Άρθρο 07: Θέματα κωφών, τυφλών και αυτιστικών μαθητών

1. Ως πρώτη γλώσσα των κωφών και βαρήκοων μαθητών αναγνωρίζεται η Ελληνική Νοηματική γλώσσα και ως δεύτερη γλώσσα τους η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με τη γραπτή της μορφή, ενώ η προφορική της αντίληψη και έκφραση αποτελεί πρόσθετη κοινωνική επιλογή των κωφών μαθητών. Η Ελληνική Νοηματική και η Νέα Ελληνική γλώσσα αναγνωρίζονται ως ισότιμες μεταξύ τους, οπότε και η ενδεδειγμένη γλωσσική παιδαγωγική προσέγγιση είναι η δίγλωσση εκπαίδευση. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών – ΕΕΠ σε σχολεία Κωφών – Τυφλών, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της γραφής Braille και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν πληρούται, τοποθετούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα

2. Επίσημη γραφή των τυφλών μαθητών αναγνωρίζεται η γραφή Braille. Απαραίτητη προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και ΕΕΠ στις ειδικές σχολικές μονάδες τυφλών, ορίζεται επιπλέον των άλλων προσόντων και η πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών – ΕΕΠ σε σχολεία Κωφών – Τυφλών, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της γραφής Braille και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν πληρούται, τοποθετούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα.

Οι τυφλοί μαθητές και οι μαθητές με χαμηλή όραση χωρίς νοητική υστέρηση ή άλλης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν, με βάση τη γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ, στις σχολικές τάξεις του Γενικού Σχολείου υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης και κατά περίπτωση με την υποστήριξη μέλους ΕΕΠ του κλάδου ΠΕ31 ή ΕΒΠ.

3. Αρμόδιος φορέας πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ), της γραφής Braille και κινητικότητας – προσανατολισμού (ΚΠ) και δεξιοτήτων καθημερινής διαβίωσης (Δ.Κ.Δ.) είναι ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), ο οποίος για το σκοπό αυτό συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τους πλέον αντιπροσωπευτικούς φορείς σε θέματα Κωφών και Τυφλών, την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (ΟΜΚΕ) και την Εθνική Ομοσπονδία τυφλών (ΕΟΤ) και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) Την οργάνωση της επιμόρφωσης στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη γραφή Braille.

β) την πιστοποίηση επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της γραφής Braille στους ήδη χρήστες. Μέχρι τη συγκρότηση της Επιτροπής ισχύουν οι βεβαιώσεις επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας που χορηγούνται από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του Πανεπιστημίου Πατρών, εφόσον εγκρίνονται από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, οι οποίες θα εξακολουθούν να ισχύουν και μετά τη συγκρότηση αυτής για τους ήδη κατόχους ως ισότιμες βεβαιώσεις του ΕΟΠΠΕΠ. Ομοίως, και τις πιστοποιήσεις της γραφής Braille. Στις συνεδριάσεις και συνελεύσεις των συλλόγων διδασκόντων μπορεί να παρίσταται διερμηνέας ΕΝΓ όταν σε αυτές παρευρίσκεται κωφός-βαρήκοος εκπαιδευτικός, ΕΕΠ, εφόσον αυτό είναι εφικτό.

Στο ΙΕΠ μεταφέρονται οι παρακάτω αρμοδιότητες:

α) Η αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών υλικών που παράγονται με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη γραφή Braille πριν την ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

β) Η συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και οργανώσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού και με εξειδικευμένους επιστήμονες σε εκπαιδευτικά θέματα των Κωφών και Τυφλών.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, και Οικονομικών που εκδίδεται μετά από εισήγηση του ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ καθορίζεται το σύστημα πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ), στο οποίο περιλαμβάνονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά συμμετοχής, η διαδικασία των εξετάσεων, η οργανωτική δομή, ο τύπος των χορηγούμενων τίτλων και βεβαιώσεων καθώς και το ύψος και ο τρόπος καταβολής των εξέταστρων πιστοποίησης. Με την ίδια απόφαση συνιστάται στον ΕΟΠΠΕΠ επιτροπή πιστοποίησης της επάρκειας της ΕΝΓ και της γραφής Braille, στην οποία συμμετέχει υποχρεωτικά από ένας (1) εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος, του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών και του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών, καθώς και μέλη του διοικητικού συμβουλίου, στελέχη του ΕΟΠΠΕΠ ή και στελέχη, επιστήμονες και εμπειρογνώμονες του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα της ημεδαπής για τη διενέργεια των εξετάσεων και την εισήγηση στο ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ θεμάτων, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του και αφορούν στην πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, συνιστώνται όργανα και επιτροπές πρόσκαιρου χαρακτήρα για την υποβοήθηση του ΕΟΠΠΕΠ στη διενέργεια των εξετάσεων, των οποίων η συγκρότηση και ο ορισμός γίνεται με απόφαση του ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ μετά από εισήγηση της επιτροπής πιστοποίησης και καθορίζεται το ύψος, ο τρόπος λειτουργίας τους, καθώς και κάθε άλλο σχετικό με το ανωτέρω ειδικότερο, τεχνικό ή λεπτομερειακού χαρακτήρα, θέμα που αφορά τις εξετάσεις πιστοποίησης. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δε δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης καθορίζεται η συγκρότηση της επιτροπής πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ). Για την εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας, καθώς και της γραφής Braille, οι αρμόδιοι φορείς πιστοποιούνται με διαδικασία που ορίζει με απόφασή του το ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ.

Μέχρι τη συγκρότηση της επιτροπής ισχύουν οι βεβαιώσεις επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας , που χορηγούνται από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του Πανεπιστημίου Πατρών

4. Για τους αυτιστικούς μαθητές με ή χωρίς λόγο, ως επίσημη γλώσσα αναγνωρίζεται η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με την προφορικής της μορφή, με τη γραπτή της μορφή ή/και με τη μορφή συμβόλων-εικόνων.

Η φοίτηση των αυτιστικών μαθητών στις κατάλληλες σχολικές δομές ή στο κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο του γενικού σχολείου, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του ΚΕΔΔΥ. Σε περίπτωση διαφωνίας με τους γονείς ή τους κηδεμόνες του μαθητή, αποφασίζει η δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ, της οποίας η απόφαση είναι οριστική. Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του οικείου ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σχετικό άρθρο του παρόντος νόμου και της σύμφωνης γνώμης των γονέων του μαθητή. Η υποστήριξη του μαθητή για κάθε αναπηρία μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση στήριξης από σχολικό νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:12 | Ευαγγελία Κατεμίδου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:07 | Κατερίνα Ξ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • Συμφωνώ με την παρέμβαση της Δρος Ελένης Ευθυμίου (ΙΕΛ/Ε.Κ. «Αθηνά»). Με βάση την εμπειρία και εξειδίκευση της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ στην υπολογιστική επεξεργασία διαφορετικών τύπων δεδομένων, πιστεύω ότι το ΙΕΛ/Ε.Κ. «Αθηνά» είναι ο μόνος ερευνητικός φορέας που έχει την τεχνογνωσία να υποστηρίξει επαρκώς τις απαιτούμενες διαδικασίες πιστοποίησης της ΕΝΓ, όπως προβλέπονται στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου.

  • 5 Μαΐου 2014, 21:44 | Πούλιου Αργυρώ

    Αξιότιμη επιτροπή σύνταξης του νομοσχεδίου,
    Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
    Με εκτίμηση,
    Πούλιου Αργυρώ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:20 | Σαββίδου Έλλη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 21:17 | Ζωή Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 21:13 | Λουκία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:09 | Μαρία Ν.

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:09 | EM

    Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:08 | ΜΑΡΙΑΝΑΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:07 | Έφη Χ ΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 7:

    Στο άρθρο 7 θα θέλαμε να σχολιάσουμε μία αντίφαση. Ενώ στο άρθρο 6 αναφέρεται για την παράλληλη στήριξη ότι «Η χορήγηση για ένα έτος παράλληλης στήριξης δεν είναι δεσμευτική για την συνέχειά της» στο άρθρο 7 παρ.4 αναφέρεται ότι «Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του οικείου ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σχετικό άρθρο του παρόντος νόμου και της σύμφωνης γνώμης των γονέων του μαθητή». Φαίνεται ότι δεν είναι ξεκάθαρη η διαχείριση των εγκρίσεων. Επιπλέον, πιστεύουμε ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με πιστοποίηση στην ΕΝΓ και στη γραφή Braille, για να στελεχώσουν σχολεία Κωφών-Τυφλών (παρ.1 και παρ.2), θα πρέπει στη θέση τους να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί με τα τυπικά προσόντα, τους οποίους η πολιτεία δεσμεύεται ότι θα επιμορφώσει. Τέλος, όσον αφορά στην «Ιδιωτική» παράλληλη στήριξη (ειδικός βοηθός), που θεσμοθετείται για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην παρ.4, πιστεύουμε ότι αυτή έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα 1 και 2 του παρόντος σχεδίου νόμου και την υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Σημειώνουμε εδώ και το Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη:
    «προτείνεται η εισαγωγή νομοθετικής ρύθμισης που να προβλέπει την καταβολή της δαπάνης του συνοδού στις οικογένειες των μαθητών, στις περιπτώσεις που το μέτρο δεν αποτελεί πρωταρχική επιλογή της οικογένειας αλλά λύση ανάγκης. Αυτό αφορά ιδίως τις περιπτώσεις όπου η οικογένεια εισηγείται παράλληλη στήριξη μαθητή από ιδιώτη, ενώ έχει υποβληθεί αίτημα για παράλληλη στήριξη στο ΥΠΕΠΘ και, μολονότι οι νόμιμες προϋποθέσεις πληρούνται, αυτή δεν υλοποιείται ή δεν υλοποιείται από την έναρξη του σχολικού έτους, και ο μαθητής αδυνατεί να ενταχθεί στη σχολική τάξη χωρίς υποστήριξη. Περαιτέρω, πρέπει να προσδιοριστούν με ακρίβεια το πλαίσιο και οι προϋποθέσεις εφαρμογής του μέτρου, όσον αφορά: την επαγγελματική ιδιότητα του ιδιώτη συνοδού, τον ακριβή ρόλο του στη σχολική τάξη, το πλαίσιο συνεργασίας του με τους διδάσκοντες και εποπτείας του έργου του, καθώς και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται. Δεδομένων των ανωτέρω, ενδεχόμενη άρνηση εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι αιτιολογημένη και να συνοδεύεται από εναλλακτικές προτάσεις.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:54 | Zoi Tsiaouskoglou

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!

  • 5 Μαΐου 2014, 20:48 | ΜΑΝΤΖΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:47 | ΜΙΧΑΗΛ Σ

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:47 | Ρίτσα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:41 | Κατερίνα Χ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:28 | Σοφία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:21 | ΜΠΕΖΑ ΕΛΕΝΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:16 | ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:15 | ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:10 | Βιβή Σταματούκη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:09 | Βούλα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:08 | Ερια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:58 | Μαρία Χ.

    «Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ».

  • 5 Μαΐου 2014, 19:57 | Αμανατιάδου Κατερίνα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:49 | Σταύρος Στ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:46 | Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:42 | Ηλίας Κίσας

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:32 | Golightly

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:32 | Αναστασία Χιδερίδου – Μανδαρή

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:28 | Μάγδα Π

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:22 | ΔΩΡΑ ΜΑΥΡΙΚΗ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:14 | ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:13 | Μαρία Κουτσ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:13 | Βίκυ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:05 | nektaria

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:00 | Κωνσταντίνος Σ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:00 | Βασω

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 18:40 | Δημαρά Νατάσα

    Προϋπόθεση για να εργαστεί ένας εκπαιδευτικός σε σχολείο Κωφών – Βαρηκόων μαθητών στις Ευρωπαϊκές και ανεπτυγμένες χώρες είναι να διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο με εξειδίκευση στην εκπαίδευση των κωφών – βαρήκοων μαθητών και ως επιπλέον προσόν να έχει επάρκεια στη Νοηματική Γλώσσα της χώρας. Στο παρόν σχέδιο νόμου, όλη η έμφαση δίνεται στην πιστοποίηση της επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, σαν να είναι αρκετή η γνώση της και μόνο για να διδάξει κάποιος ένα κωφό – βαρήκοο παιδί. Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Είναι απαραίτητη η εξειδικευμένη γνώση σχετικά με την εκπαίδευση (γλωσσική – γνωστική ανάπτυξη κωφών/βαρηκόων μαθητών, τρόποι μάθησης και επικοινωνίας μαζί τους, διδακτικές προσεγγίσεις και υλικά διδασκαλίας τους, ακουολογική υποστήριξη και χρήση νέων τεχνολογιών ειδικά για κωφούς, ψυχολογική στήριξη και ανάπτυξη, τρόποι αξιολόγησης και ανάπτυξη εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, συνεργασία με γονείς , πρακτική άσκηση κτλ) προκειμένου να γίνει κάποιος δάσκαλος ή καθηγητής σε κωφά – βαρήκοα παιδιά. Σε όλες τις πρωτοπόρες και ανεπτυγμένες χώρες, όσον αφορά την εκπαίδευση των κωφών, αυτή είναι η πραγματικότητα.
    Αυτή τη στιγμή πιστοποίηση γλωσσομάθειας (επάρκεια) στην ΕΝΓ δίνουν η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (ΟΜΚΕ) και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Πατρών. Στις επιτροπές εξετάσεων συμμετέχουν μόνο, είτε φυσικοί χρήστες της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Κωφοί) είτε γνώστες και χρήστες της ΕΝΓ (ακούοντες) οι οποίοι τις περισσότερες φορές έχουν την ΕΝΓ ως πρώτη γλώσσα. Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να καταλάβει ότι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, είναι Γλώσσα και ως εκ τούτου να αναθέσει την πιστοποίηση της γλωσσομάθειας της ΕΝΓ στον αρμόδιο φορέα που έχει ίδιο το Υπουργείο.
    Υπόβαθρο για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου έργου είναι το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ). Για την Ελληνική Γλώσσα είναι το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και το Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ. Είναι λοιπόν παράδοξο γιατί ορίζεται ως αρμόδιος φορέας ο ΕΟΠΠΕΠ και το ΙΕΠ. Και οι δύο αυτοί φορείς είναι αναρμόδιοι και όχι μόνο δεν γνωρίζουν τίποτα για το αντικείμενο, δεν έχουν την τεχνογνωσία και υποδομή. Αμφιβάλω ακόμη, αν τα μέλη τους γνωρίζουν την Ε.Ν.Γ. Αυτοί όμως, θα συνεδριάζουν και θα αποφασίζουν για όλα τα θέματα που αφορούν την επάρκεια (γλωσσομάθεια) της ΕΝΓ με μια μόνο συμμετοχή εκπροσώπου της ΟΜΚΕ στα συμβούλια και τις επιτροπές (μειοψηφική σε κάθε περίπτωση)!
    Στο άρθρο 7 παράγραφος 3β αναφέρει ότι οι βεβαιώσεις επάρκειας για να ισχύουν μέχρι τη συγκρότηση της επιτροπής πρέπει να εγκριθούν «από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από πρόταση του ΙΕΠ». Ποία είναι η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων; Το ΙΕΠ με ποια κριτήρια θα εισηγηθεί; Υπάρχει στο Υπουργείο Παιδείας και στο ΙΕΠ κάποιος που είναι γνώστης και χρήστης της ΕΝΓ;
    Στην ίδια παράγραφο αναφέρεται ότι μπορεί να παρίσταται διερμηνέας της Ε.Ν.Γ. στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων «εφόσον αυτό είναι εφικτό». Πάγια τακτική σε σχολεία του εξωτερικού είναι να υπάρχει διερμηνέας νοηματικής στο δυναμικό του σχολείου. Τα κύρια αιτήματα της ΟΜΚΕ και των αναπηρικών φορέων αφορούν θέματα προσβασιμότητας. Όπως στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών διατέθηκαν 200.000 ευρώ για το πρόγραμμα διερμηνείας. Έτσι και το ΥΠΑΙΘ, θα έπρεπε να καλύπτει τις ανάγκες των Κωφών Εκπαιδευτικών και των μαθητών που φοιτούν είτε σε σχολεία γενικής παιδείας είτε σε ειδικά σχολεία. Επομένως είναι εφικτό και αναγκαίο να διατίθεται διερμηνέας νοηματικής γλώσσας στα σχολεία που εκπαιδεύουν κωφούς μαθητές για να διευκολύνει την επικοινωνία κωφών εκπαιδευτικών καθώς και των μαθητών. Αυτό είναι καίριο θέμα προσβασιμότητας και ισότιμης συμμετοχής των Κωφών εκπαιδευτικών, αλλά και των μαθητών στη σχολική ζωή.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:22 | ΓΚΙΚΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ 71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 18:18 | Γεωργία Δ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:07 | Μαρία Τ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:03 | Τσινικας Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:50 | ΣΟΦΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:46 | Αλεξάνδρα Καραμάνη

    «Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ»

  • 5 Μαΐου 2014, 17:44 | ΙΩΑΝΝΑ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:39 | ΓΕΩΡΓΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:28 | Georgia

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 17:19 | Αγγελική Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 17:07 | ΘΕΟΔΟΤΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ