Άρθρο 14 – Διαδικασία αξιολόγησης

Α. Στάδιο ελέγχου πληρότητας και νομιμότητας
1. Η πληρότητα των υποβαλλόμενων αιτήσεων και των σχετικών δικαιολογητικών ελέγχεται μέσω του ΠΣΚΕ από την αρμόδια κατά περίπτωση Υπηρεσία της παρ. 1 του άρθρου 13, με βάση τυποποιημένο έντυπο ελέγχου πληρότητας. Σε περίπτωση που η αίτηση απορριφθεί για λόγους μη πληρότητας του φακέλου, ο αιτών ενημερώνεται σχετικά στην ηλεκτρονική του διεύθυνση, την οποία δήλωσε κατά την εγγραφή του στο ΠΣΚΕ.
2. Κάθε επενδυτικό σχέδιο πρέπει, με ποινή αποκλεισμού, να πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. πλήρης συμφωνία της αίτησης υπαγωγής και του υπό έγκριση επενδυτικού σχεδίου με τους όρους του παρόντος νόμου και του κανονιστικού πλαισίου που εκδίδεται σε εφαρμογή του,
β. φερεγγυότητα του φορέα του επενδυτικού σχεδίου με προσκόμιση των σχετικών πιστοποιητικών, όπως ιδίως φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, καθώς και κάθε άλλου πιστοποιητικού που ορίζεται με την απόφαση προκήρυξης,
γ. τεκμηρίωση της δυνατότητας χρηματοδότησης του κόστους του επενδυτικού σχεδίου είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων, είτε με εξωτερική χρηματοδότηση.
3. Με ευθύνη της αρμόδιας Υπηρεσίας, ελέγχεται η τήρηση των προϋποθέσεων της παρ. 2. Σε περίπτωση που απαιτούνται διευκρινίσεις σχετικά με το περιεχόμενο του φακέλου, ορίζεται προθεσμία δέκα (10) ημερών προς το φορέα, προκειμένου να τις παράσχει προς την Υπηρεσία. Αν η προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη ή αν διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι ως άνω προϋποθέσεις της, η αίτηση απορρίπτεται με αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης του Φορέα Υποδοχής, μη επιστρεφόμενου του καταβληθέντος για αυτήν παραβόλου. Η απορριπτική απόφαση αναρτάται στο ΠΣΚΕ και κοινοποιείται στο φορέα του επενδυτικού σχεδίου µε αποστολή στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου. Κατά της απορριπτικής απόφασης ο αιτών δύναται να υποβάλλει ένσταση, εντός δέκα (10) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησής της, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 15.
4. Η διαδικασία του σταδίου ελέγχου πληρότητας και νομιμότητας ολοκληρώνεται εντός είκοσι (20) ημερών από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής.
Β. Στάδιο αξιολόγησης
1. Η αξιολόγηση των αιτήσεων ανατίθεται σε έναν (1) αξιολογητή ο οποίος επιλέγεται από το οικείο Μητρώο με τυχαία ηλεκτρονική επιλογή, μέσω του ΠΣΚΕ. Η αξιολόγηση διενεργείται είτε με τη μέθοδο της συγκριτικής, είτε με τη μέθοδο της άμεσης αξιολόγησης, ανάλογα με τα οριζόμενα στην οικεία απόφαση προκήρυξης των καθεστώτων ενίσχυσης.
Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης ελέγχεται από Επιτροπή που συστήνεται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της παρ. 7 του παρόντος άρθρου και αποτελείται από τρία (3) στελέχη της αρμόδιας Υπηρεσίας. Για τη διευκόλυνση και επιτάχυνση του ελεγκτικού έργου της Επιτροπής δύναται να ορίζονται ειδικοί εισηγητές, οι οποίοι δεν είναι μέλη της. Οι όροι, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις αξιολόγησης προβλέπονται στην οικεία απόφαση προκήρυξης.
2. Κατά τη διαδικασία της συγκριτικής αξιολόγησης, αξιολογείται το σύνολο των αιτήσεων που πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου και της απόφασης προκήρυξης, με βάση τα κατωτέρω αναφερόμενα κριτήρια:
αα. οικονομική επίδοση του φορέα (δείκτες ρευστότητας, δανειακής επιβάρυνσης, αποδοτικότητας),
ββ. διαθέσιμα κεφάλαια μετόχου/εταίρου,
γγ. κάλυψη ίδιας συμμετοχής με κεφάλαια εξωτερικού,
δδ. χρηματοοικονομική ανάλυση της επένδυσης,
εε. χρηματοοικονομική ανάλυση του φορέα μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης,
στστ. δημιουργούμενες θέσεις εργασίας, με έμφαση σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό,
ζζ. υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων στις ειδικές περιοχές ενίσχυσης της περ. η΄ του άρθρου 12 του παρόντος νόμου,
ηη. υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων που εντάσσονται στις ειδικές περιπτώσεις ενίσχυσης της περ. θ΄ του άρθρου 12 του παρόντος νόμου,
θθ. αξιοποίηση αργούντων κτηριακών εγκαταστάσεων.
Με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, καταρτίζεται στο ΠΣΚΕ σχετικός προσωρινός πίνακας αποτελεσμάτων αξιολόγησης. Κατά του προσωρινού πίνακα ο αιτών δύναται να υποβάλει ένσταση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 15. Μετά την εξέταση των ενστάσεων, καταρτίζεται οριστικός πίνακας κατάταξης, κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας, προτάσσονται κατά σειρά μεταξύ των ισόβαθμων, όσα επενδυτικά σχέδια έλαβαν υψηλότερη βαθμολογία στα περισσότερα επιμέρους κριτήρια. Σε περίπτωση νέας ισοβαθμίας, τα επενδυτικά σχέδια κατατάσσονται με κριτήριο το μικρότερο ενισχυόμενο κόστος επένδυσης. Τα επενδυτικά σχέδια με βάση τη σειρά κατάταξής τους στον οριστικό πίνακα υπάγονται στο καθεστώς ενίσχυσης, μέχρι την εξάντληση του αντίστοιχου προϋπολογισμού της απόφασης προκήρυξης.
3. Κατά τη διαδικασία της άμεσης αξιολόγησης, διενεργείται αυτοτελής αξιολόγηση κάθε νόμιμης και εμπρόθεσμης αίτησης υπαγωγής, με βάση την αρχή της χρονικής προτεραιότητας και τους διαθέσιμους πόρους και εκδίδεται σχετική αιτιολογημένη απόφαση. Κατά της απορριπτικής απόφασης, ο αιτών δύναται να υποβάλει ένσταση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 15.
4. Με την απόφαση προκήρυξης εξειδικεύονται τα κριτήρια, η μεθοδολογία και η διαδικασία της αξιολόγησης, καθορίζονται τα επί μέρους στοιχεία αξιολόγησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τα ειδικότερα κριτήρια, όπου αυτό απαιτείται, οι δείκτες βαθμολόγησης και η στάθμισή τους, καθώς και η ελάχιστη βαθμολογία που πρέπει να συγκεντρώνει το επενδυτικό σχέδιο, προκειμένου να συμπεριληφθεί στους πίνακες κατάταξης.
5. Για την αντικειμενική και ισότιμη αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων εκδίδεται και δημοσιοποιείται Οδηγός Αξιολόγησης Επενδυτικών Σχεδίων από τη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, ο οποίος περιλαμβάνει τις μεθόδους αξιολόγησης, πρότυπα κόστη για είδη επενδυτικών σχεδίων και λοιπές οδηγίες για την ορθή εκτέλεση του έργου της αξιολόγησης.
6. Η διαδικασία αξιολόγησης ολοκληρώνεται εντός τριάντα (30) ημερών από την ολοκλήρωση του ελέγχου πληρότητας και νομιμότητας κατά τα οριζόμενα στο Α. «Στάδιο ελέγχου πληρότητας και νομιμότητας» του παρόντος άρθρου.
7. Για τα επενδυτικά σχέδια που πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής του παρόντος κεφαλαίου, εκδίδονται ατομικές αποφάσεις υπαγωγής. Αρμόδια όργανα για την έκδοση των αποφάσεων αυτών είναι:
α. ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, για τα επενδυτικά σχέδια που υποβάλλονται στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού,
β. ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης, για τα επενδυτικά σχέδια που υποβάλλονται στη Διεύθυνση Περιφερειακής Αναπτυξιακής Πολιτικής του Υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης, και
γ. οι Περιφερειάρχες, για τα επενδυτικά σχέδια που υποβάλλονται στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης των Περιφερειών.
8. Για τα μη εγκριθέντα επενδυτικά σχέδια εκδίδονται αιτιολογημένες ατομικές απορριπτικές αποφάσεις, οι οποίες κοινοποιούνται στους ενδιαφερόμενους στη διεύθυνση ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου.

  • 16 Μαΐου 2016, 15:03 | ΣΕΣΜΑ

    Στην παρ. Α.2.α να συμπεριληφθεί αναφορά και στην πληρότητα και επάρκεια της οικονομοτεχνικής μελέτης που θα πρέπει να συνοδεύει την αίτηση υπαγωγής.
    Στην παρ. Β.2 & 3 να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο των κριτηρίων αξιολόγησης, καθώς και η τεκμηρίωση της επιλογής της άμεσης αξιολόγησης. Επίσης, να καθοριστεί η υπαγωγή όλων των επενδυτικών σχεδίων που ισοβαθμούν.

  • 16 Μαΐου 2016, 15:23 | ICAP ADVISORY Α.Ε.

    Παρ.β, περ.1 «Η αξιολόγηση των αιτήσεων ανατίθεται σε έναν (1) αξιολογητή ο οποίος επιλέγεται από το οικείο Μητρώο με τυχαία ηλεκτρονική επιλογή, μέσω του ΠΣΚΕ.»

    Για λόγους διαφάνειας αλλά και διασφάλισης της βέλτιστης ποιότητας της αξιολόγησης προτείνεται η αξιολόγηση να γίνεται από δύο (2) αξιολογητές. Η αξιολόγηση πολύ μικρότερων επενδυτικών σχεδίων για τις δράσεις του ΕΣΠΑ ανατίθεται σε δύο αξιολογητές.
    Επίσης σε ότι αφορά στην αξιολόγηση, είτε πρόκειται για άμεση είτε για συγκριτική, θα πρέπει να τεθεί χρονικό όριο ως προς την ολοκλήρωσή της (χ ημέρες από την υποβολή της αίτησης στην περίπτωση της άμεσης ή από την ημερομηνία λήξης του κύκλου υποβολής αιτήσεων στην περίπτωση συγκριτικής). Στόχος βέβαια παραμένει η τήρηση των χρονικών ορίων που θα θέτει ο νόμος. Η αναφορά σε χρονικά όρια τα οποία δεν μπορούν να τηρηθούν δεν έχει καμία αξία.

  • Στο στάδιο της αξιολόγησης και σε αντίθεση με τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο 3908/2011 το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι η αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου ανατίθεται σε ένα και μόνο αξιολογητή. Στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο η αξιολόγηση ανατίθετο σε δύο αξιολογητές ούτως ώστε να διασφαλίζεται η ορθότητα της διαδικασίας. Πρότασή μας αποτελεί η χρήση δύο αξιολογητών και όχι ενός για την αξιολόγησης έκαστου επενδυτικού σχεδίου

  • 7. στο «Άρθρο 14 – Διαδικασία αξιολόγησης» να προστεθεί στην παρ. 2 του Α «Στάδιο ελέγχου πληρότητας και νομιμότητας» εδάφιο β) μετά το εδάφιο α) ως ακολούθως:

    «[…] 2. Κάθε επενδυτικό σχέδιο πρέπει, με ποινή αποκλεισμού, να πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
    α. πλήρης συμφωνία της αίτησης υπαγωγής και του υπό έγκριση επενδυτικού σχεδίου με τους όρους του παρόντος νόμου και του κανονιστικού πλαισίου που εκδίδεται σε εφαρμογή του,

    β. διασφάλιση της συμμόρφωσής της αίτησης υπαγωγής και του υπό έγκριση επενδυτικού σχεδίου με την αρχή της μη διάκρισης και της προσβασιμότητας στα άτομα με αναπηρία […]».

  • ΑΡΘΡΟ 14, § 7, εδ. γ
    Οι αντίστοιχες Δ/νσεις των Περιφερειών είναι Δ/νσεις Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, όχι και Σχεδιασμού και Ανάπτυξης.

  • 16 Μαΐου 2016, 13:42 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

    Στις Περιφερειακές Επιτροπές Αξιολόγησης, Παρακολούθησης επενδυτικών σχεδίων συμμετέχουν υποχρεωτικά εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων, του Υπουργείου Τουρισμού και της Enterprise Greece.

  • Ευελιξία στο στάδιο της αξιολόγησης (βαθμολογίας) των επενδυτικών σχεδίων διότι ο σημερινός τρόπος αξιολόγησης (απαιτώντας για την μεγιστοποίηση της βαθμολογίας κατά την αξιολόγηση και της μεγιστοποίησης πιθανοτήτων έγκρισης) απαιτούσε την πλήρωση εξειδικευμένων κριτηρίων (όπως κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων υποψηφίων επενδυτών) και αύξηση της ταχύτητας του διαστήματος των αξιολογήσεων των επενδυτικών σχεδίων.

  • 16 Μαΐου 2016, 11:54 | ΤΕΕ/ΤΚΜ

    ‘Αρθρα 14 & 16
    Στις Επιτροπές Αξιολόγησης, Παρακολούθησης για τροποποιήσεις να υπάρχει σε κεντρικό αλλά και περιφερειακό επίπεδο εκπρόσωπος του ΤΕΕ/ΤΚΜ (Περιφέρεια-ΥΜΑΘ). Επίσης το ΤΕΕ κεντρικά θα πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο στην κατάρτιση του εγχειρίδιου αξιολόγησης ως προς τα πρότυπα κόστη δαπανών.

  • 16 Μαΐου 2016, 10:42 | Αντώνης Μαστοράκος

    Σημαντικός ρόλος θα πρέπει να ανατεθεί στο Τμήμα Αξιολόγησης το οποίο θα λειτουργεί ως σύμβουλος των επενδυτών με σκοπό να τους κατευθύνει προς την ορθότερη υλοποίηση επενδύσεων τους.
    Σήμερα η αξιολόγηση των επενδύσεων γίνεται από άτομα ιδιώτες εκτός υπουργείου. – Η αξιολόγηση γίνεται με ουδέτερο και καθαρά τεχνικό τρόπο, όπου η μοναδική παράμετρος να είναι η βιωσιμότητα της επένδυσης και η εξασφάλιση της ίδιας συμμετοχής.
    Είναι σημαντικό να επανέλθει η αξιολόγηση των επενδύσεων στο υπουργείο και να διαχωρίζεται η οικονομική από την τεχνική αξιολόγηση. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να στελεχωθεί με άτομα που έχουν εμπειρία και εξειδίκευση σε κάθε τομέα παραγωγής.
    Επίσης Βασικός πυρήνας της στρατηγικής προώθησης και αξιολόγησης της πολιτικής των ιδιωτικών επενδύσεων είναι το Τμήμα στατιστικής παρακολούθησης και μελετών με αντικείμενο :
    Α) τη στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων των αναπτυξιακών νόμων συνολικά στο επίπεδο χώρας αλλά και κατά περιφέρεια και κατά κλάδο.
    Β) Προτάσεις για αλλαγές και καλύτερη αξιοποίηση των επενδυτικών νόμων.

    Γ) Κατάρτιση δεικτών λειτουργίας και αποδοτικότητας για τους κυριότερους οικονομικούς τομείς-κλάδους όπως και οικονομικοί αι κοινωνικοί δείκτες για κάθε περιφέρεια.
    Σε αυτό το τμήμα θα στηριχθεί η αξιολόγηση των ιδιωτ. επενδύσεων και ο προγραμματισμός τους.

    Γνωμοδοτικές Επιτροπές. Ο κοινωνικός έλεγχος θα επιτευχθεί με την επαναλειτουργία της Κεντρικής Γνωμοδοτικής Επιτροπής και των Περιφερειακών Γνωμοδοτ. Επιτροπών με διευρυμένη σύνθεση συμμετοχής εκπροσώπων κοινωνικών φορέων εθνικού η περιφερειακού επιπέδου. Προτείνουμε τον εμπλουτισμό των θεμάτων όπου θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των, όπως αλλαγών στα αναπτυξιακά κριτήρια κλπ.

  • 16 Μαΐου 2016, 10:36 | Αντώνης Μαστοράκος

    Σημαντικός ρόλος θα πρέπει να ανατεθεί στο Τμήμα Αξιολόγησης το οποίο θα λειτουργεί ως σύμβουλος των επενδυτών με σκοπό να τους κατευθύνει προς την ορθότερη υλοποίηση επενδύσεων τους.
    Σήμερα η αξιολόγηση των επενδύσεων γίνεται από άτομα ιδιώτες εκτός υπουργείου. – Η αξιολόγηση γίνεται με ουδέτερο και καθαρά τεχνικό τρόπο, όπου η μοναδική παράμετρος να είναι η βιωσιμότητα της επένδυσης και η εξασφάλιση της ίδιας συμμετοχής.
    Είναι σημαντικό να επανέλθει η αξιολόγηση των επενδύσεων στο υπουργείο. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να στελεχωθεί με άτομα που έχουν εμπειρία και εξειδίκευση σε κάθε τομέα παραγωγής.
    Επίσης Βασικός πυρήνας της στρατηγικής προώθησης και αξιολόγησης της πολιτικής των ιδιωτικών επενδύσεων είναι το Τμήμα στατιστικής παρακολούθησης και μελετών με αντικείμενο :
    Α) τη στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων των αναπτυξιακών νόμων συνολικά στο επίπεδο χώρας αλλά και κατά περιφέρεια και κατά κλάδο.
    Β) Προτάσεις για αλλαγές και καλύτερη αξιοποίηση των επενδυτικών νόμων.

    Γ) Κατάρτιση δεικτών λειτουργίας και αποδοτικότητας για τους κυριότερους οικονομικούς τομείς-κλάδους όπως και οικονομικοί αι κοινωνικοί δείκτες για κάθε περιφέρεια.
    Σε αυτό το τμήμα θα στηριχθεί η αξιολόγηση των ιδιωτ. επενδύσεων και ο προγραμματισμός τους.

    Γνωμοδοτικές Επιτροπές. Ο κοινωνικός έλεγχος θα επιτευχθεί με την επαναλειτουργία της Κεντρικής Γνωμοδοτικής Επιτροπής και των Περιφερειακών Γνωμοδοτ. Επιτροπών με διευρυμένη σύνθεση συμμετοχής εκπροσώπων κοινωνικών φορέων εθνικού η περιφερειακού επιπέδου. Προτείνουμε τον εμπλουτισμό των θεμάτων όπου θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των, όπως αλλαγών στα αναπτυξιακά κριτήρια κλπ.

  • Στην παράγραφο Β. 1. η αξιολόγηση των αιτήσεων να ανατίθεται σε δύο αξιολογητές και στη συνέχεια να πραγματοποιείται συγκερασμός ως ίσχυε στον Ν.3908/2011. Να εξετασθεί αν μπορεί να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία συγκερασμού μέσω ΠΣΚΕ. Στη συνέχεια και σε περίπτωση που υπάρχει σημαντική απόκλιση βαθμολογίας μεταξύ των δύο αξιολογήσεων ( π.χ. μεγαλύτερη των δέκα μονάδων) να ορίζεται ειδικός εισηγητής από την υπηρεσία ο οποίος θα εισηγείται στην αρμόδια Γνωμοδοτική Επιτροπή του άρθρου 27 του παρόντος νόμου.

  • 16 Μαΐου 2016, 03:29 | ΕΛΛΑΓΡΟΛΙΠ ΑΕΒΕ

    Θα πρέπει να εξετάζονται από την Πολιτεία κατά προτεραιότητα και με τη διαδικασία του κατεπειγόντως αιτήματα που θα διευκολύνουν την εγκατάσταση και λειτουργία των επενδύσεων που στοχεύουν στην αξιοποίηση εγγενών πόρων. Για τις επενδύσεις που προβλέπεται να αξιοποιήσουν ελληνικούς πόρους θα πρέπει να παραχωρείται η εκμετάλλευση, με ειδική σύμβαση και για διάρκεια πεντηκονταετίας τουλάχιστον.

  • Η αξιολόγηση των αιτήσεων να ανατίθεται σε δυο (2) αξιολογητές και το αποτέλεσμα της αξιολόγησης να ελέγχεται από Επιτροπή που συστήνεται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της παρ. 7 του παρόντος άρθρου και αποτελείται από τρία (3) στελέχη της αρμόδιας Υπηρεσίας και δυο (2) εκπροσώπων, συνεταιρισμών ή/και Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεις (Κοιν. Σ.Επ.) του Ν. 4019/2011, ή/και Ομάδων Παραγωγών (ΟΠ) ,ή/και Αγροτικών Εταιρικών Συμπράξεων (ΑΕΣ) του Ν. 4015/2011 ή/και Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης – Κοι.Σ.Π.Ε (άρθρο 12 του ν. 2716/1999), ανάλογα με το είδος των επενδύσεων.
    Κατά την διαδικασία της συγκριτικής αξιολόγησης, όπου αξιολογείται το σύνολο των αιτήσεων που πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις του νόμου και της απόφασης προκήρυξης, στα κριτήρια σε ότι αφορά επενδυτικά σχέδια συνεταιρισμών ή/και Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων (Κοιν. Σ.Επ.) του Ν. 4019/2011, ή/και Ομάδων Παραγωγών (ΟΠ) ,ή/και Αγροτικών Εταιρικών Συμπράξεων (ΑΕΣ) του Ν. 4015/2011 ή/και Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης – Κοι.Σ.Π.Ε (άρθρο 12 του ν. 2716/1999), να συμπεριληφθούν ενδεικτικά:
    • Κριτήρια κοινωνικού παραγόμενου οφέλους (με τον οποίο θα καταγράφονται τα κοινωνικά παραγόμενα αποτελέσματα από τη δράση τους)
    • Κριτήρια επίτευξης απασχόλησης για ευπαθείς κυρίως ομάδες
    • Κριτήρια κάλυψης κοινωνικών αναγκών (που δεν καλύπτουν ο Δημόσιος και ο Ιδιωτικός τομέας)
    • Κριτήρια κινητοποίησης του κοινωνικού τοπικού κεφαλαίου στην περιοχή δραστηριοποίησης κάθε κοινωνικής επιχείρησης

  • 11 Μαΐου 2016, 23:03 | Γιάννης Μπάλης

    Εντύπωση προκαλεί η μείωση των αξιολογητών από 2 σε 1. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν βοηθά τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας. Είναι σε κάθε περίπτωση ασφαλέστερη η υλοποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης από δύο αξιολογητές παρά από έναν.

  • 10 Μαΐου 2016, 10:04 | Ηλίας Μαστάθης

    Κριτήρια αξιολόγησης
    Ποια θα είναι τα κριτήρια αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων;
    Σε κάθε περίπτωση κατά τον καθορισμό αυτών των κριτηρίων προτείνεται να επαναξιολογηθεί ένα επενδυτικό σχέδιο που υπήχθη στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο για να διαπιστωθεί αν θα υπαχθεί και με τον ισχύοντα νόμο διότι τα τελευταία κριτήρια ήταν ιδιαίτερα αυστηρά.

  • 8 Μαΐου 2016, 19:07 | Ο. ΑΝΤΩΝΙΟΥ

    (Άρθρο 14, ενότ. Α, παρ. 1)
    Χρειάζεται η εξής διόρθωση:
    «…της παρ. 2 του άρθρου 13».

  • 6 Μαΐου 2016, 14:02 | ΜΕΝΙΟΣ ΚΟΝΤΟΒΑΣ

    Στο προτελευταιο εδάφιο του 2 οριζεται ότι: «Σε περίπτωση ισοβαθμίας, προτάσσονται κατά σειρά μεταξύ των ισόβαθμων, όσα επενδυτικά σχέδια έλαβαν υψηλότερη βαθμολογία στα περισσότερα επιμέρους κριτήρια. Σε περίπτωση νέας ισοβαθμίας, τα επενδυτικά σχέδια κατατάσσονται με κριτήριο το μικρότερο ενισχυόμενο κόστος επένδυσης. Τα επενδυτικά σχέδια με βάση τη σειρά κατάταξής τους στον οριστικό πίνακα υπάγονται στο καθεστώς ενίσχυσης, μέχρι την εξάντληση του αντίστοιχου προϋπολογισμού της απόφασης προκήρυξης.»

    Προτεινεται να συμπεριληφθει ότι «…..σε περιπτωση ισοβαθμιας προτεινεται η επιχειρηση όπου με βάση το στστ οι δημιουργουμενες θεσεις εργασίας δεν προέρχονται από επιδοτηση τους από άλλη κρατική ενίσχυση. Εφόσον υπάρξει νέα ισοβαθμια να κατατάσσονται με το μικροτερο ενισχυόμενο κόστος επένδυσης….»

  • 6 Μαΐου 2016, 06:23 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΛΤΖΑΚΗΣ

    Μια ξενοδοχειακή επιχείρηση που λειτουργει κατά 95% με εισερχόμενο τουρισμό, είναι φυσικά εξωστρεφής. Εφαρμόζεται το Αρθρο 12 για αυτήν?

  • 5 Μαΐου 2016, 20:59 | ΑΘΗΝΑ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ

    Σε ότι αφορα το Μητρώο ΕΜΠΑ, θα πρέπει να γίνει σχολαστική αξιολόγηση των εως τωρα υπηρεσιών που προσέφερε ο κάθε αξιολογητής. Θα πρέπει να διαγραφούν αξιολογητές οι οποίοι απλώς διεκπεραίωναν χωρίς την ελάχιστη εξέταση των προτάσεων
    Επίσης θα πρέπει να εξετασθεί κατά πόσο υποδείξεις σε ότι αφορα την νομιμότητα επενδύσεων που είχαν επισημανθεί απο αξιολογητές ελήφθηκαν υπόψη απο τις αρμόδιες δ/νσεις στις ΠΕριφέρειες ή στο Υπουργείο.

    Η ποιότητα των αξιολογητών μειώνει τις ενστάσεις, όμως οι 2 αξιολογητές μειώνουν και την πιθανότητα λαθών