Άρθρο 47-Μεταβατικές διατάξεις

1. Νομίμως λειτουργούσες δραστηριότητες, οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος και υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος σε εδαφικές εκτάσεις που καθορίζονται να αναπτυχθούν ως Ε.Π., επιτρέπεται να λειτουργούν εντός του Ε.Π, οφείλουν όμως να συμμορφώνονται, το αργότερο μέχρι την έκδοση της απόφασης της παρ. 3 του άρθρου 16, με τους όρους του κανονισμού λειτουργίας του Ε.Π., όπως καθορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 23. Κατ` εξαίρεση, νομίμως λειτουργούσες επιχειρήσεις οι οποίες εμπίπτουν στην κατηγορία περιβαλλοντικής κατάταξης Α1 της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4014/2011 (Α’ 209), επιτρέπεται να συμπεριληφθούν εντός του Ε.Π., εφόσον αυτό είναι τύπου Α2 και οφείλουν να συμμορφώνονται κατά τα λοιπά με τους όρους του κανονιστικού πλαισίου και του Κανονισμού Λειτουργίας του Ε.Π. μέσα στην ανωτέρω προθεσμία.

2. Υφιστάμενα κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος επιχειρηματικά πάρκα που θεσμοθετήθηκαν με τον ν. 3982/2011 (Α΄ 143) ή εντάχθηκαν σε αυτόν οφείλουν να ολοκληρώσουν τις υποδομές τους και τα υπόλοιπα έργα σύμφωνα με τον ν. 3982/2011.
3. Αιτήσεις για ανάπτυξη Ε.Π. που υποβλήθηκαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος σύμφωνα με το Μέρος Γ΄ του ν. 3982/2011, για τις οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες καθορισμού, αξιολογούνται και εξετάζονται, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, πλην των προϋποθέσεων που αφορούν στη διασφάλιση της έκτασης. Η πληρότητα των δικαιολογητικών εξετάζεται σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ/Α.15/3/2226/170/2012 κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (Β΄583), χωρίς να απαιτείται η υποβολή σχεδίου Κανονισμού Λειτουργίας.
4. Εκκρεμείς αιτήσεις υπαγωγής υφιστάμενων Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. του Γ’ Μέρους του ν. 3982/2011 αξιολογούνται και ολοκληρώνονται κατ’ εφαρμογή του ν. 3982/2011 χωρίς να απαιτείται η υποβολή σχεδίου Κανονισμού Λειτουργίας.
5. Στους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. για τους οποίους έως σήμερα δεν έχει εκδοθεί απόφαση διαπίστωσης ολοκλήρωσης έργων ή εκκρεμούν η έγκριση της πολεοδομικής μελέτης και της πράξης εφαρμογής ή η ολοκλήρωση επιμέρους υποδομών τους και η εκτέλεση λοιπών υποχρεώσεων από τους φορείς ανάπτυξης και διαχείρισης, για την ολοκλήρωση των ως άνω εφαρμόζονται οι προθεσμίες του παρόντος, οι οποίες εκκινούν εκ νέου από την έναρξη ισχύος του, χωρίς την απαίτηση πιστοποίησης ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου.
6. Στους υφιστάμενους κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., για τους οποίους δεν έχουν συσταθεί φορείς διαχείρισης, η κυριότητα των κοινόχρηστων – κοινωφελών χώρων παραμένει στον φορέα ανάπτυξης και ο υφιστάμενος Κανονισμός Λειτουργίας εξακολουθεί να διέπει τη λειτουργία του υποδοχέα.
7. Για τη διασφάλιση του εκατό τοις εκατό (100%) της έκτασης του Επιχειρηματικού Πάρκου κατά την επέκταση ήδη εγκεκριμένων Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., κατά παρέκκλιση του άρθρου 8, η Ε.Α.Δ.Ε.Π. μπορεί να θεωρηθεί ότι διασφαλίζει το ογδόντα τοις εκατό (80%) της έκτασης της επέκτασης του Ε.Π. και με τη ρητή συναίνεση των ιδιοκτητών γης και των ήδη εγκατεστημένων επιχειρήσεων, εφόσον αυτές είναι και ιδιοκτήτριες γης. Στην περίπτωση του πρώτου εδαφίου, το υπόλοιπο είκοσι τοις εκατό (20%) μπορεί να αποκτηθεί με απαλλοτρίωση.
8. Σε υφιστάμενους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., των οποίων η ανάπτυξη έχει εγκριθεί και οργανωθεί σε περισσότερες της μίας φάσεις υλοποίησης, δεν προβλέπεται πλέον προθεσμία για την εκκίνηση της υλοποίησης της επόμενης φάσης.
9. Με τη συμπλήρωση πέντε (5) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος οι Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. που διέπονται από τους ν. 4458/1965 (Α’ 33), 2545/1997 (Α’ 254) και 3982/2011 υπάγονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του παρόντος με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την οποία: (α) ο Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. μετονομάζεται σε «Επιχειρηματικό Πάρκο», συνοδευόμενο από τον γεωγραφικό προσδιορισμό του και (β) ορίζονται οι ειδικότεροι όροι λειτουργίας ή ανάπτυξης του, βάσει του παρόντος. Για τον σκοπό αυτό η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας σχηματίζει σχετικό φάκελο ανά Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η υπαγωγή μπορεί να γίνει και πριν από τη συμπλήρωση πέντε (5) ετών με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατόπιν αίτησης που συνοδεύεται από επιχειρηματικό σχέδιο με τα στοιχεία που καθορίζονται στην απόφαση της παρ. 12 του άρθρου 45.
10. Μέχρι την υπαγωγή της παρ. 9, οι υφιστάμενες ΒΙ.ΠΕ. του ν. 4458/1965 και Β.Ε.ΠΕ. του ν. 2545/1997, και τα επιχειρηματικά πάρκα του ν. 3982/2011 εξακολουθούν να διέπονται από τον ν. 4458/1965, τον ν. 2545/1997 και τον ν. 3982/2011 αντίστοιχα, τις κανονιστικές πράξεις που εκδόθηκαν κατ΄ εξουσιοδότηση αυτών, καθώς και από τα άρθρα 5, 6, 9, 11, 13, 17, 25, 28, 29, 30, 36 έως 44 του παρόντος. Όπου στις προαναφερόμενες διατάξεις αναφέρεται η Ε.Α.Δ.Ε.Π. νοείται κατά περίπτωση: α) για τις ΒΙ.ΠΕ. που διέπονται από τον ν. 4458/1965, ο φορέας οργάνωσης και εκμετάλλευσης, β) για τις ΒΕ.ΠΕ. του ν. 2545/1997, ο φορέας ίδρυσης ή ο φορέας διοίκησης και διαχείρισης εφόσον έχουν μεταβιβαστεί η διοίκηση και η διαχείριση, γ) για τα Επιχειρηματικά Πάρκα του ν. 3982/2011, η Ε.ΑΝ.Ε.Π. ή η Ε.Δ.Ε.Π. εφόσον έχουν μεταβιβαστεί η διοίκηση και η διαχείριση.
11. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής της παρ. 9, οι Κανονισμοί Λειτουργίας που είχαν εγκριθεί με κανονιστικές αποφάσεις αποβάλλουν τον χαρακτήρα της κανονιστικής απόφασης και ισχύουν ως Κανονισμοί Λειτουργίας του άρθρου 23.
12. Για τους ήδη λειτουργούντες Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. η προθεσμία των έξι (6) ετών της παρ. 2 του άρθρου 31 για την αξιοποίηση των επιχειρηματικών οικοπέδων εκκινεί από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
13. Μέχρι την ενεργοποίηση του Ο.Π.Σ.-Α.Δ.Ε. κατά το μέρος που αφορά στην ανάπτυξη Ε.Π., η αίτηση υποβάλλεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σύμφωνα με το άρθρο 7.
14. Κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης, όλες οι ήδη συνταχθείσες, πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, συμβολαιογραφικές πράξεις σύστασης και μεταβίβασης δικαιώματος επιφανείας επί των Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., δια των οποίων προβλέπεται διαίρεση και κατάτμηση οικοπέδου και οι οποίες δεν έχουν ακόμη μεταγραφεί στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο και καταχωρισθεί στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο, θεωρούνται εξ υπαρχής έγκυρες και ισχυρές και μεταγράφονται στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή καταχωρίζονται στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο νομίμως σύμφωνα με τα άρθρα 36 έως 45, άλλως επιτρέπεται η επανακατάθεσή τους για καταχώριση στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή κτηματολογικό γραφείο, χωρίς μεσολάβηση άλλης συμβολαιογραφικής ή διοικητικής πράξης. Με την καταχώριση ή την επανακαταχώρισή τους στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο επέρχεται και η γεωμετρική μεταβολή που περιγράφεται σε αυτά, εφόσον πληρούνται οι σχετικές τεχνικές προϋποθέσεις. Η επανακαταχώριση των ανωτέρω συμβολαιογραφικών πράξεων δεν βαρύνεται με αναλογικά τέλη ή τέλη υπέρ τρίτων. Σε κάθε περίπτωση, τα άρθρα 36 έως 44 καταλαμβάνουν και τα έως σήμερα οικόπεδα εντός Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. επί των οποίων συστήθηκε και μεταβιβάσθηκε δικαίωμα επιφανείας βάσει του ν. 4635/2019 (Α’ 167) και του ν. 4738/2020 (Α’ 207).
15. Μέχρι την έκδοση νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου του άρθρου 35, λαμβάνεται υπόψη το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπονήθηκε κατ΄ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 42 του ν. 3982/2011 και της υπό στοιχεία Φ/Α.15/3/15056/1115 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (Β΄ 3437) περί ορισμού των βασικών αρχών εκπόνησης του επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων στην Ελληνική Επικράτεια, καθώς και η επικαιροποίησή του.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 16:11 | ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

    Άρθρο 47 μεταβατικές διατάξεις, Παρ. 9

    Σχολιασμός: Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 47 του ΣχΝ προβλέπει τη δυνατότητα υπαγωγής του ΟΥΜΕΔ στο καθεστώς του νέου νόμου και πριν την παρέλευση της πενταετίας. Η πρόβλεψη είναι ορθή, διότι το νέο καθεστώς Ε.Π. του νέου νόμου θα επιτρέπει στον φορέα διαχείρισής του την εκτέλεση έργων που αφορούν είτε στην κατασκευή νέων υποδομών είτε στην αναβάθμιση υφιστάμενων. Εξάλλου, η υπαγωγή ΟΥΜΕΔ στο καθεστώς του νέου νόμου θα είναι επιβεβλημένη σε περίπτωση ένταξης προτάσεων κατασκευής νέων έργων υποδομής ή αναβάθμισης υφισταμένων υποδομών, σε δημόσιο ή ενωσιακό πρόγραμμα ενίσχυσης. Επειδή η υφιστάμενη διατύπωση προβλέπει ότι η υπαγωγή γίνεται «κατόπιν αίτησης» χωρίς να εξειδικεύει τον αιτούντα φορέα, θα πρέπει να συμπληρωθεί. Επίσης, η υφιστάμενη διατύπωση προβλέπει ότι για την εκούσια (πρότερη) υπαγωγή, απαιτείται η υποβολή επιχειρηματικού σχεδίου. Η πρόβλεψη είναι άστοχη διότι δε νοείται επιχειρηματικό σχέδιο για λειτουργούντες ΟΥΜΕΔ. Ούτε νοείται απόρριψη του αιτήματος υπαγωγής λόγω έλλειψης επιχειρηματικού σχεδίου, αφού στη λήξη της 5ετίας θα συντελεστεί υποχρεωτική υπαγωγή χωρίς επιχειρηματικό σχέδιο. Τέλος, εκ παραδρομής γίνεται παραπομπή σε εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 12 του «άρθρου 45» αντί του ορθού «άρθρου 46».

    Προτείνεται η εξής διατύπωση: « Με τη συμπλήρωση πέντε (5) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος οι Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. που διέπονται από τους ν. 4458/1965 (Α’ 33), 2545/1997 (Α’ 254) και 3982/2011 υπάγονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του παρόντος με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την οποία: (α) ο Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. μετονομάζεται σε «Επιχειρηματικό Πάρκο», συνοδευόμενο από τον γεωγραφικό προσδιορισμό του και (β) ορίζονται οι ειδικότεροι όροι λειτουργίας ή ανάπτυξης του, βάσει του παρόντος. Για τον σκοπό αυτό η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας σχηματίζει σχετικό φάκελο ανά Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η υπαγωγή μπορεί να γίνει και πριν από τη συμπλήρωση πέντε (5) ετών με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ιδίως όταν η κατασκευή νέων ή η αναβάθμιση υφιστάμενων έργων υποδομής έχει ενταχθεί σε οποιοδήποτε πρόγραμμα ενίσχυσης ή επιχορήγησης, κατόπιν αίτησης του Φορέα που ασκεί τη Διοίκηση και Διαχείρισή τους συνοδευόμενη από τα στοιχεία που καθορίζονται στην απόφαση της παρ. 12 του άρθρου 46».

    Άρθρο 47 μεταβατικές διατάξεις, Παρ. 11

    Σχολιασμός: Στους υφιστάμενους ΟΥΜΕΔ οι Κανονισμοί Λειτουργίας είναι κανονιστικές πράξεις (Βασιλικά διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις εκδοθέντα κατ’ εξουσιοδότηση νόμου) και ως τέτοιες δεσμεύουν τα πρόσωπα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του (Φορέας – Επιχειρήσεις). Έχει διαπιστωθεί στην πράξη ότι επιχειρήσεις που έχουν την κυριότητα των βιομηχανικών γηπέδων, προχωρούν σε μεταβιβάσεις χωρίς την έγκριση του Φορέα παρά τις σχετικές προβλέψεις. Μετά την «μετάλλαξή» τους -εκ του νόμου, άρθρο 23 παρ. 7- σε «ιδιωτικές συμβάσεις», είναι αναγκαία η διασφάλιση -εκ του νόμου- της δέσμευσης από τον ΚανΛειτ των καθολικών ή ειδικών διαδόχων των «συμβαλλόμενων».

    Προτείνεται η εξής διατύπωση: «11. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής της παρ. 9, οι Κανονισμοί Λειτουργίας που είχαν εγκριθεί με κανονιστικές αποφάσεις οποιασδήποτε μορφής αποβάλλουν τον χαρακτήρα της κανονιστικής απόφασης και εφεξής ισχύουν ως Κανονισμοί Λειτουργίας του άρθρου 23. Η τήρηση και εφαρμογή των διατάξεων τους είναι υποχρεωτική στο σύνολο τους από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, όσο και από τους ειδικούς ή καθολικούς διαδόχους αυτών, ανεξαρτήτως εάν ο Κανονισμός Λειτουργίας μνημονεύεται στους οικείους τίτλους κτήσεως.».

    Άρθρο 47 μεταβατικές διατάξεις, παρ. 14

    Σχολιασμός: Η μη μεταγραφή στο βιβλίο μεταγραφών υποθηκοφυλακείου ή η μη καταχώριση στα κτηματολογικά φύλλα κτηματολογικού γραφείου θα πρέπει να προβλέπονται διαζευκτικά.

    Προτείνεται η εξής διατύπωση: «14. Κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης, όλες οι ήδη συνταχθείσες, πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, συμβολαιογραφικές πράξεις σύστασης και μεταβίβασης δικαιώματος επιφανείας επί των Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., δια των οποίων προβλέπεται διαίρεση και κατάτμηση οικοπέδου και οι οποίες δεν έχουν ακόμη μεταγραφεί στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή και δεν έχουν καταχωρισθεί στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο, θεωρούνται εξ υπαρχής έγκυρες και ισχυρές και μεταγράφονται στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή καταχωρίζονται στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο νομίμως σύμφωνα με τα άρθρα 36 έως 45, άλλως επιτρέπεται η επανακατάθεσή τους για καταχώριση στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή κτηματολογικό γραφείο, χωρίς μεσολάβηση άλλης συμβολαιογραφικής ή διοικητικής πράξης. Με την καταχώριση ή την επανακαταχώρισή τους στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο επέρχεται και η γεωμετρική μεταβολή που περιγράφεται σε αυτά, εφόσον πληρούνται οι σχετικές τεχνικές προϋποθέσεις. Η επανακαταχώριση των ανωτέρω συμβολαιογραφικών πράξεων δεν βαρύνεται με αναλογικά τέλη ή τέλη υπέρ τρίτων. Σε κάθε περίπτωση, τα άρθρα 36 έως 44 καταλαμβάνουν και τα έως σήμερα οικόπεδα εντός Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. επί των οποίων συστήθηκε και μεταβιβάσθηκε δικαίωμα επιφανείας βάσει του ν. 4635/2019 (Α’ 167) και του ν. 4738/2020 (Α’ 207).».

    Άρθρο 47 Μεταβατικές διατάξεις, Νέα Παράγραφος

    Σχολιασμός: Οι προβλέψεις των Κανονισμών Λειτουργίας για συμμετοχικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων δεν επιτρέπουν στον Φορέα διαχείρισης ΟΥΜΕΔ να υποβάλει εμπροθέσμως προτάσεις για την ένταξη έργων υποδομής (εκτέλεση νέων ή αναβάθμιση υφιστάμενων) σε οποιοδήποτε πρόγραμμα ενίσχυσης ή επιχορήγησης. Από την άλλη, η ένταξη έργου υποδομής ΟΥΜΕΔ σε πρόγραμμα ενωσιακής ή δημόσιας ενίσχυσης οποιασδήποτε μορφής παρέχει τα εχέγγυα για την αναγκαιότητά του έργου ως εργαλείου περαιτέρω βελτίωσης του υποδοχέα και της ανταγωνιστικότητας των εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου, στην περίπτωση αυτή όχι απλώς δικαιολογείται, αλλά απαιτείται η παρέκκλιση από τις υφιστάμενες προβλέψεις χρονοβόρων συμμετοχικών διαδικασιών.

    Προτείνεται να ενσωματωθεί νέα παρ. ως εξής: «Κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης, ο Φορέας που ασκεί τη Διοίκηση και Διαχείριση του Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. ή η ΕΑΔΕΠ, μπορεί να αποφασίζει την εκτέλεση έργων που εντάσσονται σε πρόγραμμα ενίσχυσης ή επιχορήγησης και να ορίζει τους όρους λειτουργίας αυτών, μετά την ολοκλήρωσή τους.».

    Άρθρο 47 Μεταβατικές διατάξεις, Νέα Παράγραφος

    Σχολιασμός: Οι Δημόσιες δασικές εκτάσεις αλλά και τα δάση που δεν υπάγονται στις προστατευόμενες κατηγορίες είτε ως ιδιαίτερου κάλους είτε ως τμήματα σημαντικών οικοσυστημάτων σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν.998/1979, αποτελούν εκτάσεις στις οποίες είναι δυνατή η ανάπτυξη βιομηχανικής δραστηριότητας μετά από την έγκριση επέμβασης και την παραχώρηση χρήσης σ’ αυτές. Η σύνταξη και κύρωση δασικών χαρτών σε ολόκληρη τη χώρα αλλά και η ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου δημιουργεί ένα ασφαλές πλαίσιο για τον γρήγορο εντοπισμό δασικών εκτάσεων που έχουν τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη οργανωμένης βιομηχανικής δραστηριότητας. Θα πρέπει να εναρμονιστεί προς αυτήν την κατεύθυνση και η σχετική πρόβλεψη της βασικής δασικής νομοθεσίας (άρθρο 51 παρ. 3 Ν. 1998/1979).

    Προτείνεται το εξής: Η παράγραφος 3 του άρθρου 51 Ν. 998/1979 τροποποιείται ως εξής: «3. Η δημιουργία ή επέκταση Οργανωμένου Υποδοχέα Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, κατά τον ορισμό της κείμενης νομοθεσίας, είναι δυνατή στις εκτάσεις των παρ.2 και 5 του άρθρου 3 του παρόντος, καθώς σε δάση των παρ. γ, δ και ε του άρθρου 4 του παρόντος».

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 14:28 | ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΑΛΛΙΓΑΙΑ

    Έχοντας υπόψιν: α) την αντισυνταγματική παράλειψη του νομοθέτη, όσον αφορά την διασφάλιση της έκτασης στα πάρκα που έχουν ιδρυθεί βάσει του ν. 3982/11 , β)το μακρόχρονο διάστημα του παραμένουν δέσμιοι οι ιδιοκτήτες στα πάρκα αυτά, -χωρίς να έχουν την παραμικρή ωφέλεια παρά μόνο τεράστιες ζημίες, καθώς, αφενός δε μπορούν να αξιοποιήσουν την γη τους, αφετέρου βρίσκονται υπερχρεωμένοι στην ΔΟΥ με υπέρογκα ποσά εισφοράς σε χρήμα για διάστημα άνω των 10 ετών !!!, – και γ) το γεγονός ότι το σύνολο των ΕΠ που ιδρύθηκαν στην Αττική έγινε με βάσει τις μεταβατικές διατάξεις του 3982/11, επιβάλλεται ο νομοθέτης να δώσει λύσεις στα σημαντικά προβλήματα που έχουν προκύψει, στις μεταβατικές διατάξεις του παρόντος νόμου και ουχί να τα διαιωνίζει.
    Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να διασφαλίζονται πλήρως οι προϋποθέσεις ενός από τους δύο νόμους, δηλαδή το άρθρο 47.5 προτείνουμε να διορθωθεί ως εξής :
    5. Στους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., για τους οποίους έως σήμερα δεν έχει εκδοθεί απόφαση διαπίστωσης ολοκλήρωσης έργων ή εκκρεμούν, η έγκριση της πολεοδομικής μελέτης και της πράξης εφαρμογής ή η ολοκλήρωση επιμέρους υποδομών τους και η εκτέλεση λοιπών υποχρεώσεων από τους φορείς ανάπτυξης και διαχείρισης, για την ολοκλήρωση των ως άνω εφαρμόζονται, οι προθεσμίες του παρόντος, εφόσον έχουν διασφαλίσει το 100% της έκτασης, οι οποίες εκκινούν εκ νέου από την έναρξη ισχύος του, ή οι προθεσμίες του ν. 3982/11 με την απαίτηση πιστοποίησης ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου. Εάν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές ανακαλείται η πράξη ίδρυσης.
    Για τις περιπτώσεις των ΕΠ, τα οποία βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης των έργων για διάστημα άνω των 5 ετών, χωρίς την ολοκλήρωση υλοποίηση τους, θα πρέπει εκ νέου να καταθέτουν αίτηση με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2022, 19:53 | ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

    Στην παρ.3 θα πρέπει να προστεθεί ότι η πληρότητα των δικαιολογητικών εξετάζεται λαμβάνοντας υπόψη επιπλέον και τα στοιχεία της ΚΥΑ Φ/Α.15/3/οικ.112239/1270 (Β 4863) όπου αυτό απαιτείται, που αφορά στα ΕΠΜΜΜ, τα οποία έχουν δικό τους περιεχόμενο δικαιολογητικών που πρέπει να περιλαμβάνονται στις σχετικές αιτήσεις ανάπτυξης.
    Επίσης, απαιτείται διόρθωση στην παρ.9 ως εξής: «[…] Η υπαγωγή μπορεί να γίνει και πριν από τη συμπλήρωση πέντε (5) ετών με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατόπιν αίτησης που συνοδεύεται από επιχειρηματικό σχέδιο με τα στοιχεία που καθορίζονται στην απόφαση της παρ. 12 του άρθρου 46».

  • 8 Σεπτεμβρίου 2022, 16:07 | ΠΑΣΕΒΙΠΕ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΒΙ.ΠΕ)

    Οι μεταβατικές διατάξεις της παρ. 7, 9 και 10 του πιο πάνω άρθρου είναι τελείως ασαφείς.
    Καταρχήν, η παροχή νομοθετικής εξουσιοδότησης με την παρ. 9 στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να ορίσει τους ειδικότερους όρους λειτουργίας ή ανάπτυξης των υπαγόμενων στις διατάξεις του σχεδίου νόμου Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. είναι τελείως αόριστη και γενική καθώς δεν δίνεται καν το γενικό πλαίσιο υπαγωγής των υφιστάμενων ΟΥΜΕΔ στο νέο καθεστώς (αντισυνταγματική η διάταξη).
    Περαιτέρω, στους ήδη υφιστάμενους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. η εφαρμογή των άρθρων 8, 10, 11, 12, 13 κατά την υπαγωγή τους στο νέο καθεστώς σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 47 του σχεδίου νόμου, θίγει ή ενδέχεται πολύ σοβαρά να θίγει δικαιώματα ιδιοκτησίας των εγκατεστημένων τα οποία απέκτησαν στο πλαίσιο του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος και τα οποία δεν δύνανται να ανατραπούν. Στην ουσία το νέο σχέδιο νόμου – μέσω των μεταβατικών διατάξεων – έχει χαρακτήρα αναδρομική ισχύος, που όμως δεν είναι επιτρεπτή καθό μερός θίγονται δικαιώματα ιδιοκτησίας, καθώς κάτι τέτοιο αντίκειται στο Σύνταγμα (άρθρο 17) και στις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις που προστατεύουν την περιουσία (άρθρο 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ και άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ).
    Επίσης, οι διατάξεις που αναφέρονται στην παρ. 10 του άρθρου 47 του σχεδίου νόμου (άρθρα 9,11,13, 17) που αφορούν την χωροθέτηση, πολεοδόμηση, εισφορά σε γη και χρήμα κλπ, δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν στους ήδη υφιστάμενους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ, αφού οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις π.χ. εντός των ΒΙΠΕ και ΕΠ των ν. 4458/1965, 2545/1997 και 3982/2011 έχουν ήδη συμμετάσχει στις δαπάνες για τη δημιουργία των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων με εισφορά σε γη και χρήμα και κατά την αγορά των οικοπέδων τους κατέβαλαν αυξημένο τίμημα λόγω της ύπαρξης και χρήσης των κοινωφελών και κοινόχρηστων χώρων. Και πάλι ανατρέπονται κεκτημένα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων.
    Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει να απαλειφθούν οι πιο πάνω μεταβατικές διατάξεις, ο νέος νόμος να καταλαμβάνει τα ΕΠ που θα ιδρυθούν και εγκριθούν κατά την έναρξη ισχύος του (δημοσίευση σε ΦΕΚ) και να προβλεφθεί ρητώς ότι οι υφιστάμενοι Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. που διέπονται από τους ν. 4458/1965, 2545/1997 και 3982/2011 εξακολουθούν να διέπονται από το υφιστάμενο μέχρι την έναρξη ισχύος του νέου νόμου νομικό καθεστώς, ενώ μπορούν εντός πέντε ετών από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου να υπαχθούν σε αυτόν, εφόσον υποχρεωτικά μεταβιβαστεί εντός της πενταετίας η διοίκηση και διαχείριση στο νέο φορέα (ανώνυμη εταιρία) που θα αποτελείται από τους ιδιοκτήτες γης και τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις κατά τα προτεινόμενα στο άρθρο 27.
    Συνυπογράφοντες:
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ηρακλείου
    Ένωση Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Λαμίας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Τρίπολης – ΣΕΒΙΠΕΤ
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σερρών
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Καλαμάτας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σχιστού – ΒΙΠΑΣ
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Δράμας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πάτρας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ιωαννίνων
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πρέβεζας
    Σύνδεσμος Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Έβρου
    Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Βιοτεχνών Νομού Ροδόπης – ΣΒΒΝΡ

  • 31 Αυγούστου 2022, 11:23 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Παράγραφος 8:
    Πολύ θετική προσθήκη στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, απελευθερώνει χρονικά την υποχρέωση φορέων διαχείρισης σε υφιστάμενους ΟΥΜΕΔ για ολοκλήρωση έργων υποδομής ανεξαρτήτως των πραγματικών δεδομένων προσέλκυσης επιχειρήσεων προς εγκατάσταση.