Άρθρο 137 – Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος

Η παράγραφος 1 του άρθρου 15 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Το φορολογητέο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις υποβάλλεται σε φόρο, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:

 

Εισόδημα (Μισθοί, Συντάξεις, Επιχ. Δραστηριότητα)Φορ. Συντελεστής
0 – 20.00022%
20.001 – 30.00029%
30.001 – 40.00037%
40.001 –45%
  1. Το άρθρο 16 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«1. Ο φόρος που προκύπτει κατά την εφαρμογή του άρθρου 15 μειώνεται κατά το ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, όταν το φορολογητέο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις δεν υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ. Εάν το ποσό του φόρου είναι μικρότερο των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, το ποσό της μείωσης περιορίζεται στο ποσό του αναλογούντος φόρου.

  1. Για φορολογητέο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις το οποίο υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, το ποσό της μείωσης μειώνεται κατά δέκα (10) ευρώ ανά χίλια (1.000) ευρώ του φορολογητέου εισοδήματος από μισθούς και συντάξεις.»
  2. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 21 του ν. 4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «Ειδικά, για τους ασκούντες ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, στον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα περιλαμβάνονται οι άμεσες ενισχύσεις του πρώτου πυλώνα της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής, με εξαίρεση τις πράσινες και τις συνδεδεμένες, καθώς και οι επιδοτήσεις που υπερβαίνουν τα δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ, οι δε αγροτικές αποζημιώσεις, στο σύνολό τους, δεν συνυπολογίζονται.». Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται για τα εισοδήματα που αποκτώνται στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά.
  3. Η παράγραφος 1 του άρθρου 29 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής:

«1.Τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογούνται με την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 15, αφού προστεθούν σε τυχόν εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις.. Για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζονται οι μειώσεις του άρθρου 16.»

  1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 29 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής:

«Τα κέρδη από ατομική αγροτική επιχείρηση φορολογούνται αυτοτελώς με την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 15.»

Ο φόρος που προκύπτει για το εισόδημα από ατομική αγροτική επιχείρηση μειώνεται κατά το ποσό που προβλέπεται στο άρθρο 16.

Στην περίπτωση που αποκτάται εισόδημα από μισθούς και συντάξεις μαζί με εισόδημα ατομικής αγροτικής επιχείρησης, η μείωση φόρου υπολογίζεται μία φορά για το σύνολο των εισοδημάτων.

Στην περίπτωση που αποκτάται εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή και από ατομική αγροτική επιχείρηση μαζί με εισόδημα από λοιπές κατηγορίες, η μείωση του φόρου θα είναι αυτή που αναλογεί μόνο στο μέρος του εισοδήματος που προέρχεται αποκλειστικά από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή και από ατομική αγροτική επιχείρηση.»

  1. Οι παράγραφοι 1 και 4 του άρθρου 40 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίστανται ως εξής:

« 1. Τα μερίσματα φορολογούνται με συντελεστή δέκα πέντε τοις εκατό (15%).

4.Το εισόδημα από ακίνητη περιουσία φορολογείται αυτοτελώς σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:

Εισόδημα από ακίνητη περιουσία (ευρώ)Συντελεστής %
0-12.00015%
12.001 – 35.00035%
35.001-45%

».

                                           

  1. Η περίπτωση α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«α) για μερίσματα δεκαπέντε τοις εκατό (15%)»

  1. Προστίθεται νέο άρθρο μετά το άρθρο 43 του ΚΦΕ, ως εξής:

«Άρθρο 43 Α

Επιβολή ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα

  1. Επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ των φυσικών προσώπων ή σχολάζουσας κληρονομιάς. Για την επιβολή της εισφοράς, λαμβάνεται υπόψη το σύνολο του εισοδήματος, όπως αυτό προκύπτει από την άθροιση των εισοδημάτων από μισθωτή εργασία και συντάξεις, από επιχειρηματική δραστηριότητα, από κεφάλαιο, από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό,
  2. Εξαιρούνται και δεν προσμετρώνται τα εισοδήματα των προσώπων που είναι ολικώς τυφλοί, καθώς και των προσώπων που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, η αποζημίωση για τη λύση ή καταγγελία της εργασιακής σχέσης της περιπτ. ε΄ της παραγρ. 3 του άρθρου 12 και της περίπτ. στ` της παραγρ. 1 του άρθρου 14. Επίσης, εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής ειδικής εισφοράς οι μακροχρόνια άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω οργανισμό, εφόσον κατά το έτος της βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα. Από την υποχρέωση καταβολής ειδικής εισφοράς εξαιρούνται, επίσης, οι μακροχρόνια άνεργοι ναυτικοί που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους προσφερομένων προς ναυτολόγηση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.), στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι σχετικοί κατάλογοι των Λιμενικών Αρχών που λειτουργούν ως παραρτήματα του, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω Φορέα, εφόσον κατά το χρόνο βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα.
  3. Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, που επιβάλλεται στο συνολικό καθαρό εισόδημα της προηγούμενης παραγράφου, υπολογίζεται με την ακόλουθη κλίμακα:
 ΕισόδημαΕισφ. Αλληλεγγύης
0 – 12.0000%
12.001 – 20.0002,2%
20.001 – 30.0005,00%
30.001 – 40.0006,50%
40.001 – 65.0007,50%
65.001 – 220.0009,00%
       >220.00010,00%

4.α) Η εισφορά του παρόντος βεβαιώνεται με βάση τους εκτελεστούς τίτλους είσπραξης που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 45 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ), όπου στην περίπτωση διοικητικού προσδιορισμού φόρου, εμφανίζεται στην πράξη προσδιορισμού του φόρου, μαζί με τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων κάθε φορολογικού έτους.

β) Η προθεσμία άσκησης της ενδικοφανούς προσφυγής του άρθρου 63 του ΚΦΔ, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη της οφειλής που προκύπτει από την εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων.

5.α) Για την καταβολή του ποσού της εισφοράς του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται οι διατάξεις της καταβολής φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων της παραγρ. 6 του άρθρου 67.

β) Υπόχρεος σε καταβολή της εισφοράς είναι το φυσικό πρόσωπο στο όνομα του οποίου βεβαιώνεται αυτή. Για τους έγγαμους, εφόσον συντρέχει περίπτωση της παραγράφου 4 του άρθρου 67, η οφειλή για εισφορά που αναλογεί στα εισοδήματα τους βεβαιώνεται χωριστά και η ευθύνη της καταβολής βαρύνει κάθε σύζυγο.

Σε περίπτωση θανάτου του υπόχρεου, οι κληρονόμοι του ευθύνονται για την καταβολή της εισφοράς, ανάλογα με το ποσοστό της κληρονομικής τους μερίδας.

  1. Στο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες που αποκτούν οι αμειβόμενοι με μηνιαίο μισθό, οι συνταξιούχοι από φορείς κύριας ασφάλισης, οι αμειβόμενοι με ημερομίσθιο οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες με σχέση μίσθωσης εργασίας πάνω από ένα έτος στον ίδιο εργοδότη ή με σχέση μίσθωσης εργασίας αορίστου χρόνου, οι αξιωματικοί και το κατώτερο πλήρωμα του εμπορικού ναυτικού που παρέχουν υπηρεσίες σε εμπορικά πλοία και με εξαίρεση τα εισοδήματα των προσώπων που είναι ολικώς τυφλοί και των προσώπων που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, διενεργείται παρακράτηση από τους εργοδότες ή από τους φορείς που καταβάλλουν κύριες συντάξεις έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Η παρακράτηση διενεργείται κατά την καταβολή και υπολογίζεται με συντελεστή μετά από προηγούμενη αναγωγή του μισθού ή της σύνταξης ή του ημερομισθίου ή της αμοιβής που ορίζεται με άλλη βάση, σε ετήσιο καθαρό εισόδημα που ορίζεται από την παράγραφο 3. Για την απόδοση των ποσών αυτών που παρακρατήθηκαν εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγρ. 6 του άρθρου 60.
  2. Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης φυσικών προσώπων του παρόντος άρθρου δεν αφαιρείται από το συνολικό εισόδημα ούτε από το φόρο εισοδήματος.
  3. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να ρυθμίζεται η ειδικότερη διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη της εισφοράς, να καθορίζεται ο τρόπος αποτύπωσής της στη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου, ο τρόπος παρακράτησης και ο τρόπος αναγωγής των αμοιβών σε ετήσιο εισόδημα, καθώς και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.».
  4. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 58 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής:

«Όταν οι υπόχρεοι των περιπτώσεων β`, δ`, ε` στ` και ζ του άρθρου 45 τηρούν απλογραφικά βιβλία, τα κέρδη που αποκτούν από επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογούνται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:

          Φορολογητέο εισόδημα

(ευρώ)

Συντελεστής

(%)

< 50.00026%
>50.00033%

».

  1. Οι διατάξεις των παραπάνω παραγράφων έχουν εφαρμογή για τα εισοδήματα που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2016 και επόμενα, ενώ η παρακράτηση της εισφοράς από τους μισθούς και τις συντάξεις με την νέα κλίμακα αρχίζει να πραγματοποιείται από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εξής.
  2. Στο παράρτημα του ν. 4174/2013 (Α’ 170) οι λέξεις «Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Φυσικών Προσώπων (άρθρο 29 του ν. 3986/2011)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Φυσικών Προσώπων (άρθρο 29 του ν. 3986/2011 και του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013)».
  • 20 Απριλίου 2016, 13:42 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

    Ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ), μετά την απόρριψη από τους εκπροσώπους των θεσμών των φορολογικών μέτρων στήριξης των νησιωτικών περιοχών, που πρότεινε η Επιτροπή που συστάθηκε με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Τ. Αλεξιάδη,κατά την συνάντησή του με το Δ.Σ. του ΕΟΑΕΝ στις 18-12-2015, εκφράζει την απόγνωση και την αγωνία του για το μέλλον των νησιών μας, η οικονομία και η κοινωνία των οποίων στενάζει υπό το βάρος των συνεπειών της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και των ανεξέλεγκτων προσφυγικών-μεταναστευτικών ροών που δέχονται.
    Έχοντας υπόψη ότι ο όρος «νησιωτικότητα», που εκφράζει τις ιδιαιτερότητες και τις εγγενείς μειονεξίες του νησιωτικού χώρου, είναι κατοχυρωμένος από τις διατάξεις τόσο του Συντάγματος (άρ. 101), όσο και του ν. 4150/2013 με την εφαρμογή της «ρήτρας νησιωτικότητας», και ως εκ τούρου επιτρέπεται η εφαρμογή παρεκκλίσεων σε γενικές πολιτικές που πλήττουν την κοινωνικοοικονομική ζωή των νησιών ΖΗΤΑΜΕ στις μεταρρυθμίσεις της φορολογικής νομοθεσίας να συμπεριληφθούν τουλάχιστον οι 2 προτάσεις της Επιτροπής, ήτοι:
    1) επιστροφή του ΦΠΑ στους νησιώτες για προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών , όταν η συναλλαγή πραγματοποιείται με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και
    2) να διατηρηθούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά που δέχονται το κύριο βάρος των προσφυγικών ροών, όπως η Λέσβος, η Χίος, η Σάμος, η Κως, κ.λ.π.

  • Ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ), μετά την απόρριψη από τους εκπροσώπους των θεσμών των φορολογικών μέτρων στήριξης των νησιωτικών περιοχών, που πρότεινε η Επιτροπή που συστάθηκε με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Τ. Αλεξιάδη,κατά την συνάντησή του με το Δ.Σ. του ΕΟΑΕΝ στις 18-12-2015, εκφράζει την απόγνωση και την αγωνία του για το μέλλον των νησιών μας, η οικονομία και η κοινωνία των οποίων στενάζει υπό το βάρος των συνεπειών της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και των ανεξέλεγκτων προσφυγικών-μεταναστευτικών ροών που δέχονται.
    Έχοντας υπόψη ότι ο όρος «νησιωτικότητα», που εκφράζει τις ιδιαιτερότητες και τις εγγενείς μειονεξίες του νησιωτικού χώρου, είναι κατοχυρωμένος από τις διατάξεις τόσο του Συντάγματος (άρ. 101), όσο και του ν. 4150/2013 με την εφαρμογή της «ρήτρας νησιωτικότητας», και ως εκ τούtου επιτρέπεται η εφαρμογή παρεκκλίσεων σε γενικές πολιτικές που πλήττουν την κοινωνικοοικονομική ζωή των νησιών ΖΗΤΑΜΕ στις μεταρρυθμίσεις της φορολογικής νομοθεσίας να συμπεριληφθούν τουλάχιστον οι 2 προτάσεις της Επιτροπής, ήτοι:
    1) επιστροφή του ΦΠΑ στους νησιώτες για προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών , όταν η συναλλαγή πραγματοποιείται με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και
    2) να διατηρηθούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά που δέχονται το κύριο βάρος των προσφυγικών ροών, όπως η Λέσβος, η Χίος, η Σάμος, η Κως, κ.λ.π.

  • 20 Απριλίου 2016, 12:42 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    αυτή εισφορά αλληλεγγύης όπως και πολλά άλλα ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ…
    πληρώνουμε εισφορά αλληλεγγύης για ποιούς τελικά;
    στα διάφορα κλικάκια που προτείνονται ΔΕΝ λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των παιδιών και τα ποσοστά είναι οριζόντια για οικογενειάρχες και μη!!!!ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΓΗΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ.
    Στο Φορολογικό άρθρο 137 να επανέλθει αφορολόγητο παιδιού, κατάργηση φόρου πολυτελείας στα πολυτ αυτοκίνητα κλπ…

    ήρθε νομίζω η ώρα το διακοσμητικό στοιχείο που λέγεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας να επιστρέψει στη Βουλή ως απαράδεκτο το νομοσχέδιο…ΕΧΕΙ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ;

  • Το σύνταγμα επιβάλλει φορολόγηση ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα του πολίτη. Επιβάλλει επίσης την προστασία της πολύτεκνης οικογένειας και τη χάραξη δημογραφικής πολιτικής. Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει να επανέλθει το αφορολόγητο για τα παιδιά και το οικογενειακό εισόδημα να φορολογείται «κατά κεφαλή». Δηλ., λ.χ. σε μία οικογένεια με 6 εξαρτημένα παιδιά θα πρέπει να αθροίζεται το οικογενειακό εισόδημα και να διαρείται με τον αριθμό των εξαρτημένων από αυτό προσώπων, δηλ. με το 8 (οκτώ). Τα οκτώ αυτά εισοδήματα φορολογούνται ανεξάρτητα στις κλίμακες που τους αναλογούν.

    Θα πρέπει να καταργηθεί η φορολόγηση του πολυτεκνικού αυτοκινήτου με φόρο πολυτελείας και τέλη κυκλοφορίας πολυτελείας, δηλ. να μπει σε ξεχωριστή κατηγορία. Αυτό γίνεται γιατί καλύπτει βασικές ανάγκες μιας μεγάλης οικογένειας και όχι ζωή πολυτελείας. Αυτό το αναγνωρίζει η πολιτεία κατά την αγορά του αυτοκινήτου όπου τα τέλη ταξινόμησης εκπίπτουν, και προκαλεί απορία γιατί η αναγνώριση αυτή σταματά στο σημείο αυτό. Δηλ. ελεύθερη είσοδος, πληρώστε στην έξοδο…

  • 20 Απριλίου 2016, 11:53 | ΠΕΤΡΑΚΟΣ ΣΠΥΡΟΣ

    Κε υπουργε παρακαλω να επανεξετασετε την προσθεση των εισοδηματων απο επιχειρηματικη δραστηριοτητα με το εισοδημα απο μισθους η συνταξεις .Με την κινηση αυτη φορολογουνται αδικα και υπερμετρα ανθρωποι που δουλεουν απο το πρωι μεχρι το βραδυ σε καποια επιχειρηση και ταυτοχρονα διατηρουν καποιο γραφειο η ενα μικρο μαγαζι η καποια αλλη δραστηριοτητα η οποια συνηθως εξυπηρετειτε απο ανθρωπους του οικογενειακου περιβαλλοντος (κατα το πλειστον απο την συζυγο).Την ιδια στιγμη που φαιρνετε αυτο το μετρο (το οποιο προυπηρχε και καταργηθηκε διοτι ηταν προφανως αδικο)διατηρειτε αυτοτελως φορολογηση για ενοικια και μερισματα ακομα και για αγροτικη επιχειρηματικη εκμεταλλευση δημιουργωντας ετσι φορολογηση δυο η και τριων ταχυτητων εις βαρος των μισθωτων και συνταξιουχων οι οποιοι με πολυ προσωπικο κοπο διατηρουν και μια επιχειρηση στην προσπαθεια τους να ενισχυσουν και το εισοδημα τους αλλα και την εθνικη οικονομια .Σε επικουρηση της αποψης αυτης θυμιζω οτι ηδη εχουμε αυξηση της φορολογησης σε αρκετους συνεπεις εμπορους και ελευθερους επαγγελματιες με την εφαρμογη αλλης κλιμακας φορολογησης για το 2016 σε σχεση με το 2015 .Θεωρω οτι το υπυργειο σας και οι ααρμοδιοι υπηρεσιακοι παραγοντες κατανοουν την ιδιαιτερη ως προς το χειροτερο μεταχειριση των συγκεκριμεων επιτηδευματιων-μισθωτων που θιγονται απο την διαταξη αυτη και χωρις σημαντικα φορολογικα αποτελεσματα για το συνολο του κρατους ωστε να διορθωσετε (να ισχυσει οτι μεχρι σημερα) την σχετικη διαταξη.Ευχαριστω.

  • 20 Απριλίου 2016, 10:36 | Βασίλης

    Στο άρθρο 43Α στην παράγραφο 3 να διευκρινιστεί ότι οι συντελεστές των κλιμάκων επιβάλλονται στο μέρος του εισοδήματος που εμπίπτει στις αντίστοιχες κλίμακες.

  • 20 Απριλίου 2016, 09:54 | ΚΟΥΜΠΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

    Στο εδαφιο που λεει καθως και οι επιδοτησεις που υπερβαινουν τα δώδεκα χιλιαδες ευρω τι εννοεί. πχ. αγροτης ειναι ενταγμενος στη Βιολογικη Γεωργία και παιρνει επιδοτηση 15.00 ευρώ θα υπολογιστουν στο εισοδημα του τα 15.000 ευρω ή η διαφορα 15.000-12.000=3.000 ευρω . καλο θα ειναι να διευκρινιστεί

  • 20 Απριλίου 2016, 09:22 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    στη διαβούλευση ΑΠΑΤΗ έχουμε να απαντήσουμε:
    τα προβλήματα των πολυτέκνων οικογενειών που πραστατεύονται ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ τα γνωρίζετε πολύ καλά.Αλλά το μόνο που ξέρετε να λέτε και εσείς και οι προηγούμενοι, είναι:

    Υπ.Οικονομικών Ευκλ.Τσακαλώτος
    …..στα υποβαλλόμενα αιτήματα θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στον επικείμενο πολιτικό σχεδιασμό της κυβέρνησης!!!

    Τρύφων Αλεξιάδης
    Αδικη η φορολογία των πολυτέκνων, πρέπει να αλλάξει ……αλλά φέρτε μας ισοδύναμα!!!!

    ΤΣΙΠΡΑΣ ΠΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ
    ην πολιτική βούληση του ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο του προγράμματός του για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, να αποκαταστήσει σταδιακά τις αδικίες και τις απώλειες των εισοδημάτων και των δικαιωμάτων των πολύτεκνων οικογενειών, που συντελέστηκαν στα χρόνια του μνημονίου, εξέφρασε ο Αλέξης Τσίπρας στο προεδρείο της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας, στη σημερινή συνάντησή τους.

    Ο κ. Τσίπρας σημείωσε ότι οι πολύτεκνες οικογένειες ήταν από τα μεγαλύτερα θύματα των αντικοινωνικών περικοπών που προωθήθηκαν τα χρόνια του μνημονίου, και πρόσθεσε ότι με τις περικοπές σε βάρος των πολύτεκνων οικογενειών, η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου παραβίασε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους για ειδική φροντίδα από το κράτος.

    Παραβίασε όμως και τη δική της συνταγματική υποχρέωση για σχεδιασμό και εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, οξύνοντας ακόμα περισσότερο το κρίσιμο για το μέλλον της χώρας δημογραφικό πρόβλημα, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας το ενδιαφέρον του κόμματός του για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των πολυτέκνων.

    χαίρονται οι άγαμοι και πλήττονται οι οικογενειάρχες

    ΔΥΣΒΑΣΤΑΚΤΗ Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ
    ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΗΤΡΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ…. ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ!!!

  • 20 Απριλίου 2016, 08:14 | ΑΝΝΑΟΓΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Στα πρακτορεία ΟΠΑΠ και τα πρατήρια υγρών καυσίμων που έχουν εγκαταστήσει ηλεκτρονικά συστήματα και οι αποδείξεις εσόδων εκδίδονται αυτόματα να καταργηθεί το τέλος επιτηδεύματος. Αντίστοιχα μπορεί η κατάργηση του τέλος επιτηδεύματος να προβλεφθεί ως κίνητρο στους επαγγελματίες που θα εγκαταστήσουν συστήματα POS.

  • 20 Απριλίου 2016, 00:04 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗ

    1/. Η πρώτη κλίμακα φορολογίας του 22% οφείλει να σπάσει τουλάχιστον στα 2 για παράδειγμα 0-8000 18% και 8001-20000 22% συνεκτιμώντας που ορίζεται το όριο της φτώχειας και η ενίσχυση ΕΚΑΣ
    ΑΝΑΛΟΓΑ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ ΚΑΙ Η ΑΝΩΤΑΤΗ ΚΛΙΜΑΚΑ!

    2/.4.Το εισόδημα από ακίνητη περιουσία φορολογείται αυτοτελώς σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:

    Εισόδημα από ακίνητη περιουσία (ευρώ) Συντελεστής %
    0-12.000 20% ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 15%
    12.001 – 35.000 37% ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 33%
    35.001- 45% ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 40% ΣΥΝ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΊΑ 5%

    ΚΑΤΑ ΤΟ ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΝ ΠΟΣΟ ΠΑΝΤΑ

    3/. Η εισφορά αλληλεγγύης οφείλει να ανέρχεται με μεγαλύτερη κλιμάκωση όσο ανεβαίνουνν τα εισοδήματα

    Εισόδημα Εισφ. Αλληλεγγύης
    0 – 12.000 0%
    12.001 – 20.000 1,5%
    20.001 – 30.000 3,50%
    30.001 – 40.000 5,00%
    40.001 – 65.000 10,00%
    65.001 – 220.000 15,00%
    >220.000 18,00%
    ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΝ ΠΟΣΟ ΠΑΝΤΑ

  • Εμ το ανεβάσατε για διαβούλευση για μιάμιση μέρα,
    εμ δεν ανεβαζετε τα σχόλια εγκαίρως.
    Αναρωτιέμαι αν βρέχει… τσ τσ τσ

  • Εφόσον κανείς δεν ρωτά το προφανές (προφανώς γιατί δεν έχει νόημα)
    ας το κάνω εγώ:

    Πώς ακριβώς θα φορολογήσετε «4.Το εισόδημα από ακίνητη περιουσία φορολογείται αυτοτελώς σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα»
    αν ΔΕΝ ξαναδώσετε κίνητρα (φοροαπαλλαγή) στους νοικάρηδες να τα δηλώσουν?
    Βασιζόμενοι στον πατριωτισμό των ιδιοκτητών ?

  • 19 Απριλίου 2016, 19:26 | ΒΡΕΛΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Κύριοι που προτείνετε τα παραπάνω μέτρα, ποιο είναι ακριβώς το νόημα του σχολιασμού; Προσωπικά είμαι μισθωτός και ελεύθερος επαγγελματίας (λογιστής). Μέχρι σήμερα επί φορολογητέου εισοδήματος αθροιστικά περί τις 42.000€ πλήρωνα φόρο, εισφορά και τέλος επιτηδεύματος (συμπεριλαμβανομένων των παρακρατηθέντων) περί τις 9.500€.

    Με τη νέα, ενιαία, κλίμακα καλούμαι να πληρώσω 4.500,00€ παραπάνω σε φόρους, χώρια οι άλλες 4.500,00€ από την κατάργηση σε εισφορές ΟΑΕΕ.
    Χώρια η προκαταβολή.

    Δηλαδή, για να έχουμε καλό ρώτημα, επί καθαρού εισοδήματος από τιμολογήσεις 21.600,00€ θέλετε να μου πάρετε τα 15.500,00€; (όλα με την προκαταβολή!)

    Πολύ το φοβάμαι (ή μάλλον το εύχομαι πλεόν) ότι εγώ θα ηρεμήσω και θα ζήσω με λίγα, κι εσείς αντί για τα 9.500,00€ που μου παίρνατε θα μου παίρνετε πλέον 2.200,00€.

    Ευχαριστώ που με βοηθάτε να αποκτήσω επιτέλους ελεύθερο χρόνο.

  • 19 Απριλίου 2016, 19:42 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΝΑΟΓΛΟΥ

    Πρόταση 1η: Τα κέρδη που αναλογούν στους ομόρρυθμους εταίρους των προσωπικών εταιριών Ο.Ε. & Ε.Ε. να φορολογούνται τα μισά στο όνομα τους ως επιχειρηματική αμοιβή με την κλίμακα της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4172/2013 όπως τροποποιείται με το παρόν άρθρο και τα υπόλοιπα στο όνομα της εταιρείας.
    Πρόταση 2η: Το έμμεσο αφορολόγητο των 9.100 € (άρθρο 16 Ν.4172/2013, μείωση φόρου 2.000,00 €) να εφαρμοστεί και για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα. Είναι δικαιότερο να εφαρμοστεί γενικό αφορολόγητο ακόμη χαμηλότερο (π.χ. στο όριο της φτώχειας) για όλους από το να αντιμετωπίζονται όλοι οι επαγγελματίες εκ προιμοίου ως κλέφτες και να φοροφυγάδες. Εξάλλου το τέλος επιτηδεύματος επιβλήθηκε στους επαγγελματίες γι’ αυτό το λόγο.

  • 19 Απριλίου 2016, 18:41 | Κώστας Δημητρίου

    γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη αφορολογήτου ή έστω κάποιας έκπτωσης στους ελεύθερους επαγγελματίες;
    γιατί αυτή η άνιση μεταχείριση;

  • 19 Απριλίου 2016, 16:07 | Κώστας

    Πρέπει να εξετασθεί η περίπτωση των περικοπών ώστε να μη παρατηρείται το φαινόμενο μεταξύ των συνταξιούχων αυτός που εργάσθηκε λιγότερα χρόνια να έχει περισσότερες μηνιαίες και ετήσιες αποδοχές από ένα άλλο με περισσότερα χρόνια δουλειάς και να διαθέτουν και οι δύο τα ίδια κριτήρια εκτός από τα χρόνια εργασίας. Τουλάχιστον σε ετήσια βάση αυτός που εργάσθηκε περισσότερα χρόνια θα πρέπει να έχει έστω και ένα ευρώ πάνω στις αποδοχές του, σε σύγκριση με τον αμέσως επόμενο συνταξιούχο της ιδίας κατηγορίας αλλά με λιγότερα χρόνια εργασίας.

  • 19 Απριλίου 2016, 15:36 | ΠΕΤΡΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

    Η εισφορά αλληλεγγύης θα υπολογίζεται από το 1ο Ευρώ ή από το άθροισμα των ποσών της παραγράφου 43-Α-1 θα αφαιρείται το αφορολόγητο των 12000;

    Πρέπει να διευκρινιστεί