Άρθρο 10-Έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου

1. Η ανάπτυξη του Ε.Π. εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των κατά περίπτωση συναρμόδιων υπουργών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Η απόφαση εκδίδεται ύστερα από γνωμοδότηση:
α. του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) του άρθρου 24 του ν. 4495/2017 (Α΄167) σύμφωνα με το άρθρο εικοστό του ν. 4787/2021 (Α΄44), περί των αρμοδιοτήτων και της συγκρότησής του για τις περιπτώσεις Ε.Π. που χωροθετούνται εντός Αττικής ή Θεσσαλονίκης.
β. του κατά τόπον αρμόδιου Περιφερειακού Συμβουλίου του ο.τ.α. β’ βαθμού. Κατά το στάδιο γνωμοδότησης εκ μέρους του Περιφερειακού Συμβουλίου, διεξάγεται η διαδικασία δημοσιοποίησης και διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τα αποτελέσματα της οποίας υποβάλλονται μαζί με τη γνωμοδότηση.
3. Η προθεσμία για τη γνωμοδότηση της παρ. 2 είναι εξήντα (60) ημέρες από τη λήψη επί αποδείξει του σχετικού φακέλου. Η παράλειψη των οργάνων της παρ. 2 να γνωμοδοτήσουν δεν κωλύει την πρόοδο της διοικητικής διαδικασίας για την έκδοση της απόφασης έγκρισης της παρ. 1.
4. Για την έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου λαμβάνονται υπόψη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις των υπουργείων της παρ. 1:
α) η τήρηση των προϋποθέσεων των άρθρων 6, 7, 8 και 9,
β) η σκοπιμότητα και βιωσιμότητα του έργου, ιδιαίτερα ως προς την τεκμηρίωση των προοπτικών προσέλκυσης επιχειρήσεων και τη συμβολή του στην τοπική και εθνική οικονομία,
γ) το ύψος του κόστους ανάπτυξης, ο βαθμός τεκμηρίωσης αυτού, οι τεχνικές δυσχέρειες για την έγκαιρη ολοκλήρωση των απαιτούμενων πρόσθετων εξωτερικών υποδομών και η ικανότητα της Ε.Α.Δ.Ε.Π. και των μετόχων της να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Ε.Π..
5. H απόφαση έγκρισης ανάπτυξης Ε.Π. περιλαμβάνει:
α) το περιεχόμενο και συνοπτική περιγραφή του επιχειρηματικού σχεδίου,
β) τον ορισμό της Ε.Α.Δ.Ε.Π.,
γ) τη θέση, την έκταση και τα όρια του Ε.Π. με αναφορά σε τοπογραφικό διάγραμμα κλίμακας 1:5.000 και 1:10.000 με συντεταγμένες κορυφών, βασιζόμενες στο Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς ΕΓΣΑ 87,
δ) τον τύπο του Ε.Π. και τις κατηγορίες επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων που επιτρέπεται να εγκατασταθούν εντός αυτού,
ε) τα έργα υποδομής για τους κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους, τα απαιτούμενα έργα εξωτερικής υποδομής και τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό τους,
στ) το χρονοδιάγραμμα οργάνωσης και έναρξης λειτουργίας του Ε.Π.,
ζ) τους όρους και τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος από την ανάπτυξη και τη λειτουργία του Ε.Π..
6. Η απόφαση έγκρισης ανάπτυξης του Ε.Π. συνιστά και την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το Ε.Π., κατά τον ν. 4014/2011 (Α’ 209).
7. Είναι δυνατή η τμηματική ολοκλήρωση των έργων υποδομής και η υλοποίηση και λειτουργία του Ε.Π. σε επιμέρους φάσεις, εφόσον αυτό έχει ήδη προβλεφθεί στο εγκριθέν επιχειρηματικό σχέδιο.
8. Σε περίπτωση ύπαρξης ρεμάτων, εντός της έκτασης που προορίζεται για την ανάπτυξη του Ε.Π., δεν εμποδίζεται η έκδοση της απόφασης έγκρισης ανάπτυξης του Πάρκου, εφόσον καθοριστούν οι γραμμές πλημμύρας και προταθούν οι οριογραμμές. Η επικύρωση των οριογραμμών των εν λόγω ρεμάτων, εγκρίνεται εκ των υστέρων σύμφωνα με την περ. 5 της παρ. Α του άρθρου 3 του ν. 4258/2014 (Α’ 94) μαζί με την απόφαση έγκρισης του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής σύμφωνα με το άρθρο 11 του παρόντος ή με ανεξάρτητη πράξη, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 4258/2014. Αν από την υδραυλική μελέτη του φακέλου οριοθέτησης προβλέπονται έργα διευθέτησης και αντιπλημμυρικά έργα, εφαρμόζεται η διαδικασία της παρ. Β του άρθρου 3 του ν. 4258/2014. Οι περιβαλλοντικοί όροι ενσωματώνονται στην απόφαση έγκρισης του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής και, εφόσον απαιτείται, τροποποιείται σχετικά και η κοινή υπουργική απόφαση έγκρισης ανάπτυξης του Ε.Π..

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 17:32 | ΕΣΕΠΠΑ (Ελληνικός Σύνδεσμος Επιχειρηματικών Πάρκων)

    Άρθρο 10: Έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου, Παρ. 5 εδαφ. Β
    Να διευκρινιστεί αν εννοείται την ίδρυση της Ε.Α.Δ.Ε.Π.

    Άρθρο 10: Έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου, Παρ. 5 εδαφ. δ

    Κατά την έγκριση ανάπτυξης του Επιχειρηματικού Πάρκου αφού οριστεί ο τύπος του Πάρκου δεν γίνεται κατανοητό για ποιο λόγο χρειάζεται να ορίζονται και οι κατηγορίες των επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων. Αυτό δημιουργεί εμπόδια στην ανάπτυξη του Πάρκου και την προσέλκυση επιχειρήσεων. Εφόσον η εκάστοτε επιχείρηση πληροί τα κριτήρια του τύπου του πάρκου θα πρέπει να επιτρέπεται η εγκατάστασή της.

    Άρθρο 10: Έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου, Παρ. 7

    Προτείνεται η εξής τροποποίηση: «Είναι δυνατή η τμηματική ολοκλήρωση των έργων υποδομής και η υλοποίηση και λειτουργία του Ε.Π. σε επιμέρους φάσεις, εφόσον αυτό έχει ήδη προβλεφθεί στο εγκριθέν επιχειρηματικό σχέδιο. Το επιχειρηματικό σχέδιο δύναται να τροποποιείται με έγκριση του αρμόδιου φορέα.».

  • 9 Σεπτεμβρίου 2022, 19:45 | ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

    Στην παρ.8 διευκρινίζεται ορθώς η διαδικασία με την οποία ενσωματώνονται τα ρέματα εντός των περιοχών ανάπτυξης ΕΠ η οποία ακολουθεί τις προβλέψεις της κείμενης νομοθεσίας, καθώς, όπως έχει διαπιστωθεί, οι σχετικές διαδικασίες που περιγράφονταν στο υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ/Α.15/3/61355/825/08-06-2018 έγγραφο της ΔΑΕΕΠ, δεν τύγχαναν εφαρμογής από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Υδάτων.
    Επίσης, κρίνεται απαραίτητο να οριστεί συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για τις διαδικασίες εξέτασης των αιτήσεων, μελετών κλπ και έκδοσης της εγκριτικής ΚΥΑ, όταν ο φάκελος του επιχειρηματικού σχεδίου είναι πλήρης, το οποίο θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι θα πληρείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Προς αυτή την κατεύθυνση, πρέπει να ληφθεί ειδική πρόνοια ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες να στελεχωθούν με πρόσθετο προσωπικό, όπου αυτό έχει κριθεί ότι απαιτείται, ώστε να δύνανται να ανταποκριθούν εμπρόθεσμα στις σχετικές υποχρεώσεις, προς όφελος της προώθησης των επενδυτικών σχεδίων ανάπτυξης ΕΠ.

  • Θεωρούμε απαραίτητο να οριστεί συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για την πραγματοποίηση της κοινής σύσκεψης των συναρμόδιων υπηρεσιών, τη σύνταξη κοινού πρακτικού και την έκδοση της εγκριτικής ΚΥΑ, όταν ο φάκελος του επιχειρηματικού σχεδίου είναι πλήρης. Θα πρέπει επίσης να εξασφαλιστεί ότι το χρονικό αυτό πλαίσιο θα τηρείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

  • Περιττές πρόσθετες αδειοδοτήσεις: προκειμένου να εφαρμοστεί ένα εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο εγκεκριμένου Επιχειρηματικού Πάρκου, η πολεοδομία απαιτεί την έκδοση αδειών από κάθε έναν ιδιοκτήτη (πχ σε περίπτωση απαίτησης μετακίνησης περιφράξεων – παράδειγμα το Ε.Π. Βαμβακιάς). Θα πρέπει να εκδίδεται μία ενιαία άδεια για όλες τις περιτοιχίσεις που ρυμοτομούνται (και για αντίστοιχες παρεμβάσεις) και όχι να χρειάζεται η έκδοση άδειας οικοδομής για κάθε ιδιοκτησία ξεχωριστά.
    Ας ληφθεί υπόψιν το ότι ο χρόνος κατασκευής των έργων του Επιχειρηματικού Πάρκου -βάσει του 3982/11 αλλά και το νέου νομοσχεδίου- είναι χρονικά περιορισμένος , η έκδοση μεγάλου αριθμού ξεχωριστών αδειών είναι χρονοβόρος που καθιστά αδύνατη την τήρηση οποιουδήποτε χρονοδιαγράμματος από μόνη της. (αρθ. 10)

  • 1 Σεπτεμβρίου 2022, 13:03 | Ιωάννα Αλεξανδροπούλου

    Δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση φακέλου για την ανάπτυξη των Ε.Π. Θα πρέπει όμως να τίθεται, καθώς και ότι εάν ο φάκελος για την έγκριση ανάπτυξης Ε.Π. είναι πλήρης, σε περίπτωση παρελεύσεως απράκτου της προθεσμίας, να υπάρχει πρόβλεψη ότι θεωρείται εγκριθείς.

  • 26 Αυγούστου 2022, 12:39 | Re.De-Plan AE Consultants

    1. Να επανέλθει η εξουσιοδοτική διάταξη για την υπογραφή της ΚΥΑ από τους Γενικούς Διευθυντές.
    2. Αποτελεί σημαντική έλλειψη η κατάργηση κάθε προθεσμίας για την αδειοδότηση ενός Eπιχειρηματικού Πάρκου. Προτείνεται να τεθεί η προθεσμία των 150 ημερών από την διαπίστωση της πληρότητας του φακέλου της επένδυσης, έναντι 75 ημερών που ισχύει με το Ν.3982/11.
    3. Δεν ορίζεται με σαφήνεια η διαδικασία και οι αρμοδιότητες για την πιστοποίηση της πληρότητας του φακέλου εντός προθεσμίας, την προσκόμιση γνωμοδοτήσεων των αρμοδίων υπηρεσιών και την τυπική επικοινωνία υπηρεσιών και ΕΑΔΕΠ (π.χ. Πρακτικό Κοινής Σύσκεψης του Ν.3982/2011)
    4. Στην παρ.2α, η ανάμειξη του ΚΕΣΥΠΟΘΑ δημιουργεί πολύ βαριά διαδικασία. Θα ήταν προτιμότερο να παραμείνει το Μητροπολιτικό Συμβούλιο για Αττική και Θεσσαλονίκη και το Περιφερειακό Συμβούλιο για τις λοιπές περιοχές της επικρατείας.
    5. Στην παρ.3, προτείνεται η προσθήκη εδαφίου: «Εντός 20 ημερών από την εκπνοή της παραπάνω προθεσμίας η αρμόδια διεύθυνση της ΓΓΒ εκκινεί τη διαδικασία ολοκλήρωσης για την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης της παρ. 1, η οποία ολοκληρώνεται εντός 45 ημερών.»