Άρθρο 12 – Ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων

Ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων, όπως αυτές ορίζονται στα επιμέρους καθεστώτα του Ειδικού Μέρους, παρέχονται σε:
α. εξωστρεφείς: μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αύξησαν την εξωστρέφειά τους, δηλαδή το λόγο αξίας των εξαγωγών τους προς τον κύκλο εργασιών τους, σε ποσοστό τουλάχιστον 10% κατά μέσο όρο την τελευταία τριετία πριν την αίτηση υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου,
β. καινοτόμες: μικρομεσαίες επιχειρήσεις, των οποίων οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης έχουν υπερβεί το 10% του συνόλου των λειτουργικών τους δαπανών, για ένα τουλάχιστον έτος από τα τρία τελευταία πριν την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος,
γ. επιχειρήσεις που προχωρούν σε διαδικασία συγχώνευσης: ανεξάρτητες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες, μετά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου προχωρούν σε διαδικασία συγχώνευσηςΠροκειμένου να δύνανται να ενισχυθούν, , οι ως άνω επιχειρήσεις κατά τις διατάξεις του παρόντοςπρέπει η συγχώνευση να έχει γίνει είτε με απορρόφηση είτε με δημιουργία νέας εταιρείας, αποκλειόμενης ρητά της εξαγοράς,
δ. επιχειρήσεις οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση της απασχόλησής τους: μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αύξησαν την απασχόλησή τους (με βάση τις Ετήσιες Μονάδες Εργασίας) σε ποσοστό τουλάχιστον 10% την τελευταία τριετία πριν την αίτηση υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου στις διατάξεις του παρόντος νόμου,
ε. συνεταιρισμούς, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.) του Ν. 4019/2011, καθώς και Ομάδες Παραγωγών (ΟΠ) και Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ) του Ν. 4015/2011,
στ. επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε κλάδους τεχνολογίας, πληροφορικής, επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) και αγροδιατροφής,
ζ. επιχειρήσεις οι οποίες επιτυγχάνουν αυξημένη προστιθέμενη αξία, σε σχέση με το μέσο όρο του κλάδου τους,
η. επιχειρήσεις, των οποίων το υπαγόμενο επενδυτικό σχέδιο υλοποιείται σε Βιομηχανικές και Επιχειρηματικές Περιοχές (Β.Ε.ΠΕ.), Επιχειρηματικά Πάρκα (Ε.Π.) εξαιρουμένων των Επιχειρηματικών Πάρκων Ενδιάμεσου Βαθμού Οργάνωσης (Ε.Π.Ε.Β.Ο.), Τεχνολογικά Πάρκα και Θύλακες Υποδοχής Καινοτόμων Δραστηριοτήτων (ΘΥ.Κ.Τ.) και δεν αφορούν σε εκσυγχρονισμό ή επέκταση υφιστάμενων δομών της ενισχυόμενης επιχείρησης,
θ. επιχειρήσεις των οποίων το επενδυτικό σχέδιο υλοποιείται σε ειδικές περιοχές, οι οποίες αναφέρονται στο σχετικό Παράρτημα. Μια περιοχή χαρακτηρίζεται ως ειδική, εφόσον τηρεί τουλάχιστον ένα από τα ακόλουθα κριτήρια:
αα. ορεινή περιοχή, σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση της ΕΛ.ΣΤΑΤ., εκτός των Δημοτικών Ενοτήτων που συνιστούν μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας,
ββ. παραμεθόρια περιοχή, δηλαδή περιοχές σε απόσταση 20 χιλιομέτρων από τα σύνορα καθώς και τα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της νήσου της Σαμοθράκης του Νομού Έβρου και του Νομού Δωδεκανήσων,
γγ. νησιωτική περιοχή, δηλαδή τα νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 3.000 κατοίκων, και
δδ. περιοχές που παρουσιάζουν μεγάλη πληθυσμιακή μείωση, όπως αυτή προκύπτει κατά τα έτη των δύο πιο πρόσφατων απογραφών (2001 και 2011), και αφορά μείωση μόνιμου πληθυσμού άνω του 30%,
ι. επιχειρήσεις των οποίων το επενδυτικό σχέδιο υλοποιείται σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένες μεταναστευτικές ροές και ιδίως: Αγαθονήσι, Κάλυμνος, Καστελόριζο, Κως, Λέρος, Λέσβος, Σάμος, Σύμη, Χίος. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Εσωτερικών δύνανται να επανακαθορίζονται οι ως άνω περιοχές ανάλογα με τις μεταναστευτικές ροές,
ια. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ή/και συναρμόδιου Υπουργού δύναται να καθορίζονται οι ειδικοί όροι, προϋποθέσεις και περιορισμοί υπαγωγής στις ως άνω ειδικές κατηγορίες ενίσχυσης.

  • 20 Μαΐου 2016, 15:02 | Επιμελητήριο Λέσβου

    Τα κριτήρια χορήγησης ειδικών κατηγοριών ενισχύσεων θα έπρεπε κατά την άποψη μας να λειτουργούν σωρευτικά οδηγώντας σε μεγαλύτερη ένταση ενίσχυσης.
    Έτσι σύμφωνα με την παρ.θββ όλα τα νησιά στο Β.Αιγαίο ως παραμεθόριες περιοχές χαρακτηρίζονται «ειδικές περιοχές»
    Το γεγονός ότι παράλληλα αποτελούν περιοχές με αυξημένες μεταναστευτικές ροές (παρ.θι) δεν αποτελεί κριτήριο για επιπλέον ενίσχυση όπως κατά την άποψή μας θα έπρεπε να ισχύει (αυξάνοντας για παράδειγμα στα επενδυτικά σχέδια ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ του άρθρου 37 το ποσοστό επιχορήγησης του άρθρου 40 από 70% σε 100% ) Συνεπώς δεν υπάρχει κανένα επιπλέον όφελος.

  • Η πρόσφατη δημοσίευση από τον Σ.Ε.Τ.Ε. σχετικά με τις διεθνείς αφίξεις 1ου-4ου 2016 στα αεροδρόμια (20%+ στο Ηρακλειο, 48+% στα Χανιά κλπ) καταδεικνύουν καθαρή αυξηση και ως κλάδος συμμετέχει άνω του 25% στο ΑΕΠ.
    ==> Θα δώσετε κίνητρα επιχορήγησης για νέες κλίνες και εκσυγχρονισμούς σε νησιά και γενικά προοροσμούς με ισχυρό τουριστικό brand που προσφέρουν έσοδα? Η δημιουργία brands και προορισμών διαμορφώνεται κυρίως απο τους tour operators οι οποίοι πωλούν προορισμούς σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα την αναγνωρισιμότητα. Οι επενδύσεις στον Τουρισμό, δεν μεταφέρονται στο εξωτερικό όπως κάποιες βιομηχανίες στο παρελθόν αλλά και σήμερα. Κοινά αποδεκτό ότι η χώρα διαθέτειισχυρά πλεονεκτηματα λόγω θέσης, φυσικού ανάγλυφου και κουλτούρας ενώ σε άλλους κλάδους, ο ανταγωνισμός είναι περισσότερο έντονος και συνεχώς μπαίνουν άλλοι παράγοντες που καθιστούν την χώρα λιγότερο ελκυστική. Επίσης, θέτοντας ελάχιστη ποσόστωση στην απασχόληση από πολίτες της Ε.Ε., συγκρατείται και ο πληθυσμός στην χώρα μας. Ακόμη, σημειώνοντας ότι οι επενδύσεις στον Τουρισμό απασχολούν εργατκά χέρια ενώ οι πάμπολλες επενδύσεις του παρελθόντος σε γιγανιαία αιολικά πάρκα δεν συμβάλλουν παρά μονο κατά την κατασκευή τους στην απασχόληση. Ειναι δε ο κλάδος που αυξάνει τις θέσεις εργασίας σε καιρό κρίσης και ως εκ τούτου θα πρέπει να στηριχθεί για ένα λόγο ακόμη.
    ====> Ο Αναπτυξιακός νόμος επίσης θα πρέπει να είναι ανοικτός για υποβολές 11 μήνες τον χρόνο, ώστε να μπορεί ο κάθε επενδυτής να καταθέσει την πρόταση του και να δύναται να προβαίνει άμεσα σε δαπάνες και όχι να περιμένει την προκήρυξη, καταστρέφοντας τον προγραμματισμό του.

  • 19 Μαΐου 2016, 11:54 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

    Στο εδαφ. στ του άρθρου 12 να προστεθεί η φράση «καθώς και τα Επιχειρηματικά Πάρκα του Ν.3982/2011 και οι επιχειρήσεις που εγκαθίστανται ή μετεγκαθίστανται σε οργανωμένους υποδοχείς του εδαφ. η», επειδή στις νησιωτικές περιοχές επικρατεί άναρχη χωροθέτηση επιχειρήσεων λόγω έλλειψης χωροταξικών σχεδίων και υπάρχει απόλυτη ανάγκη παροχής κινήτρων για τη δημιουργία οργανωμένων υποδοχέων (μικρών επιχειρηματικών πάρκων)

  • 16 Μαΐου 2016, 15:50 | Γρηγόρης Κοτσικάρης

    Θεωρώ ιδιαίτερα ενθαρυντικό το γεγονός ότι εντάσσονται επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε κλάδους τεχνολογίας, πληροφορικής, επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) σε ειδική κατηγορία ενίσχυσης καθώς έτσι επιβεβαιώνεται η πολιτική βούληση ανάπτυξης της εγχώριας Βιομηχανίας ΤΠΕ, το οποίο με την σειρά του θα επιδράσει σημαντικά τόσο στην προσέλκυση σχετικών άμεσων ξένων επενδύσεων όσο και στην μόχλευση ελληνικών επενδυτικών κεφαλαίων/ κεφαλαιαγοράς (πχ EnaStep, EnaPlus) στοχευμένα στην Βιομηχανία ΤΠΕ της χώρας

  • 16 Μαΐου 2016, 15:47 | Unisystems Υπηρεσίες Πληροφορικής

    Εξαιρετικά ελπιδοφόρο το Άρθρο 12 το οποίο αναγνωρίζει τον κλάδο τεχνολογίας, πληροφορικής, επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) ως στρατηγικο τομέα για την ανάπτυξη της Χώρας.
    Ο κλαδος μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στο μετασχηματισμό της Οικονομίας, βελτιώνοντας, τόσο τη λειτουργία του Δημοσίου, όσο και την εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα της Οικονομίας.
    Ευελπιστούμε στην άμεση προώθηση των σχετικών δράσεων και στη θέσπιση μετρικών και κριτηρίων, που θα αναγνωρίζουν και ενισχύουν μεταξύ των άλλων:
    – την αξιοποίηση του υψηλής ποιότητας έμψυχου δυναμικού που προσφέρει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και οι αναγνωρισμένες διεθνως σχολές ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας.
    – την επιβράβευση της υγιούς ελληνικής επιχειρηματικής βάσης.
    – την ενίσχυση πρωτοποριακών πρακτικών για τη μετάλλαξη τομέων εξυπηρέτησης της Κοινωνίας και των αναγκών της με την ενίσχυση σύνθετων συνεργιών (Σ.Δ.Ι.Τ. και αυτοχρηματοδοτούμενα έργα).

    Η αξιοποίηση κάθε προηγούμενης εμπειρίας, είτε από επιτυχημένες πρότερες δράσεις, είτε από κακές ή αποτυχημένες προηγούμενες πρακτικές, καθώς και η επικοδομητική προσαρμογή διεθνών βέλτιστων πρακτικών, θα πρέπει να συμβάλλουν στη διαμόρφωση υγιών κανόνων και θετικού δημιουργικού περιβάλλοντος εις όφελος της Οικονομίας και της Κοινωνίας.

  • 16 Μαΐου 2016, 15:25 | ΣΕΣΜΑ

    Να συμπεριληφθούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον Τουρισμό.

  • Διεθνείς μελέτες καταδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας τη βαρύνουσα σημασία των ΤΠΕ για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την ανάπτυξη όλων των κλάδων της οικονομίας μιας χώρας και την άνθιση της καινοτομίας, όλα σημαντικότατα ζητούμενα για την Ελλάδα και την ανάπτυξή της τα επόμενα χρόνια:
    • Για κάθε αύξηση του αριθμού των συνδέσεων ευρυζωνικότητας σε μια χώρα κατά 1000 συνδέσεις, δημιουργούνται 80 νέες θέσεις εργασίας
    • 10% αύξηση της ευρυζωνικής διείσδυσης μπορεί να επιφέρει 1% αύξηση του ΑΕΠ μιας χώρας ή και περισσότερο
    • Κάθε 1% αύξηση της ευρυζωνικής διείσδυσης οδηγεί σε 3.8% αύξηση του αριθμού των νέων επιχειρήσεων startups σε μία χώρα
    • Διπλασιασμός της ταχύτητας των ευρυζωνικών συνδέσεων σε μια χώρα μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης του ΑΕΠ κατά 0.3%

    Όσον αφορά στις ΤΠΕ πιστεύουμε πως η Ελλάδα βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι άλλων χωρών σε αυτόν τον τομέα, καθώς διαθέτει υψηλά καταρτισμένο εργατικό δυναμικό, πολύγλωσσο και κατά κανόνα με αξιόλογη εμπειρία, καθώς και μεγάλο αριθμό νέων επαγγελματιών ΤΠΕ με υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης.
    Επομένως η Ελλάδα δε μπορεί και δεν επιτρέπεται να χάσει την ευκαιρία να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτό το τεχνολογικό γίγνεσθαι. Ειδικότερα, η γεωγραφική θέση της χώρας μπορεί να την αναδείξει σε ελκυστικό προορισμό επενδύσεων για την εγκατάσταση και λειτουργία πλατφόρμων cloud τόσο για την προσφορά υπηρεσιών XaaS, X-as-a-Service, τόσο και ως προορισμό εγκατάστασης Global Service Centers από πολυεθνικές ή και ελληνικές εταιρείες του κλάδου.
    Ως εκ τούτου θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό ότι υποστηρίζονται οι επενδύσεις επιχειρήσεων ΤΠΕ και το συγκεκριμένο είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τον συγκεκριμένο νόμο από τους προηγούμενους.

  • Η ενταξη , που προβλεπει ο νομος στην παραγραφο στ , των επενδυσεων σε νεες προηγμενες τεχνολογιες πληροφορικης και επικοινωνιων , ειναι ιδιατερως σημαντικη διοτι οι επενδυσεις αυτες παρεχουν στο συνολο των επιχειρησεων και των φορεων και του Ιδιωτικου και του Δημοσιου τομεα τα απαραιτητα εργαλεια για την αναπτυξη τους , για την βελτιωση της λειτουργιας τους , για την παροχη τελικα καλυτερων και ταχυτερων υπηρεσιων προς τον πολιτη , τον συναλλασομενο , τον πελατη.

  • 16 Μαΐου 2016, 15:27 | Π.Δαλιάνης

    Ιδιαίτερα ενθαρρυντική η αναφορά στον κλάδο τεχνολογίας, πληροφορικής, επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) (Άρθρο 12).
    Είναι καιρός να αξιοποιηθεί και υποστηριχθεί το εξεδικευμένο και διεθνώς αναγνωρισμένο έμψυχο δυναμικό του χώρου -το οποίο τόσο έχει και μπορεί ακόμη περισσότερο να προσφέρει στην ανάπτυξη της Χώρας-, και να περιορισθεί η διαρροή του στο εξωτερικό.
    Με τη δίκαιη διαμόρφωση κριτηρίων, η ελληνική επιχειρηματικότητα μπορεί και πρέπει να αξιοποιήσει το δυναμικό που παράγει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, διεκδικώντας αποτελεσματική ενισχυση προς όφελος και της Οικονομιας και της Κοινωνίας.

  • 16 Μαΐου 2016, 15:55 | DATACON AE

    Σχετικα με την παραγραφο στ του αρθρου 12 ,η οποια προβλεπει στηριξη του κλαδου της πληροφορικης και των επικοινωνιων , σημειωνουμε οτι ειναι πολυ σωστη και θα εχει σημαντικα και μετρησιμα αποτελεσματα διοτι η ψηφιακή αναβάθμιση τόσο του Δημόσιου όσο και του Ιδιωτικού τομέα είναι μονόδρομος για την έξοδο από την κρίση.

    Η υποστήριξη από τον αναπτυξιακό των επενδύσεων στην πληροφορική και τις τηλεπικοινωνίες θα βοηθήσει την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες υστερούν ψηφιακά απέναντι στους ανταγωνιστές τους.

    Τετοιες προσπαθειες πρεπει να υποστηριχθουν απο την επιχειρηματικη κοινοτητα διοτι διαμορφωνουν το πλαισιο μιας βιωσιμης και εξωστρεφους αναπτυξης της Ελληνικης Οικονομιας.

  • 16 Μαΐου 2016, 15:22 | ΟΤΕ Α.Ε

    Η συμβολή των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο ΑΕΠ είναι ιδιαίτερα σημαντική. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο εκτιμάται ότι περίπου το 6% του ΑΕΠ προέρχεται από τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Στην Ελλάδα το 4% του ελληνικού ΑΕΠ προέρχεται από την αγορά ΤΠΕ.
    Στο πλαίσιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών μπορούν και θα πρέπει να αποτελέσουν βασικό πυλώνα της εθνικής προσπάθειας. Αποτελούν μία οριζόντια υποδομή που μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για τον συνολικό μετασχηματισμό της εθνικής οικονομίας προς την κατεύθυνση της διατηρήσιμης οικονομικής ανάπτυξης σε κάθε κλάδο της οικονομικής δραστηριότητας.

    Ειδικότερα, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία που θα μπορούσαν να προκύψουν μέσα από κατάλληλες στοχευμένες δράσεις:
    • Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας.
    • Εξοικονόμηση σημαντικών οικονομικών πόρων στην λειτουργία του δημόσιου τομέα.
    • Ενίσχυση της καινοτομίας.
    • Δομικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας και στροφή από τους παραδοσιακούς τομείς δραστηριότητας χαμηλής παραγωγικότητας σε νέους κλάδους εντάσεως γνώσης και υψηλής παραγωγικότητας.

    Με βάση τα παραπάνω, είναι ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι αναγνωρίζεται η συμβολή στην εθνική οικονομία του κλάδου ΤΠΕ και είναι αναγκαία η ανάληψη δράσεων για την περαιτέρω ενδυνάμωση του.

  • Σχετικά με το άρθρο 12 παράγραφος στ.
    Ιδιαίτερα θετική είναι η σχετική πρόβλεψη του Νομοσχεδίου, που εντάσσει σε εδικό καθεστώς ενίσχυσης τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις τεχνολογίες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
    Για πρώτη φορά ο αναπτυξιακός Νόμος, μέσω αυτής της διάταξης, αναγνωρίζει τη μεγάλη σημασία του συγκεκριμένου τομέα στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, δεδομένων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που υφίστανται όπως α) το επαρκώς εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό, β) την καινοτομία των ελληνικών επιχειρήσεων, γ) τη σημαντική τεχνογνωσία που έχουν αναπτύξει πλήθος επιχειρήσεων με βάση τη σωρευμένη εμπειρία τους από την υλοποίηση έργων μεγάλης εμβέλειας, δ) την πολλαπλασιαστική επίδραση του τομέα αυτού στην ανάπτυξη όλων των κλάδων της οικονομίας, ε) τη σημαντική δυνατότητα διείσδυσης της ελληνικής επιχειρηματικότητας σε αναπτυσσόμενες αγορές (Μέση Ανατολή, βόρεια Αφρική, Βαλκάνια και στ) στα σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ελληνικού Κλάδου ΤΠΕ (Σημαντικές υποδομές ευρυζωνικότητας, καινοτομία, στελεχιακό δυναμικό, χαμηλό κόστος κλπ).

  • 16 Μαΐου 2016, 14:06 | Γ.ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΟΣ

    Η ψηφιακή αναβάθμιση τόσο του Δημόσιου όσο και του Ιδιωτικού τομέα είναι μονόδρομος για την έξοδο από την κρίση. Η Ψηφιακή Στρατηγική όλων των Ευρωπαίων χωρών ήταν στραμμένη όλα τα χρόνια προς αυτήν την κατεύθυνση. Το αποτέλεσμα, ειδικά στις χώρες που βίωναν πολύ έντονα την κρίση, όπως εμείς, π.χ. Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Ιρλανδία, Κύπρος, Γαλλία είναι εμφανές. Εμείς έχουμε μείνει πίσω. Καιρός να ακολουθήσουμε, γιατί δεν έχουμε πλέον άλλη επιλογή

  • 16 Μαΐου 2016, 14:13 | Oracle Hellas

    Με ικανοποίηση βλέπουμε πως έχει ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την ενίσχυση επιχειρήσεων οι οποίες δραστηριοποιούνται σε κλάδους τεχνολογίας, πληροφορικής, επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.). Η έντονη εξωστρέφεια των επιχειρήσεων αυτών και ο δυναμισμός του κλάδου μπορεί να αποτελέσει σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας με πολλά άμεσα και έμμεσα αποτελέσματα.

  • «ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ»
    Σκεπτικό:
    Στο άρθρο 12 του νόμου προβλέπονται Ειδικές Κατηγορίες Ενισχύσεων για τις οποίες προβλέπονται εξαιρετικές χρηματοδοτικές δυνατότητες. Σε αντίθεση με το αντίστοιχο άρθρο 13 του παλαιού Αναπτυξιακού Νόμου (Ν. 3908/2011) που έκανε ρητή αναφορά σε επιχειρήσεις logistics έστω και στα clusters αυτών και ενώ οι επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας θεωρείται δυναμικός και ανερχόμενος κλάδος της οικονομίας (ΕΣΠΑ, ΦΟΡΟΥΜ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ, McKinsey, ΚΕΠΕ) στον υπό διαβούλευση νόμο ουδεμία αναφορά γίνεται σε επιχειρήσεις και δραστηριότητες εφοδιαστικής.
    Περαιτέρω σε επιμέρους ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων που θα συνέβαλαν έστω και εμμέσως στην κατ’ εξαίρεση χρηματοδότηση επιχειρήσεων εφοδιαστικής, οι όροι και οι προϋποθέσεις που θεσμοθετούνται εξαφανίζουν κάθε σχετική δυνατότητα και πάντως κινούνται σε πολύ δυσμενέστερη κατάσταση από ότι ήταν επιτρεπτό στον παλαιό Αναπτυξιακό Νόμο. Π.χ. δεν χρηματοδοτείται πλέον (με το νέο νόμο) με ουσιαστικά κίνητρα η εγκατάσταση ή μετεγκατάσταση επιχειρήσεων σε ειδικές περιοχές (ορεινές, μικρές νησιωτικές, περιοχές πληθυσμιακής συρρίκνωσης κ.λπ.) ή σε Επιχειρηματικά Πάρκα, ούτε ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση υφισταμένων και όπου αυτό συμβαίνει, η επιχορήγηση περιορίζεται στο 70% του ορίου του ΧΠΕ, με εξαίρεση τις νέες ανεξάρτητες δραστηριότητες ΜμΕ με μέγιστη διάρκεια λειτουργίας τα 7 χρόνια από την ίδρυση τους.
    Τέλος για μια ακόμη αφορά εξαιρούνται από τον Αναπτυξιακό Νόμο, οι επενδύσεις ανάπτυξης Επιχειρηματικών Πάρκων του Ν. 3982/2011. Αυτός ο αποκλεισμός είναι σοβαρό αντικίνητρο για την ανάπτυξη επενδύσεων real estate Επιχειρηματικών Πάρκων (ανάπτυξη, διοίκηση, διαχείριση) και την πολεοδόμηση περιοχών για την υποδοχή επιχειρήσεων (μεταποιητικών, logistics, κ.λπ.) με προφανή περιβαλλοντικά και επιχειρηματικά/ αναπτυξιακά οφέλη. Η παροχή ευκαιριών για την υπαγωγή επενδύσεων Επιχειρηματικών Πάρκων στον Αναπτυξιακό Νόμο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από φορείς υλοποίησης σε περιόδους μη ύπαρξης Προκηρύξεων ΕΣΠΑ ή με σκοπό την χρήση άλλων κινήτρων π.χ. φορολογικών κινήτρων. Τέλος η υπαγωγή των Επιχειρηματικών Πάρκων και των επιχειρήσεων εντός αυτών στις Ειδικές Κατηγορίες Ενισχύσεων θα μπορούσε να είναι η αρχή για τη διατύπωση αιτήματος εξαίρεσης από τον ΧΠΕ σύμφωνα με την συνθήκη 107.3γ όπως πολλάκις έχει αιτηθεί η ΚΕΕ άλλα και άλλοι φορείς.

    Προτάσεις Νόμου (προσθήκες εδαφ.):
    Α) Στο εδαφ. στ του άρθρου 12 να προστεθούν και οι «Επιχειρήσεις Εφοδιαστικής Αλυσίδας του άρθρου 1 εδαφ. β του Ν. 4302/2014», ως Ειδική Κατηγορία Ενισχύσεων.
    Β) Στο ίδιο ως άνω εδαφ. (στ του άρθρου 12) να προστεθεί η φράση «καθώς και τα Επιχειρηματικά Πάρκα του Ν. 3982/2011 και οι επιχειρήσεις που εγκαθίστανται ή μετεγκαθίστανται σε οργανωμένους υποδοχείς του εδαφ. η», όπως ίσχυε έως σήμερα.
    Γ) Από το εδαφ. η του άρθρου 12 να διαγραφεί η φράση «και δεν αφορούν σε εκσυγχρονισμό ή επέκταση υφιστάμενων δομών της ενισχυόμενης επιχείρησης», όπως ίσχυε έως σήμερα.
    Δ) Για όλες τις Ειδικές Κατηγορίες Ενισχύσεων που θεσμοθετούνται στο άρθρο 12, συμπεριλαμβανομένων των βελτιώσεων που προηγήθηκαν, τα υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια (βλέπε άρθρο 37 και 40 Γενική Επιχειρηματικότητα), μέχρις ότου καταστεί δυνατή η εξαίρεση κατά την 107.3γ, να λαμβάνουν ποσοστό επιχορήγησης ίσο με το 100% του ανωτάτου επιτρεπόμενου ορίου που ορίζει ο ΧΠΕ στην περιοχή ανάπτυξης της επένδυσης, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης (μικρή, μεσαία, μεγάλη) και τα χρόνια λειτουργίας της (βλέπε άρθρο 42 και 45 Νέες ανεξάρτητες ΜμΕ), όπως ίσχυε έως σήμερα.

  • 6. στο «Άρθρο 12 – Ειδικές Κατηγορίες Ενισχύσεων» να προστεθεί στην παρ. 1 εδάφιο ε) μετά το εδάφιο δ) ως ακολούθως:

    «[…] δ. επιχειρήσεις οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση της απασχόλησής τους: μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αύξησαν την απασχόλησή τους (με βάση τις Ετήσιες Μονάδες Εργασίας) σε ποσοστό τουλάχιστον 10% την τελευταία τριετία πριν την αίτηση υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου στις διατάξεις του παρόντος νόμου,

    ε. επιχειρήσεις που απασχολούν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, συμπεριλαμβανομένων και των ατόμων με αναπηρία […]».

  • 16 Μαΐου 2016, 11:26 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

    Κίνητρα λειτουργικότητας νησιωτικών επιχειρήσεων
    Επειδή: α) οι προηγούμενοι αναπτυξιακοί νόμοι απέτυχαν στο να κρατήσουν ενεργές και κερδοφόρες τις επενδύσεις που έγιναν στις νησιωτικές περιοχές και β) η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά πλήττει ανεπανόρθωτα την επιχειρηματική δραστηριότητα, στο νέο αναπτυξιακό νόμο πρέπει να ενσωματωθούν μια σειρά από λειτουργικά κίνητρα, που είναι αναγκαία για τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας των νησιωτικών επιχειρήσεων.
    Προτείνουμε:
    1) επιδότηση κόστους μεταφοράς πρώτων υλών και αγαθών
    2) επιδότηση επιτοκίου για κεφάλαια κίνησης
    3) μείωση φορολογικών συντελεστών κερδών επιχειρήσεων
    4) Επιδότηση κόστους εργασίας, μέσω της μείωσης των εργοδοτικών εισφορών

  • 16 Μαΐου 2016, 11:40 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

    Στις νησιωτικές περιοχές επιβάλλεται σαφείς διαφοροποίηση στο ύψος των ποσοστών των άμεσων επιχορηγήσεων για τα επενδυτικά σχέδια των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.
    Ειδικότερα προτείνουμε:
    α) αυξημένα ποσοστά επιχορηγήσεων τουλάχιστον κατά 10 επιπλέον ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με τις επιχορηγήσεις επενδύσεων σε ηπειρωτικές περιοχές και
    β) σε περίπτωση επενδυτικών σχεδίων που υλοποιούνται σε νησιά που δέχονται αυξημένες μεταναστευτικές ροές και σε νησιά κάτω των 3.100 κατοίκων το επιπλέον ποσοστό επιχορήγησης να φθάνει στο 15%.

  • 16 Μαΐου 2016, 11:12 | ΤΕΕ/ΤΚΜ

    ‘Αρθρο 12
    Στη παράγραφο η, να επιτραπεί η ενίσχυση επενδύσεων που αφορούν σε εκσυγχρονισμό και επέκταση υφιστάμενων δομών της ενισχυόμενης επιχείρησης, ώστε να αποτελέσει ένα επιπρόσθετο κίνητρο για την συγκέντρωση των επιχειρήσεων σε οργανωμένους χώρους.

  • ο Επιμελητήριο Χίου ως θεσμικός εκπρόσωπος του τοπικού επιχειρηματικού ιστού επισημαίνει τη δραματική επιδείνωση του οικονομικού περιβάλλοντος όσον αφορά τα τοπικά επιχειρηματικά δρώμενα και ζητεί να λάβετε άμεσα αντισταθμιστικά μέτρα με στόχο την αντιμετώπιση των σοβαρότατων προβλημάτων που προκύπτουν από τις αυξημένες προσφυγικές ροές μέσω θέσπισης γενναίων επενδυτικών κινήτρων (μεγαλύτερα ποσοστά επιδότησης, προνομιακή βαθμολόγηση) για Business Plans που υλοποιούνται στο Βόρειο Αιγαίο ώστε σε βάθος χρόνου να αντιστραφεί η εικόνα .

    Τονίζουμε ότι οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα εξαιτίας των αυξημένων προσφυγικών ροών που δέχεται η Χίος έχουν επιφέρει σημαντική βλάβη σε ένα μεγάλο φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων αλλά αναντίρρητα έχουν πλήξει καίρια το τοπικό τουριστικό προϊόν (ακυρώσεις διανυκτερεύσεων, ακυρώσεις προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων , συρρίκνωση τουριστικής περιόδου, ακυρώσεις συνεδρίων κ.α.) .
    Το εισόδημα που προέρχεται από τον κλάδο του τουρισμού έχει σημαντικά συρρικνωθεί βυθίζοντας συνολικά το τοπικό επιχειρείν, ενώ όλα τα μηνύματα «δείχνουν» σοβαρότατη κάμψη στις κρατήσεις για τη φετινή τουριστική σεζόν.

    Τέλος, αναντίρρητα οι επιπτώσεις του δυσανάλογου για τις δυνατότητες μας όγκου των προσφύγων έχουν επιδεινώσει ακόμη περισσότερο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών που απολαμβάνουν οι Χιώτες από τη δημόσια διοίκηση (υγειονομικές υπηρεσίες, υπηρεσίες ασφαλείας, κοινωνικής πρόνοιας κ.α.) καθώς λόγω της εμπλοκής τους με τη διαχείριση των προσφύγων δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται επαρκώς σε όλες τις περιπτώσεις.

  • Να προβλεφθεί επιπλέον ποσοστό ενίσχυσης για νέους έως 40 ετών ώστε να ενισχυθεί η νεανική επιχειρηματικότητα.

  • 15 Μαΐου 2016, 23:33 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΑΛΑΜΑΚΙΔΗΣ ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Α.Ε.

    Στη παράγραφο η, να επιτραπεί η ενίσχυση επενδύσεων που αφορούν σε εκσυγχρονισμό και επέκταση υφιστάμενων δομών της ενισχυόμενης επιχείρησης, ώστε να αποτελέσει ένα επιπρόσθετο κίνητρο για την συγκέντρωση των επιχειρήσεων σε οργανωμένους χώρους.

  • 15 Μαΐου 2016, 21:05 | ΠΑΠΠΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Αξιολογώ ως θετικό το γεγονός ότι σε αυτόν τον νόμο δεν εντάσσονται όλοι οι παραμεθόριοι νομοί αλλά γίνεται μια εξειδικευμένη προσέγγιση. Έτσι ο επενδυτής ίσως αποφασίσει να επενδύσει σε μια πραγματικά προβληματική περιοχή και όχι στην πρωτεύουσα του νομού. Επίσης τα ορεινά μέρη της χώρας χρειάζονται μια ενίσχυση. Θα ήθελα όμως να σας επιστήσω την προσοχή στις μεγάλες πόλεις των δύο παραπάνω κατηγοριών. Θα συνιστούσα να αποκλειστούν από την λίστα σας με σκοπό να αναδειχθούν ακόμα καλύτερα οι πραγματικά μειονεκτικές περιοχές.

  • 15 Μαΐου 2016, 21:17 | ΔΕΛΗΣ ΧΑΡΗΣ

    Συγχαρητήρια για τον νέο νόμο. Ο ορισμός των ειδικών περιοχών βρίσκεται προς την σωστή κατεύθυνση. Πιστεύω ότι χρειάζεται μια ιδιαίτερη προσοχή στις μεγάλες πόλεις. Παρατήρησα πως κάποιες από αυτές είναι ορεινές ή θεωρούνται ορεινές αλλά ο κύριος όγκος του πληθυσμού κατοικεί είτε σε πεδινές είτε σε παραθαλάσσιες περιοχές. Καλύτερο θα ήταν να ενισχύονται οι αμιγώς ορεινές περιοχές.

  • 15 Μαΐου 2016, 21:25 | ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Σε ένα πρώτο επίπεδο θα ήθελα να εκφράσω την σύμφωνη γνώμη μου για τον ορισμό των κριτηρίων αναφορικά με την στοιχειοθέτηση της έννοιας των ειδικών περιοχών. Παρατηρώντας όμως καλύτερα την λίστα διαπίστωσα πως, κυρίως στο κριτήριο της ορεινότητας, σημειώνεται μια πιθανή στρέβλωση που μπορεί να αποδυναμώσει τις προθέσεις του νόμου. Πιο συγκεκριμένα, το κριτήριο της ορεινότητας περιλαμβάνει κάποιες δημοτικές ενότητες που είναι ορεινές αλλά περισσότερο οικονομικά δυναμικές από άλλες αντίστοιχες ενότητες. Η προβληματική αυτή είναι εντονότερη μέσα στα διοικητικά όρια ενός νομού. Προτείνω συνεπώς να σημειωθεί μια εξαίρεση των περιοχών αυτών θεωρώντας ότι κατά αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί η αρχική πρόθεση του νόμου περί της ενίσχυσης λιγότερο δυναμικών περιοχών.

  • Στην παρ. ε. οι ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων, όπως αυτές ορίζονται στα επιμέρους καθεστώτα του Ειδικού Μέρους, να παρέχονται και στους Κοινωνικούς Συνεταιρισμούς Περιορισμένης Ευθύνης – Κοι.Σ.Π.Ε (άρθρο 12 του ν. 2716/1999)

  • 14 Μαΐου 2016, 12:30 | Κ. ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Η γεωμορφολογία της χώρας απαιτεί την ενσωμάτωση των ορεινών περιοχών σε ένα προνομιακό επενδυτικό πλαίσιο. Αυτό όμως δε θα πρέπει να γίνει με μια προσήλωση στους ορισμούς ειδικά στην περίπτωση της ορεινότητας. Για παράδειγμα, ενότητες που ανήκουν στο κριτήριο αυτό χαρακτηρίζονται παράλληλα και από μια ενισχυμένη θέση στη επενδυτική δράση. Θεωρώ πως αυτές οι περιοχές δεν θα έπρεπε να συγκαταλέγονται στις ειδικές περιοχές

  • 14 Μαΐου 2016, 11:04 | Βασίλης Ιωάννου

    Θεωρώ πως η ανάδειξη της ανάγκης ενίσχυσης των ορεινών περιοχών εντάσσεται σε ένα ορθολογικό σχεδιασμό της επενδυτικής πολιτικής. Από την άλλη όμως θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το γεγονός πως μεγάλα αστικά κέντρα που συγκαταλέγονται στην ομάδα των ορεινών περιοχών θα αποτελέσουν πόλο έλξης των επενδύσεων αποστερώντας ενδεχόμενες επενδυτικές πρωτοβουλίες από άλλες ορεινές περιοχές που τις έχουν περισσότερη ανάγκη.

  • 13 Μαΐου 2016, 18:50 | Στέλιος Σμπυράκης

    Η περίπτωση α (εξωστρεφείς), έτσι όπως έχει διατυπωθεί ίσως δημιουργήσει πρόβλημα έγκρισης από την DG Competition. Προτείνεται να διευκρινιστεί ότι αφορά συγκεκριμένες δαπάνες αντί να πριμοδοτεί επιχειρήσεις που κάνουν εξαγωγές. Τονίζεται ότι σύμφωνα με το ΓΑΚ 651/2014 (άρθρο 1, παρ. 2γ), δεν επιτρέπονται κρατικές ενισχύσεις για δραστηριότητες που σχετίζονται με εξαγωγές προς τρίτες χώρες ή προς κράτη μέλη, και συγκεκριμένα στις ενισχύσεις που συνδέονται άμεσα με τις εξαγόμενες ποσότητες, με τη δημιουργία και λειτουργία δικτύου διανομής ή με άλλες τρέχουσες δαπάνες που σχετίζονται με την εξαγωγική δραστηριότητα.

    Σχετικά με την περίπτωση β (καινοτόμες), τονίζεται ότι σύμφωνα με το νέο Ελληνικό Λογιστικό Πρότυπο, οι δαπάνες ανάπτυξης δημιουργούν πάγια στοιχεία ενεργητικού και όχι λειτουργικές δαπάνες.

  • 12 Μαΐου 2016, 15:47 | Ν.ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ

    Παράκληση για επαναδιατύπωση των κατηγοριών:
    α) Εξωστρεφείς :
    1) Όπως είναι διατυπωμένο το κριτήριο, επιβραβεύεται μια επιχείρηση που έχει λόγο Εξαγωγές προς Κύκλος εργασιών από 15% σε 20% την τελευταία τριετία και σε απόλυτο μέγεθος 30.000€, έναντι μιας εξαγωγικής επιχείρησης που έχει εξαγωγές 1.000.000, το 90% του κύκλου εργασιών και ο λόγος εξαγωγές/κύκλος εργασιών παρουσιάζει 2% μέση αύξηση
    2) οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε τουριστικές Περιφέρειες (π.χ Κρήτη, Ν. Αιγαίο, Ιόνιο, Χαλκιδική) είναι εξωστρεφείς αφού δουλεύουν με αλλοδαπούς τουρίστες σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Θα πρέπει να περιληφθούν στις εξωστρεφείς επιχειρήσεις. Εξάλλου ο τουρισμός είναι στους 8 κλάδους της στρατηγικής για την ανάπτυξη, συμβάλλει ουσιαστικά στην απασχόληση και στην διαμόρφωση του ΑΕΠ και είναι ο μόνος κλάδος της Ελληνικής οικονομίας που δεν μπορεί να καλύψει την εκδηλούμενη ζήτηση (χάνονται πωλήσεις τους μήνες αιχμής.

    δ) Επιχειρήσεις που παρουσιάζουν αύξηση της απασχόλησης τους :
    Θεωρούμε το κριτήριο λάθος, με την έννοια ότι επιβραβεύεται μια επιχείρηση που αύξησε την τελευταία τριετία τις ΕΜΕ από 2 σε 3 και δεν επιβραβεύεται η επιχείρηση (μειώνεται η επιχορήγηση της κατά 30%), η οποία την τελευταία τριετία συγκράτησε ή αύξησε λιγότερο από 10% τις 40 ΕΜΕ ή 80 ΕΜΕ που διατηρεί σε περίοδο κρίσης.

    στ) Να προστεθεί και ο κλάδος του τουρισμού δεδομένου ότι :
    -συμμετέχει στη διαμόρφωση άνω του 25% του ΑΕΠ
    -είναι μια αμιγώς εξωστρεφής δραστηριότητα
    -είναι ο κλάδος που μέσα στη κρίση, όχι μόνο αντέχει, αλλά και αναπτύσσεται. Είναι δεδομένη η αυξημένη ζήτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος απ’ όλες τις αγορές του εξωτερικού
    – μια επένδυση στον τουρισμό είναι περισσότερο ασφαλής, δε μπορεί να μετακινηθεί σε άλλη χώρα και πλέον σκόπιμη από άποψη κόστους-οφέλους, από μια επένδυση στους άλλους τομείς που και αυτοί όπως και ο τουρισμός ανήκουν στους στρατηγικούς κλάδους.
    -ο Αναπτυξιακός Νόμος όπως και το Π.Δ.Ε πρέπει να προωθούν τις ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις που υποστηρίζουν το τομέα του τουρισμού. Πρέπει να προσέξουμε τη κότα που κάνει τα χρυσά αυγά, της οικονομικής ανάπτυξης, της απασχόλησης και της προβολής της χώρας στην συνείδηση των πολιτών όλου του κόσμου.

  • ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ. « Ο ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ »
    Μέλος ΣΕΤΚΕ
    Ταχ. Διεύθυνση: Παλιό Λιμάνι Ηγουμενίτσα Ταχ. Κώδικας: 46 100 Ηγουμενίτσα
    Τηλέφωνο : 2665-0- 27728 Fax : 2665-0-27738
    Ηλεκτρ. Δ/νση http://www.epirus-greece.com & http://www.ipirosholidays.gr
    e-mail : omospondia.ipiros@gmail.com
    Ημερομηνία 12.05.2016 Αριθμ. Πρωτ 50

    ΠΡΟΣ : 1) Υπουργείο Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού Υπόψη Γ.Γ. κ. Ηλία Ξανθάκου
    2) Περιφέρεια Ηπείρου
    3) Βουλευτές Π..Ε Θεσπρωτίας
    4) Επιμελητήριο Θεσπρωτίας
    5) Μ.Μ.Ε.

    ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΔΗΜΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΝΟΜΟ

    Το ΔΣ της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ μας εκφράζει τη διαφωνία του με τον αποκλεισμό ολόκληρων δήμων της Θεσπρωτίας από τις Ειδικές Περιοχές του νέου Αναπτυξιακού Νόμου .
    «Ολόκληρες περιοχές του νομού μας αποκλείονται από τις Ειδικές Περιοχές του αναπτυξιακού νόμου στις οποίες θα δίνονται αυξημένα επενδυτικά κίνητρα.

    Αυτό σημαίνει ότι επιχειρηματικά σχέδια σε περιοχές όπως τα Σύβοτα, η Πέρδικα και ο Αχέροντας , που αποτελούν κέντρα οικονομικής δραστηριότητας στο νομό μας, εξαιρούνται από το κίνητρο της επιχορήγησης, δηλαδή της άμεσης χρηματοδότησης.

    Η εξαίρεση αυτή γίνεται με αυθαίρετο τρόπο, καθώς ορίζονται ως παραμεθόριες μόνο οι περιοχές εκείνες που έχουν απόσταση μέχρι 20 χιλιόμετρα από τα σύνορα.
    Όλη η Θεσπρωτία πρέπει να ενταχθεί στα αυξημένα κίνητρα του αναπτυξιακού νόμου ως παραμεθόρια και ως φτωχότερος Νομός της Ελλάδος.

    Είναι επίσης αυθαίρετη γιατί δε λαμβάνει υπόψη ότι η Θεσπρωτία είναι μία από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της χώρας μας που έχει ωστόσο τεράστιο περιθώριο αξιοποίησης των πλουτοπαραγωγικών πηγών της. Αυτό δε μπορεί να γίνει όταν μερικές από τις πιο σημαντικές περιοχές για την οικονομία του νομού μας στερούνται ισχυρών κινήτρων για επενδύσεις.

  • Σην περίπτωση ββ να αρθεί ο περιορισμός των 20χλμ καθώς αποκλείει Δημ. Ενότητες του ακριτικού – παραμεθόριου Ν. Θεσπρωτίας που αποτελούν οικονομικό πνεύμονα λόγω του τάχιστα αναπτυσσόμενου τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας. Ενδεικτικά στο Παράρτημα Ι θα πρέπει να ενταχθούν και οι : α) Δήμος Ηγουμενίτσας – και οι Δημοτικές Ενότητες Συβότων & Πέρδικας & Μαργαριτίου , β) Δήμος Σουλίου- και η Δημοτική Ενότητα Αχέροντα.
    Σχ. επιστολή μας αρ.πρ. 1011/11.05.2016.

  • 11 Μαΐου 2016, 11:49 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΖΩΗΣ

    Στις ειδικές ενισχύσεις θα πρέπει να υπάρξει και ενίσχυση περιοχών με χαμηλό ΑΕΠ όπως η Ήπειρος και τα παράλια της Θεσπρωτίας – Πρέβεζας όσον αφορά τις τουριστικές επενδύσεις, περιοχές που δεν είναι κορεσμένες και θα μπορούσαν να αναπτυχθούν.

  • 11 Μαΐου 2016, 11:26 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΒΙΠΕ

    Σχετικά με την ειδική κατηγορία η ( (Β.Ε.ΠΕ.), (Ε.Π.) , Τεχνολογικά Πάρκα και Θύλακες Υποδοχής Καινοτόμων Δραστηριοτήτων (ΘΥ.Κ.Τ.) ).

    • Επιδότηση 200 μονάδων βάσης στο επιτόκιο δανεισμού και της χρηματοδοτικής μίσθωσης των επιχειρήσεων μέσω κρατικής παρέμβασης ( ΥΠ.ΑΝ. – ΥΠ.ΟΙΚ. ), η οποία θα χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαϊκά προγράμματα. Αφορά εταιρείες ( με έδρα ή υποκατάστημα ) που βρίσκονται σε υφιστάμενη ΖΩΝΗ (Β.Ε.ΠΕ.), (Ε.Π.) , Τεχνολογικά Πάρκα και Θύλακες Υποδοχής Καινοτόμων Δραστηριοτήτων (ΘΥ.Κ.Τ.) ή νέες ΖΩΝΕΣ (Β.Ε.ΠΕ.), (Ε.Π.) , Τεχνολογικά Πάρκα και Θύλακες Υποδοχής Καινοτόμων Δραστηριοτήτων (ΘΥ.Κ.Τ.) εάν έχουν επενδύσει οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις, σε πάγια και εξοπλισμό την τελευταία 10ετία ή και για τα δάνεια σχετικά με τα κεφάλαια που πρόκειται να επενδύσουν ( νέες επενδύσεις ) .
    • Ο φορολογικός συντελεστής για επιχειρήσεις της εταιρικής δομής-μορφής Α.Ε, Ε.Π.Ε ή Ι.Κ.Ε, να είναι σταθερός για 10 έτη και κατά 5 μονάδες χαμηλότερος από αυτόν που ισχύει για τις εκτός ΖΩΝΗ (Β.Ε.ΠΕ.), (Ε.Π.) , Τεχνολογικά Πάρκα και Θύλακες Υποδοχής Καινοτόμων Δραστηριοτήτων (ΘΥ.Κ.Τ.) περιοχές. Η φορολογική ελάφρυνση να ισχύει και για υφιστάμενες επενδύσεις. δίνεται η δυνατότητα να επαναεπενδυθούν σε όμορες εκτάσεις, βλέπε παρακάτω.
    • Ειδικά για τις περιοχές ( σε επίπεδο περιφέρειας ή νομού ) που γειτνιάζουν με γειτονικές χώρες με ΄΄ανταγωνιστικούς ΄΄ φορολογικούς συντελεστές και είναι παραμεθόριες, να προβλέπεται η επαύξηση των παραπάνω όρων κατά 50%.
    Αιτιολογία : Οι εταιρείες που έχουν επιλέξει ένα πιο ΄΄ασφαλές΄΄ και περιβαλλοντικά προσεγμένο περιβάλλον, στο οποίο υπάρχουν συνέργειες, αλλά κοστίζει ακριβά η απόκτηση της γης, πρέπει να τύχουν κινήτρων. Επιβραβεύουμε με τα παραπάνω τις επιχειρήσεις με περιβαλλοντική ευαισθησία , που αναζητούν σταθερό περιβάλλον υποδομών, συνεργειών και δείχνουν έτσι την ΄΄αφοσίωση΄΄ τους, στους πιστωτές τους αλλά και στους πελάτες τους. Ειδικά αυτές που δραστηριοποιούνται στα σύνορα εντός της Ελλάδας, αντί να προτιμήσουν τις γείτονες χώρες με χαμηλότερη φορολογία, τις επιβραβεύουμε με επιπλέον κίνητρα.

  • Σχετικά με την παράγραφο: γγ. νησιωτική περιοχή, δηλαδή τα νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 3.000 κατοίκων.
    το Οριο είναι μικρά νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων. παρακαλούμε να συμπεριλάβεται το οριο των 3.100 και οχι των 3.000.,
    ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΙΚΡΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

  • 6 Μαΐου 2016, 13:31 | ΜΕΝΙΟΣ ΚΟΝΤΟΒΑΣ

    Στο δ. αναφερεται οτι «δ. επιχειρήσεις οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση της απασχόλησής τους: μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αύξησαν την απασχόλησή τους (με βάση τις Ετήσιες Μονάδες Εργασίας) σε ποσοστό τουλάχιστον 10% την τελευταία τριετία πριν την αίτηση υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου στις διατάξεις του παρόντος νόμου»
    να επισημανθει ή επαναδιατυπωθει οτι στην αύξηση των ΕΜΕ του 10% της επιχειρησης, δεν θα λαμβανονται υποψη οι θέσεις που δημιουργήθηκαν από άλλες κρατικές ενισχύσεις. Δηλαδή να επαναδιατυπωθεί ως εξής :
    «δ. επιχειρήσεις οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση της απασχόλησής τους: μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αύξησαν την απασχόλησή τους (με βάση τις Ετήσιες Μονάδες Εργασίας) σε ποσοστό τουλάχιστον 10% την τελευταία τριετία πριν την αίτηση υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου στις διατάξεις του παρόντος νόμου και εφόσον η αύξηση δεν προέρχεται από επιδότηση των θέσεων τόσο για το μισθολογικό όσο και για το μη μισθολογικό κόστος αυτών από άλλη κρατική ενίσχυση.»