Άρθρο 37

Άρθρο 37

Παροχή άδειας σε ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ για τη διαχείριση ΟΕΕ της ΕΕ ή/και την εμπορική προώθηση ΟΕΕ που διαχειρίζεται στην ΕΕ κατά τα άρθρα 38 ή 39

(άρθρο 37 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ)

 

1. ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που προτίθεται να διαχειρίζεται ΟΕΕ της ΕΕ ή να προωθεί εμπορικώς ΟΕΕ στην Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με τα άρθρα 38 ή 39, πρέπει να έχει προηγουμένως λάβει άδεια λειτουργίας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, εφόσον κράτος μέλος αναφοράς είναι η Ελλάδα.

2. Α.Η Ελλάδα είναι κράτος μέλος αναφοράς ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ στις εξής περιπτώσεις:

α) Εάν ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ προτίθεται να διαχειρισθεί έναν ή περισσότερους ΟΕΕ εγκατεστημένους στην Ελλάδα και δεν προτίθεται να προωθήσει εμπορικά κανέναν ΟΕΕ σύμφωνα με τα άρθρα 39 ή 40 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αρμόδια  για τη διαδικασία χορήγησης άδειας και για την εποπτεία του ΔΟΕΕ είναι η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

β) Εάν ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ προτίθεται να διαχειρισθεί περισσοτέρους του ενός ΟΕΕ της ΕΕ εγκατεστημένους σε διαφορετικά κράτη μέλη, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, και δεν προτίθεται να προωθήσει εμπορικά κανέναν ΟΕΕ σύμφωνα με τα άρθρα 38 ή 39 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εφόσον:

i) στην Ελλάδα είναι εγκατεστημένοι οι περισσότεροι ΟΕΕ που προτίθεται να διαχειρισθεί ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ, ή

ii) στην Ελλάδα πραγματοποιείται η διαχείριση του μεγαλύτερου μέρους των περιουσιακών στοιχείων.

γ) Εάν ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά μόνον έναν ΟΕΕ της ΕΕ σε ένα μόνο κράτος μέλος:

i) προκειμένου περί ΟΕΕ που έχει λάβει άδεια λειτουργίας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή η Ελλάδα είναι το κράτος μέλος στο οποίο ο ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά τον ΟΕΕ·

ii)  προκειμένου περί ΟΕΕ που δεν έχει λάβει άδεια λειτουργίας από την Eπιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή δεν έχει καταχωρηθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, εφόσον η Ελλάδα είναι το κράτος μέλος στο οποίο ο ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά τον ΟΕΕ.

δ) Εάν ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά μόνον έναν ΟΕΕ εκτός ΕΕ και μόνο στην Ελλάδα.

ε) Εάν ΔΟΕΕ ο εκτός ΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά έναν μόνον ΟΕΕ της ΕΕ αλλά σε διάφορα/περισσότερα κράτη μέλη, και:

i) ο ΟΕΕ έχει λάβει άδεια λειτουργίας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή έχει  καταχωρηθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή η Ελλάδα είναι ένα από τα κράτη μέλη στα οποία ο ΔΟΕΕ προτίθεται να αναπτύξει ουσιαστική εμπορική προώθηση, ή

ii) ο ΟΕΕ δεν έχει λάβει άδεια λειτουργίας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή δεν έχει καταχωρηθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, αλλά η Ελλάδα είναι ένα από τα κράτη μέλη στα οποία ο ΔΟΕΕ προτίθεται να αναπτύξει ουσιαστική εμπορική προώθηση.

στ) Εάν ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά μόνον έναν ΟΕΕ εκτός ΕΕ σε περισσότερα κράτη μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

ζ) Εάν ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά περισσότερους ΟΕΕ της ΕΕ στην Ευρωπαϊκή Ένωση:

i) στο βαθμό που οι εν λόγω ΟΕΕ έχουν όλοι λάβει άδεια λειτουργίας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή έχουν καταχωρηθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή η Ελλάδα είναι το κράτος μέλος στο οποίο ο ΔΟΕΕ προτίθεται να αναπτύξει ουσιαστική εμπορική προώθηση για τους περισσότερους από αυτούς τους ΟΕΕ,

ii) στο βαθμό που οι εν λόγω ΟΕΕ δεν έχουν όλοι λάβει άδεια λειτουργίας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή δεν έχουν καταχωρηθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, αλλά η Ελλάδα είναι το κράτος μέλος στο οποίο ο ΔΟΕΕ προτίθεται να αναπτύξει ουσιαστική εμπορική προώθηση για τους περισσότερους από αυτούς τους ΟΕΕ.

η) Εάν ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά περισσότερους ΟΕΕ της ΕΕ και ΟΕΕ εκτός ΕΕ ή περισσότερους ΟΕΕ εκτός ΕΕ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν η Ελλάδα είναι το κράτος μέλος στο οποίο προτίθεται να αναπτύξει ουσιαστική εμπορική προώθηση για τους περισσότερους από αυτούς τους ΟΕΕ.

 

Β. α) Σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπονται στις περιπτώσεις Α. β), γ) υποπερίπτωση i), ε), στ) και ζ) υποπερίπτωση i), είναι δυνατόν να προκύπτουν πλείονα κράτη μέλη αναφοράς μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Στις περιπτώσεις αυτές, ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που προτίθεται να διαχειρισθεί ΟΕΕ της ΕΕ χωρίς εμπορική προώθηση αυτών ή και να προωθήσει εμπορικά ΟΕΕ που τελούν υπό τη διαχείρισή του στην Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με τα άρθρα 38 ή 39, υποβάλει αίτηση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, καθώς και στις αρμόδιες αρχές όλων των κρατών μελών που είναι υποψήφια κράτη μέλη αναφοράς, σύμφωνα με τα κριτήρια των εν λόγω περιπτώσεων, για να καθορίσουν το κράτος μέλος αναφοράς του. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και οι αρμόδιες εποπτικές αρχές των λοιπών κρατών μελών διαβουλεύονται και αποφασίζουν από κοινού εντός ενός (1) μηνός ποιο θα είναι το κράτος μέλος αναφοράς για αυτόν τον ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ. Εφόσον ορισθεί ως κράτος μέλος αναφοράς η Ελλάδα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει σχετικώς χωρίς υπαίτια βραδύτητα τον ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ.

β) Αν ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ δεν ενημερωθεί δεόντως για την απόφαση που λαμβάνουν οι αρμόδιες εποπτικές αρχές κατά τα προβλεπόμενα στην περίπτωση Β.α) εντός επτά (7) ημερών από την ημερομηνία λήψης της απόφασης ή εάν οι αρμόδιες εποπτικές αρχές δεν έχουν λάβει την απόφαση εντός της ως άνω περιόδου του ενός (1) μηνός, μπορεί ο ίδιος να επιλέξει την Ελλάδα ή άλλο κράτος ως το κράτος μέλος αναφοράς του, βασιζόμενος στα ανωτέρω κριτήρια.

γ) Ο ΔΟΕΕ πρέπει να μπορεί να αποδεικνύει την πρόθεσή του να αναπτύξει ουσιαστική εμπορική προώθηση σε οποιοδήποτε κράτος μέλος έχει επιλέξει γνωστοποιώντας τη στρατηγική που θα ακολουθήσει για την εμπορική προώθηση στις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους που έχει επιλέξει.  Εφόσον το εν λόγω κράτος μέλος είναι η Ελλάδα, η παραπάνω γνωστοποίηση γίνεται στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

 

3. Ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που λαμβάνει άδεια κατά την παράγραφο 1 συμμορφώνεται προς τον παρόντα νόμο, με την εξαίρεση του Κεφαλαίου ΣΤ. Εφόσον και στο βαθμό που η συμμόρφωση προς διάταξη του νόμου δεν συμβιβάζεται με τη συμμόρφωση προς το δίκαιο το οποίο διέπει τον ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ ή και τον ΟΕΕ εκτός ΕΕ που προωθείται εμπορικά στην Ελλάδα, ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ δεν έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τον παρόντα νόμο, εάν μπορεί να αποδείξει ότι:

α) οι διατάξεις του παρόντος νόμου είναι αντίθετες προς υποχρεωτική διάταξη του δικαίου που διέπει τον ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ ή και, κατά περίπτωση, τον ΟΕΕ εκτός ΕΕ που προωθείται εμπορικά στην Ελλάδα·

β) το δίκαιο που διέπει τον ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ ή και τον ΟΕΕ εκτός ΕΕ περιέχει ισοδύναμο κανόνα, που έχει τον ίδιο ρυθμιστικό σκοπό και περιεχόμενο παρέχοντας το ίδιο επίπεδο προστασίας στους επενδυτές του σχετικού ΟΕΕ· και

γ) ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ ή και ο ΟΕΕ εκτός ΕΕ συμμορφώνεται προς τον ισοδύναμο κανόνα που αναφέρεται στην περίπτωση β).

 

4. Ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που λαμβάνει άδεια κατά την παράγραφο 1 πρέπει να έχει νόμιμο εκπρόσωπο εγκατεστημένο στην Ελλάδα. Ο νόμιμος εκπρόσωπος είναι το σημείο επαφής του ΔΟΕΕ στην Ελλάδα και οιαδήποτε επίσημη αλληλογραφία μεταξύ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και του ΔΟΕΕ και μεταξύ των επενδυτών της ΕΕ του σχετικού ΟΕΕ και του ΔΟΕΕ, όπως ορίζεται στον παρόντα νόμο, διενεργείται μέσω αυτού του νόμιμου εκπροσώπου. Ο νόμιμος εκπρόσωπος ασκεί τη λειτουργία κανονιστικής συμμόρφωσης σχετικά με τη διαχείριση και την εμπορική προώθηση δραστηριοτήτων που επιτελούνται από τον ΔΟΕΕ δυνάμει του παρόντος νόμου από κοινού με τον ΔΟΕΕ.

 

5.Α. Ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που προτίθεται να διαχειρισθεί ΟΕΕ εγκατεστημένο στην Ελλάδα χωρίς εμπορική προώθηση αυτού ή και να προωθήσει εμπορικά ΟΕΕ που τελούν υπό τη διαχείρισή του στην Ελλάδα σύμφωνα με τα άρθρα 38 ή 39 πρέπει να λάβει σχετική άδεια λειτουργίας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, κατόπιν σχετικής αιτήσεως που υποβάλλει ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ. Για τη χορήγηση της άδειας, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κρίνει, αρχικώς, κατά πόσον ο ορισμός από τον ΔΟΕΕ της Ελλάδας ως κράτους μέλους αναφοράς είναι σύμφωνη με τα κριτήρια της παραγράφου 2.

 

Β. Εάν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κρίνει ότι δεν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, απορρίπτει την αίτηση χορήγησης άδειας του ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ με αιτιολογημένη απόφαση. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δικαιούται, ιδίως σε περιπτώσεις αμφιβολίας, πριν εκδώσει την απόφασή της, να ζητήσει τη γνώμη της ΕΑΚΑΑ, κρίνει δε οριστικώς αφού τη λάβει.

 

Γ. Εάν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κρίνει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2, ανακοινώνει το γεγονός αυτό στην ΕΑΚΑΑ και ζητεί από αυτή τη γνώμη της. Στην εν λόγω γνωστοποίηση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στην ΕΑΚΑΑ περιλαμβάνεται και η αιτιολόγηση από τον ΔΟΕΕ για τον ορισμό της Ελλάδος ως κράτους μέλους αναφοράς, καθώς και πληροφορίες ως προς τη στρατηγική του ΔΟΕΕ για την εμπορική προώθηση των ΟΕΕ. Αν η γνώμη της ΕΑΚΑΑ είναι αρνητική, επειδή θεωρεί ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δύναται να παραθέσει τους λόγους για τους οποίους κρίνει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2, αντικρούοντας την αιτιολογία της ΕΑΚΑΑ και να ανακοινώσει στην τελευταία ότι προτίθεται να χορηγήσει άδεια λειτουργίας στον ΔΟΕΕ. Εφόσον ο ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικώς ΟΕΕ σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ανακοινώνει τις θέσεις της για την πλήρωση των προϋποθέσεων της παραγράφου 2 τόσο στις αρμόδιες εποπτικές αρχές των κρατών μελών, στα οποία ο ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικώς μερίδια ή μετοχές ΟΕΕ, όσο και τις αρμόδιες εποπτικές αρχές των κρατών μελών καταγωγής των ΟΕΕ.

 

6. Με την επιφύλαξη των προηγουμένων παραγράφων, καθώς και της παραγράφου 7, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς χορηγεί άδεια λειτουργίας μόνον εφόσον πληρούνται και οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) η Ελλάδα έχει υποδειχθεί από τον ΔΟΕΕ ως κράτος μέλος αναφοράς σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου 2 και τη στρατηγική εμπορικής προώθησης που έχει ανακοινωθεί, και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει εφαρμόσει τη διαδικασία της παραγράφου 5·

β) ο ΔΟΕΕ έχει ορίσει νόμιμο εκπρόσωπο εγκατεστημένο στην Ελλάδα·

γ) ο νόμιμος εκπρόσωπος, από κοινού με τον ίδιο ΔΟΕΕ, είναι υπεύθυνος επικοινωνίας του ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ με τους επενδυτές του σχετικού ΟΕΕ, με την ΕΑΚΑΑ και με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς όσον αφορά τις δραστηριότητες τις οποίες ο ΔΟΕΕ έχει λάβει άδεια να ασκεί στην Ελλάδα και διαθέτει, κατ’ ελάχιστον, επαρκή οργάνωση και υποδομή για την άσκηση της λειτουργίας της κανονιστικής συμμόρφωσης σύμφωνα με τον παρόντα νόμο·

δ) υπάρχουν κατάλληλες συμφωνίες συνεργασίας μεταξύ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, των αρμόδιων εποπτικών αρχών του κράτους μέλους καταγωγής του σχετικού ΟΕΕ της ΕΕ και των εποπτικών αρχών της τρίτης χώρας, όπου είναι εγκατεστημένος ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ, ώστε να εξασφαλίζεται τουλάχιστον αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών που να επιτρέπει στις αντίστοιχες αρμόδιες αρχές να εκτελούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με τον παρόντα νόμο. Όταν η αρμόδια αρχή ΟΕΕ της ΕΕ δεν συνάπτει τις απαιτούμενες συμφωνίες συνεργασίας μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να φέρει το θέμα ενώπιον της ΕΑΚΑΑ.

ε) η τρίτη χώρα, όπου είναι εγκατεστημένος ο ΟΕΕ εκτός ΕΕ δεν έχει περιληφθεί στις μη συνεργάσιμες χώρες και εδάφη από την Ειδική Ομάδα Χρηματοοικονομικής Δράσης·

στ) η τρίτη χώρα, όπου είναι εγκατεστημένος ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ, έχει υπογράψει συμφωνία με την Ελλάδα, η οποία είναι απολύτως σύμφωνη με τα πρότυπα που ορίζονται στο άρθρο 26 του υποδείγματος φορολογικής σύμβασης του ΟΟΣΑ σχετικά με το εισόδημα και το κεφάλαιο και εξασφαλίζει αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών σε φορολογικά θέματα, περιλαμβανομένων τυχόν πολυμερών φορολογικών συμφωνιών·

ζ) η αποτελεσματική άσκηση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και άλλες αρμόδιες εποπτικές αρχές κρατών μελών των εποπτικών λειτουργιών τους δυνάμει του παρόντος νόμου, της εθνικής νομοθεσίας των οικείων κρατών μελών προς εναρμόνιση με την Οδηγία 2011/66/ΕΕ, καθώς και των άμεσης εφαρμογής διατάξεων των εκτελεστικών πράξεων αυτής, δεν κωλύεται από τις νομοθετικές, κανονιστικές ή διοικητικές διατάξεις τρίτης χώρας, οι οποίες διέπουν τον ΔΟΕΕ, ή από περιορισμούς που επιβάλλουν οι εποπτικές αρχές τρίτης χώρας ως προς την εξουσία και αρμοδιότητα εποπτείας και διερεύνησης.

 

7. Εφόσον περιέλθει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς οποιαδήποτε γνωστοποίηση για ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ, που έχει λάβει άδεια λειτουργίας ή βρίσκεται υπό καθεστώς αδειοδότησης από εποπτική αρχή άλλου κράτους μέλους, ως κράτους μέλους αναφοράς, και προτίθεται αυτός ο ΔΟΕΕ να προωθήσει εμπορικώς στην Ελλάδα ΟΕΕ, εάν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς διαφωνεί με την εκτίμηση που έχει γίνει από την αρμόδια εποπτική αρχή κράτους μέλους αναφοράς όσον αφορά την εφαρμογή των περιπτώσεων α) έως ε) και ζ) της παραγράφου 6, μπορεί να φέρει το θέμα ενώπιον της ΕΑΚΑΑ.

 

8.Α. Η άδεια λειτουργίας χορηγείται  από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β, που εφαρμόζονται αναλόγως, υπό τις παρακάτω πρόσθετες προϋποθέσεις:

α) Οι πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 7 συμπληρώνονται από:

i) αιτιολόγηση από τον ΔΟΕΕ της εκτίμησής του ως προς την Ελλάδα ως κράτος μέλος αναφοράς σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, καθώς και πληροφορίες για τη στρατηγική εμπορικής προώθησης,

ii) κατάλογο των διατάξεων του παρόντος νόμου, προς τις οποίες ο ΔΟΕΕ δεν δύναται να συμμορφώνεται, επειδή, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2, η συμμόρφωση δεν είναι δυνατή λόγω διατάξεων αναγκαστικού δικαίου του δικαίου που διέπει τον ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ ή/και, κατά περίπτωση, τον ΟΕΕ εκτός ΕΕ που προωθείται εμπορικά στην Ελλάδα,

iii) γραπτά αποδεικτικά στοιχεία βάσει των ρυθμιστικών τεχνικών προτύπων που έχει επεξεργαστεί και διαμορφώσει η ΕΑΚΑΑ, σύμφωνα με τα οποία οι σχετικές διατάξεις της τρίτης χώρας περιλαμβάνουν κανόνες ισοδύναμους προς τις διατάξεις με τις οποίες δεν επέρχεται συμμόρφωση, επιδιώκουν τον ίδιο ρυθμιστικό σκοπό και παρέχουν το ίδιο επίπεδο προστασίας στους επενδυτές του ΟΕΕ και επιπλέον, ο ΔΟΕΕ συμμορφώνεται προς αυτές τις ισοδύναμες διατάξεις. Τα εν λόγω γραπτά αποδεικτικά στοιχεία συνοδεύονται από νομική γνωμοδότηση που βεβαιώνει την ύπαρξη των σχετικών μη συμβατών διατάξεων στο δίκαιο της τρίτης χώρας και περιγράφει το ρυθμιστικό σκοπό και το αντικείμενο της προστασίας των επενδυτών που αυτές επιδιώκουν, και

iv) το όνομα του νόμιμου εκπροσώπου του ΔΟΕΕ και τον τόπο όπου αυτός είναι εγκατεστημένος.

β) Οι πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 7 μπορούν να περιορίζονται στον ΟΕΕ της ΕΕ που προτίθεται να διαχειρισθεί ο ΔΟΕΕ, και, κατά περίπτωση, σε εκείνους τους ΟΕΕ που διαχειρίζεται ο ΔΟΕΕ τους οποίους αυτός προτίθεται να προωθήσει εμπορικά στην Ελλάδα με διαβατήριο·

γ) η περίπτωση α) της παραγράφου 1 του άρθρου 8 δεν θίγει την παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου·

δ) το στοιχείο ε) της παραγράφου 1 του άρθρου 8 δεν ισχύει·

ε) το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 8 νοείται ότι συμπεριλαμβάνει αναφορά στις «πληροφορίες που αναφέρονται στην περίπτωση α) της παραγράφου 8 του άρθρου 37».

 

Β. Όταν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ως αρμόδια αρχή κράτους μέλους υποδοχής, διαφωνεί με την άδεια που χορηγείται από την αρμόδια εποπτική αρχή άλλου κράτους ως προς ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που πρόκειται να διαχειριστεί ΟΕΕ εγκατεστημένους στην Ελλάδα ή και να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα προωθώντας εμπορικώς ΟΕΕ της ΕΕ, δύναται να φέρει το θέμα ενώπιον της ΕΑΚΑΑ.

 

9.Α. Σε περίπτωση που η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς θεωρεί ότι ο ΔΟΕΕ βασίζεται στην παράγραφο 3 για να εξαιρεθεί από τη συμμόρφωση προς ορισμένες διατάξεις του παρόντος νόμου, ενημερώνει σχετικά, χωρίς υπαίτια βραδύτητα, την ΕΑΚΑΑ, στηρίζοντας αυτήν την εκτίμηση στις πληροφορίες που παρέχονται από τον ΔΟΕΕ σύμφωνα με τις υποπεριπτώσεις ii) και iii) της περίπτωσης α) της παραγράφου 8, και ζητεί τη γνώμη της ΕΑΚΑΑ σχετικώς.

Η κατά την παράγραφο 8 προθεσμία για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας στον ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναστέλλεται για χρονικό διάστημα έως ενός (1) μηνός, έως ότου σταλεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς η γνώμη της ΕΑΚΑΑ ως προς την εφαρμογή της εξαίρεσης για συμμόρφωση προς τον παρόντα νόμο που απορρέει από το ασυμβίβαστο σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου 3.

Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς λαμβάνει υπόψη της και αξιολογεί τη γνώμη, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων της ΕΑΚΑΑ ως προς το κατά πόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για τέτοια εξαίρεση βάσει των πληροφοριών που παρέχει ο ΔΟΕΕ σύμφωνα με τις υποπεριπτώσεις ii) και iii) της περίπτωσης α) της παραγράφου 8 και των ρυθμιστικών τεχνικών προτύπων για την ισοδυναμία και της ανάγκης διαμόρφωσης κοινής ευρωπαϊκής εποπτικής νοοτροπίας και συνεκτικών εποπτικών πρακτικών.

 

Εάν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κρίνει ότι πρέπει να χορηγηθεί άδεια σε αντίθεση προς τη γνώμη της ΕΑΚΑΑ, ενημερώνει σχετικά την ΕΑΚΑΑ αναφέροντας τους λόγους της απόκλισης. Στην περίπτωση αυτή, εφόσον ο ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά μερίδια ή μετοχές του ΟΕΕ που διαχειρίζεται σε κράτη μέλη διαφορετικά από την Ελλάδα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει επίσης τις αρμόδιες αρχές των εν λόγω κρατών μελών, αναφέροντας τους λόγους για τους οποίους αποκλίνει από τη γνώμη της ΕΑΚΑΑ.

Β. Όταν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ως εποπτική αρχή κράτους μέλους υποδοχής διαφωνεί με την εκτίμηση που έχει γίνει όσον αφορά την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου από την αρμόδια εποπτική αρχή άλλου κράτους μέλους προκειμένου περί ΔΟΕΕ που προτίθεται να προωθήσει εμπορικά μερίδια ή μετοχές του ΟΕΕ που διαχειρίζεται στην Ελλάδα, δύναται να φέρει το θέμα ενώπιον της ΕΑΚΑΑ.

 

10. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει χωρίς υπαίτια βραδύτητα την ΕΑΚΑΑ ως προς τη χορήγηση άδειας λειτουργίας και την έκβαση της αρχικής διεργασίας χορήγησης άδειας, ως προς οποιεσδήποτε αλλαγές στην αδειοδότηση του ΔΟΕΕ και οποιαδήποτε ανάκληση της άδειας. Επίσης ενημερώνει την ΕΑΚΑΑ ως προς τις αιτήσεις χορήγησης άδειας που απορρίπτει, παρέχοντας στοιχεία για τον ΔΟΕΕ που ζητεί την άδεια και τους λόγους της απόρριψης. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τηρεί τη δέουσα εχεμύθεια ως προς τις πληροφορίες που λαμβάνει από το κεντρικό μητρώο της ΕΑΚΑΑ.

 

11. Ο καθορισμός της Ελλάδας ως κράτους μέλους αναφοράς δεν επηρεάζεται από την περαιτέρω επιχειρηματική δραστηριότητα του ΔΟΕΕ στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο εάν ο ΔΟΕΕ μεταβάλλει τη στρατηγική που ακολουθεί στην εμπορική προώθηση εντός δύο (2) ετών από την αρχική χορήγηση άδειας λειτουργίας και η μεταβολή αυτή θα επηρέαζε τον καθορισμό της Ελλάδας ως κράτους μέλους αναφοράς, εάν η μεταβληθείσα στρατηγική εμπορικής προώθησης ήταν η αρχική στρατηγική εμπορικής προώθησης, ο ΔΟΕΕ κοινοποιεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την αλλαγή αυτή πριν την εκτέλεση και υποδεικνύει το κράτος μέλος αναφοράς του σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου 2 και βάσει της νέας στρατηγικής.

Ο ΔΟΕΕ θα αιτιολογήσει την εκτίμησή του γνωστοποιώντας στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τη νέα στρατηγική εμπορικής προώθησης. Ταυτόχρονα ο ΔΟΕΕ θα παράσχει πληροφορίες σχετικά με το ποιος θα είναι ο νόμιμος εκπρόσωπός του μετά την αλλαγή, συμπεριλαμβάνοντας το όνομά του και τον τόπο όπου είναι εγκατεστημένος. Ο νόμιμος εκπρόσωπος πρέπει να είναι εγκατεστημένος στο νέο κράτος μέλος αναφοράς.

Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, όταν η Ελλάδα είναι αρχικό κράτος μέλος αναφοράς, εκτιμά κατά πόσο ο καθορισμός του ΔΟΕΕ σύμφωνα με όλα τα ανωτέρω είναι σωστός και γνωστοποιεί στην ΕΑΚΑΑ την αξιολόγησή της, προκειμένου η ΕΑΚΑΑ να διατυπώσει σχετικώς τη γνώμη της. Στην ανακοίνωσή της προς την ΕΑΚΑΑ η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς περιλαμβάνει και την αιτιολόγηση από τον ΔΟΕΕ της εκτίμησής του ως προς το κράτος μέλος αναφοράς παράλληλα με πληροφορίες για τη νέα στρατηγική που θα ακολουθήσει ο ΔΟΕΕ για την εμπορική προώθηση.

 

Αφού λάβει τη γνώμη της ΕΑΚΑΑ, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αποφαίνεται και ανακοινώνει την απόφασή της στον ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ και τον αρχικό νόμιμο εκπρόσωπό του, ενημερώνει δε σχετικώς και την ΕΑΚΑΑ.

 

Εάν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει συμφωνήσει με την εκτίμηση που διενήργησε ο ΔΟΕΕ, ενημερώνει και τις αρμόδιες αρχές του νέου κράτους μέλους αναφοράς για την αλλαγή. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς διαβιβάζει χωρίς υπαίτια βραδύτητα αντίγραφο του φακέλου αδειοδότησης και εποπτείας του ΔΟΕΕ στο νέο κράτος μέλος αναφοράς. Από τη διαβίβαση του φακέλου αδειοδότησης και εποπτείας, μεταβιβάζονται στις αρμόδιες αρχές του νέου κράτους μέλους αναφοράς οι αρμοδιότητες για τη διαδικασία αδειοδότησης και για την εποπτεία του ΔΟΕΕ.

 

Εάν η απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς είναι αντίθετη προς τη γνώμη της ΕΑΚΑΑ:

α) ενημερώνει σχετικά την ΕΑΚΑΑ αναφέροντας τους λόγους·

β) εάν ο ΔΟΕΕ προωθεί εμπορικά μερίδια ή μετοχές των ΟΕΕ που αυτός διαχειρίζεται σε άλλα κράτη μέλη εκτός από την Ελλάδα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει επίσης σχετικά τις αρμόδιες αρχές των εν λόγω κρατών μελών, αναφέροντας τους λόγους της απόφασής της. Κατά περίπτωση, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει επίσης σχετικά τις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών καταγωγής των ΟΕΕ που διαχειρίζεται ο ΔΟΕΕ αναφέροντας τους λόγους της απόφασής της.

 

12. Εάν, από την εξέλιξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας του ΔΟΕΕ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εντός δύο (2) ετών από την αδειοδότησή του, προκύπτει ότι δεν ακολουθήθηκε από αυτόν η στρατηγική εμπορικής προώθησης, όπως αυτή παρουσιάσθηκε από τον ΔΟΕΕ κατά το χρόνο της αδειοδότησής του, ή ότι ο ΔΟΕΕ προέβη σε ψευδείς δηλώσεις σχετικά με αυτήν ή ότι ο ΔΟΕΕ δεν συμμορφώνεται προς την παράγραφο 11 όταν μεταβάλλει τη στρατηγική εμπορικής προώθησης, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ζητεί από αυτόν να υποδείξει το ορθό κράτος μέλος αναφοράς βάσει της πραγματικής στρατηγικής εμπορικής προώθησης. Η διαδικασία της παραγράφου 11 εφαρμόζεται αναλόγως. Εάν ο ΔΟΕΕ δεν συμμορφώνεται προς την εν λόγω απαίτηση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, αυτή ανακαλεί την άδεια λειτουργίας που χορήγησε.

 

Εάν ο ΔΟΕΕ μεταβάλλει τη στρατηγική εμπορικής προώθησης μετά την περίοδο που ορίζεται στην παράγραφο 11 και επιθυμεί να αλλάξει το κράτος μέλος αναφοράς του βάσει της νέας στρατηγικής εμπορικής προώθησης, δύναται να υποβάλει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αίτηση για αλλαγή του κράτους μέλους αναφοράς. Η αίτηση αντιμετωπίζεται εφαρμοζομένης αναλόγως της παραγράφου 11.

 

Όταν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς διαφωνεί με την εκτίμηση του ΔΟΕΕ ως προς τον καθορισμό του κράτους μέλους αναφοράς σύμφωνα με αυτήν την παράγραφο ή την παράγραφο 11, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δύναται να φέρει το θέμα ενώπιον της ΕΑΚΑΑ.

 

13. Θέματα που αφορούν τη σχέση μεταξύ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και του ΔΟΕΕ διέπονται από το ελληνικό δίκαιο και τυχόν διαφορές επιλύονται ενώπιον των αρμοδίων ελληνικών δικαστηρίων.

Οι σχέσεις του ΔΟΕΕ ή του ΟΕΕ και των επενδυτών της ΕΕ του σχετικού ΟΕΕ διέπονται από το ελληνικό δίκαιο.

14. Με βάση τα εκτελεστικά μέτρα των παραγράφων 14 και 15 του άρθρου 37 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εξειδικεύει με απόφασή της κάθε λεπτομέρεια ή τεχνικό θέμα σχετικά με την εφαρμογή των περιπτώσεων Β.α), β) και γ) της παραγράφου 2 και της περίπτωσης δ) της παραγράφου 6.