1. Επιτρέπεται η διατήρηση ζώων σε:
(α) νομίμως λειτουργούντες ζωολογικούς κήπους και εκθέσεις,
(β) ενυδρεία,
(γ) κέντρα περίθαλψης ειδών άγριας πανίδας,
(δ) εκτροφεία θηραμάτων και εκθέσεις ανάπτυξης και προβολής του κτηνοτροφικού και γεωργικού τομέα, που διέπονται από ειδικές διατάξεις,
υπό την προϋπόθεση ότι στους παραπάνω χώρους δεν διεξάγονται παραστάσεις, κάθε είδους, με τη συμμετοχή κάθε είδους ζώου.
2. Από τις παραστάσεις της παρ. 1 εξαιρούνται (α) παραστάσεις ιππικής δεξιοτεχνίας και διεξαγωγής αθλημάτων ιππασίας, που περιλαμβάνουν την υπερπήδηση εμποδίων, την ιππική δεξιοτεχνία και το ιππικό τρίαθλο ή (β) εκθέσεις του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 11 ή (γ) περιπτώσεις κινηματογραφικών ταινιών και γενικότερα οπτικοακουστικού υλικού εκπαιδευτικού προσανατολισμού υπό την προϋπόθεση της μη κακοποίησης του ζώου.
Αρχική Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Άρθρο 15 Διατήρηση ζώων σε ειδικές εγκαταστάσεις
Άρθρο 15 Διατήρηση ζώων σε ειδικές εγκαταστάσεις
- 563 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός – Αντικείμενο
- 845 ΣχόλιαΆρθρο 2 Ορισμοί
- 586 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αρμόδιες αρχές
- 385 ΣχόλιαΆρθρο 4 Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς (ΕΜΖΣ)
- 10.633 ΣχόλιαΆρθρο 5 Υποχρεώσεις ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς
- 4.431 ΣχόλιαΆρθρο 6 Εκτροφή, αναπαραγωγή και εμπορία ζώων συντροφιάς
- 699 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των δήμων
- 241 ΣχόλιαΆρθρο 8 Χρηματοδότηση των δήμων – Πρόγραμμα Άργος
- 449 ΣχόλιαΆρθρο 9 Υιοθεσία αδέσποτων ζώων συντροφιάς
- 597 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μετακίνηση και μεταφορά ζώων συντροφιάς – Εμπόριο σκύλων και γατών
- 202 ΣχόλιαΆρθρο 11 Διοργάνωση εκθέσεων με ζώα συντροφιάς (σκύλοι, γάτες)
- 737 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διατήρηση ζώων συντροφιάς σε κατοικίες
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αποτροπή πρόσβασης αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε απορρίμματα
- 286 ΣχόλιαΆρθρο 14 Απαγόρευση συμμετοχής ζώων σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες
- 61 ΣχόλιαΆρθρο 15 Διατήρηση ζώων σε ειδικές εγκαταστάσεις
- 427 ΣχόλιαΆρθρο 16 Κακοποίηση των ζώων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17 Κατάρτιση και εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και καταπολέμησης ζωονόσων
- 303 ΣχόλιαΆρθρο 18 Αντιμετώπιση λεϊσμανίωσης
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 19 Εκπαίδευση, επιμόρφωση και προαγωγή της φιλοζωίας
- 242 ΣχόλιαΆρθρο 20 Συμπληρωματικές διατάξεις προστασίας των ζώων
- 244 ΣχόλιαΆρθρο 21 Ποινικές κυρώσεις
- 250 ΣχόλιαΆρθρο 22 Διοικητικές κυρώσεις
- 499 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταφύγια
- 136 ΣχόλιαΆρθρο 24 Ίδρυση και λειτουργία περιφραγμένων πάρκων σκύλων
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 25 Σκύλοι βοήθειας και ζώα θεραπείας
- 67 ΣχόλιαΆρθρο 26 Περισυλλογή, ταφή και αποτέφρωση νεκρών ζώων συντροφιάς
- 188 ΣχόλιαΆρθρο 27 Πρόσβαση σε παραλίες
- 141 ΣχόλιαΆρθρο 28 Μητρώο Παραβατών
- 253 ΣχόλιαΆρθρο 29 Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 30 Αρμοδιότητα Συνηγόρου του Πολίτη
- 102 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πιστοποίηση επαγγελματικής επάρκειας εκπαιδευτών σκύλων
- 121 ΣχόλιαΆρθρο 32 Εκπαίδευση Σωμάτων Ασφαλείας
- 2.508 ΣχόλιαΆρθρο 33 Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης
- 116 ΣχόλιαΆρθρο 34 Υπεύθυνος για θέματα ζώων συντροφιάς – Διαδικασία τροποποίησης του Οργανισμού της Εσωτερικής Υπηρεσίας των δήμων
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 35 Βασικοί Δείκτες Απόδοσης
- 272 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αναφορά περιστατικών κακοποίησης ζώων
- 331 ΣχόλιαΆρθρο 37 Επιχορήγηση φιλοζωικών σωματείων και φιλοζωικών οργανώσεων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 38 Αξιολόγηση εφαρμογής
- 808 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 39 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 40 Μεταβατικές διατάξεις
- 130 ΣχόλιαΆρθρο 41 Τελικές και καταργούμενες διατάξεις
- 75 ΣχόλιαΆρθρο 42 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Μαΐου 2021, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Μαΐου 2021, 22:00
Σχετικό Υλικό
σχέδιο νόμου Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης: Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
61 Σχόλια 28322 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Απαγόρευση σε ζωολογικούς κήπους/φυλακές, εκθέσεις κ ενυδρεία! Όχι στα εκτροφεία θηραμάτων και εκθέσεις ανάπτυξης και προβολής του κτηνοτροφικού και γεωργικού τομέα.
Να επιτρέπονται μόνο κέντρα περίθαλψης ειδών άγριας πανίδας, με στόχο την επανένταξή τους στο φυσικό τους περιβάλλον.
Να θεσπιστεί νόμος προστασίας κ για τα υπόλοιπα ζώα, όχι μόνο τα συντροφιάς. Για τα ιπποειδή καθώς κ για τα ζώα παραγωγής.
Στηρίζω τις θέσεις του φιλοζωικού σωματείου «Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας».
Παρ. 1(β):
Αντίθετα με την πλειοψηφία των άγριων ζώων στους ζωολογικούς κήπους, είναι προφανές ότι η αιχμαλωσία των κητωδών, έχει μοναδικό σκοπό την εκτέλεση ακροβατικών επιδείξεων σε στυλ τσίρκου, με μηδενική εκπαιδευτική αξία, και την εκμετάλλευσή τους σε φωτογραφίσεις και προγράμματα κολύμβησης με ανθρώπους.
Ισχυρά επιστημονικά στοιχεία έχουν αποδείξει ότι τα δελφίνια κι οι φάλαινες σε αιχμαλωσία – ανεξάρτητα από το αν έχουν γεννηθεί σε τέτοιες συνθήκες – περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη φυσική τους συμπεριφορά και παρουσιάζουν πλήθος ψυχολογικών διαταραχών.
Σε όλη την Ευρώπη η κοινή γνώμη στρέφεται κατά της μεταχείρισης των δελφινιών και φαλαινών ως πηγών κέρδους και κατά της διατήρησής τους σε αιχμαλωσία με σκοπό τη δημόσια έκθεση και τη συμμετοχή τους σε παραστάσεις. Στην Ελλάδα γιατί κάνουμε τα στραβά μάτια;
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, ζητάμε από το Νομοθέτη να απαγορεύσει την αιχμαλωσία των κητωδών σε ενυδρεία και να σταματήσει επιτέλους την καταφανή εκμετάλλευση.
Άρθρο 15 παράγραφος 1
[..] υπό την προϋπόθεση ότι στους παραπάνω χώρους δεν διεξάγονται παραστάσεις, κάθε είδους, με τη συμμετοχή κάθε είδους ζώου και υπό την προυπόθεση ότι το ζώο μπορεί να ζήσει με τις κλιματικές συνθήκες της χώρας αλλά και ότι η ζωή σε αιχμαλωσία δεν επιδρά ιδιαίτερα αρνητικά στην ευζωία του.
Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
Παρ. 1(β): Αντίθετα με την πλειοψηφία των άγριων ζώων στους ζωολογικούς κήπους, είναι προφανές ότι η αιχμαλωσία των κητωδών, έχει μοναδικό σκοπό την εκτέλεση ακροβατικών επιδείξεων σε στυλ τσίρκου, με μηδενική εκπαιδευτική αξία, και την εκμετάλλευσή τους σε φωτογραφίσεις και προγράμματα κολύμβησης με ανθρώπους. Ισχυρά επιστημονικά στοιχεία έχουν αποδείξει ότι τα δελφίνια κι οι φάλαινες σε αιχμαλωσία – ανεξάρτητα από το αν έχουν γεννηθεί σε τέτοιες συνθήκες – περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη φυσική τους συμπεριφορά και παρουσιάζουν πλήθος ψυχολογικών διαταραχών. Σε όλη την Ευρώπη η κοινή γνώμη στρέφεται κατά της μεταχείρισης των δελφινιών και φαλαινών ως πηγών κέρδους και κατά της διατήρησής τους σε αιχμαλωσία με σκοπό τη δημόσια έκθεση και τη συμμετοχή τους σε παραστάσεις. Στην Ελλάδα γιατί κάνουμε τα στραβά μάτια; Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, ζητάμε από το Νομοθέτη να απαγορεύσει την αιχμαλωσία των κητωδών σε ενυδρεία και να σταματήσει επιτέλους την καταφανή εκμετάλλευση
ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ 15
Αν θελετε να υπαρχουν ζωωολογικοι κηποι εκθεσεις και ενυδρεια, θα ηταν καλο να αναφερετε από ποιον εποπτευονται αυτοι οι χωροι. Το παραδειγμα του περιφημου Αττικου Παρκου με τα τοσα ζωα να πεθαινουν από πεινα, με δημοσιευματα από το 2015 μεχρι προσφατα τον φλεβαρη 2020 εγειρει ερωτηματα για τη λειτουργια αυτων των επιχειρησεων αλλα και για τη χρησιμοτητα τους. Τον Μαρτιο του 2020 η Περιφέρεια Αττικής ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας του τμήματος των θαλασσίων θηλαστικών του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου. Η αναφορα των αιρετων της περιφερειας αναφερουν τα εξης: «α) να οριστεί ένα πρόσωπο ως εγγυητής για την φροντίδα των ζώων, β) να φύγουν από την επιχείρηση όποιες υποδομές παραπέμπουν σε παραστάσεις (π.χ. κερκίδες), γ) να σφραγιστεί η επιχείρηση»
Η λυση είναι να σφραγιστει ΚΑΘΕ ΤΕΤΟΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ. Αντ αυτου, όπως εξέδωσε η «Αττικό Ζωολογικό Πάρκο» εχει προσφύγει κατά της απόφασης της Περιφέρειας Αττικής που ανακαλεί την άδεια λειτουργίας των εγκαταστάσεων για τα δελφίνια.
Η αναφορα στο Αττικο Παρκο χρησιμοποιηθηκε ως παραδειγμα που εγειρει αποριες. Γιατι η Πολιτεια δεν παιρνει ριζικες αποφασεις για τετοια θεαματα κι επιχειρησεις? Κι αν δεν θελει να σφραγισει τετοιες επιχειρησεις τοτε, γιατι δεν φροντιζει για τη σωστη λειτουργια τους και για την ευζωια των ζωων που αδικοχανονται???
ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Η Θέση μας ήταν πάντα σαφής και ξεκάθαρη υπέρ της ευζωίας και προστασίας των αδέσποτων ζώων και υπέρ ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διαχείρισής τους. Αυτό ήταν ανέκαθεν αρμοδιότητα της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και έτσι έπρεπε να παραμείνει, τόσο για την πολύχρονη εμπειρία διαχείρισης του θέματος των ζώων συντροφιάς όσο και για την τεχνογνωσία. Έχουμε ήδη εκφράσει την πλήρη αντίθεσή μας και έχουμε συνταχθεί με τους επιστημονικούς φορείς (Πανελλήνια Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων, Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων, Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο, κτηνιατρικές σχολές, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο) ως προς τη μεταφορά μέρους ή όλης της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας σε ένα αναρμόδιο υπουργείο , το υπουργείο Εσωτερικών. Εκτιμώ ότι η χώρα μας δεν έχει κανένα λόγο να αντιτάσσεται ή να διαφοροποιείται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τον Παγκόσμιο Οργανισμό για την Υγεία των Ζώων και την αντίστοιχη Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.
Όσον αφορά στο σχέδιο νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση, δεν θα αναφερθώ στις θετικές διατάξεις για την προστασία των ζώων και ειδικά των αδέσποτων , με τις οποίες αλίμονο συμφωνούμε όλοι . Ωστόσο, είμαι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε μετατροπή του άρθρου 9 του Ν4039/12 , το οποίο διασφάλιζε την ευζωία των ζώων μέσω των δημόσιων φορέων, υπεύθυνα και συστηματικά, με την εποπτεία των υπηρεσιών τους. Η ανάθεση της διαχείρισης αδέσποτων ζώων σε ΜΚΟ και σωματεία και η παραμονή τους σε παράνομα ιδιωτικά καταφύγια, μόνο διαυγής και υπεύθυνη δεν είναι και παράλληλα ανοίγει παράθυρο στην παράνομη εκτροφή, διακίνηση και εμπορία των ζώων. Είναι απορίας άξια και αδιανόητη η διευκόλυνση της κερδοσκοπίας, μέσω της πρόφασης των – τιμολογημένων διαδικτυακών – υιοθεσιών των ζώων και εν συνεχεία της εξαφάνισης τους σε άλλες χώρες, οι οποίες ήδη έχουν προβλήματα με αδέσποτα ζώα και προβαίνουν σε ευθανασίες. Είναι αντιφατικό και οξύμωρο, τη στιγμή που η Ελλάδα θα έπρεπε να εναρμονίζει τη νομοθεσία της με την ευρωπαϊκή, να εκδίδει εφαρμοστικά μέτρα των νέων Ευρωπαϊκών Κανονισμών για την Υγεία των Ζώων (Καν. ΕΕ αριθ. 2016/429, 2019/2035) ώστε να ξεκαθαρίζονται όλα τα ζητήματα σχετικά με τις εμπορικού και μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς (εγκαταστάσεις, πιστοποιητικά κλπ), η αρμοδιότητα μετακινείται ξεκάρφωτη σε διοικητικό υπουργείο όπου όλοι γνωρίζουμε ότι μέχρι να οργανωθεί και να λειτουργήσει (εάν λειτουργήσει) θα χαθεί πολύτιμος χρόνος σε βάρος της προστασίας των ζώων και υπέρ του μαύρου εμπορίου εν γένει των ζώων συντροφιάς και της εκμετάλλευσης των αδεσπότων σκύλων και γατών.
ΠΡΟΕΔΟΣ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ορνιθολογίας (Π.Ο.Ο.)
.Αν είναι δυνατόν…το Νομοσχέδιο είναι ακόμα στην διαβούλευση και οι επιτήδειοι παίρνουν παράνομα TRACES και κάνουν παράνομες υιοθεσίες , που να ψηφιστεί κι’όλας..
ΟΧΙ στο Νομοσχέδιο που εξυπηρετεί τους εκμεταλλευτές των αδέσποτων..
Συμφωνώ με τις θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Ζώων
Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.
Άρθρα 15 Στην Παρ.2 α να προστεθούν και οι εκθέσεις ιπποειδών που έχουν σαν σκοπό την διατήρηση και διάσωση τοπικών φυλών ίππων»
Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
Παρ. 1(β): Αντίθετα με την πλειοψηφία των άγριων ζώων στους ζωολογικούς κήπους, είναι προφανές ότι η αιχμαλωσία των κητωδών, έχει μοναδικό σκοπό την εκτέλεση ακροβατικών επιδείξεων σε στυλ τσίρκου, με μηδενική εκπαιδευτική αξία, και την εκμετάλλευσή τους σε φωτογραφίσεις και προγράμματα κολύμβησης με ανθρώπους. Ισχυρά επιστημονικά στοιχεία έχουν αποδείξει ότι τα δελφίνια κι οι φάλαινες σε αιχμαλωσία – ανεξάρτητα από το αν έχουν γεννηθεί σε τέτοιες συνθήκες – περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη φυσική τους συμπεριφορά και παρουσιάζουν πλήθος ψυχολογικών διαταραχών. Σε όλη την Ευρώπη η κοινή γνώμη στρέφεται κατά της μεταχείρισης των δελφινιών και φαλαινών ως πηγών κέρδους και κατά της διατήρησής τους σε αιχμαλωσία με σκοπό τη δημόσια έκθεση και τη συμμετοχή τους σε παραστάσεις. Στην Ελλάδα γιατί κάνουμε τα στραβά μάτια; Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, ζητάμε από το Νομοθέτη να απαγορεύσει την αιχμαλωσία των κητωδών σε ενυδρεία και να σταματήσει επιτέλους την καταφανή εκμετάλλευση.