Αρχική Δημιουργία ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
- 72 ΣχόλιαΕθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση
- 146 Σχόλια1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
- 40 Σχόλια2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
- 18 Σχόλια3. Είναι ρεαλιστικός ο χρονικός ορίζοντας συγκρότησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (μέσα στο 2011);
- 23 Σχόλια4. Συμφωνείτε με τους στόχους που έχουν τεθεί για το ΕΠΠ; Αν όχι, ποιες είναι οι αντιρρήσεις ή ενστάσεις σας;
- 10 Σχόλια5. Ποιες προσδοκίες συνδέουν το φορέα σας ή την οργάνωση σας με την καθιέρωση του ΕΠΠ;
- 12 Σχόλια6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
- 4 Σχόλια7. Το ΕΠΠ θα πρέπει να λειτουργήσει πρωταρχικά ως πλαίσιο πληροφόρησης και προσανατολισμού ή να συμπεριλαμβάνει και δεσμευτικά-κανονιστικά στοιχεία; Εάν ναι, ποια;
- 13 Σχόλια8. Η κατηγοριοποίηση των αποκτούμενων προσόντων σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες ωφελεί κατά βάση τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων; Εάν όχι, ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν;
- 15 Σχόλια9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
- 14 Σχόλια10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
- 23 Σχόλια11. Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;
- 2 Σχόλια12. Ποια διαδικασία έχει ακολουθήσει ο φορέας σας ή η οργάνωση σας ως προς τον επιδιωκόμενο προσανατολισμό στα μαθησιακά αποτελέσματα; Εάν οι κανονισμοί εκπαίδευσης & κατάρτισης και τα αναλυτικά προγράμματα σας περιλαμβάνουν μαθησιακά αποτελέσματα, παρακαλούμε να τα παρουσιάσετε σύντομα.
- 4 Σχόλια13. Αποτελεί η προτεινόμενη μήτρα για την εκτίμηση των προσόντων με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα ένα κατάλληλο ή χρήσιμο εργαλείο;
- 2 Σχόλια14. Θεωρείτε ότι ο προσανατολισμός στα μαθησιακά αποτελέσματα έχει νόημα, είναι μεσοπρόθεσμα εφικτός και οδηγεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων στόχων; Εάν όχι, αιτιολογείστε την άποψη σας;
- 14 Σχόλια15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
- 31 Σχόλια16. Υπάρχουν σημαντικά επιχειρήματα εναντίον ενός ΕΠΠ με οκτώ επίπεδα; Εάν ναι, ποια είναι αυτά; Ποιες εναλλακτικές λύσεις προτείνετε;
- 6 Σχόλια17. Συμφωνείτε να χρησιμοποιηθούν οι προτεινόμενοι περιγραφικοί δείκτες του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) ως αφετηρία;
- 4 Σχόλια18. Υπάρχουν λόγοι που κάνουν αναγκαία τη σύνταξη ενός εξειδικευμένου Ελληνικού πίνακα περιγραφικών δεικτών;
- 1 Σχόλιο19. Ποιες μέθοδοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να αναπτυχθούν (νέοι) περιγραφικοί δείκτες για το ΕΠΠ; Π.χ. σύνταξη περιγραφικών δεικτών με «εκ των άνω» (top-down) διαδικασίες (από ένα κεντρικό Συμβούλιο π.χ.), σύνταξη περιγραφικών δεικτών με διαδικασίες «εκ των κάτω» (bottom-up) (από τις ίδιες τις κλαδικές οργανώσεις) Παρακαλείστε να τις παρουσιάσετε, εφόσον τις θεωρείτε αναγκαίες και εφικτές.
- 6 Σχόλια20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
- 5 Σχόλια21. Συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία, δηλ. να επιχειρηθούν οι πρώτες αντιστοιχίσεις προσόντων στις αρχές του 2011; Εάν όχι, τι έχετε να αντιπροτείνετε, με σχετική αιτιολόγηση;
- 2 Σχόλια22. Αποτελεί για το φορέα ή την οργάνωση σας η προσπάθεια για αναγνώριση προσόντων και ιδιαίτερα εκείνων από την αλλοδαπή ένα σημαντικό ζήτημα; Αν ναι, σχετίζεται αυτή με το ΕΠΠ και πώς;
- 8 Σχόλια23. Συμμερίζεστε την άποψη ότι η αντιστοίχιση προσόντων πρέπει να ξεκινήσει πιλοτικά σε κάποιους κλάδους (π.χ. τουριστικά επαγγέλματα) προτού γενικευτεί ως μέθοδος για τη συγκρότηση του ΕΠΠ; Εάν όχι, ποιους εναλλακτικούς τρόπους προτείνει ο φορέας ή η οργάνωσή σας;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Μαρτίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο ΠροσόντωνΗ ομιλία της Υπουργού στην Ημερίδα 25.2.2010Η Ευρωπαϊκή Σύσταση για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF)Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) - Ερωτήσεις ΑπαντήσειςΤο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) με απλά λόγιαH Διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ)Κείμενο ΑποτελεσμάτωνΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
14 Σχόλια 495 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84828 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμού
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, Η ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ (ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΞΕΝΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΩΝ),ΔΕΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ, ΟΜΩΣ, ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΙΣΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΜΟΡΙΩΝ, Ο ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΞΕΝΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΤΕΧΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΞΈΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ, ΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ‘Η ΤΟΝ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΔΕΝ ΥΠΟΝΟΕΙ ΕΠ’ ΟΥΔΕΝΙ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ).ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΥΠΟΨΗ ΈΝΑ ΠΡΟΣΟΝ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΝ ΚΑΤΟΧΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΙΚΑΝΟ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ ΣΥΝΥΠΟΨΉΦΙΟ.
ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΗ ΜΕΡΙΚΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΟΥΤΕ Ο ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΝΑ ΑΔΙΚΕΊΤΑΙ,ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ Ο ΕΚΑΠΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗΣ ΣΧΟΛΗΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, Η ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ (ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΞΕΝΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΩΝ),ΔΕΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ, ΟΜΩΣ, ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΙΣΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΜΟΡΙΩΝ, Ο ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΞΕΝΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΤΕΧΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΞΈΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ, ΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ‘Η ΤΟΝ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΔΕΝ ΥΠΟΝΟΕΙ ΕΠ’ ΟΥΔΕΝΙ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ).ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΥΠΟΨΗ ΈΝΑ ΠΡΟΣΟΝ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΝ ΚΑΤΟΧΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΙΚΑΝΟ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ ΣΥΝΥΠΟΨΉΦΙΟ.
ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΗ ΜΕΡΙΚΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΟΥΤΕ Ο ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΔΙΚΕΊΤΑΙ,ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ Ο ΕΚΑΠΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗΣ ΣΧΟΛΗΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Με μια δοση σαρκασμου θα έλεγα οτι αν ειναι δυαντον ο φοιτητης πανεπιστημιου η ο καθηγητης ΔΕΠ να συμφωνει με εξοιμοιωση των ΙΕΚ ή των κολλεγιων με τα ΑΕΙ, θα επρεπε να παει να το κοιταξει..
Επειδη ομως ολοι την εχουμε ιδια την ψηφο, θα ελεγα οτι συμφωνω απολυτα ωστε τα επαγγελματικα δικαιωματα να προερχονται οχι μονο απο τα πανεπιστημια, και το εξηγω..
Καποιος απο μια επαγγελματική σχολή τυπου ΙΕΚ ή καποιος απο κολλεγιο μπορει να ειναι αψογος γνωστης του αντικειμενου του, με το υπαρχον συστημα ο κριτης ειναι τυφλος, βλεπει μονο χαρτια, τι εχεις, ΙΕΚ, σε ποια βαθμιδα ανηκουν τα ΙΕΚ, καταρτιση, απο που απορρεουν τα επαγγελματικα δικαιωματα στην Ελλαδα, απο την εκπαιδευση, αρα ΜΗΔΕΝ δικαιωμα να εξασκησεις επαγγελμα.
Κανενα δικαιωμα να αποδειξεις οτι γνωριζεις το αντικειμενο, εστω και με δυσκολοτατες εξετασεις, καμμια προβλεψη, ολα τα σφαζω ολα τα μαχαιρωνω, τα φτωχοπαιδα παιζουν το καρπουζι, και να με συμπαθησουν οι αναγωνστες αλλα πως αλλιως μπορω να το εκφερω.
Ο αντιλογος ειναι μα εμεις καναμε τεσσερα χρονια(3,5 σπουδες και μισο πρακτικη), αρα, δεν δεχομαστε εξετασεις ωστε να αποδειξαμε οτι κατι μαθαμε απο το πανεπιστημιο, αποδειξη ειναι το πτυχιο που διναμε μαθημα με διαβασμα 8 σημειωσεις (δεν αφορα ολες τις σχολες, θα ημουν συκοφαντης να το ισχυριστω, υπαρχουν και δυσκολες σχολες ..πολυτεχνεια, ιατρικες, νομικες),ποσες φορες πτυχιουχοι δεν αποκομμισαν ουτε τα απαραιτητα απο την σχολη τους για να εξασκησουν επαγγελμα αλλα ποτε δεν κληθηκαν να δωσουν εξετασεις, να δει η πολιτεια τι αποκομμισε αυτος ο ανθρωπος, αλλα απο την αλλη ουτε οι αδιαβαθμητες σχολες ΙΕΚ να εχουν το δικαιωμα να το αποδειξουν, απλα τους απαγορευουν.Αν η εννοια του απολυταρρχισμου δεν ειναι αυτο..τοτε τι ειναι.
Τα πανεπιστημια και οι δημοσιοι υπαλληλοι ρυθμιζουν την καυτη πατατα του υπεπθ και ουδεις μεχρι τωρα υπουργος πηγε κοντρα στα συμφεροντα τους, δικη μου εκτιμηση.Το μελλον μου, το δικαιωμα στην εργασια, το να θρεψω την οικογενεια μου ρυθμιζεται απο μερικες συντεχνιες…χρονια τωρα.
Αρα μια οδος ειναι οτι σε οποια σχολη μετα το λυκειο ο πτυχιουχος ή διπλωματουχος η πιστοποιημενος αποφοιτος της αμα δηλωνει οτι μπορει να εξασκησει επαγγελμα, να μπορει να το αποδειξει.
Ολοι να εχουν δικαιωμα στις ιδιες εξατσεις και οχι οι πτυχιουχοι ΑΕΙ να εξαιρουνται..η λογικη λεει οτι ενω εισια απο καλη σχολη θα γραψεις και καλυτερα…αρα τι φοβονται…μηπως φοβονται οτι τα ΙΕΚ θα πανε καλυτερα απο αυτους?
Σαν φοιτητης ΑΕΙ δεν μπορώ να δεχτώ την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων από διαφορετικές μαθησιακές οδούς…. Δηλαδή διαβάζαμε τόσο καιρό για να περάσουμε πανεπιστήμιο για να έχουμε κοινά εργασιακά δικαιώματα με όλους….Ποσο ακόμα θα υποβαθμίσουμε τα πανεπιστήμια…..Τελοσπαντων να ξεκαθαρίσει και το ίδιο το υπουργείο ποιες είναι οι διαφορές μας με τα πολυτεχνία και τα ΤΕΙ και τα ΙΕΚ δεν μπορεί όλοι να ξέρουμε τα ίδια….. αλλιως να βάλουμε σε όλα ένα τίτλο τριτοβάθμια εκπαίδευση και να τελιώνει η υπόθεση. Δηλαδή όταν αναγνωριστούν και τα κολέγια τι θα γινει θα γίνουν ισότιμα και αυτά με δύο χρονια σπουδών με τα ΑΕΙ που κανουμε τέσσερα..Λογικά κάτι θα κάναμε παραπάνω αυτά τα δύο χρόνια δεν μπορει!!!….Δεν γίνεται όλα αυτά τα χρόνια τα πανεπιστήμια να μένουν στάσιμα όσον αφορά τα εργασιακά δικαιώματα και τα ΤΕΙ να ισοτίμηθηκαν με τα ΑΕΙ και τα κολέγια να θέλουν αναγνώριση ως ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα…Αν είναι έτσι να φτάσουμε και εμείς σε επίπεδο πολυτεχνείου..Ποιος φταίει γι αυτο???….
Όσον αφορά τον καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων
των Τμημάτων Βιολογίας των πανεπιστημίων. Δεν είναι δυνατόν να δίνετε το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του Βιοπαθολόγου (Μικροβιολόγου) σε απόφοιτους του Τομέα Βιολογίας. Ίσως δεν γνωριζετε ότι ο Βιοπαθολόγος δεν είναι ένας άνθρωπος που απλώς τοποθετεί τους ορούς στον αναλυτή και δίνει τα αποτελέσματα στον εξεταζόμενο, αλλά στις περισότερες των περιπτώσεων χρειάζεται να λάβει γνώση του ιατρικού ιστορικού και των συμπτωμάτων του εξεταζόμενου. Έτσι μπορεί να αξιολογήσει το αποτέλεσμα, να αναγνωρίσει το τυχόν λάθος, έτσι ώστε να επαναλάβει την εξέταση και βεβαίως να έχει λόγο στην θεραπευτική αντιμετώπιση και θεραπευτική πορεία του ασθενούς. Η Βιοπαθολογία είναι μία σύνθετη ειδικότητα της Ιατρικής Σχολής και απαιτεί την γνώση όλων των υπόλοιπων ειδικοτήτων της Ιατρικής. Είναι φανερό ότι ο Βιολόγος δεν εκαπαιδεύεται στον τομέα αυτό και άρα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον εκπαιδευμένο Ιατρό. Σημειώνω βέβαια ότι δεν είμαι Βιοπαθολόγος.
Πράγματι μπορεί και πρέπει να αποτιμηθούν ισότιμα διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές. Λόγου χάρη, ο κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από έγκριτο πανεπιστήμιο θα πρέπει αυτόματα να έχει προσόντα επιπέδου 8 ανεξάρτητα από την διαδρομή που ακολούθησε. Έχει αποδείξει, μέσω της διατριβής του και της δημοσιεύσεως μέρους αυτής σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, ότι κατέχει την ύψιστη εξειδίκευση στον τομέα του. Αυτό θα πρέπει να συνδέετε με την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, σε περίπτωση νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος.
Με σεβασμό και εμπιστοσύνη στο έργο σας,
Ένας πολίτης
Καλησπερα
Και εγω συμφωνω με την ισοτιμια προσοντων που προερχονται απο διαφορετικες μαθιησιακες διαδρομές αλλα με μια διαφορά, αδιαβλητες εξετασεις ικανοτητας για όλους, δηλαδη, ή ΤΕΙ εισαι ή ΙΕΚ εισαι ή κολλεγιο εισαι ή ΑΕΙ , θες να κανεις τον λογιστή, ινεις παννεληνιες2 εξετασεις, αμα μπορεις παιρνεις αδεια ασκησεως επαγγελματος. Η προικα των ΑΕΙ να παει σοτν αγυριστο…Ειναι και ανετιμο για τους ιδιους τους αποοφιτους ΑΕΙ, ιδια εξελιξη να εχει ενας με πτυχιο 9 και ιδια απο την ιδια σχολη με 5??
Εξετασεις γνωσεις για ολους!!, αποσυνδεση του πτυχιου με τα επαγγελματικά δικαιωματα, αποσυνδεση του φασιστικου αυτου καθεστωτος που μας εχει κανει περίγελο στην Ευρωπη!!!
Ναι συμφωνώ απόλυτα με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ, γιατί αυτός είναι ένας σύγχρονος και δίκαιος θεσμός για την σημερινή ανταγωνιστική αλλά και συνεχώς αναπτυσόμενη κοινωνία.
Το ίδιο σύστημα εφαρμόζεται και στην Αγγλία, δηλαδή με ένα πτυχίο 3 ή 4 ή 5 χρόνια δεν σημαίνει ότι κλειδώσαμε και το μέλλον κάποιου. Τα προσόντα συνεχώς εξελίσονται και η εμπειρία με τα λοιπά προσόντα είναι επίσης σημαντική για την εξέλιξη κάποιου. Είναι καιρός να ξεκλειδώσουμε το μέλλον των πολιτών αυτής της χώρας, χωρίς συντεχνιακούς περιορισμούς του παρελθόντος, να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί.
Παρακολουθώντας τα σχόλια σχετικά με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων έχω να σας παραθέσω το δικό μου παράδειγμα. Είμαι πτυχιούχος Τεχνολόγος Εκπαιδευτικός Ηλεκτρονικός Μηχανικός (αυτός είναι ο τίτλος του πτυχίου μου)της πάλαι ποτέ ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ και νυν ΑΣΠΑΙΤΕ. Οι σπουδές ήταν 8 εξάμηνα σπουδών και ένα επιπλέον εξάμηνο πρακτικής άσκησης με 72 μαθήματα και 46 εργαστήρια εκ των οποίων τα 15 παιδαγωγικά (Περίοδος 1991-1996). Η σχολή αυτή είναι η μόνη μη «ανώτατη» παιδαγωγική σχολή της χώρας και στους διαγωνισμού του ΑΣΕΠ μέχρι πριν λίγα χρόνια που τους παρακολουθούσα χαρακτηριζόταν «ως ισότιμη των ΤΕΙ» παρόλο που περιλαμβάνεται στο μηχανογραφικό των πανελληνίων εξετάσεων και παρόλο που τα σχέδια μαθήματος και τα παιδαγωγικά βιβλία του Ψαλτόπουλου για την Γενική και Ειδική Διδακτική που διδάσκονται σε αυτήν αποτελούν must για τους υποψηφίους καθηγητές στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Από την σχολή μου δεν έχω κανένα παράπονο. Έχω μείνει στην ζωή μου μόνο 4 μήνες άνεργος και αφού δούλεψα 2 χρόνια σαν αναπληρωτής καθηγητής σε δημόσια σχολεία, διορίστηκα σαν τεχνολόγος ηλεκτρονικός μηχανικός στο δημόσιο (έχω και τις απαραίτητες επαγγελματικές άδειες). Μετά το άνοιγμα των ΑΕΙ σε πτυχιούχους ΤΕΙ για την παρακολούθηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων παρακολούθησα το διετές διατμηματικό πρόγραμμα ειδίκευσης (MASTER) των τμημάτων Φυσικής και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Συμφοιτητές μου ήταν Φυσικοί, Μηχανικοί του Πολυτεχνείου και αξιωματικοί απόφοιτοι ανώτατων στρατιωτικών σχολών. Το Πανεπιστήμιο για να με δεκτεί έκρινε πως εγώ και άλλοι 7 πτυχιούχοι ΤΕΙ έπρεπε να παρακολουθήσουμε 7 συγκεκριμένα προπτυχιακά μαθήματα (αντιστοιχούν στο 1/6 του προγράμματος σπουδών των προπτυχιακών τμημάτων) για ένα έτος προκειμένου να αποδείξουμε πως έχουμε το απαραίτητο υπόβαθρο για να παρακολουθήσουμε το μεταπτυχιακό. Σημειώνω πως το πανεπιστήμιο του Λονδίνου με δεχόταν για μεταπτυχιακό (δεν πήγα λόγω έλλειψης ρευστού), χωρίς παρακολούθηση προπτυχιακών μαθημάτων, αφού για αυτό με βάση τον τίτλο σπουδών και την αναλυτική μου βαθμολογία είμαι πτυχιούχος «ΑΕΙ» και αν παρακολουθούσα όχι 7 αλλά 3 συγκεκριμένα μαθήματα θα μου χορηγούσε τον δικό του βασικό τίτλο σπουδών(θα ήμουν πτυχιούχος ΑΕΙ). Φυσικά τα ελληνικά πανεπιστημία για τα 7 μαθήματα δεν δίνουν τίποτα.
Τελικά μετά και από 4 εξάμηνα με 25 μαθήματα (δεν νομίζω ότι υπάρχουν περισσότερα μαθήματα σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών και με τη βάση για επιτυχή εξέταση να είναι το 6 και όχι το 5) και την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, κρίθηκα άξιος όπως και οι φυσικοί και οι μηχανικοί του πολυτεχνείου και όλοι οι άλλοι να μου απονεμηθεί ο μεταπτυχιακός τίτλος.
Μετά από τα παραπάνω σας ρωτώ;
1. Εγώ με τα 4+2 έτη σπουδών πού κατατάσσομαι; Γιατί από αυτά που βλέπω και ακούω δεν υπάρχει καμμία μέριμνα για μας. Θα βρίσκομαι 3 βαθμίδες κάτω από τους αποφοίτους του πολυτεχνείου και 2 από τους πτυχιούχους του φυσικού και της πληροφορικής με τους οποίους έκατσα στα ίδια θρανία στο διετές μεταπτυχιακό; Μήπως βρεθώ και κάτω από τους πτυχιούχους του Ανοικτού Πανεπιστημίου που με 12 μαθήματα παίρνουν πτυχίο «ΑΕΙ» και με 3 κάνουν μεταπτυχιακό;
2. Και αφού καταρτιστεί το Εθνικό Προσοντολόγιο τί θα γίνει με τις μισθολογικές κατηγορίες σε δημόσιο και ιδωτικό τομέα που είναι σε άμεση σχέση με αυτό; Τι θα αντικαταστήσει τα ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ. Ζούμε δύσκολες μέρες και πρέπει να είμαστε σωστοί και δίκαιοι για να μην έχουμε πάλι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και τα Ευρωπαικά δικαστήρια.
Φαίνεται δεν είσαι καλά και σωστά πληροφορημένος χωρίς να έχω κάτι εναντίων σου φίλε Σ.Α., Βέβαια συμφωνώ ότι κανείς δεν μπορεί να είναι ακριβώς ο ίδιος με κάποιον άλλον σε επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία όταν δεν έχει ακολουθήσει τις ίδιες σπουδές , με την ίδια διάρκεια και τις ίδιες εξειδικεύσεις ( στον ίδιο χρόνο και με το ίδιο περιεχόμενο ), όμως φυσικά και δεν είναι το ίδιο για κάποιον που έχει τελειώσει Τριτοβάθμια Σχολή Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Πανεπιστήμιο-Τ.Ε.Ι.) π.χ. 4ετές με κάποιον που έχει τελειώσει 5ετές Τριτοβάθμια Σχολή Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος όπως και γίνεται οι Πενταετής Σχολές μοριοδοτούνται με Περισσότερα μόρια ακόμη και τώρα επίσης έχουν και άλλα αρκετά προτερήματα που ίσως και να μην τα αξίζουν κάποια από αυτά. Επίσης για τις στρεβλώσεις που αναφέρεις που δεν είναι στρεβλώσεις ούτε εγκληματικές ρυθμίσεις, τα Τ.Ε.Ι. δεν ήταν ποτέ Ανώτερες Σχολές αλλά Τριτοβάθμια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σύμφωνα με τον Ιδρυτικό τους Νόμο του 1983 όταν ιδρύθηκαν 1404/1983 και με τους Νόμους 2916/2001 και 3549/2007 και φυσικά τα Τ.Ε.Ι. και τα Πανεπιστήμια δεν ζήτησαν ποτέ εξομοίωση των Πτυχίων τους με τα 5ετή Διπλώματα των Πολυτεχνείων (απευθείας Διδακτορικό χωρίς Master και πολλά άλλα πράγματα τα οποία κατέχουν τα Πολυτεχνεία και τις Γεωπονικές όπου επίσης τώρα ζητάνε και το MSc “ free of charge ”, Επαγγελματικά Δικαιώματα για ειδικότητες που δεν τις διδάχθηκαν ποτέ κ.α.). Επίσης τα Κολλέγια όπως ξέρεις δεν έγιναν ακόμη Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα αλλά όπως το ορίζει και είναι δίκαιο φυσικά για τα Κολλέγια τα οποία αξίζουν να γίνουν θα γίνουν σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία που δεν έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα μόνο ακόμη. Επίσης για τα Επαγγελματικά δικαιώματα που δεν έχουν εκδοθεί 26 χρόνια μετά για τουλάχιστον 25 ειδικότητες των Τ.Ε.Ι. όπως ορίζει ο Νόμος της Ίδρυσής των, ενώ όλοι οι ισότιμοι και αντίστοιχοι στο εξωτερικό τα έχουνε πάρει στην ειδικότητά τους, όπου αυτό έγινε κυρίως λόγο συμφερόντων της αντίπερα όχθης των συντεχνιών που κυβερνάνε σήμερα τον Τόπο και δεν θα αναφέρω ποιες είναι , όλοι το γνωρίζουν. Όσο για το Μονοετές Master από ότι γνωρίζω είναι νόμιμο όπως και σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας τα αντίστοιχα , αλλά τα προγράμματα Master που βλέπω εγώ έχουν διάρκεια 1,5-2,5 έτη άλλα με thesis και άλλα χωρίς. To σχόλιο το έχω βάλει δύο φορές γιατί στην Πρώτη δεν φαινότανε στην Ιστοσελίδα.
Θέλει πολλή προσοχή αυτό το θέμα. Και όλες οι διαδρομές δεν είναι οι ίδιες. Ούτε καν στον αριθμό των διαδρόμων. Και οι τελικοί προορισμοί δεν φτάνονται πάντα μέσω των λίγων διαδρόμων. Προσοχή λοιπόν. Μπορεί να είναι πολύ έυκολη η διατάραξη της ΓΝΩΣΗΣ.
Φαίνεται δεν είσαι καλά και σωστά πληροφορημένος χωρίς να έχω κάτι εναντίων σου φίλε Σ.Α., Βέβαια συμφωνώ ότι κανείς δεν μπορεί να είναι ακριβώς ο ίδιος με κάποιον άλλον σε επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία όταν δεν έχει ακολουθήσει τις ίδιες σπουδές , με την ίδια διάρκεια και τις ίδιες εξειδικεύσεις ( στον ίδιο χρόνο και με το ίδιο περιεχόμενο ), όμως φυσικά και δεν είναι το ίδιο για κάποιον που έχει τελειώσει Τριτοβάθμια Σχολή Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Πανεπιστήμιο-Τ.Ε.Ι.) π.χ. 4ετές με κάποιον που έχει τελειώσει 5ετές Τριτοβάθμια Σχολή Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος όπως και γίνεται οι Πενταετής Σχολές μοριοδοτούνται με Περισσότερα μόρια ακόμη και τώρα επίσης έχουν και άλλα αρκετά προτερήματα που ίσως και να μην τα αξίζουν κάποια από αυτά. Επίσης για τις στρεβλώσεις που αναφέρεις που δεν είναι στρεβλώσεις ούτε εγκληματικές ρυθμίσεις, τα Τ.Ε.Ι. δεν ήταν ποτέ Ανώτερες Σχολές αλλά Τριτοβάθμια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σύμφωνα με τον Ιδρυτικό τους Νόμο του 1983 όταν ιδρύθηκαν 1404/1983 και με τους Νόμους 2916/2001 και 3549/2007 και φυσικά τα Τ.Ε.Ι. και τα Πανεπιστήμια δεν ζήτησαν ποτέ εξομοίωση των Πτυχίων τους με τα 5ετή Διπλώματα των Πολυτεχνείων (απευθείας Διδακτορικό χωρίς Master και πολλά άλλα πράγματα τα οποία κατέχουν τα Πολυτεχνεία και τις Γεωπονικές όπου επίσης τώρα ζητάνε και το MSc “ free of charge ”, Επαγγελματικά Δικαιώματα για ειδικότητες που δεν τις διδάχθηκαν ποτέ κ.α.). Επίσης τα Κολλέγια όπως ξέρεις δεν έγιναν ακόμη Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα αλλά όπως το ορίζει και είναι δίκαιο φυσικά για τα Κολλέγια τα οποία αξίζουν να γίνουν θα γίνουν σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία που δεν έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα μόνο ακόμη. Επίσης για τα Επαγγελματικά δικαιώματα που δεν έχουν εκδοθεί 26 χρόνια μετά για τουλάχιστον 25 ειδικότητες των Τ.Ε.Ι. όπως ορίζει ο Νόμος της Ίδρυσής των, ενώ όλοι οι ισότιμοι και αντίστοιχοι στο εξωτερικό τα έχουνε πάρει στην ειδικότητά τους, όπου αυτό έγινε κυρίως λόγο συμφερόντων της αντίπερα όχθης των συντεχνιών που κυβερνάνε σήμερα τον Τόπο και δεν θα αναφέρω ποιες είναι , όλοι το γνωρίζουν. Όσο για το Μονοετές Master από ότι γνωρίζω είναι νόμιμο όπως και σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας τα αντίστοιχα , αλλά τα προγράμματα Master που βλέπω εγώ έχουν διάρκεια 1,5-2,5 έτη άλλα με thesis και άλλα χωρίς.
Περί «κουτοπόνηρης μαστεροποποίησης»
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΑΞΙΟΤΙΜΗ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ
Η αμαρτωλή ιστορία με την πτυχιακή και μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Ελλάδα άρχισε με την σκανδαλώδη «ανωτατοποίηση» τμημάτων ΤΕΙ.
Η αναγνώριση ως μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης μονοετούς διάρκειας ( 2 εξαμήνων ) αποφοίτων ΤΕΙ είναι παράνομη και σκανδαλώδης , και την συνέχισε τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η Ν.Δ.
Ως εκ τούτου μεταπτυχιακά διπλώματα μονοετούς διάρκειας αποφοίτων ΤΕΙ δεν είναι έγκυρα και πρέπει άμεσα να υποβιβαστούν σε ένα πτυχιακό επίπεδο εφόσον το ΥΠΕΠΘ κόπτεται για την ορθή επαναξιολόγηση των προσόντων.
Από την άλλη η «κουτοπόνηρη σκέψη μαστεροποίησης» πτυχίων πολυτεχνικών σχολών 5ετούς διάρκειας είναι και αυτή εκτός της συνθήκης της Μπολόνια και επομένως παράνομη , δεδομένου ότι στα εν λόγω τμήματα δεν είχε εκ των προτέρων οριστεί ένας βασικός πρώτος κύκλος σπουδών (π.χ. 4 χρόνια ) και ένας διακριτός β κύκλος σπουδών ( μαστερ) . Από την άλλη δεν μπορεί με κανένα τρόπο να θεωρηθεί ότι το 5o έτος σπουδών θα μπορούσε να εξομοιωθεί με μεταπτυχιακή ειδίκευση , χωρίς καν να έχει προηγηθεί ένα σύστημα επιλογής των φοιτητών αλλά και σε καμία περίπτωση δεν ισοδυναμεί αυτό το 5ο ετος σπουδών με ήδη αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά μονοετούς διάρκειας.
Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα και με την συνθήκη της Μπολόνια , επιβάλλεται η διακριτή οριοθέτηση πτυχίου-μεταπτυχιακού και ο διακριτός χρόνος απόκτησης τους , που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ενοποιηθεί σαν ένα πακέτο παροχής πτυχιου+μαστερ μαζί ( δηλαδή 2 πτυχίων ) σε ένα ενιαίο κύκλο σπουδών ( 5ετους διαρκειας )
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ έχει την κύρια και αποκλειστική ευθύνη για την τυχούσα ύπαρξη παρατράγουδων στην παροχή ή αναγνώριση «μεταπτυχιακών» που θα υποβαθμίσουν τόσο τα «καθαρά» μεταπτυχιακά όσο και τα εργασιακά και επιστημονικά προσόντα όλων εμάς , των κατόχων «καθαρών μεταπτυχιακών».
Με εκτίμηση
Σ.Α.
Από την εμπειρία μου (πέρσι και φέτος) σε δεκαοκτώ (18) επαγγελματικά περιγράμματα πιστοποίησης από το ΕΚΕΠΙΣ (έξι σε διμελείς επιτροπές και δώδεκα σε γνωμοδοτικές επιτροπές), διαπίστωσα ότι πράγματι μπορεί και πρέπει να αποτιμηθούν ισότιμα διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές. Χρειάζεται όμως πολύ προσοχή στον καθορισμό του αριθμού των ετών προϋπηρεσίας, της διάρκειας και του είδους της Σ.Ε.Κ. (ή και εκπαίδευσης), όπως επίσης και στους τρόπους αξιολόγησης των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων για την πιστοποίηση του κάθε επαγγέλματος. Φρονώ ότι χρειάζεται αρκετό και πεπειραμένο προσωπικό να στελεχώσει το ΕΚΕΠΙΣ για να αντεπεξέλθει στην πιστοποίηση του τόσου μεγάλου αριθμού επαγγελμάτων (αφού πρέπει να πιστοποιηθούν όλα τα επαγγέλματα μέχρι του 8ου επιπέδου).