Άρθρο 6 – Διαδικασία παροχής έγκρισης για την χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης σε Δημόσια και Κοινόχρηστα Ακίνητα

(1) Οι διαδικασίες του παρόντος άρθρου ακολουθούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες για την παροχή, κατά το άρθρο 4,  έγκρισης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης.

(2) Ο ενδιαφερόμενος Πάροχος υποβάλλει φάκελο αίτησης προς τις κατά περίπτωση αρμόδιες Υπηρεσίες, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3.

(3) Ο φάκελος αίτησης υποβάλλεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή και περιλαμβάνει υποχρεωτικά τα παρακάτω:

  • (α)     Έντυπο αίτησης που χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία, σύμφωνα με το υπόδειγμα  του Παραρτήματος Ι.
  • (β)     Νομιμοποιητικά έγγραφα σε περίπτωση αιτούντος νομικού προσώπου και διορισμός αντικλήτου, εφ’ όσον απαιτείται.
  • (γ)     Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία του εργολάβου ή/και τυχόν υπεργολάβων που θα εκτελέσουν το έργο και ιδίως επωνυμία, έδρα, ΑΦΜ/ΔΥΟ και στοιχεία νόμιμου εκπροσώπου.
  • (δ)     Ρυμοτομικό σχέδιο επί του οποίου επισημαίνεται η προτεινόμενη ή αιτούμενη όδευση και τυπικές διατομές τομών.
  • (ε)     Σχέδια με κατασκευαστικές λεπτομέρειες στα ιδιάζοντα σημεία της όδευσης (ενδεικτικά αναφέρονται διαβάσεις οδών, διασταυρώσεις, πεζοδρόμια, άλλα δίκτυα) τα οποία  πρέπει να είναι συμβατά με τις τεχνικές προδιαγραφές της Υπ. Απ. 72146/2316 (ΦΕΚ Β’21).
  • (στ)   Σχέδιο κατασκευαστικών λεπτομερειών των Ευκολιών, που περιλαμβάνει υποχρεωτικά την τεχνική περιγραφή των έργων που θα εκτελεστούν και του εξοπλισμού (ενδεικτικά αναφέρονται, Υπαίθριες Μονάδες δικτύου, Οικίσκοι) που θα εγκατασταθεί. Το σχέδιο κατά περίπτωση και ενδεικτικά  περιλαμβάνει τις λεπτομέρειες τυπικών διατομών που θα χρησιμοποιηθούν κατά την όδευση του δικτύου, τις λεπτομέρειες των φρεατίων, τα μέσα ανάρτησης εναέριων δικτύων, τον αριθμό και τη θέση των δέντρων, των οποίων ο αιτών Πάροχος αιτείται την κοπή, τις λεπτομέρειες, σε περίπτωση εγκατάστασής τους, Υπαίθριων Μονάδων Δικτύου και Οικίσκων.  Το σχέδιο πρέπει να ακολουθεί τις τεχνικές προδιαγραφές της Υπ. Απ. 72146/2316 (ΦΕΚ Β’21).
  • (ζ) Σε περίπτωση που ο Πάροχος παρέχει δημόσια δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, βεβαίωση της ΕΕΤΤ (τελευταίου εξαμήνου), με την οποία  πιστοποιείται ότι ο αιτών λειτουργεί υπό το καθεστώς Γενικών Αδειών και παρέχει δημόσια δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
  • (η) Αναλυτική περιγραφή των εργασιών και ιδίως:  (i) χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου με την ημερομηνία έναρξης των εργασιών και σαφή πρόβλεψη για τους χρόνους εκτέλεσης κάθε τμήματος του έργου,  (ii) τα τεχνικά μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, (iii) τη διαδρομή όδευσης, (iv) τα μέτρα ασφαλείας, (v) τους χώρους απόρριψης των προϊόντων της εκσκαφής,  (vi) τις διαδικασίες αποκατάστασης του περιβάλλοντος χώρου, (vii) τις τυχόν ισχύουσες ειδικές τεχνικές προδιαγραφές, όπως αυτές προσδιορίζονται από τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης και καθορίζονται από την εκάστοτε ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία για την εκτέλεση έργων εγκατάστασης δικτύων, και, (viii) εφόσον απαιτείται, ρητές προβλέψεις εναλλακτικής  διέλευσης μέσων μαζικής μεταφοράς, σχετικά μέτρα σήμανσης και ασφαλείας. Για τις περιπτώσεις που η εγκατάσταση και λειτουργία δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών εμπίπτει εντός ορίων προστατευομένων περιοχών του Δικτύου Natura 2000, o φάκελος αίτησης θα πρέπει να περιλαμβάνει χάρτη κατάλληλης κλίμακας στον οποίο να αποτυπώνονται οι τύποι οικοτόπων της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ που απαντώνται στην άμεση περιοχή Διέλευσης του Δικτύου Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών.

(4) Κάθε Υπηρεσία, στην οποία υποβλήθηκε ο φάκελος αίτησης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας επτά (7) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία κατάθεσης προβαίνει  στις ακόλουθες ενέργειες:

  • (α) Σε περίπτωση αναρμοδιότητάς της, επιστρέφει στον αιτούντα Πάροχο τον σχετικό φάκελο, γνωστοποιώντας του παράλληλα την αρμόδια Υπηρεσία για την παροχή της αιτούμενης έγκρισης, ή,
  • (β) Εάν είναι αρμόδια: (i) ενημερώνει εγγράφως τον αιτούντα ότι ο φάκελος αίτησης είναι πλήρης, δηλαδή ότι περιλαμβάνει το σύνολο των εγγράφων της παραγράφου 3 , ή (ii) απορρίπτει την αίτηση, προσδιορίζοντας με σαφήνεια τα έγγραφα, τα οποία λείπουν.

(5) (α) Αν ο αιτών είναι πάροχος δημοσίων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ο φάκελος αίτησης είναι πλήρης, η αρμόδια Υπηρεσία αποφασίζει αιτιολογημένα για την παροχή έγκρισης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του φακέλου, με την επιφύλαξη των οριζομένων στο άρθρο 29 παρ. 5εδ. α του Ν.3431/2006.

  • (β) Αν παρέλθει άπρακτη η ως άνω προθεσμία, η έγκριση τεκμαίρεται ότι  χορηγήθηκε αυτοδικαίως. Στην περίπτωση αυτή ο πάροχος δημοσίων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών επιδίδει στην αρμόδια Υπηρεσία εξωδίκως υπεύθυνη δήλωση σχετικά με την πάροδο άπρακτης της παραπάνω προθεσμίας. Η εξώδικη δήλωση του Παρόχου, συνοδευόμενη από επίσημο αντίγραφο της αίτησης, στην οποία εμφαίνεται και ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης, επέχει θέση έγκρισης και θεωρείται ακολούθως από τις κατά τόπο αρμόδιες αστυνομικές αρχές. Οι αστυνομικές αρχές τηρούν στο αρχείο τους αντίγραφα του συνόλου των θεωρημένων, κατά τα ως άνω, εγγράφων. Στις περιπτώσεις εργασιών σε χώρους ευθύνης του Λιμενικού Σώματος, τα ως άνω έγγραφα θεωρούνται και από την εκάστοτε αρμόδια Λιμενική Αρχή.
  • (γ) Σε περίπτωση υποβολής αίτησης από πάροχο μη δημοσίου δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η προθεσμία έκδοσης έγκρισης μπορεί να ανέρχεται σε  ενενήντα (90) ημερολογιακών ημερών, οπότε και οι ενδιάμεσες προθεσμίες παρατείνονται αναλόγως.
  • (δ) Σε εξαιρετικές περιπτώσεις έλλειψης προσωπικού και μεγάλου φόρτου εργασίας η υπηρεσία δύναται να παρατείνει την παροχή έγκρισης κατά δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, εφόσον ενημερώσει πριν τη λήξη της προθεσμίας τον αιτούντα και τεκμηριώσει την καθυστέρηση. Η έλλειψη προσωπικού τεκμηριώνεται από τυχόν κενές θέσεις μόνιμου προσωπικού ενώ ο φόρτος εργασίας από προϋπάρχουσες παρόμοιες εκκρεμούσες πρωτοκολλημένες αιτήσεις.

(6) Η αρμόδια Υπηρεσία δύναται:

  • α) να τροποποιήσει/μεταθέσει την προτεινόμενη όδευση κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης για τους εξής περιοριστικά αναφερόμενους λόγους:(i) λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, (ii) λόγους δημόσιας υγείας, (iii)  λόγους εθνικής άμυνας, (ιv) λόγους προστασίας των αρχαιολογικών χώρων ή μνημείων και ιστορικών τόπων, και (ν) λόγους προστασίας δημόσιας τάξης και ασφάλειας, και εφόσον η τροποποίηση δεν υπερβαίνει το 20% της συνολικά προτεινόμενης όδευσης,
  • β) να απορρίψει την σχετική αίτηση κατόπιν ειδικά αιτιολογημένης απόφασης και  αποκλειστικά για λόγους που αφορούν (i) στην προστασία του περιβάλλοντος, (ii) στην προστασία της δημόσιας υγείας, (iii) στην προστασία της εθνικής άμυνας, (iv) στην προστασία των αρχαιολογικών χώρων ή μνημείων και ιστορικών τόπων, και υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι δυνατή η τροποποίηση της προτεινόμενης διαδρομής όδευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση (β) της παρούσης παραγράφου.

(7) Η αρμόδια Υπηρεσία κοινοποιεί στον αιτούντα την Έγκριση χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης  εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) εργασίμων ημερών  από την ημερομηνία έκδοσής της. Στην ανωτέρω  Έγκριση χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, το ελάχιστο περιεχόμενο της οποίας καθορίζεται στο Παράρτημα ΙΙ της παρούσας, προσδιορίζεται η τελική διαδρομή όδευσης.

  • 18 Ιουνίου 2010, 14:45 | HELLAS ONLINE

    Άρθρο 6,
     Παρ. (3 δ)
    Θα πρέπει να προβλέπεται «ρυμοτομικό σχέδιο ή απόσπασμα οριζοντιογραφίας οδών»
     
    Παρ. (3 ε)
    Το «Σχέδια» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «Σχέδια ή Περιγραφές»
    Παρ. (3 στ)
    Το «Σχέδιο κατασκευαστικών λεπτομερειών» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «Σχέδιο ή Περιγραφή κατασκευαστικών λεπτομερειών»
    Παρ. (3 η)
    Το «ημερομηνία έναρξης των εργασιών» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «ημερομηνία έναρξης των εργασιών εξαρτώμενη από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας» γιατί δεν είναι δυνατόν την χρονική στιγμή κατάθεσης της αίτησης να είναι γνωστή η ακριβής ημερομηνία έναρξης των εργασιών
    Παρ. (4)
    Το «επτά (7) εργασίμων» πρέπει να αντικατασταθεί με «τριών (3) εργασίμων» το οποίο είναι το λογικό χρονικό διάστημα για αυτή την περίπτωση
    Παρ. (4 α)
    Το «Σε περίπτωση αναρμοδιότητάς της» πρέπει να αντικατασταθεί με το «Σε περίπτωση αναρμοδιότητάς της ενημερώνει μέσω τηλεομοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τον Πάροχο και», για να επιτυγχάνεται άμεση ενημέρωση του Παρόχου.
    Παρ. (5 α)
    Το «τριάντα (30) εργασίμων» πρέπει να αντικατασταθεί με «δέκα (10) εργασίμων» το οποίο είναι  το λογικό χρονικό διάστημα για αυτή την περίπτωση.
    Παρ. (5 β)
    Δεν απαιτείται θεώρηση από τις Αστυνομικές η/και Λιμενικές αρχές, διότι το παρόν άρθρο αφορά παροχή έγκρισης και όχι χορήγηση δικαιωμάτων διέλευσης.
    Παρ. (5 γ)
    Το «ενενήντα (90) ημερολογιακών» πρέπει να αντικατασταθεί με «σαράντα πέντε (45)  ημερολογιακών», το οποίο είναι  το λογικό χρονικό διάστημα για αυτή την περίπτωση.
    Παρ. (5 δ)
    Το «δεκαπέντε (15) εργάσιμες» πρέπει να αντικατασταθεί με «πέντε (5) εργάσιμες» το οποίο είναι  το λογικό χρονικό διάστημα για αυτή την περίπτωση.
    Επίσης η ενημέρωση πριν τη λήξη της προθεσμίας θα πρέπει να αναφέρεται ότι γίνεται εγγράφως
     
    Παρ. (6 α)
    Το «δεν υπερβαίνει το 20% της συνολικά προτεινόμενης όδευσης» θα πρέπει να αντικατασταθεί με το «δεν προκαλεί υπέρβαση της συνολικά προτεινόμενης όδευσης κατά ποσοστό άνω του 20% της τελευταίας» για να είναι είναι σαφέστερα διατυπωμένο.
    Παρ. (6 β)
    Το «περίπτωση (β) της παρούσης παραγράφου» να αντικατασταθεί με το «περίπτωση (α) της παρούσης παραγράφου» . Το (β) έχει προφανώς τεθεί εκ παραδρομής.
    Παρ. (7)
    Το « Η αρμόδια Υπηρεσία κοινοποιεί» πρέπει να αντικατασταθεί με το « Η αρμόδια Υπηρεσία επιδίδει» με την έννοια ότι η έγκριση θα πρέπει να περιέλθει στον Πάροχο εντός 3 εργάσιμων ημερών

  • 18 Ιουνίου 2010, 11:52 | Vodafone – Λουκάς Γρίψας

    παράγραφος 3, εδάφιο (γ): «…η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία του εργολάβου ή/και τυχόν υπεργολάβων που θα εκτελέσουν το έργο και ιδίως επωνυμία, έδρα, ΑΦΜ/_ΥΟ και στοιχεία νόμιμου εκπροσώπου». Η απαίτηση για αναφορά ΚΑΙ των υπεργολάβων και όχι μόνο του βασικού αναδόχου αυξάνει την εσωτερική γραφειοκρατία.
    παράγραφος 3, εδάφιο (δ): «Ρυμοτομικό σχέδιο επί του οποίου επισημαίνεται η προτεινόμενη ή αιτούμενη όδευση και τυπικές διατομές τομών.». Η απαίτηση για ρυμοτομικό σχέδιο να γίνει «ρυμοτομικό σχέδιο εφ’οσον αυτό διατίθεται από την αρμόδια υπηρεσία ή άλλος διαθέσιμος χάρτης (πχ. οριζοντιογραφία των οδών) στον οποίον σημαίνεται η διαδρομή»
     
    παράγραφος 3, εδάφιο (ε): «Σχέδια με κατασκευαστικές λεπτομέρειες στα ιδιάζοντα σημεία της όδευσης (ενδεικτικά αναφέρονται διαβάσεις οδών, διασταυρώσεις, πεζοδρόμια, άλλα δίκτυα)…». Ο ασαφής ορισμός της έννοιας «ιδιάζοντα σημεία όδευσης» σε συνδυασμό με την απαίτηση για καταγραφή των άλλων δικτύων μπορεί να αυξήσει δραματικά το χρόνο και το κόστος υποβολής των σχεδίων. Επίσης μπορεί να δώσει άλλοθι σε κακοπροαίρετες απορρίψεις αιτημάτων μας με την αιτιολογία του ελλιπούς φακέλου.

    παράγραφος 6, εδάφιο (β): «να απορρίψει την σχετική αίτηση κατόπιν ειδικά αιτιολογημένης απόφασης και αποκλειστικά για λόγους που αφορούν (i) στην προστασία του περιβάλλοντος, (ii) στην προστασία της δημόσιας υγείας, (iii) στην προστασία της εθνικής άμυνας, (iv) στην προστασία των αρχαιολογικών χώρων ή μνημείων και ιστορικών τόπων,…». Οι λόγοι απόρριψης περιγράφονται υπερβολικά γενικά ώστε υφίσταται ο κίνδυνος αυθαίρετης ερμηνείας τους. Πρέπει να να εξειδικευτούν οι λόγοι απόρριψης και να περιγραφούν με σαφήνεια και λεπτομέρεια ώστε να αποφευχθούν περιπτώσεις αυθαίρετης ερμηνείας. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου Δήμοι προχώρησαν στη απόρριψη με απλή αναφορά «προστασία της δημόσιας υγείας». Θα πρέπει να ορίζεται σαφώς ποιος κρίνει την αιτιολογία, πως προσδιορίζεται το αιτιολογημένο και που προσφεύγει ο πάροχος ώστε να εκδοθεί απόφαση σε εύλογο χρόνο.
     
     

     

  • 18 Ιουνίου 2010, 11:13 | Vodafone – Λουκάς Γρίψας

    1. Άρθρο 6, παράγραφος 3, εδάφιο (γ): «…η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία του εργολάβου ή/και τυχόν υπεργολάβων που θα εκτελέσουν το έργο και ιδίως επωνυμία, έδρα, ΑΦΜ/_ΥΟ και στοιχεία νόμιμου εκπροσώπου
    ». Η απαίτηση για αναφορά ΚΑΙ των υπεργολάβων και όχι μόνο του βασικού αναδόχου αυξάνει την εσωτερική γραφειοκρατία.

  • 4 Ιουνίου 2010, 22:01 | Σταύρος Γεωργιάδης

    Κύριοι, απαραίτητη προϋπόθεση για την διέλευση των δικτύων είναι η πιστοποίηση Ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας σε πεδίο μή βλαβερό για τους πολίτες των κτιρίων που διελαύνουν τα καλώδια !

    Σταύρος Γεωργιάδης
    Αθήνα