1. Δικαιούχοι των ενισχύσεων του παρόντος καθεστώτος είναι οι επιχειρήσεις και οι συνεργατικοί σχηματισμοί (clusters) του άρθρου 52, οι οποίοι συμμετέχουν σε κλαδικά ή τοπικά παραγωγικά συστήματα ή σε επιμέρους παραγωγικές αλυσίδες αξίας. Τα ανωτέρω συστήματα ή αλυσίδες αξίας δύνανται να αναπτύσσονται σε περιφερειακό και διαπεριφερειακό επίπεδο. Σε κάθε επενδυτικό σχήμα είναι υποχρεωτική η συμμετοχή δέκα (10) τουλάχιστον φορέων.
2. Εκτός των ενισχυόμενων επιχειρήσεων και των clusters, στα επενδυτικά σχήματα δύνανται να συμμετέχουν, οργανισμοί έρευνας και διάδοσης γνώσεων, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλοι συναφείς οικονομικοί παράγοντες. Οι ως άνω φορείς δύνανται να συμμετέχουν με δικαίωμα ενίσχυσης μέχρι ποσοστού 10% του συνολικού ενισχυόμενου προϋπολογισμού και υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7. Τα επιμέρους απαιτούμενα στοιχεία και χαρακτηριστικά κάθε τέτοιου ολοκληρωμένου επενδυτικού προγράμματος, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια, ορίζονται στην απόφαση προκήρυξης.
3. Οι προτάσεις υποβάλλονται από επενδυτικά σχήματα με τη μορφή ολοκληρωμένων επενδυτικών προγραμμάτων, στα οποία περιλαμβάνονται και τα μεμονωμένα επενδυτικά σχέδια των επιχειρήσεων και των clusters. Τα ολοκληρωμένα επενδυτικά προγράμματα ορίζονται ως το συνολικό πλαίσιο δράσεων με ολοκληρωμένη χωρική ή/και κλαδική πρόταση ανάπτυξης με πολλαπλασιαστικά οφέλη.
Αρχική Θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώραςΆρθρο 62 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
Άρθρο 62 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03 – Εφαρμοστέο Δίκαιο
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Γενικές αρχές χορήγησης των ενισχύσεων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Όροι και προϋποθέσεις υπαγωγής
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Δικαιούχοι υπαγόμενων επενδυτικών σχεδίων
- 74 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Υπαγόμενα και εξαιρούμενα επενδυτικά σχέδια
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Επιλέξιμες δαπάνες περιφερειακών ενισχύσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Επιλέξιμες δαπάνες εκτός περιφερειακών ενισχύσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Είδη Ενισχύσεων και Κινήτρων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Εντάσεις και ύψη ενισχύσεων
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Υποβολή αίτησης υπαγωγής
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διαδικασία αξιολόγησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ενστάσεις
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Έλεγχος επενδυτικών σχεδίων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Τροποποιήσεις απόφασης υπαγωγής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ολοκλήρωση επενδυτικών σχεδίων και έναρξη παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Διαδικασία πιστοποίησης της ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Καταβολή Ενισχύσεων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Υποχρεώσεις ενισχυόμενων φορέων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Παρακολούθηση τήρησης μακροχρόνιων υποχρεώσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Μητρώο Αξιολογητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Μητρώο Ελεγκτών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Επιτροπή Διαχείρισης Μητρώων και Ελέγχου Διαδικασιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Γνωμοδοτική Επιτροπή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Καθορισμός ποσών ενισχύσεων στα επιμέρους καθεστώτα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Σύσταση και προκήρυξη καθεστώτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 – Ετήσια υποβολή Έκθεσης στη Βουλή των Ελλήνων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Όρια Κοινοποίησης – Παρακολούθηση – Δημοσιότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδιαΆρθρο 32 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Επιλέξιμες Δαπάνες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Είδος ενίσχυσηςΆρθρο 34 – Είδος ενίσχυσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Ύψος ΕνίσχυσηςΆρθρο 35 – Ύψος Ενίσχυσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχουΆρθρο 36 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδιαΆρθρο 37 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Επιλέξιμες ΔαπάνεςΆρθρο 38 – Επιλέξιμες Δαπάνες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 – Είδη ενίσχυσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Ύψος Ενίσχυσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχουΆρθρο 41 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ορισμός, δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Επιλέξιμες Δαπάνες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Είδη ενίσχυσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Ύψος Ενίσχυσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Επιλέξιμες δαπάνες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 – Είδη ενισχύσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Ύψος ενισχύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχουΆρθρο 51 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Ορισμός – Δικαιούχοι ενίσχυσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – Επιλέξιμες δαπάνεςΆρθρο 54 – Επιλέξιμες δαπάνες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Είδη ενισχύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 – Ύψος Ενισχύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Ενισχύσεις για συνεργατικούς σχηματισμούς καινοτομίαςΆρθρο 57 – Ενισχύσεις για συνεργατικούς σχηματισμούς καινοτομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχουΆρθρο 58 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Έννοια και σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Είδη ενισχύσεωνΆρθρο 60 – Είδη ενισχύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Διαχείριση και ΕποπτείαΆρθρο 61 – Διαχείριση και Εποπτεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 – Είδη ενισχύσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διαδικασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Δικαιούχοι και υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Επιλέξιμες δαπάνεςΆρθρο 66 – Επιλέξιμες δαπάνες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Είδος Ενίσχυσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 – Διαδικασία ταχείας αδειοδότησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 – Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Μαΐου 2016, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Μαΐου 2016, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 452 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14616 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Αναμόρφωση του πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση υπαλλήλων που χειρίζονται δημόσιες συμβάσεις, του πλαισίου για την προετοιμασία και την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων...
- Βιώσιμη ανάπτυξη, παραγωγικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας – Τροποποίηση διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη- και λοιπές διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Το καθεστώς αυτό ενίσχυσης αποτελεί πρόκληση και πρόσκληση για τους τοπικούς ιδιωτικούς και οικονομικούς φορείς και σημαντική ευκαιρία για την Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Αποτελούν το νέο καινοτόμο στοιχείο στον επενδυτικό νόμο, με εμφανή πρόθεση των συντακτών, να υποκινήσουν στην ελληνική περιφέρεια τους τοπικούς παραγωγικούς συντελεστές για ανάληψη δράσης. Είναι πολύ σημαντικό, να καταστεί το μέτρο αποτελεσματικό με την μέγιστη αξιοποίηση πόρων, δυνατοτήτων και “περάσματος” ενός άλλου μοντέλου στην ελληνική περιφέρεια. Η Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση μπορεί να συνδράμει στην όλη προσπάθεια καθώς στα χωρικά –κλαδικά σχέδια «μπορούν να συναντηθούν» κλάδοι και παραγωγικοί συντελεστές που να «σηκώνουν» ολόκληρες περιοχές.
Στο εν λόγω καθεστώς ενίσχυσης, προτείνεται να προβλεφτεί η δικαιοδοσία ή η ευχέρεια της ΓΓ ή και/στον Υπουργό, για συνεργασία του ΥΠΟΙΟ με τοπικούς Αναπτυξιακούς φορείς για την προεργασία για υποκίνηση τέτοιων σχεδίων έτσι ώστε, κατά την προκήρυξη να υπάρχει κατάθεση προτάσεων που θα «συγκεντρώσουν» πολλούς τομείς της τοπικής οικονομίας. Βεβαίως η κατανόηση της αξίας αυτού του καθεστώτος από τους θεσμούς, τις δομές και τους τοπικά δρώντες της ελληνικής περιφέρειας είναι ΤΟ κρίσιμο ζήτημα. Εξυπακούεται ότι απαιτεί χρόνο, συνέργεια Αυτοδιοίκησης-Διοίκησης-Τοπικών Οικονομιών Παραγόντων και Επιχειρήσεων για την ωρίμανση, που ξεπερνά την τυπική μελέτη ενός επενδυτικού σχεδίου.
Εκτός τούτων, προτείνεται να υπάρχει η δυνατότητα το καλύτερο ανά περιφέρεια σχέδιο από άποψη στήριξης προϊόντων «εσωτερικής» προστιθέμενης αξίας, καινοτομίας, ρεαλιστικότητας, ωφελειών, δημιουργίας απασχόλησης κ.λπ. να τυγχάνει ειδικής μεταχείρισης πλέον των προβλεπόμενων κινήτρων, κυρίως σε ότι αφορά τα δημιουργημένα κόστη κατά την περίοδο προετοιμασίας του Σχεδίου, με στόχο την μεγαλύτερη ενεργοποίηση και κινητικότητα των πρωταγωνιστών της τοπικής οικονομίας.
Βασίλης ΤΣΙΤΣΙΡΙΓΚΟΣ –Οικονομολόγος, Δ/ντής ΑΝ.ΕΤ.
Ζωή ΑΚΡΙΒΟΥΛΗ – Οικονομολόγος – Σύμβουλος Επιχειρήσεων