Άρθρο 3 Αρμόδιες αρχές

1. Αρμόδια αρχή για τη θέσπιση και παρακολούθηση της εφαρμογής των κανόνων αναφορικά με την υγεία των ζώων, την κτηνιατρική δημόσια υγεία, την παρακολούθηση των ζωονόσων και των ζωογόνων παραγόντων σύμφωνα με το π.δ. 41/2006 (Α΄ 44) και την οδηγία 2003/99/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Νοεμβρίου 2003, για την παρακολούθηση των ζωονόσων και των ζωονοσογόνων παραγόντων, για την τροποποίηση της απόφασης 90/424/ΕΟΚ του Συμβουλίου και την κατάργηση της οδηγίας 92/117/ΕΟΚ του Συμβουλίου (L 325) είναι η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 7 του π.δ. 97/2017 (Α΄ 138).
2. Αρμόδιες αρχές για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι, εντός των διοικητικών ορίων των οποίων εντοπίζονται τα αδέσποτα ζώα, κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 7. Οι δήμοι έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Την περιοδική σύνταξη και υποβολή προς έγκριση στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών επιχειρησιακού προγράμματος το οποίο περιλαμβάνει τις αναγκαίες δράσεις για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων των δήμων που θεσπίζονται με τον παρόντα προς τον σκοπό της ευζωίας και της αποτελεσματικής διαχείρισης των αδέσποτων ζώων εντός των διοικητικών ορίων κάθε δήμου. Κάθε επιχειρησιακό πρόγραμμα συνοδεύεται από προϋπολογισμό των επιμέρους κονδυλίων που απαιτούνται για την υλοποίησή του, καθώς και από το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κάθε δράσης.
(β) Τη συνεργασία με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που είναι εγγεγραμμένα στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς με στόχο ιδίως (βα) την αποτελεσματική υλοποίηση προγραμμάτων περισυλλογής και φιλοξενίας αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε κατάλληλα διαμορφωμένα καταφύγια που είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Καταφυγίων της παρ. 23 του άρθρου 3, (ββ) τον εμβολιασμό και τη σήμανση αδέσποτων ζώων, (βγ) την περίθαλψη με υποστήριξη κτηνιάτρου των ασθενών ή τραυματισμένων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, (βδ) τη μέριμνα για την υιοθεσία τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ή την επανένταξή τους στο οικείο περιβάλλον και (βε) την εν γένει υλοποίηση κάθε σχετικής δράσης προς τον σκοπό της επίτευξης των στόχων του παρόντος νόμου.
(γ) Τη σύνταξη και την υποβολή προς έγκριση στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών προτάσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων προστασίας αδέσποτων ζώων για τις ανάγκες ενημέρωσης και τεχνικής κατάρτισης των απασχολούμενων υπαλλήλων του δήμου.
(δ) Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων που μπορούν να συμβάλουν στην προστασία και την ευζωία των ζώων συντροφιάς, δεσποζόμενων και αδέσποτων, και γενικότερα στην προαγωγή της φιλοζωίας.
(ε) Την υποβολή ετήσιας αναφοράς στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών αναφορικά με την πρόοδο υλοποίησης των εγκεκριμένων επιχειρησιακών προγραμμάτων και δράσεων που συνοδεύεται από απολογισμό της απορρόφησης των επιμέρους κονδυλίων. Η χρηματοδότηση των δήμων σύμφωνα με το άρθρο 8 δύναται να εξαρτάται από την αξιολόγηση της πορείας εφαρμογής των εγκεκριμένων επιχειρησιακών προγραμμάτων και των εν γένει δράσεων κάθε δήμου.
3. Αρμόδια αρχή για την εποπτεία της εφαρμογής των επιχειρησιακών προγραμμάτων περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, και πρόληψης δημιουργίας νέων αδέσποτων ζώων από δεσποζόμενα που εκπονούν οι δήμοι σύμφωνα με την παρ. 2 είναι το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, στο οποίο ανατίθενται και ο συντονισμός και η ευθύνη για τη γενικότερη πρόοδο στο θέμα της αντιμετώπισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς από τους δήμους. Το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών έχει ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Τη συνολική ευθύνη για την άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής που αφορά στη μέριμνα για τα ζώα συντροφιάς και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, την εποπτεία και τον συντονισμό των προγραμμάτων διαχείρισης αδέσποτων ζώων από τους δήμους και τον καθορισμό των κατάλληλων πρακτικών για τη διαχείριση του αριθμού των αδέσποτων ζώων.
(β) Τη μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για:
(βα) τη στείρωση των αδέσποτων ζώων,
(ββ) την ηλεκτρονική σήμανση των αδέσποτων ζώων και την καταγραφή τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς,
(βγ) την κτηνιατρική φροντίδα των αδέσποτων ζώων,
(βδ) την περισυλλογή των αδέσποτων ζώων, καθώς και τη φιλοξενία τους σε καταφύγια και ανάδοχους,
(βε) την υιοθεσία αδέσποτων ζώων,
(βστ) τη μέριμνα και την παρακολούθηση των αδέσποτων ζώων τα οποία έχουν εμβολιαστεί, στειρωθεί ή σημανθεί ηλεκτρονικά και έχουν επανενταχθεί στο οικείο περιβάλλον εντός των διοικητικών ορίων του δήμου στον οποίο περισυλλέχθηκαν.
4. Αρμόδιοι φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς ορίζονται οι κτηνίατροι που πληρούν τους όρους των παρ. 6 και 7 του άρθρου 4. Οι φορείς αυτοί έχουν τις κάτωθι αρμοδιότητες:
(α) Τη διενέργεια της σήμανσης σε σκύλους και γάτες με χρήση των κατάλληλων μέσων ηλεκτρονικής σήμανσης, την καταχώρηση των στοιχείων των ζώων αυτών και των ιδιοκτητών τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς, καθώς και τη διαρκή ενημέρωσή του Μητρώου αυτού.
(β) Την ενημέρωση του ηλεκτρονικού βιβλιαρίου του ζώου συντροφιάς, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 4.
(γ) Την έκδοση και την υπογραφή εκτυπωμένου αντιγράφου από το ηλεκτρονικό βιβλιάριο του ζώου σε κάθε περίπτωση που το χρειάζεται ο ιδιοκτήτης.
(δ) Την έκδοση διαβατηρίου (εγγράφου ταυτοποίησης) του ζώου συντροφιάς σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 577/2013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 2013 για τα υποδείγματα εγγράφων ταυτοποίησης σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις σκύλων, γατών και ικτίδων, την κατάρτιση καταλόγων εδαφών και τρίτων χωρών, καθώς και τη μορφή, τη διάταξη και τις γλωσσικές απαιτήσεις των δηλώσεων που πιστοποιούν τη συμμόρφωση με ορισμένους όρους οι οποίοι προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και την καταχώρηση του αριθμού διαβατηρίου στο αρχείο του ζώου στο ΕΜΖΣ.
(ε) Τη μέριμνα για την ενημέρωση, με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο, των ιδιοκτητών για τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στον παρόντα.
5. Αρμόδιες αρχές ελέγχου της εφαρμογής της κτηνιατρικής νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς και της ορθής λειτουργίας του συστήματος σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους είναι οι κτηνιατρικές υπηρεσίες των περιφερειών και των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου δήμου. Οι αρχές αυτές έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Τη συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς για τον συντονισμό των ενεργειών τους, την παροχή τεχνικών οδηγιών και κάθε είδους υποστήριξης για την πλήρη και ενιαία εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης σκύλων και γατών.
(β) Τον έλεγχο και την εποπτεία των φορέων εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς.
(γ) Τον έλεγχο σε τακτική βάση, καθώς και μετά από υποβολή καταγγελιών, των καταφυγίων στα οποία διαμένουν ζώα συντροφιάς, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι λοιποί όροι που τίθενται από τη νομοθεσία.
6. Αρμόδια όργανα ελέγχου και βεβαίωσης των παραβάσεων του άρθρου 22 είναι οι υπάλληλοι της Ελληνικής Αστυνομίας, της Δημοτικής Αστυνομίας, της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, της Δασικής Υπηρεσίας, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, των Σταθμών Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου (ΣΥΚΕ), του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, των αρμοδίων υπηρεσιών των Δήμων, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων που εξουσιοδοτούνται από τη Δασική Υπηρεσία.
7. Αρμόδιος φορέας για τη δημιουργία, την τήρηση και τη διαχείριση του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς και των επιμέρους Μητρώων που περιλαμβάνονται σε αυτό ορίζεται το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και με το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών.

  • 20 Μαΐου 2021, 11:01 | ANIMAL PLANET GR

    Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο
    Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την
    απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο
    των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.

  • 20 Μαΐου 2021, 11:57 | Δημήτρης Γιάννακας

    Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο
    Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την
    απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο
    των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.

  • 20 Μαΐου 2021, 11:25 | Γεωργία Χατζημήτρου

    Η παρ. 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…». Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».

    Η αρμοδιότητα της παρ. 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.

  • 20 Μαΐου 2021, 11:37 | Ακριβή

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 20 Μαΐου 2021, 11:59 | Ακριβή

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 20 Μαΐου 2021, 10:31 | Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία (ΠΦΟ)

    Παρ. 2: Ο όρος φροντίδα είναι αόριστη νομική έννοια. Οι όροι περισυλλογή και διαχείριση δεν εξειδικεύονται επαρκώς.
    Παρ. 2(β): Με την προτεινόμενη διατύπωση, παραλείπεται η στείρωση των αδέσποτων, από τους ενδεικτικά αναφερόμενους στόχους της συνεργασίας του Δήμου με τις φιλοζωικές οργανώσεις.
    Παρ. 2(γ): Η πρόταση εκπαιδευτικών προγραμμάτων προστασίας αδέσποτων ζώων για την κατάρτιση των υπαλλήλων του Δήμου, πρέπει να είναι αρμοδιότητα της Κεντρικής Διοίκησης. Διαφορετικά, η αρμοδιότητα (δηλαδή υποχρέωση) υποβολής των προτάσεων αυτών, είτε θα μείνει ανεφάρμοστη, είτε θα εφαρμόζεται με περιεχόμενο και αποτελέσματα εντελώς διαφορετικά από δήμο σε δήμο. Τελικά, σε κάθε Δήμο, θα σχεδιάζεται, θα ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ και θα εκτελείται ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ πρόγραμμα εκπαίδευσης υπαλλήλων; Προς όφελος τίνος, ακριβώς;
    Παρ. 2(δ): Αόριστη και γενικόλογη διατύπωση. Και αναρωτιόμαστε, ποιός δημοτικός υπάλληλος και με τι προσόντα;
    Παρ. 2(ε): Σημειώνουμε την τουλάχιστον ασυνήθη υπό τις σύγχρονες αρχές διακυβέρνησης του Δημόσιου Τομέα, πρόβλεψη, η ίδια μονάδα της Διοίκησης (Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς) να εγκρίνει ΚΑΙ τις προτάσεις των επιχειρησιακών προγραμμάτων ΚΑΙ τις ετήσιες αναφορές και τους απολογισμούς.
    Παρ. 3: Η διατύπωση και μόνο, περί “ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ προγραμμάτων περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, και ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ ΑΠΟ ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΑ”, αποτελεί πομπώδη νεολογισμό, κενό νοήματος. Ένας από τους πολλούς αυτού του άρθρου.
    Παρ. 3 (βστ): Προϋποθέτει ότι οι δήμοι θα έχουν ‘ομάδες μέριμνας’ και συντονισμένη ‘παρακολούθηση’ για τον εντοπισμό επανενταγμένων ζώων. Διάταξη που δεν μπορεί και δεν πρόκειται να εφαρμοστεί, ελλείψει υποδομών, διοικητικών δομών, ανθρώπινου δυναμικού με το ειδικό ενδιαφέρον και τις απαραίτητες γνώσεις πεδίου.
    Παρ. 4: Νομοτεχνικό λάθος. Οι κτηνίατροι που δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ, αλλά ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ από την ειδική νομοθεσία. Η παρατήρηση αυτή δεν είναι ασήμαντη, διότι σημαίνει διαφορετική νομική αντιμετώπιση.
    Παρ. 4(α): δεν ορίζεται σε τι συνίσταται η ‘διαρκής ενημέρωση’.
    Παρ. 5: “κτηνιατρική νομοθεσία για τα ζώα συντροφιάς”. Σε τι ακριβώς αναφέρεται ο συντάκτης του Σ/Ν;
    Παρ. 6: Μαζί με την απαρίθμηση των αρμοδίων για την διαπίστωση παραβάσεων και επιβολή προστίμων και αντί για Μητρώα παρακολούθησης των ενεργειών των πολιτών, ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ να δημιουργηθεί Μητρώο παρακολούθησης των ενεργειών της Διοίκησης (ΕΝΙΑΙΟ ΜΗΤΡΩΟ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ), για την κατάρτιση του οποίου θα θεσπιστεί υποχρέωση παροχής δεδομένων ανοιχτών στο κοινό (open data), όσον αφορά τον αριθμό των υπαλλήλων, το είδος και τις περιοχές των ελέγχων από τους Δήμους (ανά τύπο ελεγχόμενης εγκατάστασης και περιστατικό κακοποίησης), στατιστικά των προστίμων που ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ και ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΝΤΑΙ ή ΑΝΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ, για κάθε Δήμο.
    Παρ. 7: Οι συναρμοδιότητες και η απουσία ειδικών κανόνων πρόσβασης, επεξεργασίας και “συνδιαχείρισης” των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, είναι άκρως προβληματικά σημεία του Σχεδίου Νόμου.

  • 20 Μαΐου 2021, 10:57 | ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΧΑΡΙΔΗΜΟΣ

    Να προστεθεί στις συνεργασίες με τις αρμόδιες αρχές ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος (Κ.Ο.Ε.) και κατ’ επέκταση οι αναγνωρισμένοι Όμιλοι Καθαρόαιμων Φυλών, δεδομένου ότι ελέγχουν πλήρως και τηρούν μητρώα ΟΛΩΝ των καθαρόαιμων ζώων της χώρας και των ιδιοκτητών τους.

  • 20 Μαΐου 2021, 10:27 | Παρασκευάς Ιγνατιάδης

    Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
    • Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.

  • 20 Μαΐου 2021, 10:01 | Παναγιώτα Γκιλπάθη

    Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
    • Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.

  • 20 Μαΐου 2021, 10:50 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    Να προστεθεί στις συνεργασίες με τις αρμόδιες αρχές ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος (Κ.Ο.Ε.) και κατ’ επέκταση οι αναγνωρισμένοι Όμιλοι Καθαρόαιμων Φυλών, δεδομένου ότι ελέγχουν πλήρως και τηρούν μητρώα ΟΛΩΝ των καθαρόαιμων ζώων της χώρας και των ιδιοκτητών τους.

  • 20 Μαΐου 2021, 10:38 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΣΤΡΙΝΟΣ

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΣΤΡΙΝΟΣ Γ.Γρμματέας KOFFA NGO
    Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.To Υπουργείο Εσωτερικών να έχει την αρμοδιότητα ελέγχου των Δήμων συγκεκριμένα στο θέμα της εφαρμογής των υποχρεώσεων που έχουν από τον Νόμο επιβάλλοντας συγκεκριμένες κυρώσεις στους Δήμους που δεν τηρούν και δεν εκτελούν τις υποχρεώσεις τους στη πράξη με ετήσιο έλεγχο.Μία βασική υποχρέωση των Δήμων εδώ και 9 χρόνια απο την ψήφιση του Ν.4039/12 ήταν η πλήρης καταγραφή δεσποζόμενων και αδέσποτων προκειμένου με βάση πραγματικούς αριθμούς να προγραμματιστούν οργανωθούν και υλοποιηθούν στοχευμένες δράσεις μείωσης του πληθυσμού των αδέσποτων.Σε αυτό το σημείο πρέπει να δοθεί επιτέλους τεράστιο βάρος για να ξέρουμε επιτέλους σε αυτή την χώρα ποιός είναι ο πραγματικός αριθμός ειδικά των αδέσποτων.

  • 20 Μαΐου 2021, 09:41 | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

    2 (β) Την υποχρέωση συνεργασίας με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
    β) Τη μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για:
    (βα) τη στείρωση των αδέσποτων ζώων, σκύλων και γατών σε δωδεκάμηνη βάση
    5. Αρμόδιες αρχές ελέγχου της εφαρμογής της κτηνιατρικής νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς και της ορθής λειτουργίας του συστήματος σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους είναι οι κτηνιατρικές υπηρεσίες των περιφερειών και των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου δήμου. Οι αρχές αυτές έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
    (α) Τη συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς για τον συντονισμό των ενεργειών τους, την παροχή τεχνικών οδηγιών και κάθε είδους υποστήριξης για την πλήρη και ενιαία εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης σκύλων και γατών.
    (β) Τον έλεγχο και την εποπτεία των φορέων εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς.
    (γ) Τον έλεγχο σε τακτική βάση, καθώς και μετά από υποβολή καταγγελιών, των καταφυγίων στα οποία διαμένουν ζώα συντροφιάς, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι λοιποί όροι που τίθενται από τη νομοθεσία.

    ΕΝΣΤΑΣΗ
    Το (γ) πρέπει να απαλειφθεί, οι κτηνιατρικές κατά τόπους υπηρεσίες όχι μόνο στάθηκαν ανίκανες να παρακολουθούν θέματα ευζωίας μέσα στα κυνοκομεία, όπως τους όριζε ο 4039/12, αλλά είναι απολύτως υπεύθυνες ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΝΟΚΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΉΣ. Αυτές λοιπόν θα συνεχίσουν να ελέγχουν την ευζωία στα κυνοκομεία; Το νομοσχέδιο δεν πρέπει να τις ορίζει υπεύθυνες για την ευζωία στα κυνοκομεία

    ΠΡΟΤΑΣΗ
    ❖ Τον έλεγχο να αναλαμβάνει η 5μελής επιτροπή, που θα παρακολουθεί σε καθημερινή βάση, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν, την κατάσταση κλπ στα κυνοκομεια, θα κάνουν παρατηρήσεις για ό,τι εντοπίζουν κλπ. Και υποχρεωτικά θα συντάσσει μηνιαία έκθεση η οποία θα αποστέλλεται στο Υπουργείο.
    ❖ Να οριστούν ειδικοί – επίτροποι ευζωίας που έχουν την αντίστοιχη γνώση, άτομα με σπουδές στην ευζωία και τα δικαιώματα των ζώων, και η δράση τους θα είναι συμβουλευτική.
    ❖ Ο κτηνίατρος που δεν προχωρά στην καταχώρηση του τσιπ να λαμβάνει ποινή διοικητικού προστίμου 1.000,00 ευρώ για κάθε ζώο, ομοίως και ο ιδιοκτήτης του ζώου. Είναι γνωστό σε όλους, ότι βρίσκονται εγκαταλελειμμένα ή χαμένα ζώα κυρίως κυνηγόσκυλα που έχουν τσιπ ΑΚΑΤΑΧΩΡΗΤΑ στη βάση δεδομένων ή από τώρα στο ΕΜΖΣ.

  • 20 Μαΐου 2021, 08:27 | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

    2 (β) Την υποχρέωση συνεργασίας με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
    β) Τη μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για:
    (βα) τη στείρωση των αδέσποτων ζώων, σκύλων και γατών σε δωδεκάμηνη βάση
    5. Αρμόδιες αρχές ελέγχου της εφαρμογής της κτηνιατρικής νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς και της ορθής λειτουργίας του συστήματος σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους είναι οι κτηνιατρικές υπηρεσίες των περιφερειών και των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου δήμου. Οι αρχές αυτές έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
    (α) Τη συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς για τον συντονισμό των ενεργειών τους, την παροχή τεχνικών οδηγιών και κάθε είδους υποστήριξης για την πλήρη και ενιαία εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης σκύλων και γατών.
    (β) Τον έλεγχο και την εποπτεία των φορέων εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς.
    (γ) Τον έλεγχο σε τακτική βάση, καθώς και μετά από υποβολή καταγγελιών, των καταφυγίων στα οποία διαμένουν ζώα συντροφιάς, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι λοιποί όροι που τίθενται από τη νομοθεσία.
    —————————-
    ΕΝΣΤΑΣΗ
    Το (γ) πρέπει να απαλειφθεί, οι κτηνιατρικές κατά τόπους υπηρεσίες όχι μόνο στάθηκαν ανίκανες να παρακολουθούν θέματα ευζωίας μέσα στα κυνοκομεία, όπως τους όριζε ο 4039/12, αλλά είναι απολύτως υπεύθυνες ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΝΟΚΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΉΣ. Αυτές λοιπόν θα συνεχίσουν να ελέγχουν την ευζωία στα κυνοκομεία; Το νομοσχέδιο δεν πρέπει να τις ορίζει υπεύθυνες για την ευζωία στα κυνοκομεία.

    ΠΡΟΤΑΣΗ
    ❖ Τον έλεγχο να αναλαμβάνει η 5μελής επιτροπή, που θα παρακολουθεί σε καθημερινή βάση, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν, την κατάσταση κλπ στα κυνοκομεια, θα κάνουν παρατηρήσεις για ό,τι εντοπίζουν κλπ. Και υποχρεωτικά θα συντάσσει μηνιαία έκθεση η οποία θα αποστέλλεται στο Υπουργείο.
    ❖ Να οριστούν ειδικοί – επίτροποι ευζωίας που έχουν την αντίστοιχη γνώση, άτομα με σπουδές στην ευζωία και τα δικαιώματα των ζώων, και η δράση τους θα είναι συμβουλευτική.
    ❖ Ο κτηνίατρος που δεν προχωρά στην καταχώρηση του τσιπ να λαμβάνει ποινή διοικητικού προστίμου 1.000,00 ευρώ για κάθε ζώο, ομοίως και ο ιδιοκτήτης του ζώου. Είναι γνωστό σε όλους, ότι βρίσκονται εγκαταλελειμμένα ή χαμένα ζώα κυρίως κυνηγόσκυλα που έχουν τσιπ ΑΚΑΤΑΧΩΡΗΤΑ στη βάση δεδομένων ή από τώρα στο ΕΜΖΣ.

  • 20 Μαΐου 2021, 08:02 | ΑΦΡΟΔΙΤΗ

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 20 Μαΐου 2021, 08:50 | βανα

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 20 Μαΐου 2021, 08:23 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ Κ.

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 20 Μαΐου 2021, 08:35 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 20 Μαΐου 2021, 08:12 | ΣΤΕΛΙΟΣ

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 20 Μαΐου 2021, 08:54 | ΣΤΕΛΙΟΣ Β.

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 20 Μαΐου 2021, 07:57 | Τσούλη Μιχαέλα

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Ζώων Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.

  • 20 Μαΐου 2021, 06:48 | Λίτσα Καρυπίδου

    «2 (β) Τη συνεργασία (των Δήμων) με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα»
    Η παρ. 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…». Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».

    «5 (γ) Τον έλεγχο σε τακτική βάση, καθώς και μετά από υποβολή καταγγελιών, των καταφυγίων στα οποία διαμένουν ζώα συντροφιάς, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι λοιποί όροι που τίθενται από τη νομοθεσία.»
    Η αρμοδιότητα της παρ. 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.

  • 20 Μαΐου 2021, 01:57 | Αλεξανδρα Καψάλη

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ.

  • 20 Μαΐου 2021, 01:55 | Μαρία

    To 2 (β) να αναφέρει την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία των δήμων με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά σωματεία και τα λοιπά. Διαφορετικά, δεν μπορεί να υπάρξει κλίμα αμεροληψίας και συνεργασίας για το καλό των ζώων.
    Η αρμοδιότητα του 5 (γ) να περάσει στην 5μελή επιτροπή, η οποία θα πρέπει να συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο ώστε να γίνεται επαρκής έλεγχος.

  • 20 Μαΐου 2021, 01:18 | βασιλική

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμόδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απέτυχαν και αδιαφόρησαν εντελώς για το τι γίνεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 20 Μαΐου 2021, 01:44 | Άκης

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμόδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απέτυχαν και αδιαφόρησαν εντελώς για το τι γίνεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 20 Μαΐου 2021, 01:26 | Μαρία

    To 2 (β) να αναφέρει την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία των δήμων με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά σωματεία και τα λοιπά. Διαφορετικά, δεν μπορεί να υπάρξει κλίμα αμεροληψίας και συνεργασίας για το καλό των ζώων.
    Η αρμοδιότητα του 5 (γ) να περάσει στην 5μελή επιτροπή, η οποία θα πρέπει να συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο ώστε να γίνεται επαρκής έλεγχος.

  • 20 Μαΐου 2021, 00:27 | Μαιρη

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 20 Μαΐου 2021, 00:57 | ΓΚΙΟΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις του φιλοζωικού σωματείου «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens» το οποίο δηλώνει «Προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών».

  • 20 Μαΐου 2021, 00:12 | Νατασα Μπομπολακη,προεδρος της ΠΦΠΟ

    Ως πρόεδρος της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας συμφωνώ με τις θέσεις και τις ενστάσεις της.

  • 20 Μαΐου 2021, 00:22 | ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμόδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απέτυχαν και αδιαφόρησαν εντελώς για το τι γίνεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές
    Δημιουργία εντός της ΕΛΑΣ ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών..

  • 20 Μαΐου 2021, 00:11 | ΕΛΕΝΑ ΓΚΙΟΥΡΤΖΙΔΟΥ

    Παρ 2. Αρμόδια αρχή για τα αδέσποτα κ δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς καθώς κ όλα τα ζώα θα πρέπει να είναι μια αστυνομία ζώων/animal police. Αυτή θα πρέπει να στελεχωθεί από εθελοντές/μέλη φιλοζωικών οργανώσεων με γνώση κ εμπειρία στη διαχείριση των ζώων συντροφιάς κ όχι μόνο. Έμμισθο σώμα με μοναδικό στόχο την τήρηση των νόμων για τα ζώα συντροφιάς κ όλα τα ζώα, την ευζωία τους, την σύλληψη των κακοποιητών κ την προσαγωγή τους στη δικαιοσύνη, την απομάκρυνσή των ζώων από ακατάλληλους ιδιοκτήτες κ την προστασία τους. Να υπάρχει γραμμή καταγγελιών που μπορεί να συνοδεύεται από την αποστολή αποδεικτικών στοιχείων (φωτο, βίντεο) κ να προφυλάσσεται ο καταγγέλλων από τον καταγγελλόμενο κακοποιητή/δολοφόνο ζώων ούτως ώστε να μην κινδυνεύει κ η σωματική ακεραιότητα του ίδιου κ να διευκολύνονται οι καταγγελίες.
    Παρ 3. Πρέπει να οριστεί πλαίσιο συνεργασίας δήμων κ φιλοζωικών οργανώσεων/σωματείων. Είναι κοινό μυστικό ότι ελάχιστοι δήμοι ενδιαφέρονται πραγματικά για την ευζωία των ζώων του δήμου τους. Στο τέλος πάντα οι φιλοζωικές οργανώσεις καλούνται να κάνουν τη δουλειά που οφείλουν να κάνουν οι δήμοι αλλά δεν την κάνουν. Πρέπει να οριστεί η συνεργασία δήμων κ φιλοζωικών κ οι φιλοζωικές να μπορούν να ελέγχουν τον τρόπο διαχείρισης των χρημάτων που αφορούν τα αδέσποτα αλλά δεν φτάνουν ποτέ σε αυτά.

  • 19 Μαΐου 2021, 23:04 | Ιωάννης Στούμπος

    Εμετικό νομοσχέδιο που βάζει ταφόπλακα στην ελληνική κυνοφιλια

  • 19 Μαΐου 2021, 23:49 | ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

    Ο τρόπος που είναι διατυπωμένες οι βασικές διατάξεις τους, είναι προβληματικός και κατάφορα εχθρικός για τους κυνηγούς, κάνοντας μια σαφέστατη και «ρατσιστικού» τύπου διάκριση μεταξύ αυτών και όλων των άλλων κατόχων σκύλων στη χώρα μας.
    Γιατί, άραγε, στο «Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς (ΕΜΖΣ)», οι κυνηγετικοί σκύλοι θα πρέπει να φέρουν … ξεχωριστή ένδειξη ότι είναι «κυνηγετικοί»;
    Και γιατί οι «κυνηγετικοί» σκύλοι, σε αντιδιαστολή με όλα τα άλλα δεσποζόμενα ζώα, θα πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να φέρουν διακριτή σήμανση στο περιλαίμιο τους;
    Είναι προφανές ότι, αυτή η διάκριση υποχρεώσεων μεταξύ των πολιτών είναι προσβλητική και μειωτική για την κοινωνία των κυνηγών και εμφιλοχώρησε στο σχέδιο νόμου ύστερα από ενδεχόμενη απαίτηση «φιλοζωικής» οργάνωσης με σεσημασμένη εχθρική συμπεριφορά εναντίον των κυνηγών και του κυνηγίου ως δραστηριότητας.
    Πέραν της προφανούς ανισότητας, «διακριτή σήμανση» στο περιλαίμιο ενός ενεργού κυνηγετικού σκύλου είναι και πρακτικά αδύνατον να υπάρξει, εξαιτίας της φύσης της κυνηγετικής δραστηριότητας.
    Λόγω του αναγλύφου, των συνθηκών βλάστησης και του τρόπου εργασίας των κυνηγετικών σκύλων, μία τέτοιου είδους «σήμανση» θα εγκυμονούσε κινδύνους και θα υπονόμευε τους όρους ασφάλειας του ίδιου του σκύλου! Ζητάμε να απαλειφθεί η σχετική πρόβλεψη.
    Ο κατάφωρα εχθρικός τρόπος που αντιμετωπίζονται οι κυνηγοί έναντι όλων των άλλων πολιτών, επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ υποχρεούνται να έχουν μαζί τους το διαβατήριο του σκύλου τους, σε οποιαδήποτε μετακίνηση που κάνουν μαζί του, έστω και μέχρι το πάρκο ή το περίπτερο της γειτονιάς τους.
    Ενώ όλοι οι άλλοι πολίτες – κάτοχοι ζώων πρέπει να εφοδιάζονται με διαβατήριο του σκύλου τους ΜΟΝΟ εφόσον πρόκειται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, οι κυνηγοί υποχρεούνται να εκδώσουν και να έχουν μαζί τους σε κάθε περίπτωση το αντίστοιχο διαβατήριο. Ζητάμε να απαλειφθεί η σχετική πρόβλεψη.

  • 19 Μαΐου 2021, 23:26 | Χρυσαυγή Κομτζιά

    Συμφωνώ με τις θέσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας

  • 19 Μαΐου 2021, 23:17 | ΚΙΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΗ

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμόδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απέτυχαν και αδιαφόρησαν εντελώς για το τι γίνεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές
    Δημιουργία εντός της ΕΛΑΣ ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών.

  • 19 Μαΐου 2021, 23:52 | Ντόρα Βούρου

    Ναι στον επανέλεγχο της κατάστασης του ζώου μετά την καταγγελία και τη συνεχεια της κηδεμονίας του μη κατάλληλο κηδεμόνα

  • 19 Μαΐου 2021, 23:04 | Θεοδωρα Α

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 19 Μαΐου 2021, 23:11 | Αναστασία Τ.

    Στηρίζω τις θέσεις του Σωματείου Προστασίας Ζώων «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens»:

    Προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών.

  • 19 Μαΐου 2021, 23:37 | NIKOLAOS

    Προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών.

  • 19 Μαΐου 2021, 22:58 | NIKOLAOS

    Το Σωματείο Προστασίας Ζώων «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens» στηρίζει και επικροτεί το νέο νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.
    Θεωρούμε ότι είναι μια θετική εξέλιξη και έχει σωστή κατεύθυνση για το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας με τα αδέσποτα και τις κακές μεθόδους και νοοτροπίες που τροφοδοτούν αυτήν την κατάσταση.
    Συγχαίρουμε τον κο Θοδωρή Λιβάνιο για το σχεδιασμό αυτού του νομοσχεδίου με σκοπό την ευζωία και την καλλιέργεια φιλοζωικής παιδείας, που αρμόζει σε έναν πολιτισμένο λαό.
    Ο πολιτισμός μιας χώρας φαίνεται από την συμπεριφορά του προς τα ζώα, τους ηλικιωμένους και άλλες ευπαθείς ομάδες.Ονειρευόμαστε μια μέρα να είμαστε περήφανοι για την χώρα στην οποία παλεύουμε και να μην ντρεπόμαστε όπως τώρα.
    Σε πνεύμα συνεργασίας και αισιοδοξίας, γιατί οι μεγάλες αλλαγές μόνο έτσι έρχονται, προτρέπουμε τους εθελοντές που κάθε μέρα παλεύουν με τα κενά και το περιθώριο αυθαιρεσιών που έχει αφήσει ο προηγούμενος νόμος και τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς, να σχολιάσουν στην διαβούλευση επι του προγράμματος ΑΡΓΟΣ.
    Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την μοίρα των εκατομμυρίων αδέσποτων.
    Το Δ.Σ. της «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens»

  • 19 Μαΐου 2021, 22:13 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΤΡΑΓΑΛΙΝΟΣ

    Στην αιτιολογητική έκθεση του σχεδίου δεν δικαιολογείται η μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθύλην αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στο Υπουργείο Εσωτερικών. Είναι αυθαίρετη η μεταβίβαση αρμοδιότητας.

  • 19 Μαΐου 2021, 22:14 | Παναγιώτα Μάλλιου

    Πρόταση ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού

    Τον έλεγχο να αναλαμβάνει η 5μελής επιτροπή, που θα παρακολουθεί σε καθημερινή βάση, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν, την κατάσταση κλπ στα κυνοκομεια, θα κάνουν παρατηρήσεις για ό,τι εντοπίζουν κλπ. Και υποχρεωτικά θα συντάσσει μηνιαία έκθεση η οποία θα αποστέλλεται στο Υπουργείο.
    Να οριστούν ειδικοί – επίτροποι ευζωίας που έχουν την αντίστοιχη γνώση, άτομα με σπουδές στην ευζωία και τα δικαιώματα των ζώων, και η δράση τους θα είναι συμβουλευτική.
    Ο κτηνίατρος που δεν προχωρά στην καταχώρηση του τσιπ να λαμβάνει ποινή διοικητικού προστίμου 1.000,00 ευρώ για κάθε ζώο, ομοίως και ο ιδιοκτήτης του ζώου. Είναι γνωστό σε όλους, ότι βρίσκονται εγκαταλελειμμένα ή χαμένα ζώα κυρίως κυνηγόσκυλα που έχουν τσιπ ΑΚΑΤΑΧΩΡΗΤΑ στη βάση δεδομένων ή από τώρα στο ΕΜΖΣ.

  • 19 Μαΐου 2021, 22:13 | Περικλής

    Προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών

  • 19 Μαΐου 2021, 22:18 | Νικολίνα

    Προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών.

  • 19 Μαΐου 2021, 22:17 | Νικολίνα

    Το Σωματείο Προστασίας Ζώων «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens» στηρίζει και επικροτεί το νέο νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.
    Θεωρούμε ότι είναι μια θετική εξέλιξη και έχει σωστή κατεύθυνση για το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας με τα αδέσποτα και τις κακές μεθόδους και νοοτροπίες που τροφοδοτούν αυτήν την κατάσταση.
    Συγχαίρουμε τον κο Θοδωρή Λιβάνιο για το σχεδιασμό αυτού του νομοσχεδίου με σκοπό την ευζωία και την καλλιέργεια φιλοζωικής παιδείας, που αρμόζει σε έναν πολιτισμένο λαό.
    Ο πολιτισμός μιας χώρας φαίνεται από την συμπεριφορά του προς τα ζώα, τους ηλικιωμένους και άλλες ευπαθείς ομάδες.Ονειρευόμαστε μια μέρα να είμαστε περήφανοι για την χώρα στην οποία παλεύουμε και να μην ντρεπόμαστε όπως τώρα.
    Σε πνεύμα συνεργασίας και αισιοδοξίας, γιατί οι μεγάλες αλλαγές μόνο έτσι έρχονται, προτρέπουμε τους εθελοντές που κάθε μέρα παλεύουν με τα κενά και το περιθώριο αυθαιρεσιών που έχει αφήσει ο προηγούμενος νόμος και τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς, να σχολιάσουν στην διαβούλευση επι του προγράμματος ΑΡΓΟΣ.
    Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την μοίρα των εκατομμυρίων αδέσποτων.
    Το Δ.Σ. της «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens»

  • 19 Μαΐου 2021, 22:34 | Ματθαίος Κούμπουλης

    Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.

  • 19 Μαΐου 2021, 21:23 | Ζακυνθινός Περικλής

    Το Σωματείο Προστασίας Ζώων «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens» στηρίζει και επικροτεί το νέο νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.
    Θεωρούμε ότι είναι μια θετική εξέλιξη και έχει σωστή κατεύθυνση για το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας με τα αδέσποτα και τις κακές μεθόδους και νοοτροπίες που τροφοδοτούν αυτήν την κατάσταση.
    Συγχαίρουμε τον κο Θοδωρή Λιβάνιο για το σχεδιασμό αυτού του νομοσχεδίου με σκοπό την ευζωία και την καλλιέργεια φιλοζωικής παιδείας, που αρμόζει σε έναν πολιτισμένο λαό.
    Ο πολιτισμός μιας χώρας φαίνεται από την συμπεριφορά του προς τα ζώα, τους ηλικιωμένους και άλλες ευπαθείς ομάδες.Ονειρευόμαστε μια μέρα να είμαστε περήφανοι για την χώρα στην οποία παλεύουμε και να μην ντρεπόμαστε όπως τώρα.
    Σε πνεύμα συνεργασίας και αισιοδοξίας, γιατί οι μεγάλες αλλαγές μόνο έτσι έρχονται, προτρέπουμε τους εθελοντές που κάθε μέρα παλεύουν με τα κενά και το περιθώριο αυθαιρεσιών που έχει αφήσει ο προηγούμενος νόμος και τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς, να σχολιάσουν στην διαβούλευση επι του προγράμματος ΑΡΓΟΣ.
    Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την μοίρα των εκατομμυρίων αδέσποτων.
    Το Δ.Σ. της «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens»

  • 19 Μαΐου 2021, 21:26 | ΗΡΩ Κ.

    2 (β) Την υποχρέωση συνεργασίας με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα

    β) Τη μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για:

    (βα) τη στείρωση των αδέσποτων ζώων, σκύλων και γατών σε δωδεκάμηνη βάση

    5. Αρμόδιες αρχές ελέγχου της εφαρμογής της κτηνιατρικής νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς και της ορθής λειτουργίας του συστήματος σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους είναι οι κτηνιατρικές υπηρεσίες των περιφερειών και των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου δήμου. Οι αρχές αυτές έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

    (α) Τη συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς για τον συντονισμό των ενεργειών τους, την παροχή τεχνικών οδηγιών και κάθε είδους υποστήριξης για την πλήρη και ενιαία εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης σκύλων και γατών.

    (β) Τον έλεγχο και την εποπτεία των φορέων εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς.

    (γ) Τον έλεγχο σε τακτική βάση, καθώς και μετά από υποβολή καταγγελιών, των καταφυγίων στα οποία διαμένουν ζώα συντροφιάς, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι λοιποί όροι που τίθενται από τη νομοθεσία.

    Ένσταση ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού

    Το (γ) πρέπει να απαλειφθεί, οι κτηνιατρικές κατά τόπους υπηρεσίες όχι μόνο στάθηκαν ανίκανες να παρακολουθούν θέματα ευζωίας μέσα στα κυνοκομεία, όπως τους όριζε ο 4039/12, αλλά είναι απολύτως υπεύθυνες ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΝΟΚΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΉΣ. Αυτές λοιπόν θα συνεχίσουν να ελέγχουν την ευζωία στα κυνοκομεία; Το νομοσχέδιο δεν πρέπει να τις ορίζει υπεύθυνες για την ευζωία στα κυνοκομεία.

    Πρόταση ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού

    Τον έλεγχο να αναλαμβάνει η 5μελής επιτροπή, που θα παρακολουθεί σε καθημερινή βάση, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν, την κατάσταση κλπ στα κυνοκομεια, θα κάνουν παρατηρήσεις για ό,τι εντοπίζουν κλπ. Και υποχρεωτικά θα συντάσσει μηνιαία έκθεση η οποία θα αποστέλλεται στο Υπουργείο.
    Να οριστούν ειδικοί – επίτροποι ευζωίας που έχουν την αντίστοιχη γνώση, άτομα με σπουδές στην ευζωία και τα δικαιώματα των ζώων, και η δράση τους θα είναι συμβουλευτική.
    Ο κτηνίατρος που δεν προχωρά στην καταχώρηση του τσιπ να λαμβάνει ποινή διοικητικού προστίμου 1.000,00 ευρώ για κάθε ζώο, ομοίως και ο ιδιοκτήτης του ζώου. Είναι γνωστό σε όλους, ότι βρίσκονται εγκαταλελειμμένα ή χαμένα ζώα κυρίως κυνηγόσκυλα που έχουν τσιπ ΑΚΑΤΑΧΩΡΗΤΑ στη βάση δεδομένων ή από τώρα στο ΕΜΖΣ.

  • 19 Μαΐου 2021, 21:43 | ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΕΛΕΝΟΓΛΟΥ

    Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.

  • 19 Μαΐου 2021, 21:30 | Παϊζάκη Μαρία

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες να ειναι αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία 🔵ΝΑΙ η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.