Άρθρο 41 Τελικές και καταργούμενες διατάξεις

1. Οι διατάξεις του παρόντος δεν θίγουν άλλες διατάξεις νόμων ή διεθνών συμβάσεων, που κυρώθηκαν με νόμο και προβλέπουν μεγαλύτερη προστασία σε οποιοδήποτε είδος ζώου. Επίσης δεν θίγονται οι διατάξεις του νόμου «περί θήρας» (ν.δ. 86/1969 Α’ 7) και οι κανονιστικές πράξεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότησή αυτού.
2. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:
(α) Τα άρθρα 1 έως 23 του ν. 4039/2012 (Α’ 15).
(β) Το άρθρο 46 του ν. 4235/2014 (Α’ 32).
(γ) Το άρθρο 44 του ν. 4384/2016 (Α’ 78).
(δ) Η παρ. 6 του άρθρου 33 του ν. 4351/2015 (Α’ 164).
(ε) Το άρθρο 54 του ν. 4483/2017 (Α’ 107).
(στ) Το άρθρο 29 του ν. 4509/2017 (Α’ 201).
(ζ) Το άρθρο 19 του ν. 4674/2020 (Α’ 53).
(η) Το άρθρο 17 του ν. 4711/2020 (Α’ 145).
(θ) Το άρθρο 55 του ν. 4745/2020 (Α’ 214).
(ι) Η υπ’ αρ. 280262/3.12.2003 κοινή απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (Β’ 1874).
(ια) Κάθε γενική ή ειδική διάταξη αντίθετη προς τις ρυθμίσεις του παρόντος.

  • 20 Μαΐου 2021, 11:45 | ANIMAL PLANET GR

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω
    πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον
    νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του
    συνόλου των φορέων.

  • 20 Μαΐου 2021, 11:27 | Δημήτρης Γιάννακας

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω
    πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον
    νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του
    συνόλου των φορέων.

  • 20 Μαΐου 2021, 09:07 | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

    ΠΡΟΤΑΣΗ

    ❖ Με το άρθρο 41§2 παρ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιόποινων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου.
    ❖ Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων.

  • 20 Μαΐου 2021, 08:13 | Τσούλη Μιχαέλα

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Ζώων Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.

  • 20 Μαΐου 2021, 02:45 | Αλεξανδρα Καψάλη

    Συμφωνώ με τις θέσεις και τις ενστασεις της Πανελληνιας Φιλοζωικης και Περιβαλλοντικης Ομοσπονδιας.

  • 20 Μαΐου 2021, 02:27 | Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας

    Παρ. 2 (θ):
    Με την παράγραφο αυτή καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του Ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο Ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιόποινων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21, Παρ.2 του υπό διαβούλευση νόμου.

    Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων.

  • 20 Μαΐου 2021, 00:33 | ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

    1. Η ανάγκη στείρωσης ενός ζώου πρέπει να αποδεικνύεται μόνον από ιατρικούς λόγους και σε αυτούς να βασίζεται. Η υποχρεωτική στείρωση δεν είναι δυνατόν να υποκαταστήσει τις ελλείψεις της Πολιτείας στην διαχείριση του προβλήματος των αδεσπότων, τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι μη κυνηγετικά σκυλιά, μη σκυλιά εργασίας. Με την ίδια παράλογη λογική θα μπορούσε η Πολιτεία να στειρώνει ανθρώπους ώστε να μην ασθενούν και έτσι να μην επιβαρύνουν το σύστημα υγείας. Επιβάλλοντας την υποχρεωτική στείρωση των ζώων, το νομοσχέδιο τιμωρεί τους ευσυνείδητους κατόχους ζώων βάζοντας ταφόπλακα στην ερασιτεχνική εκτροφή όλων των φυλών και κυρίως των κυνηγετικών. Άλλωστε, ως ακρωτηριασμός αντιμετωπίζεται το κόψιμο της ουράς ενός σκύλου, ο δε πολύ χειρότερος ακρωτηριασμός των γεννητικών οργάνων όλων αδιακρίτως των ζώων συντροφιάς, αποτελεί ακρωτηριασμό παρά τα όσα αντίθετα ορίζονται στο νέο πλαίσιο και μάλιστα από τη στιγμή που καθίσταται υποχρεωτικός, είναι ο πλέον βάναυσος! Οι κτηνίατροι άλλωστε, φυσικά και είναι αντίθετοι στην υποχρεωτική στείρωση για λόγους άλλους πλήν ιατρικούς.

    2. Στην αιτιολογική έκθεση του πλαισίου αυτού πουθενά δεν αναφέρεται πώς, με ποιόν τρόπο, η υποχρεωτική στείρωση όλων των ζώων θα οδηγήσει σε έλεγχο του προβλήματος των αδεσπότων. Εφόσον σήμερα τα δεσποζόμενα ζώα έχουν ιδιοκτήτη και φέρουν ηλεκτρονική σήμανση, ταυτοποιείται ο ιδιοκτήτης με το ζώο, συνεπώς δεν υφίσταται δικαιολογία ή ανάγκη αναγκαστικής στείρωσης. Δεν ελήφθη υπόψιν από τους συντάκτες του αισχρού νομοθετήματος η αρχή της αναλογικότητας του μέτρου της στείρωσης, καθόσον είναι υπερβολικό και βάναυσο εν σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό της αντιμετώπισης του προβλήματος των αδεσπότων. Ούτε ελήφθη υπόψιν και ούτε αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, ποσοστό αναλογίας κυνηγετικών σκύλων που βρέθηκαν αδέσποτοι σε σύγκριση με τον λοιπό αριθμό των αδεσπότων ζώων, ώστε να αποδειχθεί η επιβάρυνση του πληθυσμού των αδεσπότων με κυνηγετικά σκυλιά. Ούτε και αιτιολογείται στην αιτιολογική έκθεση του νέου πλαισίου, πώς η υποχρεωτική στείρωση θα οδηγήσει στην μείωση των αδεσπότων. Κατά τη γνώμη μας θα εκτιναχθούν οι αριθμοί των αδεσπότων έως εφαρμογής του νέου πλαισίου, διότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους θα σπεύσουν να τα ξεφορτωθούν, ειδικά όσοι δεν τα έχουν σημάνει ηλεκτρονικά, ώστε να αποφύγουν τις προβλεπόμενες γραφειοκρατικές διαδικασίες και κυρώσεις. Το μέτρο της ηλεκτρονικής σήμανσης και η απόλυτη εφαρμογή του είναι κατά τη γνώμη μας αυτό που θα δώσει λύση στο πρόβλημα και όχι η υποχρεωτική στείρωση.

    3. Η Πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει για εξάλειψη του προβλήματος των αδεσπότων ζώων και με την χορήγηση κατάλληλης εκπαίδευσης και παιδείας προς τους πολίτες, να αντιμετωπίσει το όποιο πρόβλημα μακροπρόθεσμα. Άλλως, ας σκοτώσει και τους πλείστους αστέγους που δυστυχώς διαβιούν σε απάνθρωπες συνθήκες στους δρόμους, ώστε να μην τους βλέπουμε και να επιλύσει και αυτών το πρόβλημα.

    4. Η Ελληνική Κτηνιατρική Εταρεία είναι αντίθετη στην υποχρεωτική στείρωση των ζώων. Η στείρωση είναι κτηνιατρική πράξη και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Δεν είναι δυνατόν να ακρωτηριαστούν δια στειρώσεως όλα τα ζώα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα παιδείας που οδηγεί στα αδέσποτα, δεν υπάρχει λογική στην σκέψη αυτήν.

    5. Αναρωτιόμαστε για ποιόν λόγο πρέπει οι κυνηγοί να έχουν σε κάθε μετακίνηση του ζώου τους το Διαβατήριο μαζί, όταν οι υπόλοιποι πολίτες μόνον όταν θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό? Για ποιόν λόγο θεσπίζεται αυτή η δυσμενής διάκριση έναντι των κυνηγών, ενώ στην αιτιολογητική έκθεση του νόμου δεν αναφέρεται τίποτε σχετικό? Για ποιόν λόγο δημιουργούνται πολίτες δύο κατηγοριών υποχρεώσεων?

    6. Για ποιόν λόγο θα αφαιρείται η άδεια κυνηγίου από κυνηγό, ενώ για τους υπόλοιπους πολίτες δεν προβλέπονται άλλου είδους διοικητικές κυρώσεις? Για ποιόν λόγο εισάγεται στο νομοσχέδιο τέτοια δυσμενής διάκριση έναντι μίας μόνο κατηγορίας πολιτών, παραβαίνοντας τις Αρχές της Ισονομίας?
    7. Δεν είναι δυνατόν να ορίζεται ότι εκπρόσωπος φιλοζωικών οργανώσεων θα ασκεί Διοίκηση. Με ποια εχέγγυα αμερόληπτης κρίσης? Είναι εμφανές ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πληθώρα διατάξεων αντικυνηγετικού μένους που προέρχεται από φιλοζωικές οργανώσεις. Πλέον αυτές θα ασκούν και Διοίκηση? Και αν ελεγχθεί «φιλόζωος» και αποδειχθεί παραβάτης, ποια η διαβεβαίωση της αμερόληπτης κρίσης? Κόρακας δεν βγάζει κοράκου μάτι.

    8. Δεν είναι δυνατόν να ορίζεται ότι οι φιλοζωικές οργανώσεις θα χρηματοδοτούνται. Για ποιόν λόγο θα χρηματοδοτούνται εφόσον δεν θα υπάρχουν πλέον αδέσποτα? Για ποιο ακριβώς έργο τους θα χρηματοδοτούνται? Εφόσον προβλέπεται χρηματοδότηση στους Δήμους, για ποιόν λόγο να προβλέπεται χρηματοδότηση των οργανώσεων αυτών?

    9. Διαφωνούμε με την θέσπιση γραφειοκρατικών και κοστοβόρων διαδικασιών (βλ. διαβατήριο σκύλου) τη στιγμή που ως έχει σήμερα η Νομοθεσία, η ταυτοποίηση του ιδιοκτήτη με τον σκύλο του γίνεται με την καταγραφή του αριθμού του μικροτσιπ σε ειδική βάση δεδομένων. Για ποιόν λόγο πρέπει όλοι οι κάτοχοι ζώου να υποβληθούμε σε περαιτέρω έξοδα.

    10. Ο διαχωρισμός σε ζώα εργασίας (κυνηγετικά, ποιμενικά, ειδικών εργασιών και καθηκόντων) και ζώα συντροφιάς πρέπει να είναι σαφής και να οδηγήσει στην εξαίρεση από το μέτρο της υποχρεωτικής στείρωσης των ζώων εργασίας. Η έννοια αυτή όπως αναφέρεται στο νέο πλαίσιο, δίνει το έναυσμα για την εξαίρεσή τους από τις παράλογες διατάξεις της υποχρεωτικής στείρωσης, της υποχρεωτικής κυκλοφορίας με διαβατήριο, της αποφυγής των εξοντωτικών ποινών στους κυνηγούς. Είναι λανθασμένη η εξομοίωση των εννοιών των ζώων εργασίας με τα ζώα συντροφιάς και δεν αιτιολογείται στην αιτιολογητική έκθεση του υπό διαβούλευση πλαισίου.

    11. Διαφωνούμε με την δυνατότητα υποβολής ανωνύμων καταγγελιών, είναι γνωστό και αναμενόμενο πού θα οδηγήσει αυτή η τακτική. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες θα επιβαρυνθούν ιδιαίτερα με την διερεύνηση τέτοιων καταγγελιών. Οι καταγγελίες πρέπει να οριστεί ότι θα είναι επώνυμες ώστε τούτο να λειτουργεί αποτρεπτικά για τους κακόβουλους.

    12. Η αντιμετώπιση των αδεσπότων είναι θέμα παιδείας των κατόχων ζώων και θεσμών ελέγχου και οργάνωσης της Πολιτείας. Ευτελίζετε το όλο θέμα, ανταλλάσσοντας και δελεάζοντας τον πολίτη, να στειρώσει το ζώο τους με αντάλλαγμα την έκπτωση σε δημοτικά τέλη.

    13. Το νέο πλαίσιο είναι εμφανές ότι βρίθει αντικυνηγετικού μένους προφανώς από την άκρατη υιοθέτηση θέσεων κάποιων δήθεν φιλοζωικών οργανώσεων. Σας επισημαίνουμε ότι τα εργασιακά πρότυπα των κυνηγετικών σκυλιών και των λοιπών σκυλιών εργασίας, ποιμενικών, φυλάκων, εξελίχτηκαν στο βάθος των αιώνων από την αρχαιότητα ως σήμερα. Παράδειγμα οι εθνικές μας αρχέγονες φυλές, Ελληνικός Ιχνηλάτης, Ελληνικός Ποιμενικός, Μολοσσός της Ηπείρου, Κρητικός Λαγωνικός και άλλα ζώα – σκυλιά εργασίας. Συνιστούν μέρος της Εθνικής μας κληρονομιάς. Για ποιόν λόγο επιθυμείτε να τα αφανίσετε?

    14. Επιπρόσθετη απόδειξη του αντικυνηγετικού μένους των διατάξεων του νέου πλαισίου, είναι το γεγονός ότι σε ένα νομοθέτημα που σκοπό υποτίθεται ότι έχει την επίλυση του προβλήματος των αδεσπότων, εισάγονται νέα αδικήματα και νέες ποινές για τους κυνηγούς! Κάποιοι προφανώς βρήκαν την ευκαιρία να ασχοληθούν πάλι με τους κυνηγούς, δεν τους ενδιαφέρει ουσιαστικά το πρόβλημα των αδεσπότων αλλά το κυνήγι και η θέσπιση επιπλέον περιορισμών στην κυνηγετική δραστηριότητα!

    15. Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψιν από τους συντάκτες του νέου πλαισίου, οι ανάγκες της επαρχίας (σε ζωικό κεφάλαιο σκύλων και γατών. Η επαρχία έχει διαφορετικά προβλήματα και ανάγκες εν σχέσει με τις μεγαλουπόλεις. Αγροικίες, ποιμνιοστάσια, οικίες, έχουν την ανάγκη ζωικού κεφαλαίου εκ των αναφερομένων ως ζώων συντροφιάς. Η ύπαιθρος χρειάζεται όλα τα ζώα.

    16. Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψιν από τους συντάκτες του νέου πλαισίου, το πρόβλημα με την εκτίναξη του πληθυσμού του αγριόχοιρου σε όλη την Επικράτεια και η ανάγκη του να ελεγχθεί το πρόβλημα αυτό καθώς και οι επιδημιολογικής φύσεως συνέπειές του, κυρίως η πανώλη των χοίρων. Μόνο με το κυνήγι μπορεί να ελεγχθεί ο πληθυσμός του αγριόχοιρου. Με τέτοιους όμως δυσβάσταχτους περιορισμούς στους κυνηγούς, με την στείρωση των ζώων τους μακροπρόθεσμα θα μειωθεί ο αριθμός των κυνηγών που επιθυμούν να διατηρούν κυνηγετικά σκυλιά, αν θα υφίστανται πλέον μελλοντικά και δεν θα καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού του αγριόχοιρου με ανυπολόγιστες συνέπειες στην εθνική οικονομία.

    17. Αντιλαμβανόμαστε ότι στο νέο πλαίσιο υποκρύπτεται η ρύθμιση της διαχείρισης και της εμπορίας του ζωικού κεφαλαίου των ζώων εργασίας και συντροφιάς. Δημιουργείται ένα ιδιαίτερο και πονηρό πλαίσιο ρυθμίσεων απόκτησης ενός ζώου από ελάχιστα κέντρα διαχείρισης αδεσπότων ή εμπορίας ζώων που θα οδηγήσει σε οικονομικό όφελος αυτών που θα διαχειρίζονται την εμπορία των ζώων. Με τις υπό διαβούλευση διατάξεις καταργείται κάθε έννοια υγιούς κυνοφιλίας.

    18. Εν τέλει, είναι τουλάχιστον προσβλητικό αλλά και ειρωνικό, το υπό διαβούλευση νέο πλαίσιο να τιτλοφορείται ως «Πρόγραμμα Άργος». Αυθαίρετα χρησιμοποιείτε το όνομα του σκυλιού του Οδυσσέα, πιστού φίλου για μια ζωή και φύλακά του, ενός ζώου συμβόλου για την παγκόσμια ιστορία, παράδειγμα διδαχής, πίστης και αφοσίωσης, ένα από τα πιο δυνατά παραδείγματα της Ομηρικής Τέχνης, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο της εξαφάνισης των απογόνων του. Είστε απλά τραγικοί και δεν σέβεστε ούτε την ιστορία μας.

    Για τους παραπάνω λόγους σας δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.

  • 20 Μαΐου 2021, 00:28 | Χρυσαυγή Κομτζιά

    Συμφωνώ με τις θέσεις και ενστάσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας

  • 19 Μαΐου 2021, 22:37 | Ματθαίος Κούμπουλης

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 22:00 | ΗΡΩ Κ.

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού

    Με το άρθρο 41§2 παρ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιόποινων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου.

    Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων.

  • 19 Μαΐου 2021, 21:07 | ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΕΛΕΝΟΓΛΟΥ

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 21:06 | ΣΙΣΜΑΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Άρθρο 41 – Τελικές και καταργούμενες διατάξεις
    Πρόταση :
    Με το άρθρο 41§2 παρ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιόποινων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου.
    Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων.

  • 19 Μαΐου 2021, 21:21 | 3 kai o koykos

    ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με την Ο.ΖΩ.ΣΩ.ΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ
    Εδώ και τώρα απόσυρση του Ν/Σ και επανάληψη των συζητήσεων μα τους καθείς αρμοδίους και όχι με τους άσχετους και επικίνδυνους

  • 19 Μαΐου 2021, 20:34 | Γιάννης Κωνσταντόπουλος

    Συμφωνώ με τις ενστάσεις και τις προτάσεις της ΠΦΠΟ

  • 19 Μαΐου 2021, 20:18 | Νικολ Ρουσσου

    Συμφωνω με τις θεσεις της ΠΦΠΟ.

  • 19 Μαΐου 2021, 20:19 | Τερέζα Χλωρακιωτη

    Συμφωνούμε με ολα τα σχόλια που εχει αναρτήσει η Γιουλά Πιπιλή απο τους ΦΙΛΟΖΩΟΥΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΕΚΑΛΗΣ . Επίσης πολυ σημαντικό για μας είναι η αλλαγή χρήσης οικοπέδων σε δασικα ώστε να μπορέσουμε να αποκτήσουμε σωστό καταφύγιο για τον ΔΗΜΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ . Τερεζα Χλωρακιωτη ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΖΩΟΦΙΛΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

  • 19 Μαΐου 2021, 20:07 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΛΑΜΙΩΤΗΣ

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 20:23 | Τερεζα

    Συμφωνούμε με ολα τα σχόλια που εχει αναρτήσει η Γιουλά Πιπιλή απο τους ΦΙΛΟΖΩΟΥΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΕΚΑΛΗΣ . Επίσης πολυ σημαντικό για μας είναι η αλλαγή χρήσης οικοπέδων σε δασικα ώστε να μπορέσουμε να αποκτήσουμε σωστό καταφύγιο για τον ΔΗΜΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ . Τερεζα Χλωρακιωτη ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΖΩΟΦΙΛΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

  • 19 Μαΐου 2021, 20:34 | PIERGIOVANNI Sandra

    Καταργείται με την παρ.2 (ζ) το άρθρο 19 του ν.4674/3020 (Α’ 53) που είχε ψηφιστεί τον Μάρτιο του 2020 και αφορούσε στην δημιουργία στο ΥΠΕΣ «Μητρώου Φιλοζωικών Σωματείων και Ενώσεων». Το Μητρώο αυτό δεν δημιουργήθηκε ποτέ, ούτε ορίστηκαν προυποθέσεις εγγραφής σε αυτό, παρόλο που ένας από τους στόχους του ήταν «και η συμμετοχή στη διαβούλευση ενόψει της αναθεώρησης του νομοθετικού πλαισίου» των εγγεγραμμένων φιλοζωικών σωματείων και οργανώσεων.Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου είναι μεγάλος ο ρόλος των φιλοζωικών σωματείων και φιλοζωικών οργανώσεων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του εσωτερικού και του εξωτερικού (όχι των ενώσεων) στην διαχείριση των αδέσποτων ζώων, ΧΩΡΙΣ όμως να υπάρχουν ήδη οι προδιαγραφές εγγραφής, λειτουργίας, ή οποιουδήποτε ελεγκτικού μηχανισμού των οργανώσεων αυτών. Δεδομένων ότι:1. Η ευθανασία υγιών ζώων επιτρέπεται στο εξωτερικό, τόσο από τον ιδιοκτήτη τους όσο και στα καταφύγια.
    2. Κακοποιήσεις ζώων και εγκαταλείψεις γίνονται σε όλες τις χώρες του εξωτερικού όπου ήδη προωθούνται τα ζώα.
    3. Επιτρέπεται η χρήση και η πώληση αδέσποτων ημίαιμων ζώων για χρήση σε πειράματα.
    4. Δεν γίνεται καταγραφή και δημοσιοποίηση των ζώων προτού εξαχθούν στο εξωτερικό, ενώ υπάρχουν πολλά χαμένα ζώα στην Ελλάδα τα ίχνη των οποίων έχουν εξαφανισθεί.
    5. Δεν υπάρχει ενιαίο ευρωπαϊκό ή παγκόσμιο σύστημα ιχνηλάτησης και το σύστημα traces δεν λειτουργεί ως υποκατάστατο αυτών.Η εγγραφή μίας οργάνωσης στο νέο υπομητρώο, ΔΕΝ αποτελεί εγγύηση για την ορθή μη κερδοσκοπική, φιλοζωική λειτουργία της, ούτε για την επάρκεια της στην διαχείριση των ζώων, στην εύρεση κατάλληλων υιοθεσιών και στην παρακολούθηση αυτών.Δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί των φιλοζωικών οργανώσεων στο σχέδιο νόμου, άρα ΔΕΝ υπάρχει επαρκής προστασία για τα αδέσποτα ζώα από εκείνες τις οργανώσεις που με μανδύα φιλοζωικού ενδιαφέροντος, θα εγγραφούν στο υπομητρώο, αποσκοπώντας στην εμπορική εκμετάλλευση των αδέσποτων ζώων, ως «προϊόντων» χαμηλού κόστους με μεγάλα περιθώρια κέρδους στο εξωτερικό και αδιαφορώντας για τον τελικό προορισμό των ζώων. Και αυτό είναι αντίθετο προς το άρθρο 1 του σχεδίου νόμου

  • 19 Μαΐου 2021, 19:05 | Λαμπρινού Ειρήνη-Δήμητρα

    Να επιβάλλονται πραγματικές κυρώσεις στους παραβάτες του νόμου και σε όσους είναι υπεύθυνοι για την κακοποίηση των ζώων είτε είναι πολίτες είτε είναι αιρετοί. Να υπάρχει 5ψήφιος αριθμός καταγγελιών και ομάδα προστασίας των ζώων σε κάθε νομό. Να ενταχθούν στην αντιεγκληματική πολιτική της ΕΛΑΣ οι υποθέσεις κακοποίησης των ζώων. Να βεβαιώνονται άμεσα τα πρόστιμα και όχι να είναι στην ευχέρεια δημάρχων να σβήνουν πρόστιμα που έχει επιβάλει η ΕΛΑΣ.

  • 19 Μαΐου 2021, 19:39 | Λαμπρινού Στυλιανή

    Να επιβάλλονται πραγματικές κυρώσεις στους παραβάτες του νόμου και σε όσους είναι υπεύθυνοι για την κακοποίηση των ζώων είτε είναι πολίτες είτε είναι αιρετοί. Να υπάρχει 5ψήφιος αριθμός καταγγελιών και ομάδα προστασίας των ζώων σε κάθε νομό. Να ενταχθούν στην αντιεγκληματική πολιτική της ΕΛΑΣ οι υποθέσεις κακοποίησης των ζώων. Να βεβαιώνονται άμεσα τα πρόστιμα και όχι να είναι στην ευχέρεια δημάρχων να σβήνουν πρόστιμα που έχει επιβάλει η ΕΛΑΣ.

  • 19 Μαΐου 2021, 19:57 | Σοφία Τζονίκη

    Με το άρθρο 41§2 περ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιοποίνων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου.

  • 19 Μαΐου 2021, 18:06 | Ευάγγελος Γ.

    Με το άρθρο 41§2 περ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιοποίνων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου.

  • 19 Μαΐου 2021, 18:24 | Ηλίας

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 17:01 | ΤΑΣΟΣ

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 17:38 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Πως είναι δυνατόν να βγαίνει ένα Νομοσχέδιο στη Διαβούλευση ενώ δεν υπάρχει ακόμα η απόφαση του ΣΤΕ και μάλιστα είναι γραμμένο από ένα Υπουργείο το οποίο δεν έχει καμία μα καμία αρμοδιότητα?

  • 19 Μαΐου 2021, 17:18 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 17:24 | ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 16:04 | ΠΑΡΘΕΝΙΑΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

    Συμφωνώ με τις ενστάσεις και προτάσεις της ΠΦΠΟ

  • 19 Μαΐου 2021, 16:42 | Σοφία Αλεβιζάκη

    19 Μαΐου 2021, 13:43 | marios likouropoulosΜόνιμος ΣύνδεσμοςΟι καταγγελίες για παράβαση των άρθρων του παρόντος νόμου να είναι μόνο
    επώνυμες. Να γίνεται αυτεπάγγελτη δίωξη του καταγγέλλοντα σε περίπτωση που μια
    κατηγορία αποδειχθεί ψευδής ή αστήρικτη.

  • 19 Μαΐου 2021, 15:30 | Ελένη Μαυρούλη

    Με το άρθρο 41§2 παρ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιόποινων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου.

    Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων.

  • 19 Μαΐου 2021, 14:41 | ΝΙΚΟΣ Τ.

    Με το άρθρο 41§2 περ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιοποίνων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου.

  • 19 Μαΐου 2021, 13:06 | marios likouropoulos

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω
    πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον
    νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του
    συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 12:43 | ΝΙΚΟΣ

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω
    πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον
    νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του
    συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 12:33 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΦΗΚΑΣ

    Άρθρο 41
    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω
    πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον
    νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του
    συνόλου των φορέων.

  • 19 Μαΐου 2021, 09:03 | ΙΠΠΟΘΕΣΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΙΠΠΟΕΙΔΩΝ

    Με το άρθρο 41§2 περ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιοποίνων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου. Έχετε υπόψιν πως μετά την διαβούλευση του συγκεκριμένου σ/ν και της επιλεκτικής αναφορά σε ζώα ο μοναδικός εθνικός νόμος που θα μας βοηθά να προστατέψουμε ιπποειδή θα είναι ο 1197/81.

  • 19 Μαΐου 2021, 01:57 | Βασιλική Χρήστου φιλοζωικό σωματείο Αδεσποτολόγιο

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ
    Συγκεκριμένα:ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και ΣαρωνικούΜε το άρθρο 41§2 παρ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιόποινων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου.Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων.

  • 19 Μαΐου 2021, 00:13 | Παυλιδακης παναγιωτης φανουριος

    Συνφωνω με τις θεσεις της Π.Φ.Π.Ο.

  • 18 Μαΐου 2021, 23:40 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Περιμένω έστω και τελευταία στιγμή ο Πρωθυπουργός μας να αποσύρει αυτό το άθλιο Νομοσχέδιο. Ένα Νομοσχέδιο που εξυπηρετεί μόνο και μόνο τα συμφέροντα αυτών που δεν αγαπούν πραγματικά τα ζώα.
    Ελπίζω σε μεγάλη νίκη της αληθινής και πραγματικής ζωοφιλίας αφήνοντας πίσω τους εγωισμούς , την κερδοσκοπία και την εκμετάλλευση αυτών των αθώων πλασμάτων.

  • Να θεσπιστούν ποινικές κ διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του αρμόδιου δημοτικού υπαλλήλου/υπεύθυνου για θέματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

  • 18 Μαΐου 2021, 22:27 | ΤΑΣΟΣ ΚΛΑΠΑΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με την Ο.ΖΩ.ΣΩ.ΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ
    Εδώ και τώρα απόσυρση του Ν/Σ και επανάληψη των συζητήσεων μα τους καθείς αρμοδίους και όχι με τους άσχετους και επικίνδυνους <>

  • 18 Μαΐου 2021, 22:46 | Θανου Εύη

    ΣΥΝΦΩΝΩ ΝΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΦΠΟ

  • 18 Μαΐου 2021, 20:55 | Σεραφειμ

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω
    πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον
    νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του
    συνόλου των φορέων.

  • 18 Μαΐου 2021, 20:14 | Κωνσταντίνος Σφήκας

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 18 Μαΐου 2021, 19:48 | Πανελλήνιος Σύλλογος Επαγγελματιών Ζώων Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.

    Ζητάμε απόσυρση του Νομοσχεδίου. Ο Νόμος 4039/2012 κρίνεται ως επί τω πλείστων επαρκής. Θα αρκούσαν κάποιες προσαρμογές και βελτιώσεις στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
    Ζητάμε επαναπροσδιορισμό του Νομικού Πλαισίου με διαβούλευση του συνόλου των φορέων.

  • 18 Μαΐου 2021, 18:08 | Teresa Silva

    Συμφωνώ με τις θέσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας.

  • 18 Μαΐου 2021, 18:19 | Σύλλογος κατά του trafficking των αδέσποτων ζώων

    Είμαστε κατά του Ν/Σ και στις παράνομες υιοθεσίες και μεταφορές γιατί και αυτό είναι ένα είδος κακοποίησης ζώου και παράνομης εμπορίας αφού δεν θα διαθέτουν τα απαιτούμενα χαρτιά.

  • 18 Μαΐου 2021, 14:28 | ΘΑΝΟΣ ΣΑΛΕΠΑΣ

    Τάσσομαι υπέρ των θέσεων της ΟΖΩΣΩΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ…

  • 18 Μαΐου 2021, 09:51 | Stamatiki delakovia

    Να επιβάλλονται πραγματικές κυρώσεις στους παραβάτες του νόμου και σε όσους είναι υπεύθυνοι για την κακοποίηση των ζώων είτε είναι πολίτες είτε είναι αιρετοί. Να υπάρχει 5ψήφιος αριθμός καταγγελιών και ομάδα προστασίας των ζώων σε κάθε νομό. Να ενταχθούν στην αντιεγκληματική πολιτική της ΕΛΑΣ οι υποθέσεις κακοποίησης των ζώων. Να βεβαιώνονται άμεσα τα πρόστιμα και όχι να είναι στην ευχέρεια δημάρχων να σβήνουν πρόστιμα που έχει επιβάλει η ΕΛΑΣ.

  • 18 Μαΐου 2021, 00:25 | ΤΙΝΑ ΚΑΣΙΔΟΚΩΣΤΑ

    Στηριζω τις θεσεις της ΠΦΠΟ