Άρθρο 5 Διαδικασίες Εξετάσεων, Εξεταζόμενα Μαθήματα και Βαθμολογία

1. Οι υποψήφιοι εξετάζονται γραπτώς σε ερωτηματολόγια πολλαπλών επιλογών στην Ελληνική γλώσσα.

2. Η ύλη των εξετάσεων περιλαμβάνεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2 της απόφασης αυτής και χωρίζεται στα εξής κεφάλαια:

2.1. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.
2.2. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
2.3. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – ΕΘΝΙΚΟ & ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ.

3. Ειδικά, οι υποψήφιοι για απόκτηση πτυχίου ραδιοερασιτέχνη «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου» εξετάζονται επί της ανωτέρω ύλης επί ερωτηματολογίων πολλαπλών επιλογών χαμηλού βαθμού δυσκολίας.

4. Η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ στα πλαίσια ειδικών δράσεων της, έργων, ειδικών εργασιών ή μελετών, μεριμνά:

4.1. για την προμήθεια κατάλληλου λογισμικού με το οποίο θα πραγματοποιείται η ηλεκτρονική εξέταση και την εγκατάσταση του στις ΑΠΥ καθώς και για την εκπαίδευση προσωπικού και τις λοιπές αναγκαίες λεπτομέρειες.
4.2. για την συγκρότηση, συντήρηση και ανανέωση βάσης δεδομένων στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, με ικανό αριθμό ερωτήσεων από την ύλη των εξετάσεων κατάλληλα διαχωρισμένων στους βαθμούς δυσκολίας που αντιστοιχίζονται στην «κατηγορία 1» ή στην «κατηγορία εισαγωγικού επιπέδου».
4.3. για τον τύπο των εντύπων που θα εκτυπώνει το λογισμικό και όλες τις συναφείς λεπτομέρειες.
4.4. για την παροχή στις ΑΠΥ, οδηγιών που αποσκοπούν στην αποτελεσματικότερη διενέργεια των εξετάσεων και για την αποστολή νεωτέρων ενημερώσεων των σχετικών ηλεκτρονικών αρχείων.
4.5. για την διάθεση στο κοινό των ερωτήσεων που σχετίζεται με τις εξετάσεις ραδιοερασιτεχνών, μέσω του ιστοτόπου του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

5. Εξετάσεις με την μορφή ερωτηματολογίων πολλαπλών επιλογών (ηλεκτρονική εξέταση):

5.1. Η δοκιμασία περιλαμβάνει την εξέταση των υποψηφίων σε ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών. Οι αριθμός των ερωτήσεων ανέρχεται σε εκατό (100) ερωτήσεις, προερχόμενες σε ποσοστά 50%, 30% και 20% αντίστοιχα από τα κεφάλαια Α’, Β’ και Γ’ της ύλης των εξετάσεων.
5.2. Θεωρούνται ότι επέτυχαν στις γραπτές εξετάσεις όσοι υποψήφιοι απάντησαν σωστά τουλάχιστον σε 80 από τις 100 ερωτήσεις.
5.3. Όσοι καταθέσουν αντίγραφο πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής, κατεύθυνσης ηλεκτρονικού ή ηλεκτρολόγου ή τηλεπικοινωνιακού, ή άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Ραδιοηλεκτρολόγου Α΄ ή Β΄ απαλλάσσονται από την γραπτή εξέταση στο κεφάλαιο Α΄ «Τεχνικά Θέματα». Στην περίπτωση αυτή το δελτίο-ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών δεν περιέχει τις αντίστοιχες πενήντα (50) ερωτήσεις. Σε αυτή την περίπτωση θεωρούνται ότι επέτυχαν στις εξετάσεις όσοι υποψήφιοι απάντησαν σωστά τουλάχιστον σε 40 από τις πενήντα (50) ερωτήσεις.
5.4. Η δοκιμασία διεξάγεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο με την χρήση εγκατεστημένου ηλεκτρονικού συστήματος εξετάσεων Ραδιοερασιτεχνών, στις ΑΠΥ. Το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα προβλέπει χαμηλό βαθμό δυσκολίας για τους υποψηφίους της «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου». Για τους υποψηφίους της «κατηγορίας 1» το ηλεκτρονικό σύστημα εξετάσεων προβλέπει κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας.
5.5. Η δοκιμασία διαρκεί ενενήντα (90) λεπτά της ώρας. Οι υποψήφιοι μπορούν να αποχωρούν από την αίθουσα οποτεδήποτε εντός της διάρκειας των εξετάσεων εκτός από τους δύο (2) τελευταίους υποψηφίους οι οποίοι αποχωρούν ταυτόχρονα.
5.6. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία των εξετάσεων, η Εξεταστική Επιτροπή:
α) Εκτυπώνει «Ενημερωτικό Δελτίο Αποτελεσμάτων» για κάθε υποψήφιο το οποίο παραδίδει στους υποψηφίους που είναι παρόντες.
β) Εκτυπώνει συνολικά αποτελέσματα της εξέτασης, με τα ονοματεπώνυμα των υποψηφίων, τη βαθμολογία τους, την ένδειξη «ΕΠΕΤΥΧΕ» ή ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ» και λοιπές λεπτομέρειες. Τα συνολικά αποτελέσματα, η Εξεταστική Επιτροπή υποβάλλει στην ΑΠΥ η οποία στη συνέχεια μεριμνά για την ανάρτηση τους στο υπηρεσιακό κατάστημα και την αποστολή τους στις άλλες ΑΠΥ από τις οποίες προέρχονται ενδεχομένως υποψήφιοι.

6. Εφόσον κατά τη διάρκεια των εξετάσεων διαπιστωθεί απόπειρα εξαπάτησης της Εξεταστικής Επιτροπής από υποψήφιο, πέραν άλλων τυχόν νομικών κυρώσεων, ο υποψήφιος απορρίπτεται.

7. Οι υποψήφιοι που δεν προσέρχονται προς εξέταση την καθορισμένη ημερομηνία και ώρα θεωρούνται αποτυχόντες.

8. Τα «Ενημερωτικά Δελτία Αποτελεσμάτων» των υποψηφίων, φυλάσσονται στην ΑΠΥ που διενήργησε τις εξετάσεις για ένα (1) έτος. Μετά την παρέλευση του έτους καταστρέφονται.

9. Οι αποτυχόντες μπορούν να προσέλθουν για εξέταση σε επόμενες εξεταστικές περιόδους με την υποχρέωση να υποβάλλουν νέα αίτηση με όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά.

10. Τα πτυχία των επιτυχόντων εκδίδονται από τις ΑΠΥ σε δύο αντίγραφα, από τα οποία ένα παραδίδεται (ή αποστέλλεται ταχυδρομικά) στον αδειούχο και το άλλο παραμένει στο υπηρεσιακό αρχείο.

11. Τα άτομα με αναπηρία (τυφλοί, παραπληγικοί, ημιπληγικοί, άτομα με μεγάλη κινητική αναπηρία κ.λ.π.) με ποσοστό τουλάχιστον 67% βεβαιωμένο από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές, εξετάζονται σε ευνοϊκές συνθήκες ανάλογα με την πάθηση και κατά την κρίση της Εξεταστικής Επιτροπής.

12. Απαλλάσσονται από κάθε είδους εξέταση οι κάτοχοι γενικού πτυχίου χειριστή ασυρμάτου του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και οι διπλωματούχοι ραδιοτηλεγραφητές Α΄ και Β΄ τάξης του Εμπορικού Ναυτικού. Οι ανωτέρω μπορούν να καταθέτουν σχετική αίτηση για την απόκτηση πτυχίου ραδιοερασιτέχνη «κατηγορίας 1» με τα σχετικά δικαιολογητικά που προβλέπονται από την παρούσα, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

  • Υπάρχει αοριστία στα θέματα και γενικότερα στις εξετάσεις της εισαγωγικής κατηγορίας. Για μας είναι κρίσιμο να αποσαφηνιστούν αυτά τα πράγματα.

  • Χαιρετίσαμε στην τελευταία διαβούλευση τη δημιουργία ηλεκτρονικών εξετάσεων. Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι το πιο θετικό μέτρο που εισήγαγε η προγούμενη απόφαση, τίθεται εν αμφιβόλω, αφού η αρχή λειτουργίας των ηλεκτρονικών εξετάσεων είναι πλέον αόριστη.

  • Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη:
    (i) – την παρ. 2 του άρθρου 4, σύμφωνα με το οποίο «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.»,
    (ii) – τις παραγράφους 1 και 2 του Άρθρου 5Α του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με τις οποίες: «Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει…..» και «Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους….»,
    (iii) – την παρ. 6, του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας»,

    προτείνουμε τα εξής:
    Στο Άρθρο 5 «Διαδικασίες Εξετάσεων, Εξεταζόμενα Μαθήματα και Βαθμολογία»,

    – να προστεθεί παράγραφος 4.6 ως ακολούθως:

    «Η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ στα πλαίσια ειδικών δράσεων της, έργων, ειδικών εργασιών ή μελετών, μεριμνά:
    ……..
    4.6 για τη διάθεση όλου του εκπαιδευτικού υλικού σε προσβάσιμη ηλεκτρονική μορφή στην περίπτωση υποψηφίου ατόμου με αναπηρία, λαμβάνοντας πρόνοια και για την εγκατάσταση και αποδοτική χρήση, αλλά και για τη διαλειτουργικότητα του εξοπλισμού υποστηρικτικής τεχνολογίας με το πληροφοριακό σύστημα των εξετάσεων από τον υποψήφιο κατά τη διάρκεια των εξετάσεων».

    – η παράγραφος 5.5 να συμπληρωθεί ως ακολούθως:

    «5.5. Η δοκιμασία διαρκεί ενενήντα (90) λεπτά της ώρας. Οι υποψήφιοι μπορούν να αποχωρούν από την αίθουσα οποτεδήποτε εντός της διάρκειας των εξετάσεων εκτός από τους δύο (2) τελευταίους υποψηφίους οι οποίοι αποχωρούν ταυτόχρονα. Στην περίπτωση εξέτασης υποψηφίου με αναπηρία, όπου η χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας επιφέρει χρονοκαθυστέρηση στη διενέργεια της εξέτασης δίχως την υπαιτιότητα του υποψηφίου, ο συνολικός χρόνος τροποποιείται ανά περίπτωση».

    – η παράγραφος 11 να τροποποιηθεί ως ακολούθως:

    «11. Τα άτομα με αναπηρία (τυφλοί, παραπληγικοί, ημιπληγικοί, άτομα με μεγάλη κινητική αναπηρία κ.λ.π.) με ποσοστό 50% και άνω βεβαιωμένο από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές, εξετάζονται σε ευνοϊκές συνθήκες ανάλογα με την πάθηση και κατά την κρίση της Εξεταστικής Επιτροπής».

    Η πρόταση τροποποίησης του ελάχιστου ποσοστού αναπηρίας από 67% σε 50%, βασίζεται στον Ν.2643/1998 «Μέριμνα για την απασχόληση προσώπων ειδικών κατηγοριών και άλλες διατάξεις» (Αρ. ΦΕΚ 220 Α’/28.09.1998). Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 1, παρ.1β τα άτομα με αναπηρία που εμπίπτουν στις προστατευτικές του διατάξεις είναι εκείνα με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω (άρθρο 1, παρ. 1 β).

  • 31 Μαΐου 2011, 03:28 | Απόστολος Ιωαννίδης, SV1WA

    Σχετικά με το άρθρο 5.5

    Οι 100 ερωτήσεις θα πρέπει να προκύπτουν τυχαία απο δεξαμενη της τάξης των 1000-1500 ερωτήσεων λαμβάνοντας υπ’οψιν τις ποσοστώσεις ανα θεματική κατηγορία.

    Οι απαντήσεις πολλαπλής επιλογής θα πρέπει να αλλάζουν σειρά σε κάθε εξέταση, δηλαδή στήν κάθε μία ερώτηση απο την δεξαμενη, η σωστή απάντηση να μην συμπίπτει πάντα με το ίδιο γράμμα ή αριθμό των πολλαπλών επιλογών.

    Επιπλέον, οι ερωτήσεις της «δεξαμενής» δεν θα πρέπει να έχουν αρίθμηση ή άλλο διακριτικό γνώρισμα πλήν του περιεχομένου τους.

  • 30 Μαΐου 2011, 22:48 | sw2hrr

    5.5. Η δοκιμασία διαρκεί ενενήντα (90) λεπτά της ώρας. Οι υποψήφιοι μπορούν να αποχωρούν από την αίθουσα οποτεδήποτε εντός της διάρκειας των εξετάσεων εκτός από τους δύο (2) τελευταίους υποψηφίους οι οποίοι αποχωρούν ταυτόχρονα.

    Πιστεύω ότι η διάρκεια της δοκιμασίας θα πρέπει να είναι 120 λεπτά της ώρας.

  • 30 Μαΐου 2011, 21:41 | sw2hrr

    11. Τα άτομα με αναπηρία (τυφλοί, παραπληγικοί, ημιπληγικοί, άτομα με μεγάλη κινητική αναπηρία κ.λ.π.) με ποσοστό τουλάχιστον 67% βεβαιωμένο από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές, εξετάζονται σε ευνοϊκές συνθήκες ανάλογα με την πάθηση και κατά την κρίση της Εξεταστικής Επιτροπής.

    Επειδή έχει προκύψει κατά καιρούς ανάλογο πρόβλημα το υπουργείο πρέπει να αναφέρει και να απαριθμήσει ποιες παθήσεις θεωρεί ότι πρέπει να εξετάζονται σε ευνοϊκές συνθήκες. Η άλλη λύση και η καλύτερη πιστεύω είναι αν κάποιος έχει ποσοστό τουλάχιστον 67% βεβαιωμένο από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές για ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ πάθηση να εξετάζεται σε ευνοϊκές συνθήκες ανάλογα με την πάθηση.

  • 30 Μαΐου 2011, 14:05 | ΠΡΟΤΥΠΗ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

    5.5. Η δοκιμασία διαρκεί ενενήντα (90) λεπτά της ώρας. Οι υποψήφιοι μπορούν να αποχωρούν από την αίθουσα οποτεδήποτε εντός της διάρκειας των εξετάσεων εκτός από τους δύο (2) τελευταίους υποψηφίους οι οποίοι αποχωρούν ταυτόχρονα.

    θεωρούμε ότι τα 90 λεπτά είναι λίγα προτείνουμε 120 λεπτά της ώρας.

  • 30 Μαΐου 2011, 12:15 | Ιωάννης Λαγός SV2HOA

    Εγώ προτείνω ως τόπο διεξαγωγής των εξετάσεων να οριστεί ο τόπος που διοικιτικά ανήκει η διεύθυνση κατοικίας του εξεταζόμενου. Ανεξάρτητα εάν ο χώρος των εξετάσεων είναι, είτε κάποιο δημόσιο κτίριο η τα γραφεία κάποιου συλλόγου, θα πρέπει αυτά να βρίσκονται στην ίδια περιοχή που έίναι και η μόνιμη κατοικία του υποψήφιου. Για ποιόν λόγο για παράδειγμα ένας πού ζει στην Θεσσαλονίκη να πάει να δώσει εξετάσεις σε άλλη περιοχή 100 η 200 η και300 χιλιόμετρα μακρύτερα. Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια.
    Αυτή τηνδιάταξη την θεωρώ βασική και αφορά βέβαια χώρες και διοικούντες που κόπτονται για την ίση μεταχείρηση μεταξύ των πολιτών τους.
    73 Ιωάννης

  • 29 Μαΐου 2011, 22:30 | ΑΠΑΤΑΓΓΕΛΟΣ ΙΩΣΗΦ – SV3AQN

    Παράγραφος 5.2. «Θεωρούνται ότι επέτυχαν στις γραπτές εξετάσεις όσοι υποψήφιοι απάντησαν σωστά τουλάχιστον σε 80 από τις 100 ερωτήσεις». Θεωρώ ότι το περιθώριο λάθους που δίνεται είναι μεγάλο. Στις εξετάσεις π.χ. για τα σήματα κυκλοφορίας όπου επί συνόλου 1200 περίπου ερωτήσεων, ένας υποψήφιος διαγωνίζεται σε 30 ερωτήσεις έχει δικαίωμα να κάνει ένα λάθος. Πρότασή μου να θεωρούνται ότι επέτυχαν στις γραπτές εξετάσεις όσοι απάντησαν σωστά σε τουλάχιστον 90 από τις 100 ερωτήσεις και αντίστοιχα τις 45 από τις 50 για τους απαλλασσόμενους από τα τεχνικά θέματα.

  • Θερώ πως τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα πρέπει μόνο να παρακολουθούν ικανό αριθμό μαθημάτων, είτε απο συλλόγους (χωρίς αμοιβή φυσικά), είτε και μόνοι τους, φυσικά θα πρέπει η διδακταία ύλη να αποτυπωθεί και γραπτά και ηχιτικά, ώστε να είναι από όλους προσβάσιμη.
    Είμαι σίγουρος ότι αυτά τα άτομα λόγω το έντονο συναίσθημα του σεβασμού που τους διακρίνει, και της έντονης ανάγκης εποικοινωνίας με άλλους ανθρώπους, είναι και θα είναι κλάσεις καλλίτεροι ραδιοερασιτέχνες από τον σωρό των υπολοίπων. Γνωρίζω ραδιοερασιτέχνη με διακριτικό από Β??, που δεν έχει κάνει καμία επαφή ασυρμάτου με το εξωτερικό, σπάνια βγαίνει στους επαναλήπτες για επαφή, όμως επι τόσα χρόνια δημιουργεί έντονο παράσιτο, (αγόρασε κατευθυνόμενη κεραία πολλών dB), για τον σκοπό αυτό, με στόχο να παρενοχλέί τους γραφικούς χειριστές των επαναληπτών. Επίσης γνωρίζω ραδιοερασιτέχνη με ίδιας εποχής διακριτικό, που έχει γίνει γραφικός άσχετος των επαναληπτών, ο οποίος δεν γνωρίζει πόσο κάνουν 2+2, αλλά πήρε πτυχίο από νομαρχία που έχει πρωτεία επιτυχόντων.

  • 28 Μαΐου 2011, 10:41 | ΕΛΕΥΘ. ΧΑΤΖΗΤΑΚΗΣ/SV2UF

    Το χομπυ εαν καταργησετε τα CW θα χασει κατι απο την αιγλη του
    Τα 40 γραμματα το λεπτο δεν ειναι δυσκολο να τα μαθει ο υποψηφιος
    ραδ/χνης .Φυσικα στην εποχη μας με την εξεληξη αυτα εχουν
    καταργηθει απο την εμπορικη επικοινωνια ,αλλα στους ραδ/νες θα
    πρεπει να μεινουν ,εξαλλου σε παρα πολλες ενωσεις του κοσμου
    υπαρχουν τα CW.Aς υπαρχουν και σε εμας ,και ας ειναι ενας βαθμος
    δυσκολιας στις εξετασεις καλο ειναι κακο δεν ειναι

    ευχαριστω ΛΕΥΤΕΡΗΣ/SV2UF

  • § 11 Τα άτομα με αναπηρία (τυφλοί, παραπληγικοί, ημιπληγικοί, άτομα με μεγάλη κινητική αναπηρία κλπ.) με ποσοστό τουλάχιστον 67% βεβαιωμένο από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές, εξετάζονται σε ευνοϊκές συνθήκες ανάλογα με την πάθηση και κατά την κρίση της Εξεταστικής Επιτροπής.

    Στην παράγραφο αυτή θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα τα ΑμεΑ να δίνουν εξετάσεις ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΜΕΝΑ ανάλογα με την αναπηρία που έχουν, π.χ. για τους τυφλούς να υπάρχει κάποιος που τους διαβάζει τις ερωτήσεις και καταγράφει την απάντηση που δίνουν.

  • § 5.4 Η δοκιμασία διεξάγεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο με την χρήση εγκατεστημένου ηλεκτρονικού συστήματος εξετάσεων Ραδιοερασιτεχνών, στις ΑΠΥ. Το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα προβλέπει χαμηλό βαθμό δυσκολίας για τους υποψηφίους της «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου». Για τους υποψηφίους της «κατηγορίας 1» το ηλεκτρονικό σύστημα εξετάσεων προβλέπει κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας.

    Η διατύπωση είναι πολύ γενική και αόριστη και για τις δύο κατηγορίες.
    α) Για τους υποψήφιους της «κατηγορίας 1» θα πρέπει να αναφέρεται ρητά ότι η ύλη είναι η προβλεπόμενη από την Σύσταση T/R 61-02, την οποία το ΥΥΜΔ έχει δημοσιεύσει στα ελληνικά ως «Νέα ύλη εξετάσεων ραδιοερασιτεχνών».
    β) Για τους υποψήφιους της «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου» θα πρέπει να αναφέρεται ρητά ότι η ύλη είναι η προβλεπομένη στη Σύσταση ECC Report 89, που είναι σαφώς απλούστερη, έτσι ώστε να εξυπηρετεί και τον σκοπό ύπαρξης αυτής της κατηγορίας άδειας.

  • § 5 – Εξετάσεις με τη μορφή ερωτηματολογίων πολλαπλών επιλογών (ηλεκτρονική εξέταση)
    § 5.2 Θεωρούνται ότι επέτυχαν στις γραπτές εξετάσεις όσοι υποψήφιοι απάντησαν σωστά τουλάχιστον σε 80 από τις 100 ερωτήσεις.

    Θεωρούμε απαραίτητο το ποσοστό επιτυχίας να είναι μεγαλύτερο επί των τεχνικών γνώσεων. Προτείνουμε να γίνει:

    § 5.2 Θεωρούνται ότι επέτυχαν στις γραπτές εξετάσεις όσοι υποψήφιοι απάντησαν σωστά τουλάχιστον σε 80 από τις 100 ερωτήσεις, ΟΠΟΥ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ 40 ΣΩΣΤΕΣ ΘΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’.

  • § 3 – Ειδικά οι υποψήφιοι για απόκτηση πτυχίου ραδιοερασιτέχνη «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου» εξετάζονται επί της ανωτέρω ύλης επί ερωτηματολογίων πολλαπλών επιλογών χαμηλού βαθμού δυσκολίας.

    Η διατύπωση είναι πολύ γενική και αόριστη. Θα πρέπει να αναφέρεται ότι η εξεταστέα ύλη καθορίζεται ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ECC REPORT 89. Το ίδιο θα πρέπει να αναφέρεται στην § 4.2.

  • 1. Για την απόκτηση της Ειδικής κάρτας Ε.Δ.Χ. , για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας οδηγού μεταφοράς Επιβατών και Εμπορευμάτων , για την απόκτηση της άδειας οδήγησης όλων των οχημάτων και για την απόκτηση του πιστοποιητικού A.D.R. για την μεταφορά επικίνδυνων υλικών οι (θεωρητικές) εξετάσεις γίνονται με Ηλεκτρονικό τρόπο και θα μπορούσαν και εδώ οι εξετάσεις να γίνουν με τον ίδιο τρόπο .. !!

    2. Τα θέματα των (θεωρητικών) εξετάσεων θα πρέπει να είναι ανά κατηγορίες με μεγαλύτερη βαρύτητα στον κανονισμό λειτουργίας , (band plan των συχνοτήτων) , για την νομοθεσία και λιγότερο στα τεχνικά .

  • 23 Μαΐου 2011, 18:42 | Γιώργος Παρόγλου SW1NZA Πολιτευτής και μέλος Κ.Ε. ΛΑ.Ο.Σ.

    Θα πρότεινα στο νομοθέτη να διευκολύνει και όχι να ορθώνει εμπόδια στην κατηγορία SY, γιατί μπορεί να δούμε από τη μια στιγμή στην άλλη να ανθεί και πάλη η πειρατεία με ολέθρια αποτέλεσμα, παρεμβολών ανεξέλεγκτα ( χωρείς να γνωρίζει ο πειρατής την στιγμή της παρεμβολής του αν παρεμβάλει σε ΠΛΟΙΟ, ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ, ΣΤΡΑΤΟ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, κ.λπ. Μπορεί να θρηνήσουμε και ανθρώπινη ζωή.) Αν δεν κάνετε άμεσα τον διαχωρισμό της ύλης. και να παραχώρηση την εξέταση της εισαγωγικής κατηγορίας στους Συλλόγους με τελείως αποκομμένη εξεταστέα ύλη από την κατηγορία SV.
    Οι Σύλλογοι θα λογοδοτούν στην επιτροπή πειθαρχικού όταν συλιφθούν να χαρίζονται στον όποιο υποψήφιο εισαγωγικής κατηγορίας .
    Οι εξετάσεις αυτές δίνατε να πραγματοποιούνται δικτυακά ( on line ) συνδεδεμένη με τον σέρβερ του υπουργείου .
    Και αυτό μπορεί να το δη ο νομοθέτης όπως και προηγούμενα ήταν η βεβαίωση που απάλλασσε τον υποψήφιο από την διαδικασία των προφορικών…

    Παρόγλου Γεώργιος Πολιτευτής και μέλος Κ.Ε. ΛΑ.Ο.Σ.

  • Να αποσαφηνιστεί η εξεταστέα ύλη, τα ερωτηματολόγια, τα ποσοστά επιτυχίας και ο χρόνος εξέτασης για την εισαγωγική άδεια. Ο “χαμηλότερος βαθμός δυσκολίας” είναι πολύ αόριστος.
    Εκτός από τα ερωτηματολόγια, και το λογισμικό εξέτασης να είναι ελεύθερα διαθέσιμο στους υποψηφίους και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο.
    Το λογισμικό των εξετάσεων θα πρέπει να δίνει στον εξεταζόμενο τη δυνατότητα να προχωρήσει σε οποιαδήποτε επόμενη ερώτηση θέλει και να επιστρέφει να αναθεωρεί οποτεδήποτε, οποιαδήποτε προηγούμενη απάντησή του. Όταν αισθάνεται έτοιμος, να μπορεί να υποβάλλει συνολικά τις απαντήσεις του ερωτηματολογίου του ή να υποβάλλονται αυτόματα με τη λήξη του χρόνου εξέτασης.
    Εκτιμάται ότι χρόνος 90 λεπτών για 100 ερωτήσεις είναι σχετικά μικρός. Ας επανεκτιμηθεί πιο ορθολογικά ο απαιτούμενος χρόνος εξέτασης.

    Για τον ΣΥ.ΡΑ.Π.
    SV2DOF

  • 22 Μαΐου 2011, 17:54 | Αντιπρόεδρος ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ

    Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,

    Διαβάζοντας το προσχέδιο του κανονισμού και παρακολουθώντας στη διαβούλευση της προτάσεις των συναδέλφων θα σας παρακαλούσα πριν υπογράψετε τον κανονισμό λειτουργίας των Ραδιοερασιτεχνικών Σταθμών όπως λάβετε σοβαρά υπ’ όψη σας ότι οι Ραδιοερασιτέχνες είναι άτομα που αφιλοκερδώς προβάλλουν την Ελλάδα στο εξωτερικό και προσφέρουν τις προσωπικές τους υπηρεσίες, και τον ασύρματο εξοπλισμό τους στην πολιτεία όποτε τους το ζητήσει. Συνεργαζόμαστε με την Πολιτική Προστασία, την Δασοπροστασία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Πυροσβεστική, τον Ερυθρό Σταυρό, κρατικές υπηρεσίες, κλπ., έργο που ελάχιστοι προσφέρουν αφιλοκερδώς.

    Εάν η απόφασή σας υποβιβάσει την λειτουργία, και την φιλοδοξία μας για κάτι καλύτερο στην ανάπτυξη του Ραδιοερασιτεχνισμού, συγκρινόμενη πάντα με τους συναδέλφους μας στο εξωτερικό (εννοώ τον αριθμό των ατόμων Ραδιοερασιτεχνών που λειτουργούν στο κάθε ξένο κράτος – είμαστε ελάχιστοι , παρακαλώ καθορίστε την ύλη του χαμηλού βαθμού δυσκολίας που αναφέρετε στο – Άρθρο 5 παράγρ 3 – τι θα χρειαστούνε να διδάξουν οι σύλλογοι στους καινούργιους ερασιτέχνες – ως προς την ισχύ των ασυρμάτων που χρησιμοποιούν οι Ευρωπαίοι είναι πολύ μεγαλύτερη από τη δική μας και ακούγονται εκτός της πατρίδος τους πανίσχυρα – εμείς με την ισχύ που προτείνεται – Άρθρο 21 παραγρ 2 – δεν θα ακουγόμαστε ούτε έξω από την πόρτα μας). Γιατί;

    Πολύ φοβάμαι ότι αν δεν προσαρμοστούμε σε πολλά σημεία με τους Ευρωπαίους συναδέλφους μας, όλοι εμείς οι Ραδιοερασιτέχνες, που ο αριθμός μας υπερβαίνει τα 7.000 άτομα κάτοχοι αδειών, μαζί με τις συζύγους μας 14.000 και πλέον, θα σας κρίνουν δυσμενώς για την ανάπτυξη της Ελλάδος μέσα στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης , και ειδικά σε ένα κλάδο που αφιλοκερδώς λειτουργούμε και προσφέρουμε της υπηρεσίες μας.

    ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ
    Δεν θα συμβεί αν μελετήσετε σωστά τις προτάσεις των Συλλόγων μας και των μελών αυτών, στην σελίδα του Υπουργείου σας στην διαβούλευση . Και οι 40 Σύλλογοι της Ελλάδος είναι στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση χρειαστείτε για την καλύτερη ρύθμιση του κανονισμού των Ραδιοερασιτεχνών προς όφελος της Ελλάδος, και της ανόδου της ερασιτεχνικής ιδέας στην πατρίδα μας.

    Εάν η άνοδος αυτή επιτευχθεί από τον κανονισμό που εσείς με την ομάδα σας θα καθιερώσετε, να είστε σίγουρος ότι θα καταγραφείτε στο υπάρχων βιβλίο της ιστορίας του ραδιοερασιτεχνισμού που ξεκινά από το 1930 , και το όνομα σας θα μεταδοθεί σε όλη την γη σαν άτομο άξιο προς μίμηση.

    Επί των Δημοσίων Σχέσεων
    Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών

    Κωνσταντίνος Κράλογλου
    Συνταξιούχος Ηλεκτρονικός
    43 χρόνια ασχολούμενος με τον Ραδιοερασιτεχνισμό

  • 22 Μαΐου 2011, 11:33 | Γιώργος Παρόγλου SW1NZA

    Παρακαλώ να προσδιορίσετε την διδακτέα ύλη της κατηγορίας SΥ από την κατηγορία SV κατά τα κυνός λεγόμενα δώστε τον μπούσουλα στους συλλόγους για την διδασκαλεία των νέων υποψηφίων συναδέλφων . Ευχαριστώ εκ των προτέρων Παρόγλου Γεώργιος SW1NZA

  • 22 Μαΐου 2011, 00:53 | SV1EBV Κωστας

    Βασικη προυποθεση για μενα ειναι η υλη των εξετασεων.Πρωτα απο ολα γνωση του band plan και σωστη συμπεριφορα κατα τη διεξαγωγη των qso,και οχι τοσα πολλα στα τεχνικα θεματα. Δικο του προβλημα ειναι του καθενος αν με λαθος χειρισμο καταστρεψει το μηχανημα του.

  • 18 Μαΐου 2011, 23:59 | SW1QEY

    Lovely, από την στιγμή που καταργήθηκαν τα Μορς, ας γίνουν λίγο πιο αυστηρά τα πράγματα.

    π.χ. Εγώ που έχω κατηγορία 2 – SW1QEY θα είχα στρωθεί όλο το καλοκαίρι να μάθω να ακούω & να στέλνω CW. Τώρα όμως μου δίνεται αυτόματα.

    Βάλτε ένα βαθμό δυσκολίας να υπάρχει ένα «κύρος» κάτι ένα κλικ παραπάνω.

    73’s de SW1QEY.

  • 18 Μαΐου 2011, 21:32 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΥΔΙΟΣ

    Θα παρακαλούσα το νομοθέτη νε εξετάσει και το ζήτημα της μερικής ή ολικής απαλλαγής από τις εξετάσεις ραδιοερασιτεχνών των υποψηφίων που έχουν πτυχίο «Χειριστού Ασυρμάτου» από τον Ελληνικό Στρατό και ίσως από κάποιες άλλες σχετικές ειδικοτήτες των Διαβιβάσεων.
    Από προσωπική πείρα γνωρίζω ότι η εκπαίδευση (έτος 1988) διαρκούσε 12 εβδομάδες με καθημερινό πολύωρο πρόγραμμα που περιελάμβανε εκμάθηση ΜΟΡΣ, θεωρητικές γνώσεις ραδιοηλεκτρολογίας, κανόνες διαβίβασης, χειρισμό διαφόρων μοντέλων ασυρμάτων, κατασκευή & εγκατάσταση κεραιών κ.λ.
    Ευχαριστώ!

  • Πρέπει να καθορισθεί σαφώς η διαδικασία για τους SY (εισαγωγική κατηγορία). Τι θέματα θα δίνουν αυτοί; Πιθανώς τα ίδια αλλά θα περνάνε χαμηλότερο ποσοστό; Μετά από πόσα χρόνια θα ξανααλλάξει ο νόμος ώστε να γίνουν κι αυτοί SV όπως οι SW τώρα, κλπ. Πολύ αόριστο το άρθρο. Επιδέχεται πολλών ερμηνειών. Γιατί καλά όταν θα τα δίνει ο υπολογιστής θα έχουν ξεκαθαρίσει, αλλά στο μεταβατικό στάδιο, που δυστυχώς προβλέπεται, τι θέματα θα βάζουν οι εξεταστές;

  • 18 Μαΐου 2011, 15:47 | Αθανάσιος Δήμου

    Σημαντικότερο της οποιασδήποτε αναθεώρησης διαδικασιών, εξετάσεων και των λοιπών, είναι να καθοριστεί επιτέλους η εξαταστέα ύλη. με ακρίβεια, σαφήνεια, συγκεκριμένη θεματολογία και να διατίθεται εντύπως ή ηλεκτρονικά στον οποιοδήποτε από το ίδιο το ΥΜΕ.

    Δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται για δεκαετίες το χάλι αυτό, με τις σκόρπιες και συχνά αντιφατικές ή μη ανανεωμένες θεματολογίες από εδώ και από εκεί, με γελοίους κανονισμούς όπως π.χ. τα περί …ελάχιστης εξεταζόμενης ταχύτητας έως 5wpm. (Για όνομα του Θεού, πόση νοημοσύνη χρειάζεται να έχουν οι αρμόδιοι για να σκεφτούν πως θα έπρεπε να προσδιορίζεται η μέγιστη και όχι η ελάχιστη ταχύτητα, κάτι που είναι και το ζητούμενο;)

    Δεν είναι δυνατόν να κρατείται η πραγματικά εξεταστέα ύλη ως «επτασφράγιστο μυστικό» από τους απανταχού συλλόγους και να δίδεται στα μέλη των προπαρασκευαστικών τους «τάξεων». Πολλοί υποψήφιοι προτιμούν των προσωπική μελέτη και προετοιμασία επί συγκεκριμένης ύλης αντί των κοινωνικών και χρονικών δεσμεύσεων του τύπου «clubbing» σε συλλόγους και παρέες.

    Συγκεκριμενοποίηση λοιπόν της ύλης, επικαιροποίηση και επισημοποίηση της multiple-choice θεματολογίας του ΥΜΕ, καθορισμός περιεχομένου προφορικών (αν υπάρχουν) και προσδιορισμός της εξεταστικής πρακτικής ώστε να γνωρίζει ο υποψήφιος με ακρίβεια σε τι ακριβώς θα εξεταστεί, με ποιούς όρους και συνθήκες και σε ποιές προαπαιτούμενες ταχύτητες.

  • 18 Μαΐου 2011, 12:07 | SW1PAJ Βασίλης

    Θετικότατος ο προσανατολισμός της δημιουργίας της εισαγωγικής αδείας (entry level)που όχι μόνον θα βοηθήσει στην γνωριμία των ενδιαφερομένων με τον ευρύτερο χώρο του ραδιοερασιτεχνισμού, αλλά παράλληλα θα δώσει την ευκαιρία και στους ήδη πειραματικά ενασχολούμενους να ξεφύγουν και να απογαλακτιστούν από τις ενασχολήσεις τους εκτός προβλεπομένων συχνοτήτων.
    Παραμένει ωστόσο νεφελώδες το τοπίο σε ότι αφορά την ύλη στην οποία θα πρέπει να δοκιμαστούν οι υποψήφιοι της μικρής αυτής κατηγορίας, κάτι που νομίζω ότι χρήζει της προσοχής Σας, ούτως ώστε και ή ύλη να καθίσταται μετρήσιμη για τους ενδιαφερόμενους αλλά και παράλληλα οι όποιοι ραδιοερασιτεχνικοί σύλλογοι βοηθούν με σεμινάρια τους υποψήφιους, να γνωρίζουν την ύλη πάνω στην οποία θα τους προετοιμάσουν.

  • Εαν και εφοσον η εισαγωγικη αδεια απαιτει εξετάσεις με πολυ ευκολη υλη ευκολοτερη της σημερινης.Τοτε η αρχικη εισοδος στο hobby ειναι πολυ ευκολη και προσιτη στον καθενα. προτεινω λοιπον η ισχυς της εισαγωγικης αδειας να εχει χρονικο περιορισμο εως τα 5 ετη. Οποτε απο εκει και περα να υποχρεουται καποιος να δωσει για την κανονικη αλλιως να του αφαιρειται και η εισαγωγικη. Βεβαια αν θελει καποιος μπορει να δωσει εξετασεις και νωριτερα. Ομως Εαν θελουμε να βγουν νεοι πραγματικοι και καλοι ραδιοερασιτεχνες τοτε η λογικη της αποφασης να ειναι προς αυτη την κατευθυνση

    την κανονικη αδεια θα μπορει να την παρει μετα απο 5 ετη με 2 τροπους
    1) ανευ εξετασεων εαν προσκομισει 100 ραδιοχωρες
    2) με εξετασεις αν δεν προσκομισει 100 επιβεβαιωμενες ραδιοχωρες

    Το χρονικο διαστημα των 5 ετων ειναι αρκετο για να αποκτησει κανεις γνωσεις και εμπειριες. Με το σκεπτικο αυτο θα παραμεινουν στο χομπυ οσοι πραγματικα το αγαπουν και ασχολουνται ειτε με τις επαφες ειτε με τις τεχνικες κατασκευες ειτε και με τα δυο. Γιατι οι 2 τροποι αναβαθμισης της εισαγωγικης καλυπτουν και τους «τεχνικους» και τους «αθλητες»

    Βεβαια αν καποιος αποκτησει τις 2 αυτες προυποθεσεις και νωριτερα φυσικα να μπορει να αναβαθμιστει. Απλα το ανωτερο οριο παραμονης στην εισαγωγικη αδεια προτεινω να ειναι τα 5 ετη

  • Θα έπρεπε να έχουν ήδη δημιουργηθεί ξεχωριστοί πίνακες, με τις ερωτήσεις υψηλού και χαμηλού βαθμού δυσκολίας και να βρίσκονται εντός της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης.

    Θα πρέπει άμεσα να δοθούν οι ερωτήσεις των δυο κατηγοριών στους Ράδιοερασιτεχνικούς φορείς, καθώς είναι απαραίτητη η έγκαιρη προετοιμασία των υποψηφίων.

    Θα μπορούσε το εν λόγω λογισμικό πραγματοποίησης των εξετάσεων, να δοθεί από το Υπουργείο, στους Ράδιοερασιτεχνικούς φορείς, με σκοπό την αποτελεσματικότερη προετοιμασία των υποψηφίων.

    Στα πλαίσια της καλύτερης προετοιμασίας των υποψηφίων, προτείνουμε την διατήρηση της προηγούμενης κατάστασης που σχετίζεται με την περιοδικότητα του εξαμήνου για τις εξετάσεις απόκτησης του πτυχίου Ραδιοερασιτέχνη.

    Σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος δεν προλάβει να προετοιμαστεί εντός του προβλεπόμενου χρόνου των 4 μηνών, αναγκάζεται να αναβάλλει την υποψηφιότητά του και να αναμένει για επιπλέον 4 μήνες. Τέλος πιστεύουμε πως θα υπάρχει μεγάλη μείωση του αριθμού των υποψηφίων, δημιουργώντας προβληματισμούς, αναγκαιότητας της συχνής διεξαγωγής εξετάσεων, ιδιαίτερα στην Ελληνική Περιφέρεια.

    Τα αποτελέσματα θα πρέπει να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στους Ράδιοερασιτεχνικούς φορείς, ώστε να αναρτούνται στα γραφεία του Συλλόγου και να μπορεί οποιοσδήποτε δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, να ενημερώνεται.

  • 17 Μαΐου 2011, 23:28 | SV2NRU Νίκος

    Σχετικά με τις εξετασεις:
    Θα πρέπει να γίνοντε αποκλειστικά με ηλεκτρονικο ερωτηματολογιο και η διορθωση των γραπτων να γίνετε on-line και οχι απο την εκαστοτε εξεταστικη επιτροπη γιατι εχουν παρατηρηθει πολλες αδικιες οπως και ενομα συμφεροντα.

  • 17 Μαΐου 2011, 10:27 | ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ

    ΔΕΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ Η ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ(ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ)ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΧΑΜΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΣΧΟΛΙΑΣ.ΠΟΙΑ Η ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1 . ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΚΑΤΑΛΗΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.

  • 17 Μαΐου 2011, 08:36 | SW1KWA

    θα πρέπει να γίνει ορισμός της εξεταστέας ύλης για την entry level και την κατηγορία 1. Υπάρχει ασάφεια και θα δημιουργηθούν προβλήματα όσον αφορά τα επιλεγόμενα θέματα κατά τις εξετάσεις.
    Επίσης δεν διευκρινίζεται αν θα δίνονται ξεχωριστές εξετάσεις για τις δύο κατηγορίες ή αν θα υπάρχει κοινή εξέταση και πρόσθετη εξέταση για την κατηγορία 1.
    Στην παράγραφο 11 για τα άτομα με ειδικές ικανότητες δεν αναφέρεται ο τρόπος εξέτασης, αλλά το «»εξετάζονται σε ευνοϊκές συνθήκες ανάλογα με την πάθηση και κατά την κρίση της Εξεταστικής Επιτροπής»» κάτι που αφήνει υπονοούμενα και προσβάλει τους εν λόγω εξεταζόμενους.
    Τα ποσοστά επιτυχίας είναι υψηλά και πρέπει να ελαττωθούν.

  • Η δημιουργία μιας εισαγωγικής άδειας (entry level) είναι θετική. Με τον τρόπο αυτό πολύ ενδιαφερόμενοι θα μπορέσουν να ασχοληθούν και να γνωρίσουν τον ραδιοερασιτεχνισμό. Εδώ θέλω να επισημάνω ότι σε αυτού του είδους την άδεια το κύριο βάρος των εξετάσεων θα πρέπει να δοθεί στον χειρισμό των πομποδεκτών και την σωστή γνώση του band plan των συχνοτήτων και πολύ λιγότερο σε τεχνικά θέματα, στα οποία θα πρέπει να δίνεται βάρος στις εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίου κατηγορίας 1.

  • Ο χαμηλός βαθμός δυσκολίας είναι κάτι το αόριστο. Θα πρέπει να προσδιοριστεί με ακρίβεια η ύλη έχοντας κατά νου ότι ο νεοεισερχόμενος θα πρέπει να γνωρίζει κυρίως τον χειρισμό των ραδιοερασιτεχνικών συσκευών το band plan των συχνοτήτων την νομοθεσία και τους κανονισμούς. Η βαθύτερη γνώση των τεχνικών θεμάτων θα πρέπει να αφορά τις εξετάσεις για την κατηγορία 1

  • «σε ποσοστά 50%, 30% και 20% αντίστοιχα από τα κεφάλαια Α’, Β’ και Γ’ της ύλης των εξετάσεων»

    Θεωρώ ότι πιο δίκαια ποστοστά θα ήταν 60%, 25%, 15%, δίνοντας περισσότερη έμφαση στα Τεχνικά Θέματα, διαφορετικά η επιτυχία θα γινόταν με μόνη εξάσκηση στα ΚΕΦΑΛΑΙΑ Β και Γ δηλαδή σε μόνο 77 Ερωτήσεις.

  • «προμήθεια κατάλληλου λογισμικού με το οποίο θα πραγματοποιείται η ηλεκτρονική εξέταση»
    Ελπίζω να γίνει σύντομα και γιατί όχι αυτό το πρόγραμμα να διατίθεται είτε στους Συλλόγους είτε να μπορεί να γίνεται εξάσκηση στο διαδύκτιο από το site του ΥΥΜΔ, όπως γίνεται στο site της ARRL.