Άρθρο 2 – Ορισμοί

Για την εφαρμογή του Κανονισμού αυτού οι ακόλουθοι όροι έχουν την έννοια που τους αποδίδεται παρακάτω.

  1. «Τηλεπικοινωνία»:  Η μετάδοση, εκπομπή ή λήψη σημείων, σημάτων, γραπτού κειμένου, εικόνων, ήχων ή πληροφοριών κάθε είδους που πραγματοποιείται με ασύρματα ραδιοηλεκτρικά ή άλλα ηλεκτρομαγνητικά συστήματα.
  2. «Υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας»:  Υπηρεσία που περιλαμβάνει τη μεταβίβαση, την εκπομπή  και/ή τη λήψη  ραδιοκυμάτων για ειδικούς σκοπούς τηλεπικοινωνίας
  3. «Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη» ή «υπηρεσία  ερασιτέχνη»: Υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας που έχει ως σκοπό την αυτοδιδασκαλία, την αλληλοεπικοινωνία, την τεχνολογική έρευνα και την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη επιχειρήσεων βοήθειας σε περιπτώσεις καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και καταστροφών που διεξάγεται από ερασιτέχνες, δηλαδή από πρόσωπα κατάλληλα εξουσιοδοτημένα που ασχολούνται με τη ραδιοηλεκτρική τεχνική αποκλειστικά για προσωπικό σκοπό και χωρίς οικονομικό  όφελος.
  4. «Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου»: Υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας που χρησιμοποιεί διαστημικούς σταθμούς σε δορυφόρους της Γης για τους ίδιους σκοπούς όπως η υπηρεσία ερασιτέχνη.
  5. «Ερασιτέχνης» ή «Ραδιοερασιτέχνης»: Άτομο το οποίο διαθέτει άδεια που του δίνει τη δυνατότητα να διεξάγει νόμιμα την υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη. Για της ανάγκες του κανονισμού, οι όροι «ερασιτέχνης» και «ραδιοερασιτέχνης» έχουν το ίδιο νόημα.
  6. «Σταθμός (ή σταθμός ραδιοεπικοινωνίας)»: Ένας ή περισσότεροι πομποί ή δέκτες ή συνδυασμός πομπών και δεκτών συμπεριλαμβανομένων κεραιών και πρόσθετων συσκευών σε ορισμένη θέση, που είναι αναγκαίοι για τη διεξαγωγή συγκεκριμένης υπηρεσίας ραδιοεπικοινωνίας (ή για την υπηρεσία ραδιοαστρονομίας). Κάθε σταθμός χαρακτηρίζεται από το είδος της υπηρεσίας στην οποία συμμετέχει και από το αν λειτουργεί σε  μόνιμη ή προσωρινή βάση.
    1. 6.1.  Σταθερός σταθμός: σταθμός εγκατεστημένος σε μόνιμη ή εναλλακτική θέση.
    2. 6.2.  Κινητός σταθμός: σταθμός εγκατεστημένος μόνιμα σε μεταφορικό μέσο, προοριζόμενος να χρησιμοποιείται κατά την διάρκεια της κίνησης ή της στάσεως του μέσου σε μη καθορισμένα σημεία. Αναλόγως του μεταφορικού μέσου που είναι εγκατεστημένος ο ως άνω σταθμός διακρίνεται σε:
      1. α) «κινητό σταθμό  ξηράς» ο οποίος είναι σταθμός εγκατεστημένος επί οχήματος.
      2. β) «κινητό σταθμό αεροσκάφους» ο οποίος είναι κινητός σταθμός εγκατεστημένος  επί αεροσκάφους.
      3. γ) «κινητό σταθμό πλοίου» ο οποίος είναι κινητός σταθμός εγκατεστημένος επί πλοίου.
    3. 6.3.  Φορητός σταθμός: ο κινητός σταθμός που φέρεται αποκλειστικά από άνθρωπο και τροφοδοτείται από πηγή που δύναται να φέρει ο χειριστής του σταθμού.
    4. 6.4.  Μη επανδρωμένος σταθμός: σταθμός που λειτουργεί σε μόνιμη ή προσωρινή βάση χωρίς την συνεχή παρουσία χειριστή.
  7. «Σταθμός ραδιοερασιτέχνη»: Ο σταθμός της υπηρεσίας ερασιτέχνη.
  8. «Κατασκευή κεραίας»: Το σύστημα των κεραιών εκπομπής και λήψης ραδιοσημάτων μετά των κατασκευών  στήριξής τους, εξαρτημάτων και παρελκομένων. Τα παθητικά κάτοπτρα ανάκλασης ραδιοσημάτων θεωρούνται επίσης ως κατασκευές κεραίας. Στο ύψος της κεραίας περιλαμβάνεται και ο φωτισμός ασφαλείας ή το αλεξικέραυνο.
  9. «Πτυχίο ραδιοερασιτέχνη» : είναι το αποδεικτικό γνώσεων και ικανοτήτων  που απονέμεται στον ραδιοερασιτέχνη έπειτα από την επιτυχή δοκιμασία  του στις εξετάσεις  «απόκτησης πτυχίου ραδιοερασιτέχνη».
  10. «Εναρμονισμένο πιστοποιητικό εξετάσεων ραδιοερασιτέχνη» (HARMONISED AMATEUR RADIO EXAMINATION CERTIFICATE – HAREC): Είναι το πτυχίο ραδιοερασιτέχνη  (υπό μορφή πιστοποιητικού ή βεβαίωσης) και χορηγείται σε φυσικά πρόσωπα έπειτα από εξετάσεις σε ύλη που είναι εναρμονισμένη με την ισχύουσα σύσταση της CEPT T/R 61-02.
  11. «Παρεμβολή»: Το αποτέλεσμα ανεπιθύμητης ενέργειας, που οφείλεται σε μία ή  συνδυασμό περισσοτέρων εκπομπών ή επαγωγών  κατά τη λήψη σε ένα σύστημα ραδιοεπικοινωνίας και  εκδηλώνεται με κάθε είδους υποβάθμισης της απόδοσης, λανθασμένης ερμηνείας ή απώλειας πληροφορίας η οποία θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν η ανεπιθύμητη ενέργεια ήταν απούσα.
  12. «Επιβλαβείς ή επιζήμιες παρεμβολές»: οι παρεμβολές οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τη λειτουργία υπηρεσίας ραδιοπλοήγησης ή άλλων υπηρεσιών ασφαλείας ή όσες, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, υποβαθμίζουν σοβαρά, εμποδίζουν ή επανειλημμένα διακόπτουν μία υπηρεσία ραδιοεπικοινωνιών που λειτουργεί σύμφωνα με τους εφαρμοστέους κοινοτικούς ή εθνικούς κανονισμούς.
  13. «Κατανομή ραδιοσυχνότητας σε δευτερεύουσα βάση» : Αφορά ραδιοσυχνότητες  των οποίων η χρήση για παροχή υπηρεσιών, υπόκεινται στους εξής περιορισμούς:
    • 13.1. Δεν  προκαλούν παρεμβολές στους σταθμούς υπηρεσίας που εμφανίζεται στην κατανομή σε πρωτεύουσα βάση, αδιακρίτως αν οι συχνότητες τους εκχωρήθηκαν νωρίτερα ή πρόκειται να εκχωρηθούν μεταγενέστερα.
    • 13.2. Δεν  δικαιούνται  προστασία από παρεμβολές που προκαλούνται από σταθμούς μιας υπηρεσίας που εμφανίζεται στην κατανομή σε πρωτεύουσα βάση, στους οποίους οι συχνότητες εκχωρήθηκαν νωρίτερα ή πρόκειται να εκχωρηθούν μεταγενέστερα.
    • 13.3. Έχουν δικαίωμα προστασίας από παρεμβολές που προκαλούνται από σταθμούς της ίδιας υπηρεσίας ή άλλης υπηρεσίας που εμφανίζεται επίσης σε δευτερεύουσα βάση εφόσον οι συχνότητες τους εκχωρήθηκαν μεταγενέστερα.
  14. «Ψηφιακή επικοινωνία (digimode : είναι η ασύρματη  μετάδοση ψηφιακών δεδομένων (bits), της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
  15. «Τηλεοπτική επικοινωνία (ATV – Amateur TeleVision)» : είναι η ασύρματη μετάδοση εικόνων,  μεγάλου εύρους συχνοτήτων εκπομπής, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
  16. «Τηλεοπτική επικοινωνία αργής σάρωσης (SSTV-Slow Scan TV)» : είναι η ασύρματη μετάδοση σταθερών εικόνων, μικρού εύρους συχνοτήτων εκπομπής.
  17. «Δορυφορική επικοινωνία (satellite communication)» : είναι η μετάδοση φωνής  ή ψηφιακών δεδομένων ή η τηλεγραφία, μέσω τεχνητών δορυφόρων της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
  18. «Επικοινωνία μέσω σελήνης (moonbounce communication / EME-Earth Moon Earth)» : είναι  η μετάδοση σύντομων μηνυμάτων, με χειριστήριο ή με ψηφιακά δεδομένα, στενού εύρους συχνοτήτων εκπομπής, με σκέδαση στην επιφάνεια της σελήνης.
  19. «Επικοινωνία μέσω μετεωριτών (MS-Meteor Scatter communication : είναι η μετάδοση σύντομων μηνυμάτων (τηλεγραφίας, φωνής ή ψηφιακών δεδομένων) με σκέδαση σε σμήνη μετεωριτών ή τυχαίους μετεωρίτες που αναφλέγονται στη γήινη ατμόσφαιρα.
  20. «Επικοινωνία διάχυτου φάσματος (spread spectrum communication : είναι  η μετάδοση αναλογικών σημάτων ή ψηφιακών δεδομένων σε προκαθορισμένη αλληλουχία διαφορετικών συχνοτήτων (frequency hopping) ή σε μεγάλο στιγμιαίο εύρος συχνοτήτων εκπομπής (direct sequence).
  21. «Ισχύς κορυφής της περιβάλλουσας  εξόδου πομπού (PEPPeak Envelope Power : είναι η ισχύς εξόδου πομπού κατά τη στιγμή της κορυφής της περιβάλλουσας της κυματομορφής εκπομπής και μετράται με κατάλληλα βαττόμετρα.
  22. «Αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία (ΑΠΥ)» : Η οικεία υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ή υπηρεσία της Περιφέρειας που ασκεί τις αρμοδιότητες του τομέα Ε’ «Μεταφορών–Επικοινωνιών», του Άρθρου 186 «Αρμοδιότητες Περιφερειών» του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α’ 87).
  23. «Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων» : Η Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων η οποία έχει ορισθεί ως αρμόδια για τα θέματα της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
  • 5. «Ερασιτέχνης» ή «Ραδιοερασιτέχνης»: Άτομο το οποίο διαθέτει άδεια που του δίνει τη δυνατότητα να διεξάγει νόμιμα την υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη. Για της ανάγκες του κανονισμού, οι όροι «ερασιτέχνης» και «ραδιοερασιτέχνης» έχουν το ίδιο νόημα.
    6. «Σταθμός (ή σταθμός ραδιοεπικοινωνίας)»: Ένας ή περισσότεροι πομποί ή δέκτες ή συνδυασμός πομπών και δεκτών συμπεριλαμβανομένων κεραιών και πρόσθετων συσκευών σε ορισμένη θέση, που είναι αναγκαίοι για τη διεξαγωγή συγκεκριμένης υπηρεσίας ραδιοεπικοινωνίας (ή για την υπηρεσία ραδιοαστρονομίας). Κάθε σταθμός χαρακτηρίζεται από το είδος της υπηρεσίας στην οποία συμμετέχει και από το αν λειτουργεί σε μόνιμη ή προσωρινή βάση.
    Στα ανωτέρω άρθρα προτείνουμε να συμπεριληφθούν τα εξής,
    5.α. «Ακροατής» η «Ραδιοακροατής»: Άτομο το οποίο διαθέτει άδεια που να του δίνει τη δυνατότητα να διεξάγει νόμιμα την ακρόαση συχνοτήτων της υπηρεσίας Ραδιοερασιτέχνη.
    6.α. «Σταθμός Ακροατή (ή σταθμός ραδιοακροατή)»: Ένας η περισσότεροι δέκτες η συνδυασμός δεκτών συμπεριλαμβανομένων κεραιών και πρόσθετων συσκευών σε ορισμένη θέση, που είναι αναγκαίοι για την διεξαγωγή συγκεκριμένης υπηρεσίας (ακρόασης). Κάθε σταθμός θα μπορούσε να χαρακτηρίζεται από το είδος της υπηρεσίας στην οποία συμμετέχει και από το αν λειτουργεί σε μόνιμη η προσωρινή βάση.
    Πρόταση: Τα διακριτικά ακροατών (ειδική κατηγορία SWL), θα μπορούσαν να δίδονται στα μέλη τους από τους εκάστοτε Συλλόγους, Ενώσεις, Ομάδες, Κλαμπ κ.α. για αποσυμφόρηση των υπηρεσιών, παραρτήματα του ΥΥΜΔ. Η Ιδέα αυτή είχε προταθεί στο 2ο Ραδιοερασιτεχνικό Συνέδριο και είχε γίνει αποδεκτή από την υπηρεσία του Υπουργείου, λόγω του ότι αφορούσε μεγάλο αριθμό ενδιαφερόντων οι οποίοι παραμένουν έως σήμερα νομικά ακάλυπτοι.

    Για το Δ.Σ. του Σ.Ρ.Ε. Λάιος Παναγιώτης. (SV1AWL).

  • 10 Σεπτεμβρίου 2010, 00:57 | ΠΛΑΤΣΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    Ο ορισμός για τον 3 είναι ο πλέον ενδεδειγμένος επομένως δεν συμφωνώ με τον Παναγιώτη. Ειδικά η αναφορά για την παροχή βοήθειας σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης εκτός από το ότι εννοείται θα πρέπει να αναφέρεται σαν υποχρέωση.

    Ο φωτισμός ασφαλείας έχει νόημα σε ορισμένες περιοχές (π.χ. γειτνίαση με αεροδρόμια) ασχέτου ύψους του κεραιοσυστήματος και από κάποιο ύψος και πάνω στις υπόλοιπες περιοχές. Το ερώτημα είναι που θα βάλει κανείς τον φωτισμό όταν διαθέτει μόνο μια κατακόρυφη κεραία σε ταράτσα πολυκατοικίας ή όταν το υψηλότερο σημείο του κεραιοσυστήματός του ορίζεται από μια κατακόρυφη κεραία.

    Εκεί στους ορισμούς για τα ψηφιακά, πιστεύω ότι, η ενδεδειγμένη λέξη ή φράση είναι ‘δεδομένα (data)’

    Για τον 5 : ο ραδιοερασιτέχνης είναι ερασιτέχνης αλλά στις τηλεπικοινωνίες και όχι π.χ. στην φωτογραφία ή την αστρονομία κλπ επομένως για να μην υπάρχει περίπτωση πλάνης ο όρος ‘ραδιοερασιτέχνης’ θα πρέπει να κυριαρχεί στο κείμενο. Ας μην κάνουμε ‘εκπτώσεις’ σε αυτόν τον όρο.

    Για τον 6.3 συμφωνώ με τον Αδάμο. Όταν κάνουμε μια δράση σαν άτομα ή σαν σύλλογος σε μέρος όπου δεν είναι η μόνιμη ή η εναλλακτική θέση μας θα πρέπει, σύμφωνα με τα διεθνή ήθη, να λέμε ότι είμαστε φορητός σταθμός από το portable όπως το χρησιμοποιούν και οι ξένοι.

    Ποτέ δεν κατάλαβα ποια η αναγκαιότητα του αρισμού 7 (ορίζει το προφανές)

    Για τον 8 : από που προκύπτει ο ορισμός του ύψους της κεραίας ή του κεραιοσυστήματος ώστε να ορισθεί ότι και ο φωτισμός πρέπει να περιλαμβάνεται στον υπολογισμό του ύψους. Μου φαίνεται κάπως ξεκάρφωτη αυτή η αναφορά.

    Για τον 9 : Ποτέ δεν κατάλαβα την αναγκαιότητα ύπαρξης πτυχίου ραδιοερασιτέχνη. Το πτυχίο δηλώνει γνώσεις που αποκτήθηκαν μετά από εκπαιδευτική διαδικασία και δίνει (όσα πτυχία δίνουν) επαγγελματικά δικαιώματα. Η εκπαιδευτική διακασία που ακολουθεί ένας ραδιοερασιτέχνης σίγουρα δεν περνά από κανένα εκπαιδευτικό ίδρυμα επομένως οι γνώσεις και οι δεξιότητες καλιεργούνται για ένα και μόνο σκοπό: την απόκτηση της άδειας του ραδιοερασιτέχνη η οποία πιστοποιεί την ικανότητά του να χειρίζεται τηλεπικοινωνιακό υλικό σύμφωνα με τον ορισμό 3. Ποιός λοιπόν είναι ο λόγος ύπαρξης του πτυχίου; Η άδεια μόνο δεν φτάνει; δηλαδή ο οδηγός αποκτά ‘πτυχίον οδήγησης;’ Παρακαλώ τις γνώμες σας διότι για εμένα ο λόγος ύπαρξης αυτού του πτυχίου είναι για να έχουν δουλειά οι κορνιζάδες. Το περίεργο είναι ότι έχω πτυχίο ηλεκτρονικού, δίπλωμα ηλεκτρολόγου μηχανικού και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης ηλεκτρολόγου μηχανικού και το μόνο πτυχίο μου σε κορνίζα είναι αυτό του ραδιοερασιτέχνη… Βέβαια κάποιος που δεν έχει κανένα πτυχίο μπορεί να καμαρώνει ότι έχει αυτό του ραδιοερασιτέχνη. Άρα είναι πτυχιούχος……….

    Για τον 10 δεν έχω να πω τίποτα αλλά στον 11 ίσως πρέπει να διορθώσουμε λίγο τα πράγματα γιατί φαίνεται ότι υπαίτιος της παρεμβολής είναι μόνο ένας είτε στην περίπτωση όπου πραγματικά είναι ένας είτε στην περίπτωση όπου έχουμε συνδιασμό εκπομπών. Προτίνω λοιπόν η διατύπωση στο τέλος του ορισμού να αλλάξει περίπου ως εξής:
    …να αποφευχθεί εάν η ανεπιθύμητη ή ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν απούσες.

    Για τον 12 : η διατύπωση θέλει λίγο καλύτερη δουλειά από την άποψη ότι οι υπηρεσίες επικοινωνιών ασφαλείας δεν έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τις άλλες υπηρεσίες επικοινωνιών αλλά θα πρέπει να διατηρηθεί η αναφορά στην υπηρεσία ραδιοπλοήγησης διότι έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από όλες τις υπηρεσίες αν και αυτή είναι μια υπηρεσία ασφαλείας. Πολύ σωστά ο Παναγιώτης τονίζει ότι επιζήμια παρεμβολή δεν είναι μόνο αυτή που γίνεται σε υπηρεσίες ασφαλείας αλλά σε οποιοδήποτε τηλεπικοινωνιακό δίκτυο που λειτουργεί νόμιμα.

    Για τον 13 : εδώ ορίζονται τα προφανή αλλά δεν βαρυέσαι ας μείνει.

    Για τον 14 : θα προτιμούσα το data αντί του bits (οι ενσύρματες επικοινωνίες δεν είναι στο ενδιαφέρον μας, τα echolink χρησιμοποιούν ενσύρματες επικοινωνίες άλλων υπηρεσιών για να διευκολύνουν την ασύρματη επικοινωνία των ραδιοερασιτεχνών)

    Για τον 15 : ίσως πρέπει να μπει στο τέλος …και δεν υπερβαίνει τα εκχωρημένα όρια συχνοτήτων

    Για τον 17 : ίσως πρέπει να μπει … ή άλλων εγκεκριμένων τρόπων επικοινωνίας … μετά από το … ή η τηλεγραφία…
    διότι δεν ξέρουμε αν αύριο συμφωνήσουμε να έχουμε και άλλους τρόπους επικοινωνίας π.χ psk31 κλπ

    Για τον 18 : θα μου άρεσε να αλλάξει σε …είναι η επικοινωνία που επιτυγχάνεται με σκέδαση στην επιφάνεια της σελήνης.
    Όλα τα άλλα είναι φλυαρία (γνώμη μου). Η ποιότητα του σήματος από σκέδαση στην σελήνη είναι τόσο κακή που μετά βίας μπορείς να επιβεβαιώσεις την επαφή. Βέβαια δεν είναι του παρόντως αλλά με την ισχύ που μας δίνουν η σκέδαση στην σελήνη είναι το qrp, του qrp, ω qrp μου περήφανο (να το διασκεδάσουμε και λίγο). Τα 100 ‘ψωρο’βατάκια είναι κάτι παραπάνω από απαγορευτικό για όνειρα σκέδασης στην σελήνη. Αν βάλει κάτω κανείς τις απώλειες από την σκέδαση μόνο θα δει γιατί. Και μη μου πει κανείς για κεραίες γιατί ακόμη και αν βάλεις ένα γήπεδο κεραίες τα 100 (επαναλαμβάνω ψωρο)βατάκια θα χαθούν στα καλώδια και τους κατανεμητές.

    Για τον 19 : ήθελα να ήξερα ποιός θα μου δώσει ένα ντουφέκι να ντουφεκάω μετεωρήτες για να κάνω σκέδαση (ή να το πω διά-σκέδαση) πάνω τους. Βέβαια αφού το έχουν οι ξένοι στους ορισμούς τους ας το αφήσουμε και εμείς για να ταλαιπωρούμε τους υποψηφίους. Με άλλα λόγια πόσο αναγκαίος είναι αυτός ο ορισμός; Για έναν Σουηδό φυσικά και είναι αλλά για μένα;

    Για τον 20 : έχουμε δυνατότητα frequency hopping και δεν το ήξερα; Αν όχι ποιός ο λόγος ύπαρξής του; μήπως προετοιμάζομαι για επαγγελματίας; απορίαν έχω.

    Για τον 21 : πρόχειρος ορισμός αλλά με την έννοια του τι πρέπει να γράψει ή μάλλον να διαλέξει ο υποψήφιος… δεν βαρυέσαι ας μείνει.

    Για τους 22, 23 : και φυσικά κανένα σχόλιο. Άλλοι είναι αυτοί που πρέπει να ελλέγξουν την διατύπωση.

    Ουφ καουράστηκα αλλά ελπίζω να κάλυψα λιγάκι το θέμα των ορισμών.
    Αγαπητέ ανώνημε (ή και επώνημε) αναγνώστη: Συγχώρησε το ύφος του κειμένου μου αλλά στις 12 το βράδυ που έχω λίγη ελεύθερη ώρα για να ασχοληθώ με αυτά που θέλω αν δεν βάλεις λίγο χιούμορ θα σε πάρει ο ύπνος. ΗΙ

    CUL 73
    de SV7BAY name Babis QTH Xanthi

  • 3 Σεπτεμβρίου 2010, 16:59 | Τασος

    Κατά τη γνώμη μου χρειάζονται και επιπλέον ορισμοί όπως:

    Αναμεταδότης
    Επαναλήπτης
    Ψηφιακός Επαναλήπτης
    Ραδιοφάρος
    Τηλεμετρικός σταθμός ή τηλεμετρικός ραδιοφάρος.

  • 28 Αυγούστου 2010, 18:15 | Γιώργος, SV2DOF

    Ένας καλύτερος ορισμός (κατά τη γνώμη μου)
    «Ψηφιακή επικοινωνία (digimode)» : είναι η μετάδοση ψηφιακών δεδομένων (bits) η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διεξαγωγή της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.

    Στους ορισμούς, ο όρος «ασύρματη» μπορεί να παραλειφθεί εφόσον υπάρχει ο όρος «της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη» που τον συμπεριλαμβάνει αναδρομικά λόγω του ότι εμπεριέχει τους όρους «υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας» και «τηλεπικοινωνία»

    π.χ.
    «Τηλεοπτική επικοινωνία (ATV – Amateur TeleVision)» : είναι η ασύρματη μετάδοση εικόνων, μεγάλου εύρους συχνοτήτων εκπομπής, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.
    να γίνει
    «Τηλεοπτική επικοινωνία (ATV – Amateur TeleVision)» : είναι η μετάδοση εικόνων, μεγάλου εύρους συχνοτήτων εκπομπής, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.

    Ακόμη, αντί
    «Επικοινωνία διάχυτου φάσματος (spread spectrum communication)» : είναι η μετάδοση αναλογικών σημάτων ή ψηφιακών δεδομένων σε προκαθορισμένη αλληλουχία διαφορετικών συχνοτήτων (frequency hopping) ή σε μεγάλο στιγμιαίο εύρος συχνοτήτων εκπομπής (direct sequence).
    να γίνει
    «Επικοινωνία διάχυτου φάσματος (spread spectrum communication)» : είναι η μετάδοση σημάτων με συγκεκριμένο εύρος ζώνης τα οποία εσκεμμένα διαχέονται σε σημαντικά μεγαλύτερο εύρος συχνοτήτων χρησιμοποιώντας προκαθορισμένη αλληλουχία διαφορετικών συχνοτήτων (frequency hopping) ή μεγάλο στιγμιαίο εύρος συχνοτήτων εκπομπής (direct sequence).

  • 27 Αυγούστου 2010, 21:15 | Γιώργος, SV2DOF

    Άρθρο 2, παρ. 21
    «Ισχύς κορυφής της περιβάλλουσας εξόδου πομπού (PEP-Peak Envelope Power)»

    Η ισχύς κορυφής περιβάλλουσας (Peak Envelope Power,pX) εξόδου πομπού είναι η μέση ισχύς ενός κύκλου ραδιοσυχνότητας κατά τη στιγμή της μέγιστης έξαρσης του διαμορφωμένου κύματος.

    Για ημιτονοειδές κύμα, με Vp=Vpp/2 , ισχύει: pX = (0,707*Vp)^2 / Zo ή με δεδομένο ότι 0,707=SQRT(2) / 2, χρησιμοποιώντας την Vp-p αντί της Vp, είναι: pX = (Vp-p)^2 / 8*Zo

  • 27 Αυγούστου 2010, 20:05 | Γιώργος, SV2DOF

    Άρθρο 2, παρ. 2. Ο όρος «Ερασιτέχνης» να απαλοιφθεί (όπως σημειώνει ο Παναγιώτης και ο SV2GWY). Ας σημειωθεί απλά ότι «Για τις ανάγκες του παρόντος κανονισμού και ΜΟΝΟΝ μπορεί στη θέση του όρου «Ραδιοερασιτέχνης» να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά ο όρος «ερασιτέχνης» έχοντας το ίδιο νόημα.»

    Άρθρο 2, παρ. 6.3. Όπως επισημαίνει και ο συνάδελφος Αδάμος,SV2KGA, η έννοια του φορητού σταθμού θα μπορούσε να συμπεριλάβει και σταθμούς που δε φέρονται αποκλειστικά από ανθρώπους λόγου όγκου και βάρους αλλά έχουν μεταφερθεί στη θέση εγκατάστασής τους από τον ίδιο το χειριστή ή και άλλους χειριστές με τα χέρια (;). Υποθέτω πως έχει κατά νουν τη λειτουργία σταθμών HF σε απροσπέλαστες με κάθε άλλο τρόπο πλην πεζή κορυφές βουνών (SOTA) ή Field Days.

    Ο ορισμός του φορητού σταθμού θα μπορούσε να είναι διττός ως ακολούθως:

    6.3. Φορητός σταθμός: ο κινητός σταθμός που φέρεται αποκλειστικά από άνθρωπο και τροφοδοτείται από πηγή που δύναται να φέρει ο χειριστής του σταθμού ή ο κινητός σταθμός ο οποίος είναι εγκατεστημένος σε σημείο προς το οποίο το τελευταίο χιλιόμετρο? (500m ? ..) έχει διανυθεί πεζή (ή με ζώο), ηλεκτροδοτείται αυτοδύναμα (συσσωρευτές, γεννήτρια ή Φ/Β στοιχεία) και δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης ή προσέγγισης με οποιοδήποτε μηχανοκίνητο μέσο.

    Ο καθορισμός της απόστασης είναι αντικείμενο συζήτησης και σχολιασμού.

    Για τους όρους «Τηλεπικοινωνία», «Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη», συμφωνώ με τους ορισμούς του κανονισμού. Για τον όρο «υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας» προτιμώ τον ορισμό του Παναγιώτη ενώ συμμερίζομαι και την παρατήρησή του για τον όρο «Ψηφιακή επικοινωνία»

  • 6.3. Φορητός σταθμός: ο κινητός σταθμός που φέρεται αποκλειστικά από άνθρωπο και τροφοδοτείται από πηγή που δύναται να φέρει ο χειριστής του σταθμού.

    Φορητός σταθμός πρέπει να λέγεται και ο σταθμός που μεταφέρθηκε και τοποθετήθηκε σε κάποιο σημείο πέραν της/των δηλωμένης στην άδεια τοποθεσίας.

    Ο σταθμός αυτός δεν είναι επί αυτοκινήτου ( /Μ )ούτε επί πλωτού μέσου ( /ΜΜ ) ούτε επί αεροσκάφους ( /ΑΜ ) αλλά ούτε σε εναλλακτική θέση ( /Α ).

    Διεθνώς δεν υπάρχει κάποιος διαφορετικός προσδιορισμός για αυτήν την περίπτωση πέραν του φορητού σταθμού ( /Ρ ).

    Οπότε πέραν του ορισμού που θέλει τον φορητό σταθμό να φέρεται αποκλειστικά από άνθρωπο, πρέπει να συμπεριλάβουμε και περιπτώσεις όπου κάποιος ραδιοερασιτέχνης ,μετέφερε με οποιοδήποτε μέσο τον εξοπλισμό του σε κάποιο σημείο, π.χ. στην ύπαιθρο και ως πηγή τροφοδοσίας να είχε μια γεννήτρια ή κάτι άλλο που να μην δύναται να «φέρεται αποκλειστικά από άνθρωπο» λόγω μεγέθους και βάρους.

    Ίσως ποιό σωστό θα ήταν να υπήρχε κάποια άλλη κατάληξη για αυτού του είδους την χρήση, αλλά διεθνώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο και θα προκαλούσε σύγχυση στους ραδιοερασιτέχνες των άλλων χωρών αν εφαρμοζόταν μεμονωμένα από την χώρα μας.

  • Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα Παναγιώτη για τον ορισμό ΜΟΝΟ «ραδιοερασιτέχνης» και όχι και «ερασιτέχνης» για να μην υπάρχει σύγχιση με άλλα hobies.

  • 11 Αυγούστου 2010, 10:07 | Παναγιώτης

    Γενικό σχόλιο: Προτείνω τη χρήση μόνο του όρου ραδιοερασιτέχνη και όχι ερασιτέχνη διότι ερασιτέχνες είναι και ποδοσφαιριστές, ψαράδες κλπ.

    Προτείνω τις παρακάτω αλλαγές στους ορισμούς:

    1. «Τηλεπικοινωνία»: Η μετάδοση, εκπομπή ή λήψη σημείων, σημάτων, γραπτού κειμένου, εικόνων, ήχων ή πληροφοριών κάθε είδους που πραγματοποιείται με ηλεκτρομαγνητικά συστήματα.

    2. «Υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας»: Υπηρεσία τηλεπικοινωνιών που πραγματοποιείται με ασύρματα ραδιοηλεκτρικά συστήματα.

    3.«Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη»: Υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας που έχει ως σκοπό την αλληλεπικοινωνία και την αυτοδιδασκαλία, που διεξάγεται από πρόσωπα κατάλληλα εξουσιοδοτημένα (ραδιοερασιτέχνες) τα οποία ασχολούνται με τη ραδιοηλεκτρική τεχνική αποκλειστικά για προσωπικό σκοπό και χωρίς οικονομικό όφελος.

    7. «Σταθμός ραδιοερασιτέχνη»: Ο σταθμός της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.

    12. Σχόλιο : Τελικά οι «Επιβλαβείς ή επιζήμιες παρεμβολές» είναι παρεμβολές που εμποδίζουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο γενικά τις ραδιοεπικοινωνίες ή μόνο τις «υπηρεσίες ραδιοπλοήγησης ή άλλες υπηρεσίες ασφαλείας»;;;;

    14. «Ψηφιακή επικοινωνία (digimode)» : είναι η ασύρματη μετάδοση ψηφιακών δεδομένων (bits), της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη.

    Σχόλιο : Ψηφιακή επικοινωνία – δεν είναι μόνο η ασύρματη μετάδοση (υπάρχει και ενσύρματη ψηφιακή επικοινωνία) και όχι μόνο της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη (και δεκάδες άλλες υπηρεσίες πχ. internet)

  • 11 Αυγούστου 2010, 09:15 | Παναγιώτης

    Στην παράγραφο 8 «Κατασκευή κεραίας» αναφέρεται: «Στο ύψος της κεραίας περιλαμβάνεται και ο φωτισμός ασφαλείας ή το αλεξικέραυνο.»
    O φωτισμός ασφαλείας και το αλεξικέραυνο σχετίζονται με τον ιστό ή τον πυλώνα στους οποίους γίνονται οι εγκαταστάσεις της/των κεραιών.»