Άρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτη

1.            Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ Α’ 138) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

«Κατά την εγγραφή στην υπηρεσία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δύνανται να χρησιμοποιούνται διαπιστευτήρια που έχουν εκδοθεί για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του χρήστη από άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα και είναι διασυνδεμένα με ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με βασικά μητρώα, όπως  ιδίως α) το μητρώο ταυτοτήτων, β) το μητρώο κοινωνικής ασφάλισης, γ) το φορολογικό μητρώο, και δ) το δημοτολόγιο. Οι φορείς που παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιβεβαίωσης της ταυτότητας σε άλλους φορείς και συστήματα του δημόσιου τομέα λειτουργούν σύμφωνα με  τον Κανονισμό 910/2014 της 23ης Ιουλίου 2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τις υπηρεσίες εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά και την κατάργηση της Οδηγίας 1999/93/ΕΚ, όπως αυτός κάθε φορά ισχύει. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών  Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμoδίου Υπουργού καθορίζονται τα ειδικότερα τεχνικά και λεπτομερειακά ζητήματα που αναφέρονται στη διασύνδεση των διαπιστευτηρίων και των αναγνωριστικών με βασικά μητρώα των φορέων του δημόσιου τομέα.».

2.  α) Μια πιλοτική εφαρμογή της «κάρτας πολίτη» που θα περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με τα βασικά μητρώα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μπορεί να εφαρμοστεί και ως μέσο ταυτοποίησης των δικαιούχων και χορήγησης της επιδότησης σίτισης κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 3 του νόμου *** «Ρυθμίσεις για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης», ή για ανάλογες επιδοτήσεις, με έλεγχο των εισοδηματικών κριτηρίων βάσει των τηρουμένων ηλεκτρονικών αρχείων από το Υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Για την δημιουργία του αρχείου που θα χρησιμοποιηθεί για κάθε περίπτωση χορήγησης της επιδότησης, υπεύθυνος Επεξεργασίας είναι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύσης. Για το σκοπό αυτό,  χρησιμοποιούνται οι βάσεις δεδομένων που τηρούνται από το TAXIS και το ΗΔΙΚΑ για την διακρίβωση του εισοδήματος και της οικογενειακής κατάστασης. Η διάρκεια τήρησης των στοιχείων ορίζεται διετής από την ημερομηνία συλλογής τους.

β) Μέτρα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παραγράφου αυτής ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης  και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

  • 18 Μαρτίου 2015, 19:51 | θεοδωρος

    να γινει προαιρετικά για οποιον θελει

  • 18 Μαρτίου 2015, 19:08 | Τάσος Αθανασόπουλος

    Η ταυτοποίηση του ατόμου και η αναγωγή του σε έναν αριθμό δεν είναι μόνο ένα Θεολογικό ζήτημα αλλά και ένα βαθύτατο Δημοκρατικό και Κοινωνικό.

    Ο άνθρωπος δεν είναι και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ένα σύνολο αριθμών (ΑΜΚΑ, Πιστωληπτική ικανότητα, κλπ) πόσο δε μάλλον αφού αποτελεί μια ολοκληρωμένη οντότητα που φέρεται με βάση τα Πιστεύω του, τις Εμπειρίες του, την Αγωγή του και τις Γνώσεις του.
    Όλα αυτά, τα οποία εξελίσονται από την αρχή της γέννησής του έως το θάνατό του, αποτελούν μη σταθερές μεταβλητές και καθορίζουν το ρόλο του μέσα στην Κοινωνία και την Πολιτεία. Αυτές είναι οι δομικές, διακριτές διαφοροποιήσεις των ανθρώπων μεταξύ τους και δεν μπορούν αλλά ούτε και πρέπει να υποτελούν υπέρ ενός συστήματος πληροφοριών.

    Ο υποβιβασμός του λοιπόν σε μία «κονσέρβα» η οποία φέρει έναν μοναδιαίο αριθμό ο οποίος αντικατοπτρίζει τη σχέση του με την Κοινωνία, δεν μπορεί να είναι ούτε αποδεκτός, αλλά ούτε και επιλογή.

    Αν το δούμε Δημοκρατικά, η συλλογή των πληροφοριών του ανθρώπου σε ένα σύστημα υπό ένα μοναδικό αποτελεί μια επικίνδυνη επιλογή που καθιστά τον Έλεγχο και την Επιβολή πολύ πιο εύκολη αν ο αναλύων την πληροφορία δράσει κακόβουλα. Είναι πολύ πρόσφατο άλλωστε το παρελθόν όπου οι άνθρωποι φακελώνονταν, ελέγχονταν, κυνηγιόντουσαν και περιθωροποιούνταν από ένα στρεβλό καθεστώς.
    Κάποτε αυτό γινόταν για τα πολιτικά φρονήματα, σήμερα – αύριο όμως μπορεί να γίνει για ένα τεράστιο πλήθος επιλογών του ατόμου: από την πιστοληπτική του ικανοτητα, τις διατροφικές του συνήθειες, την υγεία του έως και τις προτιμήσεις του.
    Αν θέλουμε λοιπόν να αξιώνουμε τον Ελεύθερο άνθρωπο μέσα στην Κοινωνία, η Κάρτα του Πολίτη είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που επιδιώκουν και εκφράζουν οι Πανανθρώπινες αξίες της Ισονομίας, Ελευθερίας και Ιδιοτικότητας.

    Θεολογικά, είμαστε μια χώρα Χριστιανική με Ορθόδοξη παράδοση και γνώση. Ακόμα και αν διαφωνεί κάποιος με την παράδοση αυτή δεν μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι λιγότερο ή περισσότερο την έχει διδαχθεί ούτε και το ότι αποτελεί το δομικό Εθνικό χαρακτηριστικό της Κοινωνίας μας.
    Όταν λοιπόν, ακριβώς αυτό που πραγματεύεται η Κάρτα του Πολίτη και το οποίο προφητικά έχει αποτυπωθεί πριν 2000 χρόνια από τον Ιωάννη τον Ευαγγελιστή με τόση συμπτωματική ακρίβεια, ή όταν για αυτό ακριβώς το θέμα Άγιοι Πατέρες της Εκκησίας μας όπως οι πιο πρόσφατοι Όσιοι Παίσιος και Πορφύριος έχουν μιλήσει, εμείς πως μπορούμε να αγνοήσουμε είτε την γνώση του λόγου ή το Θεολογικό συναίσθημα του Χριστιανού.

    Ως Ελεύθερος πολίτης λοιπόν, είμαι ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ με οποιοδήποτε σύστημα ταυτοποίησης – αρίθμησης του ατόμου και συγκέντρωσης όλων των πληροφοριών που συγκροτούν τον άνθρωπο σε έναν μοναδιαίο αριθμό, είτε αυτός λέγεται Κάρτα του Πολίτη ή αλλιώς.

    Ως δε Έλληνας Χριστιανός Ορθόδοξος, βρίσκομαι στην ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΟΧΘΗ σε οποιοδήποτε τέτοιο σχέδιο bar-code-ποίησης του ανθρώπου καιθα αγωνισθώ σθεναρά και με οποιοδήποτε τρόπο για την ματαίωση αυτού του σχεδίου.

    Η δε υλοποίηση – υιοθέτηση οποιουδήποτε σχεδίου ηλεκτρονικής ταυτοποίησης του ατόμου, θα αποτελεί για μένα ΜΕΓΑ σημείο ΑΡΝΗΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ και ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ.

  • 18 Μαρτίου 2015, 19:59 | Γεώργιος Κιντσάκης

    Η εισαγωγή της Κάρτας του Πολίτη, όταν πλέον σε πολλές χώρες έχει εγκαταλειφθεί κάθε σχετική συζήτηση, δεν ανταποκρίνεται σε καμία λογική χρησιμότητας και αναλογικότητας.

    Κατ’ αρχήν, όλοι μας πλέον είμαστε πιστοποιημένοι για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Taxisnet, οι οποίες έχουν διασυνδεθεί και με άλλες υπηρεσίες, όπως οι υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Ποιος ο λόγος να προβεί το κράτος στο έξοδο έκδοσης κάρτας, όταν ήδη με τη χρήση των σχετικών κωδικών μπορεί να γίνει πλήρης ηλεκτρονική πιστοποίηση;

    Έπειτα, υπάρχει το προηγούμενο της διανομής του «κοινωνικού μερίσματος», το οποίο μέσω του Taxisnet έμπαινε στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων, χωρίς να υπάρχει καμία στοχοποίησή τους. Αντίθετα με την κάρτα -σε πρώτη τουλάχιστον φάση- θα υπάρχει στοχοποίηση, αφού όποιος πληρώνει με την Κάρτα του Πολίτη αυτόματα θα αποκαλύπτεται ότι είναι πτωχός.

    Περαιτέρω είναι σημαντικό να τονιστούν οι κίνδυνοι από την κλοπή (ή κλοπή χρήσης) της κάρτας, οι οποίοι είναι σαφώς μεγαλύτεροι από τον κίνδυνο διαρροής ενός κωδικού. Ήδη οι contactless κάρτες των Τραπεζών έχουν πέσει σε ανυποληψία λόγω του κινδύνου κατάχρησής του και οι περισσότεροι προτιμούν να κάνουν τις συναλλαγές τους μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής.

    Γιατί, εν έτει 2015, όταν τα πάντα είναι συνδεδεμένα με το διαδίκτυο, η Κυβέρνηση εμμένει στην εισαγωγή μιας κάρτας, η οποία θα αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα του πολίτη;

  • 18 Μαρτίου 2015, 19:48 | ΗΛΙΑΣ

    ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΕΙΤΕ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΑΦΟΥ Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΓΙΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΘΕΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΝΩ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΕΠΙ ΓΑΠ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΘΕ ΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ.

  • 18 Μαρτίου 2015, 19:09 | δεσποινα

    Δεν εχετε τιποτα ιερο.δεν ντρεπεστε καθολου.δεν ειστε ελληνες εσεις.τι κυλαει στις φλεβες σας νεοταξικο αιμα..?ειστε θλιβεροι κ προδοτες.ειστε οι ντροπη αυτης της χωρας.δεν ειστε ελληνες.δεν ειστε αξιοι να ειστε απογονοι του μ.αλεξανδρου το καραισκακη του κολοκοτρωνη του μεταξα του παπαδοπουλου.τα πουλατε ολα για το χρημα.κ πριν βιαστειτε να με χαρακτηρισετε κ να προσπερασετε το σχολιο μου σας λεω οτι δεν ξερω τι ειναι τα πολλα λεφτα.δεν τα ειχα ποτε…εμενα με νοιαζει η χωρα που θα παραδωσω σρο παιδι μου…

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:29 | αντωνιαδησ παρασκευασ

    ειναι απαραδεκτο αυτο που προσπαθουν ομωσ πιστευω οτι ο Θεοσ δεν θα το επιτρεψει.οι ελληνεσ δεν το χρειαζονται δεν θα παρουμε την καρτα αυτοι οι δημοκρατεσ πιστευουν στην ελευθερια και την δημοκρατια η μασ κοροιδευουν

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:02 | ΚΩΣΤΑΣ

    ΟΧΙ!!! ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ.

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:50 | Δημήτριος

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΘΑ ΤΗΝ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ. ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ.

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:41 | ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΚΡΙΔΗΣ

    Εἰναι ἀκρως συζητήσιμο το κατά πόσο ασφαλής θα είναι μια τέτοια κάρτα τη στιγμή που ο,τιδήποτε έχει σχέση με ηλεκτρονικά συστήματα είναι εύκολο να παραβιαστεί. Εδώ υπάρχει μέχρι και η προχωρημένη δυνατότητα να μπαίνουν στα απόρρητα μυστικών υπηρεσιών υπερδυνάμεων και θα δυσκολευτούν να παραβιάσουν τα προσωπικά στοιχεία ενός πολίτη;

    Ας μην αυταπατώμαστε δεν υπάρχει δικλείδα ασφαλείας σχετικά με ένα τέτοιο σύστημα, μια τέτοια κάρτα…

    Πέραν τούτου υπάρχουν και άνθρωποι που για διάφορους λόγους θα είναι πολύ δύσκολο έως και αδύνατο να χρησιμοποιούν μια τέτοιου είδους κάρτα και να συναλλάσσονται με τέτοιου είδους «ηλεκτρονική» λογική…

    Θα μπορούσα να αναφέρω από ανθρώπους προχωρημένης ηλικίας που γι αυτούς είναι ξένος ένας τέτοιος κόσμος, μέχρι και ανθρώπους που για λόγους συνείδησης (θρησκευτικής ή άλλο) καταπιέζονται όταν λαμβάνουν μια τέτοια κάρτα.

    Θα ήταν τουλάχιστον υποκρισία σε μια εποχή και από μια κυβέρνηση που ως προμετωπίδα έχει τον αντιρατσισμό και την καταπολέμηση των διακρίσεων να υποχρεώνεται ο πιο πάνω πολίτης να περιθωριοποιείται είτε de facto είτε de yure με την επιβολή της πιο πάνω κάρτας.

    Η γνώμη μου είναι ότι το λιγότερο που θα μπορούσε να γίνει είναι να θεσμοθετηθεί προαιρετική με εναλλακτικές επιλογές (και καμμία διάκριση φυσικά) για όποιον δεν την επιλέξει.

  • Να κάνετε δημοψήφισμα για την κάρτα του πολίτη ώστε να αποφασίσει ο Ελληνικός λαός._

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:52 | Κυριάκος Τοψόγλου

    Να κάνετε δημοψήφισμα._

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:42 | Αθανασιος

    Είναι κατάντια και ντροπή για τον Ελεύθερο και Χριστιανό Έλληνα αυτά τα ξενοφερτα πραγματα.
    Ποτέ στην κάρτα αυτη

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:43 | Ευαγγελια

    προσωπικά η κάρτα του Πολίτη με θύγει ως άτομο και προσωπικότητα γιατί είναι ενάντια στα πιστεύω μου και τις Αρχές μου ως Ελληνίδα.Δεν χρειάζετε να γίνουμε «Νουμερα» μίας κάρτας ώστε να εξακριβωθούν και να διασταυροθούν στοιχεία της Εφοριάς με τα Δηματολόγια.

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:58 | apostolos

    Η έκδοση της κάρτας είναι ενάντια στην αρχή προστασίας των προσωπικών δεδομένων. –
    Οι πολίτες γίνονται έρμαιο στους διαχειριστές των δεδομένων. –
    Βαθιά αντιδημοκρατικό μέτρο θα οδηγήσει σταδιακά σε αντιμετώπιση των πολιτών ως ένα σύνολο αριθμών και κατηγοριοποίησή τους.

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:42 | ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΟΥΝΑΡΗ

    θεωρώ την κάρτα επικίνδυνη,παρεμβατική και τελικά άχρηστη. Θεωρώ ὀτι δεν ήταν αυτή που έλειπε από την Ελλάδα

  • 18 Μαρτίου 2015, 18:50 | ΚΩΣΤΑΣ

    Αν ενδιαφέρεστε πραγματικά να πετύχει πάρτε το ο.κ.από την εκκλησία.
    Σε αντίθετη περίπτωση θα γυρίσει μπούμερανγκ.

    Ευχαριστώ

  • 18 Μαρτίου 2015, 17:47 | Μανώλης

    Μου είναι αδιανόητο να πιστέψω, ότι αυτό το άρθρο το καταθέτει ένας Συνταγματολόγος του βεληνεκούς του κ. Κατρούγκαλου, γνωστού υπερασπιστού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων!

    Τι άλλαξε από το 2010 που ο ΣΥΡΙΖΑ, ήταν κατά;;;

    Ντροπή… πρέπει να αποσυρθεί μας προσβάλει ως Έλληνες η κάρτα αυτή, πείτε ένα ΟΧΙ στους κυρίους της ΕΕ που θέλουν να μας την επιβάλουν!

  • 18 Μαρτίου 2015, 17:09 | Γεώργιος

    Δεν θα ήθελα να δίνω λογαριασμό σε κανένα μα κανένα για το που πάω , με ποιους είμαι τι τρώω , τι πίνω , τι κάνω και που πάω.επίσης δεν θα ήθελα τα παιδιά μου να μην έχουν ψωμί να φάνε σε περίπτωση που χρωστάω στην εφορία ή σε τράπεζα.Αν θέλει το κράτος να εισπράξει λεφτά να μειώσει του συντελεστές φορολόγησης , το ΦΠΑ και να εξιχνιάσει τις διαδρομές του μαύρου χρήματος. Γιατί το να έχει κανείς κάποιες οικονομίες των 5.000, των 10.000 € τις έχει για την κακιά την ώρα που θα υπάρξει μια ανάγκη για περίθαλψη ή για κάτι άλλο , ειδικά όταν έχει οικογένεια.
    Το κράτος να ψάξει οι καταθέτες των 300.000 € και πάνω που τα βρήκαν τα λεφτά αυτά και τι επάγγελμα κάνουν για να τα δικαιολογήσουν. Υπάρχουν τρόποι ΘΕΛΗΣΗ υπάρχει;

  • 18 Μαρτίου 2015, 17:50 | Τζιώρα Ολυμπία

    Θεωρώ απαράδεκτη την οποιαδήποτε κίνηση που οδηγεί στην υποδούλωση του ανθρώπου

  • 18 Μαρτίου 2015, 17:54 | Τζιώρα Ολυμπία

    Θεωρώ απαράδεκτη την οποιαδήποτε κίνηση που οδηγεί στην υποδούλωση του ανθρώπου ,που γεννήθηκε να είναι ελεύθερος

  • 18 Μαρτίου 2015, 17:23 | Κωνσταντίνος Μαυρίκος

    Για λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως δεν θέλω να παραλάβω κάρτα πολίτη. Όσο και να θέλετε να χρυσώσετε το χάπι για την ανάγκη της, μια τέτοια κάρτα στα «χέρια» μιας Κυβέρνησης λιγότερο δημοκρατικής, μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τρόπο στυγνό και ατιμωτικό σε βάρος των πολιτών. δεν έχει νόημα να μιλάμε για προστασία προσωπικών δεδομένων, και στο τέλος να θέλουμε να επιβάλλουμε μια κάρτα που μπορεί να αναδειχθεί ως το απόλυτο μέσο ξεγυμνώματος ενός πολίτη. Η κίνηση σας είναι αντιδημοκρατική και αντίκειται στα θεολογικά μου πιστεύω.

  • 18 Μαρτίου 2015, 17:50 | Κατσίβας Δημήτρης

    Απαράδεκτο! Αντισυνταγματικό και αντι-ανθρώπινο. Αντίθετο και προς τις θρησκευτικές πεποιθήσεις μεγάλου μέρους του ελληνικού (τουλάχιστον) πληθυσμού. Επιπλέον, δεν εξασφαλίζει απο κανέναν την κατάχρηση των προσωπικών στοιχείων του κατόχου της – κάτι που ,φυσικά, γνωρίζουν οι εμπνευστές της, που φέρνουν την «κάρτα» σαν τελευταίο βήμα πριν το «σφράγισμα» με το ενσωματωμένο τσιπάκι. Αντίθετο σε κάθε έννοια ανθρωπισμού γιαυτό και πλασάρεται – όλως αντιθέτως- σαν εχέγγυο για την αντιμετώπιση της (δημιουργημένης απ’ τους ίδιους εγκεφάλους) «ανθρωπιστικής κρίσης». Ερπετά εναντίον ανθρώπων. Επιλέγω τους ανθρώπους.

  • 18 Μαρτίου 2015, 16:41 | Δημήτρης Μ.

    Ούτε «έξυπνες» κάρτες πολίτη με τσιπάκια (και αυτόματες επαναπρογραμματιζόμενες πληροφορίες) ούτε εμφυτεύματα τσιπ… αυτά να τα κάνετε στους ομοίους σας.
    Αν λειτουργεί σωστά το κράτος δεν χρειάζονται ουτε «ρομποτ» ουτε άνθρωποι-σάιμποργκ.
    Αυτό είναι κατάφορη καταπάτηση του δικαιώματος του ανθρώπου για ελεύθερη ζωή και βούληση, όταν με άλλοθι την ..ζούγκλα που επικρατεί (σε κάθε κοινωνικό τομέα πλέον – υπ’ευθύνη του κράτους βεβαία) θέλετε να «μαρκάρετε» τους ανθρώπους και να ξεχωρίσετε «καλούς» και «κακούς» (κατά την κρίση σας) και χρησίμους και άχρηστους (κατά την κρίση σας) ώστε με ένα delete να απειλείτε ή και να «καθαρίζετε» όσους δεν σας είναι αρεστοί…

    Έχετε κάποιοι τα σχέδιά σας… έχει όμως και ο Θεός το δικό Του.

    IC XC
    NI KA

  • 18 Μαρτίου 2015, 16:16 | Ευάγγελος

    Η χρήση αυτής της κάρτας με βρίσκει ,προσωπικά,αντίθετο.

  • 18 Μαρτίου 2015, 16:32 | Γρηγόριος Γκόρτσος

    Η εισαγωγή της ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ από μόνη της δεν προσφέρει τίποτα. Δεν πρόκειται να διευκολύνει την επικοινωνία του πολίτη με τις δημόσιες υπηρεσίες, εάν δεν συνδυαστεί με την οργάνωση των υπηρεσιών. Όταν όμως ο πολίτης βρεθεί μπροστά σε οργανωμένες υπηρεσίες του Δημοσίου τότε του είναι ΑΧΡΗΣΤΗ η ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ μιας και θα μπορεί να εξυπηρετηθεί άνετα με το υφιστάμενο Δελτίο Ταυτότητας. Γιατί να εισαχθεί στη ζωή μας η ΚτΠ η οποία θα φέρει πλινθίο (τσιπάκι) και να μην παραμείνουμε στο υφιστάμενο Δελτίο Ταυτότητας; Η εισαγωγή του πλινθίου εγκυμονεί περισσότερους κινδύνους από τα προβλήματα που επιθυμεί να λύσει.
    Οι Άγιοι Γέροντές μας προειδοποίησαν ότι πίσω από την «κάρτα εξυπηρετήσεως πολίτη» κρύβεται η παγκόσμια δικτατορία, η σκλαβιά του αντιχρίστου. Αν δεχτούμε τώρα την κάρτα θα μας είναι ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ να αρνηθούμε το εμφυτεύσιμο τσιπάκι στο οποίο θα προχωρήσουν σύντομα διότι η κάρτα θα χάνεται εύκολα.
    Κρατάμε ως Έθνος τις Θερμοπύλες προστασίας του Ανθρωπίνου προσώπου. Ας μην προδώσουμε το δώρο που μας έκανε ο Δημιουργός και δεν είναι άλλο από το αυτεξούσιο και την ελευθερία μας. ΝΑ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΟΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.

  • 18 Μαρτίου 2015, 15:31 | Αντωνιος Λ.

    ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΓΝΩΜΕΣ ΕΠΙ ΠΑΣΟΚ…ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΣΑΝ ΜΑΝΑ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΣΑΝ ΠΑΝΑΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΠΛΑΣΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΤΑΛΑΝΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ.ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΞΕΡΕΙ ΠΛΕΟΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟΥΣ ΠΟΝΗΡΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΕΙΩΞΕΙΣ ΚΕΝΤΡΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΕΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ.ΚΥΡΙΟΙ,ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΙΣΕΤΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΣΙΠΑΚΙΑ! ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΡΟΦΗΤΕΥΜΕΝΑ ΑΠΟ ΑΙΩΝΕΣ ΚΑΙ ΞΕΡΟΝΤΑΣ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥΣ…ΜΑΣ ΒΑΖΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΕΥΛΟΓΑ ΣΕ ΥΠΟΨΙΕΣ.ΕΞΑΛΛΟΥ, ΑΝ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΓΡΑΦΙΚΟΤΗΤΕΣ…ΜΕΓΕΙΑ ΣΑΣ ΜΕ ΧΑΡΑ ΣΑΣ.ΠΑΡΤΕ ΤΕΣ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΕΣ.ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ, ΚΑΤΑΦΟΡΗ ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΗ, ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ ΟΛΩΝ!

  • 18 Μαρτίου 2015, 15:32 | ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΔΡΑΚΟΥ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

    Με την εφαρμογή της κάρτας του πολίτη και έπειτα από καιρό ποιος μας διασφαλίζει ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ελευθερία του συναλλάσσεσθε, τα δικαιώματα στην ιδιοκτησία, στην εργασία, στην ασφάλιση, στην δημιουργία οικογένειας και προσωπικής ζωής δεν θα εξαρτώνται από την κατοχή ή όχι μιας Κάρτας, από την κατοχή ή όχι ενός αριθμού, από την ύπαρξή των ανθρώπων ή όχι σε μια βάση δεδομένων; Δηλ. όσοι θα είναι εκτός των βάσεων δεδομένων θα παύουν να είναι άνθρωποι; Πως λέγεται το σύστημα που αντιμετωπίζει τον άνθρωπο με αυτόν τον τρόπο; Ποια αρχή μπορεί να σκεφθεί κάτι τέτοιο; Και όλα αυτά θα γίνουν με βασικό επιχείρημα το νοικοκύρεμα της Δημόσιας ζωής, την εξυπηρέτηση των πολιτών, την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών;

    Για τους λόγους αυτούς δεν επιθυμω την ψηφιση του παρόντος νομοσχεδίου

  • 18 Μαρτίου 2015, 15:40 | Μαλακούδης Δημήτριος

    Δεν είναι κατανοητός ο λόγος της δημιουργίας της κάρτας του πολίτη. Στην πραγματικότητα δεν φαίνεται να λύνει κάποιο πρόβλημα. Αντίθετα, με τη χρήση αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου και με το κατάλληλο λογισμικό, μπορούν να λυθούν όλα τα προβλήματα χωρίς την ανάγκη χρήσης κάποιας κάρτας. Για παράδειγμα θα μπορούσε απλά να δημιουργηθεί ένας αριθμός κλειδί ο οποίος θα είναι γνωστός μόνο στο Πληροφοριακό Σύστημα.

  • 18 Μαρτίου 2015, 15:55 | ΙΟΥΛΙΑ ΛΟΥΡΗ

    Δεν επιθυμώ την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου και δεν θέλω την εφαρμογή της Κάρτας του Πολίτη για τους κάτωθι λόγους:

    Πιστεύω ότι το παρον μετρο δεν θα εξυπηρετήσει στην ταυτοποίηση του πολίτη, στην πάταξη της φοροδιαφυγής κλπ, καθώς αυτο ειναι δυνατόν με άλλες μεθόδους, που καμία κυβέρνηση εδώ και χρόνια δεν θελει να εφαρμόσει. Ας οργανωθει ο δημόσιος τομέας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αυτού και αρκεί η αστυνομική μας ταυτότητα και τα υπόλοιπα στοιχεία μας για την ταυτοποίηση των πολιτών.

    Η κάρτα του πολίτη εχει ως στόχο το ηλεκτρονικό φακέλωμα του πολίτη. Προσωπικά δεν εμπιστεύομαι σε κανένα φορέα τη διαχείριση του συνόλου της τεράστιας βάσης δεδομένων με πληροφορίες προσωπικών δεδομένων των πολιτών που θα δημιουργηθεί με την εφαρμογή του μέτρου της κάρτας του πολίτη.

    Η δεσμευτικότητα, η υποχρεωτικότητα, η ταύτιση της Κάρτας του Πολίτη με τον άνθρωπο, η αναγωγή του ανθρώπου σε αριθμό που θα τον υποχρεώνει να αφήνει τα ηλεκτρονικά του ίχνη θελημένα ή αθέλητα σε δεκάδες διασυνδεδεμένες βάσεις δεδομένων καθημερινά, οπότε όλη η ζωή του ανθρώπου θα είναι «διάφανη» σε εξευτελιστικό βαθμό, είναι το πρόβλημα.

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

  • 18 Μαρτίου 2015, 15:38 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

  • 18 Μαρτίου 2015, 14:45 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ

    ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ TO BIG BROHTHER. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΚΑΠΟΙΑ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ!!!
    ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΘΕΟΙ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ. ΜΟΝΟ Ο ΘΕΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΕ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ. ΟΥΤΕ ΖΩΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ ΕΤΣΙ!!!

  • 18 Μαρτίου 2015, 14:15 | ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΘΩΜΑΣ

    Μην διανοηθείτε να περάσετε το «απόλυτο φακέλωμα» μέσω της ηλεκτρονικής «Κάρτας του Πολίτη»!
    Είναι όνειδος για μια αριστερή κυβέρνηση να προχωρά στην ολοκληρωτική παραβίαση της ιδιωτικής ζωής και των στοιχειωδών πολιτικών δικαιωμάτων των ανθρώπων.
    Με φτηνές δικαιολογίες ετοιμάζετε έναν εφιάλτη για όλους τους Έλληνες.
    Υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι να κατανικηθεί η φτώχεια και η γραφειοκρατία.
    Πάρτε πίσω σήμερα την «Κάρτα του Πολίτη!

  • 18 Μαρτίου 2015, 14:52 | Νικόλαος

    Αν και τα σχόλια στην παρούσα ιστοσελίδα είναι περιτά διότι στό τέλος θα πράξετε αυτά που σας έχουν επιβάλει.
    Αν για εσωτερικούς δικούς σας λόγους (και επικοινωνιακούς) θέλετε κάποια απάντηση, αυτή είναι πολύ ξεκάθαρη.

    Η οποιαδήποτε ηλεκτρονική ταυτοποίηση του Ελληνα πολίτη δεν γίνεται αποδεκτή διότι έρχεται σε αντίθεση με την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη.

  • 18 Μαρτίου 2015, 14:16 | ΝΙΚΟΣ

    Καλησπερα !
    Οσον αφορα την διαβουλευση που ανοιγετε για την ΚτΠ, θελω να ειμαι σαφης. Ειμαι κατα γιατι 1) καθε τι ηλεκτρονικο ενω φερνει ευκολια, δεν παρεχει καμμια ασφαλεια. Και οποιος διατεινεται περι του αντιθετου, ή μας κοροϊδευει, ή ζει σε αλλο πλανητη.
    2) Εαν το μετρο της εισαγωγης της ΚτΠ πιστευετε οτι θα οργανωσει και το Δημοσιο, μαλλον απατασθε. Διοτι η οργανωση του Δημοσιου πρεπει να γινει ασχετα με την εισαγωγη της ΚτΠ. Δεν ειναι προϋποθεση της οργανωσης του Δημοσιου η ΚτΠ, ουτε πρεπει να γινει με δικαιολογια την ΚτΠ. Πρεπει να γινει ουτως ή αλλως. Το εχετε στα θεματα SOS προς επιλυση και συμφωνω απολυτα. Το Δημοσιο οπως λειτουργει σημερα ειναι αναχρονιστικο και περισσοτερο δημιουργει παρα λυνει προβληματα. Ομως η ΚτΠ δεν πρεπει να συνδεθει επ’ ουδενι. Δεν αποτελει επιλογη μας η φορτωση πληθωρας στοιχειων στο εσωτερικο της ΚτΠ. Η εξυπηρετηση του πολιτη αφου ταυτοποιηθει με την υπαρχουσα ταυτοτητα μπορει να λυσει τα προβληματα με καλυτερη οργανωση της υπηρεσιας και την ορθολογικοτερη διαχειριση του προσωπικου του δημοσιου.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Ειμαι αντιθετος προς καρτες με RFID που στο μελλον υπο αλλη κυβερνηση θα μου αφaιρεσει την ελευθερια που εχω σημερα.

  • 18 Μαρτίου 2015, 13:07 | Σωτηρης

    Καθημερινά και ανησυχητικά είναι τα φαινόμενα υποκλοπής και αθέμιτης χρήσης προσωπικών δεδομένων από διάφορα ηλεκτρονικά μέσα. Ακόμη περισσότερο, ακόμη και σε περιπτώσεις δυνατότητας ασφαλούς χρήσης, η συγκέντρωση και η αποθήκευση των δεδομένων του προσώπου σε ένα μέσο, ιδίως ηλεκτρονικό, προσβάλει το δικαίωμα στην προσωπικότητα και στην ιδιωτικότητα, καθώς τοποθετεί τον εκάστοτε χρήστη του συστήματος σε ηγεμονική θέση απέναντι στο ανυπεράσπιστο και πλήρως εκτεθειμένο άτομο.
    Περαιτέρω η διασύνδεση του μέσου αυτού με τη δυνατότητα του προσώπου να συναλλάσσεται και να λαμβάνει κοινωνικές παροχές, αποτελεί μέγιστη κατάπτωση της στοιχειώδους αξιοπρέπειας, καθώς το άτομο πρακτικά εξαναγκάζεται στην αποκάλυψη των προσωπικών του δεδομένων και του πλήρους καταναλωτικού του προφίλ προκειμένου να καταστεί δυνατό να επιβιώσει.ΘεωρΏ ότι η οποιουδήποτε είδους διασύνδεση του μέσου αυτού με τη δυνατότητα του ατόμου να λαμβάνει μισθούς, επιδόματα, παροχές κλπ, αποτελεί βάναυση προσβολή των στοιχειωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου και οφείλει η κυβέρνηση –και η κάθε κυβέρνηση- να πάψει οριστικά την προσπάθεια για επιβολή του μέτρου αυτού. Διότι πρακτικά περί επιβολής πρόκειται.
    Δεν θα θυσιάσω τα προσωπικά μου δεδομένα και τις καταναλωτικές μου συνήθειες τα δικά μου και των παιδιών μου, ούτε στο διαχειριστή του εκάστοτε ηλεκτρονικού συστήματος, ούτε σε επίδοξους χάκερ. Η ελευθερία του προσώπου είναι αδιαπραγμάτευτη και κάθε περιστολή της ιδίως με το αντίτιμο της δυνατότητας προς επιβίωση, θυμίζει άλλες σκοτεινές εποχές της παγκόσμιας ιστορίας.
    Ως εκ τούτου οι ρυθμίσεις του άρθρου 16 ου αφορούν στην κάρτα του πολίτη θα πρέπει ολοκληρωτικά να εξαλειφθούν.
    Το σημερινό μέσο ταυτοποίησης με τη χρήση της αστυνομικής ταυτότητας είναι επαρκεές και διαχρονικά αποτελεσματικό.

  • 18 Μαρτίου 2015, 13:59 | Μούντζιας Αντώνιος

    Αξιότιμοι κύριοι,

    δυστυχώς συνεχίζεται το έργο των προκατόχων σας. Με το «φερετζέ» της καλύτερης εξυπηρέτησης στον Δημόσιο Τομέα πάτε να εφαρμόσετε τον «γύψο» της παρελθούσας ακροδεξιάς συγκυβέρνησης. Τόσο πολύ φοβάστε τον Ελληνικό λαό; Που είναι η πίστη στην δημοκρατία; Και επί της ουσίας καμία καλύτερη εξυπηρέτηση δεν θα προσφέρετε στον λαό όσο το κουβάρι της νομοθεσίας δεν τολμάτε να το αγγίξετε. Διότι εκεί είναι η ουσία. Η περιπλεγμένη νομοθεσία ευννοεί τους έχοντες και κατέχοντες και όχι τον απλό κόσμο. Θα ήταν ντροπή να περάσει η κάρτα του πολίτη. Ντροπή για την Ελλάδα, την δημοκρατία αλλά και για την αριστερά.

  • 18 Μαρτίου 2015, 13:18 | Γιάννης

    Πρέπει να καταλάβουμε ότι όλα εχουν δύο όψεις. Η κάρτα του πολίτη έχει τα καλά της έχει και τα κακά της. Επείδή όμως η ανθρώπινη φύση συνήθως είναι αυτοκαταστροφική θεωρω δεδομένο ότι το συγκεκριμένο έργο θα οδηγηθεί προς τον καθολικό έλεγχο της κοινωνίας με παραβίαση ελευθεριών δικαιωμάτων και ότι αυτό σημαίνει. Κανένας δεν διασφαλίζει την ελευθερία του ατόμου αντίθετα στο όνομα της οικονομικης εξασφάλισης, υγείας, διάφορων παροχών θα υπάρξει απόλυτος έλεγχος και κατ επέκταση καταπάτιση οποιασδήποτε ελευθερίας. Και όταν η κάρτα δεν θα είναι αρκετή θα έρθει και το σωματικό RFID….

  • Είναι αδιανόητο μια προοδευτική κυβέρνηση να επαναφέρει αυτό το θέμα που δεν τόλμησαν να προχωρήσουν δεξιές κυβερνήσεις.
    Μήπως τελικά δεν είστε προοδευτική κυβέρνηση αλλά μια ακόμη μαριονέτα του συστήματος?

  • 18 Μαρτίου 2015, 13:28 | Αναστάσιος

    Λοιπον.Εμεις σαν αριστεροι πολεμησαμε το φακελλωμα στην επταετια 1967-1973.
    Θεωρειτε εσεις που κυβερνατε τωρα οτι πρεπει να εφαρμοστει το ηλεκτρονικο φακελλωμα απο μια κυβερνηση αριστερη (με το δηθεν προσχημα της ταχα καλυτερης εξυπηρετησης των πολιτων) ;;
    Ειμαστε ανθρωποι Ελληνες,ελευθεροι και πολεμησαμε τον φασισμο και τα απολυταρχικα καθεστωτα το 1940,το 1967 ακομη και τωρα αυτο(το καθεστως του George Orwell)της Ε.Ο.Κ. Τιμια πραγματα. Δεν θελουμε καμια ηλεκτρονικη ταυτοτητα με η χωρις μικροτσιπ. Ειναι μια χαρα η ταυτοτητα που εχουμε και τα συμβατικα μεσα ταυτοποιησης που διαθετουμε.
    Πανω απ ολα ομως,ειναι θρησκευτικοι οι λογοι που ειμαστε πληρως αντιθετοι.
    (Παρακαλω θερμα να δημοσιευτει το σχολιο καθοτι δεν προσβαλλει κανεναν).

  • 18 Μαρτίου 2015, 13:37 | ΠΕΤΡΟΣ

    ΟΧΙ, στην Κάρτα του Πολίτη για τους ίδιους λόγους που τα είπα στο 2010! Επιτέλους δεν την θέλουμε… ΕΛΕΟΣ πιά με αυτό. Άλλες χώρες Αγγλία και Γερμανία δεν την πήραν και θα την πάρουμε εμείς τα χαϊβάνια!!

  • 18 Μαρτίου 2015, 13:11 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

    Είναι δυνατόν το Υπουργείο να πιστεύει ότι υπάρχει απαραβίαστη τεχνολογική μέθοδος αποτύπωσης δεδομένων σε ένα τσιπάκι?

    καταφορη παραβιαση προσωπικων δεδομενων και προσωπικοτητας

    η παταξη της φοροδιαφυγης μπορει να γινει και να χτυπηθει στη ριζα του με χιλιαδες τροπους…..με πολλες δικλειδες ασφαλειας για ολες τις περιπτωσεις

  • 18 Μαρτίου 2015, 12:23 | Ηλιας Γ

    Κύριοι, σχετικά με την εισαγωγή της Κάρτας του Πολίτη (ΚτΠ), έχω να κάνω τα ακόλουθα σχόλια:
    1)Όσον αφορά στη βελτίωση των χρόνων συναλλαγής, η εισαγωγή της ΚτΠ δε φέρνει βελτιώσεις καθώς ο χρόνος που απαιτείται και σήμερα για μια συναλλαγή δεν υπερβαίνει τα 2-3 λεπτά.
    2)Η μεγάλη συγκέντρωση των ατομικών πληροφοριών σε μία και μόνη κάρτα, την καθιστά άκρως επικίνδυνη καθώς η (πολύ) πιθανή απώλειά της θα έχει καταστροφικές συνέπειες για το άτομο.
    3)Ως τεχνικός, γνωρίζω πολύ καλά πως κανένα ηλεκτρονικό σύστημα δεν είναι ασφαλές. Επιπρόσθετα, ακόμα και αξιωματούχοι από τις ΗΠΑ έχουν άμεσα παραδεχτεί πως δεν υπάρχει καμία ασφάλεια.
    4)Με κάθε συναλλαγή που θα διενεργείται θα καταγράφεται άμεσα η κάθε πράξη και η τοποθεσία του ατόμου, με όποιον κίνδυνο αυτό συνεπάγεται. Ακόμα και ένα πέρασμα εξ αποστάσεως θα δύναται να καταγράφεται, άρα έχουμε καταπάτηση των άρθρων του Συντάγματος περί ελευθερίας του ατόμου, ελεύθερης μετακίνησης κλπ.
    5)Η ελευθερία του ανθρώπου είναι δοσμένη και από τον ίδιο το Θεό, κάτι που την καθιστά υπέρτατο αγαθό. Η καταπάτησή της ισοδυναμεί με άρνηση του ίδιου του Θεού. Ως Ορθόδοξο Χριστιανικό κράτος δεν είναι δυνατόν να δεχθούμε την καταπάτηση των Θείων νόμων.
    6) Ακόμα και σε κράτη όπως η Γερμανία, η Αγγλία κλπ υπάρχουν κινήματα εναντίων της εφαρμογής της ΚτΠ. Άρα διεθνώς, από τους πολίτες δεν είναι αποδεκτή. Γιατί να είναι στην Ελλάδα;
    7)Ποιο το κόστος αγοράς και χρήσης για το σύνολο των πολιτών ενός κράτους που χροστάει τεράστια ποσά σε διεθνή δάνεια και παίρνει δυσβάσταχτα και απάνθρωπα μέτρα για την αποπληρωμή των χρεών. Άρα ένα τέτοιο έξοδο είναι περιττό.
    8)Όσον αφορά στην πάταξη της φοροδιαφυγής, η ΚτΠ δεν πρόκειται να προσφέρει τίποτα, καθώς είναι γνωστοί στο κράτος αυτοί που μόνιμα φοροδιαφεύγουν ή που έχουν απαράδεκτες και περιττές φοροαπαλλαγές.
    9)Και πάνω απ’ όλα, μία χώρα που έχει χύσει ποτάμια ηρωικού αίματος για την Πίστη και την Ελευθερία της, δε μπορεί να αποδέχεται ένα σύστημα παρακολούθησης και φακελώματος των πολιτών της.

    Με εκτίμηση

  • 18 Μαρτίου 2015, 12:20 | Αθαν’ασιος Κ

    ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ.
    ΓΙΑΤΙ
    1-ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΙΣΘΕΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΘ ΟΤΙ
    ΠΟΛΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΚΛΕΨΙΜΑΤΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
    2-ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΟΥ
    ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ.
    3-Η ΚΑΡΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΦΑΚΕΛΛΟΜΑ , ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΡΓΗΘΗΚΕ
    ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑ !!!!.
    4-ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΕΜΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΤΡΕΧΟΥΜΕ.
    5-ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ.
    6-Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΑΜΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ, ΑΣ ΜΗ ΜΑΣ
    ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ.

  • 18 Μαρτίου 2015, 12:49 | ταξιαρχης γιαννικος

    Οχι στην καρτα του πολιτη!μας προσβαλει

  • 18 Μαρτίου 2015, 03:49 | Αντώνης Κ.

    Υπάρχουν πραγματικά πολλά ερωτήματα που έχουν τεθεί για την Κάρτα του πολίτη, την ηλεκτρονική νέα ταυτότητα δηλαδή, εδώ και χρόνια μέσα και από προηγούμενη διαβούλευση, αλλά και μέσα από επίσημες θέσεις πολλών φορέων και οργανώσεων, αλλά και από εκκλησιαστικούς φορείς, την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας, το Άγιον Όρος κλπ.
    Ημερίδες διάφορες, συναθροίσεις – συγκεντρώσεις και τόσα άλλα έχουν απασχολήσει το κοινό ενδιαφέρον, αμέτρητες αναρτήσεις και σχόλια σε ιστοσελίδες, κλπ κλπ. Από που να αρχίσει κανείς άραγε και τι να ξαναπεί.

    1. Να μιλήσουμε για το θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, και την επικινδυνότητα αυτών σε μια κεντρική ηλεκτρονική βάση δεδομένων, όπου έστω ακόμη και καλοπροαίρετα να δεχθούμε οτι θα τηρηθούν όλες οι διαδικασίες ασφάλειας ώστε να μην υπάρξει «εκ των έσω» τυχόν κακή, δόλια, ή άλλη λαθεμένη χρήση αυτών, πώς μπορεί όμως να διασφαλιστεί η πραγματική ασφάλεια των δεδομένων αυτών «εκ των έξω»; δηλαδή από επιθέσεις χάκερς, παραβιάσεις ιστοσελίδων υπουργείων κλπ; όταν η κοινή πρακτική παγκοσμίως έχει δείξει όλα τα ηλεκτρονικά μέσα σήμερα παραβιάζονται από επιτήδειους;
    Να προσθέσουμε εδώ οτι ειδικά εάν υπάρχει τεχνολογία ασύρματης επικοινωνίας με την κάρτα (RFID) και μάλιστα με δυνατότητα επανεγγραφής-μεταβολής των αποθηκευμένων στοιχείων στην κάρτα, τότε το κενό αυτό της ασφάλειας δεν περιορίζεται μόνο στην κεντρική βάση δεδομένων, αλλά και στην ίδια την κάρτα, όταν είναι αποδεδειγμένο οτι από μικρή απόσταση οι επιτήδειοι πάλι μπορούν να κάνουν ανάγνωση των δεδομένων της κάρτας και μεταβολή αυτών. Η δε ανάγνωση των δεδομένων εμπεριέχει τον κίνδυνο επέμβασης σε συναλλαγές οικονομικές από τρίτους, η δε μεταβολή ενέχει τον κίνδυνο δημιουργίας δυσάρεστων εμπλοκών του πολίτη σε περιπέτειες που σχετίζονται με αλλοιώσεις του προφίλ του.

    2. Να μιλήσουμε για την παραβίαση του επαγγελματικού απόρρητου, όταν όλα τα δεδομένα των επαγγελματικών συναλλαγών θα μεταφέρονται online κάποια στιγμή στην ηλεκτρονική βάση του Υπουργείου, που σημαίνει οτι φρέσκιες επαγγελματικές πληροφορίες απόρρητες, όπως π.χ. πληροφορίες για προμηθευτές και πελάτες μιας επιχείρησης (ονόματα, τζίροι κλπ) που θα έπρεπε να μείνουν μυστικές για την επιχείρηση προς τις ανταγωνιστικές της επιχειρήσεις, τώρα όλες αυτές οι πληροφορίες θα τίθενται άμεσα στον κίνδυνο της παραβίασης και διαρροών μέσα σε μια κοινή βάση ηλεκτρονικών δεδομένων του Υπουργείου και όχι μόνο (όπως αναφέρθηκε και πρωτύτερα); Για λόγους αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής δε διαφωνεί κανείς τα δεδομένα αυτά να στέλνονται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, αλλά να στέλνονται 1 φορά κάθε έτος, όπως γινόταν έως τώρα, ας είναι και συναλλαγές από το 1ο ευρώ, αλλά να αξιοποιούνται πραγματικά οι διασταυρώσεις αυτές και να λαμβάνονται μέτρα. Διότι άλλη αξία έχει η πληροφορία (ως επαγγελματικό απόρρητο κυρίως – όχι ως οικονομικό) για τον ανταγωνιστή μιας επιχείρησης, όταν είναι φρέσκια πληροφορία και άλλη όταν είναι μετά από 1 έτος. Ένας προμηθευτής για παράδειγμα που μια επιχείρηση έκανε μεγάλο αγώνα για να τον βρει και δεν θέλει να γίνει γνωστός σε ανταγωνιστική επιχείρηση, τώρα με την πρώτη συναλλαγή θα υπάρχει το ηλεκτρονικό ίχνος της πληροφορίας αυτής στο κεντρικό σύστημα με τον άμεσο κίνδυνο τυχόν γνωστοποίησης σε τρίτους, ακόμη και κακόβουλα όπως αναφέρθηκε, παρά και την καλή διάθεση των υπευθύνων του συστήματος. Επομένως η online σύνδεση της κάρτας με τις συναλλαγές ενέχει πολλούς τέτοιους κινδύνους και δεν επιφέρει ιδιαίτερο όφελος περισσότερο από τις ετήσιες οικονομικές διασταυρώσεις.
    Αν θέλουμε λοιπόν η αγορά να λειτουργεί με ασφάλεια και υγιείς όρους ανταγωνισμού δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωτικές οι online συναλλαγές με καμία ηλεκτρονική κάρτα, αλλά ούτε ακόμη και online μέσω του διαδικτύου γενικότερα, παρά να δίνονται μόνο πληροφορίες ετεροχρονισμένες, οι οποίες αν αξιοποιούνται σωστά βοηθούν εξίσου στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής χωρίς να διαβρώνουν τον υγιή ανταγωνισμό και την ασφάλεια των πληροφοριών. Να σημειωθεί εδώ ότι η ασφάλεια των πληροφοριών είναι κάτι για το οποίο αγωνίζονται οι επιχειρήσεις παγκοσμίως, εξού και τα διεθνή συστήματα ποιότητας που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το σκοπό αυτό (ΙSO 27001).

    3. Να μιλήσουμε για το σεβασμό στις Χριστιανικές πεποιθήσεις της μεγαλύτερης πλειοψηφίας των πολιτών σύμφωνα με τις οποίες δεν μπορεί να γίνει δεκτό στη συνείδηση των Χριστιανών ένα σύστημα που δεσμεύει και υποδουλώνει την ελευθερία της προσωπικότητας του ανθρώπου και αυτό γίνεται εμφανές μέσω του περιορισμού αγοράς και πώλησης μόνο με τη χρήση ενός μοναδικού νούμερου, όπως είναι γραμμένο στην Αποκάλυψη του Αγίου Ευαγγελιστή Ιωάννη, ήδη από τον 1ο αιώνα μ.Χ.; (Αποκάλυψη κεφ.13, στ.17). Το σύστημα αυτό με τη χρήση της ηλεκτρονικής ταυτότητας στις συναλλαγές αποτελεί εμφανώς το προοίμιο, τον προάγγελο του χαράγματος της Αποκάλυψης στο χέρι ή στο μέτωπο. Δηλαδή μπορεί κάποιος να αναλογιστεί εύκολα οτι όταν μετά από λίγα χρόνια εφαρμογής της κάρτας αυτής και μετά από κρούσματα κλοπής και παραβίασης τραπεζικών λογαριασμών, ή άλλων περιπτώσεων, αλλά και για λόγους κοινωνικής ασφάλειας και προστασίας, θα νομοθετηθεί εύκολα τότε η μόνιμη χάραξη πάνω στο χέρι της ταυτοποίησης του ατόμου με σύγχρονη τεχνολογία (εμφύτευση μικροτσίπ, ή με άλλο τρόπο, με λέιζερ κλπ); Ποιός εγγυάται στους Χριστιανούς οτι η ηλεκτρονική ταυτοτητα δε θα έχει αυτή την κατάληξη μετά από λίγα χρόνια; (και λέω Χριστιανούς, διότι οι υπόλοιποι δεν τους ενδιαφέρει ίσως το θέμα αυτό, αν και το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι μόνο για Χριστιανούς, διότι αφορά την προσωπική ελευθερία του κάθε πολίτη).
    Αυτός θα είναι τελικά ο εξευτελισμός της προσωπικότητας του ανθρώπου (το να ελέγχεται ηλεκτρονικά όπου πηγαίνει και ότι κάνει κάποιος και ότι συνήθειες έχει, γιατι εν δυνάμει είναι «δήθεν» ύποπτος και επικίνδυνος, είτε για φοροδιαφυγή, είτε για οτιδήποτε άλλο), αυτό είναι ο εξευτελισμός και όχι το να προσέλθει ο οικονομικά εξαθλιωμένος με το κουπόνι στο super market αντί της «αξιοπρεπούς» δήθεν κάρτας. Μα μόλις χθες ο ίδιος άνθρωπος έψαχνε στα σκουπίδια και αδιαφορούσε ποιός τον βλέπει όταν αυτός πεινούσε. Τώρα θα τον νοιάξει αν θα πάει με κουπόνια ή με κάρτα για να ψωνίσει; Δώστε του κουπόνια και μετά χαράς θα γίνουν ευπρόσδεκτα όταν δεν θα υπάρχει μία στο πορτοφόλι. Γιατί δηλαδή θα πρέπει γι’ αυτή τη δήθεν αξιοπρέπεια να πάρουν όλοι οι πολίτες κάρτες και να κάνουν τη ζωή τους big-brother; Αυτά είναι επιχειρήματα που δεν στέκουν στην κοινή λογική.

    4. Να μιλήσουμε για το ότι η ηλεκτρονική αυτή ταυτότητα, σε συνδυασμό με το δραστικό περιορισμό έως την εξάλειψη με νόμο των μετρητών στις συναλλαγές, θα αποτελέσει το τελειότερο μέσο για τους δανειστές της χώρας μας για την άμεση πλέον διαχείριση των οικονομικών συναλλαγών όλων των πολιτών (Online) από αυτούς και όχι από τους ίδιους τους πολίτες, οι οποίοι θα καταντήσουν έρμαιο τους; Να υποθέσουμε δηλαδή οτι με την εφαρμογή των online συναλλαγών μέσω της κάρτας αυτής θα τους δώσει τη δυνατότητα για άμεσες αναλήψεις από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των πολιτών με νομοθετήματα που θα επιβάλουν στη χώρα ως δανειστές, προκειμένου για την εξόφληση των δημοσίων χρεών; Διότι όταν θα μπορούν ηλεκτρονικά να γνωρίζουν τις οικονομικές συναλλαγές των πολιτών (μέσω της κάρτας), τότε εύκολα θα μπορούν να επεμβαίνουν και σε αυτές και να τις μπλοκάρουν προκειμένου να παρακρατηθούν άμεσα ότι ποσά αυτοί θα θελήσουν για την αποπληρωμή του χρέους.

    Αυτά τα ολίγα.
    Η ηλεκτρονική ταυτότητα λοιπόν θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα και κινδύνους, από τα οφέλη που θα έχει στο κοινωνικό σύνολο, οπότε θα πρέπει να αποσυρθεί από το Νομοσχέδιο αυτό εντελώς.
    Ευχαριστώ για αυτή τη δυνατότητα δημόσιας διαβούλευσης.

  • 17 Μαρτίου 2015, 23:56 | ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΙΟΣ

    ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΙΟΥΣΑ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΝΑ ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΟΜΑΔΩΝ ΚΑΤΑΡΧΗΝ(ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ)ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΚΑΘΟΛΙΚΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΙΑΣ ΤΕΤΟΙΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
    Η ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΧΑΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΠΑΘΟΥΝΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΣΩ ΜΙΑΣ ΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΑΛΛΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΑ ΜΕΛΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΑΓΓΛΙΑ ΧΩΡΑ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΝΑ ΕΙΣΑΓΕΙ ΩΣ ΠΡΩΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΝΥΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΗ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ
    ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΠΡΑΤΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.
    ΕΠΙΣΗΣ Ο ΚΥΒΕΡΝΟΧΩΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΤΡΗΤΟΣ.ΤΟ ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΝΟΕΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.Η ΕΝΝΟΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΩΡΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΣΤΑΣΗ.ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΕΤΟΙΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΥΠΟΚΛΑΠΟΥΝ ΑΠΟ ΧΑΚΕΡΣ.
    Η ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ.ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΕΡΟΙ
    ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΕΡΟΙ.ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΠΟΛΛΑ(Α.Δ.Τ-Α.Φ.Μ-Α.Μ.Κ.Α-ΔΙΠΛΩΜΑ-ΑΡΙΘ.ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΟΥ-ΕΚΛΟΓΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ).Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΡΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΒΟΥΤΗΡΟ ΣΤΟ ΨΩΜΙ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΑΕΤΟΝΥΧΙΔΩΝ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ.

  • 17 Μαρτίου 2015, 22:12 | Ελεύθερος

    H ύπαρξη του πλινθίου (chip) στην κάρτα συνεπάγεται
    2 δυσάρεστα πράγματα:

    1ον Τήρηση αρχείων, κοινώς φακέλλωμα για τα «α) το μητρώο ταυτοτήτων, β) το μητρώο κοινωνικής ασφάλισης, γ) το φορολογικό μητρώο, και δ) το δημοτολόγιο.» με ευσύνοπτο τρόπο. Ειδικά η περίπτωση (β) παραβιάζει εμμέσως το ιατρικό απόρρητο. Τα (β) και (γ) παραβιάζουν αμφότερα ευθέως την ιδιωτική ζωή.

    2ον Δυνατότητα ευχερούς εσφαλμένης «ενημερώσεως» ή υποκλοπής/διαρροής των αρχείων αυτών είτε κακόβουλα είτε κατά λάθος, χωρίς ο κάτοχος της κάρτας να δύναται να το διαπιστώσει, τουλάχιστον αμέσως. Αυτό είναι ο ορισμός του φακελλώματος και σημαίνει ότι οι πολίτες θα είναι έρμαια της γραφειοκρατίας ή απατεώνων. ΔΕΝ υπάρχει κανείς τρόπος να διασφαλιστεί 100% έναντι τέτοιων ενδεχομένων ο πολίτης.

    Η κάρτα του πολίτη είναι επομένως η πραγματοποίηση του «Big Brother», του εφιάλτη που είχε περιγράψει ο Όργουελ. Στην Βρετανία, απορρίφθηκε ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο. Δεν πρέπει να εφαρμοστεί επ’ ουδενί.

    Σε περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει στην επιβολή της, θα πρέπει να εξασφαλίσει τουλάχιστον τον προαιρετικό της χαρακτήρα. Ειδεμή, θα μιλάμε για ολοκληρωτικό, φασιστικό καθεστώς και όχι για δημοκρατία.

  • 17 Μαρτίου 2015, 21:51 | Σωτηρης

    Σας υποβάλω σχετικό ψήφισμα του Συλλόγου Τριτέκνων Π.Ε. Σερρών, το οποίο υιοθετώ και θεωρώ ότι επεξηγεί σε μεγάλο βαθμό την πλήρη αντίθεσή μου στην συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων σε ένα μόνο μέσο και ιδίως ηλεκτρονικό, τη στιγμή που η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται άμεσα και με ασφάλεια με τα υπάρχοντα δελτία ταυτότητας.
    Πολύ περισσότερο δε, η σύνδεση του μέσου αυτού ταυτοποίησης με τη δυνατότητα του ατόμου να συναλλάσσεται στις αγορές του και στα δικαιώματα που το Κράτος οφείλει να του παρέχει και να του εξασφαλίζει, είναι άκρως απαράδεκτη.
    Τυχόν σύνδεσή του με τη δυνατότητα του ατόμου να συναλλάσσεται στις αγορές του και να απολαμβάνει τα προνόμια που το Κράτος του παρέχει, αγγίζει τα όρια του ολοκληρωτισμού, καθώς θέτει το άτομο στο δίλημμα «ή το παίρνεις ή πεθαίνεις».

    Σέρρες, 13/03/2015

    ΨΗΦΙΣΜΑ

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε τη διαδικασία σύνταξης και ψήφισης του λεγόμενου νομοσχεδίου για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης «Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις», το οποίο τρόπον τινά αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής της νέας κυβέρνησης στον τομέα των κοινωνικών παροχών.

    Δεν θα σταθούμε στις επιμέρους ρυθμίσεις σχετικά με το είδος και το ύψος των παροχών, οι οποίες δεν αφορούν άμεσα τις τρίτεκνες οικογένειες, παρά στο μέσο που προκρίνεται για να χορηγηθούν αυτές, το οποίο –σύμφωνα με την εξαγγελία του αρμοδίου υπουργού- θα αποτελείται από ένα νέο έντυπο ταυτότητας συνδυασμένο με ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης.

    Με έντονη ενόχληση και δυσαρέσκεια διαπιστώνουμε ότι η επονομαζόμενη Κάρτα του Πολίτη επανέρχεται και πάλι στο προσκήνιο, από ακόμη μία κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός της οποίας άλλοτε -από τη θέση της αντιπολίτευσης- την είχε κατακεραυνώσει με ερώτησή του στη Βουλή.

    Καθημερινά και ανησυχητικά είναι τα φαινόμενα υποκλοπής και αθέμιτης χρήσης προσωπικών δεδομένων από διάφορα ηλεκτρονικά μέσα. Ακόμη περισσότερο, ακόμη και σε περιπτώσεις δυνατότητας ασφαλούς χρήσης, η συγκέντρωση και η αποθήκευση των δεδομένων του προσώπου σε ένα μέσο, ιδίως ηλεκτρονικό, προσβάλει το δικαίωμα στην προσωπικότητα και στην ιδιωτικότητα, καθώς τοποθετεί τον εκάστοτε χρήστη του συστήματος σε ηγεμονική θέση απέναντι στο ανυπεράσπιστο και πλήρως εκτεθειμένο άτομο.

    Περαιτέρω η διασύνδεση του μέσου αυτού με τη δυνατότητα του προσώπου να συναλλάσσεται και να λαμβάνει κοινωνικές παροχές, αποτελεί μέγιστη κατάπτωση της στοιχειώδους αξιοπρέπειας, καθώς το άτομο πρακτικά εξαναγκάζεται στην αποκάλυψη των προσωπικών του δεδομένων και του πλήρους καταναλωτικού του προφίλ προκειμένου να καταστεί δυνατό να επιβιώσει.

    Θεωρούμε ότι η οποιουδήποτε είδους διασύνδεση του μέσου αυτού με τη δυνατότητα του ατόμου να λαμβάνει μισθούς, επιδόματα, παροχές κλπ, αποτελεί βάναυση προσβολή των στοιχειωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου και οφείλει η κυβέρνηση –και η κάθε κυβέρνηση- να πάψει οριστικά την προσπάθεια για επιβολή του μέτρου αυτού. Διότι πρακτικά περί επιβολής πρόκειται.

    Οι τρίτεκνες οικογένειες δεν θα θυσιάσουμε τα προσωπικά μας δεδομένα και τις καταναλωτικές μας συνήθειες τα δικά μας και των παιδιών μας, ούτε στο διαχειριστή του εκάστοτε ηλεκτρονικού συστήματος, ούτε σε επίδοξους χάκερ. Η ελευθερία του προσώπου είναι αδιαπραγμάτευτη και κάθε περιστολή της ιδίως με το αντίτιμο της δυνατότητας προς επιβίωση, θυμίζει άλλες σκοτεινές εποχές της παγκόσμιας ιστορίας.

    Για το Δ.Σ. (Συνεδρίαση 13/3/2015)

    Ο πρόεδρος

  • 17 Μαρτίου 2015, 21:02 | I.D.

    Για ποιο λόγο δεν συγχωνεύετε την κάρτα του πολίτη με το δελτίο ταυτότητας για να μην χρειάζεται να κουβαλάμε πολλές κάρτες αλλά μόνο μία. Αυτή η υβριδική ταυτότητα-κάρτα του πολίτη θα πρέπει να ακολουθεί το πρότυπο ID-1 του ISO/IEC 7810 και να περιέχει σε κρυπτογραφημένη μορφή τα στοιχεία που χρειάζονται για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση του πολίτη(ηλεκτρονική υπογραφή, Α.Μ.Κ.Α., ΑΦΜ, Α.Δ.Τ.). Η ηλεκτρονική αποθηκευση μπορεί να γίνεται σε smart card ή σε rfid tag.( το πρώτο ίσως θεωρηθεί πιο ασφαλές γιατί απαιτεί επαφή με τον αναγνώστη ενω στο δεύτερο η ανάγνωση μπορεί να γίνει και απο απόσταση). Εν τέλει ο πολίτης θα κουβαλάει μια κάρτα την οποία θα μπορεί να την χρησιμοποιήσει α)σαν δελτίο ταυτότητας(+ταξιδιωτικό έγγραφο) β)σαν ηλεκτρονικό μέσο ταυτοποίησης για την χρήση όλων των ηλεκτρονικά διαθέσιμων υπηρεσιών.

  • 17 Μαρτίου 2015, 19:20 | Γιώργος

    Η κάρτα του πολίτη κατά τη γνώμη είναι όργανο της νέας τάξης πραγμάτων και καλό θα είναι να την αποσύρετε κατά τη γνώμη μου.. Όταν προσπάθησε να τη φέρει η προηγούμενη κυβέρνηση υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις