Άρθρο 1 Ορισμοί

Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, ισχύουν οι παρακάτω ορισμοί:

α)Ζώο: είναι κάθε έμβιος οργανισμός που συναισθάνεται και κινείται σε ξηρά, αέρα και θάλασσα ή οποιοδήποτε άλλο υδατικό οικοσύστημα ή υγροβιότοπο.

β)ευζωία: είναι το σύνολο των κανόνων που πρέπει να εφαρμόζει ο άνθρωπος στα ζώα και αφορούν στην προστασία τους και στην καλή μεταχείρισή τους, έτσι ώστε να μην πονούν και υποφέρουν, στη παραμονή τους χωρίς να είναι δεμένα με αλυσίδες, σε χώρο στεγνό, καθαρό και προστατευμένο από τις καιρικές συνθήκες, στη φροντίδα για ιατρική περίθαλψη και τη χορήγηση κατάλληλης τροφής και νερού, στην καθημερινή άσκηση ή τον περίπατό τους και γενικά τη μέριμνα για το σεβασμό των ζώων.

γ) Δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς: είναι κάθε ζώο που συντηρείται ή προορίζεται να συντηρηθεί από τον άνθρωπο, κυρίως μέσα στην κατοικία του, για λόγους φιλοζωίας ή συντροφιάς και τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και φροντίδα του ιδιοκτήτη του ή κατόχου ή συνοδού ή φύλακα. Ως ζώα συντροφιάς θεωρούνται και οι σκύλοι που χρησιμοποιούνται για το κυνήγι (κυνηγόσκυλα), τη φύλαξη ποιμνίων (ποιμενικοί)τη φύλαξη χώρων και την παροχή βοήθειας και προστασίας ατόμων με ειδικές ανάγκες, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και διάσωσης και οι σκύλοι που χρησιμοποιούνται, από τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας.

δ)Αδέσποτο ζώο συντροφιάς: είναι κάθε ζώο συντροφιάς το οποίο, είτε δεν έχει κατοικία, είτε βρίσκεται έξω από τα όρια της κατοικίας του ιδιοκτήτη του ή του ή κατόχου ή συνοδού ή φύλακα και δεν τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και τον έλεγχό τους. Οι κυνηγετικοί και ποιμενικοί σκύλοι, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και διάσωσης, κατά τη διάρκεια του κυνηγιού, της φύλαξης του ποίμνιου, της έρευνας και της διάσωσης, δεν θεωρούνται αδέσποτα ζώα.

ε)Επικίνδυνo ζώo συντροφιάς: είναι τo ζώo συντροφιάς που εκδηλώνει απρόκλητα έντονη επιθετική συμπεριφορά προς τον άνθρωπο ή τα άλλα ζώα, καθώς και το ζώο που πάσχει ή είναι φορέας σοβαρού νοσήματος, που μπορεί να μεταδοθεί στον άνθρωπο ή στα άλλα ζώα και δεν θεραπεύεται.

στ) Μικρό ζώο συντροφιάς: είναι το ζώο, το βάρος του οποίου δεν υπερβαίνει τα έξι (6) κιλά.

ζ)Καταφύγιο αδέσποτων ζώων: είναι η ειδική εγκατάσταση προορισμένη για την περίθαλψη και την προσωρινή παραμονή σημαντικού αριθμού αδέσποτων ή ανεπιθύμητων ζώων συντροφιάς.

η) Σοβαρό νόσημα, είναι κάθε νόσημα άμεσου και υψηλού κινδύνου για την υγεία, του ανθρώπου ή του ζώου, του ίδιου ή άλλου είδους.

θ)Τσίρκο: είναι η εγκατάσταση στην οποία πραγματοποιούνται με κερδοσκοπικό σκοπό παραστάσεις μουσικοχορευτικές ή παραστατικές ή άλλου είδους συναφείς εκδηλώσεις για την ψυχαγωγία των ανθρώπων με ή χωρίς τη συμμετοχή ζώων

ι) Θίασος με ποικίλο πρόγραμμα (βαριετέ): ομάδα ατόμων η οποία σε μόνιμη ή προσωρινή εγκατάσταση πραγματοποιεί σε εναλλασσόμενη ακολουθία με κερδοσκοπικό σκοπό, ψυχαγωγικά προγράμματα, παραστάσεις, διασκεδαστικά μικρά κωμικά θεατρικά δρώμενα, τραγούδια, χορό και με ποικίλο γενικά περιεχόμενο με ή χωρίς τη συμμετοχή ζώων

ια)Αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους: είναι οι αρχές εκείνες που μεριμνούν για την υλοποίηση, την λειτουργία και την εποπτεία του όλου συστήματος σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους

ιβ) Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου: είναι οι αρχές εκείνες, που σε επίπεδο Περιφέρειας, Περιφερειακών Ενοτήτων και Δήμων, μεριμνούν για την ορθή εφαρμογή και τον έλεγχο εφαρμογής -σε συνεργασία με τις αρχές της προηγούμενης περίπτωσης ια΄- του συστήματος της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, καθώς και για την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη τήρησης των κανόνων προστασίας των ζώων

ιγ)Αρμόδια όργανα βεβαίωσης των παραβάσεων του παρόντος νόμου: είναι τα όργανα εκείνα που μεριμνούν για τη βεβαίωση των παραβάσεων που διαπιστώνουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και αφορούν στην εφαρμογή του νόμου αυτού.

ιδ) Αρμόδιος Φορέας Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση, είναι ο κτηνίατρος, που με βάση προβλεπόμενη διαδικασία, με την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης στη Δ/ση Πληροφορικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥπΑΑΤ), πιστοποιείται, αποκτά ειδικό κωδικό πρόσβασης στη Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση σήμανσης και καταγραφής ζώων συντροφιάς, διενεργεί τη σήμανση και καταγράφει τα ζώα συντροφιάς και τους ιδιοκτήτες τους στη Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση, εκδίδει το βιβλιάριο υγείας ή το διαβατήριο του ζώου σε περίπτωση που το ζώο θα μεταφερθεί στο εξωτερικό και ενημερώνει τη βάση με τις απαραίτητες πληροφορίες.

  • 5 Απριλίου 2011, 23:00 | Χριστίνα Βασδόκα

    Για την παραγραφο ε. το «απρόκλητα έντονη επιθετική συμπεριφορά» θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει απαραιτήτως και το «επαναλαμβανόμενη». Δεν μπορούμε να βασιστούμε σε μία επιθετική συμπεριφορά η οποία μπορεί να προκληθεί από πολλές αιτίες, χωρίς στην πραγματικότητα το ζώο να είναι επικίνδυνο.
    Επίσης στην παράγραφο στ. θα πρέπει να επανακαθοριστεί το βάρος ενός μικρόσωμου ζώου και να αυξηθεί σε τουλάχιστον δέκα κιλά.

  • 5 Απριλίου 2011, 23:42 | Χριστίνα Βασδόκα

    Σχετικά με τους κανόνες ευζωίας, θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιοί είναι αυτοί οι κανόνες που θα πρέπει να εφαρμόζει ο άνθρωπος προς τα ζώα και που αφορούν στην προστασία τους και στην καλή μεταχείρισή τους, διαφορετικά ο καθένας θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι φροντίζει για την ευζωία των ζώων του, σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια. Θα αποτελούσε πάρα πολύ μεγάλη παράλειψη να μην συμπεριληφθεί στο νέο νομοσχέδιο και η σημασία της ψυχολογικής κατάστασης των ζώων, που αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα για την ευζωία τους, εφ’ όσον έχει αποδειχτεί ότι είναι συναισθανόμενα όντα και συναισθάνονται την χαρά, τον πόνο, το άγχος, την πλήξη κλπ. Η ευζωία λοιπόν πρέπει να επεκταθεί
    και εκεί και όχι μόνο στις σωματικές ασθένειες ή την πρόκληση πόνου.
    Επίσης θα πρέπεινα μην εξειδικεύεται το είδος δεσίματος. Αναφέρεται στην β’ παραγραφο «χωρίς να είναι δεμένα με αλυσίδες», θα πρέπει να διατυπώνεται πιο γενικά όπως «χωρίς να είναι δεμένα, αλλά και μόνιμα περιορισμένα σε κλειστούς χώρους», διαφορετικά κάποιος μπορεί να αντικαταστήσει την αλυσίδα με κάτι άλλο και να ισχυριστεί ότι δεν παρανομεί.

  • 5 Απριλίου 2011, 19:24 | Stefanos

    Τελικά, τι είναι ζώο συντροφιάς? Έχει κάποιο συγκεκριμένο προσδιορισμό; Είναι τα γνωστά ζώα (σκυλιά, γατιά, συνδικαλιστές κλπ), συμπεριλαμβάνονται άλλες κατηγορίες (κήτη, δεινόσαυροι, ΔΕΚΟ) και τέλως πάντων, οι βο(υ)λευτές σε ποιά κατηγορία είναι;

  • αρθρο 1 παρ.2..
    ευζωία είναι όταν οι κυνηγετικοί σκύλοι την εποχή που δεν κυνηγούν είναι δεμένοι με αλυσίδες και υποσιτίζονται για να κυνηγούν καλλίτερα;;;

  • 5 Απριλίου 2011, 14:58 | ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

    ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΩΝ

    Η διάταξη για την πιστοποίηση αποτελεί μια από τις πλέον σοβαρές διαφωνίες μας επί του σχεδίου νόμου και επιβάλλεται η σύμπλήρωσή της.
    Εδώ οι ιδιώτες κτηνίατροι επέβαλλαν τις θέσεις τους, αφού, έτσι όπως διατυπώνεται το θέμα αυτό, θα είναι οι μόνοι πιστοποιημένοι, άρα και οι μόνοι που θα τοποθετούν το τσιπ, με τις τιμές που θέλουν, άρα ο κόσμος, μην αντέχοντας το κοστος της σήμανσης δεν θα σημάνει τα ζώα αφού δεν θα έχει 40 και 50 ευρώ να πληρώνει στον ιδιώτη , πιστοποιημένο κτηνίατρο ( όπως γινόταν και μέχρι τώρα , που επίσης η σήμανση ήταν υποχρεωτική στις περισσότερες περιπτώσεις ζώων αλλά κανείς δεν έδινε το πολύ υψηλό αυτό ποσό ).

    Η πρότασή μας είναι η παρακάτω.
    Οι δημόσιοι και αγροτικοί κτηνίατροι να υποχρεούνται να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση πιστοποίησης και να μην αφήνεται αυτό στην διακριτική τους ευχέρεια, η δε χονδρική προμήθεια των τσιπ να γίνεται μόνο από το κράτος στο κόστος της χονδρικής.

    Διαφορετικά δεν πρόκειται να επιτύχει ούτε ο νέος νόμος σε σχέση με την υποχρεωτική σήμανση και θα έχουμε μια από τα ίδια.

  • 5 Απριλίου 2011, 14:42 | Katsigianni Eleftheria

    Οι σκύλοι οδηγοί καθώς και οι αστυνομικοί ή διασώστεσ/σκύλοι ή αυτοί που επισκέπτοναι ΑΜΕΑ που περιγράφονται?

  • 5 Απριλίου 2011, 13:22 | ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

    Ειδικότερα για την λεϊσμανίαση επιβάλλεται η κατάργηση του Π.Δ. 400/83, άρθρο 9,παρ. 4, 5 και η υιοθέτηση των σύγχρονων επιστημονικών θέσεων, όπως διατυπώνονται από τον Καθηγητή της Κτηνιατρικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. Χαραλαμπίδη στο βιβλίο του ‘Χαραλαμπίδης Σ .Θ Παρασιτικά νοσήματα ζώων και ανθρώπων» , όπου η λεϊσμανίαση είναι τις περισσότερες φορές νόσημα ιάσιμο και θεραπεύεται, ενώ επίκειται άμεσα η κυκλοφορία στην Ελλάδα του εμβολίου κατά της λεισμανίασης.

  • 5 Απριλίου 2011, 13:07 | ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

    Στο άρθρο 1 προτείνουμε επίσης τα παρακάτω.
    Μικρό ζώο να θεωρείται το ζώο μέχρι 10 κιλά ( 6 κιλά είναι συνήθως αυτά που πουλιούνται στα καταστήματα πώλησης ζώων και είναι ράτσας και ως εκ τούτου το πρόβλημα θα εξακολουθήσει να παραμένει αφού τα περισσότερα και κυρίως αδέσποτα ζώα είναι πάνω από 6 κιλά.)

  • 5 Απριλίου 2011, 13:13 | ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

    Τον ορισμό του επικίνδυνου ζώου το σχολιάζουμε σε άλλο πιο σχετικό άρθρο.

  • 5 Απριλίου 2011, 13:57 | ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

    Θα θέμαμε κατ΄αρχήν να πούμε σαν Πανελλαδικη Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία με 23 σωματεία στην δύναμή της αλλά και σαν Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή 110 Ζωοφιλικών Σωματείων οτι το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει πολύ θετικές διατάξεις , όμως και αρκετά σημεία τα οποία δεν βρίσκουν σύμφωνα πάρα πολλά φιλοζωικά σωματεία και χρήζουν απάλειψης ή τροποποίησης
    Είναι πολύ θετικός ο ορισμός του ζώου που περιλαμβάνει κάθε έμβια ζωή
    Στον ορισμό της ευζωίας προσθέτουμε το παρακάτω.

    » χωρίς να είναι δεμένα με οποιοδήποτε τρόπο και μέσο ή να διαμένουν σε βαρέλια , πρόχειρες ακατάλληλες κατασκευές ή σε κλουβιά.Επίσης να απαγορεύονται οι συνθήκες απομόνωσης και μοναξιάς που επιβάλλουν πολλοί , κυρίως βοσκοί ,στα ζώα τους που τα δένουν στα βουνά και γενικά στο πουθενά.
    Η επαρχία και η ύπαιθρος είναι γεμάτες τέτοιων περιπτώσεων ζώων «.

  • 5 Απριλίου 2011, 12:53 | Μαρία

    Στη ευζωία λέτε πολύ καλά να μην είναι το ζώο δεμένο.
    Τι ίδιο λογικά ισχύει και για τα πτηνά .Πουλί στο κλουβί =ζώο αλυσοδεμένο.
    Θα πρέπει να το προσθέσετε και αυτό γιατί πρέπει να σταματήσει αυτή αιχμαλωσία των πουλιών που τα φυλακίζουμε για να μας κελαηδάνε και να τα χαζεύουμε.
    Το να τα αιχμαλωτίζουμε και να μην μπορούν να πετάξουν δεν είναι σαν να τους κόβουμε τα φτερά;(ακρωτηριασμός,δηλαδή,που τον απαγορεύσατε)
    Αν δεν θέλουμε αδέσποτα στους δρόμους πρέπει πρώτα να γίνουν οι πολίτες φιλόζωοι.
    Με το να επιτρέπετε τα τσίρκο,τις εκθέσεις και το εμπόριο πτηνών (και άλλων μικρών ζώων σε κλουβιά που πωλούνται απο τα πετσοπς κυρίως)
    δεν βοηθάτε στο να μάθουν όλοι να αγαπάνε τα ζώα.

  • 5 Απριλίου 2011, 12:33 | P. van der Wal

    Είναι επιτακτική η ανάγκη να συμπεριληφθούν στη προστασία με νόμο και τα ιπποειδή αυτής της χώρας και να θεσπιστούν επί τέλους κανόνες ευζωίας των ιπποειδών που αφορούν την προστασία τους και την σωστή μεταχείριση τους.

    Τα ιπποειδή είναι δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς, συντηρούνται από τον άνθρωπο και τελούν υπό την επίβλεψη και φροντίδα του ιδιοκτήτη ή φύλακα τους. Εκτρέφονται και χρησιμοποιούνται κυρίως για αναψυχή (βόλτες στη φύση, ιππικά αθλήματα/αγώνες, σχολές ιππασίας, τουριστικές επιχειρήσεις ) και δευτερευόντως σε εργασίες (γεωργικές, μικρομεταφορές, υλοτομία) ή και για τα δύο.

    Την τελευταία δεκαπενταετία ο αριθμός των ιπποειδών στη χώρα μας που χρησιμοποιούνται για αναψυχή έχει αυξηθεί σημαντικά και μαζί τα κρούσματα κακοποίησης (ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης, ελλιπής φροντίδα, ακρωτηριασμός ουράς για αισθητικούς λόγους κλπ) και εγκατάλειψης, που δεν αρμόζουν στον πολιτισμό και την παράδοση μιας χώρας όπως η Ελλάδα.

    Από τη στιγμή που ακόμα και οι σκύλοι που χρησιμοποιούνται για τη φύλαξη ποιμνίων και για κυνήγι θεωρούνται ζώα συντροφιάς, δεν γίνεται κατανοητή η εξαίρεση των ιπποειδών από την κατηγορία αυτή.

  • 5 Απριλίου 2011, 10:51 | Βάσω Τάκη

    Επικίνδυνο ζωο συντρφιας είναι τo ζώo συντροφιάς που εκδηλώνει απρόκλητα έντονη επιθετική συμπεριφορά προς τον άνθρωπο ….
    Η περιπτωση αυτη αφορά κατα βαση τα σκυλια.
    Δεν προβλεπεται με ποιον τροπο θα αποδεικνυεται η επιθετικη συμπεριφορά.
    Θα πρεπει να περιληφθει ως ασφαλιστικη δικλειδα ότι η επιθετικη αυτη συμπεριφορά θα αποδεικνύεται με βεβαιωση νοσοκομείου.
    Η πρακτικη μεχρι σημερα μας εχει δειξει οτι πολλες καταγγελίες για δηθεν δαγκωματα απο σκυλια δεν ανταποκρινοταν στην πραγματικοτητα. Διαφορετικα ο καθενας που εχει προβλημα μα καποιο σκυλι θα επικαλειται επιθετικη συμπεριφορά.

  • 5 Απριλίου 2011, 09:37 | Ελένη Γερνά

    Όσον αφορά τον χαρακτηρισμό ΄΄επιθετικό ζώο΄΄ να προστεθεί στο απρόκλητη και η φράση ΄΄και επαναλαμβανόμενη επιθετική συμπεριφορά, η οποία θα αποδεικνύεται με περισσότερες της μιας μαρτυρίες και με γνωμάτευση ειδικού που θα εξετάσει το ζώο΄΄

  • 5 Απριλίου 2011, 09:27 | βικτωρία Κιούση

    Συγχαρητήρια για το σημείο β) που παρουσιάζει ξεκάθαρα το αλυσοδέσιμο ώς κακοποίηση και μάλιστα για όλα τα ζώα!
    Επιτέλους ας γινει κατι σωστο για αυτα τα ανυπεράσπιστα πλάσματα.

  • 4 Απριλίου 2011, 17:08 | Παρακώστα Μαρίνα

    ιγ)Αρμόδια όργανα βεβαίωσης των παραβάσεων του παρόντος νόμου: είναι τα όργανα εκείνα που μεριμνούν για τη βεβαίωση των παραβάσεων που διαπιστώνουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και αφορούν στην εφαρμογή του νόμου αυτού.

    Ναι, αλλά ποιά είναι αυτά τα όργανα; δεν πρέπει να τα ονομάζει ένας σωστός νόμος;
    ευχαριστώ

  • 4 Απριλίου 2011, 14:54 | Κλέα Μοριανού

    Συγχαρητήρια για το σημείο β) που παρουσιάζει ξεκάθαρα το αλυσοδέσιμο ώς κακοποίηση και μάλιστα για όλα τα ζώα!
    Οσοι το ισχυριστηκαμε σε αστυνομία και δικαστήριο στο παρελθόν γνωρίζουμε πόσο δύσκολο ήταν… Τερμα λοιπόν στα σκυλιά σε βαρέλια, τέρμα στα δεμένα γαιδουράκια. – Ρωτάω εδώ αν το δέσιμο των ποδιών των κτηνοτροφικών/ παραγωγικών ζωων (ανα δύο) αποτελεί και αυτό μορφή κακοποίησης.
    – Επίσης αν υπάρχει δυνατότητα να τεθεί μινιμουν στο εμβαδόν του χώρου στον οποίο μπορεί να κατοικεί κάθε ζώο – ανα είδος και τον αρθμό των ζώων ανα χώρο (βλ. κότες), χωρίς να αποτελεί κακοποίηση. Στη Γερμανία υπάρχει πρόβλεψη από όσο γνωρίζω. Σκέφτομαι εδώ κυρίως τις παραγωγικές μονάδες… νόμιμες και μη. Αλλά και κλουβιά σε μαζικά εκτροφεία ζώων συντροφιάς.

  • 4 Απριλίου 2011, 13:19 | zeng26

    Διαβάζοντας και τα σχόλια, εκ των υστέρων γίνεται αντιληπτόν ότι η διαχωρισμός των ζώων που αποπειράται ο νόμος σε «ζώα συντροφιάς» και μη είναι τεχνητός και ανασφαλής.
    Διότι, αφ’ ενός έρχεται αμέσως και προσθέτει στα ζώα συντροφιάς και άλλα, εργαζόμενα ζώα, δλδ τα τσοπανόσκυλα, κυνηγόσκυλα και τα ανιχνευτικά αστυνομικά σκυλιά. Δεύτερον, ζητείται, πολύ λογικά, στα ως άνω να προστεθούν και τα ιπποειδή, που δεν είναι ποτέ ζώα συντροφιάς, αλλά αθλητικά ἠ εργατικά ζώα–και τα οποία στην Ελλάδα δεν είναι ζώα σφαγής,και ούτε πρέπει να γίνουν «κατά λάθος».
    Προς τι λοιπόν όλη η φασαρία και ο ορισμός;
    Προτείνω να απαλειφθή αυτή η ψευδοδιάκριση και οι ρυθμίσεις να αφορούν σε όλα τα (ήμερα) ζώα που συνυπάρχουν μαζί μας.
    Για τα άγρια ζώα, τσίρκων και μεμονωμένα που ενδέχεται να διατηρούνται ως κατοικίδια, να ισχύουν οι κανόνες προστασίας των, αλλά και οι κανόνες επικινδυνότητος κατ’αναλογίαν.

  • 4 Απριλίου 2011, 10:46 | Σώρρας Δημήτριος

    Το νομοσχέδιο πρέπει να προβλέπει και κατασκευή υποδομών
    π.χ αυλακάκι με τρεχούμενο νερό στην άκρη του δρόμου μερικές ώρες την ημέρα ,οπως είναι στο Παρίσι.
    Ποινή σε όποιους βγάζουν τα κατοικίδιά τους για βίλτα και δεν μαζευουν τις ακαθαρσίες τους , οι οποίες είναι και φορείς ασθενειών
    Πήγαίνετε μία βόλτα στη θέση Μηχανουργείο απέναντι από το Καυτατζόλγειο στάδιο να περπατίσετε, όταν θα βγείτε απο το πάρκο πρέπει να αλλάξετε τα παπούτσια σας

    Δηλαδή πρέπει να καλλιεργηθεί η συνείδηση κατοχής κατοικίδιου ζώου.

    Ευχαριστώ

  • 4 Απριλίου 2011, 08:20 | Γ. Δομβριδης

    Ζώα συντροφιάς να θεωρούνται και τα ιππειδή

  • 4 Απριλίου 2011, 08:44 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΡΙΚΑΛΙΩΤΗΣ

    ΕΙΜΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΟΤΙ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ. ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΤΙ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΕΝΟΣ ΖΩΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ. ΠΟΣΟΥΣ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΤΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΡΥΠΑΙΝΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ; ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ. ΑΦΕΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΖΙΚΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΟΙ ΦΙΛΟΖΩΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ.

  • 4 Απριλίου 2011, 01:53 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΖΩΩΝ «Ο ΑΡΓΟΣ»

    Δεν έχει οριστεί ποια θα είναι η Αρμόδια Αρχή που θα προβαίνει σε έλεγχο για να διαπιστωθεί αν ένα ζώο που συνοδεύεται από τον ιδιοκτήτη του ή άλλο κάτοχο έχει ηλεκτρονική σήμανση. Η ηλεκτρονική σήμανση είναι υποχρεωτική από το έτος 2003 με την επιβολή προστίμου στους παραβάτες. Δυστυχώς από τότε μέχρι σήμερα (8 έτη!!) δεν ορίστηκε ποτέ ποια θα είναι η Αρμόδια Αρχή. Θεωρητικά πρέπει αυτή η Αρμοδιότητα να ανατεθεί στην Δημοτική Αστυνομία η οποία θα επιδίδει και κλήσεις στους παραβάτες.

    Επειδή δε είναι δύσκολο ως αδύνατο κατά την εμπειρία των σωματείων η Δημοτική Αστυνομία να εφοδιάσει όλους τους άνδρες/γυναίκες του σώματος με scanner και αυτοί να «απλώνουν» το χέρι τους κοντά στον σκύλο προκείμενου να κάνουν έλεγχο (οι περισσότεροι φοβούνται τα σκυλιά), προτείνουμε:

    Όλοι οι ιδιοκτήτες σκύλων να εφοδιάζονται κάθε χρόνο από τον Δήμο μια μεταλλική κονκάρδα, αφού επιδείξουν το βιβλιάριο υγείας και την βεβαίωση καταχώρησης της ηλεκτρονικής σήμανσης του ζώου τους. Κάθε χρόνο η μεταλλική κονκάρδα θα έχει διαφορετικό χρώμα.(όπως και το σήμα των αυτοκινήτων) Η κονκάρδα πρέπει να κρέμεται στο περιλαίμιο των σκύλων όταν αυτοί κυκλοφορούν έξω από τα όρια της κατοικίας του ιδιοκτήτη τους. Με αυτό τον τρόπο θα είναι ευδιάκριτο στην Δημοτική Αστυνομία ποιος σκύλος φέρει σήμανση ή μη. Έτσι σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ένα ζώο δεν φέρει σήμανση η Δημοτική Αστυνομία θα επιδίδει στον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του ζώου κλήση.
    Μόνο με τον συχνό έλεγχο και την επιβολή προστίμου μπορεί να εφαρμοστεί ο Νόμος για την ηλεκτρονική σήμανση που έχει κυρίως ως σκοπό την αποτροπή εγκατάλειψης και δημιουργίας νέων αδέσποτων ζώων.
    Για την παραλαβή της μεταλλικής κονκάρδας να καταβάλει ο κάθε ιδιοκτήτης πέντε ΕΥΡΩ. Τα έσοδα θα διατίθενται στα Προγράμματα Αδέσποτων των Δήμων.

  • 4 Απριλίου 2011, 00:27 | Χρήστος Αξής

    Στα ζώα συντροφιάς και τις προστατευτικές γι αυτά διατάξεις θα πρέπει να συμπεριληφθούν τα ιπποειδή στο σύνολό τους (εργασίας-αθλητικά-αναψυχής).

    Η παράλειψη των ιπποειδών (θεωρώντας τα ζώα προς σφαγή/κατανάλωση) δεν συνάδει με την Ελληνική νοοτροπία, τις παραδόσεις και τα χρηστά ήθη.

  • 3 Απριλίου 2011, 21:07 | Σοφία Χαλικιά-φιλοζωικό σωματείο Πειραιά

    Η σήμανση των αδέσποτων ζώων θα πρέπει να ειναι δωρεάν για τα φιλοζωικά σωματεία και μεμονωμένους φιλόζωους,η δαπάνη δε της σήμανσης να βαρύνει τους Δήμους,ενώ η σήμανση των δεσποζομένων ζώων θα πρέπει να εχει συμβολικό κόστος,ωστε να μην αποφεύγουν οι ιδιοκτήτες ζώων την διαδικασία αυτή.

  • 3 Απριλίου 2011, 21:00 | Ermioni Giannakou

    Κ εγω θα πω να δωσετε ιδιαιτερη εμφαση στην μεταφορα ζωον με το κτελ. Ολα τα ζωα εφοσον ειναι σε κλουβι μεταφορας κ υπο την προστασια ανθρωπου θα πρεπει να επιτρεπονται γιατι ποιος θα κρινει οτι το μικροσωμο πρεπει να επιτραπει κ το μεγαλοσωμο να μπει στις αποσκευες κ να χασει την ζωη του οπως εξακριβωμενα γινεται καθε καλοκαιρι. Ευχαριστω.

  • 3 Απριλίου 2011, 19:50 | Maria

    Νομίζω ότι θα πρέπει να γίνει πιο ευκρινές αν στα ζώα συντροφιάς συμπεριλαμβάνεται και η γάτα, ώστε οι ιδιοκτήτες τους να γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους. Μέχρι τώρα το τοπίο είναι πολύ θολό για τις γάτες και το θέμα αφορά πολύ κόσμο, σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις. Το πρόβλημα μέχρι σήμερα ήταν ότι η γάτα εξ ορισμού θεωρείτο ζώωο που ζει έξω, άρα δεν θεωρείτο αδέσποτο ζώωο (όπως δεν μπορείς να θεωρήσεις ένα ποντίκι πχ αδέσποτο). Επίσης η γάτα, ιδίως στην επαρχία, δεν ζει μέσα στο σπίτι, ή περνάει πολύ λίγο χρόνο μέσα σε αυτό και από τη φύση της είναι ένα ζώο, το οποίο δεν επιβλέπεται με κανένα τρόπο 100% από τον ιδιοκτήτη της. Αν συμπερηληφθεί στον νόμο και η γάτα, η ρύθμιση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα πολύς κόσμος που ταϊζει ή φιλοξενεί γατάκια να σταματήσει να το κάνει αυτό, καθώς θα θεωρηθεί ίσως ιδιοκτήτης της και θα του αποδοθούν ευθύνες. Η γάτα είναι ένα ανεξάρτητο ζώο, το οποίο απλώς φροντίζουμε και δεν ελέγχουμε και θα πρέπει αυτή η πραγματικότητα να ληφθεί υπ’ όψη από το νομοθέτη, ώστε να μην εφαρμοστεί ο νόμος αυτός για τις γάτες ως προς το τσιπάρισμα, την καταγραφή κλπ. Αν κάποιος βρει ένα γατάκι χτυπημένο στο δρόμο θα αποφύγει να το πάει στον κτηνίατρο, γιατί θα πρέπει να το τσιπάρει, να το στειρώσει και στο μέλλον να θεωρείται ιδιοκτήτης του.
    Εννοείται ότι η προστασία από την κακοποίηση πρέπει να ισχύσει για όλα τα ζώα, και όχι μόνο για τα ζώα συντροφιάς.

  • 3 Απριλίου 2011, 18:36 | ΑΝΤΩΝΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

    Επί τέλους ένας ουσιαστικός νόμος για τα ζώα!
    Ας ελπίσουμε ότι θα εφαρμοσθεί σύντομα και με κάθε αυστηρότητα.
    Μήπως θα πρέπει να υπάρξει σεβασμός προς τα νεκρά ζώα στους εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους και μέριμνα για την περισυλλογή των πτωμάτων τους;

  • Προτείνω να μην θεωρείται κανένα ζώο συντροφιάς, και να θεωρείται κακοποίηση το αντίθετο. Να τους επιστραφεί η κλεμμένη φύση και το περιβάλλον τους, και να ζουν εκεί χωρίς να τα πειράζει κανείς.

  • 3 Απριλίου 2011, 16:00 | dimos

    ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΥΠΟΨΙΝ ΣΑΣ ΤΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ.ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΗ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ

  • 3 Απριλίου 2011, 13:50 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΖΩΩΝ «Ο ΑΡΓΟΣ»

    Άρθρο 1 § ε) «που μπορεί να μεταδοθεί/ούν στον άνθρωπο ή στα άλλα ζώα και δεν θεραπεύεται/ονται»

    Ζωοανθρωπονόσοι ήταν η λύσσα και εχινοκοκκίαση. Τα τελευταία χρόνια είχε συμπεριληφθεί και η λεϊσμανίωση. Για τη λύσσα υπάρχει πρόληψη μέσω του εμβολιασμού. Η εχινοκοκκίαση δεν υφίσταται πλέον, γιατί απαγορεύονται τα ελεύθερα σφαγεία και υπάρχει πρόληψη μέσω φαρμακευτικού σκευάσματος (χάπι). Για την λεϊσμανίωση ανέφερε ήδη άλλη συμμετέχουσα στην Διαβούλευση τη γνώμη του καθηγητή Κτηνιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, κ. Χαραλαμπίδη, ότι η νόσος ΔΕΝ μεταδίδεται από σκύλο σε άνθρωπο και δεν είναι ανίατη νόσος παραπέμποντας μας στον ακόλουθο σύνδεσμο
    (http://users.auth.gr/harala/a8.Leishmaniosis.html)
    Παρακαλούμε, να αναφέρει και να προσδιορίσει/ορίσει ο Νομοθέτης συγκεκριμένα ποια είναι τα ανίατα ζωοανθρωπονοσήματα. Η αναφορά να είναι τεκμηριωμένη.
    Αυτονόητο είναι ότι αν στο μέλλον υπάρξουν κρούσματα λύσσας στην Ελλάδα και εντοπιστεί ζώο που πάσχει από λύσσα θα θανατώνεται.

  • 3 Απριλίου 2011, 00:15 | Vasiliky B.

    Άρθρο 1
    Παρακαλώ να λάβετε υπόψιν σας τα παρακάτω:

    παράγραφος δ)
    Σχόλια: κάποιο ζώο που ξέφυγε απ την οικία του ιδιοκτήτη του δεν θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν αδέσποτο από το δήμο, ο δήμος κατά την άποψη μου οφείλει να ενημερώσει τον ιδιοκτήτη (που χει δηλώσει την απώλεια του σκύλου) και αν το φαινόμενο αυτό συνεχιστεί ο σκύλος να απομακρύνεται από το άτομο αυτό.

    παράγραφος ε)
    Σχόλια: επικίνδυνο-επιθετικό ζώο θα πρέπει να θεωρείτε το ζώο που επανειλημμένα εκδηλώνει απρόκλητα έντονη επιθετική συμπεριφορά προς τον άνθρωπο ή τα άλλα ζώα και αφού έχει περάσει από κάποια επιτροπή αξιόλογων-πεπειραμένων σε φοβικά-επιθετικά ζώα εκπαιδευτών να χαρακτηρίζεται επικίνδυνο ή όχι.

    παράγραφος στ)
    Σχόλια:
    κατηγορίες προσεγγιστικά:
    . Πολύ μικρόσωμοι σκύλοι(toy): μέχρι 8 κιλά
    . Μικρόσωμοι(small): μέχρι 15 κιλά
    . Μεσαίοι(medium): μέχρι 25 κιλά
    . Μεγαλόσωμοι(large): μέχρι 45 κιλά
    . Γιγαντόσωμοι(giant): άνω των 45 κιλών

    Κατά την γνώμη μου σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς πρέπει να επιτρέποντα τα ζώα με το φίμωτρο τους ή το κλουβί μεταφοράς τους.

  • 2 Απριλίου 2011, 21:13 | Κ.ΜΑΝΤΙΝΕΙΟΣ – ΑΓΡΟΤΗΣ

    θεωρώ ότι ο ορισμός «ζώα συντροφιάς» πρέπει να περιλαμβάνει τα ζώα που είναι δίπλα στον άνθρωπο τον βοηθούν και τον συντροφεύουν από την αρχαιόυητα και όχι εκείνα που ζουν σε άγριο περιβάλον και έχουν επιθετική συμπεριφορά προς τον άνθρωπο παρόλο που μερικά είδη εξημερώνωνται.

  • 2 Απριλίου 2011, 19:23 | sandy zouzaneas

    στον ορισμο ζωου συντροφιας πρεπει να συμπεριληφθουν και τα ιπποειδη. επισης, μονο οι εκπαιδευτες ζωων ειναι καταληλοι να χαρακτηρισουν επικινδυνο καποιο ζωο και αυτο μονο μετα απο παρακολουθηση.

  • 2 Απριλίου 2011, 17:39 | ΦΥΛΛΗ

    Εγώ το μόνο που θέλω να πω ,είναι να επιτραπεί η μετακίνιηση κατοίκιδιων με τα ΚΤΕΛ…εννοείται με τα ειδικά »κλουβιά» μεταφοράς ζώων….ξέρω 2 περιπτώσεις ζώων που χάθηκαν μες στο κατακαλόκαιρο..γιατί τα έβαλαν στις αποσκευές!!!σκάσανε!!! ΕΛΕΟΣ δλδ…κλείνω με την ευχή οτι επιτέλους να δούμε κάτι καλό να γίνεται στη χώρα μας…κάτι »ευρωπα’ι’κό»…

  • 2 Απριλίου 2011, 12:50 | Ιωάννης Πολυχρονίου

    άρθρο 1- Στους ορισμούς να περιληφθεί: Σκύλοι βοηθοί και γενικότερα ζώα βοηθοί ΑμεΑ, είναι ζώα που έχουν εκπαιδευτεί ειδικά για να βοηθούν άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) στα οποία περιλαμβάνονται τα τυφλά και με μειωμένη όραση άτομα, τα κωφά και με μειωμένη ακοή άτομα, άτομα με κινητικές αναπηρίες, τα άτομα με νοητική ανεπάρκεια, τα ατόμα που έχουν μετατραυματικό στρες (PTSD – Post Traumatic Stress Disorder), τα άτομα με σοβαρή κατάθλιψη. Ειδικά οι σκύλοι – βοηθοί τυφλών ονομάζονται σκύλοι – οδηγοί τυφλών.

  • Κύριοι,

    Συνημμένο θα βρείτε το σχόλιο στο νόμο για τα αδέσποτα ζώα, όπως τ層ανέβασα» στο μπλογκ μου.

    Είναι μια καλή αρχή η προσπάθειά σας.

    Ευχαριστώ

    Α. Κιάσα

    http://hopedies.pblogs.gr/2011/03/neos-nomos-gia-ta-adespota-kai-ohi-mono-mpla-mpla-mpla.html

  • 2 Απριλίου 2011, 00:53 | Βέργου Αφροδίτη

    Συμφωνώ με τις παραπάνω παρατηρήσεις – επισημάνσεις όσον αφορά τον όρο ευζωία και επικίνδυνο ζώο,στο μόνο που θα διαφωνήσω είναι ότι στις επιτροπές που κρίνουν την επικινδυνότητα των ζώων θα ήταν καλό να συμμετέχουν και κτηνίατροι γιατί ναι μεν δεν υπάρχει υποχρεωτικό μάθημα για την συμπεριφορά των ζώων στην Κτηνιατρική σχολή αλλά δίνεται η δυνατότητα μέσω μαθήματος επιλογής να παρακολουθήσουν οι φοιτητές ανάλογο μάθημα και πέρα από αυτό οι κτηνίατροι έρχονται σε επαφή με τα ζώα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο σε συνθήκες δύσκολες και είναι σε θέση να κρίνουν πότε ένα ζώο είναι επιθετικό και πότε όχι.

  • 1 Απριλίου 2011, 22:21 | Στάθης

    Όλοι εσείς κύριοι Κυβερνώντες που ξαφνικά ενδιαφερθήκατε για τα ζώα διαβάσατε ποτέ για τις παρενέργειες του μικροτσίπ;
    Γνωρίζετε ότι έχει αποδειχθεί πως ευθύνεται για τη δημιουργία όγκων τόσο σε ποντίκια όσο και σε σκύλους;Αν όχι διαβάστε εδώ:
    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/08/AR2007090800997_pf.html
    http://www.wnd.com/?pageId=131533

    Παράλληλα από τη μεγάλη σας αγάπη για τα τετράποδα επιτρέπετε στον Ο.Π.Α.Π να διοργανώνει απο δω κι εμπρός κυνοδρομίες.
    http://eleftheriskepsii.blogspot.com/2011/03/blog-post_8907.html
    Στο βωμό του κέρδους όλα επιτρέπονται, έτσι;

    Αν μη τι άλλο το νομοσχέδιο θεωρεί κάθε ιδιοκτήτη ζώου συντροφιάς εν δυνάμει εγκληματία. Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ξέρουμε πολύ καλά ότι πίσω από το τσιπάρισμα των ζώων κρύβεται το τσιπάρισμα του ΑΝΘΡΩΠΟΥ. Ναι, το ξέρουμε και δε θα σας περάσει!

  • 1 Απριλίου 2011, 22:12 | zeng26

    Η παράγραφος ιγ΄να διατυπωθεί ως εξής:
    Αρμόδια όργανα διαπιστώνουν τις παραβάσεις του παρόντος νόμου και μεριμνούν για την εφαρμογή του νόμου αυτού.

    Στην παρ. ιδ΄ η διατύπωση «Αρμόδιος Φορέας Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση, είναι ο κτηνίατρος» να γίνει:

    Αρμόδιος για την σήμανση και καταγραφή των ζώων συντροφιάς και των κυρίων τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση είναι ο κτηνίατρος.

  • 1 Απριλίου 2011, 21:30 | zeng26

    Στο κεφάλαιο ορισμών:
    Είναι απαραίτητο να ορίσει ο νομοθέτης τι σημαίνει «ζώο», και μάλιστα με αυτό τον τρόπο; Ολοι γνωρίζουν τι είναι ζώο, και η επιστήμη αποφαίνεται οριστικά.Ο νομικός ορισμός δεν έχει νόημα.

    Δευτερον, γιατί τα τσοπανόσκυλα,κυνηγόσκυλα και μάλιστα τα ειδικά σκυλιά της αστυνομίας περιλαμβάνονται στα ζώα συντροφιάς, ενώ δεν είναι;
    Αν θέλετε να ισχύουν και γι αυτά τα «εργαζόμενα» ζώα οι κανόνες προστασίας, ευζωϊας κλπ, προσθέστε το. Ο νόμος δεν πρέπει να περιέχει παραλογισμούς ώστε να γίνεται α[κατα]νόητος!

    Παράξενη επίσης είναι η απόπειρα ορισμών τι είναι τσίρκο και τι είναι βαριετέ! Περιττοί οι ορισμοί, και επικίνδυνοι ως ανακριβείς και περιπτωσικοί.

    Συμφωνώ ότι η διατήρηση σκύλου μονίμως δεμένου είναι απαράδεκτη, και τούτο πρέπει να προστεθεί στους κανόνες ευζωϊας.

  • γ) Δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς: είναι κάθε ζώο που συντηρείται ή προορίζεται να συντηρηθεί από τον άνθρωπο, κυρίως μέσα στην κατοικία του, για λόγους φιλοζωίας ή συντροφιάς και τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και φροντίδα του ιδιοκτήτη του ή κατόχου ή συνοδού ή φύλακα. Ως ζώα συντροφιάς θεωρούνται και οι σκύλοι που χρησιμοποιούνται για το κυνήγι (κυνηγόσκυλα), τη φύλαξη ποιμνίων (ποιμενικοί)τη φύλαξη χώρων και την παροχή βοήθειας και προστασίας ατόμων με ειδικές ανάγκες, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και διάσωσης και οι σκύλοι που χρησιμοποιούνται, από τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας.
    ——

    Σχόλιο: Τίθεται μεγάλο θέμα σε αυτόν τον ορισμό που χαιρόμαστε πολύ να βλέπουμε να περιλαμβάνει κάθε ζώο και μας βρίσκει σύμφωνους στην βάση του. Για να καταλάβετε το θέμα προκύπτει με την συντήρηση εξωτικών ζώων και ζώων συντροφιάς που αυτά τρώνε.
    Για παράδειγμα τι γίνεται με την διατηρηση φιδιών ως ζώα συντροφιάς ή αλλων εξωτικών ζώων που τρέφονται με άλλα ζώα συντροφιάς ( πχ. ποντικάκια , κουνελάκια??? Πως θα προστατευτούν τα δεύτερα απο τα πρώτα? Η διατηρηση εξωτικών ζώων για συντροφιά μας βρίσκει ασύμφωνους γιατι εκτος απο τα ηθικά διλήματα που φέρνει αποτελεί και ένα θέμα μεγάλης κερδοσκοπείας και είναι και αμφίβολη η ίδια η κατάληξη των ζώων.( Τα παίρνουν μικρά ,τα παρατάνε η τα ευθανατίζουν όταν μεγαλώσουν και γίνουν επικύνδυνα και ούτως η άλλως μια μπανιέρα διαμερίσματος η πισίνα δεν είναι χώρος για ενα ανακόντα ή ενα κορκοδειλάκιπχ.

    δ)Αδέσποτο ζώο συντροφιάς: είναι κάθε ζώο συντροφιάς το οποίο, είτε δεν έχει κατοικία, είτε βρίσκεται έξω από τα όρια της κατοικίας του ιδιοκτήτη του ή του ή κατόχου ή συνοδού ή φύλακα και δεν τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και τον έλεγχό τους. Οι κυνηγετικοί και ποιμενικοί σκύλοι, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και διάσωσης, κατά τη διάρκεια του κυνηγιού, της φύλαξης του ποίμνιου, της έρευνας και της διάσωσης, δεν θεωρούνται αδέσποτα ζώα.

    ——
    Σχόλιο: Εξίσου θα θέλαμε να τονιστεί ο ρόλος της γάτας ως κατοικίδιο ζώο συντροφιάς αλλά και αδέσποτο ζώο, ίσης αξίας και προτεραιότητας με τον σκύλο μια και από τον νόμο 3170/2003 ως αδέσποτο έχει αγνοηθεί ενω χιλιάδες πολίτες δαπανούν χρήματα για να περιθέλψουν αδέσποτα γατάκια ως τώρα.

    ε)Επικίνδυνo ζώo συντροφιάς: είναι τo ζώo συντροφιάς που εκδηλώνει απρόκλητα έντονη επιθετική συμπεριφορά προς τον άνθρωπο ή τα άλλα ζώα, καθώς και το ζώο που πάσχει ή είναι φορέας σοβαρού νοσήματος, που μπορεί να μεταδοθεί στον άνθρωπο ή στα άλλα ζώα και δεν θεραπεύεται.

    —-

    Σχόλιο: Διαπιστώσαμε πάρα πολλές περιπτώσεις ελειπΈστατης γνώσης στους ιδιοκτήτες που είχαν ζωο συντροφιάς (και σκύλο και γάτα. Η ελλειψη αυτή σε συνδυασμό με την ψυχοπαθολογική τους ιδιοσυγρασία ( αγχώδης, ανυπόμονοι,χωρις βασικές ικανότητες ψυχικής αντοχής) δημιουργούσαν πολύ αρνητικό κλίμα στο ζώο τους χωρίς να το συνειδητοποιούν καν στο οποιο αυτό αντιδρούσε οντας νευρικό και με καποιες επιθέσεις οι οποίες ήταν εντελώς δυσνόητες για τους ιδιοκτήτες οι οποίοι μη συνειδητοποιωντας τις δικές τους δυσλειτουργίες χαρακτήριζαν επιθετικό το ζώο. Εξίσου η έλλειψη σχετικής παιδειας και η καλλιέργεια <> γύρω απο τα ζωα,οπως διαπιστώσαμε στην προσφατη παρουσια μας με ζωα στην ΔΕΘ ηταν εμφανης , μαμάδες έλεγαν πχ για ανάπηρο φιλικό ζωάκι σε κλουβί στα παιδιά τους, ¨¨α μή το πλησιάζεις δεν βλέπεις πως κάνει???¨ . Εξισου πάρα πολλοί ανθρωποι παρερμήνευαν εντελώς τις εκφράσεις μιας ανάηρης γάτας χαρακτηρίζοντας την επιθετική, ενω ηθελε εμφανέστατα χάδια.
    Η παρερμήνεια ηταν πλήρης και το ίδιο συμβαίνει και στα σκυλιά . Ο κίνδυνος να χαρακτηριστεί λοιπόν επιθετικό ένα ζώο ειναι πολύ μεγάλος και επικύνδυνες συνέπειες για το ζώο. Θα προτειναμε λοιπον την δημιουργία ασφαλιστικών δικλέιδων, πχ να το δει κατάλληλος εκπαιδευτής ζώων πρίν κριθει επιθετικό (μαζί με τον ιδιοκτήτη του).

    Α.Κουλουκούρη για την Μ.Κ.Ο.Psychanimal

  • 1 Απριλίου 2011, 20:49 | ΙΩΑΝΝΑ

    Θεωρώ σημαντικό να διευκρινιστεί εκτενέστερα το άρθρο 1 παράγραφος ζ όσον αφορά τα καταφύγια αδέσποτων ζώων. Καλό είναι να καθορισθεί τι πρέπει αυτή η ειδική εγκατάσταση να περιλαμβάνει και κυρίως ότι θα πρέπει η παραμονή των ζώων εκεί να εναρμονίζεται με την κατάσταση που εσείς περιγράφεται σαν ευζωία!!!!
    Δυστυχώς αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν καταφύγια – ¨άσυλα¨ ζώων όπου οι υπέυθυνοι δήμοι έχουν κυριολεκτικά πετάξει τα αδέσποτα σε άθλιες και εξευτελιστικές για τη χώρα μας συνθήκες!!!

  • 1 Απριλίου 2011, 17:55 | Παπαδοπούλου Πολυξένη

    Μπράβο για το νόμο, τον περιμένει όλη η Ελλάδα ,ειδικά όσους ασχολούμαστε χρόνια με αυτό το πηγάδι δίχως πάτο ,αλλά ιδίως οι νέοι κάτω των 30 ετών .Μπράβο για τα τσίρκο,για τα πόνι κτλ.
    • Ζώο συντροφιάς είναι το άλογο ή όχι; Ξέρω κάποιους που τα άλογά τους τα κακομεταχειρίζονται βασανιστικά .
    • Για τα άγρια ζώα τι προβλέπεται; Μπορούν να έχουν άνθρωποι τέτοιου είδους ζώα τα οποία υποφέρουν από τον τρόπο ζωής που τους επιβάλουν να ζουν ,από τον τρόμο της επαφής με τον άνθρωπο ,αφού δεν είναι εξημερωμένα, όπως φίδια ,μαϊμούδες, εξωτικά πουλιά, σαύρες, χαμστεράκια,σκιουράκια κτλ. Αυτό το ειδεχθές εμπόριο πότε θα σταματήσει;

  • 1 Απριλίου 2011, 17:34 | ΝΝICK

    Πιστεύω πως είναι μια πολύ καλή ευκαιρία, να διατυπωθούν κάποιοι κανόνες που να αφορούν στην διατήρηση όλων των ζωντανών οργανισμών σε αιχμαλωσία. Οι σκύλοι και οι γάτες μπορεί να αποτελούν μεγάλο μέρος
    αυτών των ζωντανών, αλλά δεν είναι τα μοναδικά. Ίσως θα έπρεπε να προστεθούν ορισμοί, που να περιλαμβάνουν τις ιδιαιτερότητες κάθε ζωντανού. Ίσως και ξεχωριστά Άρθρα για κάθε κατηγορία όπως ερπετά, πτηνά, ψάρια κ.λ.π.

    Δεν πιστεύω κάποιος να μου πει ότι ένα ψαράκι, που αργοπεθαίνει σε ένα ποτήρι πίνοντας και αναπνέοντας τα περιττώματά του, (κάτι που έχουμε δει όλοι στα καταστήματα), να έχει λιγότερη ψυχή ή μικρότερη φιλοζωική αξία, από οποιοδήποτε άλλο ζωντανό με μεγαλύτερο μέγεθος ίσως. Η φιλοζωία δεν έχει να κάνει με το μέγεθος ή την ικανότητα του ζωντανού να παραπονεθεί και να ζητήσει τα απαραίτητα για την επιβίωσή του.

    Συγχαρητήρια για το ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας συμμαζέματος και καλή συνέχεια.

  • 1 Απριλίου 2011, 15:45 | Socrates V

    Επικίνδυνα νοσήματα
    Υποθέτω ότι τα » σοβαρά νοσήματα» θα οριστούν μεταγενέστερα με Υ.Α ή Π.Δ. Υπάρχουν νοσήματα όπως το Καλαζάρ στο σκύλο ή η Περιτονίτιδα στη γάτα τα οποία ναι μεν μεταδίδονται, ωστόσο, το ζώο μπορεί να συνεχίσει να ζει κανονικά με την κατάλληλη φροντίδα και φαρμακευτική αγωγή χωρίς να του γίνει ευθανασία.
    Καταφύγια

    Τι προβλέπεται για τα άρρωστα ζώα ή αυτά που πάσχουν από χρόνιες ασθένειες και χρειάζονται συνεχή κτηνιατρική παρακολούθηση; Τι προβλέπεται για τα ανεπιθύμητα ζώα συντροφιάς που καταλήγουν στα καταφύγια;

    Επικίνδυνο ζώο συντροφιάς:

    Οι επιθέσεις σε ζώα ή ανθρώπους συχνά οφείλονται σε εξωτερικούς παράγοντες. Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με διόρθωση συμεπριφοράς και σωστή κοινονικοποίηση. Πλην της σύστασης επιτροπών στις οποίες θα συμμετέχουν κτηνίατροι, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ που ΔΕΝ χρησιμοποιούν ΒΙΑ και εκπρόσωποι φιλοζωικών σωματείων, καλό θα ήταν να προβλέπεται και η επανένταξη/διόρθωση των επιθετικών ζώων ώστε η ευθανασία να περιοσριστεί αποκλειστικά στις πραγματικά ανίατες περιπτώσεις.

  • 1 Απριλίου 2011, 14:32 | Ματθαίος

    Οι κτηνίατροι δεν έχουν καμία εξειδίκευση για να κρίνουν τον χαρακτήρα σκύλων! Τετράωρο μάθημα στο πανεπιστήμιο και μάλιστα όχι υποχρεωτικό αλλά επιλογής, δεν τους δίνει την δυνατότητα να κρίνουν με σωστά κριτήρια!

    Είναι ιατροί! Ξέρουν πολύ καλά το δικό τους επάγγελμα, αλλά μέχρι εκεί…… Παρακαλούμε στην κρίση ενός σκύλου ως επιθετικού να συμμετέχουν ΜΟΝΟ εκπαιδευτές ή/και ειδικοί ψυχολογίας σκύλων και κανείς άλλος… Έχουμε γίνει όλοι «αρμόδιοι» αναρμόδιοι για όλα…..

    Επιπλέον, κανείς δεν μπορεί να κρίνει έναν σκύλο ως «επιθετικό» από ένα και μόνο δάγκωμα, αν δεν εξεταστούν όλες οι παράμετροι…

    π.χ. αυτός που δαγκώθηκε πριν μπορεί να το κακοποίησε! Αυτό δεν μπορεί να το γνωρίζει ο κτηνίατρος που έκρινε την… επίθεση!

    Το «απρόκλητα» λοιπόν μπορεί να το ισχυριστεί όποιος αντιπαθεί τα σκυλιά. Είναι όμως αυτό πάντα αλήθεια???

  • 1 Απριλίου 2011, 12:43 | Κ.Π.

    Για το στ):
    «Μικρό ζώο συντροφιάς: είναι το ζώο, το βάρος του οποίου δεν υπερβαίνει τα έξι (6) κιλά.»
    Ανεβάστε το όριο κιλών, γιατί υπάρχουν και τα υπέρβαρα μικρόσωμα ζώα.
    Ο ένας μου γατάκος είναι 8 κιλά, είναι δυνατόν να θεωρείται μεγάλο ζώο όπως πχ ένα λυκόσκυλο;

  • 31 Μαρτίου 2011, 21:24 | μαρια γκικα

    στον ορο ευζωια θα ηταν καλο να ειναι απολυτα σαφες τι εννοουμε.
    διοτι εκτος απο φαγητο και νερο τα περισσοτερα ζωα εχουν αναγκη κοινωνικοποιησης αρα η μοναξια και η απομονωση επισης θα πρεπει να θεωρειτε μη ευζωια…
    οπως και ο εγκλεισμος σε κλουβες 2χ2 ή το δεσιμο με αλυσιδα.
    δηλαδη κατοχος να μπορει να ειναι καποιος που πολυ απλα μπορει να εχει το ζωο ελευθερο στο κηπο του κ να εχει περιφραξη. το 1/3 των κατοχων δεν εχουν περιφραξη κ τα ζωα ειναι δεμενα χωρις ασκηση και κοινωνικοποιηση.

  • 31 Μαρτίου 2011, 20:20 | Μαρίνα Ντίκα

    Παρακαλώ να διευκρινιστεί εκτενέστερα το άρθρο 1 παράγραφος ε όσον αφορά στα νοσήματα. Ενδεικτικά, αναφέρομαι στη λεϊσμανίωση του σκύλου, η οποία σύμφωνα με τον πρώην καθ/τή, δ/ντής του Εργαστηρίου Παρασιτολογίας και Παρασιτικών Νοσημάτων της Κτηνιατρικής Σχολής ΑΠΘ Σ.Θ. Χαραλαμπίδη (http://users.auth.gr/harala/a8.Leishmaniosis.html), αφενός ΔΕΝ μεταδίδεται η νόσος από το σκύλο στον άνθρωπο, και αφετέρου, είναι ιάσιμο νόσημα στο 85-100% των περιπτώσεων των πασχόντων ζώων.

    Επιπροσθέτως, θα πρότεινα να αντικατασταθεί στο ίδιο άρθρο και παράγραφο, η φράση: «Επικίνδυνo ζώo συντροφιάς: είναι τo ζώo συντροφιάς που εκδηλώνει απρόκλητα έντονη επιθετική συμπεριφορά προς τον άνθρωπο ή τα άλλα ζώα», με την εξής: «Επικίνδυνo ζώo συντροφιάς: είναι τo ζώo συντροφιάς που κατ’ επανάληψη εκδηλώνει απρόκλητα έντονη επιθετική συμπεριφορά προς τον άνθρωπο ή τα άλλα ζώα». Υπάρχουν πολλά περιστατικά όπου από τη μία και μοναδική ίσως «επίθεση» ενός ζώου, που ενδεχομένως να ήταν αποτέλεσμα κακοποίησης αλλά χωρίς μάρτυρες να το αποδείξουν, μίας και το ζώο δεν έχει τη δυνατότητα να υπερασπιστεί τον εαυτό του και να ΜΙΛΗΣΕΙ για να δώσει μία εναλλακτική εκδοχή, έχει περισυλλεχθεί ζώο ως επιθετικό. Αρκεί για αυτό η μαρτυρία ενός ανθρώπου, ο οποίος αντιπαθεί απλά τα ζώα, και με μία υπεύθυνη δήλωση απλά, καταγγέλει το ζώο ως επιθετικό!
    Ακριβώς για τον ίδιο λόγο, θα πρότεινα να διασφαλιστεί ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση περισυλλογής ζώου ως επιθετικό, να απαιτείται αποδεικτικό έγγραφο από δημόσιο νοσοκομείο.

    Τέλος, θα πρότεινα να συμμετέχουν ειδικά στις επιτροπές που κρίνουν την επικινδυνότητα των ζώων, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ζώων και όχι κτηνίατροι, μιας και στο Πρόγραμμα Σπουδών της Κτηνιατρικής Σχολής, δεν υπάρχει μάθημα για τη συμπεριφορά των ζώων, επομένως οι κτηνίατροι είναι αναρμόδιοι να χαρακτηρίζουν ένα ζώο ως επιθετικό!

    Ευχαριστώ

  • 31 Μαρτίου 2011, 17:01 | Μαρία

    Παρακαλώ πολύ να ορίσετε αναλυτικότερα ποιό ζώο θεωρείται «ζώο συντροφιάς». Λογικά ο Νομοθέτης υπονοεί το σκύλο και τη γάτα, όμως «ζώα συντροφιάς» είναι και πολλά άλλα (κουνέλια, χάμστερ, τρωκτικά, πουλιά, ερπετά, ψάρια, άλογα, κτλ).