Άρθρο 67 – Είδος Ενίσχυσης

1. Τα υπαγόμενα στο παρόν καθεστώς επενδυτικά σχέδια ενισχύονται με το κίνητρο της σταθεροποίησης του ισχύοντος κατά την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής συντελεστή φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων για χρονικό διάστημα, το οποίο ορίζεται στα δώδεκα (12) έτη από την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου. Ο φορέας δύναται να κάνει χρήση του παγιοποιημένου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος από το φορολογικό έτος ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης. Σε περίπτωση μείωσης του συντελεστή εφαρμόζεται ο μειωμένος συντελεστής. Η χρήση σταθερού συντελεστή φορολογίας εισοδήματος ισχύει μέχρι την εξάντληση της ενίσχυσης που δικαιούται ο φορέας βάσει των ορίων του Γ.Α.Κ. ή της οικείας απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
2. Εναλλακτικά, ο φορέας της επένδυσης δύναται, με την απόφαση ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, να κάνει χρήση της φορολογικής απαλλαγής της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 του άρθρου 10 με ποσοστό ενίσχυσης 10% και έως του ποσού των 5.000.000 ευρώ.

  • 16 Μαΐου 2016, 15:39 | ΑΣΠΗ ΕΛΛΑΣ

    Άρθρο 67 παρ.2 «Είδος ενίσχυσης»

    Όπως έχει ήδη αναφερθεί, στην παράγραφο 3 του Άρθρου 11 ορίζεται ότι το συνολικό ποσό ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο δεν δύναται να υπερβεί το ποσό των πέντε (5) εκατομμυρίων ευρώ. Η πρόβλεψη αυτή βρίσκεται σε αντίφαση με τα όρια ενισχύσεων που προβλέπονται για τα «Μεγάλα Επενδυτικά Σχέδια», δηλαδή απαξιώνει πλήρως κάθε προσπάθεια υλοποίησης Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων. Προτείνεται συνεπώς και σ’ αυτή την παράγραφο η κατάργηση του ορίου αυτού και διατηρηθεί ο περιορισμός αυτός των € 5 εκ. ανά επενδυτικό σχέδιο. Προτείνεται η παράγραφος να τελειώνει ως εξής: «5.000.000 ευρώ ανά επενδυτικό σχέδιο».

  • 16 Μαΐου 2016, 12:51 | ΕΛΙΚΑ ΑΕ

    Άρθρο 67 παραγρ.2 -Όπως έχει ήδη αναφερθεί, στην παράγραφο 3 του Άρθρου 11 ορίζεται ότι το συνολικό ποσό ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο δεν δύναται να υπερβεί το ποσό των πέντε (5) εκατομμυρίων ευρώ. Η πρόβλεψη αυτή βρίσκεται σε αντίφαση με τα όρια ενισχύσεων που προβλέπονται για τα «Μεγάλα Επενδυτικά Σχέδια», δηλαδή απαξιώνει πλήρως κάθε προσπάθεια υλοποίησης Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων. Προτείνεται συνεπώς και σ’ αυτή την παράγραφο η κατάργηση του ορίου αυτού και διατηρηθεί ο περιορισμός αυτός των € 5 εκ. ανά επενδυτικό σχέδιο. Προτείνεται η παράγραφος να κλείνει ως εξής: «5.000.000 ευρώ ανά επενδυτικό σχέδιο».

  • Άρθρο 67 παρ.2«Είδος ενίσχυσης»
    Όπως έχει ήδη αναφερθεί, προτείνεται και σ’ αυτή την παράγραφο η κατάργηση του ορίου των 5 εκατ ευρώ συνολικά και διατηρηθεί ο περιορισμός αυτός ανά επενδυτικό σχέδιο. Προτείνεται η παράγραφος να τελειώνει ως εξής: «5.000.000 ευρώ ανά επενδυτικό σχέδιο».

  • Σταθερό φορολογικό σύστημα: Προτείνεται η καθιέρωση ενός μειωμένου φορολογικού συντελεστή ή μιας έκπτωσης επί του ισχύοντος Εθνικού φορολογικού συντελεστή για την Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., τουλάχιστον για νέες εταιρείες – επενδύσεις που θα γίνουν από ΜΜΕ, στους τομείς προτεραιότητας (RIS3) της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., για διάστημα π.χ. 12 ετών.

    Επιπλέον, είναι σημαντική η μη κατάργηση του μειωμένου Φ.Π.Α. στα δύο νησιά της Περιφέρειας Α.Μ-Θ. (Σαμοθράκη και Θάσο). Παρόλο που ο Φ.Π.Α. είναι θέμα γενικότερης φορολογικής και δημοσιονομικής πολιτικής, που άπτεται και των συμφωνιών και δεσμεύσεων με την Ε.Ε., θα μπορούσε εναλλακτικά να προβλεφθεί η δυνατότητα αυτόματης επιστροφής Φ.Π.Α. στις εταιρείας που υλοποιούν επενδυτικά σχέδια, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ίδρυση νέων επιχειρήσεων και μικρών σε μέγεθος που έχουν ίσως και τη μεγαλύτερη δυσκολία να χρηματοδοτηθούν.