Άρθρο 21-Επιχειρηματικό Πάρκο οριοθετημένο σε διακριτές γεωγραφικές περιοχές

Επιτρέπεται η έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου σε δύο ή περισσότερες διακριτές γεωγραφικές περιοχές, όταν αυτές αποτελούν ένα οργανικά ολοκληρωμένο σύνολο με λειτουργική ενότητα, εντός της ίδιας ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι μόνο η μία εξ αυτών πολεοδομείται και οργανώνεται, για να λειτουργήσει ως χώρος υποδοχής επιχειρήσεων, ενώ οι υπόλοιπες λειτουργούν ως περιοχές προσωρινής εναπόθεσης και διαχείρισης φορτίων και πρώτων υλών. Λιμένες της ελληνικής Επικράτειας, η διαχείριση και η αξιοποίηση των οποίων έχει παραχωρηθεί δυνάμει σχετικών συμβάσεων, στερούνται της δυνατότητας ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου του παρόντος άρθρου, εκτός αν προβλέπεται διαφορετικά στη σχετική σύμβαση παραχώρησης.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2022, 19:04 | ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

    Κρίνεται χρήσιμο να διευκρινιστεί τι αφορά ο όρος «γεωγραφική περιοχή».
    Ακολούθως, θεωρείται ορθότερη η διατύπωση «Επιτρέπεται η έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου σε δύο ή περισσότερες διακριτές περιοχές/εκτάσεις, όταν αυτές αποτελούν ένα οργανικά ολοκληρωμένο σύνολο με λειτουργική ενότητα, εντός της ίδιας ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής…».

  • Θα πρέπει να αναδιατυπωθεί ή να διευκρινιστεί περαιτέρω ο όρος «γεωγραφική περιοχή» σε σχέση με το τι αυτή αφορά (πχ Δημοτική Ενότητα, Περιφερειακή Ενότητα).
    Θα πρέπει να υπάρξει αποσαφήνιση του τρόπου με τον οποίο εξασφαλίζεται η λειτουργική ενότητα (πχ ελάχιστη απόσταση μεταξύ των περιοχών, διασύνδεσή τους μέσω τμημάτων του οδικού / σιδηροδρομικού δικτύου συγκεκριμένης κατηγορίας ή αποκλειστικής χρήσης κτλ.).

  • 31 Αυγούστου 2022, 14:20 | Παναγιώτης Νικολάου

    Πολύ σωστή η προσέγγιση και η δυνατότητα που δίνεται για την ίδρυση και ανάπτυξη διχωρικών Ε.Π. και στη χώρα μας. Ως γνωστό οι Λιμένες αποτελούν κόμβους στην εφοδιαστική αλυσίδα και η έλλειψη επαρκών χερσαίων χώρων εντός των λιμένων για την παραμονή φορτίων- εμπορευμάτων, οδηγεί στην αναζήτηση στην ενδοχώρα αντίστοιχων χώρων για τη δημιουργία ενός δίπολου αλληλεπίδρασης. Ειδικά στη χώρα μας οι χερσαίοι χώροι των λιμένων ενδείκνυνται μόνο για φορτοεκφόρτωση και προσωρινή εναπόθεση.
    Η τάση αυτή της δημιουργίας dry ports θα δημιουργήσει πολλαπλά οφέλη στη ευρύτερη γεωγραφική περιοχή και θα προσελκύσει εντός του ΕΠ και λειτουργίες που δεν μπορούν να εκτελεστούν εντός του Λιμένα.
    Βέβαια απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασύνδεση των δύο διακριτών γεωγραφικών περιοχών είναι η ύπαρξη του κατάλληλου σιδηροδρομικού ή οδικού δικτύου αλληλοεξυπηρέτησης.