Αρχική Δημιουργία ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
- 72 ΣχόλιαΕθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση
- 146 Σχόλια1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
- 40 Σχόλια2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
- 18 Σχόλια3. Είναι ρεαλιστικός ο χρονικός ορίζοντας συγκρότησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (μέσα στο 2011);
- 23 Σχόλια4. Συμφωνείτε με τους στόχους που έχουν τεθεί για το ΕΠΠ; Αν όχι, ποιες είναι οι αντιρρήσεις ή ενστάσεις σας;
- 10 Σχόλια5. Ποιες προσδοκίες συνδέουν το φορέα σας ή την οργάνωση σας με την καθιέρωση του ΕΠΠ;
- 12 Σχόλια6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
- 4 Σχόλια7. Το ΕΠΠ θα πρέπει να λειτουργήσει πρωταρχικά ως πλαίσιο πληροφόρησης και προσανατολισμού ή να συμπεριλαμβάνει και δεσμευτικά-κανονιστικά στοιχεία; Εάν ναι, ποια;
- 13 Σχόλια8. Η κατηγοριοποίηση των αποκτούμενων προσόντων σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες ωφελεί κατά βάση τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων; Εάν όχι, ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν;
- 15 Σχόλια9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
- 14 Σχόλια10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
- 23 Σχόλια11. Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;
- 2 Σχόλια12. Ποια διαδικασία έχει ακολουθήσει ο φορέας σας ή η οργάνωση σας ως προς τον επιδιωκόμενο προσανατολισμό στα μαθησιακά αποτελέσματα; Εάν οι κανονισμοί εκπαίδευσης & κατάρτισης και τα αναλυτικά προγράμματα σας περιλαμβάνουν μαθησιακά αποτελέσματα, παρακαλούμε να τα παρουσιάσετε σύντομα.
- 4 Σχόλια13. Αποτελεί η προτεινόμενη μήτρα για την εκτίμηση των προσόντων με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα ένα κατάλληλο ή χρήσιμο εργαλείο;
- 2 Σχόλια14. Θεωρείτε ότι ο προσανατολισμός στα μαθησιακά αποτελέσματα έχει νόημα, είναι μεσοπρόθεσμα εφικτός και οδηγεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων στόχων; Εάν όχι, αιτιολογείστε την άποψη σας;
- 14 Σχόλια15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
- 31 Σχόλια16. Υπάρχουν σημαντικά επιχειρήματα εναντίον ενός ΕΠΠ με οκτώ επίπεδα; Εάν ναι, ποια είναι αυτά; Ποιες εναλλακτικές λύσεις προτείνετε;
- 6 Σχόλια17. Συμφωνείτε να χρησιμοποιηθούν οι προτεινόμενοι περιγραφικοί δείκτες του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) ως αφετηρία;
- 4 Σχόλια18. Υπάρχουν λόγοι που κάνουν αναγκαία τη σύνταξη ενός εξειδικευμένου Ελληνικού πίνακα περιγραφικών δεικτών;
- 1 Σχόλιο19. Ποιες μέθοδοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να αναπτυχθούν (νέοι) περιγραφικοί δείκτες για το ΕΠΠ; Π.χ. σύνταξη περιγραφικών δεικτών με «εκ των άνω» (top-down) διαδικασίες (από ένα κεντρικό Συμβούλιο π.χ.), σύνταξη περιγραφικών δεικτών με διαδικασίες «εκ των κάτω» (bottom-up) (από τις ίδιες τις κλαδικές οργανώσεις) Παρακαλείστε να τις παρουσιάσετε, εφόσον τις θεωρείτε αναγκαίες και εφικτές.
- 6 Σχόλια20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
- 5 Σχόλια21. Συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία, δηλ. να επιχειρηθούν οι πρώτες αντιστοιχίσεις προσόντων στις αρχές του 2011; Εάν όχι, τι έχετε να αντιπροτείνετε, με σχετική αιτιολόγηση;
- 2 Σχόλια22. Αποτελεί για το φορέα ή την οργάνωση σας η προσπάθεια για αναγνώριση προσόντων και ιδιαίτερα εκείνων από την αλλοδαπή ένα σημαντικό ζήτημα; Αν ναι, σχετίζεται αυτή με το ΕΠΠ και πώς;
- 8 Σχόλια23. Συμμερίζεστε την άποψη ότι η αντιστοίχιση προσόντων πρέπει να ξεκινήσει πιλοτικά σε κάποιους κλάδους (π.χ. τουριστικά επαγγέλματα) προτού γενικευτεί ως μέθοδος για τη συγκρότηση του ΕΠΠ; Εάν όχι, ποιους εναλλακτικούς τρόπους προτείνει ο φορέας ή η οργάνωσή σας;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Μαρτίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο ΠροσόντωνΗ ομιλία της Υπουργού στην Ημερίδα 25.2.2010Η Ευρωπαϊκή Σύσταση για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF)Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) - Ερωτήσεις ΑπαντήσειςΤο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) με απλά λόγιαH Διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ)Κείμενο ΑποτελεσμάτωνΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
14 Σχόλια 495 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84828 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμού
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Καλημέρα, αν και θεωρω ανορθόδοξο και κατακριτέο να απανταω σε καποιον σε μια δημόσια διαβούλευση ,με γνώμονα όμως οτι η δημοσιεύση έγινε μεταφράζοντας (ανταπατώντας) με λάθος τρόπο την δικιά μου(δημοσιεύση)απαντώ.
Η μη τυπική εκπαίδευση τα ΙΕΚ δεν εχει καμμία σχέση με αυτοβελτιώσεις , και φιλοσοφικές αναζητήσεις…
Μη τυπικη εκπαιδευση θεωρουνται σχολές που δεν ανήκουν στην εκπαίδευση αλλα προσφέρουν κατάρτιση, τωρα πως η κατάρτιση σε επαγγελματικά δικαιώματα θεωρείται κατώτερη της εκπαίδευσης ενω γνώμμη μου θα επρεπε να γίνεται το αντίθετο…ειναι ενα απο τα παράξενα του σύμπαντος που τα θεωρώ ως ανάξια ανάλυσης,τα παιρνω ως δεδομένα και προχωρώ..
Σε μια σχολή ΙΕΚ υπαρχει χρονοδιάγραμμα και καθόλου αυτοβελτιώσεις..
οι εκπαιδευτες ειναι παντα πτυχιουχοι εξειδικευμενοι με προυπερεσια στο αντικειμενο τους(μεχρι το 2000, μετα δεν γνωρίζω), τα μαθηματα ειναι υποχρεωτικα να παρακολουθηθούν, δίνουν προόδους για να περάσουν το εξάμηνο, ασχολούνται αποκλειστηκά και μονο με την ειδικότητα τους σε θεωρητικα και εργαστηριακα μαθηματα.
Στο τέλος των 4 εξαμήνων προσέρχονται να δώσουν πιστοποιηση σπουδων..κατι επιπλεον που δεν το εχουν τα ΑΕΙ, σε αυτη την ύλη τους ζητάνε να διαγωνιστούν και σε ύλη που δεν εχουν διδαχτει κατα 45%, στην εδικοτητα φοροτεχνικα οταν εβαλα τις σημειώσεις μου σε σχεση με το ερωτηματολόγιο βρήκα να εχω διδαχτει το 55% και λογικό ηταν οταν τα 2 ετη ειναι πολυ λίγος χρονος .Σε αυτην την εδικότητα ελάχιστοι περνάνε και αυτοι με την βαση, η κυρία υπουργός μας μπορεί να το τσεκαρει.Αρα τα ευκολα ΙΕΚ ειναι ενας μυθος, ελαχιστοι παίρνουν δίπλωμα.
Αυτο συνεπαγεται οτι ή βρισκεις απο επαγγελματική βιβλιογραφία την υπόλοιπη υλη (το 45%) ή δεν περνάς ποτε.Αυτο μου πήρε ενα χρόνο για να ξαναδώσω και πολλά εξοδα…
Αρα σε 3 έτη αποκομμισα απο το ΙΕΚ ενα «δίπλωμα» εξειδίκευσης που με εξομοιώνει άμμεσα με τον προηγούμενο τίτλο μου το λύκειο σε θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Αρα η σοβαρότητα και η μόρφωση περνάει κρίση στην ελλάδα, όταν σε θέματα άγνωστα προς εμάς, έχουμε λόγο για τα πάντα, και καλό θα ηταν η κυρία υπουργός σαν αρμόδια να προσέξει ιδιαίτερα ποιους τοποθετεί υπευθυνους σε θεσεις τετοιες ,οπου θα κανουν τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Μια πρόταση θα ηταν να κλείσουν τελειως τα ΙΕΚ με αυτο τον κύκλο σπουδών και να ιδρυθούν πανεπιστημιακά ΙΕΚ, το ίδιο concept αλλα με μόνιμους καθηγητές εμπειρους επαγγελματικά και περισσότερος χρόνος φοίτησης, χωρις δίδακτρα βέβαια.
Οι όροι τυπική, μη τυπική και άτυπη μάθηση μπορούν να διαχωριστούν και να οριοθετήσουν πεδία γνώσης τα οποία ήδη αναγνωρίζονται και αξιολογούνται αλλά δεν πιστοποιούνται επίσημα. Παρακάτω θα κάνω μια απόπειρα αποσαφήνισης των όρων.
Τυπική είναι η γνώση που μπορεί κάποιος να καταγράψει, είναι μετρήσιμη και μπορεί να μεταδοθεί μέσα από βιβλία, διαλέξεις, διαγράμματα κλπ. Ταυτόχρονα αυτό προσδιορίζει και την εκπαίδευση στο πλαίσιο της οποίας αποκτιέται. Αφορά την οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία που έχει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους και είναι αναγνωρισμένη και αναγνωρίσιμη μέσα από τα πιστοποιητικά που δίνονται με την ολοκλήρωσή της.
Η μη τυπική γνώση είναι η γνώση που λαμβάνει κάποιος μόνος του μέσα από μια διαδικασία αυτομόρφωσης και αυτοβελτίωσης, μελετώντας διάφορες πηγές, ερευνώντας και αξιολογόντας πληροφορίες, συσχετίζοντας δεδομένα κλπ. Η γνώση αυτή δεν μπορεί να αξιολογηθεί παρά μόνο μέσα από την εφαρμογή της σε πραγματικές προβληματικές καταστάσεις.
Η άτυπη γνώση είναι η γνώση που προκύπτει μέσα από την πρακτική ενασχόληση σε κάποιο τομέα, την επίλυση προβλημάτων και ανταλλαγή εμπειριών με άλλα (έμπειρα) άτομα του τομέα. Σχετίζεται κυρίως με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ικανότητα λειτουργίας, καινοτόμου δράσης και ανάπτυξης στο πλαίσιο ενός επαγγελματικού χώρου. Η άτυπη γνώση είναι αυτή που αφορά την εμπειρία του ατόμου (η οποία όπως γνωρίζουμε ζητείται σχεδόν από όλους τους επαγγελματικούς κλάδους κατά την πρόσληψη ενός ατόμου) αλλά που δεν μπορεί μέχρι στιγμής να αξιολογηθεί ή να πιστοποιηθεί καθώς δεν υπάρχουν αντίστοιχα εργαλεία.
Καλημέρα
Οι χρησιμοποιούμενοι οροι τυπική εκπ., ατυπη εκπ. μη τυπική δημιουργεί ενα αναρχο περιβάλλον στην εκπαιδευση, και αυτό διότι τα επαγγελματικά δικαιώματα απορρέουν μόνο απο την τυπική εκπαίδευση αρα οι υπολοιποι οροι ειναι ανούσιοι στην πράξη.Η νομοθεσία δεν εχει τακτοποιήσει μεχρι αυτήν την στιγμή αλλες μορφές εκπαιδευσης εκτος της τυπικής (Λύκεια ΤΕΛ, ΑΕΙ, ΤΕΙ, Κολλέγια βασει ευρωπαικής οδηγίας)
Οροι οπως ΙΕΚ, και αλλα έχουν απλά ενα δίπλωμα που στην πράξη το μοναδικό καλό που κάνει είναι για τη πολιτεία απλά να μειώνει την ανεργία. Ουτε εμφανή επαγγελματικά δικαιώματα σχολής μετα το λυκειο σου δίνουν, ουτε επιδομα διπλώματος,ουτε θεωρείσαι εξειδικευμένος, και όλα αυτά διότι απλά δεν ανήκουν στην τυπική εκπαιδευση.Δεκατρία χρόνια μετά την ίδρυση των επι πληρωμή παρακαλώ δημοσίων ΙΕΚ αυτά ακομα αναζητούν την ταυτότητα τους και ο κόσμος βασιανίζεται διότι εχει ενα κρατικό «πτυχίο» που το ίδιο το κράτος δεν το αναγνωρίζει σαν εξειδικευση.Πριν ο υπευθυνος διαβάσει την δημοσιευση και απλά την προσπεράσει σαν υπερβολή, του προτείνω να το ψάξει, διότι τα πράγματα ειναι ακόμα χειρότερα απο οτι προβάλονται μεσα σε αυτό το μικρό κέιμενο. Η εννοια της πολιτείας εχει ως σκοπό να κάνει διορθωτικές κινήσεις ασχέτως των προηγούμενω πολιτικών και να τις διορθώνει άμμεσα και δίκαια.
Αυτό το «πολιτικό παιχνίδι» που δεν γνωρίζoυμε ποιοι το διοργανώνουν με την «βάση του 10», όποτε και όταν πάει να γίνει κάτι το σημαντικό. Θα σας παρακαλούσαμε να σταματήσει δηλαδή αυτό που συμβαίνει και που ίσως πάει να δημιουργήσει κατηγορίες μεταξύ Πτυχιούχων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σύμφωνα με τις δηλώσεις στο ALTER της Κυρίας Υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου στις 13 Απριλίου του 2010 (13/04/2010) στις 20:35 μέχρι 20:43 η ώρα , στις 16/04/2010 H Άννα Διαμαντοπούλου στο naftemporiki.gr για το πολυνομοσχέδιο. Αν δεν γίνει αυτό θα φροντίσουμε να κλείσουν με ειρηνικά μέσα όλες οι σχολές που θίγονται για πάντα, αλλά όχι χωρίς δίκαιες και ειρηνικές συνέπειες, δεν απειλούμε κανένα, απλά λέμε τι θα γίνει αν προσπαθήσετε με αυτό το μέτρο να διαχωρίσετε τους Πτυχιούχους των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων μεταξύ τους. Δεν είμαστε άτομα με χαμηλό δείκτη Νοημοσύνης, φροντίστε άμεσα και γρήγορα να μην υπάρξει αυτό το πρόβλημα. Διαφορετικά θα κινητοποιηθούμε δίκαια και κατάλληλα.
Web-links
http://www.youtube.com/watch?v=CQgI8joaNm4&feature=player_embedded
http://www.naftemporiki.gr/video/video.asp?id=25076
Η πιστοποίηση της κάθε γνώσης έχει αξία και η αξιοπποίηση της πρός δημιουργία αποτελέσματος και προστιθεμένης παραγωγικής αξίας έχει μεγαλη :αξία. Εάν ψάγνουμε να βρούμε πως θα ειπούμε την γνώση τυπική η άτυπη τότε θα ειπώ και εγώ αυτό που έλεγε ο παππούς μου: Πως: πέρασε ο λαγός από την σκύλας!… Το ζητούμενο είναι τι έκανε η σκύλα;
Η πιστοποίηση της κάθε γνώσης έχει αξία και η αξιοπποίηση της πρός δημιουργία αποτελέσματος και προστιθεμένης παραγωγικής αξίας έχει μεγαλη :αξία. Εάν ψάγνουμε να βρούμε πως θα ειπούμε την γνώση τυπική η άτυπη τότε θα ειπώ και εγώ αυτό που έλεγε ο παππούς μου: <> Το ζητούμενο είναι τι έκανε η σκύλα;
Φίλε log, τα Τ.Ε.Ι. είναι Α.Ε.Ι. σύμφωνα με τους Νόμους 1404/1983 – 2916/2001 – 3549/2007, και μην τα διαχωρίζεις άθελά σου, επίσης εδώ και 14 χρόνια περίπου τα Τ.Ε.Ι. έχουν διάρκεια σπουδών 4 Χρόνια και όχι 3,5 Χρόνων. Επίσης τα Τ.Ε.Ι. στο 8ο και τελευταίο εξάμηνο δεν έχουν μόνο Πρακτική αλλά και Πτυχιακή εργασία. Το σχόλιο το έχω περάσει ξανά λόγω του ότι έχω κάνει κάποια λάθη επειδή βιαζόμουνα πολύ.
Φίλε log, τα Τ.Ε.Ι. είναι Α.Ε.Ι. σύμφωνα με τους Νόμους 1404/1983 – 2916/2001 – 3549/2007, και μην τα διαχωρίζεις άθελά σου, επίσεις εδώ και 14 χρόνια περίπου τα Τ.Ε.Ι. έχουν διαάρκεια σπουδών 4 Χρόνια και όχι 3,5 Χρόνων. Επίσης τα Τ.Ε.Ι. στο 8ο και τελευταίο εξάμηνο δεν έχουν μόνο Πρακτική αλλά και Πτυχιακή εργασία.
καλημέρα, αυτοί οι όροι παιζουν μεγάλο ρόλο και εχουν λογο που αποδίδονται, λογου χαρη μία σχολή πανεπιστημιακού επιπεδου, αν καταχωρηθει ως τυπικη που σημαινει οτι υπάρχει στο εκαπιδευτικό μας συστημα απολαλβμανει όλα τα δικαιωματα που πηγαζουν απο την εκπαιδευση, Αν η ιδια σχολή καταχωρηθεί ως ατυπη , δεν εχει επαγγελματικα δικαιωματα, δεν προσλαμβανεται σε κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ, στο δημόσιο, δεν δικαιούται επιδομα πτυχιου, σε αυτην την κατηγορία ανηκουν τα ΙΕΚ,μα θα μου πει καποιος τα ΙΕΚ κανουν 2 χρόνια σπουδες οι αλλοι 3-4, θα του απανταγα το εξης, το προγραμμα σπουδων σε ενα ΙΕΚ αποτελειται απο 4 εξάμηνα σπουδών, με το τελός των σπουδών δεν παιρνμεις δίπλωμα αν δεν δωσεις εξετάσεις σε αλλη υλη η οποία εχει διαδαχτεί κατα ποσοστο 45-50% σε αυτα τα δυο ετη (λογιστες)το υπολοιπο 50% εχεις υποχρέωση να το βρείς μονος σου για να δώσεις, συνήθως χρειάζεται 1 χρόνο λογο δυσκολίας της εξέτασης, μπορεί και περισσότερο.Η πρακτική εξέταση στα ΙΕΚ δεν λογίζεται χρόνος φοίτησης, και ειναι δυνητική , στα ΤΕΙ-ΑΕΙ ειναι υποχρεωτική και λογίζεται χρόνος φοίτησης αρα 3 χρονια ΤΕΙ συν 6 μηνες πρακτική ανωτατη εκπαιδευση, ΙΕΚ 2 χρόνια συν τεκμαρτο ενα ετος πιστοποίηση συν εξι μήνες πρακτική, σύνολο 2 χρονια, η προσθεση των προηγούμενων υπουργών ήταν αυτή!!@
Πιστευω να εγινα σαφής, ευχαριστώ.
Απαιτείται μελέτη και ίσως επαναξιολόγηση όλων των πιστοποιήσεων ΓΝΩΣΗΣ. Σε όλα τα επίπεδα. Δεν υπάρχει τυπική και άτυπη εκπαίδευση. Όποιος εκπαιδεύεται σε κάτι, οτιδήποτε, θα πρέπει αν είναι και σε θέση για έμπρακτη αξιολόγηση και πιστοποίηση της γνώσης αυτής. Με σωστό δομημένο τρόπο και αξιοκρατεία. Έτσι θα διασφαλιστεί η ευρεία αποδοχή, καθαρότητα και δικαιοσύνη της γνώσης. Άρα μελέτη των δομών πιστοποίσης και επιτέλους αξιοποίσηη όλων αυτών των μορφών της εκπαίδευσης που μέχρι σήμερα παράγουν γνώση, πνευαμτική η μη.
Όπως είπε και ένας προλαλήσας, είναι βασικό να δώσουμε ορισμούς για κάθε όρο. Είναι χρήσιμο να αποφύγουμε μεταφράσεις ξενικών όρων που δεν έχουν σαφές νόημα στην ελληνική γλώσσα.
Πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα σε αξιολογημένη εμπειρία και γνώση και λιγότερο σε πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που αποκτώνται χωρίς ουσιαστική και αδιάβλητη αξιολόγηση.
Είναι όρος για την επιτυχία οποιουδήποτε συστήματος να εμποδιστεί η με οποιοδήποτε τρόπο επανεμφάνιση του πελατειακού συστήματος, αυτού του καρκίνου της χώρας μας.
Θα πρέπει επίσης να διασφαλιστεί ότι στο εξής για οποιαδήποτε απασχόληση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα θα γίνεται πλήρης αξιοποίηση του συστήματος αναγνώρισης προσόντων και ότι δεν θα υπάρχουν τομείς στους οποίους το πελατειακό θα υποσκελίζει τα πάντα.
Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο lobying το οποίο είναι μια ακόμη πληγή της χώρας. Η όποια κατάταξη προσόντων θα πρέπει να γίνει από ανεξάρτητες επιτροπές, οι οποίες δεν θα επηρεάζονται από τα συντεχνιακά συμφέροντα κάποιων ομάδων.
Πιο ειδικά σχόλια σύντομα
Οι «τυπική εκπαίδευση», «μη τυπική εκπαίδευση» και «άτυπη μάθηση» ΔΕΝ είναι έννοιες. Είναι απλώς ΟΡΟΙ.
Αν δεν δοθούν ΟΡΙΣΜΟΙ (= προτάσεις που βάζουν όρια (ξεχωρίζουν) σ’ αυτές τις οντότητες ΜΟΝΑΔΙΚΑ) ΔΕΝ υπάρχει επικοινωνία.
Το ίδιο λάθος γίνεται σε όλη τη νομοθεσία, ελληνική και κοινοτική.
Αν ο νομοθέτης δεν ορίσει μοναδικά τι εννοεί, γιατί να μη σημαίνουν το ίδιο οι όροι «μη τυπική εκπαίδευση» και «άτυπη μάθηση»
συμφωνώ ΑΛΛΑ χωρίς αξιολόγηση είναι δύσκολα σχεδόν τα πάντα
ποιος μπορεί να διαφυλάξει ότι ένα σεμινάριο με πιστοποίηση CCNA είναι ή δεν είναι το ίδιο με ένα άλλο σεμινάριο + πιστοποίηση XYZ ?
άλλο παράδειγμα City and Guilds Proficiency και Cambridge Proficiency. Είναι τα ίδια? Διαφυλάσσουν το ίδιο αποτέλεσμα ?
δεν εξυπηρετώ συμφέροντα. Κάποιες πιστοποιήσεις αξίζουν. Κάποιες είναι φούσκες
Χρειαζόμαστε επιτροπές αξιολόγησης για κάθε επίπεδο.
*) ανεξάρτητες
*) που δεν θα γνωρίζουν ποιόν θα βαθμολογούν (μέσω Πληροφορικών Συστημάτων η αίτηση για κατάταξη απο όπου θα κρυπτογραφούνται τα στοιχεία του αιτούντος)
*) που θα διασφαλίζεται μέσω Πληροφορικών Συστημάτων ότι δεν θα έχουμε πελατειακή σχέση
αν μιλάμε για αξιολόγηση που θα καταθέτουν χαρτιά τα ΑΕΙ /ΑΤΕΙ / ΙΕΚ / Κολλέγια σε επιτροπές ανθρώπων και σε κισέδες με ουρές … σε υπαλλήλους και επιτροπές που μπορεί να παίρνουν μίζα … αφήστε τα καλύτερα γιατί θα πληρώνουμε και άλλους δημοσίους υπαλλήλους απο τους φόρους μας
γενικά για να λειτουργήσει κάτι στην Ελλάδα πρέπει να γίνει μέσα απο Πληροφορικά Συστήματα ΑΠΟΛΥΤΑ αν θέλουμε να μιλάμε για διαφάνεια …
Ας αναλάβουν Σπινέλλης, Κάτσικας και αφοί Γκριτζαλη να το υλοποιήσουν … ένα τέτοιο σύστημα το οποίο θα λειτουργεί με αφαιρέσεις (κάνεις δεν θα ξέρει ποιος θα βαθμολογεί … κανείς δεν θα ξέρει ποιός βαθμολογείται) … ας γίνει διαβούλευση και έχω να τους στείλω αρκετές Λειτουργικές Απαιτήσεις / Use Cases / Sequence Diagrams / κ.α … ;
εκτός και αν πιστεύουν ότι τυχαία το όνομα της Πληροφορικής αρχικά ήταν Κυβερνητική
Όλα τα είδη μάθησης όλα τα επίπεδα όλα τα είδη σχολών και όλες οι κατηγορίες πτυχίων θα πρέπει να εντάχθούνε στο ΕΠΠ με δίκαιο τρόπο,όσο περισσότερες ενταχθούνε τόσο το καλύτερο για όλους.