Άρθρο 7 – Διαδικασία χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης σε Δημόσια και Κοινόχρηστα Ακίνητα

(1) Οι διαδικασίες του παρόντος άρθρου ακολουθούνται από τις αρμόδιες Δημόσιες Αρχές για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης επί, υπό ή υπέρ Δημοσίων και Κοινοχρήστων Ακινήτων.

(2) Ο ενδιαφερόμενος Πάροχος υποβάλλει στις αρμόδιες Δημόσιες Αρχές αίτηση για τη χορήγηση Δικαιωμάτων Διέλευσης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3. Σε περίπτωση, κατά την οποία η χορήγηση των αιτουμένων δικαιωμάτων διέλευσης ανήκει στην αρμοδιότητα περισσοτέρων αρμοδίων Δημόσιων Αρχών, ο αιτών Πάροχος υποβάλλει αυτοτελή κάθε φορά αίτηση στην εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Αρχή.

(3) I. Για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης από την αρμόδια Δημόσια Αρχή απαιτείται η υποβολή σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή από τον αιτούντα σχετικής Αίτησης, η οποία περιλαμβάνει επίσης σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή τα παρακάτω περιοριστικά οριζόμενα δικαιολογητικά:

  • (α) Έντυπο αίτησης που χορηγείται από την αρμόδια Δημόσια Αρχή, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Ι της παρούσης.
  • (β) Νομιμοποιητικά έγγραφα σε περίπτωση αιτούντος νομικού προσώπου και διορισμό αντικλήτου, εφ’ όσον αυτό εδρεύει εκτός του νομού Αττικής.
  • (γ) Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία του εργολάβου ή/και τυχόν υπεργολάβων που θα εκτελέσουν το έργο και ιδίως επωνυμία, έδρα, ΑΦΜ/ΔΥΟ και στοιχεία νόμιμου εκπροσώπου.
  • (δ) Ρυμοτομικό σχέδιο επί του οποίου επισημαίνεται η προτεινόμενη ή αιτούμενη όδευση και τυπικές διατομές τομών.
  • (ε) Σχέδια με κατασκευαστικές λεπτομέρειες στα ιδιάζοντα σημεία της όδευσης (ενδεικτικά αναφέρονται διαβάσεις οδών, διασταυρώσεις, πεζοδρόμια, άλλα δίκτυα) τα οποία πρέπει να είναι συμβατά με τις τεχνικές προδιαγραφές της Υπ. Απ. 72146/2316 (ΦΕΚ Β’21)..
  • (στ) Σχέδιο κατασκευαστικών λεπτομερειών των Ευκολιών που περιλαμβάνει υποχρεωτικά την τεχνική περιγραφή των προς εκτέλεση έργων και του εξοπλισμού (ιδίως: Υπαίθριες Μονάδες δικτύου, Οικίσκοι) που θα εγκατασταθεί. Το σχέδιο κατά περίπτωση και ενδεικτικά περιλαμβάνει τις λεπτομέρειες τυπικών διατομών που θα χρησιμοποιηθούν κατά την όδευση του δικτύου, τις λεπτομέρειες των φρεατίων, τα μέσα ανάρτησης εναέριων δικτύων, τον αριθμό και τη θέση των δέντρων, των οποίων ο αιτών Πάροχος αιτείται την κοπή, τις λεπτομέρειες, σε περίπτωση εγκατάστασής τους, Υπαίθριων Μονάδων Δικτύου και Οικίσκων. Το σχέδιο πρέπει να ακολουθεί τις τεχνικές προδιαγραφές της Υπ. Απ. 72146/2316 (ΦΕΚ Β’21).
  • Για τις περιπτώσεις που η εγκατάσταση και λειτουργία δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών εμπίπτει εντός ορίων προστατευομένων περιοχών του Δικτύου Natura 2000, o φάκελος αίτησης θα πρέπει να περιλαμβάνει χάρτη κατάλληλης κλίμακας στον οποίο να αποτυπώνονται οι τύποι οικοτόπων της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ που απαντώνται στην άμεση περιοχή Διέλευσης του Δικτύου Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών
  • (ζ) Σε περίπτωση που ο πάροχος παρέχει δημόσια δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, βεβαίωση της ΕΕΤΤ (τελευταίου εξαμήνου), με την οποία πιστοποιείται ότι ο αιτών λειτουργεί υπό καθεστώς Γενικών Αδειών και διαθέτει δημόσια δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
  • (η) Αναλυτικό προϋπολογισμό των εργασιών αποκατάστασης των χώρων του έργου σύμφωνα με τα ισχύοντα τιμολόγια του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
  • (θ) Αναλυτική περιγραφή των εργασιών, η οποία περιλαμβάνει: (i) χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου με την ημερομηνία έναρξης των εργασιών και σαφή πρόβλεψη για τους χρόνους εκτέλεσης κάθε τμήματος του έργου, (ii) τα τεχνικά μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, (iii) τη Διαδρομή Όδευσης, (iv) τα μέτρα ασφαλείας κατά την εργασία, (v) τους χώρους απόρριψης των προϊόντων της εκσκαφής, (vi) τις διαδικασίες αποκατάστασης του περιβάλλοντος, (vii) τις τυχόν ισχύουσες ειδικές τεχνικές προδιαγραφές, όπως αυτές προσδιορίζονται από τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης και καθορίζονται από την εκάστοτε ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία, για την εκτέλεση έργων εγκατάστασης δικτύων, και, (viii) εφόσον απαιτείται, ρητές προβλέψεις εναλλακτικής κατεύθυνσης διέλευσης μέσων μαζικής μεταφοράς, μέτρα σήμανσης και ασφαλείας.
  • (ι) Αναλυτικό προϋπολογισμό των Τελών Διέλευσης και των Τελών Χρήσεως Δικαιώματος Διέλευσης, με βάση τον εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό της ΕΕΤΤ αναφορικά με τον υπολογισμό των τελών Διέλευσης και των τελών χρήσεως Δικαιώματος Διέλευσης.

ΙΙ. Στην περίπτωση που απαιτείται έγκριση σύμφωνα με το άρθρο 4, η αίτηση συνοδεύεται και από την σχετική Έγκριση.

    (4) Η Δημόσια Αρχή, στην οποία υποβλήθηκε η αίτηση, εντός αποκλειστικής προθεσμίας επτά (7) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία κατάθεσης προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες:

    • (α) αν είναι αναρμόδια, επιστρέφει στον αιτούντα τον σχετικό φάκελο γνωστοποιώντας του παράλληλα την αρμόδια Δημόσια Αρχή για τη χορήγηση των αιτουμένων Δικαιωμάτων Διέλευσης, ή,
    • (β) αν είναι αρμόδια, (i) ενημερώνει εγγράφως τον αιτούντα ότι ο φάκελος αίτησης είναι πλήρης, δηλαδή ότι περιλαμβάνει το σύνολο των εγγράφων της παραγράφου 3 του παρόντος ή (ii) απορρίπτει την αίτηση προσδιορίζοντας με σαφήνεια τα έγγραφα, τα οποία λείπουν.

    (5) Αν η αίτηση είναι πλήρης, αφορά Εργασίες Εκσκαφής και η αρμόδια Δημόσια Αρχή χορήγησης των Δικαιωμάτων Διέλευσης είναι ΟΤΑ, ακολουθούνται οι διαδικασίες του άρθρου 8 της παρούσας. Αν η Αίτηση είναι πλήρης, αφορά Εργασίες Εκσκαφής και η αρμόδια Δημόσια Αρχή χορήγησης των Δικαιωμάτων Διέλευσης δεν είναι ΟΤΑ, ακολουθούνται οι διαδικασίες του άρθρου 9 της παρούσας.

    (6) (α) Αν ο αιτών είναι πάροχος δημοσίων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η Αίτηση είναι πλήρης και δεν αφορά Εργασίες Εκσκαφής ή δεν έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα άλλα Αιτήματα Εργασιών Εκσκαφής σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 8 της παρούσας, η αρμόδια Δημόσια Αρχή αποφασίζει αιτιολογημένα για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της αίτησης, με την επιφύλαξη των οριζομένων στο άρθρο 29 παρ. 5εδ. α του Ν.3431/2006.

    • (β) Αν παρέλθει άπρακτη η ως άνω προθεσμία, το Δικαίωμα Διέλευσης τεκμαίρεται ότι χορηγήθηκε αυτοδικαίως. Στην περίπτωση αυτή ο πάροχος δημοσίων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών επιδίδει στην αρμόδια Υπηρεσία εξωδίκως υπεύθυνη δήλωση σχετικά με την πάροδο άπρακτης της παραπάνω προθεσμίας. Η εξώδικη δήλωση του παρόχου, συνοδευόμενη από επίσημο αντίγραφο της αίτησης, στην οποία εμφαίνεται και ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης, επέχει θέση Απόφασης Χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης και θεωρείται ακολούθως από τις κατά τόπο αρμόδιες αστυνομικές αρχές. Οι αστυνομικές αρχές τηρούν στο αρχείο τους αντίγραφα του συνόλου των θεωρημένων, κατά τα ως άνω, εγγράφων. Στις περιπτώσεις εργασιών σε χώρους ευθύνης του Λιμενικού Σώματος, τα ως άνω έγγραφα θεωρούνται και από την εκάστοτε αρμόδια Λιμενική Αρχή.
    • (γ) Σε περίπτωση υποβολής αίτησης από πάροχο μη δημοσίου δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η προθεσμία έκδοσης Απόφασης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης μπορεί να ανέρχεται σε 90 ημερολογιακές ημέρες, οπότε και οι ενδιάμεσες προθεσμίες παρατείνονται αναλόγως.

    (7) Η αρμόδια Δημόσια Αρχή δύναται:

    • α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του εξαμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,
    • β) να τροποποιήσει/μεταθέσει την προτεινόμενη όδευση κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης για τους εξής περιοριστικά αναφερόμενους λόγους:(i) λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, (ii) λόγους δημόσιας υγείας, (iii) λόγους εθνικής άμυνας, (ιv) λόγους προστασίας των αρχαιολογικών χώρων ή μνημείων και ιστορικών τόπων, (v) λόγους προστασίας δημόσιας τάξης και ασφάλειας και εφόσον η τροποποίηση δεν υπερβαίνει το 20% της συνολικά προτεινόμενης όδευσης,
    • γ) να απορρίψει την σχετική αίτηση κατόπιν ειδικά αιτιολογημένης απόφασης και αποκλειστικά για λόγους που αφορούν (i) στην προστασία του περιβάλλοντος, (ii) στην προστασία της δημόσιας υγείας, (iii) στην προστασία της εθνικής άμυνας, (iv) στην προστασία των αρχαιολογικών χώρων ή μνημείων και ιστορικών τόπων, και υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι δυνατή η τροποποίηση της προτεινόμενης διαδρομής όδευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση (β) της παρούσης παραγράφου.

    (8) Η αρμόδια Δημόσια Αρχή κοινοποιεί στον αιτούντα την Απόφαση χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσής της. Στην ανωτέρω Απόφαση, σχέδιο της οποίας καθορίζεται στο Παράρτημα ΙΙ της παρούσης, προσδιορίζονται τουλάχιστον τα εξής:

      • Η τελική διαδρομή όδευσης.
      • Το εγκριθέν χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης και ολοκλήρωσης των απαιτούμενων εργασιών για την άσκηση του Δικαιώματος Διέλευσης. Η εγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης εργασιών δεν δύναται να είναι προγενέστερη από την ημερομηνία κατάθεσης όλων των απαραίτητων εγγράφων όπως περιγράφονται στην παράγραφο 10 του παρόντος άρθρου.
      • Το ύψος των απαιτούμενων Τελών Διέλευσης και Τελών Χρήσης Δικαιωμάτων Διέλευσης, όπως αυτά καθορίζονται στον Κανονισμό Τελών της ΕΕΤΤ, καθώς επίσης και τα απαραίτητα στοιχεία Τράπεζας ή άλλου αναγνωρισμένου πιστωτικού οργανισμού, στον οποίο θα πρέπει να κατατίθενται τα τέλη αυτά.

        (9) Ο Πάροχος, στον οποίο κοινοποιείται η Απόφαση χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης από την εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Αρχή, υποχρεούται, εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) εργασίμων ημερών από την κοινοποίηση, να υποβάλει στην εν λόγω Αρχή τα ακόλουθα:

        • (α) Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης υπέρ της εκάστοτε αρμόδιας Δημόσιας Αρχής, το ύψος της οποίας, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 6 του Ν. 3431/2006, προσδιορίζεται με Κανονισμό που εκδίδεται από την ΕΕΤΤ. Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης διαρκεί τουλάχιστο για όσο χρόνο διαρκεί η εκτέλεση εργασιών για τις οποίες χορηγήθηκε η αντίστοιχη άδεια σύν έξι (6) μήνες. Μετά την πάροδο της διάρκειάς της, η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης επιστρέφεται στον Πάροχο.
        • (β) Αποδεικτικό κατάθεσης τράπεζας ή άλλου αναγνωρισμένου πιστωτικού οργανισμού σχετικά με την καταβολή των απαιτούμενων Τελών Διέλευσης και Τελών Χρήσης Δικαιωμάτων Διέλευσης, τα οποία καθορίζονται σύμφωνα με Κανονισμό που εκδίδεται από την ΕΕΤΤ.
        • (γ) Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο κάλυψης ασφάλισης αστικής ευθύνης ή βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα περί επικείμενης έκδοσης συμβολαίου ασφάλισης κάλυψης αστικής ευθύνης, που θα καλύπτει κάθε ζημία ή βλάβη προσώπων ή πραγμάτων κατά τη διάρκεια ή ευκαιρία των εργασιών εκτέλεσης του έργου, συντήρησης αυτού και αποκατάστασης του Δημοσίου ή Κοινοχρήστου Ακινήτου.
        • (δ) Στις περιπτώσεις όπου η αρμόδια Δημόσια Αρχή έχει τροποποιήσει το υποβληθέν σχέδιο όδευσης, ο Πάροχος υποχρεούται να υποβάλει και το τελικό σχεδιάγραμμα όδευσης με όλες τις κατασκευαστικές λεπτομέρειες στα ιδιάζοντα σημεία της όδευσης (όπως: διαβάσεις πεζών, διασταυρώσεις, πεζοδρόμια, άλλα δίκτυα). Επιπλέον ο Πάροχος στις ανωτέρω περιπτώσεις υποχρεούται να υποβάλει και το οριστικό σχέδιο κατασκευαστικών λεπτομερειών των ευκολιών, που περιλαμβάνει υποχρεωτικά την τεχνική περιγραφή τεχνικών έργων που θα εκτελεστούν και του εξοπλισμού (όπως: Υπαίθριες Μονάδες δικτύου, Οικίσκοι) που θα εγκατασταθεί. Κατά περίπτωση θα περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τις λεπτομέρειες τυπικών διατομών που θα χρησιμοποιηθούν κατά την όδευση του δικτύου, τις λεπτομέρειες των φρεατίων, τα μέσα ανάρτησης εναέριων δικτύων, τον αριθμό και τη θέση των δέντρων, των οποίων ο αιτών Πάροχος αιτείται την κοπή, τις λεπτομέρειες, σε περίπτωση εγκατάστασής τους, Υπαίθριων Μονάδων Δικτύου και Οικίσκων.
        • (ε) Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986 του νόμιμου εκπροσώπου του Παρόχου σχετικά με τη γνωστοποίηση στην κατά τόπο αρμόδια Αστυνομική ή /και Λιμενική Αρχή του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης των απαιτούμενων για την ενάσκηση του συγκεκριμένου Δικαιώματος Διέλευσης έργων.

        (10) Η αναφερόμενη στην παράγραφο 9 του παρόντος Απόφαση για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης επέχει ταυτόχρονα θέση άδειας εκτέλεσης πάσης φύσεως εργασιών, εφόσον αυτές προβλέπονται στο κείμενό της, και θεωρείται υποχρεωτικά και με μέριμνα του Παρόχου από τις κατά τόπους αρμόδιες αστυνομικές αρχές. Οι ανωτέρω αρχές τηρούν στο αρχείο τους αντίγραφα του συνόλου των θεωρημένων, κατά τα ως άνω, εγγράφων. Για εκτέλεση έργων εντός ζώνης λιμένα ή εντός ζώνης αιγιαλού και παραλίας απαιτείται έκδοση αδειών και εγκρίσεων, συμφώνα με την κείμενη νομοθεσία. Στις περιπτώσεις που προβλέπονται εργασίες σε χώρους ευθύνης του Λιμενικού Σώματος, τα ως άνω έγγραφα θεωρούνται και από την κατά τόπο αρμόδια Λιμενική Αρχή.

        Η κατά τα ως άνω θεωρημένη πράξη χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης επέχει και θέση άδειας εργασιών για την αποκατάσταση βλαβών, η οποία σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσει τον Πάροχο των υποχρεώσεών του για την προηγούμενη κάθε φορά ενημέρωση της αρμόδιας Δημόσιας Αρχής.

        (11) Σε περίπτωση, κατά την οποία ο Πάροχος δεν υποβάλει το σύνολο των εγγράφων τα οποία αναφέρονται στην παράγραφο 9 του παρόντος άρθρου, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, η αρμόδια Δημόσια Αρχή δύναται, κατόπιν σχετικής αιτιολογημένης Απόφασής της, να προβεί σε αναστολή της ισχύος ή/και ανάκληση της σχετικής Απόφασης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης. Η εν λόγω Απόφαση κοινοποιείται στον αιτούντα εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την εκπνοή της προθεσμίας, η οποία προβλέπεται στην παράγραφο 10 του παρόντος.

        (12) Η αναφερόμενη στην παράγραφο 8 του παρόντος Απόφαση για τη χορήγηση Δικαιώματος Διέλευσης παρέχει στον αιτούντα το δικαίωμα σύνδεσης των σχετικών εγκαταστάσεων με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (π.χ. ΔΕΗ ) για την παροχή των αντίστοιχων υπηρεσιών.

        • 18 Ιουνίου 2010, 16:59 | Ιατρόπουλος Θανάσης

          Στην παρ. 7γ) να αναφερθεί ότι η αρμόδια Αρχή δύνται να απορρίψει αίτημα (όχι μονο να τροποιήσει την όδευση) για λόγους προστασίας της δημόσιας τάξης και ασφάλειας. Εάν υπάρχει αίτημα διέλευσης μέσα από σήραγγα ή γέφυρα τότε οι επεμβάσεις μπορεί να δημιουργούν ζητήματα ασφαλείας.  

        • 18 Ιουνίου 2010, 15:23 | HELLAS ONLINE

          Μία διόρθωση επί του προηγουμένως υποβληθέντος σχολίου (επαναλαμβάνω την παράγραφο)

          Παρ. (7 α)
          Το

          α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του εξαμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,

          πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής :

          α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του διμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,

          Το εξάμηνο είναι ένα πολύ μεγάλο διάστημα μετάθεσης του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης ενός Έργου.

        • 18 Ιουνίου 2010, 15:13 | HELLAS ONLINE

          Άρθρο 7,
           Παρ. (2)
          Το «Σε περίπτωση, κατά την οποία η χορήγηση των αιτουμένων δικαιωμάτων διέλευσης ανήκει στην αρμοδιότητα περισσοτέρων αρμοδίων Δημόσιων Αρχών, ο αιτών Πάροχος υποβάλλει αυτοτελή κάθε φορά αίτηση στην εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Αρχή» θα πρέπει να αντικατασταθεί με το «Σε περίπτωση, κατά την οποία η χορήγηση των αιτουμένων δικαιωμάτων διέλευσης ανήκει στην αρμοδιότητα περισσοτέρων αρμοδίων Δημόσιων Αρχών, ανά τμήμα όδευσης, ο αιτών Πάροχος υποβάλλει αυτοτελή κάθε φορά αίτηση στην εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Αρχή, για το αντίστοιχο τμήμα όδευσης.
          Παρ. (3 δ)
          Θα πρέπει να προβλέπεται «ρυμοτομικό σχέδιο ή απόσπασμα οριζοντιογραφίας οδών»
          Παρ. (3 ε)
          Το «Σχέδια» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «Σχέδια ή Περιγραφές»
          Παρ. (3 στ)
          Το «Σχέδιο κατασκευαστικών λεπτομερειών» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «Σχέδιο ή Περιγραφή κατασκευαστικών λεπτομερειών»
          Παρ. (3 θ)
          Το «ημερομηνία έναρξης των εργασιών» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «ημερομηνία έναρξης των εργασιών εξαρτώμενη από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας» γιατί δεν είναι δυνατόν την χρονική στιγμή κατάθεσης της αίτησης να είναι γνωστή η ακριβής ημερομηνία έναρξης των εργασιών
          Το «(viii) εφόσον απαιτείται, ρητές προβλέψεις εναλλακτικής κατεύθυνσης διέλευσης μέσων μαζικής μεταφοράς, μέτρα σήμανσης και ασφαλείας.» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το «(viii) εφόσον απαιτείται, ρητές προβλέψεις εναλλακτικής κατεύθυνσης διέλευσης μέσων μαζικής μεταφοράς, μέτρα σήμανσης και ασφαλείας, καθώς και εκπόνηση κυκλοφοριακής /συγκοινωνιακής μελέτης για το Έργο»
          Παρ. (4)
          Το «επτά (7) εργασίμων» πρέπει να αντικατασταθεί με «τριών (3) εργασίμων» το οποίο είναι  το λογικό χρονικό διάστημα για αυτή την περίπτωση.
          Παρ. (4 α)
           
          Το «Αν είναι αναρμόδια» πρέπει να αντικατασταθεί με το «Αν είναι αναρμόδια ενημερώνει μέσω τηλεομοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τον Πάροχο και …», για να επιτυγχάνεται άμεση ενημέρωση του Παρόχου.
          Παρ. (6 α)
          Η προθεσμια πρέπει να είναι 30 ημέρες και όχι εργάσιμες ,διότι αυτό καθορίζεται σαφώς στο άρθρο 29 του Ν.3431/2006.
          Παρ. (7 α)
          Το

          α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του εξαμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,

          πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής :

          α) να τροποποιήσει/μεταθέσει το υποβληθέν χρονοδιάγραμμα κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης και υπό τον όρο ότι η αρμόδια Δημόσια Αρχή δεν δύναται να μεταθέσει χρονικά ένα υποβληθέν αίτημα διεξαγωγής εργασιών εκσκαφής, για το οποίο δεν υφίσταται λόγος απόρριψης αίτησης χορήγησης Δικαιώματος Διέλευσης, πέραν του εξαμήνου διμήνου από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης,

          Το εξάμηνο είναι ένα πολύ μεγάλο διάστημα μετάθεσης του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης ενός Έργου.
          Παρ. (7 β)
          Το «δεν υπερβαίνει το 20% της συνολικά προτεινόμενης όδευσης» θα πρέπει να αντικατασταθεί με το «δεν προκαλεί υπέρβαση της συνολικά προτεινόμενης όδευσης κατά ποσοστό άνω του 20% της τελευταίας» για να είναι σαφέστερα διατυπωμένο.
          Παρ. (8)
          Το « Η αρμόδια Υπηρεσία κοινοποιεί» πρέπει να αντικατασταθεί με το « Η αρμόδια Υπηρεσία επιδίδει» με την έννοια ότι η απόφαση θα περιέλθει  στον Πάροχο εντός 3 εργάσιμων ημερών.
          Παρ. (9 α)
          Το

          (α) Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης υπέρ της εκάστοτε αρμόδιας Δημόσιας Αρχής, το ύψος της οποίας, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 6 του Ν. 3431/2006, προσδιορίζεται με Κανονισμό που εκδίδεται από την ΕΕΤΤ. Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης διαρκεί τουλάχιστο για όσο χρόνο διαρκεί η εκτέλεση εργασιών για τις οποίες χορηγήθηκε η αντίστοιχη άδεια σύν έξι (6) μήνες. Μετά την πάροδο της διάρκειάς της, η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης επιστρέφεται στον Πάροχο.

          Πρέπει να αντικατασταθεί με

          (α) Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης υπέρ της εκάστοτε αρμόδιας Δημόσιας Αρχής, το ύψος της οποίας, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 6 του Ν. 3431/2006, προσδιορίζεται με Κανονισμό που εκδίδεται από την ΕΕΤΤ. Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης διαρκεί τουλάχιστο για όσο χρόνο διαρκεί η εκτέλεση εργασιών για τις οποίες χορηγήθηκε η αντίστοιχη άδεια σύν έξι (6) μήνες. Μετά την πάροδο της διάρκειάς της, η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης επιστρέφεται στον Πάροχο, άμεσα, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και χωρίς οποιαδήποτε άλλη πρόσθετη διαδικασία.

           
          Παρ. (9 γ)
          Θα πρέπει να καθορίζονται τα ανώτατα ύψη τιμών που θα περιλαμβάνει το Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο. Αυτά από την μέχρι τώρα εμπειρία μας θα πρέπει να είναι:

           

           
           
          Παρ. (9 ε)
          Η συγκεκριμένη παράγραφος δεν συνεισφέρει κάτι στην διαδικασία , προσθέτει απλώς γραφειοκρατικό κόστος γι’ αυτό και θεωρούμε ότι πρέπει να παραληφθεί.
          Παρ. (10)
          Το
          Η κατά τα ως άνω θεωρημένη πράξη χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης επέχει και θέση άδειας εργασιών για την αποκατάσταση βλαβών, η οποία σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσει τον Πάροχο των υποχρεώσεών του για την προηγούμενη κάθε φορά ενημέρωση της αρμόδιας Δημόσιας Αρχής.
          Πρέπει να αντικατασταθεί από το
          Η κατά τα ως άνω θεωρημένη πράξη χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης επέχει και θέση άδειας εργασιών και άδειας κατάληψης οδοστρώματος για την αποκατάσταση βλαβών, η οποία σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσει τον Πάροχο των υποχρεώσεών του για την προηγούμενη κάθε φορά ενημέρωση της αρμόδιας Δημόσιας Αρχής.
           
          Παρ. (11)
          Εκ παραδρομής έχει γραφεί  «στην παράγραφο 10 του παρόντος» ενώ το ορθό είναι «στην παράγραφο 9 του παρόντος»

        • 18 Ιουνίου 2010, 11:16 | Vodafone – Λουκάς Γρίψας

          παράγραφος 3, εδάφιο (γ): «…η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία του εργολάβου ή/και τυχόν υπεργολάβων που θα εκτελέσουν το έργο και ιδίως επωνυμία, έδρα, ΑΦΜ/_ΥΟ και στοιχεία νόμιμου εκπροσώπου». Η απαίτηση για αναφορά ΚΑΙ των υπεργολάβων και όχι μόνο του βασικού αναδόχου αυξάνει την εσωτερική γραφειοκρατία.
          παράγραφος 3, εδάφιο (δ): «Ρυμοτομικό σχέδιο επί του οποίου επισημαίνεται η προτεινόμενη ή αιτούμενη όδευση και τυπικές διατομές τομών.». Η απαίτηση για ρυμοτομικό σχέδιο να γίνει «ρυμοτομικό σχέδιο εφ’οσον αυτό διατίθεται από την αρμόδια υπηρεσία ή άλλος διαθέσιμος χάρτης (πχ. οριζοντιογραφία των οδών) στον οποίον σημαίνεται η διαδρομή»
           
          παράγραφος 3, εδάφιο (ε): «Σχέδια με κατασκευαστικές λεπτομέρειες στα ιδιάζοντα σημεία της όδευσης (ενδεικτικά αναφέρονται διαβάσεις οδών, διασταυρώσεις, πεζοδρόμια, άλλα δίκτυα)…». Ο ασαφής ορισμός της έννοιας «ιδιάζοντα σημεία όδευσης» σε συνδυασμό με την απαίτηση για καταγραφή των άλλων δικτύων μπορεί να αυξήσει δραματικά το χρόνο και το κόστος υποβολής των σχεδίων. Επίσης μπορεί να δώσει άλλοθι σε κακοπροαίρετες απορρίψεις αιτημάτων μας με την αιτιολογία του ελλιπούς φακέλου.

          παράγραφος 7, εδάφιο (γ): «να απορρίψει την σχετική αίτηση κατόπιν ειδικά αιτιολογημένης απόφασης και αποκλειστικά για λόγους που αφορούν (i) στην προστασία του περιβάλλοντος, (ii) στην προστασία της δημόσιας υγείας, (iii) στην προστασία της εθνικής άμυνας, (iv) στην προστασία των αρχαιολογικών χώρων ή μνημείων και ιστορικών τόπων,…». Οι λόγοι απόρριψης περιγράφονται υπερβολικά γενικά ώστε υφίσταται ο κίνδυνος αυθαίρετης ερμηνείας τους. Πρέπει να εξειδικευτούν οι λόγοι απόρριψης και να περιγραφούν με σαφήνεια και λεπτομέρεια ώστε να αποφευχθούν περιπτώσεις αυθαίρετης ερμηνείας. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου Δήμοι προχώρησαν στη απόρριψη με απλή αναφορά «προστασία της δημόσιας υγείας». Θα πρέπει να ορίζεται σαφώς ποιος κρίνει την αιτιολογία, πως προσδιορίζεται το αιτιολογημένο και που προσφεύγει ο πάροχος ώστε να εκδοθεί απόφαση σε εύλογο χρόνο.

           παράγραφος 9 εδάφιο (α): «Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης διαρκεί τουλάχιστο για όσο χρόνο διαρκεί η εκτέλεση εργασιών για τις οποίες χορηγήθηκε η αντίστοιχη άδεια σύν έξι (6) μήνες.». Τα έργα που αφορά η παρούσα ΚΥΑ είναι, κατά βάση, μικρής έκτασης και επίπτωσης στις υφιστάμενες υποδομές. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι η διάρκεια των αντίστοιχων εγγυητικών επιστολών δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους τέσσερις (4) μήνες.