Για να δείτε το περιεχόμενο πατήστε εδώ
Κεφ 2.3.1 – Προφίλ Μεταναστευτικός πληθυσμός
- 16 ΣχόλιαΕισαγωγή – Εισαγωγή
- 1 ΣχόλιοΚεφ 1.1 – Μετανάστευση Ορισμός και βασικές κατηγορίες
- 3 ΣχόλιαΚεφ 1.2 – Μεταναστευτική ορολογία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφ 1.3 – Μεταναστευτική Πολιτική_Εννοιολογικό πλαίσιοΚεφ 1.3 – Μεταναστευτική Πολιτική_Εννοιολογικό πλαίσιο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφ 1.4 – Ένταξη Εννοιολογικό πλαίσιοΚεφ 1.4 – Ένταξη Εννοιολογικό πλαίσιο
- 1 ΣχόλιοΚεφ 1.4.1 – Μοντέλα ένταξης
- 2 ΣχόλιαΚεφ 1.4.2 – Το ελληνικό μοντέλο ένταξης
- 3 ΣχόλιαΚεφ 1.4.3 – Η ένταξη ως διαδικασία δύο επιπέδων
- 3 ΣχόλιαΚεφ 2.1 – To μεταναστευτικό και προσφυγικό φαινόμενο στην Ελλάδα
- 2 ΣχόλιαΚεφ 2.1.1 – Η προσφυγική κρίση ως μια νέα πρόκληση για την πολιτική της ένταξης
- 3 ΣχόλιαΚεφ 2.2.1 – Νομοθετικό πλαίσιο για τη μετανάστευση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφ 2.2.2 – Νομοθετικό πλαίσιο για το άσυλοΚεφ 2.2.2 – Νομοθετικό πλαίσιο για το άσυλο
- 2 ΣχόλιαΚεφ 2.2.3 – Θεσμικό πλαίσιο που υποστηρίζει περαιτέρω την άσκηση Μεταναστευτικής Πολιτικής
- 5 ΣχόλιαΚεφ 2.3.1 – Προφίλ Μεταναστευτικός πληθυσμός
- 1 ΣχόλιοΚεφ 2.3.2 – Προφίλ Αιτούντες Αιτούσες και Δικαιούχοι Διεθνούς Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΚεφ 3.1 – Η ένταξη στην Ελλάδα μέχρι σήμερα
- 1 ΣχόλιοΚεφ 3.2 – Η αναγκαιότητα κατάρτισης μιας νέας Εθνικής Στρατηγικής
- 3 ΣχόλιαΚεφ 3.3.1 – Ο ρόλος του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής
- 1 ΣχόλιοΚεφ 3.3.2 – Ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης
- 4 ΣχόλιαΚεφ 3.4 – Στρατηγικοί και τακτικοί στόχοι της Εθνικής Στρατηγικής για την Ένταξη
- 9 ΣχόλιαΚεφ 3.5 – Προαπαιτούμενες διαδικασίες για την προστασία και την ένταξη των αιτούντων και των αιτουσών διεθνούς προστασίας και μέτρα πολιτικής
- 4 ΣχόλιαΚεφ 3.6 – Άξονες πολιτικής -Η νέα Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη
- 4 ΣχόλιαΆξονας πολιτικής 1 – Συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση για την προώθηση της ένταξης σε τοπικό επίπεδο
- 8 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 1.1
- 4 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 1.2
- 3 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 1.3
- 5 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 1.4
- 3 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 1.5
- 1 ΣχόλιοΜέτρο Πολιτικής 1.6
- 5 ΣχόλιαΆξονας πολιτικής 2 – Πρόσβαση σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες
- 3 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 2.1
- 2 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 2.2
- 3 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 2.3
- 8 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 2.4
- 5 ΣχόλιαΆξονας πολιτικής 3 – Προώθηση της ένταξης στην εκπαίδευση
- 16 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 3.1
- 11 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 3.2
- 1 ΣχόλιοΜέτρο Πολιτικής 3.3
- 12 ΣχόλιαΆξονας πολιτικής 4 – Προώθηση της ένταξης στην αγορά εργασίας
- 5 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 4.1
- 7 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 4.2
- 6 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 4.3
- 4 ΣχόλιαΆξονας Πολιτικής 5 – Διαπολιτισμικότητα
- 4 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 5.1
- 3 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 5.2
- 2 ΣχόλιαΆξονας Πολιτικής 6 – Συμμετοχή στα Κοινά
- 3 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 6.1
- 1 ΣχόλιοΜέτρο Πολιτικής 6.2
- 2 ΣχόλιαΆξονας Πολιτικής 7 – Καταπολέμηση του Ρατσισμού και της Ξενοφοβίας
- 4 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 7.1
- 2 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 7.2
- 7 ΣχόλιαΆξονας Πολιτικής 8 – Στοχευμένες πολιτικές για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
- 7 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 8.1
- 3 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 8.2
- 5 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 8.3
- 2 ΣχόλιαΜέτρο Πολιτικής 8.4
- 5 ΣχόλιαΆξονας Πολιτικής 9 – Στοχευμένες πολιτικές για μετανάστες και μετανάστριες «δεύτερης γενιάς»
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μέτρο Πολιτικής 9.1Μέτρο Πολιτικής 9.1
- 8 ΣχόλιαΚεφ 4.1 – Χρηματοδοτικά Εργαλεία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφ 4.2 – Συνεργασίες στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την ΈνταξηΚεφ 4.2 – Συνεργασίες στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Ένταξη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφ 4.2.1 – Διυπουργική Συνεργασία και συντονισμόςΚεφ 4.2.1 – Διυπουργική Συνεργασία και συντονισμός
- 1 ΣχόλιοΚεφ 4.2.2 – Συνεργασία και συντονισμός με την Αυτοδιοίκηση
- 4 ΣχόλιαΚεφ 4.2.3 – Συνεργασία με την Κοινωνία των Πολιτών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφ 4.2.4 – Συνεργασία με τον Ιδιωτικό ΤομέαΚεφ 4.2.4 – Συνεργασία με τον Ιδιωτικό Τομέα
- 3 ΣχόλιαΚεφ 4.2.5 – Συνεργασία με Διεθνείς Οργανισμούς
- 3 ΣχόλιαΚεφ 4.3 – Αξιολόγηση
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Ιανουαρίου 2019, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Φεβρουαρίου 2019, 09:00
Σχετικό Υλικό
Εθνική Στρατηγική για την ΈνταξηΈκθεση ΔιαβούλευσηςΕθνική Στρατηγική για την Ένταξη (μετά την διαβούλευση)Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 250 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 1133 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- «ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ"
- Κώδικας Μετανάστευσης
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη»
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Ασυνόδευτων Ανηλίκων»
- Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις...
- Βελτίωση Μεταναστευτικής Νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (A’ 169), 4375/2016 (A’ 51), 4251/2014 (Α’ 80) και άλλες διατάξεις
- τροποποίηση του ν. 4251/2014 (80 Α') για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/66/ΕΕ της 15ης Μαϊου 2014
- Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2016/801 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαΐου 2016 στην ελληνική νομοθεσία
Για να δημιουργηθεί μια οργανωμένη και συστηματική Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη απαραίτητη είναι η τήρηση αναλυτικών στατιστικών στοιχείων και στοιχείων του προφίλ όλου του πληθυσμού στον οποίο θα απευθύνεται. Ιδιαιτέρως όσον αφορά τα παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες θα πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός στα τηρούμενα στατιστικά στοιχεία σε προσχολική ηλικία (0-6), σχολική ηλικία (6-12) και εφηβική ηλικία (12-18) προκειμένου να προβλεφθεί η δημιουργία και εφαρμογή κατάλληλων για τις ηλικίες αυτές προγραμμάτων.
Αποτελεί μεγάλη έλλειψη η μη αναφορά στον πληθυσμό των μη καταγεγραμμένων μεταναστών στη χώρα, πολλοί εκ των οποίων χρήζουν διεθνούς προστασίας, και είτε δεν έχουν ακόμη καταγραφεί, είτε έχουν εκπέσει ανυπαίτια του καθεστώτος τους. Αποτελεί δε μια έλλειψη της παρούσας εθνικής στρατηγικής για την ένταξη, η μη πρόβλεψη επιμέρους μέτρου πολιτικής που θα αφορούσε την έρευνα για την αποτύπωση του πληθυσμού αυτού, όσο και επιμέρους μέτρων πολιτικής που θα αφορούσε την καταγραφή τους και την τακτοποίησή τους, ανάλογα με το καθεστώς που θα όφειλε να τους αποδοθεί (σύμφωνα και με τις διαφοροποιήσεις στην ορολογία, βλ. ανωτέρω υπό 1.2)
Καλό είναι να συμπεριληφθούν δεδομένα που περιλαμβάνουν τους αλλοδαπούς γεννημένους στο εξωτερικό με βάση την εθνική απογραφή του 2011 καθώς και αυτούς που έχουν αποκτήσει την ελληνική υπηκοότητα τα τελευταία χρόνια.
Δεν υπάρχουν στατιστικά και πρoφίλ για παιδιά μετανάστες και κυρίως προφίλ ασυνόδευτων παιδιών (εκτός από τον αριθμό αιτήσεων ασύλου), στα οποία η Στρατηγική αναφέρεται συγκεκριμένα παρακάτω. Χωρίς περισσότερα στοιχεία, δεν μπορούν να σχεδιαστούν οι κατάλληλες πολιτικές.
Τα παιδιά επίσης έχουν παραληφθεί εντελώς στους ενδεικτικούς δείκτες αξιολόγησης δράσεων (σελ. 86).
Τα στατιστικά στοιχεία για τους μετανάστες που περιλαμβάνονται συσκοτίζουν την πραγματική εικόνα.
Για παράδειγμα δεν γίνεται κατανοητό γιατί χωρίζονται σε δυο ηλικιακές ομάδες. Στην ηλικία 0-39 περιλαμβάνονται τα παιδιά που έχουν γεννηθεί ή πηγαίνουν ή πήγαν σχολείο στην Ελλάδα μαζί με τους γονείς τους.
Από την ηλικία των 40 και μετά συναντάς και τους ηλικιωμένους που έχουν (;) ως κύριο θέμα τη δυνατότητα ή μη συνταξιοδότησης και το ποσό αυτής.
Ο Κώδικας Μετανάστευσης προβλέπει πληθώρα τύπων αδειών που δεν καταγράφονται πουθενά. Για παράδειγμα δεκάδες χιλιάδες πολιτών τρίτων χωρών αποτελούν μέλη οικογένειας Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών, άλλοι έχουν αποκτήσει το καθεστώς του «επί μακρόν διαμένοντος» (για το οποίο δεν φαίνεται να υπάρχει ειδική πρόβλεψη για την προώθηση του όπως στο παρελθόν), υπάρχει ανοικτό το θέμα για τους δεκάδες χιλιάδες κατόχους αδειών μακράς διαμονής (αόριστης, δεκαετίας) των οποίων το καθεστώς σήμερα είναι επισφαλές λόγω της κατάργησης του τύπου των αδειών που κατέχουν κλπ.
Τέλος ο αριθμός που καταγράφεται προφανώς αφορά τις άδειες που είναι σήμερα σε ισχύ και δεν περιλαμβάνει των αριθμό αυτών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Για να υπολογιστεί ο αριθμός των «νομίμων μεταναστών» θα πρέπει να αθροιστούν και αυτοί/ες που κατέχουν μπλε βεβαίωση. Ίσως Θα έπρεπε να υπάρχουν και στοιχεία για τις τυχόν απορρίψεις των αιτήσεων για ανανέωση αδειών ώστε η εικόνα να είναι πλήρης.