε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, π.χ. εμπορική, απαιτείται ακόμη και ένα άτομο, για σωματείο 20. Επομένως γιατί για τον ευκτήριο οίκο να απαιτούνται 300. Το σημαντικό είναι είναι να είσαι γνωστη θρησκεία, που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αποκρυφιστικοί σκοποί , που μπορούν να μπορούν να απειλήσουν βασικά δικαιώματα ανθρώπων. Όταν επομένως με αυτή την έννοια είσαι γνωστή θρησκεία τότε ο αριθμός περιττεύει. Η νομική προσωπικότητα έχει σχέση με δικαιώματα και υποχρεώσεις του νομικού προσώπου. Δηλαδή να μπορεί να έχει περιουσία, να ασκεί πράξεις λατρείας, που έχουν νομική προέκταση, ήτοι γάμους κ.λ.π. Για όλα αυτά δεν έχει καμία σημασία , αν είσαι 20 ή 20.000…..ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΙΣΩΣ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΕΞΑΙΡΕΣΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΛΟΓΩ …ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ, οπότε σε αυτό το σημείο θα μπορούσαν να υπάρξουν πρόσθετες εγγυήσεις . ΟΜΩΣ για απλά λατρευτικά θέματα ή τελετές , πχ. γάμους , κηδείες , περιουσία , λογαρισμος σε τράπεζα , παράσταση σε αρχές και δικαστήρια κ.λ.π. ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ 20 ΑΤΟΜΑ, ως συμβαίνει σε συλλόγους. ΑΛΛΩΣ ΘΑ ΕΡΜΗΝΕΝΕΥΤΕΙ, ΟΤΙ ΑΠΟΠΕΙΡΑΤΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΕΥΚΤΗΡΙΩΝ ΟΙΚΩΝ ΜΕ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.κΑΙ επειδή αυτό δεν μπορεί να γίνει σε δημοκρατίες. απλά ……θα αποτύχει η εφαρμογή του νόμου με την «τοις πραγμασι»λειτουργία χωρίς…. νομική προσωπικότητα. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 4 Απριλίου 2014, 19:18 | Παγόσμια Αποστολική Εκκλησία Του Ιησού Χριστού

    Σχετικά με τον αριθμό 300 ατόμων. Κατά την αναφορά του άρθρου 17, με άδεια λειτουργούν στην Ελλάδα 200 θρησκευτικοί χώροι 80 δογμάτων και θρησκειών. Μόνο 2 ή 3 διαθέτουν ξεχωριστά σε επίπεδο Δήμου ή τοπικής Περιφέρειας τα απαιτούμενα 300 άτομα για να αποκτήσουν Νομική Προσωπικότητα και συνεπώς οι υπόλοιποι 197 αποκλείονται από το νόμο αυτό, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 17 αναγνωρίζονται από την Ελληνική Πολιτεία ως γνωστές θρησκείες αφού τους έχει χορηγήσει η Πολιτεία σχετική Άδεια.
    Η απαίτηση αυτή των 300 ατόμων όχι μόνο δεν διευκολύνει και ρυθμίζει την οργάνωση των θρησκευτικών ομάδων προστατεύοντας την θρησκευτική ελευθερία αλλά περιπλέκει περισσότερο την κατάσταση αφού στην παρ.2 του άρθρου 13 αναφέρεται ότι σε αντίθετη περίπτωση καμία Δημόσια Υπηρεσία δεν θα συναλλάσσεται με αυτά.
    Σημειωτέον ότι οι Λειτουργούντες ήδη νόμιμα Ναοί, Ευκτήριοι Οίκοι κλπ. συναλλάσσονται και με το Δημόσιο, διαθέτουν ΑΦΜ υποβάλουν Φορολογικές Δηλώσεις και αλληλογραφούν με διάφορες Υπηρεσίες του Δημοσίου.
    Η αιτιολογία που αναφέρεται στην Αιτ. Έκθεση ότι για τις Ενορίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας απαιτούνται 300 οικογένειες (ΦΕΚ Α 1/80) αφορά πληθυσμό πόλης 10000 κατοίκων. Στην Ελληνική όμως πραγματικότητα για τους Ετεροδόξους που από τις 200 Άδειες Λατρευτικών χώρων 2 ή 3 διαθέτουν τοπικά τα 300 άτομα η αιτιολογία αυτή δεν δικαιολογεί τον αποκλεισμό των 197 αυτών Θρησκευτικών Κοινοτήτων. Εξάλλου στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης (π.χ. Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Ουγγαρία, Δανία, Σουηδία κλπ.) όπως αναφέρεται και στην Αιτ. Έκθεση την Νομική Προσωπικότητα οι Θρησκευτικές Κοινότητες την λαμβάνουν σύμφωνα με τις Διατάξεις περί Σωματείων που σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα στην Ελλάδα απαιτούνται 20 άτομα (άρθρο 78 Α.Κ.). Αυτός είναι και ο λόγος που οι άνω Ευκτήριοι Οίκοι προσπαθούν εκ πλαγίου να έχουν αυτή την Νομική Προσωπικότητα ιδρύοντας Σωματεία με 20 άτομα για να δικαιοπρακτούν νόμιμα.
    Ζητείται λοιπόν ο Απαιτούμενος αριθμός ατόμων να είναι 20 άτομα όπως προβλέπει το άρθρο 78 του Α.Κ.
    Εάν ο συνολικός αριθμός ατόμων καθοριστεί να αφορά την Επικράτεια και λαμβάνοντας υπόψη αφενός ότι οι Κοινότητές μας είναι διάσπαρτες σε όλη την Ελλάδα και αφετέρου για να μη μείνουν έξω οι 197 Εκκλησίες -που θα πρέπει τώρα η Πολιτεία να ρυθμίσει το θέμα και να μη υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες Θρησκευτικών Κοινοτήτων- προτείνεται να γίνει η εξής ρύθμιση.
    .
    Πιστεύοντας στη δίκαιη εκ μέρους σας τοποθέτηση, σας ευλογούμε στο όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού.
    Για την Παγκόσμια Αποστολική Εκκλησία Του Ιησού Χριστού , Ηλίας Ντούφας (Ποιμένας- Λειτουργός)

  • 4 Απριλίου 2014, 10:48 | Δημήτριος Κ. Αποστολόπουλος

    Σύμφωνα με το Άρθρο 2 ο θρησκευτικός λειτουργός μπορεί να είναι αλλοδαπός που διαμένει νόμιμα στην Ελλάδα. Είναι δυνατόν, λοιπόν, ένας αλλοδαπός με μια απλή-προσωρινή άδεια παραμονής να θεωρείται θρησκευτικός λειτουργός και μαζί με 300 π.χ. ισλαμιστές – που επίσης έχουν απλή-προσωρινή άδεια παραμονής – να μπορούν να ιδρύσουν μία ανεξάρτητη Ισλαμική Κοινότητα που θα δραστηριοποιείται νόμιμα, θα ιδρύει τζαμιά κ.λπ. και μάλιστα σε όλη την ελληνική επικράτεια; Σίγουρα στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να μπουν περιορισμοί!

  • 3 Απριλίου 2014, 18:11 | Γεώργιος Κιντσάκης

    Ο αριθμός 300 είναι λογικός, καθώς μόνο από την απόκτηση της νομικής προσωπικότητας, η θρησκευτική κοινότητα θα έλκει ειδικά δικαιώματα και ο λειτουργός της ειδικής αναγνώρισης.

  • 3 Απριλίου 2014, 17:50 | Μασρούρ Τζαβίντ

    1. Η πρόβλεψη ενός θρησκευτικού λειτουργού, ιερουργός ή ποιμένας καλύπτει μεν τις θρησκείες εκείνες που έχουν ιερατείο και κληρικούς, δυσχεραίνει όμως την λειτουργία των θρησκευτικών κοιλοτήτων που διοικούνται διαφορετικά -παραδείγματος χάρη από συλλογικά αιρετά όργανα- χωρίς να έχουν ιερατείο. Οι κοινότητες αυτές συνεπώς, υποχρεώνονται να ορίσουν ως θρησκευτικό λειτουργό ένα άτομο που στην ουσία δεν έχει καμία αρμοδιότητα ή εξουσία, μόνο και μόνο για να πληρούν τις απαιτήσεις του νόμου που βασίστηκε σε παραδείγματα άλλων θρησκειών ή δογμάτων χωρίς να λάβει υπόψη του τις υπάρχουσες θρησκευτικές κοινότητες και τον τρόπο λειτουργίας και διοίκησης τους.

    2. Εάν σε διάφορες πόλεις ιδρυθούν κοινότητες μιας συγκεκριμένης θρησκείας, ποια είναι η απαίτηση του νόμου: 300 μέλη σε κάθε πόλη ή 300 σε όλη την επικράτεια;

    3. Τι προβλέπεται σε περίπτωση μεταβολής του αριθμό των πιστών. Εάν δηλαδή αποχωρήσουν μερικοί και ελαττωθεί ο αριθμός από 300, τι προβλέπεται;

  • 3 Απριλίου 2014, 13:42 | Μασρούρ Τζαβίντ

    1. Η πρόβλεψη ενός θρησκευτικού λειτουργού, ιερουργός ή ποιμένας καλύπτει μεν τις θρησκείες εκείνες που έχουν ιερατείο και κληρικούς, δυσχεραίνει όμως την λειτουργία στις θρησκείες και θρησκευτικές κοινότητες που διοικούνται διαφορετικά -παραδείγματος χάρη από συλλογικά αιρετά όργανα- χωρίς να έχουν ιερατείο. Οι κοινότητες αυτές συνεπώς υποχρεώνονται να ορίσουν ένα άτομο που στην ουσία δεν έχει καμία αρμοδιότητα ή εξουσία ως θρησκευτικός λειτουργός μόνο και μόνο για να πληρούν τις απαιτήσεις του νόμου που βασίζεται κυρίως σε παραδείγματα θρησκειών ή δογμάτων που έχουν ιερατείο χωρίς να λάβει υπόψη του τις υπάρχουσες στην Ελλάδα θρησκευτικές κοινότητες και τον τρόπο λειτουργίας και διοίκησης τους.

    2. Εάν σε διάφορες πόλεις ιδρυθούν κοινότητες μιας συγκεκριμένης θρησκείας, ποια είναι η απαίτηση του νόμου: 300 μέλη σε κάθε πόλη ή 300 σε όλη την επικράτεια;

    3. Τι προβλέπεται σε περίπτωση μεταβολής του αριθμό των πιστών. Εάν δηλαδή αποχωρήσουν μερικοί και ελαττωθεί ο αριθμός από 300, τι προβλέπεται;

  • 3 Απριλίου 2014, 06:50 | Παναγιώτης Κοριανίτης

    Εκφράζω την ανησυχία μου καθώς και την λύπη μου γι’ αυτόν το νέο νόμο. Η εκκλησία μας είναι μικρότερη σε αριθμό από τα 300 μέλη παρόλα ταύτα βρίσκεται σε πλούσιο τουριστικά τόπο, στην Ζάκυνθο. Η εκκλησία μας εξυπηρετεί όχι μόνο τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, έστω και μικρής, αλλά επίσης και τις ανάγκες των παραθεριστών από την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και Ευρώπη. Πάνω από 300,000 τουρίστες παραθερίζουν στο όμορφο νησί μας και δεκάδες ζευγαριών κάθε χρόνο προτιμούν να τελούν τους γάμους των στην εκκλησία μας. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το πλήγμα σε μας δεν θα είναι μόνο θρησκευτικό αλλά πολιτιστικό και τουριστικό.
    Σας παρακαλώ θερμά να μετατρέψετε τον νόμο ούτως ώστε οι μικρές κοινότητες σαν την δική μας που βρίσκονται σε τουριστικά μέρη της πατρίδας μας να μπορούν να συνεχίσουν το έργο που προσφέρουν όχι μόνο προς την θρησκευτική πεποίθηση των κατοίκων αλλά και την πατρίδα μας με τα εισοδήματα αυτών που παραθερίζουν.
    Ως παράδειγμα θα σας αναφέρω την πρόσκληση Ελληνοαμερικανών να τελέσω τον γάμο τους μεταβαίνοντας από την Ζάκυνθο στην Σαντορίνη, καθώς και έτερο ζευγάρι στην Κεφαλονιά.
    Περιμένω την απάντησή σας με ανησυχία,
    Με σεβασμό,
    Παναγιώτης Κοριανίτης
    Θρησκευτικός λειτουργός Βιβλικής Βαπτιστικής Εκκλησίας Ζακύνθου

  • 2 Απριλίου 2014, 23:59 | ΤΣΕΛΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Στο άρθρο 2 αναφέρεται ότι για να συσταθεί ένα θρησκευτικό νομικό πρόσωπο, χρειάζονται τριακόσια τουλάχιστον πρόσωπα. Αυτό όμως αδικεί τις θρησκευτικές κοινότητες οι οποίες είναι μικρές και δεν συμπληρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό. Στο άρθρο 2 παρ.1 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, το οποίο Κυρώθηκε με το Ν.2462/1997 (ΦΕΚ Α’ 25/26.2.97),(εφεξής Δ.Σ.Α.Π.Δ.) αναφέρεται ότι τα Συμβαλλόμενα Κράτη δεν πρέπει να επιτρέπουν μέσα στην επικράτειά τους οποιαδήποτε διάκριση, ιδίως φυλής, χρώματος, γένους, γλώσσας, θρησκεύματος, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής προέλευσης, περιουσίας, γέννησης ή κάθε άλλης κατάστασης. Αυτό όμως αποτελεί διάκριση απέναντι στις μικρές θρησκευτικές κοινότητες, τα μέλη των οποίων δεν θα μπορούν να ασκήσουν αυτό το δικαίωμα, το οποίο θα μπορούν να ασκήσουν μέλη μεγαλύτερων θρησκευτικών κοινοτήτων. Αυτό είναι διάκριση με βάση την αριθμητική τους κατάσταση. Επίσης στο Σύνταγμα της Ελλάδος στο άρθρο 4 παρ. 1 και 2, λέει ότι όλοι οι Έλληνες πολίτες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου, και έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις. Έτσι όμως ένας Έλληνας πολίτης που ανήκει σε μία μικρή θρησκευτική ομάδα δεν έχει τα ίδια δικαιώματα που έχει ένας άλλος που ανήκει σε μεγαλύτερη θρησκευτική ομάδα. Εγώ προτείνω Θρησκευτικό Νομικό Πρόσωπο να μπορεί να συσταθεί από ένωση προσώπων της αυτής θρησκευτικής κοινότητας, εφόσον το επιθυμούν, ανεξαρτήτως αριθμού προσώπων. Άλλωστε ο νόμος πρέπει να δείχνει την ευαισθησία του ακριβώς εκεί, στις μικρές και αδύνατες θρησκευτικές ομάδες.

  • 2 Απριλίου 2014, 20:15 | Νίκος Βασιλείου

    Στην τελευταίά φράση, να διαγραφεί η πρόβλεψη «ή αλλοδαπός νόμιμα διαμένων στην Ελλάδα.»

  • 2 Απριλίου 2014, 16:58 | ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

    Άρθρο 02 – Θρησκευτικό Νομικό Πρόσωπο

    Συμφωνώ με τον αριθμό των 300 τουλάχιστον προσώπων υπό την αίρεση των σχολίων μου στο άρθρο 01. Είναι σημαντικό οι 300 αυτοί να είναι Έλληνες πολίτες με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των Ελλήνων πολιτών.
    Προτείνω να περιορισθεί στον όρο «θρησκευτικός λειτουργός» που καλύπτει όλες σχεδόν τις θρησκευτικές κοινότητες.
    Προτείνω επίσης ο θρησκευτικός λειτουργός να είναι μόνον Έλληνας πολίτης, ο οποίος θα είναι και υπεύθυνος απέναντι στον Ελληνικό Νόμο.
    Ο πολίτης κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα είναι προφανώς ενταγμένος σε κάποια θρησκευτική κοινότητα της χώρας προέλευσης με τα ανάλογα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
    Τέλος ο αλλοδαπός νόμιμα διαμένων στην Ελλάδα θα κινδυνεύει να δημιουργεί σύγχηση στις σέσεις του με την πολιτεία, τις οικονομικές εφορίες, το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, σε μια Ελληνική θρησκευτική κοινότητα.

  • Και πάλι την περιέκοψε και προτείναμε αν το σύνολο των ατόμων ειναι για την Επικράτεια( για να λάβει η Θρησκευτική Κοινότητα Νομική Προσωπικότητα να είναι 200 για την Επικράτεια, ή 150 για την Περιφέρεια ή 100 για τον Νομό ή 20 για το Δήμο).

  • Επειδή η τελευταία παράγραφος στο άρθρο 2 κόπηκε από το Σύστημα την επανυποβάλλουμε.
    παρακαλούμε να δεχτείτε την εξής ρύθμιση.

    όπως καθορίζει το άρθρο 78 Α.Κ.και ισχύει και στην Ευρώπη.

  • Άρθρο2. ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ 300 ΑΤΟΜΑ ΤΟΠΙΚΑ
    Όπως αναφέρεται στο άρθρο 17 της Αιτιολογικήε Έκθεσης στην Ελλάδα λειτουργούν ήδη με Άδεια πάνω από 200 θρησκευτικοί χώροι με 80 ονομασίες από τους οποίους 2ή 3 διαθέτουν ξεχωριστά σε επίπεδο Δήμου ή Περιφέρειας τα 300 άτομα και συνεπώς οι υπόλοιποι 197 αποκλείονται από το νόμο αυτό, ενώ με το άρθρο 17 αναγνωρίζονται από την Ελληνική Πολιτεία σαν γνωστή θρησκεία αφού τους έχει χορηγήσει και σχετική Άδεια.
    Η προυπόθεση λοιπόν αυτή θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι αν η παρ.2 και 3 του άρθρου 13 αναφέρεται και σε εκείνους που δεν είναι στην κατάσταση κατάσταση, όπως γράφει, (παρ.3) τότε καμία Δημόσια Υπηρεσία δεν θα συναλλάσσεται μαζί τους.
    Σημειωτέον ότι οι λειτουργούντες σήμερα νόμιμα αν και χωρίς Προσωπικότητα, διαθέτουν σαν Νομικές -για την φορολογία- Οντότητες, ΑΦΜ υποβάλουν Φορολογικές Δηλώσεις και αλληλογραφούν με τις Δημόσιες Υπηρεσίες.
    Η αιτιολογία για τα 300 τοπικά άτομα που αναφέρεται στην σελίδα 26 της Έκθεσης για τις Ορθόδοξες Ενορίες (ΦΕΚ Α 1/80) αφορά την διοίκηση του Ελληνικού πληθυσμου 11.000.000 και συγκεκριμένα 10000 κατοίκους.
    Για τους Ετερόδοξους όμως που είναι μειονότητα η αιτιολογία αυτή δεν δικαιολογεί τον αποκλεισμό των 197 Θρησκευτικών Κοινοτήτων που είναι διάσπαρτες σε όλη την Ελλάδα.
    Εξάλλου όπως αναφέρει η Έκθεση στη σελίδα 14 και επόμενες στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία,Αγγλία, Γαλλία, Κάτω χώρες κλπ.)λαμβάνουν την Νομική Προσωπικότητα οι Θρησκευτικές Κοινότητες σύμφωνα με τις διατάξεις περί Σωματείων που στην Ελλάδα το άρθρο 78 του Ελληνικού Αστικού Κώδικα απαιτεί 20 άτομα.
    Θα πρέπει να σταματήσει αυτό το θέμα να αντιμετωπίζεται εκ πλαγίου ιδρύοντας παράλληλα οι Ευκτήριοι Οίκοι κλπ.Σωματεία για να μπορούν να δικαιοπρακτούν με Νομική Προσωπικότητα.
    Η Πολιτεία θα πρέπει τώρα να αντιμετωπίσει συνολικά το θέμα για όλους για να μη υπάρχουν διαφόρων Νομικών καθεστώτων Θρησκευτικές Κοινότητες,και για να μη έρχεται η Νομολογία των Δικαστηρίων να καλύπτει το θέμα αυτό.
    Εαν παρά ταύτα ο συνολικός αριθμός των ατόμων διευκρινιστεί στο νόμο ότι αφορά την Επικράτεια τότε για να μη μείνουν έξω από το νόμο οι υπόλοιποι 197 παρακαλούμε να δεχτείτε την εξής σαφή ρύθμιση.
    όπως καθορίζει το άρθρο 78 Α.Κ. και ισχύει και στην Ευρώπη.

  • 2 Απριλίου 2014, 12:40 | Παντελής Τάντσης

    Φοβούμαι ότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο πάσχει συνταγματικά και μάλιστα πολλαπλώς. Δεν πρόκειται να περάσει από το ΣτΕ, τον Άρειο Πάγο και τα άλλα δικαστήρια . Ειδικώτερα:
    A.1. Κατά το άρθρο 4 παρ.1 και 2 του Συντάγματος «οι ΄Ελληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου….( και) έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις»
    2. Κατά το άρθρο 9Α » ο καθένας έχει δικαίωμα προστασίας από τη συλλογή, επεξεργασία και χρήση …των προσωπικών του δεδομένων, όπως νόμος ορίζει». Στο άρθρο 7 του εκτελεστικού νόμου 2472/97 προβλέπονται επί λέξει «1. Απαγορεύεται η συλλογή και η επεξεργασία ευαίσθητων δεδομένων.2. Κατ΄εξαίρεση επιτρέπεται η συλλογή και η επεξεργασία ευαίσθητων δεδομένων….ύστερα από άδεια της Αρχής, όταν συντρέχουν μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες προϋποθέσεις…..3. η επεξεργασία είναι απαραίτητη για την εξυπηρέτηση των αναγκών της εγκληματικής ή σωφρονιστικής πολιτικής…». Δεν αναφέρω τις άλλες περιπτώσεις διότι ακόμη περισσότερο δεν προσφέρονται προς εφαρμογή. Σημειώνω ότι κατά το άρθρο 2 στοιχείο β΄του ιδίου νόμου,»..οι θρησκευτικές πεποιθήσεις» και «η συμμετοχή σε ένωση» είναι «ευαίσθητα δεδομένα».
    3. Το άρθρο 13 του Συντάγματος καθιερώνει το απαραβίαστο της θρησκευτικής συνείδησης το δε άρθρο 9 της Συνθήκης της Ρώμης (Ν. 2359/1953) που επιβάλλει την «ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας» ορίζει στην παράγραφο 2 ότι » Η ελευθερία εκδηλώσεως της θρησκείας ή των πεποιθήσεων δεν επιτρέπεται να αποτελέσει αντικείμενο ετέρων περιορισμών πέραν των προβλεπομένων υπό του νόμου και αποτελούντων αναγκαία μέτρα, εν δημοκρατική κοινωνία, διά την δημοσίαν ασφάλειαν, την προάσπισιν της δημοσίας τάξεως, υγείας και ηθικής, ή την προάσπισιν των δικαιωμάτων και ελευθεριών των άλλων».
    Ομοίως, με το άρθρο 18 του Διεθνούς Συμφώνου για τα ατομικά κλπ δικαιώματα του ανθρώπου που κυρώθηκε με το νόμο 2462/1997″2. Κανείς δεν υπόκειται σε καταναγκασμό που θα μπορούσε να παρεμποδίσει την ελευθερία του να έχει ή να υιοθετήσει τη θρησκεία ή τις πεποιθήσεις της επιλογής του».
    Β.α. Με το άρθρο 2 του νομοσχεδίου » Για να συσταθεί θρησκευτικό νομικό πρόσωπο χρειάζονται τριακόσια τουλάχιστον άτομα».
    Στο άρθρο 12 προβλέπεται ότι αν θέλει το θρησκευτικό πρόσωπο να θεωρηθεί «Εκκλησία» πρέπει να συνεργασθεί με άλλα δύο τουλάχιστον θρησκευτικά πρόσωπα της αυτής θρησκείας (προφανώς εννοεί»ομολογίας»). Πρέπει δηλαδή να υπάρχει η υπογραφή για τη δικαστική σύστασή τους (αρ. 3), τουλάχιστον 900 ατόμων των οποίων τα ονόματα θα έχει πλέον στη διάθεσή του το Κράτος αλλά και οποιοσδήποτε άλλος.
    β. Με το άρ. 13 αναγνωρίζονται εκ προοιμίου ως ίδια(;) θρησκευτικά νομικά πρόσωπα, «χωρίς καμία άλλη διατύπωση και χωρίς την τήρηση των διαδικασιών που ορίζονται στα άρθρα 3 και 12. έστω και αν δεν υφίαστανται οι ελάχιστοι αριθμοί πιστών ή θρησκευτικών νομικών προσώπων….οι κάτωθι Εκκλησίες και οι θρηκευτικές κοινότητές τους…. 1. Αγγλικανική Εκκλησία της Ελλάδος ,2.Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία, 3. Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία ,4.Κοπτορθόδοξη Εκκλησία της Αιγύπτου και 5. Μητρόπολη Ορθοδόξων Αρμενίων Ελλάδας. Επιπλέον, με το άρθρο 16, οι διατάξεις του νόμου αυτού (εάν καταστεί νόμος), δεν εφαρμόζονται ως προς την οργάνωσή τους και τους λειτουργούς για α)την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος β) τους Ιουδαίους της Ελλάδος και γ) τους Μουσουλμάνους της Ελλάδος.
    Γ. Η αντιπαραβολή των συνταγματικών και νομικών διατάξεων που παρατέθηκαν (και δεν είναι οι μόνες) προς τις παραπάνω διτάξεις του νομοσχεδίου, θα αρκούσε στον μέσο νου, για την ανάδειξη του εώλου των τελευταίων.
    ΄Ομως απευθύνω συνοπτικά τα εξής προκύπτοντα ερωτήματα.
    1. Αν οι εξαιρέσεις του άρθρου 13 έχουν ως λόγο το γεγονός ότι υφίστανται ήδη, τότε δεν υπάρχει ανισότητα στην αντιμετώπιση των πολιτών που θα θέλουν στο μέλλον να οργανωθούν θρησκευτικά; Δεν θα υπήρχε ανισότητα αν προβλεπόταν μεταβατικό στάδιο για τις υφιστάμενες θρησκευτικές κοινότητες.Και γιατί δεν συμπεριλαβάνονται στις εξαιρέσεις και όλες οι υπόλοιπες (πάμπολλες) υφιστάμενες θρησκευτικές κοινότητες, μερικές εκ των οποίων (π.χ. Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής) είναι πολλαπλάσιες σε αριθμό πιστών;
    Αν πάλι οι εξαιρέσεις οφείλονται στο ολιγάνθρωπο ορισμένων Εκκλησιών, δεν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται σε αυτές και οι λοιπές ολιγάνθρωπες θρησκευτικές ομάδες, πολύ δε περισσότερο οι πολυάνθρωπες;
    2. Δεν παραβιάζεται η προστασία των «ευαισθήτων δεδομένων» των πολιτών από το ίδιο το Κράτος που θα έπρεπε να την εξασφαλίζει; Δεν θα περιέλθει , μέσω της δικαστικής διαδικασίας, σε γνώση του κράτους και όποιου άλλου επιθυμεί, η θρησκευτική ιδιαιτερότητά τους, με τις εντεύθεν,εν δυνάμει, παρενέργειες;
    3. Δεν είναι αποτρεπτικό για τον πολίτη η συμμετοχή του σε μη αρεστή στην «επικρατούσα θρησκεία» θρησκευτική ομάδα, όταν γνωρίζει ότι το όνομά του θα δημοσιοποιηθεί διότι τα απαιτηθεί , πιθανώς, και η υπογραφή του για τη συμπλήρωση των τριακοσίων μελών;
    Είναι αφύσικο να φοβάται δυσμενείς εξελίξεις στη σταδιοδρομία του ή στην ηρεμία του κοκ όταν στην «επικρατούσα θρησκεία» υφίσταται επίσημη οργάνωση «αντιαιρετικού αγώνα» αλλά και κρατούσα εντός των κόλπων της άποψη ότι κάθε μη ορθόδοξος χριστιανός είναι αιρετικός;Δεν θα έχει να αντιμετωπίσει τη δυσπιστία ή προκατάληψη γενικά που υπάρχει στο μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας;
    Δεν καταργείται έτσι, έμμεσα, το απαραβίαστο της θρησκευτικής συνειδήσεως καθώς και η ελευθερία άσκησης της θρησκευτικής λατρείας;
    Ποια από τις εξαιρέσεις του άρθρου 9 της συνθήκης της Ρώμης μπορεί να δικαιολογήσει τη θέσπιση τέτοιων περιορισμών που αναμφίβολα φαλκιδεύουν την θρησκευτική ελευθερία και γιατί η προϋπόθεση των τριακοσίων ατόμων;
    Και άλλα ερωτήματα μπορούν να τεθούν που πιθανώς θα καλυφθούν από άλλους, λόγω της σπουδαιότητας του νομοσχεδίου.
    Ο κ. Υπουργός, αν απαντά καταφατικά στα παραπάνω, οφείλει να αποσύρει το σχέδιο νομοθετήματος που του εισηγούνται κάποιοι. Εάν όχι, τότε θα πρέπει να δικαιολογήσει την άρνησή του αυτή με νομική πειστικότητα.
    ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΑΝΤΣΗΣ
    Βαλαωρίτου 7-ΤΚ 54626-Θεσσαλονίκη

  • 2 Απριλίου 2014, 07:49 | Εμμ Φερνος

    Θα μπορεί δηλαδή ένας νόμιμος μετανάστης τουρκικής καταγωγής να ηγηθεί ενώς ευκτήριου οίκου τεμένους σε νησιά όπως η Λέσβος, Χίος, Σάμος κλπ απλώς ποιμένοντας 300 μουσουλμάνους?
    Μήπως έχουμε απωλέσει τον νουν?
    Και κάτι άλλο η γραπτή ομολογία-περιγραφή μιάς θρησκείας δεν αρκεί υπάρχουν και οι άγραφες συνήθειες και πρακτικές που είναι και οι πιό επικίνδυνες, θα γεμίσει η χώρα με νόμιμες σεχτες
    που καταστρέφουν την ανθρώπινη προσωπικοτητα.

  • 2 Απριλίου 2014, 00:56 | Παύλος Σωτηρόπουλος

    Το Θρησκευτικό Νομικό Πρόσωπο φαίνεται να είναι υποσύνολο μιας μεγάλης Θρ. Κοινότητας με αριθμό μελών τουλάχιστον 300. Το ‘τουλάχιστον’ σημαίνει ότι ο αριθμός μπορεί να είναι πολύ μεγαλήτερος και να καλύπτει όλη την Ελληνική Επικράτεια, όπως συνάγεται από το άρθρο 9. Σ’αυτήν την περίπτωση ταυτίζεται με την Θρ. Κοινότητα. Με αυτό το σκεπτικό κε Υπουργέ, διαπιστώνω μετά λύπης μου, ότι το Νομοσχέδιο αποκλείει από τη νέα νομική εκπροσώπηση τις πολλές μικρές σε αριθμό μελών Εκκλησίες, όπως αυτή που με την Χάρη του Θεού διακονώ. Αυτό κατά την γνώμη μου, αποτελεί διάκριση.
    Το αναγραφόμενο στην Αιτιολογική Έκθεση επιχείρημα ότι ο αριθμός 300 κρίνεται αναγκαίος τόσο για την βιωσιμότητα, την εύρυθμη λειτουργία και την οικονομική στήριξη του νομικού προσώπου, κρίνεται υπερβολικός και δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για το πως μπορούν και λειτουρούν σήμερα τα Σωματεία, αφού κατά το Α.Κ. ο απαραίτητος αριθμός μελών ανέρχεται μόνο σε 20.

    Παύλος Σωτηρόπουλος
    Ποιμένας της ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΩΝ στο Λέχαιο Κορινθίας

  • 1 Απριλίου 2014, 22:34 | ΠΕΡΙΑΛΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

    ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 1και 2
    Αξιότιμε κύριε υπουργέ
    Ευχαριστούμε για την προσπάθειάς σας για την νομική τακτοποίηση των Εκκλησιών μας.
    Νομίζω ότι χρειάζεται κάποια διευκρίνιση στο άρθρο 1 ώστε αργότερα να μην είναι στην δικαιοδοσία του κάθε δικαστή η ερμηνεία του καθώς και μείωση του αριθμού 300 μελλών στο θρησκευτικό πρόσωπο.
    Συγκεκριμένα αναφέρετε:

    Άρθρο 1
    Έννοια Θρησκευτικής Κοινότητας
    «Θρησκευτική κοινότητα είναι ικανός αριθμός φυσικών προσώπων με
    συγκεκριμένη θρησκευτική Ομολογία γνωστής θρησκείας, μόνιμα
    εγκατεστημένων σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή, με σκοπό την
    κοινή άσκηση της λατρείας της και την τέλεση των καθηκόντων που απαιτούνται από την κοινή Ομολογία των μελών της.»

    στην δε αιτιολογική έκθεση Άρθρο 1
    «(δ) μόνιμα εγκατεστημένοι, ήτοι αποτελούν μόνιμη και όχι παροδική ή περιφερόμενη κοινότητα (ε) σε καθορισμένη γεωγραφική περιοχή, η οποία φυσικά δεν μπορεί να εκτείνεται αυθαίρετα αλλά προσδιορίζεται από την περιοχή στην οποία κατοικούν ή διαμένουν τα πρόσωπα της κοινότητας»

    Το ερώτημά μας είναι αυτή η «ορισμένη γεωγραφική περιοχή» τι περιλαμβάνει και πόσο μπορεί να επεκταθεί.;

    Αναφέρεστε σε μια συγκεκριμένη γειτονιά όπου βρίσκεται μια τοπική Εκκλησία ή μια ευρύτερη περιοχή μια περιφέρεια ή νομός ή πόλις όπως η Αθήνα ή ο Πειραιάς ή νότια ή βόρεια προάστια κ.λ..;

    Αυτό είναι σημαντικό για μας να το γνωρίζουμε, γιατί αντιλαμβάνεσθε ότι με τα αριθμητικά δεδομένα των Εκκλησιών μας ελάχιστες Εκκλησίες μπορούν να έχουν αριθμό μελών 300 άτομα σε μια τοπική εκκλησία. Αν όμως η περιοχή είναι ευρύτερη υπάρχει ενδεχόμενο τοπικές εκκλησίες με το ίδιο πιστεύω να σχηματίσουν μαζί κατ αρχάς ένα θρησκευτικό πρόσωπο.

    Αυτό αντιλαμβάνεσθε μπορεί να συμβεί στην Αθήνα ή σε άλλες μεγάλες πόλεις όπου πιθανώς σε κάποια συγκροτήματα εκκλησιών να υπάρχουν πολλές εκκλησίες διασκορπισμένες .

    Τι θα συμβεί όμως σε μια μικρή πόλη όπου υπάρχει μία μόνο εκκλησία με συγκεκριμένη δογματική άποψη αν ο αριθμός των μελών της είναι κάτω από 300;

    Θέλουμε να πιστεύουμε, για να έχει νόημα ο νόμος και να αφορά τις περισσότερες εκκλησίες, ότι θα διευκρινίσετε ότι πρόκειται για μια ευρύτερη γεωγραφική περιοχή και ότι θα κατεβάσετε αισθητά τον κατώτερο αριθμό των μελλών του θρησκευτικού προσώπου ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν αυτόνομες εκκλησίες όπως σήμερα. Αλλιώς η προσπάθεια σας να αποκτήσουν νομική προσωπικότητα, οι μέχρι τώρα λειτουργούσες εκκλησίες μας , θα αφορά ελάχιστες εκκλησίες αδικώντας τις υπόλοιπες.

    Μετά τιμής
    Αντώνιος Περιάλης
    Λειτουργός Της Ελευθέρας Ευαγγελικής εκκλησίας Ν. Ιωνίας
    Γ. Γραμματέας του Σωματείου «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ»

  • 1 Απριλίου 2014, 12:11 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΤΑΤΖΗΣ

    Πάτε να μας γεμίσετε τζαμιά και τεμένη δηλαδή. Ευτυχώς που έχετε φτιάξει τα υπόλοιπα στην παιδεία και ασχοληθήκατε και με αυτό το θέμα.