Στην παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254), περί οδηγών κατάρτισης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, αα) οι λέξεις «Για τους οδηγούς κατάρτισης» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.) τίθενται σε ισχύ πιλοτικά οδηγοί κατάρτισης», αβ) οι λέξεις «δεν είναι υποχρεωτική η εφαρμογή του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1» διαγράφονται, β) το δεύτερο εδάφιο αντικαθίσταται, γ) στο τρίτο εδάφιο, πριν από τη λέξη «εισήγησης» προστίθεται η λέξη «θετικής», δ) προστίθενται δύο τελευταία εδάφια, και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.) τίθενται σε ισχύ πιλοτικά οδηγοί κατάρτισης, σύμφωνα με τους οποίους παρέχονται οι πειραματικές ειδικότητες ή οι ειδικότητες με πιλοτικό πρόγραμμα στις Πειραματικές και Θεματικές Σ.Α.Ε.Κ., καθώς και στις Πειραματικές ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και στις Ε.Σ.Κ.. Η απόφαση του Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ., με ενσωματωμένο τον οδηγό κατάρτισης, που τίθεται σε ισχύ, δημοσιεύεται στο Πρόγραμμα «Διαύγεια» και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Η πιστοποίηση των οδηγών κατάρτισης της παρούσας πραγματοποιείται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. μετά την ολοκλήρωση δύο (2) κύκλων κατάρτισης και κατόπιν αξιολόγησης της εφαρμογής τους από τα οικεία Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.) και θετικής εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.). Σε περίπτωση αρνητικής εισήγησης από το Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. οι πειραματικές ειδικότητες ή οι ειδικότητες με πιλοτικό πρόγραμμα καταργούνται σύμφωνα με τις παρ. 19 και 20 του άρθρου 15 και την παρ. 19 του άρθρου 34. Οι πιστοποιημένοι οδηγοί κατάρτισης της παρούσας υλοποιούνται, κατά περίπτωση, στις Πειραματικές και Θεματικές Σ.Α.Ε.Κ., καθώς και στις Πειραματικές ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας της Δ.ΥΠ.Α. και στις Ε.Σ.Κ., ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες της αγοράς εργασίας.».




Η ρύθμιση του Άρθρου 19 για τους οδηγούς κατάρτισης χρειάζεται περισσότερες εγγυήσεις ποιότητας. Προτείνεται:
Η αξιολόγηση των πιλοτικών προγραμμάτων να βασίζεται σε συνδυασμό παιδαγωγικών, κοινωνικών και επαγγελματικών κριτηρίων και να δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα.
Να προβλεφθεί συμμετοχή πανεπιστημιακών και επιστημονικών φορέων στη διαδικασία πιστοποίησης, ώστε να αποφευχθεί μονομερής προσανατολισμός στις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της αγοράς.
Να διασφαλιστεί ότι η διάταξη δεν αφορά και δεν επηρεάζει Ανώτερες Καλλιτεχνικές Σπουδές, οι οποίες αντιστοιχούν σε υψηλότερα επίπεδα του ΕΠΠ.
Οι εκπαιδευτές να μην επιλέγονται μονο με το πτυχιο τους αλλά με την επαγγελματική εμπειρία η οποία αποδυκνειεται απο τον ασφαλιστικό φορέα,αφού οι ΣΑΕΚ ειναι σχολές κατάρτισης.
Οχι με βάση τον Οδηγό Σπουδων της καθε ειδικότητας τους οποίους συνέταξε η ΓΣΕΕ -ΔΕΝ εχει σχέση η ΓΣΕΕ σαν εταίρος με τις ειδικότητες πχ με όσες έχουν σχέση με τα ιατρικά ειναι ο ΠΙΣ κ.α- με προκήρυξη φωτογραφικη και οι διαφοροι που τους έγραψαν έβαλαν κριτήρια εκπαιδευτών συμφωνα με τα δικα τους οικονομικά και κλαδικά συμφέροντα
ΑΛΛΑΓΗ των Οδηγών Σπουδών με προκήρυξη της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ με επαγγελματίες και οχι με την ΓΣΕΕ η τουλαχιστον σε ορισμένες ειδικότητες που δεν ‘εχει επαγγελματικη σχέση με αυτές
Άρθρο 19
Πιστοποίηση αποφοίτων
Πότε και ποιος θα ασχοληθεί στα σοβαρά με την πιστοποίηση Ε.Π.Π. 4 αποφοίτων ΕΠΑΛ αλλά και την τράπεζα θεμάτων των νέων ειδικοτήτων της ΔΥΠΑ. Αρκεί η νομοθετική κάλυψη; Με την ουσία ποιος – πότε – που;