24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;

Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:46 | Χαράλαμπος Τ

    1) Οι Δ.Ο.Υ. δεν παραλαμβάνουν δηλώσεις από φυσικά πρόσωπα. Δημιουργούνται θυρίδες του Υπουργείου μέσα στα Κ.Ε.Π. για παραλαβή δηλώσεων κάθε μορφής και διευκρινήσεις.
    2) Για τον φόρο κεφαλαίου των φυσικών προσώπων κατά τις μεταβιβάσεις κλπ. υπάρχει on-line σύνδεση των συμβολαιογράφων με σχετική υπηρεσία του Υπουργείου. Τυχόν πληρωμές γίνονται με Πιστωτικές Κάρτες ή στα Κ.Ε.Π. ως άνω ή μέσω διαδικτύου.
    3) Οι Δ.Ο.Υ. ασχολούνται μόνο με επαγγελματίες και επιχειρήσεις και χωρίζονται σε τμήματα που το κάθε ένα ασχολείται με ένα εύρος κύκλου εργασιών.
    4) Με την έναρξη επιτηδεύματος δημιουργείται μερίδα στο Computer του Υπουργείου για αυτόματη ενημέρωση κάθε εξερχομένου και εισερχομένου παραστατικού. Χρηματικές Συναλλαγές με το Υπουργείο γίνονται μόνο από το διαδίκτυο.
    5) Ολοι οι επιτηδευματίες και οι επιχειρήσεις είναι ειλικρινείς μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο. Μόλις αποδειχθεί ότι κάποιος φοροδιαφεύγει ενσυνείδητα και συστηματικά, οι φάκελλοι του μεταφέρονται σε άλλη υπηρεσία της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. και οι δραστηριότητές του παρακολουθούνται συστηματικά με ταυτόχρονη ενημέρωση της μερίδας του στο Computer του Υπουργείου όπου μπορεί να γίνονται παράλληλοι έλεγχοι και εξαγωγή συμπερασμάτων. Οι συνέπειες πρέπει να αποτελούν το Απόλυτο Αντικίνητρο για να αρχίσει κάποιος την φοροδιαφυγή.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 20:37 | Βασίλης Μακρής

    Να δημιουργηθεί γενικό γραφείο υποδοχής κοινού σε κάθε ΔΟΥ το οποίο θα αναλαμβάνει να διεκπεραιώνει ΟΛΕΣ τις υποθέσεις. Επαναλαμβάνω ΟΛΕΣ τις υποθέσεις. Σταδιακά αυτό το γραφείο θα περάσει και στα ΚΕΠ.
    Το γραφείο θα είναι καλά μηχανογραφημένο και θα περνά ΚΑΘΕ αίτημα από μηχανογράφηση και ηλεκτρονικό πρωτόκολο και έτσι θα παρακολουθείται και ο χρόνος διεκπεραίωσης του αιτήματος.
    Βάσει του χρόνου αυτού θα αξιολογούνται αυτόματα από το σύστημα και οι υπάλληλοι και η ΔΟΥ και θα πέρνουν ανάλογες αυξήσεις μισθού και bonus.
    Το κοινό δεν θα έρχεται ΠΟΤΕ σε επαφή με προϋσταμένους και «παράγοντες» της ΔΟΥ. Για δύσκολα θέματα, ο υπάλληλος του γραφείου υποδοχής θα επικοινωνεί με το κατάλληλο τμήμα και προϋστάμενο. Για πολύπλοκες και χρονοβόρες υποθέσεις, θα καλείται ο πολίτης με email/sms/τηλεφωνικά να επανέλεθει ή να προσκομίσει επιπλέον έγγραφα που τυχόν απαιτούνται.
    Τα έγγραφα και οι αποφάσεις που θα εκδίδονται από άλλα τμήματα θα εκδίδονται ηλεκτρονικά με ηλεκτρονική υπογραφή και θα διανέμονται/εκτυπώνονται από το τερματικό τη υπαλλήλου του γραφείου υποδοχής. Τέτοια έγγραφα και η εξέλιξη κάθε υπόθεσης/αιτήματος θα μπορεί να εμφανίζονται και στο Λογαριασμό του πολίτη, στο taxis net.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 18:41 | FILOS

    ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΑ ΚΛΟΠΙΜΑΙΑ ΤΩΝ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ ΝΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ ΥΠΕΡ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΝΕΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΒΛΕΠΩ ΜΑΥΡΗ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ !!!
    ΡΕ ΛΑΜΟΓΙΑ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΕΠΟΠΤΕΣ , ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ !!
    ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΓΙΑ ΔΕΝ ΕΒΑΛΕ Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΔΑΣΕΙΑ,
    Η ΟΞΕΙΑ ,Η ΠΕΡΙΣΠΩΜΕΝΗ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΚΛΕΙΣΑΤΕ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΝΑ ΔΩ ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΚΛΕΒΕΤΕ !!!

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 17:26 | Στάμος Θ. Στράτος

    Περισσότερη αποκέντρωση.

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Στην Αθήνα λειτουργεί μία μόνον ΔΟΥ για τις εμπορικές ΑΕ, η ΦΑΕΕ Αθηνών πού εδρεέυει στην Καλλιθέα. Επειδή απαιτούνται συχνές επισκέψεις των λογιστών και των εκπροσώπων τών επιχειρήσεων γιά διεκπεραίωση υποθέσεων σπαταλάται πολύτιμος χρόνος που καταλήγει σε βάρος της ανατγωνιστικότηατς και της ανάπτυξης. Μία επίσκεψη στην ΦΑΕΕ Αθηνών γιά μία ΑΕ που εδρεέυι στα βόρεια προάστια μπορέι να απιτήσει και σε μία χαμένη ημέρα! Θα μπορούσε σε πρώτη φάση να χωρισθεί η ΦΑΕΕ Αθηνών σε περισσότερες: μία γιά τα βορεια προάστια, μια γιά τα δυτικά μία γιά τα νότια και μία γιά το κέντρο. ΑΜΕΣΑ θα μπορούσε η ΦΑΒΕ Αθηνών που ευρίσκεται στο Μαρούσι καί λόγω της φύσεως της δεν εχει πλέον μεγάλο φόρτο (μαρασμός βιομηχανικής δραστηριότητας)να εξυπηρετήσει και τις εμπορικές επιχειρήσεις που υπάγονται στην ΦΑΕΕ Αθηνών και ευρίσκονται στα βόρεια προάστια.

    Περισσότερες συναλλαγές μέσω διαδικτύου: Υποβολή ολων των φορολογικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου. Γιά την εγκυρότητα των υποβαλλομένων στοιχείων θα χρησιμοποιούνται οι κωδικοί του TAXIS σε συνδυασμό με «ψηφιακά πιστοποιητικά» οπως αυτά που εκδίδουν οι τράπεζες γιά τους πελάτες τους.

    Πληρωμές ολων των φόρων μέσω των διαδικτυακών λογαριασμών των τραπεζών.

    Επίσης, κάθε επιχείρηση να αποκτήσει στην ΔΟΥ τον δικό της «υπεύθυνο εξυπηρέτησης και ελέγχου» (που γιά ευνοήτους λόγους θα αλλάζει κάθε 12 ή 24 μήνες) κατά τα πρότυπα που εχουν οι τράπεζες στον οποίο θα προσφεύγουν οι επιχειρήσεις γιά να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους, περιλαμβαονομένου και των ελέγχων.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 15:47 | ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Εδω θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πολλά πράγματα. Θα ξεκινήσω με την ταχεία αναβάθμιση του συστήματος TAXIS.
    Ως βασική αρχή για την εικόνα του φορολογουμένου στην εφορία είναι το τμήμα ΜΗΤΡΩΟΥ εκεί θα πρέπει να πέσει ειδικό βάρος για την ενοποίηση του τμήματος με τα άλλα τμηματα της εφορίας.
    Στο τμήμα Μητρώου γίνεται η ενημέρωση της εικόνας των φυσικών και νομικών προσώπων. Αν το τμήμα έχει σωστή ενημέρωση και λειτουργία θα μπορούν να λειτουργήσουν σωστότερα και τα άλλα τμηματα διότι θα αντλούν σωστές και αξιόπιστες πληροφορίες.
    Μητρώο-Δικαστικό αυτόματη ενημέρωση όταν υπάρχει πτώχευση – άρση πτώχευσης ή ποινικά όλων των τμημάτων (μητρώο-έσοδα-κεφάλαιο).
    Μητρώο-Εισόδημα αυτόματη ενημέρωση όταν κατα την διαδικασία των φορολογικών δηλώσεων δηλώνεται γάμος – διάσταση – θάνατος (ενημέρωση κληρονόμων αυτόματα απο το τμήμα που κάνει την συναλλαγή. Να βλέπει την ενημέρωση το Μητρώο-Κεφάλαιο και να μην χρειάζεται ο φορολογούμενος να πηγαινοέρχεται απο τμημα σε τμημα και να ταλαιπωρείται).
    Υπάρχουν αρκετά ακόμα αλλα δεν υπάρχει χώρος να τα αναλύσω.
    είμαι στην διάθεσή σας αν μπορώ να βοηθήσω κα άλλο.
    Σας ευχαριστώ.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 12:09 | panos

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΠ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΑΛΛΗΣ ΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΑ Η ΟΠΟΙΑ ΤΟΥ ΖΗΤΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΦΜ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΗΤΡΩΟΥ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΑΦΜ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΧ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Η ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΧΟΜΕΝΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΜΗΜΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΝΕΙ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΑΛΛΗΛΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΧ ΕΓΩ ΝΑ ΖΗΤΑΩ ΑΔΕΙΑ ΠΑΡΟΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΑΛΛΟΔΑΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΒΓΑΛΩ ΑΦΜ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΝΑ ΤΟΥ ΖΗΤΑ ΑΦΜ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΕΙ ΑΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΑΡΟΒΟΛΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΑΦΜ Η ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΛΛΗΛΟΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Η ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΠΗΓΑΙΝΕ ΕΛΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕ ΝΑ ΤΗΝ ΔΗΛΩΝΕΙ ΣΕ ΕΚΑΤΟ ΜΕΡΙΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ONLAIN ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΠΧ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ-ΤΡΑΠΕΖΑ-ΕΦΟΡΙΑ-ΔΗΜΟΣΙΟ-ΟΤΕ-ΔΕΗ-ΔΗΜΟΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΑΓΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΟΥ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΑΦΜ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΛΑΣΤΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΩΝ ΟΠΩΣ ΠΕΡΝΟΥΝ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΑΦΟΥ ΕΚΔΙΔΕΙ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟ (ΑΦΜ) ΓΙΑΤΙ Ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΣΕΡΒΕΡ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΕΡΒΕΡ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΩΝ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΕΡΒΕΡ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΔΕΙΓΜΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΚΑΛΗ ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΗΤΗΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 11:34 | Άρης Πλευράκης

    Το ιντερνετ μπορεί να προσφέρει άμεσες λύσεις για την μείωση του όγκου δουλειάς των εφοριών:
    1. Κατάθεση μισθωτηρίων συμβολαίων και λήψη αριθμού πρωτ. μέσω διαδικτύου.
    2. Κατάθεση δηλώσεων φόρου μεταβιβάσεων, γονικών παροχών, κληρονομιών μέσω διαδικτύου απευθείας από τους συμβολαιογράφους. Παράλληλα, να τεκμαίρεται ο υπολογισμός του φόρου από τους συμβολαιογράφους ως σωστός, με την επιφύλαξη της διαστάυρωσης από την εφορία κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
    3. Κατάργηση των χειρόγραφων μπλοκ αποδείξεων, τιμολογίων κλπ. Θεώρηση βιβλίων μέσω διαδικτύου και όλες οι αποδείξεις υποχρεωτικά ηλεκτρονικές για όλα τα επαγγέλματα. Δε νοείται εν έτει 2010 επαγγέλματα όπως οι δικηγόροι να γράφουν χειρόγραφες αποδείξεις και να τρέχουν στις εφορίες να τρυπούν τα μπλοκάκια. Το μέτρο αυτό θα συμβάλει τόσο στη μείωση του φόρτου εργασίας στις εφορίες όσο και στην αποτελεσματικότερη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
    4. Υποχρεωτική υποβολή φορολογικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου για όλους τους πολίτες.
    5. Απλοποίηση των διαδικασιών στις εφορίες. Ειδικότερα οσον αφορά στη θεώρηση των βιβλίων, είναι απαράδεκτο να αναζητούνται ένα σωρό βεβαιώσεις από διάφορες υπηρεσίες, ενώ μπορούν να ζητηθούν υπηρεσιακά και να αποσταλούν ηλεκτρονικα, ώστε να μειωθεί και η γραφειοκρατία και ο φόρτος εργασίας στις εφορίες. Η θεώρηση μπλοκ αποδείξεων παροχής υπηρεσιών για ένα δικηγόρο, απαιτεί την προσκομιση βεβαιώσεων από 4 υπηρεσίες.

    Επισης, πρέπει επιτέλους όλες οι πληρωμές στην εφορία να γίνονται μέσω τραπεζών (όλων των τραπεζών) σε ειδικούς λογαριασμούς.

    Α.Π.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 21:20 | Χαρατσόπουλος

    Ο τεράστιος φόρτος εργασίας των ΔΟΥ δημιουργεί προβλήματα σε εργαζόμενους υπαλλήλους και πολίτες.Το πρόβλημα είναι δομικό-εγγενές.
    Ζητάτε λύσεις σε ένα πρόβλημα για το οποίο οι κυβερνήσεις δεν έχουν βούληση να επιλύσουν και για το οποίο είναι υπεύθυνες σε συντριπτικό βαθμό.Τους top 10.000 σε IQ της χώρας να προσλαμβάνατε στις εφορίες η βελτίωση ΔΕΝ θα ήταν ικανοποιητική.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 21:54 | ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

    Καλησπέρα και χρόνια πολλά,

    το σχόλιο που θέλω να καταθέσω είναι το εξής:

    οι υπάλληλοι των ΔΟΥ πρέπει στην συντριπτική τους πλειοψηφία να επικεντρώνονται σε ελέγχους για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Ωστόσο θα πρέπει να τους δίνονται οικονομικά κίνητρα ώστε να επιδεικνύουν μεγαλύτερο ζήλο. Δηλαδή για παράδειγμα να δίνονται επιδόματα σε υπαλλήλους εφοριών οι οποίες επιτυγχάνουν τους στόχους που τίθενται για την είσπραξη των φόρων.

    Απαραίτητη προϋπόθεση για τα ανωτέρω είναι η ελαχιστοποίηση της επισκεψιμότητας των φορολογουμένων στις ΔΟΥ για απλές υποθέσεις.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 20:19 | Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος

    Με όλο το σεβασμό θα ήθελα να προτείνω τα παρακάτω :
    Ναι μεν το φορολογικό σύστημα πρέπει να είναι ισότιμο και δίκαιο αλλά η γάγγραινα της Ελληνικής οικονομίας αποτελείται από αυτό που αποκαλείται Δημόσιο.
    Ανθρωποι αναξιοκρατείς και αμόρφωτοι, που έχουν κατά καιρούς εισχωρήσει στο Δημόσεο τομέα με το λεγόμενο «μέσον» , καλούνται να διαχειριστούν χιλιάδες ή και εκατομμύρια ευρώ . Ανθρωποι που δεν έχουν κοπιάσει στο παραμικρό για να τα κερδίσουν , αφού τα χρήματα προέρχονται από τον κόπο και τον ιδρώτα του Ελληνικού Λαού, πως είναι δυνατόν να τα διαχειριστούν με σύνεση , φειδώ και χωρίς το κίνητρο του αυτοπλουτισμού.
    Το αποτέλεσμα είναι η ακατάσχετη κακοδιαχείρηση που έφερε και την Πατρίδα μας στην τωρινή κατάσταση.
    Για την αντιμετώπηση της γάγγραινας προτείνω να δημιουργηθούν ομάδες διαχείρησης δημοσίου χρήματος τύπου Ορκωτών Λογιστών, αποτελούμενες από αδιάφθορους , αξιοκρατικούς τεχνοκράτες με εμπειρία και να εγκατασταθούν σε όλα τα Υπουργεία, τις ΔΕΚΟ και τα Δημόσια Νοσοκομεία.
    Με Εκτίμηση

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 20:52 | Στέλιος Λανδράκης

    Από προσωπική εμπειρία που έχω μέσα από την συναλλαγή μου έχω παρατηρήσει στρέβλωση στην παραγωγικότητα των εργαζομένων.Με λίγα λόγια,οι 10 δουλεύουν για τους υπόλοιπους 60. Αυτό είναι απαράδεκτο.

    Σε μια εποχή που το κράτος ,ψάχνει τρόπους να μειώσει τα λειτουργικά του έξοδα, υπάρχουν χιλιάδες μη παραγωγικοί δημόσιοι υπάλληλοι

    Ορίστε επιτροπές ελεγχου απόδοσης και λάβετε δραστικά μέτρα για τον περιορισμό του φαινομένου των υπεράριθμων και μη παραγωγικών δημοσίων υπαλλήλων

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 19:36 | andreas p

    δημιουργια σε καθε εφοριακο καταστημα ομαδας οι καλυτεροι ευσυνιδητοι υπαληλοι ομαδα 3 μαζι με 1 αστυνομικο καθε μερα θα κανουν επι τοπου ελεγχους εξω και μεσα απο -ιατρια-συμβολαιογραφια-
    παντου…ολη μερα καθε μερα…προηποθεση? διμηουργια αστυνομικης δυναμης στυλ ΕΦ.Β.Ι Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ ΑΣΤΡΑΠΙΑΙΑ..ετσι θα εχουμε αποδωση αμεση των εισπραξεων….να καταλαβουμε ολοι οτι κανεις δεν αστιευεται πλεον.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 17:36 | Ορέστης Μάρκου

    Να συνεννοούνται οι εφορίες μεταξύ τους, και να μη ζητάνε χαρτιά (πχ εκκαθαριστικά, ενημερότητες, Ε9) που είναι δικά τους!

    Να υπάρξει σύνδεση μεταξύ των ΔΟΥ και να μη χρειάζεται να πάει ο ενδιαφερόμενος σε μια συγκεκριμένη ΔΟΥ για την υπόθεση του.

    Εγώ αναγκάστηκα σε 3 μέρες να πάω σε 3 εφορίες (η μία στην άλλη πόλη) για να πληρώσω διάφορους φόρους και να αναζητήσω αντίγραφα χαρτιών για μια μεταβίβαση σπιτιού.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 11:32 | stefanos

    1. να δημιουργηθούν γραφεία εξυπηρέτησης κοινού, με αρκετούς υπαλλήλους, κατάλληλα εκπαιδευμένους.
    Όπως ο λογιστής οφείλει να γνωρίζει όλες τις φορολογικές διαδικασίες..
    Όπως ο επιχειρηματίας οφείλει να γνωρίζει όλες τις φορολογικές διαδικασίες..
    Έτσι να υπάρχουν και κάποιοι υπάλληλοι που να γνωρίζουν όλες τις διαδικασίες (όχι μόνο τα του τμήματός τους), να βοηθάει και το μηχανογραφικό σύστημά τους, για να εξυπηρετούν τους πάντες για τα πάντα. Στη συνέχεια, να προωθούν/ενημερώνουν τα αρμόδια τμήματα για τους περαιτέρω ελέγχους.
    Να υπάρχει ειδική σειρά για τους επιχειρηματίες – λογιστές και ξεχωριστή για την εξυπηρέτηση των ιδιωτών.

    2. έκδοση ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ φορολογικής νομοθεσίας στο internet (ΚΦΕ, ΚΒΣ, ΦΠΑ κλπ), η οποία να ενημερώνεται άμεσα, με τις αλλαγές κάθε νόμου.
    Άμεση δημοσίευση στο internet όλων των ΠΟΛ, διοικητικών λύσεων κτλ αυθημερόν.
    Υποβολή όλων των δηλώσεων (εκτός ίσως ορισμένων περιπτώσεων που χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης) μέσω internet.
    Όχι τόσες πολλές αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία (3-4 νόμοι κάθε χρόνο με αλλαγές παντού, και δεκάδες ΠΟΛ για να διευκρινήσουν αυτούς τους νόμους και τα προβλήματα που προκαλούνται).

    3. ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό του τηλεφωνικού κέντρου της ΓΓΠΣ, για την καθημερινή καθοδήγηση σε όλα τα φορολογικά θέματα/διαδικασίες.

    4. εφαρμογή συστήματος ελέγχου (πχ, πρωτόκολλο όχι χειρόγραφο, αλλά μηχανογραφικό, που να βγάζει άμεσα ημερομηνία) και μέτρησης απόδοσης σε ΟΛΟΥΣ τους υπαλλήλους ΔΟΥ, από κεντρική υπηρεσία.
    Επιτόπιο αιφνιδιαστικοί έλεγχοι από υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων για την ακριβή διαπίστωση της κατάστασης λειτουργίας σε κάθε ΔΟΥ. Θα είναι αποτελεσματική, αν καταφέρει να «πιάσει» φαινόμενα χρηματισμού, τα οποία υπάρχουν αλλά όλοι εθελοτυφλούν.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 10:38 | Konstantinos Sp.

    Η μεγαλύτερη γάγγραινα του προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών αποτελούν οι υπάλληλοι που χωρίς κανένα σχετικό επίπεδο γνώσεων έχουν μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών, μόνο και μόνο για να έχουν τις διπλάσιες και πλέον απολαβές (από τα extras!!). Έτσι βλέπουμε να τοποθετούνται σε ελεγκτικές υπηρεσίες των ΔΟΥ, ΣΔΟΕ κ.λ.π. πρώην ταχυδρόμοι, τραυματιοφορείς, νοσοκόμες, αεροσυνοδοί κ.ο.κ. Οι υπάλληλοι αυτοί, που σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελούν τη μεγαλύτερη πλειοψηφία εργαζομένων σε Δ.Ο.Υ. είναι η αιτία που ο φοροελεγκτικός μηχανισμός είναι ανεπαρκείς, όπως και η εξυπηρέτηση του πολίτη με την αδιαφορία που επιδεικνύουν. Προτείνω την επιστροφή των συγκεκριμένων υπαλλήλων στις προηγούμενες υπηρεσίες τους, μιας και το σίγουρο είναι ότι οι μετατάξεις αυτές έγιναν με αδιαφανή τρόπο (με μπάρμπα στη Κορώνη) ή άμεση εθελούσια έξοδος μίας και δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα. Διορισμός μέσω ΑΣΕΠ πτυχιούχων οικονομικών και νομικών σχολών, μιας και από τέτοιες και μόνο ειδικότητες έχει άμεσα ανάγκη το Υπουργείο. Τα οφέλη θα είναι πολλαπλάσια, θυμηθείτε με. Επίσης προτείνεται η πρόσληψη αρχειοθετών, γιατί το αρχείο των ΔΟΥ που είναι πολύτιμο κατανέμεται ανάμεσα στα τμήματα, δεν γίνεται χρήση για έλεγχο μιας και δεν δημιουργείται φάκελος φορολογούμενου.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 09:01 | ΚΑΤΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Η φιλοσοφία θα πρέπει να είναι μία. Στροφή στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού προς κάθε είδους έλεγχο και όχι στη γραφειοκρατία που σήμερα το απαξιώνει. Μία σειρά από διαδικασίες μπορούν άνετα να απομακρυνθούν από τη Δ.Ο.Υ.( Αυτό θα πρέπει να είναι μία ανοικτή διαδικασία και στην ευχέρεια του εκάστοτε υπουργού να προσθέτει ή να αφαιρεί με απλή υπουργική απόφαση)
    Δυνατότητα πρόσβασης φορολογουμένου στα χρέη του έκδοση διπλοτύπου από τον ίδιο και καταβολή σε οποιαδήποτε τράπεζα.
    Δυνατότητα πρόσβασης και καταχώρησης και εκτύπωση οποιασδήποτε μεταβολής ατομικών στοιχείων ή στοιχείων επιχείρησης. Να απαιτείται μόνο σε έναρξη ή διακοπή κεντρικού ή υποκαταστήματος η φυσική παρουσία στη Δ.ο.Υ. και μόνο για έλεγχο και όχι καταχώρηση.Ομοίως η έκδοση Α.Φ.Μ. από την πλειονότητα πλην αλλοδαπών.
    Άμεση καθιέρωση αντικειμενικών τιμών σε όλα τα οικόπεδα που σήμερα ισχύει το μέτρο των συκριτικών. Παράδειγμα στο 90% τωνΔημοτικών διαμερισμάτων των Δήμων του Νομού Ιωαννίνων μπορεί μέσα σε δύο εβδομάδες μία επιτροπή να καταλήξει σε πόρισμα για τιμές ζώνης σε όλους τους οικισμούς του Νομού Αυτό αν συνδυαστεί και με ΑΥΟ περαίωσης παλαιών υποθέσεων με αποδοχή αντικειμενικού προσαυξημένου θα έχει αποτελέσματα και στα έσοδα.
    Πολλά θα μπορούσα να πώ αλλά η κατάχρηση του δικαιώματος της ελευθερίας έκφρασης οδηγεί σε ασυδοσία.
    Το ζήτημα είναι ένα
    ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΔΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ.Είμαι πρόθυμος να συμβάλλω με την εμπειρία μου. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες γνωρίζουν που θα βρούν ένα συνάδελφο.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 04:20 | Δ.Γ.

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    Ως μηχανικός Η/Υ θα σας προτείνω ο,τι διδάχθηκα τόσα χρόνια σε πανεπιστημιακό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο:

    1. Καταγραφή ΟΛΩΝ των ροών εργασιών, τους υφιστάμενους μέσους χρόνους ολοκλήρωσης καθώς και τη συχνότητα που εκτελούνται.

    2. Μελέτη απλοποίσης-βελτίωσης αυτών ώστε να μειωθεί τόσο ο χρόνός που ασχολείται κάποιος υπάλληλος με αυτές, όσο και ο συνολικός χρόνος ολοκλήρωσης τους.

    3. Υλοποίηση συστήματος flow management μεσω του οποίου θα επιτυγχάνεται η ηλεκτρονική σύμπραξη και διεκπεραίωση των αιτημάτων εσωτερικά απο τους αρμόδιους υπαλλήλους των Δ.Ο.Υ. Καταρχην για τις χρονοβόρες και υψηλής συχνότητας διαδικασίες και έπειτα για τις υπόλοιπες.

    4. Δημιουργία front office και back office ώστε τα αιτήματα των πελατών (φορολογουμένων) να επεξεργάζονται ηλεκτρονικά βάσει του flow management συστήματος.

    5. Δημιουργία 3 καναλιών επικοινωνίας με τους πολίτες (καταστήματα Δ.Ο.Υ., τηλέφωνο, internet)

    6. Έλεγχος των εργασιών που διεκπεραιώνονται απο τον εκάστοτε υπάλληλο.

    Παράλληλα, μέσω της συνεχούς εκπαίδευσης των υπαλλήλων θα υπάρξει υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών τόσο προς τον πολίτη, όσο και προς το ίδιο το κράτος.

    Τα παραπάνω θα οδηγήσουν:

    1. Στη μείωση της ταλαιπωρίας των φορολογουμένων.

    2. Στην αύξηση της παραγωγικότητας τους αφου δε θα χρειάζεται να ζητουν άδεια απο τον εργοδότη τους για κάθε απλή συναλλαγή με τις ΔΟΥ.

    3. Στην μείωση των ενδεχώμενων πελατειακών σχέσεων που δημιουργούνται μεταξύ υπαλλήλων και φορολογουμένων.

    4. Στην παρακολούθηση της απόδοσης των εργαζομένων ώστε να γίνεται ισοκατανομή μεταξύ των υπαλλήλων και να μπορουν να ανιχνευθούν τα σημεία στα οποία οι υπάλληλο καθυστερουν αδικαιολόγητα μια εργασία.

    5. Στην ενημέρωση των φορολογουμένων για το στάδιο ολοκλήρωσης του αιτήματος του.

    6. Στη δυνατότητα εξυπηρέτησης απο οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ.

    Θα πρότεινα να μελετηθεί το σύστημα λειτουργίας των τραπεζών καθότι θα μπορούσε να θεωρηθεί ως συναφούς αντικειμένου.

    Με εκτίμηση,

    Δ.Γ.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 01:09 | Αθανασίου Θανάσης

    Πρώτα από ολα να εργάζονται και να εξυπερετούν τις Παρασκευές και μερικά απογεύματα…

    Κατα τα άλλα οι εφορίες δεν είναι από τους χειρότερους τομείς του δημοσίου γιατι έρχονται σε επαφή με τους πολίτες και παράγουν κάποιο έργο και έτσι δεν απασχολούνται με τις απογευματινές οι δεύτερες δουλειές τους όπως άλλοι τομείς του δημοσίου που χρησιμοποιούν τα τηλέφωνα της υπηρεσίας για τις άλλες δουλειές τους….

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 00:18 | Andreas Sfakianakis

    Πως να μην βουλιαξει η οικονομια αφου η εφορια δεν μπορει να εισπραξει φορους?

    Ενω εχω πληρωσει το φορο του 09 δεν μου εχει ερθει ακομη ο φορος του 08 εδω και 1,5 χρονο!!! Εχω στειλει το λογιστη 2 φορες να ρωτησει και απο οτι μου ειπε, εχουν φορτο εργασιας και η περιπτωση μου ειναι σε μια στοιβα μαζι με αρκετες αλλες. Εχω βαλει τα χρηματα στην ακρη εδω και καιρο. Τι αλλο να κανω? Να τα στειλω απευθειας στον υπουργο?

    Συμπερασμα: Αναθεστε τη συλλογη φορων σε ιδιωτικη εταιρια αν θελετε να μαζεψετε κανενα ευρωπουλο.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 00:02 | Γιώργος

    Καταργήστε τις ΔΟΥ και μεταφέρτε ολες τις λειτουργίες στο Internet ή στα ΚΕΠ ( τα οποία να μην έχουν μόνιμους ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ)
    ΑΦΜ έχουμε ολοι μας και οσοι δεν έχουν να αποκτήσουν αμμεσα.
    Με το ΑΦΜ και με ενα password που θα μας δώσετε να επικοινωνούμε μέσω
    Internet ή μέσω ΚΕΠ

    Βάλαν τους ΛΥΚΟΥΣ να φυλάν τα πρόβατα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 23:43 | mesas

    υψηλότερου επιπέδου προσωπικό – απόφοιτοι πανεπιστημίου
    να είναι και νέοι άνθρωποι
    να μεταταγούν οι παλαιοί και να αλλάξουν όλοι ΔΟΥ ώστε να δουλεύουν σε περιοχές που δεν τους ξέρουν και δεν ξέρουν τους άλλους
    όσοι μείνουν να ξέρουν να γράφουν σε υπολογιστή, όχι στο taxis σε word και excel

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:25 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ν

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΥ
    ΔΗΛΑΔΗ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΝΑ ΕΚΔΙΔΕΙ ΤΟ ΤΡΙΠΛΟΤΥΠΟ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΟΥ ΤΟΥ ΤΑΧΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ E-BANKING ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥ

  • Γιατί οι ΔΟΥ δεν δέχονται υποθέσεις πολιτών τις Παρασκευές;

    Άθλιες συντεχνίες.

  • Καμιά επαφή πολιτών με υπαλλήλους ΔΟΥ.

    Δειγματοληπτικοί έλεγχοι παρουσία και συνηγόρου (ίσως φοροτεχνικού ή δικηγόρου) του πολίτη αν το επιθυμεί.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:32 | ΑΓΝΩΣΤΟΣ Χ

    Υποβολή δηλώσεων ΦΜΥ και εργολάβων και πληρωμή αυτών μέσω διαδικτύου. Κάντε αυτό το απλό άμεσα και για τα άλλα βλέπουμε…….

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:31 | Βαγγέλης

    Οι εφορίες πρέπει να λειτουργούν με τη λογική του one stop shop. Να εξυπηρετούνται οι συναλλασσόμενοι για οποιαδήποτε συναλλαγή (ό,ποια συναλλαγή φυσικά δεν μπορεί να γίνει μέσω διαδικτύου) σε ένα γραφείο εξυπηρέτησης «πελατών», όπως στις τράπεζες, χωρίς περιφορά από γραφείο σε γραφείο, στο πρωτόκολλο, στον προϊστάμενο για υπογραφή κλπ.
    Αυτό φυσικά απαιτεί την ΠΛΗΡΗ μηχανογράφηση των ΔΟΥ.
    Και κάτι ακόμα που αφορά στη φορολογία κεφαλαίου. Πότε επιτέλους θα μηχανογραφηθεί και δεν θα χρειάζεται σε κάποιες περιπτώσεις να βγαίνεις στη γύρα σε 2-3 διαφορετικές εφορίες για να διεκπεραιώσεις μια αγοραπωλησία ακινήτου;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:30 | Εμμ. Χατζηδάκης

    Κύριοι
    Κάθε μήνα ο συμβεβλημένο με τον ΟΠΑΔ γιατρός (καί ο φαρμακοποιός φαντάζομαι) περνά από την εφορία γιά να πάρει φορολογική ενημερότητα που συνυποβάλλει με τις προβλεπόμενες καταστάσεις
    -Παράνομο παρκάρισμα, Ουρές, 1Αίτηση 2 αντίγραφα Α4 Το ένα το κρατά η εφορία, ίσως για…στατιστικούς λόγους, (μετρούν την αποδοτικότητα ;)
    Οι Συμβ. Ιατροί είναι 2-3 χιλ και τα φαρμακεία υπολογίζω άλλα τόσα.
    Υπολογίστε πόσα φυλα Α$ (και πόσα δεντράκια)
    -Στα ΚΕΠ πάντως παίρνει καί 3-4 αντίγραφα χωρίς αίτηση καί χωρίς στατιστικό αντίγραφο.-
    Γιατί όλη αυτή η …βαβούρα ;
    Δεν θα μπορούσε η Νομαρχία οταν τελειώνει με τον έλεγχο καί την εκκαθάριση να ζητά ΑΥΤΗ από την εφορία την ενημερότητα (όπως οι Συμβολαιογράφοι ώστε να είναι καί … φρέσκια καί όχι 8μήνου καί πλέον)

    Ευχαριστώ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:14 | ΖΟΥΛΗΣ ΙΩΝΑΗΗΣ

    NA ΣΥΝΑΞΙΟΔΟΤΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΜΙΣΤΗΡΙΩΔΩΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΔΟΥ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΟΥΣ, ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ » ΣΕΡΒΙΡΟΥΝ ΚΑΦΕ» ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ. ΝΑ ΑΠΟΚΟΠΕΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ Η ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ , ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΒΛΗΜΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΥ. Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΘΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΕΙΤΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟΥ ΕΙΤΕ ΜΕΣΩ ΛΟΓΙΣΤΗ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 15:31 | Γιώργος Μηχιώτης

    Αναδιάρθωση του φοροελεγκτικού μηχανισμού. Ει δυνατόν, βιντεοσκόπηση ή μαγνητοσκόπηση του ελέγχου, και αποστολής του στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα των υπαλλήλων!

    Πολύς φόρτος στις Εφορίες υπάρχει και από την άγνοια των πολιτών προς τους νόμους ή του τι πρέπει να κάνουν ή που να πάνε. Ως προς αυτό, θα μπορούσε να συσταθεί μια κεντρική υπηρεσία ενημέρωσης των πολιτών, η οποία με τηλεφωνική εξυπηρέτηση – ή και chat μέσω Ιντερνετ – να ενημερώνει τους φορολογούμενους για τις ερωτήσεις που έχουν. Δεν είναι δυνατόν οι ιδιώτες να έχουν χτίσει αντίστοιχες υπηρεσίες για εξυπηρέτηση πελατών και να μην έχει το κράτος!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:46 | Νίκος

    Κατά την γνώμη μου τα βασικά προβλήματα είναι τα εξής:
    1. Ο εξαναγκασμός των πολιτών να περιφέρονται από γραφείο σε γραφείο για να κάνουν μια απλή δουλειά. Ενδεικτικά, μόλις χθες, στην Α’ ΔΟΥ Πατρών είχα την εξής εμπειρία:

    Μετέβην εκεί, προκειμένου να ζητήσω τρεις φορολογικές ενημερότητες για ισάριθμους κάτοικους εξωτερικού (για μεταβίβαση ακινήτου).
    Πήγα στον όροφο που εκδίδονται οι ενημερότητες και περίμενα στην ουρά που υπήρχε μπροστά από τον γκισέ. Όταν μετά από ώρα έφτασε η σειρά μου, η υπάλληλος με ενημέρωσε ότι έπρεπε πρώτα να πάω σε άλλον όροφο (στο πρωτόκολλο) και να υπογράψω κάποιες υπέυθυνες δηλώσεις.
    Πήγα στο πρωτόκολλο και εκεί μου είπαν ότι πρέπει να συντάξω και να υπογράψω δυο υπεύθυνες δηλώσεις για κάθε έναν από τους εντολοδόχους μου, ήτοι 2 χ 3 = έξι υπεύθυνες δηλώσεις. Αφού το έκανα αυτό και πρωτοκολλήθηκαν οι δηλώσεις, ενημερώθηκα από την υπάλληλο ότι έπρεπε να πάω τις δηλώσεις αυτές σε άλλον όροφο, στο γραφείο εισοδήματος. Εκεί, μετά από μεγάλη αναμονή, λόγω ουράς, με υποδέχθηκε ένας νεαρός, ο οποίος αντιπαρέβαλε τα στοιχεία που είχα συμπεριλάβει στις δηλώσεις, με τα στοιχεία που είχε καταχωρήσει η εφορία στο σύστημά της. Κατά την σύγκριση των στοιχείων του τρίτου φυσικού προσώπου, ο υπάλληλος διαπίστωσε ότι υπήρχε ένα λάθος στον αριθμό της ταυτότητάς του. Μου είπε ότι έπρεπε να πάω στο τμήμα μητρώου και να διορθώσω τα στοιχεία της εφορίας.
    Όταν έφτασα έξω από το γραφείο μητρώου, συνάντησα μιαν ουρά από δω μέχρι εκεί που είσαι συ, που διαβάζεις το σχόλιο!!!
    Σηκώθηκα και έφυγα, διότι η ώρα είχε πάει 13.00 και το μητρώο παραμένει ανοιχτό μέχρι τις 13.30.

    2. Διαβάζω συνεχώς ότι τα περισσότερα ζητήματα θα λυθούν με την πλήρη μηχανοργάνωση των υπηρεσιών. Η θέση αυτή δεν είναι απόλυτα σωστή, δεδομένου ότι τους Η/Υ τους χειρίζονται πρόσωπα, που στην πλειονότητά τους ΔΕΝ είναι σε θέση να το πράξουν. Συνεπώς αναγκαία η αγορά εξοπλισμού, η εγκατάσταση λογισμικού και η εν γένει διεύρυνση της μηχανογράφησης, ωστόσο εξίσου αναγκαία και η επιμόρφωση των χρηστών.

    ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΩ:
    Άσκοπη περιφορά σε γραφεία, απώλεια χρόνου για τον πολίτη, ανούσια απασχόληση δημοσίων υπαλλήλων, ανυπαρξία εκπαίδευσης/επιμόρφωσης υπαλλήλων στις νέες τεχνολογίες κλπ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:03 | ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΝΙΚΑΣ

    ΠΡΕΠΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΚΕΙ, ΚΑΙ ΑΥΤΗ (Η ΑΙΤΗΣΗ) ΝΑ ΔΙΑΙΚΠΕΡΑΙΩΝΕΤΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ,ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ – ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ (ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΙΤΗΜΑ, ΑΛΛΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ) ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΛΑΔΩΣΕΙ Η ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΘΕΙΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΕΙ ΤΗ ΣΕΙΡΑ.
    ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ (ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΚΕΠ)
    ΚΑΛΑ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ. ΙΣΩΣ ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΜΑΞΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΑ!!! ΑΛΛΑ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΤΕ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟ.
    ΓΕΝΙΚΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:56 | kostas

    Πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός της εφορίας σε frontoffice και backoffice. ΠΧ
    Για την έναρξη ενός ΕΠ πρέπει να γίνει επίσκεψη σε τρείς τουλάχιστον υπαλλήλους και πρέπει να έχει γίνει μια διαδικασία πριν απο τον ενδιαφερόμενο σε επιμελητήρια ΟΑΕΕ ώστε να πάρει το φορολογικά στοιχέια.
    Αν υπήρχε ένα frontoffice θα μπορούσε η εφορία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να κάνουν την «συναλλαγή» η έκδοση των στοιχείων να γίνετε απο την εφόρια (κανένας δεν θα δυνασχετούσε άμα ήξερε ότι θα πάρει τα βιβλία «ετοιμα» απο την εφορία έναντι ενος πόσου για τα μπλοκ και τα βιβλία)
    ΄
    Με αυτό το σύστημα επίσης θα μπορούσε να «ελενχθουν» και φαινόμενα γρηγορόσημου δίοτι ο υπάλληλος στο back office δεν θα είχε άμεση συναλλαγή με τον συναλασόμενο πολίτη.

    Το μόνο που χρειάζετε είναι η αναδιορθώση του οργανοραματος των εφοριων σε frontoffice, ψηφιοποιήση όλων των στοχείων ώστε να είναι προσπελάσιμα από οποιδήποτε τερματικό του frontoffice, και δημιουργεία Business Rules και e-goverment ώστε να υπάρξει απλουστοποιήση όλων των διαδιακασιών. Το σημαντικό είναι ότι κάτι τέτοιο έργο πρέπει να γίνει απο το frontoffice στο backoffice και όχι το ανάποδο γιατί ο σκοπός είναι η απλούστευση των διαδικασίων και όχι να στηθεί ενα κεντρικό σύστημα.
    Στην ελλάδα υπάρχει και το ανθρώπινο δυναμικό και η τχνογνωσία που ΗΔΗ Ελληνες την παρέχουν σε χώρες του εξωτερικού.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:10 | xristos

    Δεν ξέρω άν η αναδιοργάνωση θα βοηθήσει, το θέμα είνια πως θα λυθεί το ζήτημα, να δουλεύουν 2 και να κάθονται 10. Σίγουρα υπάρχουν πολλά στην δομ΄που πρέπει να αλλάξουν, αλλά σίγουρα αυτό που κατατρώγει την καθημερινότητα μας είνια η αγένεια και η έλλειψη εξυπηρέτησης στο δημόσιο.
    Επιτέλους όμως ένα γραφείο πληροφοριών σε κάθε υπηρεσία είνια απαραίτητο, πάμε σαν ζήτουλες και ρωτάμε πληροφορίες σε κάθε γκισέ, ενώ είναι κολλημένη ανακοίνωση ¨οχι εδω πληροφορίες», και πώς ξέρω εγώ που να πάω?

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:58 | ptsiaras

    Η ύπαρξη πολυνομίας και η απύθμενη γραφειοκρατία δεν μπορεί να αποκλήσει εντελώς την ανάγκη επίσκεψης σε κάποια απο τις ΔΟΥ. Ωστόσο ένα μέτρο θα ήταν η θέσπιση σοβαρών αντικινήτρων προς τους πολίτες να επισκεφτούν τις ΔΟΥ, για παράδειγμα να γίνεται αυστηρά μόνο κατόπιν ραντεβού, με συμβολικό κόστος πχ 50 ευρό και το ραντεβού να είναι με 2 ή περισσοτέρους αντιπροσώπους ώστε να αποκλειστεί η συναλλαγή και η μικροδιαφθορα και τα μπαξίσια. Πρέπει να υπάρχει ταύτιση των ΔΟΥ με την νέα διοικητική δομή του Καποδίστρια 2 και όχι ΔΟΥ σε κάθε χωρίο. Τέλος, σε κάθε ΔΟΥ να γίνει ένα γραφείο εξυπηρέτησης πολιτών που δεν θα χρειάζεται να πας από όροφο σε όροφο και από υπάλληλο σε υπάλληλο. Είναι αυτονόητο ότι όλες οι πληρωμές, συναλλαγές, βεβαιώσεις και λοιπές ενέργειες που γίνονται ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά να γίνουν υποχρεωτικές. Τέλος ο φορολογούμενος να μην χρειάζεται να προσκομίσει τίποτα άλλο εκτός απο το ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ του και τον αριθμό αστυνομικής ταυτότητας. Όλα τα άλλα μπορούν να τα βρουν και μόνοι τους.
    Τέλος για υποθέσεις των φορολογούμενων, ερωτήσεις και όλα τα σχετικά θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να ανοίγει ο πολίτης ηλεκτρονικό ερώτημα (ticket) που ο πολίτης θα παρακολουθεί την εξέλιξη του και το κράτος θα δεσμεύεται με συμβόλαιο και ρήτρες/ποινές για την απάντηση σε συγκεκριμένο χρόνο πχ 5 εργάσιμες.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:06 | ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ. ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΝΑ ΧΡΕΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΝΕΙ ΕΝΑ ΦΑΚΕΛΛΟ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΟ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 09:57 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Δυνατοτητα εκτελεσης ολων των συναλλαγων ηλεκτρονικα, δυνατοτητα αμεσης τηλεφωνικης εξυπηρετησης και παροχης ουσιαστικων πληροφοριων ωστε ο κοσμος να μην συναθροιζεται στις ΔΟΥ και εκνευριζουν εαυτους και τους υπαλληλους εκει(αληθεια, ποσοι υπαλληλοι ΔΟΥ απαντουν το τηλεφωνο τους???), επιτελους καθιερωση ηλεκτρονικης υπογραφης και ηλεκτρονικη εκτελεση παμπολλων διεργασιων μητρωου, λειτουργια των ΔΟΥ περαν του εντελως αντιλειτουργικου 08:00-13:30, ενδεχομενως και καποια απογευματα, αποκλειστικη υποβολη δηλωσεων εισοδηματος φυσ.προσωπων αλλα ΚΑΙ εταιριων ηλεκτρονικα, δυνατοτητα υποβολης δηλωσεων παρακρατηθεντων φορων ηλεκτρονικα (περιοδικες ΦΜΥ-φοροι εργολαβων).

    Ιδεες υπαρχουν και μιας και ηδη χρησιμοποιειται τεχνονγωσια στην εφαρμογη παρομοιων διαδικασιων, η επεκταση τους δεν μοιαζει «βουνο». Θεωρω πολυ θετικο που δινετε βημα στον πολιτη να γνωμοδοτησει για πραγματα που αντιμετωπιζει καθημερινα, μακαρι να εισακουστουν τα αιτηματα αυτα.

  • Πρώτης προτεραιότητας κίνηση αποτελεί η αναδιοργάνωση του μηχανισμού ελέγχου. Να δημιουργηθούν διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου στο φοροεισπρακτικό μηχανισμό με αντικειμενικά κριτήρια και συγκεκριμένη στόχευση που θα εξυπηρετεί την πάταξη της εσωτερικής διαφθοράς και θα συμβάλει στην αύξηση των εισπράξεων από ομάδες που συστηματικά διεφεύγουν της φορολόγησης. Προτείνεται ομάδα εσωττερικού ελέγχου που θα εποπτεύει όλες τις Δ.Ο.Υ. και Φ.Α.Ε. της χώρας με πρόγραμμα εσωτερικού ελέγχου το οποίο οι ελεγκτές θα μαθαίνουν τελευταία στιγμή (μέσα από πρόγραμμα πληροφορικής). Συγκρότηση συνεργείων ελέγχου αγοράς οι οποίοι θα ελέγχουν άλλες διοικητικές περιφερειές από τη δικιά τους. Το πρόγραμμα ελέγχου επίσης να προκύπτει από αντικειμενικό πρόγραμμα πληροφορικής και να κοινοποιείται λίγο πριν από την αποστολή του κλιμακιου στην περιφέρεια ελέγχου. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Η διεύρυνση των κατηγοριών που φορολογούνται και τιμωρία αυτών που φοροδιαφεύγουν συστηματικά.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:26 | Γιάννης Ζήσης

    Χρειάστηκε να σταθώ σε 5 ουρές (επιστροφές, προϊσταμένη εισοδήματος για έλεγχο, φορολογική ενημερότητα, ξανά προϊσταμένη εισοδήματος για υπογραφή και τελικά ταμείο) από τις 10.00 πμ έως τις 13.35 μμ, στις 21/12, στην ΔΟΥ Αμαρουσίου για να κάνω κάτι τόσο απλό όσο να εισπράξω μια επιβεβαιωμένη επιστροφή φόρου εισοδήματος μισθωτών υπηρεσιών έτους 2008 !!
    Γιατί δεν δημιουργούνται πανελαδικές ομάδες εργασίας από τους Προϊσταμένους των επιμέρους τμημάτων ΔΟΥ που βάσει της εμπειρίας τους να επισημαινουν ελλείψεις, παραλήψεις και κενά του συστήματος διεκπεραίωσης ?
    Έχει κάτσει ποτε κανένας να φτιάξει έναν οργανωτικό εργασιακό μπούσουλα των ΔΟΥ με γνώμονα τον πολίτη-πελάτη-εξυπηρετούμενο και ΟΧΙ τις μεθόδους διασφάλισης-εξασφάλισης-αποποίησης της ευθύνης που αποτελεί βραχνά για κάθε δημόσιο υπάλληλο και μεταφράζεται σε ταλαιπωρία του τελικού αποδέκτη ?

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:03 | GL

    Όλα μέσω διαδικτύου και τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, μηδενική προσωπική επαφή με τον έφορο, περισσότερος χρόνος για τον έφορο να κάνει παραγωγική δουλειά. Όχι άλλες ουρές!!!

    Φιλικά,
    Γιώργος

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:21 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Πριν απο ενα δίμηνο,πηγα σε μεγάλη ΔΟΥ για να δηλώσω παύση χρήσης Φορολογικής Ταμειακής Μηχανής,φορολογούμενου με κύκλο εργασιών 12.000 ετησίως.
    Ο χρόνος που απαιτήθηκε απο μένα και τον ευγένεστατο υπάλληλο ηταν 2 μερες,περίπου 8 εργατοώρες (επι 2 φυσικά).
    «Οπερ έδει δείξαι»

    Ας καθιερωθεί επιτέλους το σύστημα «μιας στάσης».
    Γιατί γιά το πιό απλό πράγμα,πρέπει να περάσεις γιά υπογραφή απ όλα τα τμήματα?
    Αφου το αρμόδιο τμήμα θα μπορούσε να δεί μέσω του υπολογιστή αν υπάρχουν εκρεμότητες?

    Γιατί οι εργασίες Μητρώου δεν μεταφέρονται άμεσα στο διαδίκτυο
    Το μητρώο ειναι η μεγάλη πληγή των ΔΟΥ.

    Τι νοήμα εχει να συνεχίζονται οι αυτοψίες κατά την ένερξη,η την μεταβολή?
    Επειδή κάποτε το είπε κάποιος?
    Και επειδή κανείς δεν εχει το θάρος να το σταματήσει?
    Δέν προσφέρουν απολύτως τίποτα (ασε που τις πιο πολλές φορές γράφονται εικόνικες εκθέσεις αυτοψίας διότι ολοι εχουν γνώση της υποκρισίας).
    Μάλλον αυτό αποτελεί ενα εισαγωγικό σεμινάριο στο σύυτημα,γιατι αν βιάζεσαι να ανοίξεις-και βιάζεσαι γιατί τα νοίκια τρέχουν-και πρέπει να αγοράσεις χρόνο προτεραιότητας..:)

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 21:23 | Ηλίας

    Απλά να χαμογελάν και να λένε καλημέρα…

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:38 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΛΩΡΑΣ

    Ολα μεσω του διακικτύου. Δημιουργήστε Call Center με υπαλλήλους των ΔΟΥ που να δέχονται κλήσεις από τους φορολογούμενους και να δίνουν λύσεις από το τηλέφωνο. ΔΙΩΞΤΕ τους φορολογουμενους από τις ΔΟΥ, μονο προβληματα δημιουργεί η υποχρεωση να προσελθουν εκει.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:07 | ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΑΤΡΟΥ

    Μονο η ανάπτυξη της μηχανογράφησης και των συναλλαγών μεσω Η/Υ θα μπορέσει να δωσει»ανάσα».Αυτό ομως απαιτεί την απλοποίηση της νομοθεσίας ,και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την αλλαγη του Οργανογράμματος των εφοριών.
    Το «παραμύθι»οτι δεν επαρκεί το προσωπικό το ακουω «βερεσε».
    Πράγματι το προσωπικό δεν επαρκεί αφου το οργανογραμμα τους ειναι στημμένο με τις απαιτήσεις του ΄70 και του ’80,οπου η υπαρξη υπολογιστων ηταν μηδενική.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:29 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΓΟΝΑΤΙΖΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΣ ΔΟΥ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ.ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΑΠΛΑΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΞΥΠΕΡΕΤΕΙ.ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΜΙΜΟ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΣΚΕΙ ΤΗΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΠΡΟΣΚΟΠΑ ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΙΣ ΔΟΥ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 20:43 | GK

    Επιτέλους ας υιοθετήσουν και την κοινή λογική στις εφορίες. Παράδειγμα:
    Όταν κάποιος υποβάλει στην εφορία δήλωση φόρου κληρονομίας για κάποιον θανόντα μαζί με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τι σημαίνει; Προφανώς ότι αυτός ο κληρονομούμενος απεβίωσε.
    Κι όμως για την εφορία πρέπει να δηλωθεί ο θάνατος του φορολογούμενου στο τμήμα μητρώου της εφορίας, υποβάλλοντας ξανά τα περισσότερα από τα δικαολογητικά που ήδη υπεβλήθησαν.
    Δεν μπορεί εν προκειμένω το τμήμα κληρονομιών να ενημερώσει το τμήμα μητρώου;

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 19:00 | Χαρυς

    Η φιλοσοφια του συστηματος ειναι να στελνει τον πολιτη στην εφορια μηπως και πιασει το συστημα καποια φοροδιαφυγη, αλλα το αποτελεσμα ειναι να αναλωνονται οι υπαλληλοι σε θεματα που καμια σεχεση δεν εχουν με τον ελεγχο και την προληψη της φοροδιαφυγης.
    Ξερετε καθε μερα ποσες υπευθυνες δηλωσεις θεωρουνται στις εφοριες για να βγει μια απλη καρτα ανεργιας? Και αφου ειναι υπευθυνη δηλωση γιατι να γινεται στις εφοριες και οχι στον Ο.Α.Ε.Δ?
    Ξερετε ποσα μισθωτηρια θεωρουνται ημερησιως? Κανενα στοιχειο δεν μπορει να αντληθει απο αυτα και στο τελος οι υπαλληλοι λειτουργουν και ως αρχειο του πολιτη με το να δεχονται αιτησεις για αντιγραφα των χαμενων μισθωτηριων και λοιπων ιδιωτικων συμφωνητικων.Η μόνη χρηση τους ειναι για τα διαφορα επιδοματα.
    Ξερετε ποσες αιτησεις υποβαλλονται ημερησιως για αντιγραφα δηλωσεων (Ε1, Ε9, Ε3) επειδη οι πολιτες δεν κρατουν αντιγραφα ή τα χανουν?
    Ξερετε ποση ωρα χανεται με το γραφονται διαβιβαστικα, πρωτοκολλα κλπ για την διαβιβαση στην αρμοδια Δ.Ο.Υ δηλωσεων, ιδιωτικων συμφωνητικων κλπ?
    Ειναι δυνατον να γινονται μισθοδοσιες μεσω των Δ.Ο.Υ (κοψε γραμματιο, παρηγγειλε επιταγες κλπ) και οχι μεσω μιας κεντρικης υπηρεσιας?
    Γιατι θα πρεπει να κοβετε πρωτα διπλοτυπο (τουλαχιστον για τα βεβαιωμενα) και μετα να πας στο ταμειο?
    Δεν θα μπορουσε να υπαρχουν λογαριασμοι του δημοσιου στις τραπεζες και με το Α.Φ.Μ. του ο καθενας να πληρωνει?
    Ξερετε οτι υπαρχουν Δ.Ο.Υ. με 3 υπαλληλους! Με τοσα αντικειμενα και τετοια πολυνομια πως ειναι δυνατο να ανταποκριθουν οι υπαλληλοι?
    Ξερετε ποσο χρονο ξοδευουν οι υπαλληλοι για να βρουνε ΑΦΜ επειδη οι πολιτες δεν το θυμουνται, δεν τα ξερουν?
    Γιατι να μην ειναι on line το συστημα και θα πρεπει να κοβονται γραμματια σε μια ΔΟΥ και σε μια αλλη ενας αλλος υπαλληλος να τα παραλαμβανει και να τα πιστωνει?
    Γιατι θα πρεπει να παει ο υπαλληλος σε αλλο τμημα, οροφο για να παρει τηλ στην κεντρικη υπηρεσια στο Τ.Π.&Δ.σε καποια αλλα ΔΟΥ για διευκρινησεις και να μην υπαρχουν σε καταλογο τα τηλεφωνα του συζευξις οπου λειτουργει?
    Γιατι τα πιστοποιητικα θανατου, πλησιεστερων συγγενων κλπ θα πρεπει να υποβαλλονται μια στο μητρωο μια στο κεφαλαιο και μια οπου αλλου χρειαστει?

    Ηλεκτρονικη υποβολη δηλωσεων και προσυμπληρωση δηλωσεων για τους συνταξιουχους, κατάργηση περιττων εργασιων, κλεισιμο καποιων μικρων επαρχιακων Δ.Ο.Υ, ηλεκτρονικη υποβολη και του Φ.Μ.Υ. στα προτυπα του Φ.Π.Α., οπως και δηλωσεων μηχανικων κλπ. Καταργηση μισθοδοσιων μεσω ΔΟΥ, ον line συστημα για τις πληρωμες οφειλων.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:45 | Τάκης

    Να μπορούν να υποβληθούν ενστάσεις και πληρωμές και μέσω διαδικτύου.
    Η πάγια μεταφορά κάποιων κερδοφόρων δραστηριοτήτων στις τράπεζες (όπως η πληρωμή τελών κυκλοφορίας) μήπως πρέπει να περάσει απο δεύτερη σκέψη;

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:39 | Χριστίνα Παναγιωτίδου

    Κύριε υπουργέ και συνεργάτες,

    οι νεότερες γενιές είναι εξοικειωμένες με το διαδίκτυο. Εξετάστε την περίπτωση να υλοποιήσετε ένα σύστημα όπου ο κάθε φορολογούμενος θα μπορεί μέσω VOIP να συνομιλεί με κάποιο υπάλληλο, ώστε να λύνει τις απορίες του και να μη χρειάζεται να πηγαίνει στη ΔΟΥ για αυτό και μόνο.

    Θα δώσετε μεγάλη ανάσα και στους φορολογούμενους αλλά και στους ανθρώπους που εργάζονται στις εφορίες, που σήμερα λόγω φόρτου εργασίας δε μπορούν συχνά να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις πολιτών.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 17:38 | akis

    Συμφωνώ για την εξυπηρέτηση των πολιτών από τα ΚΕΠ για φορολογικές υποθέσεις αλλά είμαι αντίθετος για την λειτουργία των ΔΟΥ Σάββατο (λόγω υψηλού κόστους). Αντίθετα ένα απόγευμα την εβδομάδα μέχρι τις 20.00 θα βοηθούσε πολλούς συμπολίτες που δουλεύουν έως αργά.

    Επίσης κάτι που λείπει παντελώς από την χώρα μας είναι η δυνατότητα να κάτσει κάποιος με έναν υπάλληλο για κάποιες εξηγήσεις. Ο πολίτης φοβάται να ρωτήσει γιατί ξέρει ότι κατά 50% η απάντηση θα είναι ‘βρείτε κανέναν λογιστή’ ενώ το άλλο 50% είναι να φορολογηθεί επιπλέον γιατί ξέχασε κάτι ή έκανε κάποιο λάθος.

    Εναλλακτικά η δυνατότητα για αποστολή ερωτημάτων σε κάποια υπηρεσία του Υπουργείου (όχι των ΔΟΥ), για φορολογικά ζητήματα. Οι οποιεσδήποτε απαντήσεις θα πρέπει αυτόματα να στέλνονται και στην ΔΟΥ του ενδιαφερόμενου ώστε να μην αμφισβητούνται από κανέναν.

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 14:32 | peter80

    Θα επιθυμούσα πολλές εργασίες π.χ. μεταφορά έδρας επιχείρησης ή αλλαγή κατοικίας να δηλώνονται στα ΚΕΠ και να ενημερώνεται η ΔΟΥ.

    Την διεύρυνση του ωραρίου εξυπηρέτησης μέχρι τις 17:00 για κεντρικές υπηρεσίες (τουλάχιστον μια ΔΟΥ σε κάθε μεγάλο δήμο) και την εξυπηρέτηση το Σάββατο από τις 08:30 μέχρι τις 14:00 (τουλάχιστον μια ΔΟΥ σε κάθε μεγάλο δήμο).

    Την δυνατότητα αγοράς παραβόλων μέσω τραπεζών και ταχυδρομείων

    Την διεύρυνση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης (διάφορες μεταβολές στο μητρώο να δηλώνονται ηλεκτρονικά)