΄Αρθρο 5 Επιτρεπόμενο ανώτατο όριο κυβισμού υπηρεσιακών αυτοκινήτων.

Επιτρέπεται εφεξής η προμήθεια επιβατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικών, ηλεκτρικών, ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον, από τον ΟΔΔΥ, από το ελεύθερο εμπόριο και με τη διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης (Leasing) εφόσον ο κυβισμός τους δεν υπερβαίνει :

1. Για τα αυτοκίνητα πολιτικών υπηρεσιών μέχρι:
α. 1600 cc για αυτοκίνητα:
1. Του Προέδρου της Κυβέρνησης.
2. Του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος.
3. Των Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης
4. Του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και των αρχηγών των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων και στην Ευρωβουλή.
5. Των Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και των Υφυπουργών
6. Του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, του Προέδρου και του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
7. Των Προέδρων των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών.
8. Των τέως προέδρων κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή των Ελλήνων, καθώς και των τέως προέδρων δημοκρατικών κυβερνήσεων και Προέδρων Δημοκρατίας που χρημάτισαν Πρόεδροι μετά το 1974 (μεταπολίτευση).
Των συζύγων αποβιωσάντων Πρωθυπουργών που κατά τη δημοσίευση της παρούσης εξυπηρετούνται με υπηρεσιακά αυτοκίνητα της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ., εξακολουθούν να τα χρησιμοποιούν.
9. Των επισήμων προσκεκλημένων της Κυβέρνησης.
β. 1400 cc για τα αυτοκίνητα που εξυπηρετούν:
1. Την Προεδρία της Δημοκρατίας.
2. Το Πολιτικό Γραφείο Πρωθυπουργού (Προϊσταμένους των Γραφείων του Πολιτικού Γραφείου Πρωθυπουργού).
3. Τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης.
4. Την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αλβανίας.
5. Τους Γενικούς Γραμματείς Υπουργείων.
6. Τους Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών.
7. Τους Ειδικούς Γραμματείς Υπουργείων.
8. Τους Προέδρους Διευρυμένων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
9.Τους Νομάρχες Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και Νομαρχιακών Διαμερισμάτων.
10. Τον Πρέσβη – Διευθυντή Εθιμοτυπίας του Υπουργείου Εξωτερικών.
11. Τους Προέδρους των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών.
12. Τους Μητροπολίτες.
13. Τους Επάρχους.
14. Τους Δημάρχους Δήμων με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων.
15. Τους Πρυτάνεις των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.).
16. Τον Πρόεδρο της Ακαδημίας Αθηνών.
17. Τα επιβατικά αυτοκίνητα αποκλειστικής χρήσης εξυπηρετούμενων προσώπων και τα αυτοκίνητα της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (ΥΠ.Ε.Ε.)
18.Τη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ., για την αντιμετώπιση άλλων ειδικών αναγκών.
19.΄Αλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ειδικά και μόνο για την αντιμετώπιση μεταφοράς των επισήμων προσκεκλημένων τους.
γ. 1400 cc, για επιβατικά αυτοκίνητα υπηρεσιακής χρήσης υπηρεσιών και μέχρι 200 cc για δίκυκλα.
δ. 2500 cc, για τα άλλου τύπου επιβατικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, (τζίπ, station), εφόσον η εξυπηρετούμενη υπηρεσία βρίσκεται σε ορεινή ή δύσβατη περιοχή, ύστερα από αιτιολογημένο αίτημα του οικείου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας και εγκριτική απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

2. Για τα αυτοκίνητα πολιτικού τύπου Ενόπλων Δυνάμεων, Ελληνικής Αστυνομίας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος:
α. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου των Ανώτατων Αξιωματικών των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, των Αρχηγών Γ.Ε.Ε.Θ.Α., Γ.Ε.Σ., Γ.Ε.Ν., Γ.Ε.Α., Ελληνικής Αστυνομίας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
β. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου του Γενικού Επιθεωρητή Στρατού, Διοικητή Στρατιάς, Αρχηγού Στόλου, Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας και λοιπών Αντιστράτηγων και αντίστοιχων βαθμών των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
γ. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου των Υποστρατήγων, Ταξιάρχων και αντίστοιχων βαθμών των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
δ. 2000 cc για βενζινοκίνητα και 3000 cc για πετρελαιοκίνητα ή τζιπ οχήματα υπηρεσιακής χρήσης πολιτικού τύπου των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, που χρησιμοποιούνται για το έργο των εν λόγω σωμάτων και όχι για την εξυπηρέτηση προσώπων (ύστερα από συνεργασία με τις οικείες υπηρεσίες.)

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:42 | Δημήτρης

    Νομίζω ότι ένα σωστό επί της αρχής μέτρο, δηλαδή να μπει περιορισμός στη σημερινή ασυδοσία χρήσης των υπηρεσιακών επιβατικών οχημάτων, πέφτει θύμα της πολιτικής ορθότητας.

    Πολλοί από τους ανώτερους και ανώτατους κρατικούς αξιωματούχους (π.χ. Περιφερειάρχες) χρειάζεται να κάνουν εκατοντάδες χιλιόμετρα μέσα σε μια μέρα, αναγκαστικά με μεγάλες ταχύτητες και σε δρόμους όχι πάντα ασφαλείς. Αν τους εφοδιάσουμε με χαμηλών ικανοτήτων αυτοκίνητα, θέτουμε σε κίνδυνο τόσο την ασφάλειά τους, όσο και την αποδοτικότητά τους.

    Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση κάποιου κυβερνητικού που πρέπει να επισκεφθεί 4-5 υπηρεσίες μέσα σε λίγες ώρες. Αν μετακινείται με το προσωπικό του όχημα ή χωρίς οδηγό, πόσο χρόνο θα χρειαστεί να χαλάσει;

    Το πρόβλημα της σπατάλης δεν προέρχεται από τον κυβισμό, αλλά από την ανεξέλεγκτη χρήση των οχημάτων. Αν η χρήση εξορθολογιζόταν (πράγμα προφανώς ανεξάρτητο κυβισμού), με σύγχρονα αυτοκίνητα το κόστος χρήσης θα έπεφτε σημαντικά, χωρίς να δυσκολεύουμε όσους πραγματικά δικαιούνται κρατικό όχημα στη δουλειά τους. Επίσης, ας σημειώσουν οι υπεύθυνοι ότι μπορούν να προμηθευτούν εντελώς δωρεάν σχεδόν καινούργια οχήματα από τον ΟΔΔΥ, αντί να αγοράζουν από το εμπόριο.

    Δυστυχώς η κυβέρνηση έκανε τις εξαγγελίες χωρίς να το καλοσκεφτεί και τώρα έχει δεσμευτεί για 1.600 κυβικά και άλλες τέτοιες (κατά την άποψή μου) αφελείς διατάξεις. Ελπίζω (αν και μάλλον αβάσιμα) ότι θα πρυτανεύσει η λογική στο τέλος!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:22 | γιωργος σταυρακακης

    ΚΆΛΩΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣ ΑΡΓΗΣΑΝ.ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΣ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ.ΑΥΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΒΗΜΑ.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:29 | ΚΑΨΙΜΑΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    Πολύ σωστός Νόμος. Έχω μόνο να προτείνω τα εξής: α) ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός καιο Πρόεδρος της Βουλής καλο θα είναι να έχουν θωρακισμένο όχημα( μεσαίου κυβισμου BMW 3.20D AUDI A4 2.0TDI τα οποία έχουν χαμηλούς ρύπους) β) καλές λύσεις ειναι και τα υβριδικά HONDA INSIGHT 1300cc & TOYOTA PRIUSIII 1800cc (για τους υπόλοιπους αξιωματούχους) τα οποία εχούν πολύ χαμηλούς ρύπους και εχουν και την δυνατότητα να κινούνται μόνο ηλεκτρικά.γ) σημαντικό ρόλο παίζει και η αξιοπιστία των οχημάτων. ‘Ολες οι υπηρεσιες πρέπει να έχουν οχήματα τα οποία δεν θα παρουσιάζουν συχνές βλάβες (KIA CEED 1.4&1.6 HYUNDAI i30 1.4&1.6 HONDA CIVIC 1.4 VTEC και τα υβριδικά). δ) τα οχήματα της ΕΛ.ΑΣ τα οποία θα χρησιμοποιούνται για επιχειρησιακή χρήση (οχι για μετακινήσεις αξιωματικών ) θα πρέπει να έχουν αρκετή ισχύ αλλα και παράλληλα χαμηλη κατανάλωση και αξιοπιστία.( SKODA OCTAVIA 5 1.8TSI, HONDA CIVIC 1.8 VTEC, TOYOTA AVENSIS 1.8 & OPEL ASTRA 2010 1.4T) ε) οι υπηρεσίες που χρειάζονται τζιπ Πυροσβεστική , Δασική υπηρεσία κτλ πρέπει αυτα να έχουν και τις ανάλογες ικανότητες σε δύσβατα εδάφη( LAND ROVER FREELANDER 2.2TD4, SUZUKI GRAND VITARA 1.9DDIS &NISSAN XTRAIL 2.0D) και καλυτερα να ειναι diesel όπως τα ανωτέρω και ε) οι μοτοσυκλέτες θα πρέπει να επιλεχθούν με βάση τη χρήση. Χρειάζονται μοτ/τες που να είναι εύχρηστες και εύελικτες. Η ΕΛ.ΑΣ καλό ειναι να έχει διαφόρων τύπων (STREET, ON-OFF) ανάλογα με την περιοχή και την χρήση. (YAMAHA FZ1 FAZER, TDM 900, HONDA CBF 1000&600, SUZUKI GSX 650F, GSF1250, VSTROM 650 & HONDA TRANSALP 700) επειδη δεν εκπέμπουν πολούς ρύπους δεν χρειάζεται περιορισμός στα 200cc. Επίσης οι ανωτέρω μοτ/τες μπορούν χρησιμοποηθούν για οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία. Κλείνοντας καλό είναι να γίνεται έλεγχος στους οδηγούς των ανωτέρω οχημάτων, όσον αφορά την σωστή χρήση των οχημάτων καθώς και στα συνεργεία για να μην υπερχρεώνουν τις τιμές των ανταλακτικών και των εργασιών SERVICE.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:43 | ΜΑΝΩΛΗΣ

    Θα ηθελα να σχολιάσω μόνο το γεγονός της αγοράς αυτοκινήτων . Κατα την γν’ωμη μου είναι οικονομικώτερο να νοικιάζονται τα αυτοκίνητα ( leasing )με τριετή η τετραετή συμβόλαια. Μετα το πέρας της μίσθωσης , ο χρήστης( το δημόσιο) θα ξεκινάει πάλι με καινούργια αυτοκίνητα . Ειτε είναι συμβατικά ειτε υβριδικά , ο πωλητής αναλαμβάνει την συντήρηση και τα ανταλλακτικά για ολη την διάρκεια της μίσθωσης . Ετσι γλυτώνει( το δημίσιο ) και τπ ανεξέλεγκτο σέρβις . ( Παράδειγμα . Μίσθωση 1600 κυβικά 550 Ε / μήνα επι 20000 αυτοκίνητα = 11000000 Ε / μήνα επί 12 μήνες = 132 εκ Ευρώ . Λιγώτερα απο το υπάρχων ετησιο σέρβις των κρατικών αυτοκινήτων ) .
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:30 | Γιαννακόπουλος Χρήστος

    Κατά την γνώμη μου, πρόκειτε για νομοσχέδιο προς την σωστή κατεύθυνση.

    Όμως, πάλι βλέπω ένα «κυβικο-σαφάρι» και μια «κυβικο-φοβία». Δεν είναι απαραίτητο πχ οτι ένα υβριδικό μολύνει λιγότερο από ένα Smart για παράδειγμα ή ένα FOX.

    Η λύση των ηλεκτρικών θα πρέπει να απουσιάζει εντελώς. Και πανάκριβα και δεν υπολογίζει κανείς τις εκπομπές που βγάζει η ΔΕΗ στο περιβάλλον για να παραχθεί το ρεύμα που θα χρειάζεται για να φορτιστούν οι μπαταρίες του αυτοκινήτου.

    Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να θεσπιστεί ανώτατο όριο εκπομπής ρύπων ανεξάρτητα από τον κυβισμό, ή ακόμα μια σύνθεση κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων ( που συνήθως είναι αλληλένδετες έννοιες ) και όχι όριο κυβικών.

    Επίσης ορισμένες διατάξεις τείνουν να είναι από αρκετά εώς πολύ φωτογραφικές, με πιο τρανταχτό παράδειγμα το όριο 1600 κυβικών για υβριδικά, αφού μόνο μία εταιρία διαθέτει τέτοιο όχημα στην Ελληνική αγορά ( HONDA ).

    Επίσης δεν θα πρέπει να αποσυρθούν τα οχήματα εκείνα που διατίθενται ήδη σε διάφορα πρόσωπα – θεσμούς. Αφού υπάρχουν ήδη αυτά τα οχήματα, γιατί θα πρέπει να αγοραστούν καινούργια.

    Επίσης μία ερώτηση,

    ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ, ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ? Το νομοσχέδιο δεν προβλέπει ΤΙΠΟΤΑ !!

    Καλή η πρόθεση του νομοσχεδίου αλλά λίγο πρόχειρο και με βιασύνη γραμμένο.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:33 | Παναγιώτης Φωτόπουλος

    Δεν νομίζω οτι τό πρόβλημα είναι τα κυβικά αλλά οι ρύποι και η κατανάλωση. Δεν θα υπάρξει κατά την άποψή μου πρόβλημα να τ ακυβικά γίνουν 2000 και 1800. Ισως είναι και καλύτερα από πλευράς κατανάλωσης. Με τον περιορισμό των κυβικών φωτογραφίζεται η Honda και είναι κάτι που δεν πρέπει να συμβαίνει οταν μιλάμε για νέα ήθη.

    Ειναι σίγουρο οτι η μέθοδος χρήσης είναι η χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) ή εννοείτε την λειτουργική μίσθωση (operating leasing).
    Είναι δύο διαφορετικά πράγματα με διαφορετικές παροχές και κόστη. Τα πρώτα βουλευτικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούντο με τη μέθοδο της λειτουργικής μίσθωσης.

    Πιστεύω οτι θα πρέπει να γίνει διαφορετική πρόβλεψη για τα αυτοκίνητα του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού. Δεν θα πείραζε κανέναν – πιστεύω – να είναι θωρακισμένα και άρα μεγαλύτερων κυβικών.

  • Μια καλή ευκαιρία θα είναι επενδυτικές συνεργασίες του κράτους με εταιρείες αυτοκινήτων για την ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την κατασκευή νέων εργοστασιακών μονάδων ή με την λήψη της τεχνογνωσίας από την ΕΛΒΟ για την κατασκευή αυτών των αυτοκινήτων στην Ελλάδα δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και αύξηση των επενδύσεων σε ένα νέο τομέα τεχνολογίας.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:58 | AMALIA

    Δεν γνωρίζω αν τα αυτοκίνητα 1400 cc αφορούν εκτός από τις ΥΠΕΕ και τα Τελωνεία. Εδώ θα ήθελα να αναφέρω την εξής παράμετρο, την οποία δεν λαμβάνετε υπόψη.
    Τα αυτοκίνητα των διωκτικών υπηρεσιών διώκουν. Τούτο σημαίνει ότι συχνά χρειάζεται να κινηγούν, να παρακολουθούν και γενικά να ελίσσονται. Θα ήθελα να διαβεβαιώσω ότι αυτό δεν γίνεται με 1400 cc και εσύ (ο υπάλληλος δηλαδή)να είναι αναγκασμένος να κυνηγά νταλίκα στην εθνική ή παραβάτες στα χωράφια.
    ΄Αποψή μου λοιπόν είναι να αναθεωρήσετε την πρότασή σας στο σκέλος που αφορά τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται στη δίωξη. Χρειάζονται αυτοκίνητα και διαφορετικού κυβισμού και διαφορετικών προδιαγραφών.
    Τέλος σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να εκφράσω την άποψή μου και σας συγχαίρω γι΄αυτό.
    Αυτό είναι δημοκρατία!!!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 19:08 | Κοτσανάς Αλέξανδρος

    Μετά από τόσα χρόνια, εξακολουθούν οι υπεύθυνοι να ασχολούνεται με τα κυβικά εκατοστά και το νέο «φρούτο» τα υβριδικά, αγνοούντες τα περι τεχνολογίας αυτοκινήτων.

    Η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική.
    Αυτό που ενδιαφέρει είναι τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΝ τα αυτοκίνητα.
    Και τα αυτοκίνητα διακρίνονται για τις επιδόσεις τους σε δύο κατηγορίες:
    -Τις μετακινήσεις ΕΝΤΟΣ πόλης όπου σημαντικό παράγοντα παίζει το βάρος, και
    -Τις μετακινησεις σε ανοιχτούς δρόμους όπου πιο σημαντικό είναι η αεροδυναμική.
    Και στις δύο περιπτώσεις σημασία έχει και η οικονομία που επιτυγχάνει ο κινητήρας, ο οποίος πρέπει να είναι «ταιριασμένος» με το βάρος του αυτοκινήτου.
    Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα αυτοκινήτων με μικρούς κινητήρες, που καίνε ΠΑΡΑΠΑΝΩ από το ίδιο μοντέλο με τον αμέσως μεγαλύτερο κινητήρα!

    Άρα η τελική επιλογή πρέπει να γίνεται με την ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ σε πόλη ή ανοιχτό δρόμο ανάλογα την προβλεπόμενη χρήση του αυτοκινήτου.

    Δυστυχώς οι ΕΠΙΣΗΜΕΣ τιμές ΡΎΠΩΝ (CO2) που ανακοινώνωνται από τους κατασκευαστές, απέχουν πάρα πολύ από την πραγματικότητα, και ΔΕΝ ΜΕΤΡΩΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΑΓΤΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.
    Έτσι και η αγορά με βάση αυτά τα «επίσημα» όρια είναι επισφαλής.
    Στην αυτοκινητιστική «πιάτσα» είναι γνωστά τα μοντέλα που «στα χαρτιά» φαίνονται οικονομικά αλλά δεν είναι, και το αντίστροφο.

    Βεβαίως αν διαλέξουμε έτσι, ξεφεύγουμε από τους κανόνες «διαφάνειας» και οι αντιρήσεις / παραξηγήσεις / διαμαρτυρίες θα φτάσουν στον … ουρανό!
    Έτσι αυτό που μάλλον θα γίνει, είναι να αποφασιστεί κάτι με κάποια άσχετη «διαφανή» προδιαγραφή (Κυβικά, CO2 κλπ), οπου για μία ακόμα φορά θα θυσιάσουμε αυτό που έπρεπε να ήταν το ΒΑΣΙΚΟ αιτούμενο από την όποια κυβέρνηση, την ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, για χάρη της «απόδειξης» οτι οι αρμόδιοι δεν κλέβουν.
    Βεβαίως 10ετίες τώρα, οι τόσες πολλές και αλληλοδιασταυρούμενες «ασφαλιστικές δικλείδες» των προμηθειών, ουδόλως απέτρεψαν τις μίζες!

    Ας αφήσουν την «καραμέλα» της διαφάνειας οι αρμόδιοι, και ας αναθέσουν την επιλογή των αυτοκινήτων σε τίμιους ανθρώπους (υπάρχουν) που ΞΕΡΟΥΝ, χωρίς την υποχρέωση να τηρήσουν την τυπική διαφάνεια.
    Οι πολίτες λίγο – πολύ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ, και θα αντιληφθουν το ορθόν ή μη της επιλογής!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 19:56 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΤΑΜΕΛΟΣ

    ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5.19.γ: ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ 1000 cc, ΔΙΟΤΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΝΩ ΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΛΑ.

    ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5.19.δ: ΤΟ ΟΡΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ 2000 cc.

    Κατά την γνώμη μου, είναι ένα καλό σχέδιο.

    Χαράλαμπος Σταμέλος
    Δικηγόρος

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 18:49 | Λεωνίδας

    Συνδυασμός κυβισμού και εκπομπής ρύπων, με έμφαση στο δεύτερο. Το όριο των 1600 – 1400 κ.εκ. για την εξυπηρέτηση προσώπων είναι σωστό και λογικό.
    Πρόβλεψη για θωρακισμένα αυτοκίνητα για τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και της Κυβενρησης και για επίσημους προσκεκλημένους.
    Συμφωνώ επίσης με τις επισημάνσεις του κ.Σωτήρη Μάμαλη.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 18:18 | Παύλος Παύλου

    Πολύ καλή προσπάθεια. Θα πρέπει να προσεχτεί ότι στα κυβικά που αναφέρονται υβριδικά αυτοκίνητα διαθέτει σήμερα μόνο η HONDA. Το νέο PRIUS είναι 1800cc

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 18:04 | Τάσος Βασιλειάδης

    ΄Ολες οι υπουργικές αποφάσεις ή οι νόμοι που ψηφίζονται στη Βουλή και αφορούν παροχές προνομίων στους υπουργούς,βουλευτές,υψηλόβαθμα καθώς και διευθυντικά στελέχη της δημόσιας διοίκησης πρέπει να τίθενται προς έγκριση μέσω δημοψηφίσματος από τον πολίτη.Μόνο έτσι θα έχει ο πολίτης άμεση παρέμβαση και ευθύνη σε θέματα διαχείρησης του δημόσιου χρήματος.

  • Θεωρώ οτι πρέπει να απαλειφθεί ο όρος «από το ελεύθερο εμπόριο».
    Μια σημαντική κατηγορία εξόδων είναι η συντήρηση των αυτοκινήτων αυτών, και είναι γνωστό πως οι προμηθευτές του Δημοσίου, ειδικά σε τέτοιες κατηγορίες δαπανών που είναι δύσκολος ο έλεγχός τους τείνουν να υπερτιμολογούν τις υπηρεσίες τους, από λίγο ως υπερβολικά πολύ.

    Η προμήθεια αυτοκινήτων σχεδόν αποκλειστικά με leasing (θεωρώντας οτι ο ΟΔΔΥ θα παρέχει πολύ μικρό ποσοστό του στόλου), στα οποία και περιλαμβάνονται τα έξοδα συντήρησης και εξασφαλίζεται οτι θα υπάρχει πάντα διαθέσιμο αυτοκίνητο, εφόσον η εταιρία υποχρεούται στην παροχή αυτοκινήτου αντικατάστασης αν ακινητοποιηθεί για κάποιο λόγο αυτό που χορηγήθηκε είναι μάλλον η πιο συμφέρουσα και οικονομική οδός προμήθειας αυτοκινήτων.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 18:07 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΧΟΣ

    Για κάποια πρόσωπα όπως οΠρόεδρος της Δημοκρατίας, της Κυβερνήσεως και οι φιλοξενούμενοι αργηγοί κρατών κλπ, που δικαιολογημένα χρήζουν αυξημένης ασφαλείας, ίσως θα πρέπει να μετακινούνται με θωρακισμένα οχήματα, που αναγκαστικά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μικρούς κινητήρες.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 18:12 | Αθανάσιος Αντωνίου

    Ισως θα ήταν χρήσιμο να ληθφούν υπόψη:
    -Η χρήση του αυτοκινήτου (κατα το μεγαλύτερο ποσοστό )εντός πόλεως και μέχρι ακτίνας 60 χλμ και κίνησης( κατα το μεγαλύτερο ποσοστό) εκτός πόλεων και κυρίως αυτών που έχουν έντονο πρόβλημα ρύπανσης και κυκλοφοριακού.
    -Η ύπαρξη αυτοκινήτων πιο καθαρών και πιο οικονομικών στη συντήρηση και χρήση έστω και 1200c.c για αυτοκίνητα που κινούνται κυρίως εντός πόλεων.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 18:02 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΧΟΣ

    Ενδεχομένως για κάποια πρόσωπα (βλέπε Πρόεδρος της Δημοκρατίας, της Κυβερνήσεως, φιλοξενούμενοι αργηγοί κρατών κλπ)και της συνοδείας τους που δικαιολογημένα χρήζουν αυξημένης ασφαλείας, να είναι απαραίτητη η μετακίνησή τους με θωρακισμένα οχήματα, που αναγκαστικά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μικρούς κινητήρες. Για αυτή την περίπτωση (εξαίρεση) θα πρέπει να προβλέψει ο νομοθέτης.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:58 | Δημήτρης Πόντικας

    Θα πρέπει να γίνει διόρθωση στο κείμενο σχετικά με τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν οι Πρόεδροι των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών. Αναφέρονται και στα 1.600 και στα 1.400 κ.ε.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:04 | Πέτρος Κακούρος

    Αν και η πρωτοβουλία εξορθολογισμού του στόλου των οχημάτων του δημοσίου είναι ορθή, νομίζω ότι περιέχει πολλά στοιχεία προχειρότητας. Ενδεικτικά:
    1. Δεν είναι όλες οι δημόσιες υπηρεσίες το ίδιο. Για παράδειγμα οι δασικές υπηρεσίες (για τις οποίες γνωρίζω εγώ) έχουν σε αρκετές περιπτώσεις ανάγκη οχημάτων μεγάλης ιπποδύναμης και ειδικών δυνατοτήτων. Φαντάζομαι το ίδιο ισχύει και για άλλες υπηρεσίες.

    2. Οι υπηρεσίες της επαρχίας ενδεχομένως έχουν επίσης ειδικές ανάγκες.

    3. Τα μοντέλα υβριδικών οχημάτων (όπως έχουν ήδη σημειώσει αρκετοί) είναι λίγα, επομένως θα υπάρξει θέμα ανταγωνισμού.

    Θα πρότεινα επομένως μια προσεκτικότερη εξειδίκευση ανά κατηγορία υπηρεσίας και γεωγραφικής θέσης. Τα προτεινόμενα μέτρα να έχουν άμεση εφαρμογή μόνο στις υπηρεσίες που εδρεύουν σε μεγάλες πόλεις και στα οχήματα του πάσης φύσεως πολιτικού προσωπικού. Για τις υπόλοιπες να εφαρμοσθεί με κάποιο σφικτό χρονοδιάγραμμα.

    Δεν θα έβλαπτε επίσης να εξετασθεί τι γίνεται και σε άλλες χώρες ή πως διαχειρίζονται τα οχήματά τους οι ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη που έχουν κάθε λόγο να μειώνουν το κόστος απόκτησης και χρήσης οχημάτων.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:26 | A.P.

    – Τα μοντελα πρεπει να οριστουν με βαση εκπομες ρυπων και οχι κυβισμο. Υπαρχουνε αυτικινητα 3,000 κυβικων που εκπεμπουν λιγοτερους ρυπους απο 1,600.

    – Πλεον σημαντικο και ο τροπος οδηγησης

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:03 | B. Μπακάλης

    ΣΕ ΟΡΕΙΝΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΒΑΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟ ΠΙΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ 4Χ4 ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΜΕ 1700 ΚΥΒΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑ LADA NIVA ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΤΡΑΠΟΡΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΦΤΗΝΑ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΑ!!!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:28 | Σωτήρης Μάμαλης

    Έμφαση πρέπει να δοθεί στις εκπομπές ρύπων και όχι στο μέγεθος του κινητήρα. Αυτό όχι μόνο για τα κρατικά οχήματα αλλά και για τη φορολογία και χρήση των Ι.Χ. Βλέπω ότι γίνονται βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο στα πρότυπα των ευρωπαϊκών χωρών. Η απελευθέρωση των diesel στην αγορά και η εισαγωγή οικονομικών κινήτρων για την αγορά ‘καθαρών’΄οχημάτων θα βοηθήσει το περιβάλλον και την αγορά.

    Σ.Μ.
    Μηχανολόγος Μηχανικός

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:54 | Γιάννης

    Ενδεχομένως για κάποια πρόσωπα (βλέπε Πρόεδρος της Δημοκρατίας, της Κυβερνήσεως, φιλοξενούμενοι αργηγοί κρατών κλπ)και της συνοδείας τους που δικαιολογημένα χρήζουν αυξημένης ασφαλείας, να είναι απαραίτητη η μετακίνησή τους με θωρακισμένα οχήματα, που αναγκαστικά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μικρούς κινητήρες. Για αυτή την περίπτωση (εξαίρεση) θα πρέπει να προβλέψει ο νομοθέτης.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:02 | Γουλάς Γεώργιος

    Το μέτρο και κριτήριο για την αγορά ή χρονομίσθωση(leasing) αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να είναι ο κυβισμός.
    Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να περιορισθούν οι ρύποι και να μειωθούν οι κρατικές δαπάνες για τα αυτοκίνητα.
    Συνεπώς το βασικό κριτήριο, πέρα από τους ρύπους θα έπρεπε να είναι η αγοραία αξία του αυτοκινήτου. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει και στα τέλη κυκλοφορίας. Δεν μπορεί δηλαδή κάποιος που έχει ένα αυτοκίνητο 2000κ.ε. να πληρώνει τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με κάποιον που έχει ένα αυτοκίνητο 2000κ.ε. αλλά πολυτελείας. Δεν αναφέρω μοντέλα για ευνόητους λόγους.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:18 | Αμαρυλλίς Φράγκου

    Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Ο ορισμός ανώτατου ορίου κυβικών είναι αποπροσανατολιστικός και ανεπαρκής. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κι άλλα κριτήρια, όπως η αξία του αυτοκινήτου, η περιβαλλοντολογική επιβάρυνση κλπ

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:10 | Μ.Π.

    Ακρως λαϊκίστικο μέτρο που έχει να κάνει μόνο με τη δημιουργία εντυπώσεων. Εκτός των άλλων, ο ευτελισμός των δημοσίων αξιωμάτων με την παροχή σε αυτά μόνο μικρού κυβισμού αυτοκίνητα είναι κάτι που πρέπει να αποφευχθεί… Ο πολίτης πρέπει να αισθάνεται τους υπουργούς και τους κατέχοντες δημοσίων αξιωμάτων ως ανώτερους του στους οποίους να μπορεί να εμπιστευτεί το μέλλον του. Δεν πρέπει να είναι κι ούτε να φαίνονται ίδιοι με τους απλούς πολίτες. Αλλιώς δεν θα υπάρχει κανένας σεβασμός σε αυτούς. Γι’αυτό, λοιπόν, τα πρόσωπα αυτά δεν πρέπει να έχουν μεγάλο περιορισμό στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα εφόσον το επιθυμούν αρκεί να είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Αυτό είναι το ουσιαστικό:η στροφή προς το eco-friendly car,κι όχι προς το small car.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:43 | ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

    ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΩΣ 1600 CC.

    ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΕ ΔΗΜΟ ΚΑΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΜΟΝΟ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.
    ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΘΕΛΟΥΝ ΑΛΛΑΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ (ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ 3.000 ΕΥΡΩ) ΚΑΘΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΠΛΑΣΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΝ ΔΕ ΜΟΝΟ 10% ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΗΞΕΡΑΝ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΟΥΝ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ.

    ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΥΠΕΡΣΥΜΠΙΕΣΤΗ (TURBO) ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΥΨΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΑΝ ΠΙΕΖΟΝΤΑΙ, ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΟΥΡΜΠΟ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΚΥΒΙΚΑ.

    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΤΣΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.

    ΝΑΙ ΣΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ , ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΑ ΚΥΒΙΚΑ.

    ΟΧΙ ΣΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ & ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΜΕ TURBO ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.

    ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΕ ΔΗΜΟ

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:32 | μπιρμπιλης γιωργος

    ως επιτοπλείστον ο κυβισμός δεν αποτελεί κριτήριο για την ρύπανση του περιβάλλοντος.
    θα έλεγα ότι ούτε και οι καταναλώσεις που δίνουν οι εταιρείες είναι αλήθεια.

    βάση πρέπει να δωθεί στον τρόπο οδήγησης!

    δώστε βάση στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.

    και ακόμη καλύτερα δώστε κίνητρα να ανοίξει μια αυτοκινητοβιομηχανία στην χώρα και χρησιμοποιείστε τα δικά της οχήματα.σίγουρα υπάρχουν επενδυτές και σίγουρα υπάρχουν τα μυαλά να την στηρίξουν.

    γιατί το κεφάλαιο που θα δαπανηθεί να πάει στο εξωτερικό και να μην μείνει στην χώρα?

    δώστε έμφαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 0 ρυπους.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:51 | Σταυρος Φασέας

    Μοναδικό κριτήριο νομίζω ότι πρέπει να είναι η εκπομπή ρύπων και όχι το κριτήριο του υβριδικού.
    Είναι γεγονός ότι πολλά αυτοκίνητα με κινητήρες Diesel και φίλτρο σωματιδίων (άγνωστα στην Ελλάδα καθώς οι αντιπροσωπἐιες για τους γνωστούς λόγους δεν τα εισάγουν)εκπέμπουν πολύ λιγότερο από τα περισσότερα υβριδικά που έτσι κι αλλιώς είναι πολύ λίγα στην αγορά. Ακόμη προσοχή στα λεγόμενα ECO μοντέλα πολλών εταιρειών όπου η τιμή των εκπεμπομέων ρύπων είναι μετρημένη σε ιδεατές συνθήκες και δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Για κίνηση αποκλειστικά μέσα στην πόλη η λύση θα ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα (ή καλίτερα τα ΜΜΜ) αλλά πρέπει ν απεριμένουμε μερικά χρόνια ακόμη.
    Τέλος οποιοσδήποτε μαθητής Β΄Λυκείου μπορεί με βάση την κατανάλωση ενός οχήματος να υπολογίσει με πολύ καλή προσέγγιση τις εκπομπές ρύπων. Δεν είναι παρά μια απλή αντίδραση καύσης υδρογονανθράκων (και λίγη αριθμητική).

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:30 | anoubis

    1) Ο κυβισμός ώς κριτήριο είναι πλέον αναχρονιστικός! Αυτό ισχύει και για τον καθορισμό του ύψους των τέλων κυκλοφορίας και ασφαλίστρων.
    2) Οχι κρατικό αυτοκίνητο για τους μητροπολίτες!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:29 | Δημήτρης Στούνος

    Συμφωνώ με την υιοθέτηση αυτοκίνήτων μικρού κυβισμού για τις μετακινήσεις των κυβερνητικών και άλλων αξιωματούχων, αλλά τα όρια κυβικών είναι πολύ χαμηλά για τα τωρινά υβριδικά οχήματα και μόνο δύο οχήματα ενός και μόνο κατασκευαστή τα καλύπτουν. Αν το όχημα μάλιστα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ήτοι δεν έχει κινητήρα, τότε δεν έχει κυβικά!
    Μήπως θα πρέπει αφ’ενός πρέπει να αυξηθεί ο κυβισμός π.χ. στα 2.000 κυβικά και αφ’ ετέρου να μπουν κι άλλα κριτήρια, όπως το οικονομικό κόστος της χρονομίσθωσης ή οι συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα?

    ΥΓ. Τα πετρελαιοκίνητα έχουν χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα απλά βενζινοκίνητα και ίσα περίπου με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο υβριδικό, αλλά από ρύπους όπως μικροσωματίδια και οξείδια του αζώτου η κατάσταση είναι εντελώς δραματική. Μην συσχετίζετε τι γίνεται στην ευρώπη, γιατί η κατάσταση εκεί έχει πολλές διαφορές. Και στο φινάλε αναρωτηθείτε γιατί στην Ιαπωνία απαγορεύονται και στις ΗΠΑ επιτρέπονται μόνο αν καλύπτουν ειδικές προδιαγραφές tier/bin 5 οι οποίες είναι πιο αυστηρές από τις ευρωπαικές μελλοντικές euro 6.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:22 | Εμμανουήλ Διαλυνάς

    Συμφωνώ με τους συμπολίτες μας που γραφουν ότι το κριτήριο δεν πρέπει να είναι ο κυβισμός. Σίγουρα θέλουμε λιγότερα στον αριθμό και με χαμηλότερους ρύπους κρατικά αυτοκίνητα. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει μια πιο εμπεριστατωμένη μελέτη του θέματος. Ισως κάνω λαθός αλλά θα μπορούσε ένα θωρακισμένο πρωθυπουργικό αυτοκίνητο/βαν 1600κε (περίπου 150 ίππων) με 4 επιβάτες να αποτελεί ασφαλές μεταφορικό μέσο για τον πρωθυπουργό και πιθανά τους επίσημους επισκέπτες της χώρας;

    Δεν θα μπορούσαν κάποιοι αξιωματούχοι όπως οι μητροπολίτες π.χ. να έχουν κοινόχρηστα μεταξύ τους αυτοκίνητα.

    Πολύ καλή η πρόταση για την προμήθεια μέσω κρατικής τράπεζας φτάνει όντως να πληρώσει το δημόσιο και όχι απλά να της μετακυλήσει το κόστος και να βρεθούμε σιγά-σιγά με αλλη μία υπερχρεωμένη (βλέπε πρώην Ολυμπιακή) δημόσια επιχείρηση.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:11 | Dreams Revenge

    Συμφωνώ απόλυτα με τα σχόλια των Λεωνίδα Μπασάτη και Νικ. Γεωργακόπουλου. Ο κυβισμός από μόνος του δεν αποτελεί πλέον κριτήριο ή τουλάχιστον όχι αυτό που μας ενδιαφέρει σε αυτό το θέμα.
    Θεωρώ ότι κανείς δεν θα διαφωνήσει εάν υπάρχουν 5-10 αυτοκίνητα 1.800 ή 2.000 κυβικών για τους ανώτερούς/ανώτατους κρατικούς λειτουργούς εάν είναι πιστοποιημένα χαμηλών εκπομπών ρύπων και γίνεται πραγματικά ορθολογική χρήση τους.
    Η υπερβολή έχει ενοχλήσει, έχει προσβάλλει τους πολίτες. Οι τεράστιοι κινητήρες για χρήση Κολωνάκι – Βουλή και τούμπαλιν. Οι προκλητικοί αριθμοί των κρατικών αυτοκινήτων και η αφειδώς χαλαρή χρήση τους σε κάθε δημόσια ή ιδιωτική περίσταση…

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:44 | Γιώργος Κωνσταντάκης

    Η περίπτωση «12. Τους Μητροπολίτες» πρέπει να διαγραφεί, γιατί όλοι τους δήλωσαν στην τηλεόραση ότι έχουν αυτοκίνητα της Μητρόπολης και όχι Κρατικά.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:14 | Γεωργακόπουλος Νικ.

    Αν και γενικά το μέτρο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει κάποια στιγμή επιτέλους να απεξαρτηθεί η φορολόγηση του αυτοκινήτου -αξία αγοράς & τέλη κυκλοφορίας- από τον κυβισμό.

    Η διάμετρος x διαδρομή ενός εμβόλου (αυτό είναι ουσιαστικά ο κυβισμός του αυτοκινήτου) δεν υποδηλώνει τίποτα απολύτως πλέον με τις σύγχρονες τεχνολογίες και τους πολλούς διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων. Υπάρχουν πλέον ατμοσφαιρικά μοντέλα, υπερτροφοδοτούμενα, Wankel, diesel, που οι ρύποι τους δεν έχουν καμία αναλογία με τον κυβισμό των κινητήρων τους.

    Επίσης ο κυβισμός δεν έχει καμία απολύτως σχέση πλέον με την τελική λιανική τιμή του αυτοκινήτου, αφού στους τιμοκαταλόγους υπάρχουν πολυτελή γερμανικά αυτοκίνητα «1.600» κ.εκ, που κοστίζουν μέχρι και… 40.000 ευρώ -ή και 50.000 ανάλογα τον εξοπλισμό!-

    Υπάρχουν ακόμα SUV 1.400 κ.εκ που κοστίζουν πάνω από 30.000 ευρώ, ή αυτοκίνητα πόλης 2.000 κ.εκ που δεν υπερβαίνουν τα 22.000 ευρώ -με πολύ χαμηλότερη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αξία CIF- ή λιμουζίνες ανατολικών χωρών, 2.000 κ.εκ που δεν ξεπερνάνε τα 25.000 ευρώ σε αξία

    Μιας και το μίσθωμα του Leasing εξαρτάται κυρίως από την τελική τιμή του αυτοκινήτου, εκεί θα ήταν καλό να τεθούν κάποια άνω όρια, ανεξαρτήτως κυβισμού. Επίσης, θα μπορούσε να συνδυαστεί και με εκπομπές ρύπων, πχ κανένα αυτοκίνητο άνω των 200gr C02/km ή άνω των 40.000 ευρώ λιανικής, ανεξαρτήτως κυβισμού.

    Επίσης, θα ήταν εφικτό να υπάρχουν και προδιαγραφές στον τύπο του αυτοκινήτου πχ 4πόρτο-5πόρτο ή να μην επιτρέπεται η αγορά «SUV»

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:01 | Δουδουνής Δημήτριος

    ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΥΒΙΚΑ. ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΕΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΤΑ ΚΥΒΙΚΑ ΩΣ ΤΑ 2000cc ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ Ή ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΟΥΝ.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:22 | Δημήτρης Ρούλιας

    Το προηγούμενο σχόλιο του Λεωνίδα Μπασάτη είναι απολύτως σωστό και τεκμηριωμένο. Ο κυβισμός ως κριτήριο είναι μια προσέγγιση μονιδιάστατη, που θα οδηγήσει σε αποσπασματικές λύσεις – οι οποίες, επί πλέον, θα συνδεθούν καλώς ή κακώς με συγκεκριμένα συμφέροντα.

    Τα βασικά κριτήρια οφείλουν να είναι συνδεδεμένα με τις εκπομπές ρύπων, την κατανάλωση καυσίμου και το συνολικό κόστος χρήσης – ζητήματα τα οποία είναι λυμένα για τις εταιρείες μακρόχρονης ενοικίασης οι οποίες διαχειρίζονται στόλους που αποτελούνται από χιλιάδες οχήματα.

    Σε κάθε περίπτωση, η πρωτοβουλία ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ και είναι βέβαιον ότι με τη συνδρομή των ειδικών θα οριοθετηθεί σωστά και θα συμβάλλει σε μια ορθολογική και δίκαιη διευθέτηση του ζητήματος των κρατικών οχημάτων.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:16 | Ανδρέας Ζερβάκης

    Μερικες μονο τεχνικες λεπτομερειες.
    Δεν υπαρχουν αυτη τη στιγμη υβριδικα 1600κ.ε. Υπαρχει μονο το ΤΟΥΟΤΑ PRIUS στα 1800κ.ε.
    Τα τζιπ/4Χ4 γιατι να μην περιορισθουν στα 2000κ.εκ. Ισως εδω θα αξιζε να μπει και ενας χρηματικος περιορισμος γιατι λλη τιμη εχει το KIA και άλλη το MERCEDES.

    Ευχαριστω,
    Α. Ζερβάκης

    ΥΓ Ολα αυτα τα LEXUS 4500 κ.εκ. που βλεπεουμε στην τηλεοραση τι θα γινουν?

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:07 | Δημήτρης Κ

    Επειδή φαντάζομαι ότι όλα έχουν ένα σκεπτικό
    1) Να μην ακριβύνουν τα υβριδικά τώρα που έχουν ζήτηση 9γνωστό κόλπο).Θα φτάσουμε να πληρώνουμε το 1600 25000 ευρω
    2) Επειδή όλα έχουν σχέση και με αυτό που θα επιβληθεί στα δημόσια αυτοκίνητα και θα περνάει και στους πολίτες, πρέπει να σταματήσει να θεωρούνται τα κυβικά ως υπόδειγμα για τη μόλυνση. Δηλαδή υπάρχουν αυτοκίνητα και 2000 κυβικά γερμανικά και μη που εκπέμπουν λιγότερο από 1400 κυβικά χωρίς να ειναι ακριβώς υβριδικά. Το γεγονός ότι αγοράζουμε και πιο ακριβά αυτοκίνητα είναι πολλές φορές και θέμα ασφάλειας. Δε μπορούμε να γυρίσουμε πίσω στις εποχές που είχαμε μόνο μικρά και επισφαλή αυτοκίνητα. Οι ρύποι δεν είναι θέμα κυβικών (μπορεί να ειναι μικρότερα και turbo. Πρακτικά ρυπαίνουν παραπάνω στην τελική και όχι στις μετρήσεις).

    Συμφωνώ οι υπηρεσίες να έχουν μικρά αμάξια αλλά όχι να τα αρπάξει ένας και μόνος εισαγωγέας. Προσοχή μην επιβάλετε τέλη με τα κυβικά και το ληστρικό που πρότεινε η προηγούμενη κυβέρνηση.
    Αλλάξτε αυτή τη βάση δεδομένων που εχετε από το 1990!!!!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:17 | Β. Βασσάλος

    H χρήση του κυβισμού ως κριτήριο είναι πολλαπλώς αναχρονιστική. Για ποιό λόγο να τίθεται τέτοιος περιορισμός, και όχι απλά περιορισμός στην τιμή (αναπροσαρμοζόμενη ανά έτος), την μέση κατανάλωση και τους ρύπους;

    Ο υψηλός κυβισμός συνδέεται με υψηλότερη ροπή και καλύτερη ενεργητική ασφάλεια. Η σύνδεση περιοριστικών διατάξεων με τα κυβικά στο παρελθόν είχε οδηγήσει σε πλημμύρα αυτοκινήτων με ανεπαρκείς κινητήρες, «ειδικές» εκδόσεις για τη χώρα μας.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:08 | XK

    Γιατι κρατικο οχημα για Μητροπολιτες? ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:57 | Νίκος Παπαδιονυσίου

    Απαιτείται μια καλύτερη και πλέον λεπτομερής προδιαγραφή για τη χρήση στρατιωτικών αυτοκινήτων 4χ4 που συνήθως έχουν τεράστιο κυβισμό, όπως αυτά της MERCΕDES που καταναλώνουν πάνω από 20 lit/100km στην πόλη και έχουν μεγάλο κόστος κτήσης και συντήρησης.
    Μπορούν οι κ.κ διοικητές και άλλοι αξιωματικοί να πηγαινοέρχονται στην υπηρεσία τους με μικρού κυβισμού αυτοκίνητα ή VAN και οι βόλτες για ..ώνια να γίνεται με τα τελευταία. Βέβαια ανάλογα με το που βρίσκεται η Μονάδα και ποια η κατάσταση του οδικού δικτύου.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:46 | Βασίλης Εμμανουηλίδης

    Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην κατανάλωση καυσίμου και στην εκπομπή ρύπων και όχι απλά στη χωρητικότητα του κινητήρα.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:50 | Δρ Παναγιώτης Καραγιάννης

    Θα πρότεινα η σχετική κατηγοριοποίηση να ακολουθεί την εκπομπή ρύπων και όχι τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα. Ετσι νομιζώ δεν θα περιοριστεί η επιλογή των κρατικών οχημάτων σε μια-δυο εταιρείες και θα δοθέι και ένα ακόμη μήνυμα για στροφή σε αυτοκίνητα με χαμηλότερους ρύπους.
    Ισως εδώ θα έπρεπε να σκεφτείτε και την πετρελαιοκίνησηη οποία δίνει και πιο πολλές επιλογές απο πλευρας εταιρειών κατασκευής αυτοκινήτων.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:03 | Ντεληδήμος Ιωάννης

    Το leasing των αυτοκινήτων να γίνετε μέσω κρατικής τράπεζας έτσι ώστε το spread που χρεώνουν οι εμπορικές τράπεζες να πηγαίνει πισω στο δημόσιο με την ευρεία έννοια. Το επιτόκιο που χρεώνει η κρατική τράπεζα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το χαμηλώτερο επιτόκιο των εμπορικών. Σε αντίθετη περίπτωση να προτιμάτε η ιδιωτική εμπορική τράπεζα με το χαμηλώτερο επιτόκιο.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:51 | ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΑΣΑΤΗΣ

    Με δεδομένο ότι:
    1. Μέχρι στιγής μόνο 1 εταιρεία (HONDA) διαθέτει στην αγορά περίπου-υβριδικά μοντέλα μέχρι 1600 κ.ε., τα οποία σημειοτέον είναι περισσότερο ρυπογόνα από το TOYOTA PRIUS των 1800 κ.ε. (βλέπε ένθετο χθεσινής έκδοσης εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ)
    2. Κατά την επόμενη διετία θα παρουσιαστούν στην αγορά πάρα πολλά οικολογικά μοντέλα αυτοκινήτων (υβριδικά, ηλεκτρικά, βενζίνης και DIESEL με μικρούς και δυνατούς πολύ οικονομικούς κινητήρες, με υγροποιημένο φυσικό αέριο ή υδρογόνο, κλπ)
    3. Υπάρχουν τη στιγμή αυτή υπάρχουν 3 συνδυασμοί υβριδικής κίνησης αυτοκινήτων (βλέπε http://www.protothema.gr/content.php?id=38870&category_id=89)
    4. Σε πρόσφατη συγκριτική δοκιμή δοκιμαστικού υβριδικού της MERCEDES με αντίστοιχο DIESEL της ίδιας εταιρείας, το DIESEL αναδείχτηκε οικονομικώτερο του υβριδικού
    5. Η Ελλάδα διαθέτει εγχώρια παρακμάζουσα αυτοκινητοβιομηχανία (ΕΛΒΟ στη Μακεδονία), η οποία κατά το παρελθόν είχε αναλάβει τη συμπαραγωγή/συναρμολόγηση οχημάτων MERCEDES τύπου JEEP, αλλά και ακμάζουσα βιομηχανία συσσωρευτών (SUNLIGHT-ΓΕΡΜΑΝΟΣ στη Θράκη),

    θα πρότεινα όχι βιαστικές κινήσεις. Αναθέστε τη μελέτη στους ειδικούς (Κώστας Καβαθάς του περιοδικού 4 ΤΡΟΧΟΙ, Άρης Σταθάκης, κλπ), καλέστε την εγχώρια βιομηχανία να συνάψει διεθνείς συμφωνίες συμπαραγωγής, μην επαναλάβετε το λάθος δεκαετιών να εστιάζεστε στον κυβισμό και προσέξτε τυχόν μονοπωλιακές καταστάσεις, δώστε βάρος στο συνδυασμό κατανάλωσης καυσίμου-εκπομπής καυσαερίων-χωρητικότητας και ορίου ζωής της μπαταρίας-σχέσης βάρους οχήματος/ιπποδύναμης-αυτονομίας σε χιλιόμετρα με ηλεκτρισμό κλπ, επιλέξτε διαφορετικά οχήματα για διαφορετικές χρήσεις (π.χ. για κυκλοφορία εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά), δείτε τι κάνουν σε άλλα μέρη του κόσμου, κλπ

  • Η χρήση των κυβικών εκ. του κινητήρα για την κατηγοριοποίηση του κόστους χρήσης είναι τουλάχιστον αναχρονιστικός και ουσιαστικά λάθος. Καλύτερα να χρησ. η κατηγοριοποίηση των εταιριών leasing/ενοικίασης ή καλύτερα η Euro NCAP car classification, όπως http://ec.europa.eu/competition/mergers/cases/decisions/m1406_en.pdf

    Επίσης δείτε εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:12 | PanosJee

    Θέλετε να μου πείτε ο Πρόδρος της Δημοκρατίας και ο Πρωθυπουργός θα κινούνται με 1600cc; Να το δω και να μη το πιστεύω

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 13:26 | Λεβόν Σουκισιάν

    Με κάποιον τρόπο θα πρέπει όσοι «κοπούν» από τη λίστα «διακιούχων» αλλά και οι λοιποί κρατικοί αξιωματούχοι που θα φορτώσουν με αυτοκίνητα τους προϋπολογισμούς τους να υποχρεωθούν να ακολουθήσουν τους εν λόγω κανόνες κυβισμού και τεχνολογίας.

  • » Των συζύγων αποβιωσάντων Πρωθυπουργών που κατά τη δημοσίευση της παρούσης εξυπηρετούνται με υπηρεσιακά αυτοκίνητα της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ., εξακολουθούν να τα χρησιμοποιούν.»

    για λίγο … φωτογραφική την κόβω αυτή τη διάταξη!