Άρθρο 11 – Λοιπές Υποχρεώσεις των Παρόχων

  1. Πριν από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας επί, υπό ή υπέρ χώρων που προβλέπονται στο άρθρο 29 παρ. 1 του Ν.3431/2006, οι  δικαιούχοι Πάροχοι, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο άρθρο 3 της παρούσας, τηρούν τις διαδικασίες, τους όρους και τις προϋποθέσεις χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης που ορίζονται στην παρούσα.
  2. Ο  Πάροχος δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών γνωστοποιεί με έγγραφη ειδοποίηση (ή με τηλεομοιοτυπία, ή με ηλεκτρονική αποστολή, ή με email) προς την αρμόδια Δημόσια Αρχή την ολοκλήρωση τμήματος ή του συνόλου των προγραμματισμένων εργασιών του, όπως αυτές προσδιορίζονται στο Δικαίωμα Διέλευσης που του χορηγήθηκε. Η γνωστοποίηση αυτή κοινοποιείται επίσης και κατά περίπτωση στις υπηρεσίες, όπως αυτές προσδιορίζονται στα άρθρα 4 και 10 της παρούσας.
  3. Ο Πάροχος γνωστοποιεί με έγγραφη ειδοποίηση προς την αρμόδια Δημόσια Αρχή και την εκάστοτε αρμόδια Αστυνομική Αρχή την πρόθεσή του να προβεί σε πράξεις ή έργα που είναι ευλόγως αναγκαία για την αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυό του. Στο κείμενο της γνωστοποίησης περιλαμβάνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού και της ημερομηνίας της αντίστοιχης Απόφασης  χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης και του χρονοδιαγράμματος των προβλεπόμενων εργασιών αποκατάστασης. Η γνωστοποίηση κοινοποιείται επίσης και στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες, όπως αυτές προσδιορίζονται στα άρθρα 4 και 10 της παρούσας. Στην περίπτωση που η Αστυνομική Αρχή διαπιστώσει ότι το προς εκτέλεση έργο αντιβαίνει τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ), η Αστυνομική Αρχή ζητά από τον πάροχο να απευθυνθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την εκπόνηση κυκλοφοριακής / συγκοινωνιακής μελέτης για το έργο πριν από την εκτέλεση των εργασιών. Στην περίπτωση αυτή η Τροχαία παρέχει άμεση συνδρομή για τη σωστή υλοποίηση του έργου.
  4. Ο Πάροχος  κοινοποιεί στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε ηλεκτρονική μορφή, την Απόφαση  χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης και τα δικαιολογητικά υπό στοιχεία δ, ε και στ  της παραγράφου 3 του άρθρου 7 στην τελική τους μορφή. Οι προδιαγραφές του λογισμικού για την ηλεκτρονική κατάθεση των ανωτέρω δικαιολογητικών θα προσδιοριστεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τηρεί  ηλεκτρονικό Αρχείο των στοιχείων αυτών για τη βέλτιστη άσκηση των κατά Νόμο αρμοδιοτήτων του.
  5. Ο Πάροχος υποχρεούται, κατά τη διάρκεια των εργασιών  εγκατάστασης ή/και συντήρησης που εκτελεί βάσει του Δικαιώματος Διέλευσης που του χορηγήθηκε,  να λαμβάνει όλα τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να μην προκαλούνται βλάβες και ζημίες σε πρόσωπα, εγκαταστάσεις ή περιουσίες  τρίτων.
  6. Ο Πάροχος είναι αποκλειστικώς υπεύθυνος για κάθε ζημία που προκαλεί σε πρόσωπα, εγκαταστάσεις ή περιουσίες  τρίτων ως αποτέλεσμα των εργασιών εγκατάστασης ή/και συντήρησης του δικτύου του και υποχρεούται σε αποκατάσταση κάθε θετικής ή αποθετικής ζημίας εξ αυτού του λόγου.
  7. Ο Πάροχος μεριμνά για την πλήρη αποκατάσταση του χώρου επί, υπέρ ή υπό του οποίου εξετέλεσε εργασίες στο πλαίσιο του χορηγηθέντος σε αυτόν Δικαιώματος Διέλευσης κατά τις αρχές της τέχνης και της επιστήμης και βάσει των εκάστοτε ισχυουσών τεχνικών προδιαγραφών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή άλλου αρμόδιου δημόσιου φορέα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Ο Πάροχος υποχρεούται, με την ολοκλήρωση των έργων, να επαναφέρει στην προηγούμενη λειτουργική κατάσταση όλα τα αντικείμενα (ενδεικτικά αναφέρονται ασφαλτοτάπητες, πεζοδρόμια, ρείθρα, κράσπεδα), τα οποία έχουν υποστεί  ζημιές κατά την εκτέλεση των έργων. Εάν κατά το χρόνο ισχύος της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης του άρθρου 7 διαπιστωθούν από την αρμόδια Δημόσια Αρχή που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση της οδού ατέλειες στην αποκατάσταση (όπως βαθουλώματα, λακκούβες), ο Πάροχος υποχρεούται αμέσως να επαναλάβει τις αναγκαίες εργασίες αποκατάστασης. Σε κάθε περίπτωση ο Πάροχος μπορεί να έρθει σε συμφωνία με τον αρμόδιο φορέα, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση του χώρου, ώστε η αποκατάσταση του Δημοσίου ή Κοινοχρήστου Ακινήτου να υλοποιηθεί από τον δεύτερο, έναντι ευλόγου τιμήματος, το οποίο καταβάλλει ο Πάροχος σε αυτόν.
  8. Πέραν των υποχρεώσεων που ορίζονται στην παρούσα Απόφαση, ο Πάροχος  ουδεμία άλλη υποχρέωση υπέχει σε σχέση με την εγκατάσταση, λειτουργία, αξιοποίηση και συντήρηση ευκολιών επί, υπέρ ή υπό χώρων που προβλέπονται στο Άρθρο 29 του ν.3431/2006.
  9. Ο Πάροχος απαιτείται κατά τη μελέτη, υλοποίηση και συντήρηση της εγκατάστασης να τηρεί  τις κείμενες διατάξεις περί Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας καθώς επίσης και τις τεχνικές προδιαγραφές της Υπ. Απ. 72146/2316 (ΦΕΚ Β’21). Σε κάθε περίπτωση, ο Πάροχος υποχρεούται να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα που θα εξασφαλίζουν:
    • την ασφαλή διέλευση πεζών, σύμφωνα με το άρθρο  48 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που κυρώθηκε με το ν. 2696/1999, όπως ισχύει
    • την ασφαλή διέλευση οχημάτων
    • την αποφυγή ζημιών στις όμορες ιδιοκτησίες
    • την αποφυγή ζημιών στα άλλα δίκτυα κοινής ωφέλειας
    • την κατάλληλη οδική σήμανση, σύμφωνα με το άρθρο  9 του ΚΟΚ
    • τον απεγκλωβισμό των ήδη σταθμευμένων οχημάτων
    • την παρεμπόδιση ή αποτροπή της νόμιμης ή παράνομης στάθμευσης, ώστε η κυκλοφορία των οχημάτων να διεξάγεται κανονικά στα οδικά τμήματα όπου εκτελούνται εργασίες.
    • Είναι υποχρεωτική επίσης η τοποθέτηση από τον Πάροχο πινακίδας πληροφόρησης, όπου θα αναγράφεται ο κύριος του έργου (Πάροχος), ο ανάδοχος, καθώς επίσης και ο αριθμός πρωτοκόλλου της Απόφασης χορήγησης του Δικαιώματος Διέλευσης.
  10. Το κατάστρωμα του δρόμου πρέπει να αποδίδεται ολόκληρο στην κυκλοφορία ελεύθερο από μηχανήματα, μπάζα, ανωμαλίες επιφανείας κ.λπ. μέχρι το πρωί της επόμενης ημέρας και από το μεσημέρι της παραμονής αργιών και γιορτών μέχρι το πρωί της επόμενης αργιών και εορτών. Οι εργασίες μπορεί να εκτελούνται, λόγω του επείγοντος του έργου, τα Σαββατοκύριακα και τις γιορτές, κατόπιν έγκρισης σχετικού αιτήματος  και ύστερα από συνεννόηση με το αρμόδιο Τμήμα της Τροχαίας.
  • 18 Ιουνίου 2010, 15:48 | HELLAS ONLINE

    Παρακαλώ να μη ληφθεί υπόψη το προηγούμενο σχόλιο αλλά το παρόν

    Άρθρο 11,
     Παρ. (3)
    Το

    Ο Πάροχος γνωστοποιεί με έγγραφη ειδοποίηση προς την αρμόδια Δημόσια Αρχή και την εκάστοτε αρμόδια Αστυνομική Αρχή την πρόθεσή του να προβεί σε πράξεις ή έργα που είναι ευλόγως αναγκαία για την αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυό του. Στο κείμενο της γνωστοποίησης περιλαμβάνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού και της ημερομηνίας της αντίστοιχης Απόφασης  χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης και του χρονοδιαγράμματος των προβλεπόμενων εργασιών αποκατάστασης. Η γνωστοποίηση κοινοποιείται επίσης και στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες, όπως αυτές προσδιορίζονται στα άρθρα 4 και 10 της παρούσας. Στην περίπτωση που η Αστυνομική Αρχή διαπιστώσει ότι το προς εκτέλεση έργο αντιβαίνει τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ), η Αστυνομική Αρχή ζητά από τον πάροχο να απευθυνθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την εκπόνηση κυκλοφοριακής / συγκοινωνιακής μελέτης για το έργο πριν από την εκτέλεση των εργασιών. Στην περίπτωση αυτή η Τροχαία παρέχει άμεση συνδρομή για τη σωστή υλοποίηση του έργου.

     
    Πρέπει να αντικατασταθεί με το

    Ο Πάροχος γνωστοποιεί με έγγραφη ειδοποίηση προς την αρμόδια Δημόσια Αρχή και την εκάστοτε αρμόδια Αστυνομική Αρχή την πρόθεσή του να προβεί σε πράξεις ή έργα (όταν απαιτούνται εργασίες εκσκαφής) που είναι ευλόγως αναγκαία για την αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυό του. Στο κείμενο της γνωστοποίησης περιλαμβάνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού και της ημερομηνίας της αντίστοιχης Απόφασης  χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης και του χρονοδιαγράμματος των προβλεπόμενων εργασιών αποκατάστασης. Η γνωστοποίηση κοινοποιείται επίσης και στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες, όπως αυτές προσδιορίζονται στα άρθρα 4 και 10 της παρούσας. Η Τροχαία παρέχει άμεση συνδρομή για τη σωστή υλοποίηση του έργου και προβαίνει έγκαιρα στις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

    Το διαγραφέν κείμενο έχει διαγραφεί, διότι δεν είναι πρακτικώς εφαρμόσιμο στην περίπτωση βλάβης του δικτύου και κυρίως επειγούσης. Η Τροχαία είναι αρμόδια και υπεύθυνη να υλοποιήσει τυχόν απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις,
     
    Παρ. (4)
    Η συγκεκριμένη παράγραφος πρέπει να διαγραφεί. Τα αναφερόμενα σε αυτή θα πρέπει να αποτελούν υποχρέωση της αρμόδιας Δημόσιας Αρχής που χορηγεί τα δικαιώματα διέλευσης και όχι του εκάστοτε Παρόχου.

  • 18 Ιουνίου 2010, 15:26 | HELLAS ONLINE

    Άρθρο 11,
     Παρ. (3)
    Το

    Ο Πάροχος γνωστοποιεί με έγγραφη ειδοποίηση προς την αρμόδια Δημόσια Αρχή και την εκάστοτε αρμόδια Αστυνομική Αρχή την πρόθεσή του να προβεί σε πράξεις ή έργα που είναι ευλόγως αναγκαία για την αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυό του. Στο κείμενο της γνωστοποίησης περιλαμβάνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού και της ημερομηνίας της αντίστοιχης Απόφασης  χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης και του χρονοδιαγράμματος των προβλεπόμενων εργασιών αποκατάστασης. Η γνωστοποίηση κοινοποιείται επίσης και στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες, όπως αυτές προσδιορίζονται στα άρθρα 4 και 10 της παρούσας. Στην περίπτωση που η Αστυνομική Αρχή διαπιστώσει ότι το προς εκτέλεση έργο αντιβαίνει τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ), η Αστυνομική Αρχή ζητά από τον πάροχο να απευθυνθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την εκπόνηση κυκλοφοριακής / συγκοινωνιακής μελέτης για το έργο πριν από την εκτέλεση των εργασιών. Στην περίπτωση αυτή η Τροχαία παρέχει άμεση συνδρομή για τη σωστή υλοποίηση του έργου.

     
    Πρέπει να αντικατασταθεί με το

    Ο Πάροχος γνωστοποιεί με έγγραφη ειδοποίηση προς την αρμόδια Δημόσια Αρχή και την εκάστοτε αρμόδια Αστυνομική Αρχή την πρόθεσή του να προβεί σε πράξεις ή έργα (όταν απαιτούνται εργασίες εκσκαφής) που είναι ευλόγως αναγκαία για την αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυό του. Στο κείμενο της γνωστοποίησης περιλαμβάνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού και της ημερομηνίας της αντίστοιχης Απόφασης  χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης και του χρονοδιαγράμματος των προβλεπόμενων εργασιών αποκατάστασης. Η γνωστοποίηση κοινοποιείται επίσης και στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες, όπως αυτές προσδιορίζονται στα άρθρα 4 και 10 της παρούσας. Στην περίπτωση που η Αστυνομική Αρχή διαπιστώσει ότι το προς εκτέλεση έργο αντιβαίνει τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ), η Αστυνομική Αρχή ζητά από τον πάροχο να απευθυνθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την εκπόνηση κυκλοφοριακής / συγκοινωνιακής μελέτης για το έργο πριν από την εκτέλεση των εργασιών. Στην περίπτωση αυτή η Τροχαία παρέχει άμεση συνδρομή για τη σωστή υλοποίηση του έργου και προβαίνει έγκαιρα στις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

    Το διαγραφέν κείμενο έχει διαγραφεί, διότι δεν είναι πρακτικώς εφαρμόσιμο στην περίπτωση βλάβης του δικτύου και κυρίως επειγούσης. Η Τροχαία είναι αρμόδια και υπεύθυνη να υλοποιήσει τυχόν απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις,
     
    Παρ. (4)
    Η συγκεκριμένη παράγραφος πρέπει να διαγραφεί. Τα αναφερόμενα σε αυτή θα πρέπει να αποτελούν υποχρέωση της αρμόδιας Δημόσιας Αρχής που χορηγεί τα δικαιώματα διέλευσης και όχι του εκάστοτε Παρόχου.

  • 16 Ιουνίου 2010, 07:59 | Παπαδόπουλος Κων/νος

    Η διαβούλευση αναφέρεται σε διέλευση από δημόσιες υποδομές σαν μία στιγμιαία ενέργεια δίχως να λαμβάνονται υπόψη τα κάτωθι γεγονότα
     
    Οι πάροχοι μπορεί να ξεπεράσουν τους δέκα στον αριθμό σε βάθος εικοσαετίας. Αυτό συνεπάγεται ότι σε κεντρικούς δρόμους πιθανόν κάθε χρόνο να εκχωρείται άδεια εκσκαφής σε διαφορετικό πάροχο!
    Σε κομβικά σημεία σε βάθος εικοσαετίας μπορεί να υπάρχουν πολυάριθμες παράλληλες τομές κατά μήκος του δρόμου  
    Με βάθος εκσκαφής είναι μικρότερο των 45 εκατοστών γεγονός που συνεπάγεται ουσιαστική απαγόρευση του Δήμου να προσφέρει τις δημόσιες υπηρεσίες όπως ύδρευση – αποχέτευση κλπ για τους πολίτες καθώς και νέες όπως φυσικό αέριο, υπόγεια δίκτυα ΔΕΗ  διότι
    Οι υποδομές αυτές θα πρέπει να διέλθουν κάτω από τις υποδομές τηλεπικοινωνιών, ενέργεια που συνεπάγεται τρομακτική επιβάρυνση του σχεδιαζόμενου έργου. Επιπρόσθετα σε κομβικά σημεία με πολλές παράλληλες τομές ουσιαστικά ο Δήμος δεν θα έχει την δυνατότητα να υλοποιεί έργα προς ώφελος των πολιτών   
    Η διαβούλευση αναφέρεται σε ιδιωτικά έργα σε Δημόσιες υποδομές χωρίς να προσδιορίζει
    Ποιός ελέχγει την μελέτη για την τήρηση της Νομοθεσίας και την λειτουργικότητα της
    Ποιός καθορίζει την ποιότητα κατασκευής και υλικών
    Ποιός ελέγχει την ποιότητα της κατασκευής
    Ποιός ελέγχει την ποιότητα της αποκατάστασης
    Τι ισχύει σε πεζόδρομους ή πλακόστρωτα που ουσιαστικά η ορθή αποκατάσταση δεν είναι εφικτή
    Ποιό το πλαίσιο αποζημιώσεων σε περιπτώσεις ζημιών
    Ποιός ελέγχει την τήρηση των ΜΑΠ –ΣΑΥ/ΦΑΥ
    Ποιός έχει την νομική και αστική ευθύνη για τυχόν ατυχήματα
    Ποιός ελέγχει την πληρότητα των as built σχεδίων
    Τι θεωρείται πλημμέλεια κατασκευής και πως αποδυκνύεται αυτή
    Ποιά η διαδικασία άρσης πλημελλειών στην κατασκευή
    Ποιό το καθεστώς και ποιά η διαδικασία επισκευών των υποδομών σε βάθος χρόνου
    Ποιό το καθεστώς αδειοδοτήσεων για καμπίνες, ειδικά  όταν υπάρχουν αντιρρήσεις δημοτών για τοποθέτηση σε συγκεκριμένη περιοχή
     
    Ποιά η κοστολόγηση των ανωτέρω εργασιών και τι θα ισχύει σε μικρούς Δήμους με μη επαρκώς επανδρωμένη Τεχνική Υπηρεσία
    Ποιός βαρύνεται το κόστος μετατροπής των χαρτογραφικών στοιχείων από ένα σύστημα αναφοράς σε άλλο
    Τι ισχύει αν ο πάροχος διακόψει την λειτουργία του ή δεν καταβάλλει το αναλογούν τέλος διέλευσης
    Τι ισχύει με τις υποδομές που έχει αναπτύξει ο Δήμος στα πλαίσια της πρόσκλησης 93 και 195 και που αξιοποιεί σήμερα για να διασυνδέσει τα δημόσια κτίρια μεταξύ τους.
    Τι ισχύει ως προς τα στρατιωτικά δίκτυα της περιοχής
    Γιατί όταν ο Δήμος εκτελεί έργα στην περιοχή (πεζοδρόμια, δρόμους, αποχέτευση κλπ) να μην έχει το δικαίωμα να εγκαταστήσει τέτοιες υποδομές τις οποίες, ο κάθε πάροχος να είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσει και να μην έχει το δικαίωμα να ξανασκάψει.
    Τα ανωτέρω αποτελούν απλές σκέψεις που προκύπτουν από την ανάγνωση των κειμένων της διαβούλευσης.
     
    Το συμπέρασμα! Αν επιθυμούμε και υποδομές και σεβασμό του πολίτη και σεβασμό της δημόσιας περιουσίας τότε τα έργα αυτά πρέπει να γίνουν από έναν μόνο φορέα για λογαριασμό όλων των παρόχων! Οι οποίοι να υποχρεωθούν να χρησιμοποιήσουν είτε τις νέες υποδομές, είτε τις υπάρχουσες παλαιές του ΟΤΕ!