Άρθρο 02 – Επιβαρύνσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατά την υπαγωγή σε ρύθμιση

1. Οι απαλλαγές της παραγράφου 1 του άρθρου 1 υπολογίζονται επί των προσαυξήσεων και τόκων, όπως έχουν διαμορφωθεί την ημερομηνία της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση.

2. Βασικές συνολικές οφειλές  μέχρι πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000€) που υπάγονται σε πρόγραμμα ρύθμισης του παρόντος άρθρου, από την υπαγωγή τους στη ρύθμιση, δεν επιβαρύνονται πλέον με προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής. Βασικές συνολικές οφειλές άνω των πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000€) που υπάγονται σε πρόγραμμα ρύθμισης του παρόντος άρθρου, αντί των κατά Κ.Ε.Δ.Ε. και κατά Κ.Φ.Δ. τόκων και προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, από την υπαγωγή σε ρύθμιση, επιβαρύνονται με τόκο που ανέρχεται σε τρεις εκατοστιαίες μονάδες (3%) ετησίως.

3. Η καθυστέρηση καταβολής δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με μηνιαία προσαύξηση 0,25%.

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

    15ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
    ΧΑΝΙΑ – ΡΕΘΥΜΝΟ
    ΜΥΛΩΝΟΓΙΑΝΝΗ 15 & ΚΡΙΑΡΗ, ΤΚ 73135, ΧΑΝΙΑ, 2ος ΟΡΟΦΟΣ
    ΤΗΛ: 28210 94505-76186, ΦΑΞ: 28210 95001, e-mail : oee15pt@oe-e.gr

    Αρ πρωτ 13541 Ε101335

    Προς : Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας Χανιά 15-03-2015
    Τμήμα Δυτικής Κρήτης

    Θέμα : Παρατήρηση για την δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου της ρύθμισης των 100 δόσεων.

    Σχετικά με το παραπάνω θέμα θέτω υπ’ όψη σας μια παρατήρηση για να την συμπεριλάβετε , εάν συμφωνείτε , σε κάποια πρόταση που τυχόν θα κάνετε στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης , για το νομοσχέδιο της ρύθμισης των 100 δόσεων.
    Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που λόγω οικονομικής αδυναμίας , δεν απέδωσαν φόρους , όπως ΦΠΑ, Εισόδημα κλπ. σε προηγούμενες του 2015 χρήσεις. Αυτές οι επιχειρήσεις δεν έχουν την δυνατότητα να κάνουν χρήση του ευεργετήματος διότι εάν υποβάλλουν τώρα συμπληρωματικές δηλώσεις , τα οφειλόμενα ποσά θα βεβαιωθούν στο 2015 , ενώ αφορούν σε χρήσεις 2014 και παλαιότερες.
    Πιστεύω ότι αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει πολλές επιχειρήσεις αλλά και πολύ μεγάλα ποσά που τώρα είναι αφανή . Θα ήταν λοιπόν πολύ αποδοτικό για το Δημόσιο ,μεγάλη ανακούφιση για τις επιχειρήσεις αυτές, αλλά και δίκαιο να συμπεριληφθούν στην ρύθμιση.
    Θα είναι ελλιπής και αναποτελεσματική μια ρύθμιση που θα αφήσει και πάλι πολλά πράγματα κάτω από το χαλί.
    Συμπερασματικά , προτείνεται, να περιλαμβάνει η ρύθμιση όλες τις υποχρεώσεις παρελθουσών χρήσεων ανεξάρτητα από την ημερομηνία βεβαίωσής τους.

    Με εκτίμηση

    Ο Πρόεδρος
    Παντελής Πετσετάκης

  • 16 Μαρτίου 2015, 11:53 | Κώστας Δημητρίου

    το θέμα είναι η είσπραξη και γι’ αυτό η άποψή μου είναι ότι θα πρέπει οι προσαυξήσεις να τίθενται μόνο από ένα ποσό και πάνω λ.χ. 5.000 € ή 7.000 € και μετά από καθυστέρηση καταβολής πάνω από 6μηνο, γιατί αυτή τη στιγμή είναι πολύ πιθανό κάποιος να μην μπορέσει για χ λόγο (και δεν θα το κάνει επίτηδες) να συνεχίσει την καταβολή των δόσεων με βάση τη ρύθμιση -> να μπορεί έστω με μια ανοχή να συνεχίσει και να μην τιμωρείται

  • 14 Μαρτίου 2015, 17:06 | XAΡΑΛΑΜΠΟΣ

    Το 5.000 ευρώ να γίνει 7.000 ευρώ.
    Το 3% να γίνει 2,6%
    Το 0,25% να γίνει 0,19%

  • 13 Μαρτίου 2015, 13:08 | ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ

    Θα συμφωνήσω ότι η εκπρόθεσμη οφειλή θα πρέπει να τιμωρηθεί με την προσαύξηση που βάζει ο νομοθέτης στη 3η παράγραφο!Όσον αφορά για την δεύτερη αυτή θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα ποσά έως 5.000 είτε προέρχονται από μικρά εισοδήματα που ο φορολογούμενος-οφειλέτης δεν μπορεί να καλύψει είτε από ανείσπρακτες μεγάλες οφειλές που προέρχονται από μεγάλα εισοδήματα, οπότε στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε ο νομοθέτης να το ξανακοιτάξει!

  • 13 Μαρτίου 2015, 12:45 | Κ.Παπαδημητρίου

    Ασχέτως του ποσού οφειλής, οι δώδεκα πρώτες δόσεις θα έπρεπε να είναι άτοκες. Αντίθετα, ασχέτως του ποσού οφειλής, οι άνω των 48 δόσεων θα έπρεπε να τοκίζονται. Ο στόχος είναι να υπάρχει κίνητρο να συντομεύεται η αποπληρωμή, αφού δωθεί πρώτα η απαραίτητη ανάσα στους φορολογούμενους.

  • 13 Μαρτίου 2015, 11:22 | Διονύσιος Γεωργούλης

    Δυστυχώς πάλι οι μικρομεσαίοι και οι μισθωτοί θα πληρώσουν τον κύριο όγκο παρά τις διευκολύνσεις που υπάρχουν στο σχέδιο νόμου. Κανείς δεν μιλάει όμως για το τρόπο που αποκτήσαμε τα χρέη. Συγκεκριμένα φορολογήθηκα σαν τρίτεκνος αναδρομικά για τα εισοδήματα μου το 2011 (μόνο από μισθωτή εργασία) λόγω κατάργησης του αφορολόγητου (22.000€)με επιπλέον 4.500€ εν σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αποτέλεσμα χρέος στην εφορία 3000€ και τα οποία αδυνατώ να τα δώσω.Εχω κάνει κάποιες καταβολές (περίπου 1000€) αλλά το αρχικό χρέος μαζί με τις προσαυξήσεις παραμένει στα 2.500€ (προσαυξήσεις μέχρι στιγμής άνω του 550€). Γιατί πρέπει να καταβάλω τις παράνομες προσαυξήσεις; και γιατί να πληρώσω κεφάλαιο που παράνομα χρεώθηκα σαν οφειλή;
    Επειδή παρόμοια με εμένα είναι αρκετός κόσμος θα πρέπει να προβλεφθεί η κατηγορία των μισθωτών που έχουν χρεωθεί φόρους εισοδήματος μισθωτής εργασίας λόγω κατάργησης αναδρομικά των αφορολόγητων να απαλλαχθούν από την επιβάρυνση τον τόκων άμεσα και να υπάρξει τουλάχιστον μέχρι το 50% σεισάχθεια για το φόρο που επιβλήθηκε το τονίζω ΠΑΡΑΝΟΜΑ!

  • 13 Μαρτίου 2015, 11:17 | Κ.Παπαδημητρίου

    Όσον αφορά τις προσαυξήσεις στις εκπρόθεσμες οφειλές, αυτές θα πρέπει να είναι μηδενικές εφόσον η οφειλή εξοφλείται εντός του φορολογικού έτους. Η εφορία αποφασίζει ένα ποσό οφειλής και με με τρόπο αυθαίρετο καθορίζει τις δόσεις. Καλείται για παράδειγμα ο φορολογούμενος να πληρώσει 10.000 ευρώ σε 3 δόσεις ανά ενάμιση μήνα. Οι περισσότεροι δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Θα πρέπει να υπάρχει ανώτατο ποσό δόσης που να μην ξεπερνά το 30% του μηνιαίου οικογενειακού εισοδήματος. Και εφόσον, χωρίς ρύθμιση, ο φορολογούμενος φροντίζει να πληρώνει κάθε μήνα και να εξοφλεί εντός του έτους, οι προσαυξήσεις είναι απαράδεκτες και τοκογλυφικές. Ειδικά όταν το Κράτος λαμβάνει φόρο από τον φορολογούμενο κάθε μήνα αυτόματα (π.χ. μισθωτός), ο πολίτης αυτός δεν μπορεί να υφίσταται πρόστιμα της τάξης του 10% σαν να είναι φοροφυγάς.

  • 13 Μαρτίου 2015, 09:00 | Πρόταση Τροπολογίας

    Τροπολογία σε ό,τι αφορά τις οφειλές άνω των 5.000 ευρώ:

    Είναι άδικο και παράλογο κάποιος που οφείλει έως 5.000 ευρώ να έχει μηδενικό επιτόκιο (άτοκες δόσεις) και κάποιος που οφείλει έστω και λίγα περισσότερα, π.χ. 7.000 ευρώ, να επιβαρύνεται με τόκο για το σύνολο της οφειλής. Συνεπώς, για ποσά οφειλής άνω των 5.000 ευρώ θα πρέπει να υπάρχει διάκριση ανάμεσα στο άτοκο μέρος της οφειλής (5.000 ευρώ) και το έντοκο μέρος της οφειλής (άνω των 5.000 ευρώ) ως εξής:

    Βασικές συνολικές οφειλές άνω των πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000€) που υπάγονται σε πρόγραμμα ρύθμισης του παρόντος άρθρου, από την υπαγωγή τους στη ρύθμιση (α) δεν επιβαρύνονται πλέον με προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής για το μέρος της οφειλής έως πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000€) και (β) για το μέρος της οφειλής άνω των πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000€), αντί των κατά Κ.Ε.Δ.Ε. και κατά Κ.Φ.Δ. τόκων και προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, επιβαρύνονται με τόκο που ανέρχεται σε τρεις εκατοστιαίες μονάδες (3%) ετησίως.

  • 13 Μαρτίου 2015, 08:17 | NM

    Θα μπορούσε να έμπαινε και μία νέα κατηγορία «σούπερ μικρών οφειλετών» με ποσά χρέους μέχρι 1000 ευρώ, όπου θα διαγράφονταν οι προσαυξήσεις ακόμα και για τμηματική καταβολή ενώ θα μπορούσε να θεσπιστεί και δόση 10 ευρώ γι’ αυτούς. Πρέπει να γίνει μία κίνηση ώστε να πάνε πολλοί μικροοφειλέτες, για να μη δημιουργηθεί νέα γενικά μεγαλοοφειλετών. Και στο κάτω κάτω για να χρωστάει κάποιος μέχρι 1000 ευρώ, πραγματικά δεν μπορεί να τα πληρώσει. Αφήστε που τα 1000 αυτά ευρώ μπορεί να είναι η επιστροφή φόρου που ΔΕΝ έχει κάνει το υπουργείο, οπότε δεν πληρώνει φόρο, αφού το ΥΠΟΙΚ του κρατά τα λεφτά με τα οποία θα τον πλήρωνε!