13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.

Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.

Ποιες μεταβολές θεωρείτε αναγκαίες ως προς τις διατάξεις που αφορούν στο κύρος των βιβλίων μιας επιχείρησης; Πως κρίνετε τις κυρώσεις του Κώδικα Φορολογικών Κυρώσεων;

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 17:50 | Μαραμής Κώστας

    Ο ΚΒΣ πρέπι να υπάρχει ώστε να ελέγχεται η οποιαδήποτε επιχείρηση και να υπάρχει ένας στοιχειώδης έλεγχος.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 16:30 | Ηλίας Στρατάκης

    Ο κώδικας να διατηρηθεί.
    Πως άλωστε θα γίνεται η διακίνηση αγαθών;
    Πως θα υπάρχει στοιχειώδης έλεγχος;
    Να καταργηθεί Η ΘΕΩΡΗΣΗ και να δωθεί βάρος στον έλεγχο της διακίνησης των αγαθών και στην διασταύρωση των συναλλαγών.
    Μην τα ισοπεδόνουμε όλα.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 13:58 | ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

    επιτελους

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:39 | Μανώλης Απόστολος

    Κύριε Υπουργέ,

    Πιστεύω ότι η κατάργηση του ΚΒΣ για τα κομμάτια των θεωρήσεων και του κύρους των βιβλίων πρέπει να έιναι άμεση ( όχι θεώρηση βιβλίων όχι εκτύπωση ισοζυγίων- η ηλεκτονική διαφύλαξη αρκεί). Πρέπει άμεσα να καταργηθούν οι αναχρονιστικές διατυπωσεις που υπάρχουν στη νομοθεσία.

    Για το κομμάτι της διακίνησης πρέπει να υπάρξει ίσως ένα μεταβατικό στάδιο.

    Να μην καταργηθούν οι διασταυρώσεις και να επέκταθεί η δίγραμμη επιταγή ή οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στο σύνολο των πληρωμών.

    Καλή συνέχεια στην προσπάθειά σας.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:45 | αλικη παλαιολογου

    Ο ΚΒΣ πρέπει νά καταργηθή αμεσα,αποτελεί τροχοπέδη γιά τήν επιχείρηση καί πονοκέφαλο γιά τόν λογιστή της πού πρέπει νά είναι πανταχού παρών γιά νά προλάβη ακόμη καί τό ανθρώπινο λάθος.Είναι εργαλείο μόνο για τούς τυπολάτρες καί γραφειοκράτες πού εχουν μείνει σε ΠΑΛΙΟΜΟΔΙΤΙΚΑ μοντέλα ελέγχου τών επιχειρήσεων,φυσικά μέ το αζημείωτο.
    Κύριε υπουργε,
    αξιοποιήστε την τεχνολογία,on line συνδεσεις κτλ καί βάλτε στήν άκρη τούς υπερασπιστές του ΚΒΣ,δέν εχουν τίποτα καινουριο νά σάς προτείνουν,μόνο βιβλία μέ περισσότερες σελίδες πού φιλοδοξούν νά γίνουν ευαγγέλιο απαριθμόντας ολο καί περισσότερες περιπτώσεις δηθεν σωστής διαχειρισης τών συναλλαγων.
    Ευχομαι επιτυχία στό πραγματικά δύσκολο έργο σας,οι καιροί δέν περιμένουν.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 21:59 | ΠΑΠ. Ε.

    ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΚΒΣ ΘΑ ΤΗΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΒΙΒΛΙΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ (οι αναγνώστες) ΟΤΙ ΑΡΚΕΙ Η ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ;
    ΠΟΙΟΣ ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ΘΕΛΕΤΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΠΕΛΑΤΕΣ;
    ΠΟΙΟΣ ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΑ ΕΚΔΙΔΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ.
    ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ;
    ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΟΜΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΤΑ ΛΕΕΙ.
    ΑΡΑ ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ.
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΙΝΕΣ ΟΧΙ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 21:27 | ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Εάν θέλουμε να διανοίξουμε γρήγορους και ασφαλείς δρόμους στις επιχειρήσεις και να τις απαλλάξουμε από τα σοκάκια της γραφειοκρατίας και της τυπολατρίας πρέπει να καταργηθεί ο Κ.Β.Σ.
    Επειδή όμως θα πρέπει να τηρούνται κάποιοι κανονισμοί και να ασκείται έλεγχος, προτείνω την συμπλήρωση και αποστολή κάθε μήνα και μέχρι το τέλος του επόμενου, μέσω taxisnet ειδικού πίνακα με τα βασικά οικονομικά μεγέθη της κάθε επιχείρησης όπως:
    1.Αγορές, λιανικές πωλήσεις, χονδρικές πωλήσεις, έξοδα κατα γενική κατηγορία, ΦΠΑ εκροών και εισροών και
    2.Το πλήθος των παραστατικών που εκδόθηκαν π.χ. Τιμολόγιο από … μέχρι… και
    3.Το εύρος (από… μέχρι…)των εγγραφών (τηρείται εσωτερική αρίθμηση κατά βιβλίο).

    Μέχρι 28/02 κάθε έτους να αποστέλλονται στοιχεία όπως το ύψος της απογραφής, των αποσβέσεων, της φορολογικής αναμόρφωσης και οτιδήποτε άλλο κρίνεται σκόπιμο για την απεικόνιση της πραγματικής κατάστασης της επιχείρησης. Με βάση τα στοιχεία αυτά θα βεβαιώνεται ο φόρος στην ΔΟΥ, με την αποστολή ειδικού σημειώματος.

    Για όλο το φάσμα της ηλεκτρονικής επικοινωνίας θα παρέχεται ειδική έκπτωση από 500-10.000€ ανά επιχείρηση ανάλογη με τα ετήσια ακαθάριστα έσοδα.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 20:15 | Θανάσης Παπαθανασόπουλος

    Συμφωνώ.
    Χρειάζεται πιστεύω εκσυγχρονισμός και κυρίως απλοποίηση και αλλαγή του πνεύματος των διατάξεων.

    Χρειάζεται θετική προσέγγιση στον πολίτη.
    Τι πρέπει να κάνει για να είναι τα στοιχεία του σωστά – με απλά και καθαρά λόγια.
    Και χωρίς εξαιρέσεις και ειδικές περιπτώσεις.

    Η εποχή που ο φόβος φύλαγε τα έρμα, πέρασε πια!
    Οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι είναι στοιχειωδώς μορφωμένοι.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 19:48 | ΝΤΟΥΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Κ.Β.Σ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΟΛΟΙ
    ΜΑ ΟΛΟΙ ΝΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΕΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΤΣΙ ΤΟ Φ.Π.Α. ΗΜΕΡΑΣ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 15:50 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

    Κύριε Υπουργέ,
    Εδώ και πολλά χρόνια στους κόλπους των Λογιστών και Φοροτεχνών είναι εδραιωμένη η άποψη ότι ο ξεπερασμένος από τα πράγματα ΚΒΣ εξακολουθεί να υπάρχει για να εξυπηρετεί κυρίως την προσπόριση επιπλέον εισοδήματος σε ωρισμένους επίορκους υπαλλήλους του Υπουργείου σας και σε ωρισμένους κακούς συναδέλφους μου.
    Οι αρχές της Λογιστικής, όπως έχουν αναπτυχθεί στην πράξη και έχουν επιστημονικά μελετηθεί στους ειδικώτερους τομείς εφαρμογής τους σε συνδιασμό με την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι ικανές να προσδιορίσουν το οικονομικό αποτέλεσμα κάθε επιχείρησης επί του οποίου και μόνο οφείλει και πρέπει η φορογούσα αρχή να επιβάλλει την φορολογική πολιτική της. Όταν το προσδιορίζει ένας Λογιστής γιατί να μη μπορεί να κάνει το ίδιο ένας συναπόφοιτός του από το ίδιο Πανεπιστήμιο?
    Η συνέχεια περαιτέρω της εφαρμογής του ΚΒΣ με τις απειρες και γραφειοκρατικές διατάξεις του θα αποτελέσει τροχοπέδη στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για οικονομική ανάπτυξη της Πατρίδας μας μέσα από την ανάπτυξη του εισοδήματος, καθόσον η όποια φορολογική πολιτική θα μετατρέπεται σε πάλι σε προστιματική οπότε ξαναγυρνάμε εκεί που ξεκινήσαμε με μηδενικό αποτέλεσμα.
    Σέ κάθε περίπτωση, ότι και να αποφασίσεται για τον ΚΒΣ, Κύριε Υπουργέ,
    ΟΧΙ στις πάσης φύσεως θεωρήσεις.
    ΝΑΙ στις πάσης φύσεως ηλεκτρονικές διαστυρώσεις.
    ΝΑΙ στις παραγωγικές δαπάνες.
    ΝΑΙ στους ελέγχους διακίνησης.
    Καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 14:36 | ΧΕΛΙΔΩΝΗΣ ΓΕΩΓΡΙΟΣ

    Ο ΚΒΣ ΕΠΡΕΠΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟ ΕΞΥΠΝΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
    ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΦΜ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.
    ΠΧ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ,
    ΣΥΝΟΛΟ ΦΠΑ ΠΟΥ ΕΠΕΔΩΣΕ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
    ΣΥΝΟΛΟ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΟΥ
    ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΑΠΟΣΒΕΣΕΩΝ – ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ
    ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΠΟΥ ΔΗΛΩΣΕ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΦΜ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ
    ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΣΥΝΝΑΛΑΓΕΣ
    ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΑΠΟΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟΔΟΧΩΝ
    ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ Ο ΣΩΣΤΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΣΥΝΝΑΛΑΣΕΤΑΙ

    ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΜΙΑ ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΟΠΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΦΜ ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ
    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ.
    (Π.Χ. Ο Α ΣΩΣΤΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΝΑΛΑΓΕΣ ΤΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΤΑΙ ΓΙΑΤΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΥΛΑΕΙ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΛΕΒΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ )
    ΘΑ ΕΠΕΝΕΛΘΩ

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 13:54 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΙΡΛΙΡΑΚΗΣ

    Καταργήστε ΑΜΕΣΑ τον ΚΒΣ κρατείστε μόνο τις διατάξεις για τα όρια των βιβλίων .Ο ΚΒΣ είναι ο βραχνάς κάθε επαγγελματία ,λογιστή κτλ και επιτρέπει την συναλλαγη εφοριακού και επαγγελματία.Καταργηστε την θεώρηση βιβλίων και στοιχείων,και αποσυνδέστε τις ενημερότητες ΟΑΕΕ,ΙΚΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ,ΚΤΛ .
    Ασ βρούν τρόπο αυτοί οι οργανισμοί να εισπράτουν τα εσοδα τους.Γιατί πρέπει να είμαι ενμημεροσ στο ΕΒΕΑ για να θεωρήσω βιβλία.?Το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι είναι προαιρετικό.Γιατί πρεέπει σε οποιαδήποτε έναρξη να εγγράφεται ο φορολογούμενος στο ΕΒΕΑ?

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 13:27 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ

    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΗΚΟΣ Κ.Β.Σ. ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΗΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ, ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΕΡΜΗΝΕΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΔΙΑΤΑΞΗΣ.Ο ΚΒΣ ΔΕΝ ΕΛΥΣΕ ΚΑΝΑΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΑΠΕΝΑΝΤΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΩΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΥΓΙΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΚΑΘΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΜΠΟΤΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΛΟΓΣΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΔΟΣΕΙ. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΡΟΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΡΟΗ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ. ΕΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΑΘΕΩΡΗΤΟ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ «ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ» «INVOICE» Η’ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΙΑΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ. ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΩΝ. ΑΝ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΙΚΑ, ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ, ΑΠΛΩΣ ΤΗΝ ΧΑΝΤΑΚΩΝΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 13:42 | Σ.Κ

    Ο Κ.Β.Σ είναι μία εξόχως αναχρονιστική και άκρως γραφειοκρατική Ελληνική πρωτοτυπία.

    ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΦΑΙΔΡΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΥΣΝΟΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΡΟΥΟΜΕΝΩΝ ΝΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΡΤΗΡΙΟΣΚΛΗΡΩΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ.

    ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΟΝ ΤΩΡΑ!!!

    ΠΡΟΣΟΧΗ : Αυτοί των οποίων οι εισηγήσεις συνήθως λαμβάνονται υπ’όψιν και διατηρείται το αναχρονιστικός αυτός Κώδικας «τυχαίνει» να είναι ταυτόχρονα και «κορυφαίοι» συγγραφείς-ερμηνευτές που εκδίδουν 10τομές και 15τομές σειρές των οποίων οι εκδόσεις εξαντλούνται εν ριπή οφθαλμού.

    ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ «ΕΙΔΙΚΟΥΣ». ΑΠΟΜΟΝΩΣΤΕ ΤΟΥΣ. ΑΓΝΟΗΣΤΕ ΤΟΥΣ.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 01:31 | Νίκος Εμμ.

    Κύριοι,
    Η επειγουσα ανάγκη για λύσεις, δεν επιτρέπει καμία καθυστέρηση για απαντήσεις στα αυτονόητα. Ορισμένες ερωτήσεις, που τίθενται στην διαβούλευση είναι του στύλ αν «προτιμάτε τον πόλεμο ή την ειρήνη». Ποιός επιχειρηματίας θα υπερασπιζόταν σήμερα την διατήρηση του ΚΒΣ ? Η απάντηση δεν είναι κάν απαραίτητη. Τα τεχνικά θέματα, όπως αυτό θα έπρεπε να είναι ήδη διατυπωμένα και γνωστά απο την πρώτη ημέρα της νέας κυβέρνησης. Αυτά δεν έχουν τίποτα να κάνουν με την κατάσταση, που έχει παραληφθεί απο το παρελθόν. Θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «διαχρονικού χαρακτήρα». Αποτελούν μέρος μιας υπεύθυνης προετοιμασίας. Αν χρησιμοποιήσουμε όμως ένα σενάριο εργασίας, σχετικά με την θέση της καθ όλα τυπικης με τις υποχρεώσεις της επιχείρησης, μέσα σε ένα εκτεταμένο σύστημα γενικευμένης διαφθοράς και κακής διοίκησης θα διαπιστώσει κανείς ότι, η επιχείρηση αυτή, έχει πιθανόν συγκριτικά μειονεκτήματα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Το παράδειγμα των περαιώσεων φορολογικών και ασφαλιστικών ειναι ασθενές σε σχέση με την αυτονόητη προτίμηση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού σε περίπτωση άντλησης πρόσθετων φορολογικών εσόδων. Ακόμα και με τον «αναβαθμισμένο» ΚΒΣ ο συνεπής επιχειρηματίας θα συνεχίσει να έχει το «συγκριτικό μειονέκτημα». Παράθυρα πάντα θα υπάρχουν.
    Η πρότασή μου είναι να μοριοδοτηθούν οι επιχειρήσεις, με ορισμένα αντικειμενικά κριτήρια ώστε να υπάρξει ένας δίκαιος συντελεστής, που να τις ακολουθεί στις σχέσεις της με το κράτος, τις τράπεζες και γιατί όχι και στους πελάτες της. Δεν επιτρέπεται να μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι. Αν σε οποιοδήποτε ανταγωνιστικό περιβάλλον ο καθένας έχει «ίδια άποψη» για τις υποχρεώσεις του, δημιουργούνται ανισότητες και στρεβλώσεις, που η πολιτεία δεν θα πρέπει να τις αγνοεί. Ας αναγνωρίσει τουλάχιστον τους συνεπείς και ας δώσει κίνητρα και στους υπόλοιπους. Χωρίς ισχυρά κίνητρα ο μηχανισμός θα επανέλθει στά ίδια.
    Και κάτι άλλο on line συνδέσεις σήμερα δεν δικαιολογείται να καθυστερούν. Είδαμε ότι σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις για λογισμικά, που απλα δείχνουν τις τάσεις της επόμενης μέρας. Οι υποδομές,που απαιτούνται για ένα διαρκή έλεγχο της δραστηριότητας κάθε επιχείρησης δεν είναι μεγαλύτερου μεγέθους. Ας αναλάβουν ευθύνες και τα Πανεπιστήμια στον άμεσο σχεδιασμό και την υποβολή προτάσεων. Οι περισσότερες απο τις ανάγκες αυτές δεν απαιτούν καινοτόμες λύσεις. Είναι ήδη έτοιμες, λειτουργούν εδώ ή και σε άλλες χώρες. Μπορούμε να τις θέσουμε σε λειτουργία.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 22:02 | ΤΑΤΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Κύριε υπουργέ,
    Με την καταργήση του ΚΒΣ και την ενσωμάτωσει κάπποιων διατάξεων στο εισόδημα θα μειωθούν οι ουρές στις εφορίες. Οι φορολογικοί μηχανισμοι να μπουν σε όλους και οι έλεγχοι να γινονται από το ΚΕΠΥΟ. Ενα απλό μέτρο με το οποίο θα φαίνονται όλα τα στοιχεία στο υπουργείο και βέβαια θα σταματήσουν να γίνονται πλούσιοι αρκετοί εφοριακοί κλέβοντας ουσιατικά το ίδιο το κράτος. Δηλαδή εσείς που τους πληρώνεται, τους έχεται δώσει το όπλο να κλέβουν εσάς, και κατά συνέπεια και όλους τους έλληνες φορολογουμένους.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:30 | Χαράλαμπος Τ

    Πρέπει να γίνει κάτι με τα Εικονικά Τιμολόγια που με τις «Περαιώσεις» και τους Στημένους Φορολογικούς Ελέγχους έχουν γίνει Φάμπρικα. Αυτό κατά την γνώμη μου λύνεται μόνο με σύνδεση των Μεσαίων και άνω Εταιρειών (Ξενοδοχεία, Βιομηχανίες, Βιοτεχνίες, Εταιρείες Π.Υ. κλπ) με το Υπουργείο Οικονομικών και την καταχώρηση εντός 48 ωρών από την έκδοσή τους όλων των Τιμολογίων Δαπανών. Ακόμη καλύτερο θα ήταν να μη δίδεται άδεια λειτουργίας σε οποιονδήποτε ή οποιαδήποτε Εταιρεία άν δεν δημιουργήσει Ηλεκτρονική Μερίδα στο Υπουργείο για την αυτόματη ενημέρωση κάθε παραστατικού με την έκδοσή του. Στην συνέχεια το μεγαλύτερο μέρος των ελέγχων να γίνεται απρόσωπα στο Computer του Υπουργείου.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:45 | Νικολαος Κορφοξυλιωτης

    Πολύ σωστή σαν σκέψη αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί «σταδιακά»? Πρέπει κάποια στιγμή σε αυτή την χώρα να μάθουμε να δουλεύουμε ΓΡΗΓΟΡΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.
    Διασταυρώσεις παντού, αύξηση προστίμων για ουσιώδης παραβάσεις με ταυτόχρονη μείωση της φορολογίας επιχειρήσεων..

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:20 | Χρήστος Π.

    Ο ΚΒΣ δεν καταργείτε διότι δίνει ψωμί σε πάρα πολύ κόσμο. Λογιστές, Εφοριακούς, Μηχανογράφους κλπ

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 20:39 | Φυρογενης Κωστας

    Ο ΚΒΣ μας φταίει τώρα?

    Απλοποίηση μπορεί να χρειάζεται σε κάποια σημεία, αλλά η κατάργηση δεν νομίζω να ωφελήσει ιδιαίτερα.

    Η φοροδιαφυγή στις επιχειρήσεις είναι σύνθετη διαδικασία και βασικά πρέπει να ξεκινήσει από την αναδιάρθρωση των ελεγκτικών μηχανισμών.

    Θα πρέπει να φτιαχτούν κλαδικές υπηρεσίες ελέγχου και όχι ανά περιοχή.
    Μία εταιρία τεχνικών έργων έχει τεράστια διαφορά στον τρόπο λειτουργίας και ελέγχου από μια εταιρία λιανικού εμπορίου, ή μια εταιρία τουριστικών υπηρεσιών, ή μια εταιρία επεξεργασίας πετρωμάτων κλπ.

    Οι ελεγκτές που πηγαίνουν σε αυτές δεν ξέρουν την τύφλα τους ούτε από εμπορικές πρακτικές ούτε από τις τακτικές φοροδιαφυγής που χρησιμοποιούνται ανά κλάδο.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 20:39 | Διπλ. Οικ. Μιχάλης Κακαρούχας τ. Επιμελητής Πανεπιστημίου Oldenburg Γερμανίας

    Διπλ. Οικ. Μιχάλης Κακαρούχας
    τ. Επιμελητής Πανεπιστημίου Oldenburg Γερμανίας
    genialis@otenet.gr

    Αξιότιμοι Νομοθέτες,

    Θεωρώ ότι η διαβουλευτική συνταγή πάσης νομοθετικής πρόθεσης της νε-οεκλεγείσας κυβέρνησης, ακροβατεί επικίνδυνα ανάμεσα, σε μία ηθικοφα-νή χειρονομία, άνευ ουσιαστικής σημασίας έναντι ενός εκλογικού, λοβοτο-μημένου, σώματος πού χαίρεται με την αίσθηση, ότι γίνεται ισόνομος συ-νομιλητής, συνδιαχειριστής της εξουσίας και συνομοθέτης, αφενός και σε μία σοβαρή έμπρακτη προσπάθεια να μετουσιώσει τον ιδεολογικό πυρήνα, της αληθινής επικοινωνίας με τον εξουσιαζόμενο, που δεν θα υποκρύπτει την έμμεση υφαρπαγή της αποδοχής του τελικού κειμένου, προς ψήφιση, κάθε νομοθετήματος με το άλλοθι ότι διαβουλεύτηκε με τον συνομιλητή λαό, αφετέρου.

    Κατά την, εξοργιστικά ταπεινή μου, άποψη, σε πλήρη φυσικά αντίθεση με την ηρωική, γενναία και εν γένει μεγαλειώδη σε ωριμότητα πράξη, κοινω-νικής, πολιτικής και κοινωνικής διαβούλευσης, λαϊκής ηθικής συναυτουρ-γίας στις 4 Οκτωβρίου 2009, βρισκόμαστε σε ένα απολύτως λάθος δρόμο, να συζητάμε, να διαβουλευόμαστε και τελικά να αναπαράγουμε όλοι μαζί την διανοητική μας ασυνέπεια.

    Για να μην κουράζω και μην εκμεταλλεύομαι το, της διαβούλευσης, δι-καίωμα, καταθέτω τα εξής :

    Πριν διαβουλευθούμε όλοι οι συμμετέχοντας μήπως θα ήταν προτιμότερο να συμφωνήσουμε στους όρους και τους κανόνες αυτής της ανοικτής και τίμιας επικοινωνίας μεταξύ Κυβέρνησης και λαού;

    Με ποίο τρόπο κωδικοποιούνται οι διαφορετικές απόψεις που διατυπώνο-νται, υπάρχει περίπτωση να ενταχθούν σε μία διαδικασία ουσιαστικότερης διαχείρισης αυτών δηλ. ψηφοφορίας ή χρησιμοποιούνται για άλλοθι προ-κειμένου απλά και μόνο να ικανοποιηθεί η βασική αρχή της δημοσιότητας;

    Οι συμμετέχοντες χαρακτηρίζονται ως ¨ενεργοί πολίτες¨ στην ουσία της έννοιας ; ή πρέπει να είναι κομπάρσοι σε μία σκηνοθετημένη, άνευ ουσια-στικού αποτελέσματος, πολυλογία με τον λαό, προκειμένου να ξεφουσκώ-σει η ¨ λαϊκή οργή ¨;

    Πριν μπούμε στην διαβούλευση οποιουδήποτε Νομοθετήματος μήπως θα ήταν σημαντικότατο αφού ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε, να συμφωνήσουμε την ευθεία ισχύ κάθε νόμου, έναντι όλων των υποκειμένων ισόνομα και ξε-κάθαρα, καταργώντας επιτέλους τερτίπια, βυζαντινής αντίληψης διοικη-τικής διαδικασίας, που καταδυναστεύει κάθε πολίτη, δηλ. το καθεστώς ύπαρξης Εγκυκλίων, έντονο φαινόμενο που παρατηρείται σε περιοχές με βαρύ κλίμα διαφθοράς κατά τόπους με συνεχείς έντονες καταιγίδες δια-πλοκής, εκβιασμών, και κατά παραγγελία επεξηγήσεων και διαστρεβλώ-σεων νόμων, πάντα με το αζημίωτο, από ανειδίκευτους επιστημονικά συμ-βούλους ( ΔΕ ) με έντονα χαρακτηριστικά ¨του ακαταλόγιστου¨, έτοιμους να διεκπεραιώσουν την επιθυμία κάθε ασυνείδητου κοινωνικά αλλά συνει-δητού υποκειμενικά, (με το αζημίωτο), πολιτικού εντολέα;

    Προσωπική μου άποψη :

    1. Το κάθε Νομοθέτημα να είναι ειδικό, συγκεκριμένο και απόλυτα κατα-νοητό για τον κάθε πολίτη οποιουδήποτε επιπέδου μορφώσεως. ( όπως π.χ. το δικαίωμα ψήφου. )

    2. Επειδή βασική Αρχή του Διοικητικού Δικαίου είναι ότι ο κάθε πολίτης δύναται να πράττει ότι δεν απαγορεύεται, σε αντίθεση με το κράτος που δύναται να πράττει ότι επιτρέπεται, επιμένω στην άποψη μου ότι, εάν πράγματι αυτή η ανοικτή Διαβούλευση διέπεται από ειλικρινείς προθέσεις, τότε κάθε Νομοθέτημα που αναρτάται προς Διαβούλευση, πρέπει να είναι διατυπωμένο ακριβώς, πλήρως, ολοκληρωμένο, ώστε να αντιλαμβανόμα-στε εμείς οι πολίτες απλά, τι επιτρέπεται να πράττει το κράτος και τι επι-τρέπεται να πράττουμε εμείς αφού δεν απαγορεύεται.

    3. Αφού λοιπόν, το ολοκληρωμένο πλέον προς ψήφιση Νομοθέτημα, τεθεί προς ανοικτή διαβούλευση, τότε όσοι ενεργοί πολίτες, έχουν την πολυτέ-λεια της πρόσβασης στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μέσο, αφού το μελετή-σουν, κατανοήσουν τις προθέσεις του Νομοθέτη, το αναλύσουν, να μπο-ρούν να καταγράψουν την κριτική τους και να καταθέσουν ενδεχομένως αντιπροτάσεις συγκεκριμένες και επίσης απολύτως τεκμηριωμένες.

    4. Οι παρατηρήσεις και προτάσεις των ενεργών πολιτών θα πρέπει, με μία μεθοδολογία, να κωδικοποιούνται ώστε, να μπορούμε να διαπιστώνουμε μετά την ψήφιση του Νομοθετήματος στην Βουλή, πόσες από αυτές ελή-φθησαν υπόψη και οδήγησαν σε όποιες πραγματικές και ουσιώδεις τροπο-λογίες σε σχέση, με το πρωτεύον κείμενο του προτεινόμενου Νομοθετήμα-τος, που τέθηκε σε Ανοικτή Διαβούλευση.

    5. Ο κάθε Νόμος θα πρέπει να είναι επακριβής, πλήρης, σε γλώσσα απλή, κατανοητή για τον κάθε ¨βλάκα¨ πολίτη και όχι όπλο στα χέρια των ταγμά-των της γραφειοκρατίας κατά του λαού ¨λάφυρο¨ δικαιολογώντας την ύ-παρξη τους, στις διερμηνεύτηκες Εγκυκλίους νομοθετικού και πολλάκις δικαστικού περιεχομένου, υπερβαίνοντας της αρμοδιότητες τους, αφού χαίρουν συντεχνιακής, συνδικαλιστικής, πολιτικής, κοινωνικής, ηθικής και ιδιαιτέρως οικονομικοφορολογικής ασυλίας. (πόθεν έσχες)

    6. Μέσα στην απόλυτη αφέλεια μου, σκέπτομαι γιατί άραγε θα ήταν ουτο-πία να ζητούσα σαν ¨ενεργός πολίτης¨, πριν την κατάθεση του τελικού Κειμένου κάθε Νομοθετήματος στην Εθνική Αντιπροσωπία, ως ακροτε-λεύτιο βήμα της ειλικρινούς πρόθεσης μίας Ανοιχτής Διαβούλευσης με τον λαό, να γίνεται μία δικτυακή δημοψηφισματική γιορτή ¨άλματος επί κο-ντώ¨, προκειμένου να δοκιμάσουμε να πηδήξουμε όλοι μαζί, λαός, κυβέρ-νηση, αντιπολίτευση τον πήχη, που έβαλε τόσο ψηλά ο πρωθυπουργός, α-ποδεικνύοντας έτσι έμπρακτα, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, ότι, μέσα στον ενθουσιασμό μας επί της νίκης κατά της διαφθοράς και υπέρ της Διαφάνειας και της καινούργιας, άλλου επιπέδου, διακυβέρνησης, δεν κα-ταλάβαμε ότι, θέλουμε όλοι μαζί να περάσουμε από κάτω ;

    Εν τέλει, αν όλα τα παραπάνω θεωρηθούν ιλαροτραγικά, δηλώνω ότι δέ-χομαι όποια κρητική καλοπροαίρετη ή κακοπροαίρετη, μόνο ως προς την αφέλεια μου, ότι όντως υλοποιείται εκ μέρους της Κυβέρνησης Ουσιαστι-κή Διαβούλευση, γιατί ως προς τον ορθολογισμό μου είναι πλάνη, όταν η οποιαδήποτε Εξουσία που έχει την αρμοδιότητα να νομοθετεί, ξεκινά πρώ-τα περιγράφοντας αφηρημένα το περίγραμμα του τι βουλεύεται, θέτει ερωτήματα του τι θα μας άρεσε, τι μας ενοχλεί, προσκαλεί τους πολίτες να εκτονωθούν σε γενικολογίες ( καλή ώρα σαν και μένα ), αντιλαμβανόμενη έτσι έμμεσα ( με μεθόδους έρευνας αγοράς ), τα ανώτατα επιτρεπτά όρια αντοχής, ανοχής και αποδοχής ενός Νομοσχεδίου προκειμένου να καταθέ-σει στην συνέχεια ένα, αποδεκτοφανές εκ μέρους του λαού, τελικό κείμενο, διατυπωμένο ακριβώς, πλήρως, ολοκληρωμένο, προς ψήφιση, επιχειρημα-τολογώντας στην συναυτουργία όσων πήραν μέρος στην Διαβούλευ-ση, ¨αφηρημένως διατυπωμένων βουλήσεων προθέσεων του, εκ αρμοδιό-τητος, Νομοθέτη.¨

    Με εκτίμηση

    Ενεργός Πολίτης
    Διπλ. Οικ. Μιχάλης Κακαρούχας

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 14:31 | Στάμος Θ. Στράτος

    Ο ΚΒΣ πρέπει να καταργηθέι ΑΜΕΣΩΣ. Στην εποχή της πληροφορικής δεν εξυπηρετεί απολύτως τίποτα εκτός από το να δίνει «κίνητρο» στους φορλογούμενους να «συναλλάσσονται» προς αμοπιβαιο οφελος με τους φορέις του φοροελεγκτικού μηχανισμού.

    Ας πάρουμε παράδειγμα από την Κύπρο που δεν εχει αντίστοιχο ΚΒΣ και οπου οι επιχειρήσεις ειναι πολύ ειλικρινέστερες από τις ελληνικές και φοροδιαφεύγουν αισθητά λιγότερο.

    Αν θεσπίσουμε ΑΜΕΣΩΣ τον λογιστικό προσδιορισμό των κερδών των ολων των επιχειρήσεων και τον υποχρεωτικό ελεγχο των οικονομικών τους καταστάσεων από ορκωτούς λογιστές, θα οδηγηθούμε αναπόφευκτα σε ειλικρινείς λογιστικές καταστάσεις και πραγματική εικόνα των κερδών που προέρχονται από την επιχειρηματική δραστηριότητα, οπότε θα αποδεσμευθέι και χρόνος ωστε ο φοροελεγκτικός μηχανισμός να επικεντρωθεί στην εισπραξη του ΦΠΑ και το κυνήγι του λαθρεμπορίου και της οικονομικής απάτης.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 04:51 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

    Και σείς, εκεί στο υπουργείο, συμφωνείτε ότι ο Κ.Β.Σ. είναι τροχοπέδι στην οικονομία, πηγή προστίμων (εισπρακτικού τύπου θα έλεγα και όχι ουσίας). Γιατί μόνο στην Ελλάδα να χρειαζόμαστε τέτοια δεδαλώδη και πολύπλοκα συστήματα για να «πατάξουμε» την φοροδιαφυγή; Πιό πολλά προβλήματα δημιουργεί παρά βάζει σε τάξη τα πράγματα. Μηχανογράφηση, internet, όλα εδώ είναι, μπορείτε να τα φτιάξετε τα πράγματα. Όσο για την φοροδιαφυγή, σίγουρα υπάρχει άλλος τρόπος να την βρείτε , και ΜΠΟΡΕΙΤΕ!

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 23:09 | roumeliotis

    ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠ ΕΥΘΕΙΑΣ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 20:51 | ΜΠΡΕΑΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    ΦΥΣΙΚΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 14:05 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ

    Είναι εντελώς ΑΣΑΦΗΣ η κατάργηση του ΚΒΣ. Δηλαδή θα πηγαίνεις στον γιατρό και ενώ με το ισχύον καθεστώς σου «εξέδιδε» την απόδειξη τώρα θα έχει την νόμιμη δυνατότητα να μην την εκδίδει ;

    Με την εφαρμογή των διατάξεων του ΚΒΣ και με την επιβολή υπέρογκων και άδικων στις περισσότερες φορές προστίμων, Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ. Με την κατάργηση του ΚΒΣ τι θα γίνει ;

    Ο ΚΒΣ δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά πρέπει να απλοποιηθεί και να μεταρρυθμιστεί με σκοπό την ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ της ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ.

    Δεν είναι δυνατόν , σε αυτόν το λιγοστό χώρο που μας δίνετε την δυνατότητα να εκφράσουμε την άποψή μας, να σας αναφέρω εκατοντάδες δεκάδες πολυπλοκότητες, παραλείψεις αδυναμίες και αδικίες του ΚΒΣ.

    Ένα απλό παράδειγμα μόνο. Γιατί ο έμπορος θα πρέπει να εκδίδει παραστατικό πώλησης σε κάθε περίπτωση (μετρητοίς ή επί πιστώσει) ενώ ο ελεύθερος επαγγελματίας θα πρέπει να εκδίδει παραστατικό πώλησης μόνο όταν εισπράττει χρήματα από τον πελάτη του ;

    Θα μπορούσε ο εκάστοτε Υπουργός των Οικονομικών με δύο απλές κινήσεις να κάνει «ματ» και όχι να δίνει «ψωμί» στο 99,99% των ελεγκτών των διατάξεων του ΚΒΣ.

    Γιάννης Νανούρης
    Λογιστής – Φοροτεχνικός

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 13:28 | ΓΙΑΝΝΗΣ Ε.

    ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΕΧΕΙ ΟΛΗ Η ΕΥΡΩΠΗ.ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΟΔΗΓΙΑ.
    ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ.
    ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ.
    ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 00:31 | Αθανασίου Θανάσης

    Είναι κάπως ασαφές και περίεργο αυτό που ακούγεται αν και στη σωστή κατεύθυνση περι απλοποίησης γραφειοκρατείας

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 22:35 | ΜΙΧΑΛΗΣ

    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠ ΟΛΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΣΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΝ ΕΤΗ 2010…..

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:11 | Κώστας Μπάκουλας

    Δεν χρειάζονται όλες αυτές οι δαιδαλώδεις διατάξεις του Κώδικα οι οποίες το μόνο που προσφέρουν είναι η δυνατότητα συναλλαγής κατά τον έλεγχο. Χρειάζεται μόνο διασταύρωση στοιχείων και ουσιαστικό έλεγχο.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:57 | Α. Μυτιλήνης

    Δεν μου είναι κατανοητό γιατι το όραμα είναι η σταδιακή κατάργηση του ΚΒΣ.
    Ο ΚΒΣ πρέπει να καταργηθεί άμεσα και οι διαδικασίες να είναι σαφείς, ώστε αφενός να γνωρίζω σαν επιχειρηματίας τις υποχρεώσεις μου και αφετέρου να μην εξαρτάται η κάθε εταιρεία απο τις άνομες προσδοκίες κάθε δυνάστη.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:38 | mesas

    νομίζω στα προηγούμενα σχόλια λάβατε κάποιες απαντήσεις για το ΚΒΣ, ειδικα στη διασύνδεσή του με τη χαμηλή/μέτρια διαφθορά

    ο neverwill (http://www.opengov.gr/minfin/?p=121&cp=2#comment-2797) με κάλυψε αρκετά ως προς το τι θα έπρεπε να ισχύει:
    Ο ΚΒΣ πρέπει να ειναι απλός, κατανοητός και περιορισμένος .
    Διακίνηση , Τιμολόγηση , Απογραφή, Τήρηση , τελεία .

    και ο Χ. Πιστοφίδης τα γράφει με σωστό τρόπο (http://www.opengov.gr/minfin/?p=121&cp=1#comments)
    έχετε πιάσει ποτέ τιμολόγια, προτιμολόγια και packing lists κινέζικου οίκου; κυπριακού;
    θα νομίζετε ότι σας κοροϊδεύουν

    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΠΟΛΛΑ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ – ΑΠΟ 1 ΕΥΡΩ – ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ
    ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:07 | νικος

    Δεν γνωριζω για τον ΚΒΣ αλλα θεωρω σκοπιμο να φορολογηθουν ολοι,διοτι
    ενα περιπτερο ,η ενας πλανοδιος πωλητης μπορει να βγαζει περισσοτερα απο ενα παθολογο του ΕΣΥ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 13:21 | Γιώργος Μηχιώτης

    Οταν λέμε σταδιακή, ουσιαστικά εννοούμε μεσομακροπρόθεσμη. Είμαστε στο 2010 και κοιτάμε στο 2015 δηλαδή. Είμαστε στην εποχή που πιο πολλές επιχειρήσεις έχουν site στο Ιντερνετ, παρά βιβλία!

    Η λύση είναι μία: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ!

    Τι σημαίνει αυτό; Κάθε εταιρεία θα έχει έδρα στους υπολογιστές του ΚΕΠΥΟ. Οι ιδιοκτήτες των εταιρειών και οι λογιστές τους θα έχουν πρόσβαση στα κομμάτια που τους αφορούν για να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους, να ενημερώνουν, να αποδίδουν φόρους, να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της επιχείρησης, αλλά και το κράτος να έχει τον έλεγχο στα χέρια του…

    Πλεονεκτήματα; Πολλά:
    – Θα ελαχιστοποιηθούν οι φυσικοί έλεγχοι στα γραφεία των εταιρειών, με αποτέλεσμα λιγότερους υπάλλήλους στο υπουργείο και κέρδος στο δημόσιο απ’ αυτό.
    – Δεν θα είναι υποχρεωμένος ο ελεύθερος επαγγελματίας να έχει στο σπίτι του αντίγραφο των λογιστικών βιβλίων, τα οποία συνήθως έχει ο λογιστής. Μεγάλο πρακτικό πρόβλημα, και «ευκολία» στη φοροδιαφυγή.
    – Πολύ εύκολη διασταύρωση της φοροδιαφυγής, αν κάποιος εκ των συναλασσομένων «αμελήσει» να δηλώσει τη συναλλαγή.
    – Θα σώσουμε μπόλικα δάση από τη χαρτούρα που θα γλυτώσουμε.
    – Τέλος, υπάρχει ένα θέμα, με το οποίο σχεδόν κανείς δεν έχει ασχοληθεί. Το «ηλεκτρονικό» εισόδημα, το νομικό πλαίσιο στο οποίο είναι ασαφές – για να μην πω ότι δεν υπάρχει καν. Αν φτιάξω ένα σάιτ, βάλω πάνω πέντε διαφημίσεις και βγάλω μερικά Ευρώ απ’ αυτό, που τα δηλώνω; Δεν θα τα δηλώσω, γιατί δεν ξέρω που να τα δηλώσω, άρα θα αναγκαστώ να φοροδιαφύγω. Εχοντας όμως τη δυνατότητα να συστήσω μια ηλεκτρονική επιχείρηση με μερικά απλά βήματα, θα αποδόσω τα δέοντα στο κράτος, και θα είμαι νόμιμος. Χώρια που θα είναι και κίνητρο για την Ανάπτυξη, η οποία τα επόμενα χρόνια θα συντελεστεί κυρίως στο διαδίκτυο…

    Επειδή μιλάμε για σταδιακή μετάβαση – λογικό, δεν μπορεί να γίνει κάτοι τέτοιο από τη μια μέρα στην άλλη – θα πρέπει να θεσπιστούν κάποια μέτρα, ώστε οι επιχειρηματίες να επιδιώξουν την υπάγωγή τους στο ηλεκτρονικό σύστημα όσο πιο γρήγορα γίνεται. Π.χ., μια επιστροφή του ΦΠΑ για κάποιο χρονικό διάστημα από τη μετατροπή μιας επιχείρησης σε ηλεκτρονική, είναι αρκετά καλό κίνητρο… το κράτος θα βγάλει πολύ περισσότερα από τη μετάβαση…

    ΤΓ: Η ενσωμάτωση στη φορολογία εισοδήματος, νομίζω πως είναι μια λύση προς τα πίσω…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:59 | ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ

    Ηλεκρονικό online μηχάνημα ταμειακής μηχανής όπου ενημερώνετε η εφορία τι αποδείξεις κόβουν και συγκρίνει τα τιμολογια αγοράς ώστε να μην μπορεί να ξεφύγει κανείς. ΑΓΟΡΕΣ – ΠΩΛΗΣΕΙΣ.

    Φυσικά κατάργηση του ΚΩΔΙΚΑ ο οποίος είναι φτιαγμένος μόνο για να τα παίρνουν οι ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ φορολογηση στο 25 % σε όλα.

    Με αυτό τον τρόπο θα βρείτε και το ΦΠΑ που σας λείπει κ. Υπουργέ .

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:25 | neverwill

    Πρίν απο 30 χρόνια ο ΚΒΣ ήταν σε μέγεθος παιδικού περιοδικού , τώρα ειναι 12τομη εγκυκλοπαίδεια .
    Κυρίως λειτουργεί σάν βιομηχανία προστίμων για τους απρόσεκτους και πόρτα διαφυγής για τους φοροκλέφτες ( π.χ. υποχρέωση δίγραμμης για τιμολόγια ανω των 15000 ευρώ ) , βαφτίζει παραβάτες με αφορμή απίθανες και ανούσιες λεπτομέρειες ( π.χ. βιβλία αποθήκευσης αν και υπάρχουν Δ.Α. ) , ντύνεται Γολιάθ-μόμολο ( π.χ. συγκεντρωτικές τιμολογίων ), είναι πολύτιμο εργαλείο πλουτισμού για τους ελέγχοντες ,
    περιλαμβάνει εγκυκλίους,διατάξεις,ερμηνείες περισσότερες απο όσες μπορεί το ανθρώπινο μυαλό να συγκρατήσει, ειναι ισως ο ορισμός τής ΚΔΟΑ .
    Η μεταφορά σελίδων απο τον ΚΒΣ στο Εισόδημα δεν ειναι κατάργηση .
    Η θέσπιση δρακόντειων νόμων οπως ο ΚΒΣ , δείχνει την ανικανότητα ελέγχου .
    Ο ΚΒΣ πρέπει να ειναι απλός, κατανοητός και περιορισμένος .
    Διακίνηση , Τιμολόγηση , Απογραφή, Τήρηση , τελεία .

    ευχαριστώ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 09:03 | ΠΑΠΑΠΑΣΧΑΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Χρειάζεται σαφήνεια και ξεκάθαροι αλλά αυστήροί νόμοι.Ενας νόμος για κάθε περίπτωση και όχι πολλοί όπως συμβαίνει τώρα.Δηλ. π.χ. το στοιχείο που αφορά υπηρεσία αλλοιώς εκδίδεται όσον αφορά για το χρόνο, για τους ελεύθερους επαγγελματίες,αλλοιώς για τις άλλες υπηρεσίες.Οσον αφορά τον κώδικακυρώσεων επικρατεί ένα αλλαλούμ τώρα.Ερμαιο στα χέρια των ελεγκτών που παριστάνουν τους προστάτες του δημοσίου συμφέροντος ενώ υποκρείπτονται άλλες διαθέσεις.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 05:26 | Spyros Mitsopoulos

    I dont understand the system, but would urge you to cut red tape and the requirement of volumes of useless information.

    You seem to be holding on to outdated systems the anglo saxons did away with centuries ago, openned their economies up and have reaped the rewards.

    Increased competition will replace the odd tax amount someone did not pay you.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 01:02 | kostas

    απλα και ξεκαθαρα κυριοι,βαλτε ενα 20-25 τοις εκατο να τελειιωνουμε,τι περαιωσεις και βλακειες και ξαναεελγχοι μετα απο χρονια,να ξερουμε τι πληρωνουμε να προγραμματιζουμε τις δουλειες μας.και οποιον πιανουν να φοροδιαφευγει 5πλασιο προστιμο απο το κερδος που θα ειχε με την φοροδιαφυγη

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:39 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΥΚΑΣ

    Ο ΚΒΣ αποτελεί Ελληνικό Εφεύρημα. Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει η «σταδιακή του κατάργηση». Και μόνον οι δαιδαλώδεις ερμηνείες του
    (σε τόμους) αρκούν για να καταδείξουν το πόσο άχρηστος είναι και τι πραγματικούς σκοπούς εξυπηρετεί. Προχωρήστε σε πλήρη κατάργηση.

    Με εκτίμηση,

    –Δημήτρης Δούκας

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 22:19 | Μανώλης

    Υπάρχει εύκολος τρόπος αλλά όλοι τον αγνούμε.
    Εδώ και τώρα ηλεκτρονική ανταλλαγή στοιχείων σ΄όλα τα επαγγέλματα / εταιρίες.

    Συμφωνώ με την ιδέα του points system, ώστε να ελέγχονται συχνότερα οι παραβάτες.

    Έχω ζήσει στο εξωτερικό και έχω δουλέψει σε λογιστικό γραφείο. ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ αντίστοιχος ΚΒΣ.

    Θα εξέταζα επίσης την δυνατότητα κατάργησης της απαλλαγής του ΔΣ και του ελεγκτή της εκάστοτε εταιρίας σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα μετά την λήξη της διαχειριστικής περιόδου, (δηλ. μέχρι την Γενική Συνέλευση). Ο ορκωτός ελεγκτής απαλλάσεται τόσο γρήγορα και σε άλλες χώρες? Είναι που είναι οι αμοιβές των ελεγκτών στα ύψη, ας αναλάβουν και πραγματικές ευθύνες στα πιστοποιητικά που υπογράφουν.

    Επίσης αυστηρότερες ποινές για εφοριακούς που τα «παίρνουν». Τι μόνο ΕΔΕ και καμία μεταθεσούλα??
    Που είσαι ρε FBI να μας βάλεις σε τάξη..Στην Αμερική η φοροδιαφυγή είναι ποινικό αδίκημα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:05 | θεόφιλος Δουλγέρης

    Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν δείχνουν καμία ανοχή και δεν αποδέχονται δικαίωμα λάθους σε καμία επιχείρηση.Πρέπει να δημιουργηθεί ένα αποδεκτό περιθώριο λάθους , με ένα ποσοστό ανοχής είτε σε αξία ή αριθμό παραστατικών ή εγγραφών ώστε οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις να έχουν δικαίωμα διόρθωσης και να μην επιλέγουν τις υπηρεσίες «καλοθελητών Δ.Χ.»
    Δεν ειναι δυνατόν και λογικό ακόμη και ένα μικρό λάθος να αφήνει εκτεθειμένη μια επιχείρηση.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:02 | Γιάννης Θ.

    Ο ΚΒΣ δεν πρόκειται να καταργηθεί μπορεί να μετονομαστεί ή να εφαρμοσθεί κάποιο άλλο τρικ αλλά αποκλείετε να καταργηθεί. Πως θα κονομήσουν όλοι αυτοί οι ελεγκτές που βρίσκουν μια μικρή παράβαση και κάνουν την τρίχα τριχιά για να εκβιάσουν τον κάθε είδους μικρό ή μεγάλο επιχειρηματία.
    30 χρόνια τώρα ακούμε από όλους όσους θέλουν να κυβερνήσουν τη χώρα να λένε ότι θα τον καταργήσουν. Μετά από λίγο προσθέτουμε τόμους νομολογίας, που όμως υπερισχύει αυτής η ερμηνευτική εγκύκλιος του υπουργείου.
    Κύριε υπουργέ όσοι καλή θέληση και αν έχετε δεν θα σας αφήσουν οι ορδές των δημοσίων λειτουργών που με τον Κ.Β.Σ. έχουν πλουτίσει ενώ το υπουργείο οικονομικών δεν έβαλε στα ταμεία μία.
    Ο ΚΒΣ είναι αιτία διαφθοράς, είναι βασική αιτία αποτροπής ξένων επενδύσεων, αποτρέπει τους νέους από την επιχειρηματικότητα (που τόσο ανάγκη έχει ο τόπος).
    «σταδιακή κατάργηση» σημαίνει μη κατάργηση…

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:07 | Χ. Πιστοφίδης

    Τον ΚΒΣ δεν μπορείτε να τον καταργήσετε, αλλά σίγουρα μπορείτε και ΠΡΕΠΕΙ σταδιακά να τον εκσυγχρονίσετε. Είναι εξάλλου γνωστό ότι η βασική συνεισφορά του σημερινού ΚΒΣ είναι να κάνει απαραίτητες τις τυπικές του παραβάσεις προκειμένου να λειτουργήσει μια επιχείρηση.

    1. Καταργήστε τα μπακαλοτέφτερα (Α και Β) και αφήστε μόνο τα διπλογραφικά με διάφορα εναλλακτικά (απλούστερα ή αναλυτικότερα) λογιστικά σχέδια. Οι μικρές εταιρείες (σημερινές Α/Β), προαιρετικά να μπορούν να τηρούν τα βιβλία τους απευθείας μέσω web σε σύστημα της εφορίας, το οποίο να κάνει πολλές πράξεις αυτόματα (δηλώσεις ΦΠΑ, συγκεντρωτικές). Δεν είναι τόσο εύκολο, αλλά έχει πολλά καλά και κυρίως το ότι η εφορία θα κατέχει πρωτότυπα των εκδιδόμενων παραστατικών. Αυτό διευκολύνει πολύ τις διασταυρώσεις και τους παρασκηνιακούς, μη επεμβατικούς ελέγχους από το γραφείο.

    2. Καταργήστε τα ΕΑΦΔΣΣ. Δεν είναι δυνατόν η εφορία να με υποχρεώνει να έχω συγκεκριμένα λογιστικά προγράμματα και Windows επειδή θέλω να δίνω ευανάγνωστα τιμολόγια. Αν τα κουτιά αυτά ήταν καλά, θα τα χρησιμοποιούσαν και αλλού στον κόσμο (υπάρχουν σε 2-3 χώρες μόνο).

    Σήμερα που είμαστε όλοι δικτυωμένοι, τα ΕΑΦΔΣΣ μπορούν να αντικατασταθούν με ένα web service: στέλνω το τιμολόγιο μέσω web στην εφορία, σημαίνεται, μετατρέπεται σε ασφαλές PDF με ψηφιακή υπογραφή, και μου επιστρέφεται για να μπορώ να το κυκλοφορώ και στους πελάτες μου. Προφανώς υπεραπλουστεύω για λόγους χώρου, αλλά η ουσία είναι αυτή. Το βασικό όφελος θα είναι ότι στην ουσία η εφορία θα παράγει τα πρωτότυπα παραστατικά και θα τα έχει εξαρχής στην κατοχή της. Έτσι ικανοποιείται και η τριφυής υπόσταση: εκδότης-λήπτης-εφορία.

    3. Απλοποιήστε τα βασικά παραστατικά: ένα τιμολόγιο και ένα δελτίο αποστολής.

    4. Εκσυγχρονισμός, εκσυγχρονισμός και λίγος ακόμη εκσυγχρονισμός. Δείτε τις ανάγκες της νέας οικονομίας. Μπορούμε να παράγουμε άυλα προϊόντα, να τα στέλνουμε με ένα email σε όλον τον κόσμο, και να είναι τιμή μας και καμάρι μας να πληρώνουμε φόρους στην ΕΛΛΑΔΑ κι όχι σε off-shore (που άνετα θα μπορούσαμε). Θα θέλαμε και η εφορία τουλάχιστον να καταλαβαίνει τι κάνουμε και τι θα πει άυλο προϊόν.

    5. Βάλτε λογιστικό προσδιορισμό εισοδήματος στους ταξιτζήδες (να το δω και να μην το πιστέψω).

    Θερμά συγχαρητήρια και κουράγιο. Θα σας βοηθήσουμε όσο μπορούμε.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:01 | Τριδήμας Μιχαήλ

    Κυριοι

    Το έχω ακούσει πολλές ΦΟΡΕΣ. Τι σημαίνει ΣΤΑΔΙΑΚΑ. ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ. Ο ΚΒΣ είναι το ευαγγέλιο του ΛΑΜΟΓΙΟΥ Εφοριακού που ψάχνει τρόπο να βγάλει χρήματα.ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΝΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ και καταργήστε ΤΟ ΚΒΣ ΑΜΕΣΑ.

    Απλές Διατάξεις να αποκτήσουμε εμπιστοσύνη στο ΚΡΑΤΟΣ γιατί εδώ που τα λέμε και εσείς δεν εμπιστεύεστε το ΚΡΑΤΟΣ που τυπικά εκπροσωπείται.

  • Κύριε υπουργέ
    Όπως έχω και αλλού σχολιάσει η κατάργηση των Α’ και Β’ βιβλίων του ΚΒΣ και η αντικατάστασή του από τα Γ’ θεωρείται αυτονόητη με μια επισήμανση. Αυτή αφορά τα έξοδα τήρησης των βιβλίων από τα γραφεία και η υποχρέωση δημοσιεύσεων. Το κόστος για μια μικρή επιχείρηση είναι μεγάλο και πρέπει κάπως να οριστεί ένα βασικό μέγεθος(διατίμηση) ώστε να γίνει εφικτό για όλους.Σε ανάλογες περιπτώσεις στο εξωτερικό υπάρχει τιμοκατάλογος όπως πχ Ολλανδία για αμοιβές δικηγόρων σε μια σειρά από νομικά θέματα, ανάλογα με το ύψος της φορολογικής δήλωσης και εδώ του τζίρου για παράδειγμα.
    Ακόμη υπεύθυνος για την ακρίβεια των στοιχείων να είναι ο λογιστής και όχι ο επιχειρηματίας εκτός από τις περιπτώσεις που αποκρύβει στοιχεία.
    Όλα αυτά βέβαια σε προσωρινή βάση μια και θα πρέπει να δημιουργηθεί διασύνδεση επιχείρησης με βάση δεδομένων της ΔΟΥ όπου αυτόματα θα προσθαφαιρούνται οι διάφορες ποσότητες και τα ποσά και μάλιστα η υποχρεωτική ύπαρξη barcode θα απαλλάξει και από την υποχρέωση φύλαξης αντιγράφων επί μακρών μια και το εικονικό στοιχείο θα βρίσκεται ήδη στην βάση δεδομένων και η αυτόματη διασταύρωσή του θα καθιστά την υλική ύπαρξή του αχρείαστη.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:56 | Γιώργος

    Ο ΚΒΣ χρειάζεται, προασπίζει και τα δικαιώματα και των δύο πλευρών (κράτους και επιχειρήσεων). Εκείνο που χρειάζεται είναι απλοποίηση.

    1. Κατάργηση της Α’ και Β΄ κατηγορίας βιβλίων και υπαγωγή όλων των επιτηδευματιών στην Τρίτη κατηγορία (λογιστικά βιβλία). Επιτυγχάνεται διαφάνεια λόγω διπλογραφικού συστήματος και μεγαλύτερη ευχέρεια ελέγχου από το δημόσιο.
    2. Υποχρέωση τήρησης βιβλίων ως ανωτέρω μόνο από λογιστές (άνοιγμα αγοράς εργασίας για την δημιουργία νέων θέσεων).
    3. Κατάργηση των φορολογικών ταμειακών μηχανών και αντικατάσταση τους με Η/Υ που θα εκδίδουν ονομαστικές αποδείξεις είτε σε επαγγελματίες, είτε σε ιδιώτες (συνέργεια με την κοινωνία της πληροφορίας).
    4. Κατάργηση της πολυπλοκότητας των εκδιδόμενων παραστατικών, διατήρηση του δελτίου αποστολής, του τιμολογίου και των συνενωμένων.
    5. Κατάργηση της απαλλαγής διασταύρωσης συναλλαγών κάτω των τριακοσίων ευρώ και κατάργηση της απαλλαγής διασταύρωσης των πωλήσεων προς ιδιώτες (εύκολο μετά την εφαρμογή του υπό αριθμό 3 ανωτέρω).
    6. Κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 28,29,30 και υπαγωγή τους στο εμπορικό δίκαιο (2190/1920).
    7. Κατάργηση προσθέτων βιβλίων αφού η διασταυρώσεις θα γίνονται σύμφωνα με το νο 5 ανωτέρω.

    Αυτά τα μέτρα μπορούν να συνδυαστούν με την πλήρη λογιστική έκπτωση δαπανών των φυσικών και νομικών προσώπων. Η παραγωγικότητα της δαπάνης θα κρίνεται από τον έλεγχο.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:54 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Η ενσώματωση του ΚΒΣ στην φορολογία εισοδήματος θα διαιωνίσει την υπάρξη ενος μεσαιωνικού νομοθετήματος,και θα περιπλέξει την φορολογία εισοδήματος.
    Η «εν τοις πράγμασι» χρησιμότητα του ΚΒΣ μέχρι σήμερα,ειναι ως μέσου εκβίασης του φορολογούμενου,για αποδοχή ανόμων συμφωνιών,και έχει αρνητική συνεισφορά στην πάταξη της φοροδιαφυγής.
    Προτείνεται το αυτονοήτο,αυτό που γίνεται παντού:
    και επιτυγχάνεται με μια παράγραφο.

    «Τα βιβλία και στοιχεία τηρούνται κατά τρόπο που να επιτρέπουν τις κάθε είδους λογιστικές επαληθεύσεις,οπως αυτές ορίζονται απο τα Διεθνή Ελεγκτικά Πρότυπα,και εξειδικεύονται σε ενιαίο σύνολο απο το Εθνικο Συμβούλιο Λογιστκής»

    Επίσης ο ΚΒΣ καλό είναι να συνεχίσει να επιβάλει την τήρηση ειδκών βιβλίων και στοιχείων (π.χ βιβλιο πορτας για ξενοδοχεία,βιβλίο εισερχομένων αυτοκινήτων,βιβλίο εντολών για μεσιτείες κλπ)

    Κάθε διαφορετική αντιμετώπιση συνεπάγεται το γνωστό (εμφαντικά)
    «Εχεις εκδώσει 10.000 τιμολόγια,αλλά επειδή το ενα δεν αναγράφει ωρα φόρτωσης σου απορίπτω τα βιβλία εκτος και….»

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:33 | Κοντης Ανδρεας

    Κυριοι,

    Ο Κ.Β.Σ. ειναι ενας νομος που εδω και μια 20ετια ολοι θελουν να καταργησουν, ολοι το αναγγελουν αλλα ποτε δεν τολμησε κανεις να τον καταργησει. Γιατι ομως? Ο Κ.Β.Σ ειναι ενας νομος 20-25 σελιδων που η ερμηνεια του ειναι 4 τομοι των 1000 σελιδων με οτι αυτο σημαινει στην καθημεροτητα της λειτουργιας των επιχειρησεων και των ελεγκτικων μηχανισμων.
    Κυριοι θα ‘θελα να γινετε πιο σαφεις:

    1. Τι εννοειτε οτι προτεινετε την ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ…..εξηγειστε μας τι εννοειτε …ΣΤΑΔΙΑΚΑ…(Σταδιακα ολοι θα πεθανουμε)

    2.Μιλατε για ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ. Καλα…αλλα γιατι, για να μπουμε στην ουσια, δεν μας λετε ποιες ειναι αυτες οι διαταξεις που εσεις θεωρειτε απαραιτητες να ενσωματωθουν, ωστε εμεις να μην πουμε οτι ..αλλαξε ο μανωλιος και εβαλε τα ρουχα του αλλιως?

    ευχαριστω

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 16:38 | thatz

    Αν είναι να «καταργηθεί» και να μεταφερθούν οι διατάξεις στον Κώδικα εισοδήματος έχουμε κάνει τρύπα στο νερό……