1.Η ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά μέχρι πέντε ζώων συντροφιάς τα οποία συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους ή από ένα φυσικό πρόσωπο που είναι υπεύθυνο γι΄ αυτά, για λογαριασμό του ιδιοκτήτη τους στην διάρκεια της μετακίνησής τους και τα οποία δεν προορίζονται για πώληση ή για μεταβίβαση σε άλλον ιδιοκτήτη, θεωρείται μη εμπορική μετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Μαϊου 2003 «για τους υγειονομικούς όρους που εφαρμόζονται στις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της Οδηγίας 92/65/ΕΟΚ του Συμβουλίου»
2. Η ταυτόχρονη μετακίνηση/μεταφορά άνω των πέντε ζώων συντροφιάς, με τον ίδιο ή διαφορετικό προορισμό, με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο, θεωρείται εμπορική μετακίνηση και διέπεται από τις διατάξεις του Π.Δ.184/1996 (ΦΕΚ Α 137/1996) και του Κανονισμού (ΕΚ) 1/2005 του Συμβουλίου, της 22ας Δεκεμβρίου 2004, «για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά»
3. Με την επιφύλαξη ευνοϊκότερων ρυθμίσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και στα ταξί, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχό τους.
4. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, προστατευόμενα από αντίξοες καιρικές συνθήκες για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς.
Αναφορικά με την παράγραφο 3, προτείνω να επιτρέπεται η μεταφορά ζώων εκτός κλουβιού, με φίμωτρο, λουρί και βιβλιάριο υγείας, σε όλα τα ΜΜΜ, όπως ισχύει σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη. Δεν είναι δυνατόν μεσαία ή μεγαλόσωμα ζώα να μεταφέρονται με κλουβί.
Επίσης προτείνω στα ΚΤΕΛ να μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών εφόσον, όπως ξέρουμε όλοι, δεν υπάρχει άλλος ειδικά διαμορφωμένος, καταλλήλως αεριζόμενος χώρος εντός των λεωφορείων.
Προφανώς, εκ παραδρομής, έχει παραληφθεί στις παραγράφους 1 και 2 η διευκρίνιση ότι αυτές αναφέρονται μόνον σε «διασυνοριακή μεταφορά/μετακίνηση». Αλλιώς, τα προβλεπόμενα στις παραγράφους 1 και 2 θα ισχύσουν, κατά παράλογο τρόπο, και στις μεταφορές/μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας με ανεπιθύμητες συνέπειες. Και λέω κατά παράλογο τρόπο, αφού τα ευρωπαϊκά νομοθετήματα που αναφέρονται στις παραγράφους 1 και 2 αφορούν μόνον σε διασυνοριακές μεταφορές/μετακινήσεις.
Ο συντακτης του αρθρου 4 ,προφανως δεν εχει μπει σε πλοιο!
Δεν εξηγειται αλλιως….
Αν δηλαδη θελησω να μεταφερω τα σκυλια μου στον χωρο της εκθεσεως ,αυτο θα θεωρηθει εμπορικη μετακινηση;;
Αν τα πηγαινω για εκπαιδευση το ιδιο;;
Ενω αν τα μεταφερω με 2 αυτοκινητα ειναι ενταξει;
Αν μη τι αλλο , ειναι εντελως παραλογα και απαραδεκτα αυτα!!
Πολλοι εκτροφεις, μικροσωμων ειδικα φυλων, τυχαινει να μεταφερουν περισσοτερα απο πεντε σκυλια σε μια εκθεση! Θα πρεπει να εξαιρεθουν οι περιπτωσεις αυτες!
Αυτο ελλειψε να πρεπει να πληρωσουμε για 2-3 αυτοκινητα για να μεταφερουμε τους σκυλους μας σε εκθεση εντος αλλα κυριως εκτος της πολης μας!!!!!!!!!
Να μετατραπεί η κακοποίηση σε κακούργημα. Επιτέλους δεν πρέπει να μένουν ατιμώρητοι όλοι εκείνοι που στρέφουν την προσωπική τους επιθέτικότητα σε πλάσματα πιθανά πιο αδύναμα από εκείνους και σίγουρα περισσότερο καλοπροαίρετα από τους ίδιους.
Επίσης, απαγόρευση στις παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης με χρήση βίας, σωματικής και ψυχολογικής (πνίχτες, στέρηση, φωνές, κακομεταχείρηση) καθώς και η απαγόρευση πώλησης κολάρων με πνίχτες, με ηλεκτρισμό και λοιπά .
Δεν αναφέρεται πουθενά και σε κανένα σημείο του νόμου ρύθμιση για την παρουσία ζώων σε παραλίες, οργανωμένες ή μη.
Γνωρίζω ότι υπάρχει σχετική διάταξη, που όμως έχει πολλά κενά και ασάφειες.
Θεωρώ ότι εφ’όσον τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα από τους ιδιοκτήτες των ζώων (λουρί, βιβλιάριο υγείας, κλπ) θα πρέπει να μπορεί το ζώο να βρίσκεται στην παραλία και την θάλασσα.
Αναρωτιέμαι,όλοι οι λουόμενοι έχουν μαζί τους βιβλιάριο που πιστοποιεί ότι δεν έχουν μεταδοτικό νόσημα?
Εδω και εναν χρόνο ζω στην Αγγλία λόγω σπουδών. Από τις πρώτες μέρες μου εδω ειπα: να μια χωρα για να εχεις κατοικιδιο. Μπορεις να το παρεις μαζι σου σε όλα τα μεσα μαζικης μεταφορας ανεξαιρετως!! τα περισσοτερα απο αυτα δεχονται να μην βρισκεται μεσα σε κλουβι αν θελησεις ο διοκτητης να του βαλει φιμοτρο (λογικό, παντα πρεπει να υ[αρχουν προφυλαξεις). Ειμαι της γνωμης οτι κατι τετοιο ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να γινει και στην Ελλαδα. Μου εχουν αρνηθει πολλές φορες το 7 κιλων (!) σκυλι μου στο τρενο. μια αλλη φορα στα ΚΤΕΛ ήθελαν να το βαλουν στις αποσκευες. Τα ζωα δεν είναι αποσκευες, ειναι τυχαιο οτι πολλα απο αυτα πεθαίνουν στον χωρο των αποσκευων διοτι δεν εχουν αρκετο οξυγονο? Θα δεχομουν ακομη και να πληρωσω ενα υποτιποδες εισιτηριο προκειμενου να εχω τον σκυλο μου στην καμπινα του ΚΤΕΛ, διπλα μου στο τρενο και το αεροπλανο.. Ευχαριστω!
Ευχαριστούμε πολύ για την ευκαιρία της δημόσιας διαβούλευσης, βήμα πρωτοποριακό που αρμόζει σε χώρα πολιτισμένη και σύγχρονη.
Παρόλα αυτά θεωρώ εντελώς οπισθοδρομικό στην Ελλάδα του 2011, να μη μπορώ να μεταφερθώ με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με τον σκύλο μου. Γίνεται προσπάθεια για ένα πιο καθαρό περιβάλλον για οικολογικές μετακινήσεις, για χρήση των ΜΜΜ. Πώς λοιπόν υποχρεώνετε πρακτικά τους κατόχους ζώων συντροφιάς να χρησιμοποιούν το Ι.Χ. τους;
Με τη νέα νομοθεσία πρέπει επιτέλους να κάνουμε βήματα προς βελτίωση και εκσυγχρονισμό, όχι να παραμένουμε σε αναχρονιστικές τακτικές που δεν αρμόζουν στην παιδεία μας.
Διαμένω προσωρινά στη Γερμανία, όπου ήρθα φυσικά με τον σκύλο μου. Έχω δικαίωμα να βρίσκομαι σε όλα τα ΜΜΜ μαζί του, εφόσον τηρώ τους απλούς κανόνες «λουρί» και «φίμωτρο». Γιατί όχι και στη χώρα μου; Γιατί το δικό μου «πρώην ελληνικό αδέσποτο» να απολαμβάνει περισσότερα προνόμια στο εξωτερικό και όχι στην πατρίδα μου;
Είμαστε ζωόφιλοι με το σταγονόμετρο… οχι τα σκυλια στα παρκα, οχι στα ΜΜΜ, οχι στα πεζοδρομια… τελικά που? φυσικά και πρεπει να επιτρεπονται τα ζωα στα ΜΜΜ! Μόνο έτσι θα προαχθεί και η ζωοφιλία τις επόμενες γενιές! με την επαφη των παιδιών με τα ζωα παντου!
Τα κουτιά μεταφοράς των κυνηγόσκυλων, μικρά στον βαθμό που δεν επιτρέπουν στα ζώα να κινηθούν όσο βρίσκονται μέσα σ’αυτά, κακώς αεριζόμενα και σκοτεινά και παράνομα τοποθετημένα στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων των κυνηγών πρέπει να καταργηθούν.
Η μεταφορά των ΄πολύπαθων κυνηγόσκυλων με τον τρόπο αυτό συνιστά κακοποίηση αλλά και η ύπαρξη των κοτιών στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων των κυνηγών, παράβαση του ΚΟΚ.
Ο Νόμος στο σημείο αναφοράς του στις μετακινήσεις ζώων με τα ΜΜΜ πρέπει να είναι σαφής και προοδευτικός. Επιτέλους πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι ο σεβασμός στη ζωή εμπεριέχει και τον σεβασμό στα ζώα και στην αναγνώριση του δικαιώατος τους να ταξιδεύουν στον ίδιο χώρο με την οικογένεια τους.Είναι καιρός να μάθουν και όλοι όσοι είναι εχθρικοί με τα ζώα να ανέχονται την παρουσία τους, όπως ανέχονται την παρουσία των συνεπιβατών τους.
Μικρά ή μεγάλα ζώα πρέπει να ταξιδεύουν ελεύθερα στους χώρους που ταξιδεύουν οι συνοδοί τους. Μπορούμε να δεχτούμε την ανάγκη κάποιων προϋποθέσεων ( λουρί και φύμωτρο )αλλά όχι τον περιορισμό των ζώων σε κουτιά και κλουβιά κατά την διάρκεια του ταξιδιού.
Επίσης μην ξεχνάμε πως δεν είναι μόνο οι φιλοζωικές που βοηθάνε αδέσποτα ζώα, υπάρχουν άτομα που ανεξάρτητα από κάποια οργάνωση βοηθάνε αδέσποτα με στειρώσεις, ιατρική περίθαλψη κτλπ οπότε χρειάζεται να μεταφέρουν ορισμένες φορές πάνω από 5 ζώα!
Σε μια Ευρωπαϊκή πόλη του 2011 είναι ανεπίτρεπτο να μην μπορεί κάποιος να μεταφέρει το/τα ζώο/α του με οποιοδήποτε ΜΜΜ, ειδικότερα για σκύλους πιστεύω πως ήρθε η ώρα να αλλάξει ο νόμος και ανεξαρτήτως μεγέθους να μπορούν να μπαίνουν στα ΜΜΜ με τους ιδιοκτήτες τους, ήτε με φίμωτρο ήτε σε κλουβί ΧΩΡΙΣ κάποιο επιπλέον αντίτιμο, δεν είναι κάτι παράλογο αντιθέτως είναι κάτι που κάνει και πολύ εντύπωση στους τουρίστες που μας επισκέπτονται και τους ξενίζει!
Μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είναι φυσικά μόνο τα επιβατηγά πλοία.
Στο θέμα της μεταφοράς με τα ΜΜΜ γίνεται διάκριση σε μικρού και μη (μικρού) μεγέθους ζώα συντροφιάς, από τα οποία μόνο τα μικρού μεγέθους θα μπορούν -θεσμοθετημένα πλέον- να μεταφέρονται με οδικά καθώς και σταθερής τροχιάς ΜΜΜ, μέσα στα ειδικά κλουβάκια τους και μαζί με τους ιδιοκτήτες τους.
Θεωρώ ότι αυτή η διάκριση αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα στην προώθηση υιοθεσιών αδέσποτων σκυλιών από σωματεία ή μεμονωμένους εθελοντές. Πιο συγκεκριμένα, τα ημίαιμα αδέσποτα σκυλιά είναι κατά κύριο λόγο μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, δηλαδή βαρύτερα από τα 6 κιλά που θα τα καθιστούσαν μικρού μεγέθους, και το γεγονός ότι δεν θεσμοθετείται κάποιο πλαίσιο ώστε να μπορούν εκείνοι που τα υιοθετούν (συνεισφέροντας στην αντιμετώπιση του προβλήματος των αδέσποτων) να μετακινούνται με όλα τα ΜΜΜ αποτελεί τροχοπέδη στην πιθανή υιοθεσία τους, λόγω μεγέθους («θέλω μόνο μικρόσωμο, για να μπορώ να το μεταφέρω» είναι ένα σύνηθες προαπαιτούμενο, και όχι χωρίς λόγο, καθώς δεν έχουν όλοι ΙΧ, κάποιοι είναι ηλικιωμένοι, άλλοι με κινητικές δυσκολίες, κλπ, κλπ). Δεν διαφωνεί κανένας ότι προέχει η ασφάλεια του επιβατικού κοινού, όμως θα μπορούσε να υποχρεωθεί η χρήση φίμωτρου εφόσον -λόγω μεγέθους- το ζώο συντροφιάς δεν μπορεί να μεταφερθεί στο ειδικό κλουβάκι του.
Έχω ζήσει κάποια χρόνια στο Βέλγιο και εκεί τα ζώα συντροφιάς «ταξιδεύουν» και με τα τρένα και με τα λεωφορεία και με το μετρό, ανεξαρτήτως μεγέθους, μαζί με τους ιδιοκτήτες τους. Κι όλα αυτά, πριν μια δεκαετία, όταν εμείς δεν είχαμε καν τον ισχύοντα Ν 3170/2003.
επισης θεωρω απαραδεκτο να μην μπορει να μεταφερθει ενα μεγαλοσωμο ζωο με τα ΜΜΜ,ας μην γινομαστε ρατσιστες στα ζωα,θα πρεπει ολα να εχουν την ιδια μεταχειρηση.με φιμοτρο,λουρι και βιβλιαριο οτι το ζωο τηρει της προυποθεσεις σαφως και μπορει να μεταφερθει και ενα μεγαλοσωμο.
καταλαβαινω οτι ειναι δυσκολο λογω ογκου αλλα ας μην τα βαλουμε στο περιθωριο
Πρέπει να επιτρέπεται η πρόσβαση και μεταφορά των ζώων μας στα ΜΜΜ (όπως μετρό/αστικά και υπεραστικά λεωφορεία/τραμ κτλ).
Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπονται μόνο μικροσκοπικά σκυλιά σε κλουβί μέχρι 55 εκατοστά -συγνώμη αλλά δεν έχουμε όλοι τσιουάουα που είναι τόσο μικρά και τα δέχονται σχεδόν όλοι- είμαστε και οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς. Πολλοί έχουμε ημίαιμο που δεν ξέρουμε καν πόσο μεγάλο ή μικρό θα γίνει όταν μεγαλώσει.
Είναι κρίμα να θέλουμε να πάμε μια εκδρομή με τα κατοικίδιά μας και να πρέπει ή να αγοράσουμε αυτοκίνητο, ή να τα αφήσουμε σε κάποια πανσιόν.
Πρέπει να δεχτούν τα ΜΜΜ να μεταφέρουμε το σκύλο μας με φίμωτρο και λουρί όσο μεγάλος κι αν είναι και με κλουβί μεταφοράς μεγαλύτερο των 55 ή 70 εκατοστών.
Κι ας πληρώνουμε και ειδικό εισιτήριο! Δεν μας πειράζει!
θα συμφωνησω και εγω για τον τροπο μεταφορα των ζωων μεσω των ΚΤΕΛ.το εχω δει με τα ματια μου και θα πρεπει να διευκρινηστει οτι το ζωο θα ειναι στην καμπινα των επιβατων και οχι στις αποσκευες.
Πρώτον μπράβο που έγινε και στην Ελλάδα επιτέλους αναθεώρηση και βελτίωση τον νόμον περί κατοικιδίων… Θα μείνω και εγώ σε αυτό που έχει προαναφερθεί για τη μεταφορά των ζωων στα ΜΜΜ. Ναι πρέπει να γίνει ξεκάθαρο στους οδηγούς των λεοφορείων πως τα ζώα πρέπει να μεταφέροντα στην καμπίνα επιβατών και όχι στις αποσκευές!!! Εξάλου είναι πρόσφατος ο θάνατος ενός σκύλου που μεταφέρθηκε με το κτελ μέσα στις αποσκευές! Ο χώρος των αποσκευών κλείνει αεροστεγός και τα ζώα δεν μπορούν να αναπνεύσουν! Και το κλουβί δεν σταθεροποιείτε πουθενά οπότε μπορεί σε στροφές η σε λακούβες να κτυπάει απο δω και απο κει!!! Γιατί πρέπει να καταλάβουν πολλοί που επικαλούντε πως στα αεροπλάνα μεταφέρονται τα ζώα στις αποσκευές κάνουν μεγάλο λάθος!!! Στα αεροπλάνα υπάρχουν ειδικοί χώροι για τη μεταφορά κατοικιδίων άνω των 8 κιλών που δεν έχουν καμία σχέση με το χώρο των αποσκευών! Κάτι που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο ΜΜΜ. Επείσεις πρέπει να επιτραπεί και η μεταφορά ποιο μεγαλόσομων σκύλων είτε με κλουβί και αν αυτό δεν είναι εφικτό με φίμοτρο. Όπως και η μεταφορά με φίμοτρο μόνο και όχι κλουβί πρέπει να επιτραπεί φυσικά και για τα πιο μικρόσωμα ζώα. Όπως γίνεται και σε πολλές χώρες του εξωτερικού!
Εδώ είναι το τι προβλέπεται για τη μεταφορά ζώων στα αστικά λεωφορείων στην Κύπρο. (Αν και τα πράγματα και στην Κύπρο δεν είναι πάρα πολύ καλύτερα γίνονται προσπάθεις εξυγχρονισμού ) Γιατί πρέπει επιτέλουν εκτώς από όλα τα κακά της Ευρώπης πρέπει να αποκομίσουμε και τα καλά της!!…
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΖΩΩΝ ΜΕ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΟΥ Ο.Σ.Ε.Λ.?
Επιτρέπεται η μεταφορά μόνο μικρών κατοικίδιων ζώων, μέσα σε ειδικά καλάθια διαστάσεων μέχρι 70X40X50 εκ., καθώς και η μεταφορά μικρών σκύλων, εφόσον φέρουν φίμωτρο και καρτέλα που να αναγράφει τους προβλεπόμενους εμβολιασμούς, καθώς και η επιβίβαση σκύλων – οδηγών τυφλών.
Πρώτον μπράβο που έγινε και στην Ελλάδα επιτέλους αναθεώρηση και βελτίωση τον νόμον περί κατοικιδίων… Θα μείνω και εγώ σε αυτό που έχει προαναφερθεί για τη μεταφορά των ζωων στα ΜΜΜ. Ναι πρέπει να γίνει ξεκάθαρο στους οδηγούς των λεοφορείων πως τα ζώα πρέπει να μεταφέροντα στην καμπίνα επιβατών και όχι στις αποσκευές!!! Εξάλου είναι πρόσφατος ο θάνατος ενός σκύλου που μεταφέρθηκε με το κτελ μέσα στις αποσκευές! Ο χώρος των αποσκευών κλείνει αεροστεγός και τα ζώα δεν μπορούν να αναπνεύσουν! Και το κλουβί δεν σταθεροποιείτε πουθενά οπότε μπορεί σε στροφές η σε λακούβες να κτυπάει απο δω και απο κει!!! Γιατί πρέπει να καταλάβουν πολοί πως στα αεροπλάνα που επικαλούντε πως μεταφέρονται τα ζώα στις αποσκευές κάνουν μεγάλο λάθος!!! Στα αεροπλάνα υπάρχουν ειδικοί χώροι για τη μεταφορά κατοικιδίων άνω των 8 κιλών που είναι δεν έχει καμία σχέση με το χώρο των αποσκευών! Κάτι που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο ΜΜΜ. Επείσεις πρέπει να επιτραπεί και η μεταφορά ποιο μεγαλόσομων σκύλων είτε με κλουβί και αν αυτό δεν είναι εφικτό με φίμοτρο. Όπως και η μεταφορά με φίμοτρο μόνο και όχι κλουβί πρέπει να επιτραπεί φυσικά και για τα πιο μικρόσωμα ζώα. Όπως γίνεται και σε πολλές χώρες του εξωτερικού!
Εδώ είναι το τι προβλέπεται για τη μεταφορά ζώων στα αστικά λεωφορείων στην Κύπρο. (Αν και τα πράγματα και στην Κύπρο δεν είναι πάρα πολύ καλύτερα γίνονται προσπάθεις εξυγχρονισμού ) Γιατί πρέπει επιτέλουν εκτώς από όλα τα κακά της Ευρώπης πρέπει να αποκομίσουμε και τα καλά της!!…
Τα ζωάκια δεν ενοχλούν κανέναν όταν είναι στο κλουβακι τους ή με λουρί και φίμωτρο, εχουν το δικαίωμα και οι ιδιοκτήτες και τα σκυλιά να πηγαίνουν ΜΑΖΙ όπου θέλουν! γιατί να απαγορεύεται στα τραίνα να υπάρχουν σκυλιά? ο σωστός και υπεύθυνος ιδιοκτήτης ελέγχει το ζώο του! Εμείς οι άνθρωποι πρέπει να ελέγξουμε τις συμπεριφορές μας, που τσακωνόμαστε και σκοτωνόμαστε μεταξύ μας! τα ζώα δεν έχουν τέτοιες συμπεριφορές και μαλιστα όταν ελέγχονται!!!
Μα πώς είναι δυνατόν το 2011 να βάζουμε τα σκυλιά μαζί με τις αποσκευές!?
Τα σκυλιά παθαίνουν πολυ ελυκολα θερμοπληξία! αυτο το γνωρίζουν όλοι! η μόνη οδός για να αναπνεουν ειναι το στόμα! δεν ιδρώνουν! τα φαντάζεστε μαζί με τις αποσκευές, να ψήνονται πραγματικά χωρις οξυγόνο στις αποσκευές??? είναι ανθρωπιά αυτή? θεωρούμαστε φιλόζωοι??? τον φόβο που αισθάνονται τον σκέφτεστε? μέσα στο σκοτάδι, μπείτε για λίγο στη θέση τους! φανταστείτε να ειστε κλεισμένοι για 7 ώρες στο σκοτάδι, με ανεπαρκή αερισμό και θόρυβο!!! και όλα αυτά γιατί? σε τί ενοχλεί ένα σκυλί μέσα στο κλουβί του?, έτσι θα προαγουμε τη φιλοζωία στην Ελλάδα?
Να εξαιρεθούν από τον περιορισμό του Άρθρου 10 § 1 & § 2 σωματεία, ενώσεις και φιλοζωικές ομάδες που μεταφέρουν ζώα συντροφιάς:
1. προς και από κτηνιάτρους/κτηνιατρικές κλινικές με σκοπό την εξέταση, στείρωση, επεμβάσεις, εμβολιασμό, θεραπεία τους κα.,
2. προς και από εκπαιδευτές μικρών ζώων,
3. προς και από καταφύγια/κυνοκομεία/ενδιαιτήματα/προσωρινούς σταθμούς φύλαξης/σπίτια εθελοντών/ ξενοδοχεία μικρών ζώων/δημόσιους χώρους (φυσικό περιβάλλον) που έχουν επανατοποθετηθεί τα αδέσποτα, καθώς και άλλους συναφείς χώρους,
4. με σκοπό την απομάκρυνση τους από επικίνδυνο σημείο για τη διάσωση τους ή πχ. την επείγουσα μεταφορά τους σε κτηνιατρείο σε περιπτώσεις μαζικής δηλητηρίασης,
5. καθώς και άλλες περιπτώσεις -επείγουσας ή μη- μεταφοράς ζώων που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες και στους σκοπούς ενός σωματείου/μίας ένωσης/μιας φιλοζωικής ομάδας.
Σε όλες τις ευρωπαϊκές πολιτισμένες χώρες μπορούν άνετα να μετακινούνται και μεγαλώσωμα ζώα με φίμωτρο και λουρί χωρίς να προκαλούν κανένα πρόβλημα και χωρίς να αμαυρώνουν την εικόνα των μμμ.Γιατί όχι και εδώ?
Παραθέτω ξανά το σχόλιό μου, μιας και έχουν ήδη δημοσιευτεί σχόλια που κατατέθηκαν πολύ αργότερα από το δικό μου και μιας και θεωρώ οτι σκοπός της δημόσια διαβούλευσης είναι πέραν των άλλων και η δημοσίευση απόψεων εφ’όσον αυτές δεν προσβάλουν κανέναν.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Κυρία Υπουργέ,
Θεωρούμε απαράδεκτο σε μια Ευρωπαική χώρα να υπάρχει διαχωρισμός πολιτών, σε ζωόφιλους και μη, όσον αφορά την μετακίνηση των ζώων συντροφιάς.
Σε εξελιγμένες Ευρωπαικές χώρες, τα ζώα συντροφιάς μπορούν να μετακινηθούν χωρίς περιορισμό, σε ΟΛΑ τα ΜΜΜ.
Σε προσωπική μου μετακίνηση σε νησί του Αιγαίου και σε ένα ταξίδι που διαρκούσε πάρα πολλές ώρες, τόσο το πλοίο όσο και η φύση του ταξιδιού ήταν απαγορευτική για να ταξιδέψει ένα εμψυχο ον, μακριά από την οικογένειά του, στο κατάστρωμα, σε απαράδεκτα ακάθαρτο χώρο, δίπλα στην καμινάδα του πλοίου (με θόρυβο εξαιρετικά στρεσσογόνο για το ζώο) και επιπλέον με 8 μποφόρ και παραπάνω.
Όσα μέτρα προστασίας λοιπόν και να παρθούν σχετικά με την προστασία του ζώου δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν!!!
Ένα ταξίδι αναψυχής πρέπει να προσφέρει και στο ζώο μας χαρά, όχι στρες και αγωνία.Προσωπικά αισθάνομαι πολίτης δεύτερης κατηγορίας ανάμεσα στους πολίτες της Ευρώπης και φυσικά ανάμεσα στους πολίτες της χώρας μου.Παρακαλούμε όπως ταξιδεύουμε σε όλα τα ΜΜΜ, με τα ίδια δικαιώματα, ΜΑΖΙ με τα ζώα μας.
Προτείνω, να υπάρχουν χώροι κλειστοί όπου θα μπορουν να συνταξεδεύουν τα ζώα μας (καμπίνες ή σαλόνι), το ίδιο και σε τρένα.
τα ζωα πρεπει να μεταφερονται παντα στις καμπινες των αεροπλανων, στο πουλμαν του Κτελ και γενικα ποτε στην σκευοφορο του μεσου μεταφορας. Οι οδηγοι στα ΚΤΕΛ πρεπει να ενημερωθουν και να μην δημιουργουν προβληματα. ολα τα ΜΜΜ οφειλουν να επιτρεπουν την παρουσια ζωων ασχετα μεγεθους εφοσον ο ιδιοκτητης τηρει τις προυποθεσεις. για πολλους απο εμας τα ζωα ειναι οικογενεια μας και δεν δεχομαστε να τα αποχωριστουμε.
τα κουτια οπου μπαινουν τα κυνηγοσκυλα, στο πισω μερος του αυτοκινητου πρεπει να απαγορευθουν.
Είναι απαράδεκτο να μη γίνονται δεκτά τα μεγαλόσωμα σκυλιά στα ΜΜΜ. Ασφαλώς αυτό θα πρέπει να γίνεται με προϋποθέσεις (π.χ. φίμωτρο, λουρί, κλπ), αλλά είναι αδιανόητο να μη μεταφέρονται όπου και ο ιδιοκτήτης τους! Στα τραμ επιτρεπόταν αρχικώς, ώσπου ο ΟΑΣΑ τους υποχρέωσε να το καταργήσουν γιατί χαλούσαν την εικόνα των υπόλοιπων μέσων!
Θα πρέπει ν’απαγορευθεί στους κυνηγούς να μεταφέρουν τα σκυλιά τους σε κουτί προσαρμοσμένο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Τα καυσαέρια απο την εξάτμιση τα εισπνέουν τα ζώα και σε ενδεχόμενη σύγκρουση με το πίσω αυτοκίνητο (που συμβαίνει συχνά)το ζώο είναι καταδικασμένο.
Ο τρόπος αυτός μεταφοράς είναι απαράδεκτος.
ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 3 ΥΠΑΡΧΕΙ Με την επιφύλαξη ευνοϊκότερων ρυθμίσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας,ΓΙΑΤΙ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΥΝΟΙΚΟΤΕΡΗ ΡΥΘΜΗΣΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΖΩΟΥ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΖΩΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ (ΦΙΜΩΤΡΟκ.λ.π.)ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΥΣΥΝΗΔΗΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΖΩΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ ΤΟΥ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ.ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΘΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕ ΖΩΑ ΟΤΑΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΠΙΤΙ ΥΙΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΩΡΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΑΣ ΓΟΝΑΤΙΖΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ.ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΤΕ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ.
Σ΄ αυτό το άρθρο θέλω να σας επιστήσω την προσοχή στο ότι οι κυνηγοί έχουν αρκετά σκυλιά σε πολλές περιπτώσεις, ειδικά ομάδων γουρουνοκηνηγών και λαγοκυνηγών.
Επομένως έτσι που είναι η περιγραφή τις συγκεκριμένης παραγράφου είναι ατελής με την έννοια ότι κάποιος κυνηγός ή κυναγωγός που πάει για κυνήγι ή εκπαίδευση μπορεί να θεωρηθεί έμπορος.
Επίσης πρέπει σε συνεργασία με το Υπουργείο Συγκοινωνιών δείτε ένα θέμα που καίει εμάς τους κυνόφιλους – κυνηγούς τα εξωτερικά κουτιά αυτοκινήτων μεταφοράς σκύλων που εδώ στην Ελλάδα είναι ακόμα ήμι παράνομα. Δηλαδή ο κατασκευαστής τα κατασκευάζει νόμιμα – φορολογείτε εκδίδει αποδείξεις, αλλά ο αγοραστής δεν μπορεί να τοποθέτηση νόμιμα δεν μπορεί να ασφαλίσει νόμιμα το κουτί όπως γίνετε με τις μπαγκαζιέρες και ενδεχομένως σε ατύχημα που μπορεί να μην φταίει να βρεθεί και υπόλογος.
θα συμφωνησω με τους προλαλησαντες στο θεμα της παραγραφου 3..θα πρεπει δηλαδη κυριως στις γραμμες του ΚΤΕΛ να γινει σαφες στους οδηγους πως τα ζωα μας απο τη στιγμη που ειναι μεσα στο κλουβακι τους θα μενουν υποχρεωτικα στην καμπινα κι οχι στις αθλιες συνθηκες των αποσκευων,οπου δεν εχουν καθαρο αερα για ταξιδια 6-7 ωρων(πχ Αθηνα- Θεσσαλονικη) και ειναι μεσα στο σκοταδι και τα πλακωνουν οι αποσκευες των αλλων επιβατων!
Να προστεθεί οτι εξαιρούνται σκύλοι – οδηγοί τυφλών και σκύλοι – βοηθοί Ατόμων με Αναπηρία.
Αυτό που πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί δεν επιτρέπεται επιτέλους η μεταφορά των ζώων, μικρόσωμων ή μεγαλόσωμων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, εκτός κλουβιων, όπως σε πολλές ευρωπαικές πόλεις. Αν το σκυλί (κυριως) είναι κατάλληλα κοινωνικοποιημένο και εξοικιωμένο από μικρή ηλικία, και μπορεί άνετα να μπει και να καθήσει ήρεμο σε ένα λεοφωρείο, ή στο μετρό, για ποιο λόγο θα πρέπει να περιορίζεται τόσο ο σκύλος, οσο και ο γονιός ενός κυρίως μεγαλόσωμου ζώου, και να μην χρησιμοποιεί τα μεσα αυτά? Στην Ευρώπη τα ζώα μπορούν να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες της οικογένειας τους. Η Ελλάδα δεν έχει τα προσόντα να ακολουθήσει κάτι τέτοιο?
ΕΓΩ ΟΤΑΝ ΘΑ ΘΕΛΗΣΩ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ Μ ΕΝΑ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ.ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2010 ΕΙΧΑΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3 ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΣΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΚΤΕΛ Π ΤΑ ΖΩΑ ΠΕΘΑΝΑΝ.ΔΕΝ ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ Κ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΑΡΧΕΣ,ΚΑΤΗΓΟΡΩ Κ ΤΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΧΤΗΚΑΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ.
ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ.
ΣΤΟ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ Κ ΣΤΙΣ ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΜΕΤΡΑ.ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΤΑΞΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΣΚΥΛΙ ΜΑΣ.
ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΚΤΕΛ ΘΑ ΤΟΝ ΑΦΗΣΩ ΣΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ.ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΣΚΥΛΙ ΕΙΝΑΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΕΝΟ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ Μ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΙΝΑ Μ ,ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ Π ΘΑ ΚΑΤΣΩ.ΕΙΜΑΣΤΕ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΙΣ Ε.Ε.
Παράγραφος 3 του άρθρου 10
Εδώ υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα όσον αφορά τη διάκριση ανάμεσα σε μικρόσωμα και μεγαλόσωμα σκυλιά. Όπως αναγράφεται στο νομοσχέδιο, ΜΟΝΟ μικρόσωμα ζώα που χωράνε σε βαλιτσάκι μεταφοράς μπορούν να μεταφερθούν με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτό βέβαια καταλύει τον όρο «Μαζική» μεταφορά… Ουσιαστικά δηλαδή υποχρεώνεται ο κάθε ιδιοκτήτης σκύλου άνω των ~10 κιλών (η συντριπτική πλειοψηφία) και να διαθέτει αυτοκίνητο και να μετακινείται με αυτό.
Μπορώ να κατανοήσω αυτόν τον περιορισμό όσον αφορά τα ΚΤΕΛ (λόγω μικρού χώρου), αν και στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες επιτρέπεται ακόμη και μεγαλόσωμος σκύλος ΜΕΣΑ στην καμπίνα του λεωφορείου μαζί με τον ιδιοκτήτη του, ισότιμα δίπλα του (π.χ. Ιταλία).
Αυτό όμως που είναι ανεπίτρεπτο είναι να ισχύει το ίδιο και για τον ΟΣΕ. Μέχρι πριν 4-5 χρόνια ταξίδευε ο κόσμος κανονικά με τα μεγαλόσωμα σκυλιά του με τρένα, παραμένοντας είτε στον προθάλαμο του βαγονιού, είτε στο βαγόνι των αποσκευών μαζί με τον σκύλο του. Πλέον αυτό καθίσταται παράνομο.
Δεν είναι δυνατόν σε μία χώρα ολόκληρη, ο μόνος τρόπος μετακίνησης του κατοικιδίου μας να είναι ιδιόκτητο αυτοκίνητο ή αεροπλάνο (οικονομικά και πολλές φορές και πρακτικά ανέφικτο).
Κατά τη γνώμη μου αυτή η δυσκολία στις μετακινήσεις αποτελεί πολύ μεγάλο παράγοντα αύξησης του φαινομένου των εγκαταλείψεων, που είναι τρομακτικό ειδικά κατά την θερινή περίοδο… είναι τυχαίο;
Διαφωνώ απόλυτα με τα κλουβιά, όπως για το μεγάλο ζώο τον άνθρωπο δημιουργούμε ειδικούς χώρους παράδειγμα για καπνιστές, ετσι και για τα ζωα πρεπει να εχουμε ειδικους χωρους οπου θα ταξιδευουν μαζι με τον υπευθυνο για αυτα, και στα πλοια και στα αεροπλανα, ας χρεωθη ακομη και διπλασιο εισητηριο για το ζωο, ειναι απανθρωπο να πρεπει να ταξιδεψη μονο του το ζωο σε ενα κλουβι στο κατω μερος του αεροπλανου.
Μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είναι φυσικά μόνο τα επιβατηγά πλοία.
Στο θέμα της μεταφοράς με τα ΜΜΜ γίνεται διάκριση σε μικρού και μη (μικρού) μεγέθους ζώα συντροφιάς, από τα οποία μόνο τα μικρού μεγέθους θα μπορούν -θεσμοθετημένα πλέον- να μεταφέρονται με οδικά καθώς και σταθερής τροχιάς ΜΜΜ, μέσα στα ειδικά κλουβάκια τους και μαζί με τους ιδιοκτήτες τους.
Θεωρώ ότι αυτή η διάκριση αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα στην προώθηση υιοθεσιών αδέσποτων σκυλιών από σωματεία ή μεμονωμένους εθελοντές. Πιο συγκεκριμένα, τα ημίαιμα αδέσποτα σκυλιά είναι κατά κύριο λόγο μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, δηλαδή βαρύτερα από τα 6 κιλά που θα τα καθιστούσαν μικρού μεγέθους, και το γεγονός ότι δεν θεσμοθετείται κάποιο πλαίσιο ώστε να μπορούν εκείνοι που τα υιοθετούν (συνεισφέροντας στην αντιμετώπιση του προβλήματος των αδέσποτων) να μετακινούνται με όλα τα ΜΜΜ αποτελεί τροχοπέδη στην πιθανή υιοθεσία τους, λόγω μεγέθους («θέλω μόνο μικρόσωμο, για να μπορώ να το μεταφέρω» είναι ένα σύνηθες προαπαιτούμενο, και όχι χωρίς λόγο, καθώς δεν έχουν όλοι ΙΧ, κάποιοι είναι ηλικιωμένοι, άλλοι με κινητικές δυσκολίες, κλπ, κλπ). Δεν διαφωνεί κανένας ότι προέχει η ασφάλεια του επιβατικού κοινού, όμως θα μπορούσε να υποχρεωθεί η χρήση φίμωτρου εφόσον -λόγω μεγέθους- το ζώο συντροφιάς δεν μπορεί να μεταφερθεί στο ειδικό κλουβάκι του.
Έχω ζήσει κάποια χρόνια στο Βέλγιο και εκεί τα ζώα συντροφιάς «ταξιδεύουν» και με τα τρένα και με τα λεωφορεία και με το μετρό, ανεξαρτήτως μεγέθους, μαζί με τους ιδιοκτήτες τους. Κι όλα αυτά, πριν μια δεκαετία, όταν εμείς δεν είχαμε καν τον ισχύοντα Ν 3170/2003.
Ο νόμος αφήνει πολλά κενά σχετικά με την μετακίνηση και μεταφορά των ζώων.
Δεν είναι δυνατόν εν ετη 2011, να νιώθουμε πολίτες στο περιθώριο, απλά γιατί αγαπάμε τα ζώα μας, θέλουμε να τα ζούμε και να μας ζούν.
Δεν είναι δυνατόν να μας επιβάλλεται να ταξιδεύουμε μαζί τους σε αντίξοες συνθήκες, πάνω σε καταστρώματα, να βάζουμε τα ζώα μας που θεωρούμε μέλη της οικογένειάς μας σε χώρους μεταφοράς αποσκευών στα ΚΤΕΛ, να μην μας δέχονται τα ταξί, να μην μπορούμε να μπούμε στο Μετρό. Να κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα του ζώου μας πολλές φορές και η δική μας, να αναγκαζόμαστε να εμπλεκόμαστε σε διενέξεις με συμπολίτες μας για αυτό που είναι το προφανές σε άλλες χώρες Ευρωπαικές και μη.
Δεν είναι δυνατόν να φροντίζουμε αδέσποτα ζώα και όταν έρθει η ώρα να βρούν οικογένεια και χρειαστεί να μεταφερθούν να τρέμουμε μήπως αφήσει την τελευταία του πνοή σε κάποιο χώρο αποσκευών του λεωφορείου.
Είναι αίτημά μας και δικαίωμα αναφέρετο να μπορούμε να ταξιδέψουμε με τα ζώα μας σε χώρους ασφαλείς, κλειστούς σε πλοία, στην καμπίνα επιβατών σε λεωφορεία και τρένα και ΜΜΜ.
Πάντα με σεβασμό στους συμπολίτες μας, αλλά πάντα και με τον σεβασμό των συμπολιτών μας και του κράτους.
Ειλικρινά μου είναι αδιανόητο οτι στα Ευρωπαικά κράτη ο πολίτης μπορεί να χρησιμοποιήσει το μετρό και το λεωφορείο εχοντας το ζωάκι του απο το λουρί και εδω να φτάσουμε το 2011 να επιτραπούν τα δεσποζόμενα ζώα μονο σε κλουβί και μονο τα μκρόσωμα. Πόσοι αιώνες θα περάσουν δηλαδη για να φτάσουμε τα επίπεδα της Αγγλίας?
Προτείνω να επιτρέπεται η ελεύθερη μετακίνηση των δεσποζόμενων ζώων στα ΜΜΜ με λουρί χωρίς κλουβιά και όριο μεγέθους. Αυτό θα δώσει έναυσμα στους ιδιοκτήτες να κοινωνικοποιουν τα ζώα τους και επίσης θα προωθήσει την ιδέα του σεβασμού προς τα ζωα.
Ξανα γράφω το ίδιο γιατί για κάποιο λόγο δεν το έχετε εγκρίνει……
Κυρία Υπουργέ, σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, και ιδίως στις μεγαλύτερες χώρες αυτής, όπως Γερμανία, Αυστρία, Ισπανία, Γαλλία κλπ η μετακίνηση των ζώων συντροφιάς και κυρίως σκύλων, είναι ανεμπόδιστη!
Επιτρέπετε η είσοδός τους σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς κλουβί μεταφοράς, και χωρίς φίμωτρο, ανεξαρτήτως μεγέθους του σκύλου!
Κάποια στιγμή θα πρέπει να σκεφτούμε ότι και οι ιδιοκτήτες σκύλων είναι άνθρωποι με ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους και έχουν κάθε δικαίωμα της ανεμπόδιστης χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς!
Θεωρούμε το μέτρο αναχρονιστικό και πρέπει να επιτραπεί σε όλα τα Μέσα η ελεύθερη πρόσβαση κατοικιδίων!
ΠΡέπει να οριστούν με αντικειμενικά οι κατάλληλοι χώροι παραμονής των ζώων κατά τη μεταφορά τόσο με λεωφορεία όσο με ταξί, τρένο ή άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς.
Οι χώροι αποσκευών των λεωφορείων, ταξί, τρένων ή πλοίων είναι πλεόν ακατάλληλοι. Αυτό σημαίνει ότι πρέπεί να επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις στην καμπίνα του λεωφορείου/του τρένου ή στο κατάστρωμα ή/και στην καμπίνα του πλοίου και να υποχρεωθούν οι αρμόδιοι φορείς να προβλέψουν ειδικούς χώρους με σωστό αερισμό για την παραμονή των ζώων. Παράλληλα, πρέπει να γίνουν σεμινάρια στο προσωπικό ώστε να αποφεύγονται έκτροπα και μη αρμόζουσες συμεπριφορές και να τεθούν όροι για τις μεγάλες σε διάρκεια διαδρομές.
ΌΣον αφορά τις αερομεταφορές, τι γίνεται με τις απαγορεύσεις κάποιων φυλών σκύλων;
Τέλος, καλό θα ήταν να επιτρέπονται σε μετρό/λεωφορεία πληρώνοντας εισιτήριο και να υποχρεωθούν οι εμπλεκόμενοι φορείς να έχουν τα απαραίτητα εργαλεία ώστε να ελέγχουν στην πράξη αν το ζώο ή τα ζώα φέρουν μικροτσίπ. Σήμερα, κανένας φορέας δεν έχει μηχάνημα που να διαβάζει τα μικροτσίπ.
Πιστεύω οτι θα επρεπε να επιτραπει η μεταφορα κατοικιδιων (σκυλιά στγκεκριμένα) με τα ΜΜΜ απλα με την προυπόθεση οτι διαθετουν βιβλιάριο, ειναι εμβολιασμενα και ειναι σε λουρί. Ζω Γερμανια που τα σκυλια μπενουν παντου και πραγματικα ειναι παρα πολυ βολικό και πρακτικό και προάγει τη χρηση ΜΜΜ το να περνεις τα σκυλια στα τρενα. Απλά να τηρούνται οι βασικοι κανόνες
Στα μεσα μαζικης μεταφορας οπως προαστιακο, μετρο κλπ τι ακριβως προβλεπετε? Και ενω κατανοούμε το γιατί αναφερεται ο νομος μόνο στα μικρόσωμα, αναρωτιόμαστε τι θα γίνει με τα μεγαλόσωμα σκυλιά.
Πχ όταν ένα ιδιοκτήτης πρέπει να μετακινηθει μαζί με το σκύλο του για να τον πάει στο κτηνίατρο θα πρέπει είτε ο ίδιος να είναι κάτοχος ιχ είτε να απευθυνθεί σε εταιρεία μεταφορών/ταξί. Ομως δεν υπάρχει πάντα η οικονομική άνεση.
Επίσης γιατί να μετακινείται το ζώο σε αυτά τα μέσα με κλουβί (το οποίο καθιστά πολλές φορές απαγορευτική τη μετακίνησή τους).
Το ζώο αν ειναι εκπαιδευμενο, φιλικό, υπάκουο & αν θεωρηθεί απαραίτητο από το νομοθέτη με φίμωτρο (και σαφώς με όλες τις άλλες προυποθέσεις πχ τσιπ) τότε γιατί να μην του επιτρέπεται η μετακίνηση μαζί με τον ιδιοκτήτη του?
Στην παράγραφο 3 θα ήταν προτιμότερο να γίνει διευκρίνηση σχετικά με το αν τα ζώα συντροφιάς, τα οποία θα συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη/κάτοχο, θα παραμένουν μαζί του κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ή σε χώρο των αποσκευών. Προσωπικά, αποφεύγω να μεταφέρω το ζώο μου με το ΚΤΕΛ, γιατί έχω ακούσει παράπονα από άλλους ιδιοκτήτες, ότι ακόμη και για τα μικρόσωμα ζώα οι οδηγοί υποχρεώνουν τους ιδιοκτήτες να βάζουν τα κλουβιά στο χώρο των αποσκευών, ο οποίος είναι όμως ένας χώρος χωρίς επαρκή αερισμό, υπερβολική ζέστη και θόρυβο προκαλώντας μάλιστα σε αρκετά ζώα στρες πέραν του στρες μεταφοράς που ήδη υφίστανται. Προκειμένου λοιπόν και τα ζώα να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα ώστε η μεταφορά τους να μην αντίκειται σε λοιπά άρθρα του παρόντος νόμου, αλλά και να αποφευχθούν πιθανές αντιπαραθέσεις μεταξύ οδηγών και ιδιοκτητών πρέπει να υπάρχει μια ρύθμιση ώστε να έχουν μαζί τους στο χώρο των επιβατών οι ιδιοκτήτες τουλάχιστον τα μικρόσωμα ζώα πχ εώς 7 κιλά.
Για την παράγραφο 3, θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε ότι επιτρέπεται η μεταφορά του ζώου ΕΝΤΟΣ της καμπίνας των επιβατών (εφόσον φυσικά συνοδεύεται και είναι και στο κλουβάκι) και όχι στις αποσκευές, όπως πολύ συχνά γίνεται στα ΚΤΕΛ και στα τρένα. Τα ζώα μας δεν είναι αποσκευές, δεν είναι αντικείμενα. Σε πρόσφατο ταξίδι μου στο Βέλγιο, τα σκυλάκια κανονικά ήταν μέσα στην καμπίνα του τρένου με τους ιδιοκτήτες τους και χωρίς κλουβί.
Για την παράγραφο 4, τα πλοία έχουν χώρους για μεγάλα ζώα, αλλά δεν είναι κατάλληλοι: άλλα κλουβιά είναι στο κατάστρωμα, άρα εκτεθιμένα στις καιρικές συνθήκες και άλλα βρίσκονται στο γκαράζ των αυτοκινήτων. Αυτό είναι ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο γιατί ταλαιπωρούνται τα ζωάκια. Δε θα πρέπει να γίνεται έλεγχος στις συνθήκες ταξιδιού που προσφέρει το κάθε πλοίο; Επίσης, νομίζω ότι θα έπρεπε να επιτρέπεται να είναι κανονικά στο σαλόνι του πλοίου -και πάντα συνοδευόμενα, εννοείται- μικρά σκυλάκια και γατούλες στα κλουβάκια τους αλλά και τα μεγαλύτερα σκυλάκια -εν ανάγκη με φίμωτρο. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάθε φορά που πρέπει να ταξιδεύω με τις γατούλες μου θα πρέπει να βρίσκομαι εξόριστη στο κατάστρωμα.
Στη παραγραφο 4 του αρθρου 10 παρακαλω να διευκρινιστει οτι η υποχρεωση για τα κλουβια μεταφορας ισχυει και για τα ταχυπλοα τυπου Flying Dolphin(το ελαχιστο 8 κλουβια).Μεχρι σημερα κανενα απο αυτα τα πλοια δεν διαθετει κλουβια και το πληρωμα τους υποχρεωνει τους επιβατες που ταξιδευουν με το σκυλο τους να παραμενουν σε απροστατευτους χωρους ακομα και χειμωνα με δυσμενεστατες καιρικες συνθηκες με κινδυνο της υγειας και της σωματικης τους ακεραιοτητας.Σημειωτεο οτι εδω και αρκετα χρονια στη γραμμη του Αργοσαρωνικου(πλην Αιγινας και Πορου) δεν υπαρχουν συμβατικα πλοια και οι κατοικοι και οι επισκεπτες των νησιων του μετακινουνται αποκλειστικα και μονο με Flying Dolphins.Επειδη ειμαι δικηγορος με ειδικευση στα ναυτιλιακα μπορω , εαν θελετε, να σας δωσω και συγκεκριμενο λεκτικο για την σχετικη παραγραφο .
Ευχαριστω,
Γιαννης Παπαπετρος
Στη παραγραφο 4 του αρθρου 10 παρακαλω να διευκρινιστει οτι η υποχρεωση για τα κλουβια μεταφορας ισχυει και για τα ταχυπλοα τυπου Flying Dolphin(το ελαχιστο 8 κλουβια).Μεχρι σημερα κανενα απο αυτα τα πλοια δεν διαθετει κλουβια και το πληρωμα τους υποχρεωνει τους επιβατες που ταξιδευουν με το σκυλο τους να παραμενουν σε απροστατευτους χωρους ακομα και χειμωνα με δυσμενεστατες καιρικες συνθηκες με κινδυνο της υγειας και της σωματικης τους ακεραιοτητας.Σημειωτεο οτι εδω και αρκετα χρονια στη γραμμη του Αργοσαρωνικου(πλην Αιγινας και Πορου) δεν υπαρχουν συμβατικα πλοια και οι κατοικοι και οι επισκεπτες των νησιων του μετακινουνται αποκλειστικα καιμονο με Flying Dolphins.Επειδη ειμαι δικηγορος με ειδικευση στα ναυτιλιακα ειμαι μπορω εαν θελετε να σας δωσω και συγκεκριμενο λεκτικο για την σχετικη παραγραφο .
Ευχαριστω,
Γιαννης Παπαπετρος
Συμβαίνει συχνά ιδιώτες ή μέλη σωματείων να βρίσκουν αδέσποτες σκύλες ή γάτες με νεογέννητα τα οποία πρέπει να απομακρύνουν από το δρόμο για να τα προστατέψουν. Αν για παράδειγμα μιλάμε για ένα θηλυκό ζώο με τα 6 κουτάβια ή γατάκια του, σύμφωνα πάντα με την παράγραφο 1 του άρθρου 10 θα πρέπει να μεταφερθούν με δύο αυτοκίνητα!
Η παράγραφος 3 του άρθρου 10 δεν δείχνει να προβλέπει κάτι για τα μεγαλόσωμα ζώα. Σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου 1, μικρό ζώο συντροφιάς είναι ένα ζώο μέχρι 6 κιλά. Καταλαβαίνετε βεβαίως ότι αυτό σημαίνει πως μπορούν να μεταφερθούν μόνο οι γάτες και πολύ ελάχιστο ποσοστό σκύλων! Παρατηρούνται μέχρι και εγκαταλείψεις σκύλων γιατί δεν οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούν να τα μεταφέρουν με τρένα και λεωφορεία όταν ταξιδεύουν… Φυσικά η εγκατάλειψη δεν είναι λύση για κανένα πρόβλημα, απλά δείχνει το μέγεθος της δυσλειτουργίας που προκαλεί η απαγόρευση μεταφοράς μεγαλύτερων ζώων.
Κυρία Υπουργέ,
Θεωρούμε απαράδεκτο σε μια Ευρωπαική χώρα να υπάρχει διαχωρισμός πολιτών, σε ζωόφιλους και μη, όσον αφορά την μετακίνηση των ζώων συντροφιάς.
Σε εξελιγμένες Ευρωπαικές χώρες, τα ζώα συντροφιάς μπορούν να μετακινηθούν χωρίς περιορισμό, σε ΟΛΑ τα ΜΜΜ.
Σε προσωπική μου μετακίνηση σε νησί του Αιγαίου και σε ένα ταξίδι που διαρκούσε πάρα πολλές ώρες, τόσο το πλοίο όσο και η φύση του ταξιδιού ήταν απαγορευτική για να ταξιδέψει ένα εμψυχο ον, μακριά από την οικογένειά του, στο κατάστρωμα, σε απαράδεκτα ακάθαρτο χώρο, δίπλα στην καμινάδα του πλοίου (με θόρυβο εξαιρετικά στρεσσογόνο για το ζώο) και επιπλέον με 8 μποφόρ και παραπάνω.
Όσα μέτρα προστασίας λοιπόν και να παρθούν σχετικά με την προστασία του ζώου δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν!!!
Ένα ταξίδι αναψυχής πρέπει να προσφέρει και στο ζώο μας χαρά, όχι στρες και αγωνία.
Προσωπικά αισθάνομαι πολίτης δεύτερης κατηγορίας ανάμεσα στους πολίτες της Ευρώπης και φυσικά ανάμεσα στους πολίτες της χώρας μου.
Παρακαλούμε όπως ταξιδεύουμε σε όλα τα ΜΜΜ, με τα ίδια δικαιώματα, ΜΑΖΙ με τα ζώα μας.
Προτείνω, να υπάρχουν χώροι κλειστοί όπου θα μπορουν να συνταξεδεύουν τα ζώα μας (καμπίνες ή σαλόνι), το ίδιο και σε τρένα.
να μας επιτρεπτε να τα μεταφερουμε μαζι μας μεσα στις καμπινες τον λεωφορειων κ στα πλοια να μην μας υποχρεωνουν να κλεινουμε στο γκαραζ λες κ ειθναι αποσκευες κ στα λεοφωρεια παντου να επιτραπει η εισοδος τουςς με φυμωτρο η σε ειδικο κλουβακι αυτα
Κυρία Υπουργέ, σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, και ιδίως στις μεγαλύτερες χώρες αυτής, όπως Γερμανία, Αυστρία, Ισπανία, Γαλλία κλπ η μετακίνηση των ζώων συντροφιάς και κυρίως σκύλων, είναι ανεμπόδιστη!
Επιτρέπετε η είσοδός τους σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς κλουβί μεταφοράς, και χωρίς φίμωτρο, ανεξαρτήτως μεγέθους του σκύλου!
Κάποια στιγμή θα πρέπει να σκεφτούμε ότι και οι ιδιοκτήτες σκύλων είναι άνθρωποι με ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους και έχουν κάθε δικαίωμα της ανεμπόδιστης χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς! Θεωρούμε το μέτρο αναχρονιστικό και πρέπει να επιτραπεί σε όλα τα Μέσα η ελεύθερη πρόσβαση κατοικιδίων!