1. Με τον όρο «ναρκωτικά», κατά την έννοια του νόμου αυτού, νοούνται ουσίες με διαφορετική χημική δομή και διαφορετική δράση στο κεντρικό νευρικό σύστημα, και με κοινά χαρακτηριστικά γνωρίσματα την μεταβολή της θυμικής κατάστασης του χρήστη και την πρόκληση εξάρτησης διαφορετικής φύσης, ψυχικής ή και σωματικής, και ποικίλου βαθμού.
2. Οι ουσίες που υπάγονται στα ναρκωτικά περιλαμβάνονται ιδίως στους πίνακες Α’, Β’, Γ’ και Δ’ οι οποίοι αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν.3459/2006 (Α΄103), όπως έχουν τροποποιηθεί με αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν.3459/2006. Στις παραπάνω ουσίες δεν περιλαμβάνονται τα προϊόντα κλωστικής κάνναβης sativa L.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που εκδίδεται ύστερα από γνώμη της Επιτροπής Ναρκωτικών μπορεί να προστίθενται ή να αφαιρούνται ουσίες στις κατηγορίες του άρθρου αυτού ή να μεταφέρονται από τη μία κατηγορία στην άλλη ή να μεταβάλλονται οι όροι και οι προϋποθέσεις της διάθεσής τους, ιδίως σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις.
Άρθρο 01: Ορισμός ναρκωτικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμός ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02: Παραγωγή, κατοχή και διακίνηση ναρκωτικώνΆρθρο 02: Παραγωγή, κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03: Πρόδρομες ουσίεςΆρθρο 03: Πρόδρομες ουσίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04: Έλεγχος και εποπτεία επί των ναρκωτικώνΆρθρο 04: Έλεγχος και εποπτεία επί των ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05: Επιτροπή Ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: Αμοιβή μελών και γραμματέαΆρθρο 06: Αμοιβή μελών και γραμματέα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Καθορισμός προϋποθέσεων διάθεσης σκευασμάτων και ιδιοσκευασμάτωνΆρθρο 07: Καθορισμός προϋποθέσεων διάθεσης σκευασμάτων και ιδιοσκευασμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08: Συνταγές χορήγησης ναρκωτικών και παραβάτες αυτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09: Χορήγηση ναρκωτικών από φαρμακοποιούςΆρθρο 09: Χορήγηση ναρκωτικών από φαρμακοποιούς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10: Προμήθεια ναρκωτικώνΆρθρο 10: Προμήθεια ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11: Κατεργασία ναρκωτικώνΆρθρο 11: Κατεργασία ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12: Φαρμακευτικά σκευάσματα οπίουΆρθρο 12: Φαρμακευτικά σκευάσματα οπίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13: Πώληση ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14: Υποχρεώσεις φαρμακοποιώνΆρθρο 14: Υποχρεώσεις φαρμακοποιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15: Έλεγχος διάθεσης ναρκωτικών και επιβολή προστίμωνΆρθρο 15: Έλεγχος διάθεσης ναρκωτικών και επιβολή προστίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16: Καθορισμός τιμής ναρκωτικώνΆρθρο 16: Καθορισμός τιμής ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: Τελωνειακή φύλαξη ναρκωτικώνΆρθρο 17: Τελωνειακή φύλαξη ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18: Εξαγωγή ναρκωτικώνΆρθρο 18: Εξαγωγή ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Αποστολή ναρκωτικών διαμέσου της Ελλάδας και εισαγωγή τους με δέματα ή επιστολέςΆρθρο 19: Αποστολή ναρκωτικών διαμέσου της Ελλάδας και εισαγωγή τους με δέματα ή επιστολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: Διακίνηση ναρκωτικώνΆρθρο 20: Διακίνηση ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21: Προνομιούχες περιπτώσειςΆρθρο 21: Προνομιούχες περιπτώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22: Διακεκριμένες περιπτώσειςΆρθρο 22: Διακεκριμένες περιπτώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23: Ιδιαίτερα διακεκριμένες περιπτώσειςΆρθρο 23: Ιδιαίτερα διακεκριμένες περιπτώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24: Πρόκληση και διαφήμισηΆρθρο 24: Πρόκληση και διαφήμιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25: Οδήγηση μεταφορικών μέσωνΆρθρο 25: Οδήγηση μεταφορικών μέσων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26: Ευθύνη και κυρώσεις νομικών προσώπωνΆρθρο 26: Ευθύνη και κυρώσεις νομικών προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Ευνοϊκά μέτραΆρθρο 27: Ευνοϊκά μέτρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Πράξεις ελεγκτικών οργάνωνΆρθρο 28: Πράξεις ελεγκτικών οργάνων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 29: Καλλιέργεια κάνναβης, δημόσια χρήση ναρκωτικών ουσιών, πλαστογραφία ιατρικής συνταγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30: Μεταχείριση εξαρτημένων χρηστών από ναρκωτικές ουσίεςΆρθρο 30: Μεταχείριση εξαρτημένων χρηστών από ναρκωτικές ουσίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Ειδική μεταχείριση χρηστών ναρκωτικών ουσιών στην προδικασίαΆρθρο 31: Ειδική μεταχείριση χρηστών ναρκωτικών ουσιών στην προδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Έννομες συνέπειες της συμμετοχής σε θεραπευτικά προγράμματα απεξάρτησης εκτός καταστημάτων κράτησηςΆρθρο 32: Έννομες συνέπειες της συμμετοχής σε θεραπευτικά προγράμματα απεξάρτησης εκτός καταστημάτων κράτησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Έννομες συνέπειες της ολοκλήρωσης θεραπευτικού προγράμματος απεξάρτησης εκτός σωφρονιστικών καταστημάτωνΆρθρο 33: Έννομες συνέπειες της ολοκλήρωσης θεραπευτικού προγράμματος απεξάρτησης εκτός σωφρονιστικών καταστημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Εισαγωγή σε θεραπευτικό ή ειδικό κατάστημα κράτησηςΆρθρο 34: Εισαγωγή σε θεραπευτικό ή ειδικό κατάστημα κράτησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35: Απόλυση υπό όροΆρθρο 35: Απόλυση υπό όρο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Απαγόρευση άσκησης επαγγέλματοςΆρθρο 36: Απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37: Περιορισμοί διαμονήςΆρθρο 37: Περιορισμοί διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38: Εκτέλεση μέτρου περιορισμού διαμονήςΆρθρο 38: Εκτέλεση μέτρου περιορισμού διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39: Ανήλικοι και νεαροί ενήλικες δράστεςΆρθρο 39: Ανήλικοι και νεαροί ενήλικες δράστες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40: ΔήμευσηΆρθρο 40: Δήμευση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41: Κατάσχεση και Δήμευση ΝαρκωτικώνΆρθρο 41: Κατάσχεση και Δήμευση Ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: ΠροανάκρισηΆρθρο 42: Προανάκριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43: Προδικασία – ΑρμοδιότητεςΆρθρο 43: Προδικασία – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44: Εποπτεία προανάκρισης και προκαταρτικής εξέτασηςΆρθρο 44: Εποπτεία προανάκρισης και προκαταρτικής εξέτασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45: Διάθεση εσόδωνΆρθρο 45: Διάθεση εσόδων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46: Μεταφορά πιστώσεωνΆρθρο 46: Μεταφορά πιστώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47: Διάθεση ναρκωτικών ουσιών για εκπαιδευτικούς σκοπούςΆρθρο 47: Διάθεση ναρκωτικών ουσιών για εκπαιδευτικούς σκοπούς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48: Διυπουργική Επιτροπή για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά των ΝαρκωτικώνΆρθρο 48: Διυπουργική Επιτροπή για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά των Ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49: Εθνικός Συντονιστής για την Αντιμετώπιση των ΝαρκωτικώνΆρθρο 49: Εθνικός Συντονιστής για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50: Εθνική Επιτροπή Σχεδιασμού και Συντονισμού για την ΑντιμετώπισηΆρθρο 50: Εθνική Επιτροπή Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Εγκεκριμένοι Οργανισμοί θεραπείας στο πλαίσιο του ποινικού συστήματοςΆρθρο 51: Εγκεκριμένοι Οργανισμοί θεραπείας στο πλαίσιο του ποινικού συστήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52: Διοίκηση του Ο.ΚΑ.ΝΑ.Άρθρο 52: Διοίκηση του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53: Σκοπός του Ο.ΚΑ.ΝΑ.Άρθρο 53: Σκοπός του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54: Πόροι του Ο.ΚΑ.ΝΑ.Άρθρο 54: Πόροι του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55: Προσωπικό του Ο.ΚΑ.ΝΑ.Άρθρο 55: Προσωπικό του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56: Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)Άρθρο 56: Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57: Ειδικά προγράμματα απεξάρτησης στα Ψυχιατρικά Νοσοκομεία Αττικής και Θεσσαλονίκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58: Ανάπτυξη, εποπτεία και έλεγχος συμβουλευτικών σταθμών και θεραπευτικών κέντρωνΆρθρο 58: Ανάπτυξη, εποπτεία και έλεγχος συμβουλευτικών σταθμών και θεραπευτικών κέντρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59: Κέντρα Απεξάρτησης ΚρατουμένωνΆρθρο 59: Κέντρα Απεξάρτησης Κρατουμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60: Προγράμματα πρόληψηςΆρθρο 60: Προγράμματα πρόληψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61: Σύμβαση εργασίαςΆρθρο 61: Σύμβαση εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Αναψηλάφηση – «Συμμόρφωση» προς τις αποφάσεις του ΕΔΔΑΆρθρο 62: Αναψηλάφηση – «Συμμόρφωση» προς τις αποφάσεις του ΕΔΔΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: ΠροθεσμίαΆρθρο 63: Προθεσμία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Ομοδικία στον Άρειο Πάγο – Ερημοδικία – Απαράδεκτη συζήτησηΆρθρο 64: Ομοδικία στον Άρειο Πάγο – Ερημοδικία – Απαράδεκτη συζήτηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65Άρθρο 65
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66Άρθρο 66
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67Άρθρο 67
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68Άρθρο 68
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69Άρθρο 69
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70Άρθρο 70
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71Άρθρο 71
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72Άρθρο 72
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 73: Σύσταση Επιτροπής για τη σύνταξη νέου Ποινικού Κώδικα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74Άρθρο 74
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75Άρθρο 75
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76: Τακτικές άδειες κρατουμένωνΆρθρο 76: Τακτικές άδειες κρατουμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77Άρθρο 77
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78: Διαγραφές πειθαρχικών ποινών κρατουμένωνΆρθρο 78: Διαγραφές πειθαρχικών ποινών κρατουμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79Άρθρο 79
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80: Δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων κατηγορουμένωνΆρθρο 80: Δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων κατηγορουμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81: Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Σωφρονιστικής πολιτικήςΆρθρο 81: Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Σωφρονιστικής πολιτικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82: Θέσεις του προσωπικού των Καταστημάτων ΚράτησηςΆρθρο 82: Θέσεις του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 83: Διάθεση κατασχεμένων αυτοκινήτων σε καταστήματα κράτησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 84
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85: Ρυθμίσεις που αφορούν στη συγκρότηση του Συμβουλίου ΧαρίτωνΆρθρο 85: Ρυθμίσεις που αφορούν στη συγκρότηση του Συμβουλίου Χαρίτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86: Παροχή κοινωφελούς εργασίαςΆρθρο 86: Παροχή κοινωφελούς εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87: Αίτηση επανάληψης της διαδικασίαςΆρθρο 87: Αίτηση επανάληψης της διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 88: Άσκηση δεύτερης προσφυγήςΆρθρο 88: Άσκηση δεύτερης προσφυγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89Άρθρο 89
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90Άρθρο 90
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91: Εκπαιδευτικές άδειεςΆρθρο 91: Εκπαιδευτικές άδειες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 92: Ειδική Νομική ΥπηρεσίαΆρθρο 92: Ειδική Νομική Υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93: Τροποποίηση του άρθρου 56 του ν.345/1976Άρθρο 93: Τροποποίηση του άρθρου 56 του ν.345/1976
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94Άρθρο 94
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95Άρθρο 95
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 96
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98Άρθρο 98
- 75 ΣχόλιαΆρθρο 99
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 100
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 101
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103Άρθρο 103
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 104
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105Άρθρο 105
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106Άρθρο 106
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107Άρθρο 107
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108: Τροποποίηση διατάξεων του ν.3386/2005Άρθρο 108: Τροποποίηση διατάξεων του ν.3386/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109: Τροποποίηση διατάξεων του άρθ. 18 ν.2812/2000Άρθρο 109: Τροποποίηση διατάξεων του άρθ. 18 ν.2812/2000
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110: Μεταβατικές διατάξεις Α΄ΜέρουςΆρθρο 110: Μεταβατικές διατάξεις Α΄Μέρους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111: Μεταβατικές διατάξεις Β΄ΜέρουςΆρθρο 111: Μεταβατικές διατάξεις Β΄Μέρους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112: Διατηρούμενες διατάξειςΆρθρο 112: Διατηρούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113: Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 113: Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 114: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Οκτωβρίου 2012, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Νοεμβρίου 2012, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
5 Σχόλια 162 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 36136 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Παρεμβάσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, στον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και...»
- Αντιμετώπιση νέων μορφών βίας κατά των γυναικών –Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1385 – Πρόσθετες ρυθμίσεις στον νόμο περί ενδοοικογενειακής βίας –Αναδιοργάνωση των ιατροδικαστικών υπηρεσιών...
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Περί βιομηχανικής κάνναβης…
Στη προηγούμενη διαβούλευση του σ/ν, που έγινε πριν από περίπου ένα χρόνο, είχαμε προτείνει να εξαιρούνται εξαρχής:
α) τα προϊόντα από ποικιλίες βιομηχανικής κάνναβης με χαμηλή περιεκτικότητα σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC, < 0,2 %),
β) οι ποικιλίες της βιομηχανικής κάνναβης που αναφέρονται στο Παράρτημα ΙΙ του Κανονισμού (ΕΕ) 796/2004 και του εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό της ΕΕ καθώς και όσες ποικιλίες βιομηχανικής κάνναβης πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 39 του Κανονισμού (ΕΚ) 73/2009 του Συμβουλίου και του εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό της ΕΕ.
Στην άνω πρόταση καταλήξαμε λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς επιστημονικές εξελίξεις, τις αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές που τεκμηριωμένα έχει η εκμετάλλευση της βιομηχανικής κάνναβης, καθώς και τις δεσμεύσεις όπως αυτές απορρέουν από την ισχύουσα Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.
Στο παρόν σ/ν η προσθήκη στο άρθρο 1, παρ. 2 «…. Στις παραπάνω ουσίες δεν περιλαμβάνονται τα προϊόντα κλωστικής κάνναβης sativa L.» είναι πράγματι ένα σημαντικό βήμα, όμως δεν λύνει οριστικά το πρόβλημα καθώς δύναται να διαιωνίσει τη σύγχυση οδηγώντας και πάλι, επαγγελματίες και άλλους πολίτες, άδικα στα δικαστήρια.
Η συμπλήρωση της διάταξης εξαίρεσης με την αναφορά «… με χαμηλή περιεκτικότητα σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC, < 0,2 %)» δεν θα αφήνει κανένα περιθώριο για άδικες διώξεις. Αν και υπάρχει το δικαίωμα της αμφισβήτησης (άρθρο 41, παρ. 2), αυτό δεν προφυλάσσει από μία πιθανή (για να μην ειπωθεί σίγουρη) άδικη δίωξη όταν η περιεκτικότητα σε THC δεν αποσαφηνίζεται εξαρχής. Είναι λοιπόν απαραίτητο να περιληφθεί αυτή η διευκρινιστική αναφορά, ούτως ώστε να μην ενεργοποιούνται οι ανακριτικές διαδικασίες όταν το προϊόν έχει < 0,2 % THC. Σημειώνεται ότι πολλά καλλυντικά και τρόφιμα που περιέχουν κάνναβη με χαμηλή περιεκτικότητα σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC, < 0,2 %) παρασκευάζονται, πωλούνται και διακινούνται νόμιμα στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.
Επιπρόσθετα, για να είναι ολοκληρωμένο το παρόν σ/ν θα πρέπει να περιλάβει στις διατάξεις εξαίρεσης και τις ποικιλίες βιομηχανικής κάνναβης που αναφέρονται σε Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και περιέχουν < 0,2% THC, ώστε να δίνεται η δυνατότητα καλλιέργειάς της. Αν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι καλλιεργούμενες εκτάσεις με βιομηχανική κάνναβη είναι μικρότερες συγκριτικά με άλλα σκληρόινα φυτά (όπως το λινάρι), οι δυνατότητες εκμετάλλευσής της και οι αναπτυξιακές προοπτικές της είναι ιδιαίτερα αξιόλογες. Ενδιαφέρον για τον αγροτικό τομέα έχει το καθεστώς ενιαίας ενίσχυσης (ΕΚ 73/2009), το όποιο δίνει τη δυνατότητα χορήγησης στηρίξεων για καλλιέργειες με περιβαλλοντικά οφέλη (όπως είναι η βιομηχανική κάνναβη). Επίσης σημαντική είναι η όλο και αυξανόμενη χρήση της σε πολλούς τομείς της μεταποίησης, αλλά και σε νέα καινοτόμα πράσινα προϊόντα όπως αναφέρεται σε διπλανό σχόλιο.
Πολλές Ευρωπαϊκές χώρες έχουν επανεντάξει την κλωστική κάνναβη στην γεωργική παραγωγή τους, με την Γαλλία να είναι 1η σε καλλιεργήσιμη έκταση. Η μεταποίηση και το εμπόριο κάνναβης έχουν σημαντική παρουσία σε χώρες του βορρά (όπως Γερμανία και Αγγλία), αλλά και στην Ισπανία, την Ιταλία και την Ρουμανία. Μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο, με την αγγλική λέξη για την κλωστική κάνναβη “hemp”, θα πείσει και τον πιο δύσπιστο για τις αναπτυξιακές δυνατότητες που δίνει το εύρος των προϊόντων που μπορούν να κατασκευαστούν από αυτό το παρεξηγημένο φυτό.
Υπενθυμίζουμε ότι στην ξεχασμένη μελέτη του, το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ), πριν από σχεδόν 12 χρόνια, η κλωστική κάνναβη χαρακτηρίζεται ως μία αξιόλογη εναλλακτική καλλιέργεια με πολλά οφέλη. Στην ίδια μελέτη παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματά της, χωροθετούνται ζώνες καλλιέργειας και προτείνεται η επανένταξή της στις παραγωγικές δραστηριότητες της χώρας.
Το παρόν σ/ν, δεν πρέπει να αποτελέσει τροχοπέδη σε μελλοντικές προσπάθειες καλλιέργειας και επεξεργασίας κλωστικής κάνναβης, την στιγμή που αναζητούνται νέες διέξοδοι στην γεωργία και την μεταποίηση.
Άλλωστε, πρόκειται για ένα φυτό που καλλιεργήθηκε αδιάλειπτα στην χώρα μας, για χιλιετίες έως τα μέσα του προηγούμενο αιώνα, ενώ το βαμβάκι άρχισε να καλλιεργείται μόλις τον 2ο αιώνα π.χ.
Τέλος, παραθέτονται τα σχόλια που είχαν υποβληθεί στην προηγούμενη διαβούλευση:
http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?c=2675
http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?c=2755
ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ. ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΙΚΟΣ ΜΑΚΡΗΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΑΓΡΟΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΙΛΕΛΕΡ (ΓΑΛΗΝΗ-ΛΑΡΙΣΑΣ).
ΘΑ ΘΕΛΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΩΣΤΙΚΗ ΚΑΝΝΑΒΗ…!!!
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΟΠΩΣ ΖΙΖΑΝΙΑ,ΜΕΛΙΓΚΡΑ,ΤΕΤΡΑΝΥΧΟ,ΑΦΙΔΕΣ,ΣΚΟΥΛΙΚΙ(ΠΡΑΣΙΝΟ) ΣΤΟ ΒΑΜΒΑΚΙ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΚΟΥΛΙΚΙ ΚΑΤΑΣΤΑ ΠΟΛΥΔΑΠΑΝΗ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΒΑΜΒΑΚΙΟΥ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΧΝΩΝ ΨΕΚΑΣΜΩΝ ΜΕ ΕΠΙΒΛΑΒΗ ΦΑΡΜΑΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Η ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ. ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΣΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΟΠΩΣ ΨΥΧΑΝΘΗ ΦΥΤΑ (ΡΕΒΥΘΙΑ,ΦΑΚΕΣ,ΦΑΣΟΛΙΑ ΚΛΠ)ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗ ΛΙΠΑΝΣΗ ΑΦΟΥ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ ΜΕ ΑΖΩΤΟ ΤΟ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΙΠΑΝΣΗ ΤΟΥ.
ΕΙΔΑ ΟΜΩΣ ΕΓΩ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΟΥ, ΟΤΙ ΤΑ ΨΥΧΑΝΘΗ ΦΥΤΑ ΑΝΘΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΦΟΡΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ,ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΒΑΜΒΑΚΙ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΚΟΥΛΙΚΙΟΥ ΣΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΒΑΒΜΑΚΙ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ ΛΟΙΠΟΝ…..
ΑΦΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΑΝΔΥΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΩΣΤΙΚΗ ΚΑΝΝΑΒΗ, ΕΧΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΚΑΙ ΓΩ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ, ΠΩΣ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΖΙΖΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΕΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΦΕΛΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΟΝ,
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ,
ΜΑΚΡΗΣ ΝΙΚΟΣ.
Είναι πραγματικά τραγικό να ορίζετε ότι «Στις παραπάνω ουσίες δεν περιλαμβάνονται τα προϊόντα κλωστικής κάνναβης sativa L.» κάτι το οποίο θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα παρά λύσεις.
Η κλωστική κάνναβη Sativa L. και όχι μόνο τα προϊόντα της πρέπει να αφαιρεθεί από τον εν λόγω πίνακα, διότι με τον ορισμό αυτό θα δημιουργηθούν εμπλοκές όσο αφορά την νόμιμη καλλιέργεια, μεταποίηση και πώληση του ίδιου του φυτού και των προϊόντων του, κάτι το οποίο συμβαίνει σε τόσες χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ειδικότερα σε περίοδο που οι αγρότες αναζητούν νέες καλλιέργειες και νέα προϊόντα η κλωστική κάνναβη, που όπως γνωρίζετε δεν έχει καμμία απολύτως σχέση πέρα του γένους/ονομασία με την ευφορική, θα μπορούσε να ανοίξει μια νέα δυναμική στις εναλλακτικές καλλιέργειες που προωθούνται. Ήδη καλλιεργείται νομίμως από την Ρουμανία μέχρι και το Βέλγιο, την Γαλλία,την Γερμανία οπότε έχει έρθει επιτέλους η ώρα να δούμε ορθολογιστικά την δυναμική που κρύβεται πίσω από το θέμα της κλωστικής κάνναβης.
Η πληθώρα των προϊόντων που μπορούν να παραχθούν από το εν λόγω φυτό της κλωστικής κάνναβης έχουν παρουσιαστεί στην διεθνή βιβλιογραφία εκτενώς και ήδη λειτουργούν χιλιάδες επιχειρήσεις παγκοσμίως.
Αν λοιπόν απλά επιτραπούν τα προϊόντα αλλά όχι και το ίδιο το φυτό αφαιρείται αμέσως η δημιουργία μιας εσωτερικής οικονομίας και παραγωγικής διαδικασίας που θα μπορούσε να οδηγήσει και σε εξαγωγές αλλά και στην δημιουργία ενός και καινούριου παραγωγικού.εμπορικού και μεταποιητικού κλάδου.
Για περισσότερες πληροφορίες
http://www.eiha.org/ – European Industrial Hemp Association
http://www.eiha.org/attach/85/cultivation_and_use_of_fiber_hemp_in_europe.pdf – Παραγωγή και χρήση στην Ευρωπαϊκή Ένωση
http://www.eiha.org/attach/553/09-02_C1_Flax_hemp_presentation_26_February_2009_circa.pdf – Παραγωγή στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Διευκρίνηση στο σχόλιο μου .Δεν είναι το άρθρο 10 αλλά το άρθρο 20 του νόμου 3459/2006 με τα αντίστοιχα άρθρα.
Για τους λόγους αυτούς προτείνει την τροποποίηση του άρθρου 20 παράγραφος στ΄ του Νόμου 3459/2006 ως εξής στ)καλλιεργεί η συγκομίζει οπουδήποτε φυτό του γένους της κάνναβης εξαιρουμένων των ποικιλιών της κλωστικής cannabis sativa L, όπως αυτές προσδιορίζονται στον κανονισμό ΕΟΚ 1164/89 της Επιτροπής και όπως αυτές θα προσδιορίζονται εκάστοτε από σχετικούς κανονισμούς της Ε.Ε………
Η παράγραφος ι)συμπληρώνεται και ισχύει στο εξής ως ακολούθως ι)Η ονομασία της κάνναβης καθώς και σήματα με βάση το σχήμα του φύλλου του φυτού και λοιπών μερών του φυτού της κλωστικής κάνναβης σε τίτλου συσκευασιών και προϊόντων από κλωστική κάνναβη και η διαφήμιση των προϊόντων αυτών, δεν θεωρείται ότι συντελούν στη διάδοση της χρήσης ναρκωτικών ουσιών.
(Μια παρένθεση πριν το σχόλιο: Πριν περίπου ένα χρόνο ( από τις 9 έως τις 25 Σεπτεμβρίου του 2011) έγινε η διαβούλευση του νομοσχεδίου για τον νέο κώδικα ναρκωτικών που προωθούσε η τότε κυβέρνηση. Τα σχόλια στην διαβούλευση που αφορούσαν τον διαχωρισμό της κλωστικής κάνναβης έλαβαν τον μεγαλύτερο αριθμό θετικών ψήφων. Στις δυο αναγνώσεις που ακολούθησαν στις αρμόδιες επιτροπές τόσο από τον τότε υπ. Δικαιοσύνης όσο και από εισηγητές των άλλων κομμάτων τονίσθηκε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να προβλέπει ρητά το διαχωρισμό της κλωστικής από την ινδική κάνναβη. Πρέπει να αναφέρω εδώ ότι εκτός από τις ερωτήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς από βουλευτές του Ελληνικού κοινοβουλίου προς τους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με την εναρμόνιση της χωράς μας με την ευρωπαϊκή οδηγία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ασχολήθηκε με το θέμα (μετά από ερωτήσεις του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πρασίνων Μ. Τρεμόπουλου). Παραθέτω σχετικά:
Η ερώτηση του κ. Τρεμόπουλου: http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+WQ+E-2011-011400+0+DOC+XML+V0//EL
Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επ’ αυτής: http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2011-011400&language=EN.
Εδώ κλείνει η παρένθεση).
Σύμφωνα με τον κανονισμό Ε.Ο.Κ. 619/71 κλωστική κάνναβη θεωρούνται οι ποικιλίες της Cannabis Sativa με περιεκτικότητα σε T.H.C. (Δ9 τετρανδροκανναβινόλη) κάτω από 0,2%. Πέρα από το επίμαχο συνθετικό «κάνναβη», η κλωστική δεν έχει κανένα άλλο κοινό με την Ινδική κάνναβη. Πρόκειται για φυτό που καλλιεργείται παγκοσμίως, καθώς το σύνολο του υπέργειου μέρους του είναι πλήρως αξιοποιήσιμο και μπορεί να παράγει:
1. Ίνες για υφάσματα ( ενδεικτικά http://www.envirotextile.com/ http://www.hemporium.co.za/, http://www.kannabishop.com/gr/kannabishop http://www.hempandcompany.com/shop/cat/mens-clothing, http://www.thehempstore.co.uk/?page_id=48 ) τα οποία μάλιστα θεωρούνται υποαλλεργικά.
2. Χαρτί: το χαρτί μάλιστα είναι πολύ ανθεκτικό. Τα περισσότερα χαρτονομίσματα ακόμη και σήμερα είναι από κάνναβη. Χρειάζεται 7 φορές λιγότερα χημικά παράγωγα του θείου και ελάχιστο χλώριο για την λεύκανση του, σε σχέση με τον χαρτοπολτό από Δασική ξυλεία.
3. Οικολογικά χρώματα και βερνίκια.
4. Είδη κοσμετικής : Κρέμες για το πρόσωπο και το σώμα, σαπούνια, έλαια αρωματοθεραπείας – απορρυπαντικά κ.λπ.
5. Προϊόντα διατροφής: Οι σπόροι της κάνναβης κονιοποιημένοι ή όχι για πολλούς λαούς ήταν και για ορισμένους παραμένει βασικό διατροφικό μέσο
6. Οικοδομικά υλικά : υλικά πολύ ελαφρά που «αναπνέουν» με έντονη θερμική και ακουστική μόνωση και τα οποία πιστοποιούν την ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου (ενδεικτικά http://www.cannabric.com/catalogo/ http://www.limetechnology.co.uk/hemcrete.htm ,
7. http://www.ecogroup.gr/el/canabest-top-meninner?phpMyAdmin=d5a72fb5788d4ad62c25a4d53e2dd29f http://www.youtube.com/watch?v=FV3AqKNR0p4.)
8. Βιομάζα και βιοκαύσιμα.
9. Πλαστικά http://www.hemp-technologies.com/page33/page33.html
10. Βελτιωτικά εδάφους: με ότι υπολείπεται από την κατεργασία παρασκευάζεται υλικό βελτιωτικό εδάφους καλλωπιστικών και κηπευτικών φυτών.
Η καλλιέργεια της κλωστικής κάνναβης στην Ευρώπη όχι μόνο επιτρέπεται αλλά και επιδοτείται βάσει των κανονισμών της Ε.Ε για κοινή οργάνωση λινού και κάνναβης.
(ενδεικτικά http://eur-lex.europa.eu/el/legis/latest/chap_03_split04.pdf http://www.hempandcompany.com/shop/cat/mens-clothing
http://www.eiha.org/).
Οι κύριες αιτίες της αναβίωσης της καλλιέργειας της είναι ή δημιουργία νέων σύγχρονων ποικιλιών, η ανάπτυξη νέας τεχνολογίας τόσο στην καλλιέργεια όσο και στην απόληψη των ινών και η παραγωγή νέων προϊόντων και παραπροϊόντων από την βιομηχανοποίησή της. Η θεώρηση των υφαντών και λοιπών προϊόντων της κάνναβης ως υποαλλεργικών προκαλεί συνεχώς αύξουσα ζήτηση. Αλλά και τα λοιπά πλεονεκτήματα της καλλιέργειας εκτιμώνται τώρα ιδιαίτερα α) Επειδή παράγονται προϊόντα που δεν είναι μόνο τροφές για τον άνθρωπο και τα ζώα , β) Για οικολογικούς και οικονομικούς λόγους εξαιτίας της αποπνικτικής των ζιζανίων καλλιέργειας της η οποία όχι μόνο δεν χρειάζεται χημικά ζιζανιοκτόνα η ίδια, αλλά αφήνει καθαρό το χωράφι για την επόμενη καλλιέργεια γ) συμβάλει στην βιοποικιλότητα και την αειφόρα.
Το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ) και το Εργαστήριο Γεωργίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με μελέτη με τίτλο «Σχέδιο καλλιέργειας κλωστικής κάνναβης και κλωστικού λιναριού στην Ελλάδα», στην περίληψη της μελέτης σημειώνει συμπερασματικά: «Η κλωστική κάνναβη είναι δυνατόν να αποτελέσει μιά αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση για αναδιάρθρωση των καλλιεργειών και η μεταποίηση της σημαντικό παράγοντα πράσινης ανάπτυξης». Για τους λόγους αυτούς προτείνει την τροποποίηση του άρθρου 10 παράγραφος στ΄ του Νόμου 3459/2006 ως εξής:
στ) καλλιεργεί η συγκομίζει οπουδήποτε φυτό του γένους της κάνναβης εξαιρουμένων των ποικιλιών της κλωστικής cannabis sativa L, όπως αυτές προσδιορίζονται στον κανονισμό ΕΟΚ 1164/89 της Επιτροπής και όπως αυτές θα προσδιορίζονται εκάστοτε από σχετικούς κανονισμούς της Ε.Ε………
Η παράγραφος ι) συμπληρώνεται και ισχύει στο εξής ως ακολούθως ι) Η ονομασία της κάνναβης καθώς και σήματα με βάση το σχήμα του φύλλου του φυτού και λοιπών μερών του φυτού της κλωστικής κάνναβης σε τίτλου συσκευασιών και προϊόντων από κλωστική κάνναβη και η διαφήμιση των προϊόντων αυτών, δεν θεωρείται ότι συντελούν στη διάδοση της χρήσης ναρκωτικών ουσιών.