ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΚΤΑΚΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΠΡΟΣ ΕΥΑΛΩΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ Άρθρο 3 Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των ευάλωτων συνταξιούχων Χριστουγέννων 2022

 

1. Χορηγείται έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε όσους κατά τον μήνα Νοέμβριο 2022 λαμβάνουν:
α) οριστική ή προσωρινή κύρια σύνταξη ή προκαταβολή κύριας σύνταξης, λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου,
β) προσυνταξιοδοτική παροχή,
γ) αναπηρικά επιδόματα που καταβάλλονται από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.),
δ) συνταξιοδοτικές παροχές της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4387/2016 (Α΄ 85).

2. Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση της παρ. 1 χορηγείται, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Το ετήσιο ατομικό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημά τους για το φορολογικό έτος 2021 δεν υπερβαίνει τις εννέα χιλιάδες εξακόσια (9.600,00) ευρώ και το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημά τους για το φορολογικό έτος 2021 δεν υπερβαίνει τις δεκαέξι χιλιάδες οκτακόσια (16.800,00) ευρώ. Ως φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα, για τους σκοπούς εφαρμογής του παρόντος, θεωρείται το άθροισμα των φορολογητέων εισοδημάτων του υπόχρεου και του/της συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης που προκύπτει από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων του φορολογικού έτους 2021, η οποία έχει υποβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.
β) Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προσδιορίστηκε για τον υπολογισμό του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (Εν.Φ.Ι.Α.), η οποία προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού Εν.Φ.Ι.Α. του έτους 2022, του υπόχρεου, του/της συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και των εξαρτώμενων, κατά τον ν. 4172/2013 (Α΄ 167), τέκνων που αναγράφονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2021, να μην υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων (300.000,00) ευρώ.
γ) Κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στο μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και έχουν υποβάλει, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2021 ως φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας.

3. Το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται ανά δικαιούχο που πληροί τα κριτήρια της παρ. 2 στο ποσό των διακοσίων πενήντα (250,00) ευρώ, ανεξάρτητα του αριθμού εξαρτώμενων μελών αυτού. Αν ο δικαιούχος λαμβάνει σύνταξη και από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Γ.Λ.Κ.), η ενίσχυση καταβάλλεται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α.. Αν και οι δύο σύζυγοι ή τα μέρη συμφώνου συμβίωσης είναι δικαιούχοι της ενίσχυσης, η ενίσχυση των διακοσίων πενήντα (250,00) ευρώ καταβάλλεται και στους δύο δικαιούχους.

4. Η ενίσχυση καταβάλλεται μέχρι την 31η.12.2022.

5. Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση της παρ. 1 είναι αφορολόγητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α’ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη φορολογική διοίκηση και στο υπόλοιπο Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

6. α) Ο e-Ε.Φ.Κ.Α. αποστέλλει στην Α.Α.Δ.Ε. αρχείο με τους Αριθμούς Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) και Αριθμούς Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.) του συνόλου των δυνητικών δικαιούχων των περ. α) έως γ) της παρ. 1.
β) Η Διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Πληροφοριακών Συστημάτων Οικονομικών Λειτουργιών (Δ.Υ.Λ.Π.Σ.ΟΙ.Λ.) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εισοδηματικής Πολιτικής (Δ.Ε.Π.) του Γ.Λ.Κ. αποστέλλει στην Α.Α.Δ.Ε. αρχείο με τους Α.Φ.Μ. και Α.Μ.Κ.Α. των δικαιούχων συνταξιοδοτικών παροχών της περ. δ) της παρ. 1.

7. Η Α.Α.Δ.Ε., κατόπιν διασταύρωσης των υποβληθέντων, κατ’ εφαρμογή της παρ. 6, στοιχείων, με τα στοιχεία που τηρούνται στα πληροφοριακά της συστήματα:
α) πραγματοποιεί κεντρικά έλεγχο για την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρ. 2, καθώς και έλεγχο των προϋποθέσεων σώρευσης της παρ. 3, και παράγει αρχείο με τους δικαιούχους της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης,
β) χορηγεί στον e-Ε.Φ.Κ.Α. και στη Δ.Υ.Λ.Π.Σ.ΟΙ.Λ. αρχείο με τα στοιχεία των δικαιούχων που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2.

8. Μετά τη λήψη του αρχείου από την Α.Α.Δ.Ε., ο e-Ε.Φ.Κ.Α. και η Δ.Ε.Π. σε συνεργασία με τη Δ.Υ.Λ.Π.Σ.ΟΙ.Λ. προβαίνουν στην καταβολή του τελικού ποσού της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης. Το αρχείο του προηγούμενου εδαφίου αποστέλλεται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. στον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για τη διενέργεια των απαιτούμενων ελέγχων μη συρροής κατά την εφαρμογή του άρθρου 4.

9. Το ποσό της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης καλύπτεται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Ειδικότερα, οι σχετικές πιστώσεις για την καταβολή της έκτακτης ενίσχυσης στους δικαιούχους των περ. α), β) και γ) της παρ. 1 βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το οποίο προβαίνει σε έκτακτη επιχορήγηση προς τον e-Ε.Φ.Κ.Α. για λοιπούς σκοπούς, μετά από ισόποση ενίσχυσή του από τις πιστώσεις του Ειδικού Φορέα 1023-711-000000 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» του Υπουργείου Οικονομικών. Για τους δικαιούχους της περ. δ) της παρ. 1, η καταβολή της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης καλύπτεται από πιστώσεις του Ειδικού Φορέα 1023-711-000000 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» του Υπουργείου Οικονομικών.

  • 20 Οκτωβρίου 2022, 18:29 | Μαρία Χοιμπού

    Να μη μετρήσει κανένα αναπηρικό επίδομα (εξωιδρυματικό – ετέρου προσώπου) στα εισοδηματικά κριτήρια όπως αυτό αναφέρεται στο άρθρο 169 του Ν. 4972/2022 στο Τεύχος A’ 181/23.09.2022, με αναδρομική ισχύ.

  • 20 Οκτωβρίου 2022, 16:14 | ΟΣΤΟΕ

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ
    ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Σ.Τ.Ο.Ε.)
    ____________________________¬¬¬¬¬¬¬¬¬_____________________________________________

    Αριθ. Πρωτ.: 1567 Αθήνα 20/10/2022

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ ,
    Ι. Με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου και δη με την διάταξη του άρθρου 18 προβλέπεται για πρώτη φορά ανώτατο όριο στις επικουρικές συντάξεις ανερχόμενο στα έξι εικοστά (6/20) του ανώτατου ορίου που προβλέπεται για τις κύριες συντάξεις.
    Με δεδομένο ότι το Κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων και έχει πλήρη εγγυητική υποχρέωση για το σύνολο των ασφαλιστικών παροχών κύριων και επικουρικών, αλλά και με γνώμονα τον δικαιολογητικό σκοπό της ως άνω διάταξης, ήτοι την αποφυγή ακραίων περιπτώσεων πολύ υψηλών επικουρικών συντάξεων, όχι όμως και την θέσπιση βλαπτικών διατάξεων για τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους, αναφορικά στις επικουρικές τους συντάξεις , έχουμε την άποψη ότι το ως άνω ανώτατο όριο πρέπει να αφορά σε συγκεκριμένες κραυγαλέες περιπτώσεις υψηλών επικουρικών συντάξεων και να μην εφαρμοσθεί οριζόντια σε όλες τις επικουρικές συντάξεις καθώς μια οριζόντια εφαρμογή του (σε ποσοστό 6/20 επί του ανωτάτου ορίου των κύριων συντάξεων) παραβιάζει τις βασικές αρχές του κοινωνικοασφαλιστικού δικαίου , την αρχή της ισότητας και της ανταποδοτικότητας οδηγώντας σε έτι περαιτέρω μείωση των επικουρικών συντάξεων των Τ/Υ .
    Προς επίρρωσιν των ισχυρισμών μας , παραπέμπουμε στο αναλυτικό – με παραδείγματα – υπόμνημα του Συλλόγου Συνταξιούχων ΑΤΕ, ιδρυτικού μέλους της ΟΣΤΟΕ , το οποίο και υιοθετούμε , τονίζοντας συγχρόνως ότι οι επικουρικές μας συντάξεις ήδη καταβάλλονται μειωμένες καθώς με το άρθρο 44 του ν.4670/2020 ανέρχονται στο ύψος που είχαν στις 31.12.2014, δηλαδή τους επιβάλλονται ακόμα οι μνημονιακές περικοπές .
    Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι πρέπει να επαναθεσπισθεί κατώτατο όριο επικουρικής σύνταξης όπως διαχρονικά ίσχυε και καταργήθηκε με τον Ν. 4387/2016, προκειμένου οι επικουρικές συντάξεις να επιτελούν τον συνταγματικό τους ρόλο.
    ΙΙ. Με το υπό διαβούλευση άρθρο 3 προβλέπεται να χορηγηθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση Χριστουγέννων 2022 ύψους 250 € σε συγκεκριμένες κατηγορίες συνταξιούχων και δη στις ευάλωτες ομάδες και τους χαμηλοσυνταξιούχους – με εισοδηματικά κριτήρια- .
    Ωστόσο αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώνει την απώλεια των εισοδημάτων που έχουν υποστεί όλοι οι συνταξιούχοι από την πλήρη κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας, επί των οποίων ιδίως οι συνταξιούχοι τραπεζοϋπάλληλοι έχουν καταβάλλει εξαιρετικά αυξημένες εισφορές καθ όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου . Για τον λόγο αυτό αιτούμαστε την άμεση επαναφορά των επιδομάτων εορτών και αδείας και την τακτική τους καταβολή σε όλους τους συνταξιούχους και σε ύψος ανάλογο της σύνταξης εκάστου. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα αμβλυνθούν οι δυσμενείς συνέπειες της τεράστιας αύξησης του πληθωρισμού, της ραγδαίας αύξησης του ενεργειακού κόστους και την εκτίναξη των τιμών σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης.
    Ευελπιστούμε ότι οι ανωτέρω προτάσεις μας θα γίνουν αποδεκτές και θα ληφθούν υπόψη στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή , ενώ για τα λοιπά θέματα που αφορούν τους συνταξιούχους Τ/Υ που δεν αντιμετωπίζονται με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο (άμεση καταβολή μνημονιακών περικοπών και των δώρων του 11μηνου στο σύνολο των συνταξιούχων, αυξήσεις από 1.1.2023 σε όλες τις συντάξεις, συνυνυπολογισμό κατά τον επανυπολογισμό των συντάξεων των πριν την 12.5.2016 συνταξιούχων του e- ΕΚΦΑ του συνόλου των αποδοχών τους επί των οποίων αποδόθηκαν εισφορές και όχι μόνο του συντάξιμου μισθού, αποκατάσταση των επικουρικών συντάξεων και των συντάξεων προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος, επίλυση του ζητήματος του ΤΑΠΙΛΤ-ΑΤ) – σας έχουμε ήδη καταθέσει το από 15-9-2022 εμπεριστατωμένο υπόμνημα της ΟΣΤΟΕ με τις αιτιολογημένες θέσεις – απόψεις μας, ο δε Σύλλογος Συνταξιούχων ΕΤΕ έχει εμπεριστατωμένα εκθέσει τις προτάσεις του για τα ειδικότερα θέματα που αφορούν τα μέλη του στο αρ. 2 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, προκειμένου να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή.

    Για την ΟΣΤΟΕ
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΣ. Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ
    Γρηγόριος Σαμπάνης Παύλος Δερμενάκης

  • 20 Οκτωβρίου 2022, 12:12 | Κώστας

    Γενικότερα, και όχι μόνο στην περίπτωση του παρόντος νομοσχεδίου,
    • Θα πρέπει να εξετασθεί τιμαριθμική αναπροσαρμογή του ΚΕΑ. Με ένα πληθωρισμό >12%+ και βλέπουμε, η αγοραστική δύναμη των ανθρώπων που το έχουν ανάγκη, χάνεται μέρα-μέρα.
    • Η ενίσχυση προς ευάλωτες κοινωνικές ομάδες θα πρέπει να αποτελείτε, εκτός από χρήματα ή τρόφιμα, επιπλέον σε υπηρεσίες και αγαθά κοινής ωφέλειας. Για παράδειγμα: νερό, ηλεκτρικό ρεύμα, ιντερνέτ κλπ. Τα παραπάνω δεν μπορούν να αποκτηθούν με το ποσό των 200€ (ή ανάλογα) και αποτελούν βασικά αγαθά επιβίωσης, ακόμα και το ίντερνετ, με το οποίο, αν κάποιος είναι άνεργος, τον βοηθάει να εκπαιδευτεί και να επικοινωνεί με τον κόσμο της αγοράς.
    Σας ευχαριστώ.

  • 18 Οκτωβρίου 2022, 17:20 | Δημητρης

    Να συμπεριληφθούν στους δικαιούχους οι τρίτεκνες οικογένειες χωρίς ακίνητη περιουσία και με οικογενειακό εισόδημα έως 36.000€.

    Επίσης πρέπει να αυξηθεί το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα στις τρίτεκνες οικογένειες για να δικαιούνται το επίδομα τέκνου.

  • 17 Οκτωβρίου 2022, 13:52 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Το ετήσιο ατομικό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημά τους για το φορολογικό έτος 2021 δεν υπερβαίνει τις εννέα χιλιάδες εξακόσια (9.600,00) ευρώ και το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημά τους για το φορολογικό έτος 2021 δεν υπερβαίνει τις δεκαέξι χιλιάδες οκτακόσια (16.800,00) ευρω.
    Ειμαι συνταξιουχος με ατομικο και οικογενειακο εισοδημα 10000 το χρονο , με συζυγο ανεργη και δυο ανηλικα .αυτο το ΣΩΡΕΥΤΙΚΟ μηπως πρεπει να το δειτε με προσοχη ????

  • 12 Οκτωβρίου 2022, 20:05 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Ζευγάρι ηλικιωμένων (χωρίς ακίνητη περιουσία) με μοναδικό εισόδημα τη σύνταξη του συζύγου 9.800 ευρώ,δεν θα πάρει την οκονομική ενίσχυση.
    Αντίθετα, ζευγάρι ηλικιωμένων που παίρνουν και οι δύο σύνταξη με εισόδημα έως 16.800 ευρώ, θα πάρουν την οικονομική ενίσχυση. Πόσο δίκαιο είναι αυτό?

  • 12 Οκτωβρίου 2022, 15:14 | PL

    πρέπει να μπουν στους δικαιούχους οι τρίτεκνες οικογένειες και πάνω, με οικογενειακό εισόδημα εως 36.000 ευρώ.
    Είναι δίκαιο διότι ενώ δικαιούνται οικογένειες με ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ, δεν δικαιούνται τρίτεκνες οικογένειες και πάνω , μη έχοντες ακίνητη περιουσία.
    Είναι ένα σωστό μέτρο για ανακούφιση των πολυμελών οικογενειών, με την τόση μεγάλη ακρίβεια που υπάρχει .

  • 11 Οκτωβρίου 2022, 22:01 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Κύριε Υπουργέ, προτείνεται το εν λόγω επίδομα να είναι αυξημένο σε ΑΜΕΑ.

  • 11 Οκτωβρίου 2022, 08:19 | F.G.

    Συμφωνώ ότι πρέπει να μπουν στους δικαιούχους οι τρίτεκνες οικογένειες και πάνω, με οικογενειακό εισόδημα εως 36.000 ευρώ.

    Είναι δίκαιο διότι ενώ δικαιούνται οικογένειες με ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ, δεν δικαιούνται τρίτεκνες οικογένειες και πάνω , μη έχοντες ακίνητη περιουσία.

    Είναι ένα σωστό μέτρο για ανακούφιση των πολυμελών οικογενειών, με την τόση μεγάλη ακρίβεια που υπάρχει .

  • 10 Οκτωβρίου 2022, 21:57 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΙΔΑΚΗΣ

    Θεωρώ ότι οι περιορισμοί που τίθενται και εδώ
    [π.χ … α) Το ετήσιο ατομικό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημά τους για το φορολογικό έτος 2021 δεν υπερβαίνει τις εννέα χιλιάδες εξακόσια (9.600,00) ευρώ και το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημά τους για το φορολογικό έτος 2021 δεν υπερβαίνει τις δεκαέξι χιλιάδες οκτακόσια (16.800,00) ευρώ. …]
    παροτρύνει/ευνοεί την «διάλυση» των οικογενειών και είναι αντισυνταγματική, καθώς το Σύνταγμα υποστηρίζει τον θεσμό της οικογένειας.
    Μία οικογένεια με 9500 ευρώ εισόδημα για τον σύζυγο και 9.500 εισόδημα για την σύζυγο αποκλείεται του βοηθήματος ενώ εάν ήταν «χωρισμένη» θα το δικαιούταν και οι δύο.
    Είναι η πολλαπλή περίπτωση που παρατηρώ κάτι τέτοιο …
    Παρακαλώ για διόρθωση και τήρηση της Συνταγματικής επιταγής ώστε να στηρίζεται εμπράκτως ο θεσμός της οικογένειας.

  • 9 Οκτωβρίου 2022, 22:07 | Μαρία Φουρκαλιδη

    Αναπηρικά επιδόματα δεν καταβάλει μόνο ο eΕΦΚΑ αλλά και ο ΟΠΕΚΑ. Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση πρέπει να καταβληθεί και στους ΆμεΑ που λαμβάνουν επίδομα αναπηρίας και από ΟΠΕΚΑ όπως δόθηκε και την προηγούμενη φορά. Για ποιο λόγο διαχωρίζονται οι ανάπηροι ;;

  • 9 Οκτωβρίου 2022, 16:02 | Δημητρης

    Θα πρέπει να μπουν στους δικαιούχους οι τρίτεκνες οικογένειες και πάνω, με οικογενειακό εισόδημα εως 36.000 ευρώ.
    Είναι δίκαιο διότι ενώ δικαιούνται οικογένειες με ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ, δεν δικαιούνται τρίτεκνες οικγενεις και πάνω , μη εχοντες ακίνητη περιουσία.
    Είναι ένα σωστό μέτρο για ανακούφιση των πολυμελών οικογενειών, με την τόση μεγάλη ακρίβεια που υπάρχει .

  • 9 Οκτωβρίου 2022, 09:46 | Γιωργος

    Γιατι θα πρεπει σωρευτικα να ισχυουν το ατομικο και οικογενειακο εισοδημα; Εχω ατομικο 14500(φορολογητεο), το οποιο ειναι και το οικογενειακο. Μηπως θα επρεπε η πολιτεια να το δει;

  • 9 Οκτωβρίου 2022, 08:55 | ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΤΕΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ

    Με τον Ν. 4387/2016 έχει καταργηθεί η εφόρου ζωής χορήγηση οικογενειακού επιδόματος που χορηγείτο μέχρι τότε σε όσους συνταξιούχους εχουν στην οικογένεια τους και διαμένουν μαζί τους άτομα με αναπηρία πέραν του 25ου έτους τους.
    Το παρόν βοήθημα είναι βεβαίως καλό αλλά νομίζω πως πρέπει να συμπεριλάβετε ΜΟΝΙΜΗ ΔΙΑΤΑΞΗ για την μηνιαία ενίσχυση των συνταξιούχων που ανήκουν στις περιπτώσεις αυτές.
    Έχω δυο παιδιά με αυτισμό (33 και 21 ετών) τα οποία μένουν μαζί μας και ενώ με την αρχική απόφαση της συνταξιοδότησης μου έπαιρνα 10% για κάθε παιδί , εφόρου ζωής, με τις αλλαγές του ασφαλιστικού αυτό το ποσό μηδενίστηκε.
    Θεωρώ πως αυτό ήταν άδικο. Παρακαλώ για την διόρθωση της αδικίας αυτής
    Με εκτίμηση
    ΘΕΟΦΙΛΟΣ Χ. ΤΕΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ
    ΤΗΛ. 6977590974

  • 8 Οκτωβρίου 2022, 07:15 | Γ.Κ

    Ευάλωτος είναι αυτός που έχει 300.000€ ακίνητη περιουσία και θα πάρει το επίδομα και όχι οικογένειες με παιδιά που σαν μονο έσοδο είναι ο μισθός της εργασίας των γονέων;

    Συμφωνω με το ανωτέρω σχόλιο και προτείνω και εγώ το επιδομα να τον πάρουν και οικογένειες με τέκνα που το οικογενειακό εισόδημά τους είναι μέχρι 40.000€.

    Αυτοί είναι οι πραγματικοί ευάλωτοι διότι με πληθωρισμό 12% και οικογενειακό έσοδο μόνο τον μισθό, το επίδομα είναι μια ελάχιστη ανακούφιση με την μεγάλη ακρίβεια που υπάρχει.

  • 7 Οκτωβρίου 2022, 14:30 | Δημητριος Kats

    Στο Κεφαλαιο Β στην εκτακτη εισφορα θα επρεπε να προβλεφθει να το παιρνουν και οσοι ειναι φορολογικοι κατοικοι της Ελλαδας με συνταξη απο την χωρα τους (πχ Αγγλια στην δικια μας περιπτωση η μητερα μας) που ομως ικανοποιουν τα τεθεντα απο τον νομο κριτηρια (ατομικα εισοδηματα κτλ). Ζουν και αυτοι στην χωρα μας και εχουν τις ιδιες αυξημενες αναγκες.

  • 7 Οκτωβρίου 2022, 13:38 | Παναγιώτης

    Η κυβέρνηση θα δώσει έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως είναι οι συνταξιούχοι τα Χριστούγεννα. Για μένα είναι ένα καλό μέτρο και το αξίζουν, αυτοί οι άνθρωποι.***
    Αλλά ευάλωτη ομάδα είναι και η ελληνική οικογένεια που έχει ανήλικα τέκνα ,που πρέπει μέσα στις γιορτές να ψωνίσει το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι,να καλύψει το κόστος της ενέργειας και τον πληθωρισμό. κυρίως όσοι βρίσκονται στο ενοίκιο και είναι άνεργοι ,να ενταχθούν σε αυτή την κατηγορία των ευάλωτων.

  • 7 Οκτωβρίου 2022, 11:15 | Δημητρης

    Δηλαδή όποιος έχει ακίνητη περιουσία 300.000€ και ΔΗΛΩΜΕΝΟ εισόδημα 16.800€ δικαιούται το επίδομα,
    ενώ ένα ζευγάρι υπαλλήλων που δεν έχουν ακίνητη περιουσία και δηλώνουν μόνο το εισόδημά τους διότι δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς δεν δικαιούνται.

    Πρέπει το επίδομα να δωθεί και σε ζευγάρια με τρία τεκνα και πάνω που το εισόδημά τους είναι μέχρι 40.000€.

    Είναι το ελάχιστο που μπορεί να γίνει, διότι δίνεται σε οικογένειες με ακίνητη περιουσία 300.000€ και δεν δίνεται σε τρίτεκνες οικογένειες που το μόνο έσοδο είναι ο μισθός των γονέων και τα έξοδα πάρα πάρα πολλά με πενταμελη οικογένεια.

  • 7 Οκτωβρίου 2022, 08:59 | Σούλα Καλαϊτζή

    Θα πρέπει τα όρια του φορολογητέου ατομικού και οικογενειακού εισοδήματος της υποπαραγράφου 2.α. να προσαυξάνονται ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτωμένων τέκνων

  • 7 Οκτωβρίου 2022, 08:42 | Σούλα Καλαϊτζή

    Θα πρέπει τα όρια του ατομικού και οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος της υποπαραγράφου 2.α. να προσαυξάνονται ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτωμένων τέκνων