12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;

Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;

Ποιες αλλαγές προτείνετε στην εφαρμογή των φοροαπαλλαγών που κρίνετε ότι πρέπει να διατηρηθούν;

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:34 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Η φοροαπαλλαγή να ισχύει για τα ακίνητα που εκμεταλλεύεται η εκκλησία και τα κοινωφελή ιδρύματα μετά από ετήσια λεπτομερή υποβολή και έλεγχο του που δαπανήθηκαν τα ποσά αυτά, μέχρι εξαντλήσεως των ετησίων εσόδων. Σε περίπτωση που τα ετήσια έσοδα δεν εξαντλούνται σε κοινωφελείς σκοπούς, το ποσό που απομένει να φορολογείται με την ετήσια κλίμακα που θα ισχύει για τις επιχειρήσεις, μειωμένο κατά 50%.

    Να καταργηθεί η φοροαπαλλαγή των κερδών:
    – από εκμετάλλευση πλοίων
    – από δραστηριότητα αγροτικών συνεταιρισμών και
    – από εισοδήματα από κινητές αξίες νομικών προσώπων

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 22:32 | ΣΠΥΡΟΣ M.

    Η αναγνώριση τεκμαρτού ειδοδήματος στον κάτοχο εταιρικού αυτοκινήτου πράγματι υπάρχει σε άλλες χώρες και θα μπορούσε κάποιος να τη δει ως φορολογητέα ύλη. Το πράγμα γίνεται πιο πολύπλοκο αν θέλουμε να το κάνουμε σωστά, δηλαδή να αναγνωρίσουμε ότι αν είναι εισόδημα, πρέπει να συνοδεύεται και από εισφορές στην κοινωνική ασφάλιση και αντίστοιχη προσδοκία για σύνταξη. Καταντά πολύπλοκο και χάνεται η ουσία.
    Δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για κόψιμο φοροαπαλλαγών στις επιχειρήσεις, τουλάχιστον όχι αν θέλουμε να ανακάμψουν και να δημιουργήσουν ανάπτυξη. Ήδη έχουν φύγει ουκ ολίγα σοβαρά ονόματα και μεγέθη από την Ελλάδα και δεν φαίνεται να αναπληρώνονται από εγχώρια δραστηριότητα. Αντίθετα, θα πρέπει να δοθούν περισσότερα κίνητρα για νέες επενδύσεις που δεν φαίνεται να έρχονται.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 22:24 | Ιωάννης Π.

    Το θέμα των εκπιπτόμενων δαπανών από το εισόδημα των νομικών προσώπων πρέπει να μελετηθεί και να συγκεκριμενοποιηθεί ούτως ώστε να αποφεύγονται οι «τριβές» και τα «παζάρια» με τους φορολογικούς ελεγκτές. Πρέπει το υπουργείο να μελετήσει το θέμα με τις χρονομισθώσεις αυτοκινήτων επιβατικών τα οποία χρησιμοποιούνται από φυσικά πρόσωπα που αποκρύπτουν εισοδήματα καλυπτόμενοι πίσω από εταιρίες οποιασδήποτε μορφής αποφεύγοντας «πόθεν έσχες», τεκμήρια κλπ. και όλη η δαπάνη των μισθώσεων των, κατά κανόνα, θηριωδών αυτοκινήτων επιβαρύνει τις εταιρίες και το κράτος χάνει διπλά φόρους. Τα περισσότερα θηριώδη τζίπ και λοιπά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού είναι χρονομισθωμένα από εταιρίες.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 13:37 | Βασίλης Βροχίδης

    Οι δαπάνες των εταιρειών κατα τεκμήριο αφορούν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Αν ο έλεγχος αποδείξει το αντίθετο μπορεί να την απορρίψει. Αν δεν εμπιστευόμαστε τους ελέγχοντες (και δυστυχώς δεν τους εμπιστευόμαστε) δεν είναι λύση να απαγορεύσουμε τα πάντα. Π.χ. οι εταιρείες χρησιμοποιούν αυτοκίνητα για τη μετακίνηση των πωλητών και άλλων στελεχών τους. Επειδή ίσως αυτά τα αυτοκίνητα χρησιμο-ποιούνται εν μέρει και για τις προσωπικές ανάγκες του προσωπικού θα οδηγηθούμε σε απόρριψη της δαπάνης; H απάντηση για μένα είναι ΟΧΙ. Εκτός αν θέλουμε να «εξαγνίσουμε» την αγορά μέχρι θανάτου!

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 12:43 | Μαρία Α.

    Είναι δυνατόν μετά από τόσα λόγια και υποσχέσεις να καταλήγουμε πάλι να την πληρώνουν οι αδύνατοι; Δεν το πιστεύω ότι είμαστε πάλι στα ίδια. Δεν το πιστεύω ότι γίνονται τόσες συζητήσεις όταν όλοι γνωρίζουν ποιοι τα έχουν και τα κρύβουν. Γιατί κάτι που φαίνεται τόσο απλό, σύγκριση εισοδήματος με τρόπο ζωής και περιουσία και ανάλογη φορολόγηση, φαντάζει ως εξωπραγματικό; Φυσικά και όλοι πρέπει να απαιτούμε και να κόβουμε αποδείξεις. Ομως πώς θα βοηθήσει η συγκέντρωση κάθε παραμικρής απόδειξης, η καταγραφή των στοιχείων στο πραγματικό πρόβλημα; Πώς θα βοηθήσει η σύνδεση του αφορολόγητου των 10.500 ευρώ των ελ. επαγγελματιών με τις αποδείξεις; Είναι δυνατόν να συγκεντρώσει κανείς τόσες αποδείξεις; Και φυσικά έτσι καταργείται κάθε ελπίδα αποταμίευσης. Δηλαδή κάποιος που έχει ετήσιο εισόδημα κοντά στο ποσό του αφορολόγητου και καταφέρνει με χίλια ζόρια να βάλει κάτι στην άκρη θα φορολογείται για αυτό; Αυτή είναι η λύση; Αυτή είναι η λύση που περιμέναμε τόσα χρόνια; Αυτή είναι η ελπίδα που υποσχεθήκατε; Κατάργηση του αφορολόγητου ορίου είχε προτείνει και η προηγούμενη κυβέρνηση και την κατηγορήσατε ως αντιλαϊκή. Ποια η διαφορά τώρα; Οι αποδείξεις; Είναι αδύνατον να συγκεντρωθούν τόσες αποδείξεις. Ο απλός κόσμος το καταλαβαίνει. Συνεπώς ή δεν μπορείτε ή δε θέλετε ή δεν έχετε τη δύναμη να κατανοήσετε τα απολύτως απλά. Οπως και να έχει αν τα πράγματα οδεύσουν προς τα εκεί που φαίνεται, λυπάμαι που σας πίστεψα. Τουλάχιστον με τους προηγούμενους ξέραμε τι να περιμένουμε.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 22:07 | Γιαννης Μαζης

    ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΚΑΙ ΤΙΣ «ΦΩΝΕΣ» ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΥΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΡΟΝΟΜΙΣΘΩΣΕΙΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΜΗ-ΕΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΝ ΩΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ. ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΥΝΔΙΑΣΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΚΥΒΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ. ΑΛΛΟ ΒΑΘΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΤΑΙΡΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΒΑΘΜΟ Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΚΤΗ ΕΑΝ Η ΔΑΠΑΝΗ (ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΑΠΑΝΗ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ) ΘΕΩΡΗΘΗ ΩΣ ΜΗ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Η ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΟΥ ΡΗΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΕ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΧΡΗΣΗ. ΓΙΑΤΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΕ ΟΡΙΣΘΕΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ. ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝΕ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΚΟΥΤΟΦΡΑΓΚΟΙ? ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΠΩΣ ΤΑ ΚΥΒΙΚΑ ΔΙΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΔΥΑ ΔΥΟ. ΕΠΙΣΗΣ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΑ ΑΦΜ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΕ ΤΑ ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΕΚΑΤΣΕ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΟΥ ΝΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΝΤΩΝ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ ΤΙ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΑ ΔΗΛΩΘΕΝΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΜΙΣΘΩΤΗ/ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ Η ΜΕ ΤΟΝ ΤΖΙΡΟ/ΚΕΡΔΗ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Ο.Ε., ΕΠΕ ΚΛΠ. ΟΧΙ!
    ΑΡΑ ΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ «ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΥΛΗ» ΥΠΑΡΧΕΙ, ΘΕΛΗΣΗ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 19:28 | Σωκράτης

    Φοροαπαλλαγές για τις δωρεές στις εκκλησίες μόνο με κατάθεση σε λογαριασμό του δημοσίου.
    Υπάρχει τεράστια φοροδιαφυγή σε τέτοιες δωρεές.
    Κόβουν ότι θέλουν και κανείς δεν τους ελέγχει.
    Δίνεις 500 ευρώ και σου κόβουν 10000.
    Μεγάλη απάτη.
    Το ΒΑΤΟΠΕΔΙ είναι πταίσμα, μπροστά σε αυτά που γίνονται δεκαετίες.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 19:54 | Σωκράτης

    Απαλλαγή των διαφημιστικών δαπανών όλων, ειδικά των ΑΕ.
    Να σπάσετε τα καρτέλ και τη διαφθορά.
    Να σταματήσετε να επιδοτείτε τη διαφθορά των ΜΜΕ, που από τη μια προωθούν τις αποσύρσεις και το τέλος ταξινόμησης στους Υπουργούς και από την άλλη εισπράτουν διαφημίσεις των προσφορών αυτοκινήτων.
    Αυτά όμως θέλουν τόλμη, αλλά με Γερουλάνους που φωτογραφίζονται στο Βήμα, τον Παμπούκη να ελέγχεται από τον Θέμο και άρση του πόθεν έσχες για τις καταθέσεις, με απογοητεύσατε πλήρως.
    Δυστυχώς δεν έχετε την τόλμη και τη δύναμη που απαιτεί η χώρα.
    Ο κόσμος σας πιστεύει και σας υποστηρίζει για να φέρετε δικαιοσύνη, όχι νέες πελατειακές σχέσεις με τα ΜΜΕ.

  • Είναι λάθος τα σχόλια που αναφέρονται και προβάλλουν σαν μέτρο πρόληψης της φοροδιαφυγής την κατάργηση της έκπτωσης των μισθωμάτων που καταβάλλονται για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα. Είναι δε προφανές ότι αγνοούνται δύο σημαντικές παράμετροι:
    α. οι επιχειρήσεις ή διάφοροι ελεύθεροι επαγγελματίες που νοικιάζουν αυτοκίνητα έχουν μόνο ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ σε αυτά και
    β. νοικιάζουν τα αυτοκίνητα για να καλύψουν τις επαγγελματικές τους ανάγκες – άρα αποτελούν ΕΡΓΑΛΕΙΟ δουλειάς –
    ΑΡΑ ΣΩΣΤΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ Η ΔΑΠΑΝΗ.

    Πρόσθετα επισημαίνουμε και τα παρακάτω:

    α. Η οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 358/2009/EC ορίζει σαν Τελικό Χρήστη των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων τις εταιρείες ενοικίασης οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες στους πελάτες τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες εφαρμόζεται το ποσοστό έκπτωσης 100% στα μισθώματα ενοικίασης/μίσθωσης αυτοκινήτων από εταιρείες Rent-a-Car.

    β. Ο Νόμος 2238/1994 καθορίζει σαφώς ότι τα μισθώματα των αυτοκινήτων, εφόσον αυτά χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς σκοπούς, εκπίπτουν κατά 100% από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων και είναι σε απόλυτη «αρμονία» με την Ευρωπαϊκή Πρακτική.

    γ. Σε κάθε περίπτωση εάν κατά τον φορολογικό έλεγχο διαπιστωθεί ότι γίνεται κατάχρηση ή καταστρατήγηση της ανωτέρω διάταξης η σχετική δαπάνη μπορεί να απορριφθεί είτε στο σύνολό της είτε εν μέρει.

    δ. Στις περιπτώσεις που η σύμβαση μίσθωσης προβλέπει εξαγορά του αυτοκινήτου στο τέλος της περιόδου εφαρμόζεται σύμφωνα με τον Νόμο 2238/1994 ποσόστωση στην αναγνώριση των μισθωμάτων σαν δαπάνη.

    ε. Κάθε χρόνο οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων υποβάλλουν μηχανογραφημένη κατάσταση με τα αυτοκίνητα που έχουν εκμισθώσει. Από κει είναι εμφανές ποιος νοίκιασε, τι και πότε και έτσι είναι εύκολο να γίνουν διασταυρώσεις με τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των χρηστών και να εξαχθούν συμπεράσματα.

    στ. Οι μισθωτές των αυτοκινήτων συνυποβάλλουν στην δήλωση φορολογίας κατάσταση με τα αυτοκίνητα που έχουν στην χρήση τους από όπου καθορίζεται η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη.

    ζ. Το μίσθωμα του κάθε αυτοκινήτου περιλαμβάνει και όλα τα έξοδα που προκύπτουν από την χρήση του (ασφάλιστρα, συντήρηση κα), η τιμολόγηση γίνεται κάθε μήνα και αποδίδεται ο ανάλογος ΦΠΑ. Αντίθετα, στην περίπτωση των ιδιόκτητων αυτοκινήτων η παροχή ανάλογων υπηρεσιών μπορεί να μη συνοδεύεται πάντα από την έκδοση των νόμιμων παραστατικών, οπότε προκύπτει φοροδιαφυγή.

    Συνεπώς οι νόμοι που εξασφαλίζουν ότι δεν γίνεται φοροδιαφυγή ή κατάχρηση στην ενοικίαση/μίσθωση αυτοκινήτων επαρκούν. Εκείνο που μένει είναι να εφαρμοσθούν και όχι να αλλάξουν.

    Τελειώνοντας, επισημαίνουμε ότι οποιαδήποτε κατάργηση της έκπτωσης των μισθωμάτων ως 100% δαπάνη θα αναγκάσει τις επιχειρήσεις που νοικιάζουν αυτοκίνητα για την ανάγκες τους να τα αγοράζουν. Έτσι όμως θα δεσμεύουν κεφάλαια για μη παραγωγικό σκοπό. Επίσης, θα έχουν υψηλότερο λειτουργικό κόστος για τα αυτοκίνητα αυτά με αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους παραγωγής και την επιβάρυνση του τελικού καταναλωτή.

    Ακόμη τονίζουμε ότι, παρά την αντίθετη άποψη που εκφράζεται στα σχόλια, ποσοστά πάνω από το 80% του στόλου των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων είναι κατηγορίας μέχρι 1400 κ.ε. και οι χρήστες τους κυρίως χαμηλόμισθοι υπάλληλοι.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 11:42 | James Cartash

    Οι εταιρείες κατ επανάληψη πληρώνουν εφοριακούς για να κάνουν τα στραβά μάτια στους τακτικούς και έκτακτους ελέγχους.Αν δε χτυπήσετε αυτό το κομμάτι όλα θα είναι μάταια. Να γίνει εφ άπαξ αναδρομικός έλεγχος πόθεν έσχες στους εφοριακούς όλης της χώρας και να καθαρίσει το σώμα που έχει τη μεγαλύτερη διαφθορά στο δημόσιο τομέα.
    Αυτή τη στιγμή για αποφυγή φόρου μετά από έλεγχο που φτάνει τις 50000 ευρώ ο ελεγχόμενος μπορεί να δώσει τα 20000 στον εφοριακό για να γλυτώσει τα 30000. Είναι δεδομένα αυτά και τα ξέρουν οι παντες. Αναδρομικός έλεγχος πόθεν έσχες για μια περίοδο τουλάχιστον 4 έτών.Τα κλιμάκια των ελεγκτών να είναι 3 διαφορετικοί υπάλληλοι διαφορετικών εφοριών. Κίνητρα στους εφοριακούς να ξετινάζουν τις μεγαλες εταιρείες οι οποίες ΟΛΕΣ φοροδιαφεύγουν ασύστολα.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 22:25 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ

    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ.

    (ΕΞ’ ΑΛΛΟΥ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΕΚΟ ΟΠΩΣ ΔΕΗ,ΕΥΔΑΠ,ΟΤΕ,ΕΛΤΑ,ΟΣΕ,κλπ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ.)

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 19:51 | ΗΡΑ 16

    ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ Α.Ε ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΕΞΟΔΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΣΙΧΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΔΙΑΚΟΠΩΝ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ . ΝΑ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΒΑΣΕΙ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 18:26 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π

    Πριν προτείνω κάτι θα ήθελα να περιγράψω μια κατάσταση ίδρυσης νέας επιχείρησης, πχ ένας επενδυτής έχει ανακαλύψει την έλλειψη ενός προιόντος στην αγορά έχει δύο δρόμους μπροστά του α)να το παράγει, δηλ. να βρεί τα μηχανήματα, την τεχνογνωσία το κατάλληλο και εκπαιδευμένο προσωπικό, τον χώρο που θα πρέπει να είναι κατάλληλος, να στήσει την επιχείρηση διοικητικά και παραγωγικά, να ξεπεράσει τον σκόπελο των αρπαχτικών της δημόσιας δίοικησης ίσως και κατοίκων που μπορεί να οχλούνται κτλ. β)να το εισάγει δηλ. να βρεί μια αποθήκη όπου να ΄ναι και δύο τρεις χαμάληδες , οι διαδικασίες χίλιες φορές λιγότερες και ως εκ θαύματος μπαίνει στην αγορά μαζεύοντας κέρδη. Και οι δύο θα φορολογηθούν αδίκως, το ίδιο. Η πολυπλοκότητα δε της πρώτης περίπτωσης δίνει λαβή σε εφοριακούς να βγάζουν ΄΄λαγούς΄΄ ποιο εύκολα, έτσι είναι ποιο ευάλωτες σε αρπακτικά. Τι πιστεύεται ότι έκαναν οι περισσότεροι που είχαν παραγωγικές μονάδες; τις έκλεισαν και άρχισαν τις εισαγωγές, έτσι εισάγουμε προιόντα από χώρες που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω μισθών, οξύμωρο; Πως νομίζετε ότι βγούμε από την κρίση; με την πρώτη περίπτωση ή με την δεύτερη; πως θα μειωθεί η ανεργία και ιδιαίτερα του μορφωμένου δυναμικού; θα μπορούσα να γράφω για ώρες.
    Θα προτεινα την διαφοροποίηση στην φορολογηση των παραγωγικών και ακόμα περισσότερο των εξαγωγικών επιειρήσεων, των επιχειρήσεων δηλαδή που φέρνουν πλούτο στην χώρα αντιστρόφως ανάλογα προς τις εισαγωγικές, τις επιχειρήσεις που εξάγουν τον πλούτο της χώρας και επειδή δεν παράγουμε δανειζόμαστε σε βάρος των επόμενων γενεών, ως πότε; Κάθε ευρώ που θα εξοικονομείται θα πρέπει να πηγαίνει στην ενίσχυση της παραγωγής.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 12:39 | Κωνσταντίνος

    Να διατηρηθούν όλες αλλά.
    -Να προβλέπεται ειδικό ποσοστό φόρου κατά περίπτωση.
    -Να γίνουν πιό συγκεκριμένες ή πιό αναλυτικές οι ισχύουσες διατάξεις ή πιό περιοριστικές κατά περίπτωση.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 19:52 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

    ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 00:10 | ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α. ΙΩΑΝΝΗΣ

    Να παραμείνουν μόνο τα τεκμαρτά εισοδήματα από ιδιόχρηση ακινήτων. Ολα τα υπόλοιπα να φορολογούνται κανονικά, ακόμα και του Δημοσίου. Πρόκειται για την αίσθηση στον πολίτη ότι κανείς δεν εξαιρείται.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 17:35 | ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΡΓΥΡΩ

    δεν ξέρω πολλά από λογιστικά και θα σας το πω με απλά λόγια, δεν ξέρω και αν είναι φοροαπαλλαγή, αλλά δεν είναι άδικο ο κάθε επιχ/τίας να δηλώνει τόσα κέρδη ώστε να φορολογείται λιγότερο και από την άλλη το αυτοκίνητό του να είναι ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗΣ ΑΞΙΑΣ !!!!
    Θέλω να πω, γιατί όλοι αυτοί οι επιχ/τίες να αγοράζουν πανάκριβα αυτοκίνητα μέσω leasing να μην υπάρχει τεκμήριο αγοράς και να κερδίζουν και το ΦΠΑ. Μήπως πρέπει και αυτό να το λάβετε υπόψη
    Ευχαριστώ

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 09:31 | Ζαφείρης Χατζηλαζάρου

    Έπρεπε να πέσει ο ουρανός, για να συνειδητοποιήσουμε και να ασχοληθούμε με τους μισθούς των κάθε λογής στελεχών, της μικρής μας χώρας. Έστω ας είναι, «κάλλιο αργά παρά ποτέ».
    Το στοίχημα βέβαια είναι, αν η Πολιτεία θα πάρει ουσιαστικά μέτρα και όχι αποσπασματικά και προσωρινά. Την εποχή που όλοι μιλούν για τη γενιά των 700€, αν μη τι άλλο, είναι κοινωνικά ανάλγητο, να έχουμε μισθούς, πολλές δεκάδες φορές μεγαλύτερους. Βέβαια, μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί, «μα καλά πως μπορεί το κράτος να βάλει πλαφόν», και ως άλλοι Αμερικανοί γερουσιαστές, να αναφωνήσει, εμείς δεν είμαστε μπολσεβίκοι. Πράγματι, ευτυχώς ζούμε σ’ έναν κόσμο ελεύθερο. Ελεύθερο ναι, αλλά αυτό δεν πρέπει να σημαίνει και ασύδοτο.
    Μπορεί το δημόσιο μέσα από νομοθετικές ρυθμίσεις φορολογικού χαρακτήρα, να βάλει μια τάξη. Τάξη σε καταστάσεις οι οποίες πολλές φορές προκαλούνε στρεβλώσεις στην αγορά.
    Τι εννοώ.
    Στον τομέα των διαφημιστικών δαπανών, όπου ο κάθε επιχειρηματίας, υποκινούμενος από διάφορους λόγους, όχι πάντοτε αποκλειστικά οικονομικού χαρακτήρα, αλλά και προσωπικής του προβολής, με ότι αυτό συνεπάγεται στη δυνατότητα επηρεασμού της κοινής γνώμης, ρίχνει πακτωλό χρημάτων, προκειμένου να διαφημίσει το προϊόν του. Χρήματα τα οποία, επιβαρύνουν το κόστος και τελικώς την τσέπη του καταναλωτή. Κάτι που επίσης μπορεί να λειτουργήσει και ως «θερμοκήπιο» φαινομένων ολιγοπολιακών καταστάσεων, μιας και οι «μεγάλοι», μπορούν να ρίχνουν τεράστια ποσά και οι μικροί μη μπορώντας να ακολουθήσουν, γίνονται ολοένα και μικρότεροι.
    Θα μπορούσε λοιπόν το υπουργείο Οικονομικών (το δικό μας ή και όλα τα των κρατών της ΕΕ), να καθορίσει ένα ποσοστό ως πλαφόν επί τζίρου, που θα γίνεται φορολογικά αλλά και κοστολογικά αποδεκτό.
    Έτσι λοιπόν ας πληρώνεται η όποια έξη προς υπέρμετρη διαφήμιση από την τσέπη του εκάστοτε «επιχειρηματία-μετόχου».
    Το αποτέλεσμα θα είναι να έχουμε, χαμηλότερο κόστος και συνεπώς, ελπίζω φθηνότερα προϊόντα, για τον δοκιμαζόμενο Έλληνα καταναλωτή. Θα έχουμε επιπρόσθετα ένα πιο υγιές και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, για την ανάπτυξη και άλλων περαιτέρω μικρότερων επιχειρήσεων, με μικρότερα ταμειακά διαθέσιμα.
    Τέλος-τέλος, ίσως αυτό αποτελέσει αφορμή να μετριασθούνε κάπως οι ατελείωτες τηλεοπτικές διαφημίσεις και μας επιτραπεί έτσι να απολαύσουμε με λιγότερες διακοπές, την αγαπημένη μας εκπομπή.
    Ας είναι κριτήριο της επιλογής μας, η ποιότητα και όχι το πόσες φορές έχει καταγραφεί στο υποσυνείδητο μας από τις ατελείωτες ώρες διαφήμισης.
    Αντιστοίχως στο θέμα των αποδοχών, να υπάρξει ένα όριο, και όχι «sky is the limit», διότι κάποτε-κάποτε, ο ουρανός πέφτει και μας πλακώνει. Κάποιος βέβαια θα μπορούσε να προτάξει το ερώτημα, -μα γιατί τότε τα στελέχη να υπεραποδόσουν ?, η απάντηση βρίσκεται στην σημερινή θύελλα που έχει βρει την παγκόσμια οικονομία.
    Υπάρχουν και άλλοι τρόποι υλικοί και μη, που μπορούν να χρησιμοποιηθούνε ως δέλεαρ για μεγαλύτερη απόδοση των στελεχών.
    Σε κάθε περίπτωση τα όποια επί πλέον χρήματα δίνονται (bonus), θα πρέπει να είναι άρρηκτα δεμένα με την πορεία των κερδών και να τελούν υπό έλεγχο οι τρόποι σύνδεσης, για να μη παρουσιασθούνε εκφυλιστικά φαινόμενα.
    Και τέλος-τέλος αν κάποιος επιχειρηματίας θέλει να πληρώνει από τα δικά του προσωπικά χρήματα και όχι από τα χρήματα των φορολογουμένων «με ‘γειά του με χαρά του» όπως πολύ σοφά λέει και ο λαός.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 03:35 | Ηλίας

    Το β, το δ, και το ε να καταργηθούν

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 01:28 | ΣΤΕΓΓΟΣ

    Aξιοτιμοι κυριοι και κυριες.
    Ξεκινηστε πρωτα απο την αμαρτωλη ΕΡΤ.Αυτα που εβγαλε χτες ο παπαγιαννης στο εξτρα μας εβγαλαν απο τα ρουχα μας.συνεχιστε με τους 16000 ζητιανους στα φαναρια της χωρας. 16000επι120 ευρω ημερησιως ο καθενας μας κανουν, 1.920.000 επι 30 μας κανουν
    57.600.000 ευρω το μηνα. επι 12 μας κανουν.691.200.000 ευρω το χρονο.ΧΡΗΜΑ ΜΑΥΡΟ ΠΟΥ ΦΕΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ. ΡΕΥΣΤΟ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΙΘΙΑ ΦΙΛΕΥΣΠΛΑΧΝΙΑ. ΧΡΗΜΑ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ.μονο με αυτα τα 2 πραγματακια κυριε πρωθυπουργε θα μαζεψετε 1ΔΙΣ ευρω χωρις να πιεσετε την ηδη διαλυμενη αγορα.ΕΠΙΠΛΕΟΝ θα παθετε τιποτα κυριες και κυριοι αν δεν βγειτε στη συνταξη στα 45 η 50 η55? Τα ορια συνταξιοδοτησης για τους δημοσιους υπαλληλους. να πανε τωρα στα 67. ΑΜΕΣΑ.ΒΑΛΤΕ μηχανημα στα λεωφορεια , στο οποιο θα βαζει ο επιβατης το μονοευρω και το μηχανημα θα βγαζει το εισιτηριο κυρωμενο επιτοπου. Ετσι θα μαζεψετε το ελλειμα του ΟΑΣΑ σε 2 χρονια το πολυ. 350.000 επιβατες τη μερα δεν πληρωνουν.ΑΝ βαλετε ταμειακη στις λαικες και στα ταξι θα δημιουργηθουν 9.000 ανεργοι.θα απολυθουν 3000 πωλητες παγκου και οι ιδιοκτητες ταξι θα απολυσουν τους 6000 ενοικιαστες οδηγους οι οποιοι δε θα αντεξουν να δινουν 40 ε νοικι τη μερα 10 ευρω τεβε 3ε τη μερα λογιστη 20 ε τη μερα καυσιμα.οταν ο τζιρος του οδηγου ειναι 110 ευρω σε 12ωρο και τα εξοδα 73, ποιος θα δουλεψει για 37 ευρω σε 12 ωρο? ειναι κατω απο τον βασικο.
    ΚΑΝΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΠΟ ΤΑ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ, ΠΡΟΣΤΙΜΟ 50000 ΕΥΡΩ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟ ΔΕΝ ΚΟΨΕΙ ΕΣΤΩ ΜΙΑ. ΘΑ ΜΑΖΕΨΕΤΕ 5 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ. ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ. ΑΠΛΑ.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 16:08 | ΜΑΝΟΣ ΝΙΚ

    Κύριε Υπουργιέ – Κύριε Γενικέ.

    Κατ΄αρχήν συμφωνώ με τον σχολιαστή ΑΝΤΩΝΙΟ ΣΜΥΡΝΙΟ αυτής της σελίδας για την χρονομίσθωση των επιβατηγών αυτοκινήτων των εταιρειών. Είναι άδικο τα μέλη της οικογένειας του προέδρου και Δ/Σ ΑΕ να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα των οποίων η αξία εκπίπτεται εξολοκλήρου υπό την μορφή χρονομίσθωσης απο τα ακαθ. έσοδα της επιχείρησης. Στην πράξη αυτό γίνεται.
    Επίσης θέλω να επισημάνω την διαφορετική αντιμετώπιση φορολογικά των ανωνύμων εταιρειών εκμετάλλευσης ακινήτων, με άλλες προσωπικές εταιρείες η με φυσικά πρόσωπα που έχουν εισοδήματα από εκμετάλευση ακινήτων, όσο αφορά την έκπτωση των τόκων δανείων ανέγερσης η συντήρησης των ακινήτων. Πολλές φορές οι τόκοι αυτοί είναι πλασματικοί επειδή τα δάνεια έχουν ληφθεί για άλλο σκοπό ξένο προς τη δραστηριότητα της α.ε. Για παράδειγμα σας αναφέρω Α.Ε της οποίας τα ακαθ. έσοδα από ενοίκια ενώ ξεπερνούν τα 500.000,00 ευρώ τα δηλούμενα κατ΄έτος κέρδη δεν ξεπερνούν τα 10.000,00 ευρώ. Αυτές λοιπόν οι εταιρείες ακινήτων περαίωσαν τις ανέλεγτες χρήσεις τους με τον ν.3259/04 καταβάλλοντας 600 ευρώ ανά χρήση.
    Θέλω επίσης να επισημάνω την σκανδαλώδη αντιμετώπιση φορολογικά των πολιτικών μηχανικών και άλλων μελετητών των οποίων τα κέρδη εξάγονται τεκμαρτά με συντελεστή, όπως και των αυτοκινητιστών ιδιοκτητών αυτοκ/των δημοσίας χρήσεως (ταξί φορτηγά βιτιοφόρα. λεωφορεία κ.λ.π.). που φορολογούνται κατ΄αποκοπήν επειδή έχχουν τη δύναμη να κλείνουν τους δρόμους με τα αυτοκίνητά τους, και όχι λογιστικά όπως οι λοιποί φορολογούμενοι.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 14:24 | Λουκόπουλος Νίκος

    ΟΛΕΣ.

    Σε μια δύσκολη όπως μας λέτε στιγμή της οικονομίας μας, όπου καλείται ο φορολογούμενος των κάποιων χιλιάδω ευρώ να καταβάλλει περισσότερους φόρους και να δεχθεί περικοπές φοροαπαλλαγών, πάγωμα μισθών κλπ, τότε τι θα πρέπει να ισχύσει για τις κερδοφόρες επιχειρήσεις των δεκάδων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ; (ή να πω και δις;)

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 12:14 | χαρης πανταζοπουλος

    Καλημερα σας, ψαχνεται σε λαθος μερη για την παταξη της παρανομιας και φοροδιαφυγης το σωστο μερος ειναι η μυκονος εκει ξεπλενεται ολο το μαυρο χρημα καντε μια βολτα στις βιλλες ολες ειναι με αδεια 100 τετραγωνικων που στη συνεχεια γινεται ενα σπιτι 1000 τετραγωνικων, πως γινεται θα μου πειτε?ολο το υπολοιπο σπιτι εναι σκαμεννο και καλημενο με χωματα και πετρες οταν περασει ο ελεγχος αρχιζουν και σκαβουν αποκαλυπτωντας αλλα δωματια στη συνεχεια απομακρυνουν τα χωματα και να σου η σπιταρωνα αλλα δεν τους αρκει αυτο συνεχειζουν να επεκτεινουν τα σπιτια χτιζοντας πετρα και παλι να σου αλλα 2 τεραστια δωματια απλα ειναι τα πραγματα αλλα δεν ξερω αν υπαρχει η θεληση να τα βαλεται μαζι τους καλη τυχη

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 12:46 | Κωνσταντινος Ιωαννου

    Θεωρω οτι η τρυπα που υπαρχει πρεπει να κλεισει και μαλιστα αμεσα και οχι σε χρονικο οριζοντα 3-4 χρονων με τα βαρη παντοτε στου μισθωτους και συνταξιουχους που ειναι παντοτε η ευκολη λυση. Ο λαος ολα τα χρονια απο την μεταπολιτευση και μετα επωμιζεται τα λαθη ολων οσων κυβερνησαν. Προτεινω να υπαρξη μια αμεση εισφορα απο την Εκκλησια ποσου 5 δις ωστε να φτιαξουν οι δεικτες, ο δανεισμος του κρατους να γινει με καλυτερους ορους και να αρχισουμε απο αυτο το σημειο σωστα και νοικοκυρεμενα. Αλλωστε τα λεφτα και η περιουσια της εκκλησιας προερχεται απο τον λαο, ας επιστρεψει ενα μερος ως αγαθοεργια στην χωρα.

    Με εκτιμηση,
    Κ.Ιωαννου

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 12:45 | χαρης πανταζοπουλος

    Καλημερα σας θα ξεκινησω με τη φραση τα ιδια παντελακη μου τα ιδια παντελη μου,μετα τη πρωτοχρονια βρεθηκα σε επαρχιακη πολη 1 ωρα με το ferry boat απο αθηνα και διαπιστωσα οτι δεν εχει αλλαξει τιποτα καφετεριες club oλα σερβιρονται χωρις αποδειξη και οταν ζητησα δημιουργησα μεγαλη αναστατωση με εβλεπαν σαν εξωγηιινο σαν να ζητουσα κατι πολυ σπουδαιο τελικα μετα απο διαβουλευση μου εφεραν, χθες σε παραλιακο κεντρο μπουζουκια στη παραλιακη κοντα στην αμφιθεας η ιδια ιστορια τεραστια φοροδιαφυγη καμια αποδειξη και οταν ζητησα κοντεψα να ξημερωσω στο εν λογω κεντρο ασε που μου εφεραν αποδειξη πολυ μικροτερη απο το ποσο που ηταν ο λογαριασμος και το εξωφρενικο ηταν οτι ηθελε πρωτα να του δωσω τα λεφτα και μετα η αποδειξη αφου ειδα οτι δεν γινοταν αλλιως του τα εδωσα και μου εφερε αποδειξεις με κατι τρελλες ωρες που ξεκιναγαν απο 8 το βραδυ και συνεχιζαν μεχρι τις 4 αλλα παντα πολυ μικροτερο ποσο απο αυτο που ζητησαν στο λογαριασμο.Επειδη βλεπω να μη γινεται τιποτα τελικα θα ηθελα να προτεινω μια λυση να υπαρχει νομος που να λεει οτι οτιδηποτε σερβιρεται να συνοδεευτε απο αποδειξη διαφορετικα να υπαρχει μεγαλο προστιμο και να μη μπορει ο καθε εππαγγελματιας φοροκλεφτης να μας περιπαιζει για τα αυτονοητα, μας βαζεται στη διαδικασια να χαλαμε τη βραδια μας ζητωντας την αποδειξη και φαινεται οτι αυτο μπορει να μας βαλει και σε κινδυνο στα εν λογω μαγαζια της νυχτας,δεν μπορει να πληρωνουν οι μικροι τα σπασμενα και εκει που γινεται τεραστια φοροδιαφυγη μιλαμε για πολλες χιλιαδες ευρω σε ενα βραδυ να μην γινεται τιποτα σας ευχαριστω και ελπιζω να εισακουστω.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 02:57 | Κ. Κ. ιδιωτικος υπαλληλος Μελισσια

    Φοροαπαλλαγες σε εφοπλιστες απαραδεκτο.Ειδικο καθεστως φορολογιας μονο αν ειναι να πληρωσουν παραπανω απο τους μισθωτους. Αν δεν βγαινουν να αλλαξουν επαγγελμα η να αλλαξουν χωρα να δουμε κανενα ναυλο και κανενα καραβι της προκοπης.

    Φοροαπαλλαγες σε εισοδηματα απο ακινητα δημων και μονων και ναων; γιατι;μονο τα τεκμαρτα για ιδιοχρηση και τα ειδποσηματα του δημοσιου να απαλλασονται.

    Φοροαπαλλαγες σε συνεταιρισμους οποιασδηποτε μορφης; ελεος. Τους εχουμε χρυσοπληρωσει και τους αγροτες και τους συνεταιρισμους τους τα τελευταια 25 χρονια.Φτανει,οποιος κερδιζει πληρωνει φορο. Αλλιως αλλαζει επαγγελμα και γινεται μισθωτος να βγαζει περισσοτερα.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 01:31 | Νικόλαος Μπινιάρης

    Πωλήσεις μείον αγορές και κόστος λειτοργίας, (μισθοί, ενοίκια, υλικά, έξοδα παραστάσεως, διαφήμηση, μάρκετιν) κια βεβαίωε αποσβέσεις και επενδυσεις αφορολόγητες, μόνο οι επενδύσεις πρέπεπι να υπάγονται στο καθεστώς του αφορολογήτου.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 20:41 | N.SOΤΟ

    Πιστεύω πως πρέπει να φορολογήσετε τα κέρδη από την εκμετάλλευση πλοίων εσωτερικών διαδρομών.Τα ποσά που διακινούναι ιδίως τους Καλοκαιρινούς μήνες είναι τεράστια.Σκεφτείτε ότι μια τετραμελής οικογένεια για να μεταβεί στην Μυτιλήνη το ποσό που χρειάζεται αγγίζει τα 700-800 ευρώ.
    Ας φορολογηθούν κανονικά και ας καταργηθούν οι νόμοι του 1975 που φορολογογούνται με κόρους κλπ.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 22:10 | ΔιΜπ

    1.Καταργηση ολων των φοροαπαλλαγων εκτος αυτων που εξυπηρετουν κοινωνικους σκοπους ,οι οποιες πρεπει να εκπιπτουν στο 100%
    2.ΑΦΜ σε ολες τις εκκλησιες , ταμειακες μηχανες και φορολογηση εισοδηματος τους για το υπερβαλλον των 30,000 με τους συντελεστες των νομικων προσωπων

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 21:47 | G.N.L

    Πρέπει να επανεξετασθούν όλες οι δαπάνες (του άρθρου 31 του Ν.2238/94) που εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα προκειμένου να προσδιορισθούν λογιστικά τα καθαρά κέρδη.
    Πρέπει να αφαιρεθεί η δυνατότητα τα πάσης φύσεως προσωπικά έξοδα των εππιχειρηματιών και των στελεχών να εκπίπτουν ως έξοδα της επιχείρησης (π.χ έξοδα αναψυχής, έξοδα υποδοχής και φιλοξενίας, έξοδα προβολής και διαφήμισης, έξοδα αυτοκινήτων και παρα πολλά άλλα.
    Από τα έξοδα των επιχειρήσεων πρέπει να αναγνωρίζονται και να εκπίπτουν μόνο εκείνα που γίνονται για τους σκοπούς της επιχείρησης και συμβάλουν στην παραγωγική ή εμπορική της δραστηριότητα και στην δημιουργία εισοδήματος (κερδών).
    Πρέπει κάποτε να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο των λεγόμενων Λογιστικών Διαφορών, το οποίο αποτελεί μοναδικό Ευρωπαϊκό αλλά και Παγκόσμιο φαινόμενο.
    Επίσης πρέπει να ξεκαθαρίσει το εκρηκτικό φαινόμενο των ιδιωτικών συμφωνητικών που αφορά σήματα, δικαιώματα (royalties), έξοδα διοικητικής υποστήριξης κ.λ.π αμφιβόλου αποδειξιμότητας στοιχεία δαπανών.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 20:02 | ΝΙΚΟΣ ΑΘ.ΚΑΡΑΜΑΝΙΔΗΣ

    Καμμία φοροαπαλλαγή,καμμιά εκκλησία,κανένα ίδρυμα,κανένα κράτος,κανένα
    νομικό πρόσωπο.τίποτα που να αποκλίνει από την ίση και δίκαιη φορολόγη-
    ση.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 19:12 | ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

    Θα πρέπει να καταργηθούν όλες οι φοροαπαλλαγές στα νομικά πρόσωπα (όπως και στα φυσικά πρόσωπα) και να υπάρχει μια ενιαία φορολόγηση όλων των εισοδημάτων τους (όπως και στα φυσικά πρόσωπα), χωρίς καμία διάκριση.

    Ευχαριστώ.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 18:17 | BΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Να απαγορευτεί νομικά πρόσωπα να έχουν αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1400 κκ, έτσι ώστε να καταπολεμηθεί η απόκρυψη στοιχείων πόθεν έσχες και αποφυγής πληρωμής φόρων και τελών από ιδιώτες φορείς των εταιρειών.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 11:17 | KATERINA KOUKOUV

    ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ
    β) Τα εισοδήματα από οικοδομές γενικά και από εκμίσθωση γαιών που ανήκουν
    στους Ιερούς Ναούς, στις Ιερές Μητροπόλεις, στις Ιερές Μονές, στις Ιερές Μονές
    του Αγίου Όρους, στην Ιερά Μονή Πάτμου, στην Ιερά Μονή Σινά, στην Αποστολική
    Διακονία, στον Πανάγιο Τάφο, στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως,
    στα Πατριαρχεία Ιεροσολύμων και Αλεξανδρείας, στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου,
    καθώς και στις Ιερές Σταυροπηγιακές Μονές Κύπρου.¨

    ΟΧΙ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ, ΟΙ ΝΑΟΙ, ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕΡΕΙ ΕΣΟΔΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΜΕΣΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΤΟΥ 10-15% ΓΙΑΤΙ ΕΝΟΕΙΤΑΙ ΕΠΙΤΕΛΕΟΥΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 18:16 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΛΕΒΑΡΗΣ

    Θα πρεπει να καταργηθουν οι φοροαπαλλαγες :
    α)Ολων των ειδικων ταμειων και Δημοσιων οργανισμων, των
    Δημων και Δημοτικων επιχειρησεων και επιχειρησεων τοπικης αυτοδιοικησης.
    Ολοι οι προηγουμενοι φορεις θα πρεπει να εφαρμοζουν διπλογραφικη μεθοδο τηρησης των λογιστικων βιβλιων και να συντασσουν οικονομικες καταστασεις με πληρη αναλυση και αναπτυξη συμφωνα με τα λοστικα προτυπα, μεσα σε καθορισμενες προεθεσμιες απο το Νομο.
    β)Τα εισοδηματα απο οικοδομες που ανηκουν σε Ιερες Μονες και Ναους
    γ)Τα τεκμαρτα εισοδηματα ακινητων που ανηκουν σε ξενα κρατη
    δ)Οι εταιριες επενδυσεων και τα Αμοιβαια Κεφαλαια
    ε)οι τοκοι

    Θα πρεπει να διατηρηθουν τα κινητρα απαλλαγης επιχειρησεων πλοιων με Ελληνικη σημαια καθως επισης να δοθουν ιδιαιτερα κινητρα και ενισχυσεις για την αγροτικη αναπτυξη

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 14:37 | Κωστής

    Υποτίθεται σε μια ευνομούμενη χώρα στα φορολογικά βάρη συμμετέχει ο καθείς ανάλογα με τις οικονομικές του δυνατότητες. Το αντίθετο εκτός από άδικο, είναι αδιέξοδο. Καταλήγει έτσι το κράτος, όπως τώρα προσπαθεί η κυβέρνηση, να εξοντώνει οικονομικά τους χρηματοδότες του, με αποτέλεσμα να λιγοστεύουν περαιτέρω τα έσοδά του.
    Τα τελευταία χρόνια λόγω της αρνητικής (πραγματικής) ανάπτυξης στη χώρα μας βιώνουμε μια δραματική ανεπάρκεια ρευστότητας στην αγορά. Συμβαίνει, τηρουμένων των αναλογιών, ό,τι και στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής. Και τότε οι μαυραγορίτες παρά τη γενική κρίση θησαύριζαν (προκαλώντας και τεχνητά μεγάλύτερη έλλειψη αγαθών) περαιτέρω, με τις πλάτες των Γερμανών, και τώρα οι τράπεζες (προκαλώντας ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΧΝΗΤΗ έλλειψη ρευστού στην αγορά) έχουν υπερκέρδη, με τις πλάτες των… ελληνικών κυβερνήσεων.
    Γιατί κύριε Πρωθυπουργέ επιμένετε να χαϊδεύετε τους σύγχρονους μαυραγορίτες και επιμένετε να αρνείστε να τους φορολογήσετε έστω με ένα 45-50% που σκοπεύετε να φορολογήσετε του Έλληνες κροίσους των …. 30,000 ετησίως, δηλαδή όσων με το ζόρι τα βγάζουν πέρα;

  • Καμμια φοροαπαλλαγη, και για κανενα λογο. Ο νοων νοειτο.
    Ποιος ο λογος για την οποιαδηποτε φοροαπαλλαγη; που σε καποιες περιπτωσεις φτανει στα ορια της προκλησης;
    Επιπλεον λογω του φορολογικου πολυδαιδαλου καποιες σημαντικες φοροαπαλλαγες ειναι εφικτες μονο για πολυ μεγαλες επιχειρησεις με συνθετα λογιστηρια, οποτε ουσιαστικα ‘τοις πραγμασι’ προσκρουουν στην αρχη της ισονομιας των επιχειρησεων.
    Ειμαι επιχειρηματιας (ΑΕ) επι 25-ετια και γνωριζω το αντικειμενο, και υποστηριζω, καμμια φοροαπαλλαγη και για κανενα λογο.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 19:11 | Φίλιππος Παπαδόπουλος

    Καλησπέρα και Καλή Χρονιά,

    Κατά την άποψή μου, θα πρέπει να μην υπάρχουν φοροαπαλλαγές για τα νομικά πρόσωπα. Έχουμε δει πολλές φορές να φοροαπαλλάσονται εταιρείες κολοσσοί με διάφορες δωρεές κλπ Όλοι καταλαβαίνετε τί εννοώ. Κατά τη δική μου γνώμη, σε καθεστώς ευμενούς φορολόγησης και με την ύπαρξη κάποιων φοροαπαλλαγών θα πρέπει να υπάγονται μόνο εταιρείες συνεταιριστικού τύπου των παραμεθόριων περιοχών.

  • 1 Ιανουαρίου 2010, 19:21 | Θανάσης Π.

    Δεδομένης της κατάστασης ότι οι οίκοι του Θεού (μητροπόλεις, μονές, κλπ)έχουν μετατραπεί σε οίκοι εμπορίου με σημαντικές μάλιστα επιδόσεις (παγκάρια, κεριά, εικονίτσες, κομποσκοίνια, κρασιά, λάδι, ενίοτε CD, δωρεές ως εισροές. κλπ) και δεδομένου του γεγονότος ότι λαμβάνουν και σημαντικά κοινοτικά κονδύλια για συντηρήσεις, αναστυλώσεις, επισκευές, εκσυγχρονισμό, κλπ. είναι πρόκληση να μην φορολογούνται τα έσοδά τους που προέρχονται τόσο από τους πιστούς και επενδύονται σε ακίνητα (πόθεν έσχες) όσο και τα έσοδα από την εμπορική εκμετάλευση των ακινήτων αυτών. Υπάρχουν μονές και εκκλησίες που αποδεδειγμένα εισρέει καθημερινά πλήθος πιστών (Μετέωρα, Άγιο Όρος, προυσσός, Τήνος κλπ). Υπάρχει μονή με σημαντικά έσοδα και πλήθος πιστών να συρρέουν καθημερινά όπου ο ηγούμενος και ένας ή δύο εκ των ελαχίστων μοναχών είναι συγγενείς (αδέλφια, εξαδέλφια κλπ.) του μητροπολίτη που υπάγεται η μονή. Οικογενειακή επιχείρηση δηλαδή.). Για την προστασία των χρημάτων των πιστών που καλοπροαίρετα καταθέτουν τον οβολό τους είναι αναγκαίο σε κάθε μονή να υπάρχει ένας φορολογικά υπεύθυνος ο οποίος να διαχειρίζεται την οικονομική κατάσταση της μονής ή της εκκλησίας. Να γίνει επίσημη καταγραφή τους, να αποκτήσουν ΑΦΜ και να ελέγχονται όπως όλα τα νομικά ή φυσικά πρόσωπα. Το αποδεδειγμένα Φιλανθρωπικό τους έργο ας απαλλάσσεται της φορολογίας. Όσο για το επιχείρημά τους, ότι το φιλανθρωπικό τους έργο θέλουν να παραμένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, υπάρχει λύση. Να παραμείνει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας (ε, ας μην ανακοινώνεται από τηλεοράσεως), αλλά ας το γνωρίζουν οι Φορολογικές Αρχές. Να το μαθαίνει και κάποιος βρε αδελφέ. Αμήν!!

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 20:38 | Γιώργος Βαμβακούσης

    Η Φορολογία στην πραγματική Δημοκρατία είναι ο ύψιστος κοινοφελής θεσμός.
    Άρα καμμία φοροαπαλλαγή για εξυπηρέτηση κάποιου κοινοφελούς σκοπού δεν έχει νόημα και η τυχόν διατήρηση της δεν μπορεί παρά να είναι εκ του πονηρού.
    Προτείνω την άμεση κατάργηση κάθε φοροαπαλλαγής με δεδομένη και την παρούσα κρίσιμη κατάσταση των Δημόσιων οικονομικών.
    Ιδιαίτερα η φοροαπαλλαγή των εσόδων της Εκκλησίας είναι και το μεγαλύτερο σκάνδαλο δεδομένου ότι ποτέ στην Εκκλησία δεν έγινε κάθαρση ή »αυτοκάθαρση», κατά την έκφραση της τότε προ ολίγων ετών Κας Υπουργού Θρησκευμάτων.

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 12:11 | xa

    Επειδή υπάρχουν πολλά σχόλια στο θέμα των εταιρικών αυτοκινήτων (saloon cars), θα πρότεινα την πλήρη έκπτωση των εξόδων στα νομικά πρόσωπα(είτε από μακροχρόνια μίσθωσης/leasing είτε από ενοικίασης – που σήμερα άδικα διαχωρίζεται – είτε αγοράς + έξοδα διατήρησης) εφόσον τα 2/7 του κόστους αυτού (Σαββατοκύριακο/7ημερη εβδομάδα) φορολογούνται σαν εισόδημα στο φυσικό πρόσωπο (περιλαμβανομένων και των βουλευτών και των άλλων δημοσίων προσώπων με εξαίρεση τα αυτοκίνητα που διασφαλίζουν την ασφάλεια συγκεκριμένων κρατικών λειτουργών). Αυτό μόνο για τα επιβατηγά αυτοκίνητα, και όχι για τα ειδικά επαγγελματικά αυτοκίνητα ή για στόλο αυτοκινήτων (car pool)που δεν χρησιμοποιούνται κατ’ αποκλειστικότητα από ένα άτομο/υπάλληλο ή ιδιοκτήτη της εταιρίας. Επίσης τα δικαιώματα επαγωγής (stock options)να είναι εκπεστέα μόνο εφόσον φορολογούνται σαν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες στο φυσικό πρόσωπο, χωρίς εξαίρεση ή αυτοτελή φορολόγηση. Επιπρόσθετα, το αφορολόγητο των εταιριών για τα συνταξιοδοτικά προγράμματα των υπαλλήλων πρέπει να είναι άνευ ορίου (που κακώς σήμερα υπάρχει, υποσκάπτοντας τον τρίτο πυλώνα του συνταξιοδοτικού )εάν και εφόσον τα προγράμματα αυτά είναι μακροχρόνια ( και η απόδοση στο φυσικό πρόσωπο πάνω από 5-10 χρόνια).

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 08:23 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΜΥΡΝΙΟΣ

    ΧΡΟΝΟΜΙΣΘΩΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ – ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΟΚΟΚΛΗΡΗ ΩΣ ΕΞΟΔΟ –

    ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΚΛΕΦΤΕΣ ΤΗΝ ΑΣΥΔΟΣΙΑ

    ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ Η ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΔΟΘΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ . ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΧΡΗΣΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ( ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ) . ΕΠΙΣΗΣ ΒΑΛΤΕ ΟΡΙΑ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ.

    ΖΗΤΗΣΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ LAESING ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΝ ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ .ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΔΗΛΟΥΜΕΝΑ ΚΕΡΔΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ .

    ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΣΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΑΝΑΥΔΟΥΣ .

    ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ :
    ΓΙΑΤΡΟΣ ( ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑ ΤΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΟΛΟΩΝΑΚΙΟΥ) , ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΞΙΑΣ 50.000€ ΧΡΟΝΟΜΙΣΘΩΣΗ ΓΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΕΠΙΤΟΚΙΟ 5% ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ , ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ , ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΛΠ ΔΟΣΗ 2.500€ / ΜΗΝΑ Χ 12 = 30.000€ ΤΟ ΧΡΟΝΟ . ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ 20.000€ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ 10.000 € ΣΥΝΟΛΟ 40.000 € ΠΟΥ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΛΑ ΩΣ ΕΞΟΔΑ . ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΖΙΡΟ 40.000 € (ΑΝ ΔΗΛΩΝΕΙ) ΜΕΙΟΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΑΪΜΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΗΔΕΝ . ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΕΡΑΙΩΣΗ 40.000€ Χ 50% = 20.000€ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ . ΜΕΙΟΝ ΤΟΚΟΥΣ ΔΑΝΕΙΩΝ ( ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΛΑ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΕ ΜΕ ΔΑΝΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ , ΜΕΙΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ , ΜΕΙΟΝ ΕΙΣΦΟΡΕΣ , ΜΕΙΟΝ ΤΥΧΟΝ ΑΛΛΕΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ = ΜΗΔΕΝ ΦΟΡΟΣ .

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 23:10 | Γ.Λ

    ΟΛΕΣ ΟΣΕΣ ΣΤΕΡΟΥΝΤΕ ΚΟΝΩΝΙΚΩΝ Η ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΘΑΡΑ ΚΡΙΤΗΡΕΙΩΝ.

  • Και κάτι άλλο που θα πρέπει να συμπεριληφθεί στην κατανομή της φορολόγησης μέσα στον Ελλαδικό χώρο, είναι τα θέματα άρτου και θεάματος και πιο συγκεκριμένα στον εκκλησιαστικό πλούτο και στο θέμα της συνεισφοράς του Δημοσίου στις αθλητικές οργανώσεις ποδοσφαίρου , καλαθοσφαίρισης κλπ. που κάθε λίγο και λιγάκι ενώ ακούμε τεράστια ποσά να δαπανούνται για χρυσαφικά, γεύματα και μεταγραφές, την ίδια στιγμή έρχονται και κλαίγονται ότι δεν έχουν να ξεπληρώσουν τα χρέη τους.

    Το περιοδικό Ιερά Παρακαταθήκη παρατάσει περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ αξίας απομεινάρια στην οικία του πρώην αρχιεπισκόπου Αθηνών την ώρα που τον παρουσιάζανε ως μή έχοντα ούτε τραπεζικό λογαριασμό.

    Η ΑΕΚ αλλά και άλλες ομάδες της ανώτατης εθνικής κατηγορίας ενώ είχανε μεταγραφές εκατομμυρίων ευρώ, δηλώναν αδυναμία αποπληρωμής των χρεών τους προς τις Δημόσιες Υπηρεσίες, και οι κυβερνήσεις παραγράφανε αμύθητα ποσά χρεών. Στη Γερμανία αντίστοιχες περιπτώσεις οδηγηθήκανε στην πτώχευση και ότι αυτή επιφέρει.

    Κάποτε στην Ελλάδα θα πρέπει το δημόσιο χρήμα να θεωρήται δημόσιο και όχι διοικητικό και ιδιόκτητο που εξυπηρετεί ιδιοτελείς σκοπούς και προτεραιότητες.

  • Όταν οι τοπικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς του Δημοσίου φορολογούνται με το μέγιστο συντελεστη εισοδήματος, και χάνουν τους διαγωνισμούς μειοδοσίας σε εκτός κυβερνητικών συνόρων επιχειρήσεις που φορολογούνται με ένα μικρότερο ποσοστό, τότε η πραγματική αντίδραση μικρών και μεγάλων εργολάβων είναι η σύσταση εξωχώριων επιχειρήσεων προς μείωση του φορολογικού τους συντελεστή και επαναφορά των στους διαγωνισμούς.

    Σε αυτό το τομέα αλλά και σε άλλους που εμπλέκεται διαφοροποίηση φορολογίας σε εμπλεκόμενους φορείς, η κυβερνητική στάση θα πρέπει πρώτα να συσχετίσει το κόστος χαμένου φόρου με το κόστος ολικής παροχής υπηρεσιών από το κράτος και το ύψος των αντισταθμιστικών ωφελών μεσω του ύψους συναλλαγών εντός του κρατικού οικονομικού χώρου.

    Το δεύτερο αλλά εξ᾽ίσου κύριο σημείο είναι η ισονομία και η συνταγματική ισοβαρής συνεισφορά στους φόρους υπέρ του Δημοσίου.

    Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο επαναπατρισμός των εφοπλιστικών γραφείων, που η κάθε κυβέρνηση προσδοκά να μειώσει την εγχώρια ανεργία και να αυξήσει τους εισπρακτούς φόρους. Δυστυχώς οι εφοπλιστές από τη στιγμή που εισέρχονται στη χώρα αναζητούν όχι μόνο φοροαπαλλαγές αλλά και ελεύθερη πρόσληψη τριτοκοσμικών (από τρίτες χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) ναυτών (βλέπε αίτηση Χατζηπατέρα κλπ εκ Λονδίνου) , και έτσι ούτε η τοπική ανεργία θα μειωθεί αλλά ούτε ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός δυναμώνει λόγω των φοροαπαλλαγών, αλλά και το Δημόσιο χρεώνεται το πλήθος των αιτήσεων και εξυπηρετήσεων υπέρ των φοροαπαλλαγμένων εφοπλιστικών γραφείων βαραίνοντας τη μισθοδοσία και τροποποιόντας το λόγο ύπαρξης Δημοσίων Υπηρεσιών προς εξυπηρέτηση ικανών προς καταβολές φόρων αλλά απαλλαγμένων λόγω πολιτικών επιλογών.

    Η καταγραφή κάθε εξυπηρέτησης ονομαστικά θα διευκολύνει και την διοίκηση αλλά και την πολιτική ηγεσία στο να δικαιολογήσει κάθε είδους φοροχρέωση σε όποιον πραγματικά χρησιμοποιεί τους πόρους το Δημοσίου είτε με έμμεσους φόρους είτε με κατά πράξιν και πληρωτέα τοις μετρητοις.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 16:09 | Γιώργος Χ.

    Αγαπητοί Κυρίες και Κύριοι,

    Δέν καταλαβαίνω τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές των επιχειρήσεων. Ορισμένες είναι το λιγότερο προκλητικές. Φορολόγηση όπως όλοι και αφορολόγητο όπως όλοι εκπτώσεις απο το φόρο εισοδήματος όπως όλοι.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 10:17 | Δρ Βαγγέλης Α. Μπούρμπος

    Η ισοβαρής φορολογική επιβάρυνση δεν επιτρέπει την ύπαρξη φοροαπαλλαγών.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 20:06 | jimthim

    ΑΝΤΙ ΝΑ ΟΜΦΑΛΟΣΚΟΠΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΒΑΛΛΕΤΕ ΤΗΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΟΥΛΟΠΡΕΠΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ TOUR OPERATORS.
    ΑΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΝΕΜΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΛΕΓΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΔΑΦΟΥΣ (LAND ARENGEMENTS) ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ; ΟΧΙ …ΓΙΑΤΙ; ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΕΚΕΙ.
    ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΟΛΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ WELCOME MEETING ΟΥΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΥΤΕ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ Τ Ι Π Ο Τ Α!!!
    ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ. ΕΔΩ Η ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ ΤΗΣ… ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΜΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΤΟΠΙΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ 25 ΕΥΡΩ ΕΚΕΙΝΟΙ ΤΗΝ ΠΩΛΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥΣ 45 ΕΥΡΩ!…ΕΛΕΟΣ !
    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: O ΝΤΟΠΙΟΣ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΦΠΑ 4,75 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΕΛΑΤΗ Ο ΞΕΝΟΣ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΤΙΠΟΤΑ …ΓΙΑΤΙ;
    ΑΝ ΣΑΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΙΚΡΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΤΟ 1.500 ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΔΗΛΑΔΗ 7.125 ΚΑΙ ΑΝ ΑΚΟΜΑ Ο ΕΘΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΟΤΕ ΞΑΝΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ 100 ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΩΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΕΚΔΡΟΜΗ ΧΑΝΟΝΤΑΙ 712,500 ΕΥΡΩ ΚΑΘΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΣΑΙΖΟΝ.
    ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΥΣΦΗΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ.
    ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΙΣΩΣ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΑΝ ΚΟΡΗ ΟΦΘΑΛΜΟΥ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 18:54 | ΔΗΜ.ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

    ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΚΑΙ ΑΝΩ ΕΚΑΤ. ΠΛΗΘΗΣΜΟΥ ΚΑΘΕ ΣΑΒΑΤΟΚΥΡΙΚΟ ΠΡΟΣΕΡΧΩΝΤΑΙ ΓΥΡΩ ΣΤΟΥΣ 900,000 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΛΗΣΙΑ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟ ΠΑΓΓΑΡΙ..ΦΙΛΟΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΜΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΧΩΜΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩ ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΕ Ο ΤΖΙΡΟΣ ΤΙΣ ΕΚΛΗΣΙΑΣ..900,000 ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ 900,000 ΕΥΡΩ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ..ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ!!!

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:51 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΠ. ΜΑΡΤΣΕΚΗΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α

    1.ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ