Άρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτη

1.            Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ Α’ 138) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

«Κατά την εγγραφή στην υπηρεσία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δύνανται να χρησιμοποιούνται διαπιστευτήρια που έχουν εκδοθεί για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του χρήστη από άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα και είναι διασυνδεμένα με ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με βασικά μητρώα, όπως  ιδίως α) το μητρώο ταυτοτήτων, β) το μητρώο κοινωνικής ασφάλισης, γ) το φορολογικό μητρώο, και δ) το δημοτολόγιο. Οι φορείς που παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιβεβαίωσης της ταυτότητας σε άλλους φορείς και συστήματα του δημόσιου τομέα λειτουργούν σύμφωνα με  τον Κανονισμό 910/2014 της 23ης Ιουλίου 2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τις υπηρεσίες εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά και την κατάργηση της Οδηγίας 1999/93/ΕΚ, όπως αυτός κάθε φορά ισχύει. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών  Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμoδίου Υπουργού καθορίζονται τα ειδικότερα τεχνικά και λεπτομερειακά ζητήματα που αναφέρονται στη διασύνδεση των διαπιστευτηρίων και των αναγνωριστικών με βασικά μητρώα των φορέων του δημόσιου τομέα.».

2.  α) Μια πιλοτική εφαρμογή της «κάρτας πολίτη» που θα περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με τα βασικά μητρώα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μπορεί να εφαρμοστεί και ως μέσο ταυτοποίησης των δικαιούχων και χορήγησης της επιδότησης σίτισης κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 3 του νόμου *** «Ρυθμίσεις για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης», ή για ανάλογες επιδοτήσεις, με έλεγχο των εισοδηματικών κριτηρίων βάσει των τηρουμένων ηλεκτρονικών αρχείων από το Υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Για την δημιουργία του αρχείου που θα χρησιμοποιηθεί για κάθε περίπτωση χορήγησης της επιδότησης, υπεύθυνος Επεξεργασίας είναι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύσης. Για το σκοπό αυτό,  χρησιμοποιούνται οι βάσεις δεδομένων που τηρούνται από το TAXIS και το ΗΔΙΚΑ για την διακρίβωση του εισοδήματος και της οικογενειακής κατάστασης. Η διάρκεια τήρησης των στοιχείων ορίζεται διετής από την ημερομηνία συλλογής τους.

β) Μέτρα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παραγράφου αυτής ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης  και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

  • 24 Μαρτίου 2015, 10:48 | TOULOUPAKIS MANOLIS

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ.
    ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΙΜΩΝ ΦΟΡΩΝ ΣΤΗ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ.
    Ευχαριστω

  • 24 Μαρτίου 2015, 10:17 | ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΙΟΥ

    ΜΑΣ ΦΤΑΝΕΙ Η ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΣΚΛΑΒΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΕΤΕ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ,ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΝΑ ΧΑΣΟΥΜΕ.ΟΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΟΥΜΕ, ΤΟ ΑΦΜ ΚΑΙ Ο ΑΜΚΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΣ.

    Υ.Γ.TI ΑΛΛΑΞΕ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΛΩΜΑ;

  • 24 Μαρτίου 2015, 10:16 | maria

    Η κάρτα του πολίτη μας μάρανε! Είμαστε ήδη φακελωμένοι και η κάρτα είναι η απτή απόδειξη… δυστυχώς

  • 24 Μαρτίου 2015, 10:40 | ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΝΗ

    Δεν επιθυμώ να παραλάβω την κάρτα του πολίτη, καθώς σαν ευυπόληπτο εργαζόμενο άτομο, πραγματοποιώ την κάθε μου συναλλαγή επιδεικνύοντας την ταυτότητά μου.
    Επίσης δεν θα ήθελα ποτέ να γίνουν τα προσωπικά μου δεδομένα προσβάσιμα σε ένα υπέρ εθνικό διαδίκτυο , όπου έχουν δυνατότητα να μπουν άτομα παντός είδους και ανύπαρκτης ηθικής…
    Τέλος, θεωρώ , ότι η πολυδιαφημισμένη αυτή κάρτα θα αποτελέσει μορφή στέρησης της ελευθερίας μου και σ φ ρ α γ ι σ μ α αντιχρίστου!

  • 24 Μαρτίου 2015, 10:20 | ΑΝΝΑ

    ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 10:14 | Χαράλαμπος Παπαδόπουλος

    Ως Έλλην πολίτης αρνούμαι να εφοδιαστώ την κάρτα του πολίτη διότι αντιβαίνει στις εθνικές και θρησκευτικές μου πεποιθήσεις.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:10 | Νίκος

    Διαφωνώ κάθετα στην αποδοχή της κάρτας του πολίτη.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:51 | Θοδωρής

    Διαφωνώ με τη θέσπιση της κάρτας του Πολίτη.
    Πως διασφαλίζει το Κράτος την ασφάλεια των όποιων προσωπικών δεδομένων;
    Αν όντως έχουν παρατηρηθεί προβλήματα σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία με πολύ μεγαλύτερη τεχνογνωσία και σαφώς καλύτερες υποδομές όσον αφορά στη διαχείριση και ασφάλεια δεδομένων πως περιμένουμε να μην υπάρχουν προβλήματα στην Ελλάδα;
    Από την καθημερινή μου εμπειρία με τους διάφορους φορείς του Δημοσίου και ευρύτερου Δημοσίου τομέα βλέπω δε λειτουργεί (πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις) καμιά βάση δεδομένων ή χρησιμοποιείται κατά το δοκούν.
    Τι θα γίνει τώρα και αυτό θα αλλάξει;
    Γιατί δεν υπάρχει μια πιο εκτενής ενημέρωση των πολιτών για ένα τόσο σημαντικό γεγονός που αν γίνει θα αλλάξει ριζικά τη λειτουργία του Κράτους;
    Ο τρόπος που προσπαθεί το Κράτος (τόσο η σημερινή όσο και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις) να προχωρήσει στη θέσπιση αυτής της κάρτας μάλλον κινεί υποψίες.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:54 | Μαγδα Μαγδαληνή

    Δεν θα την πάρω
    Αρνούμαι
    Είμαι Χριστιανή Ορθόδοξη
    & είμαι κι έγώ καθαρή διάφανη και δεν φοβάμια τίποτα !
    Η Παναγιά μαζί μας Αδέρφια !!!!!!!!!!!!!

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:54 | ΜΑΡΘΑ

    ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:01 | Μαρία

    Η φωνη των πολλων δυνατη! ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:26 | Χ. Σ.

    Η κάρτα του πολίτη καταστρατηγεί την ελευθερία του ανθρώπου γι’ αυτό και δεν τη δέχομαι.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:15 | Σπυρος

    Αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη γιατί δεν εξυπηρετεί τους Έλληνες αλλά αλλότρια νεοταξικά συμφέροντα.Μας θέλουν σκλάβους.. Χ.Ο.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:41 | Μπακάλη Ελένη

    Δεν δέχομαι την κάρτα του πολίτη ως χριστιανή ορθόδοξη κ ελληνίδα.
    Λέω οχι στην κάρτα του πολίτη,γιατί μου στερεί την προσωπική μου ελευθερία.Όχι στο ηλεκτρονικό φακέλωμα.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:57 | Αφροδίτη

    Όχι στην κάρτα του πολίτη και σε κανενα είδος παγκόσμιας διακυβέρνησης! Με το πρόσχημα της ασφάλειας δημιουργούν σκλάβους! Ορθοδοξία ή θάνατος!

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:20 | Δημήτρης Σ.

    Τα παιδιά αυτών που φακέλωναν ως κομμουνιστές για 40 χρόνια,
    επικαλούνται οικονομικούς(καπιταλιστικούς) λόγους για να φακελώσουν όλους τους Έλληνες. Κάτι βρωμάει.
    Πέραν τούτου,Ως Ορθόδοξος χριστιάνός, ελεύθερος έλληνας και φίλος της δημοκρατίας δεν συμφωνώ με την εκδοση της κάρτας του πολίτη.
    Θα μας οδηγήσει όλους στην παρανομία (όσον αφορά τις συναλλαγές) για να αντεπεξέλθουμε.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:02 | ΣΤΕΛΛΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

    Αρνούμαι να δεχτώ την κάρτα του πολίτη που επιδιώκουν να επιβάλλουν στο όνομα του «εκσυγχρομισμού» του κράτους.Ας βρεί άλλους τρόπους το κράτος να να πατάξει τη φοροδιαφυγή.
    Το τίμημα που καλούμαστε όλοι να πληρώσουμε είναι πολύ βαρύ.Η ιδιωτικότητα του βίου μας είναι αγαθό που κανείς δεν έχει το δικαίωμα να το θίξει. Πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο μπαίνει σε σοβαρό κίνδυνο η ατομική ελευθερία μας.
    Πάνω από όλα όμως το γεγονός ότι αυτή η κάρτα πλησιάζει αρκετά στα όσα περιγράφονται, για τη χειραγώγήση των ανθρώπων των έσχατων χρόνων, στο προφητικό κείμενο της Αποκάλυψης, είναι απο μόνο του ένας σοβαρός λόγος απόρριψής της.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:51 | ΙΩΑΝΝΑ

    ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Η ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:49 | Δ.Μ.

    Δε δέχομαι τη κάρτα του πολίτη. Δε θα βοηθήσει ουσιαστικά. Υπάρχουν πολύ πιο μεγάλα προβλήματα στον τόπο. Ασχοληθείτε μ’ αυτά. Ευχαριστώ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:47 | Σουλτάνα Λευκοπούλου

    Αντιδρώ στην εφαρμογή της κάρτας του πολίτη διότι θεωρώ ότι δεσμεύει την ελευθερία με την αναγωγή του ανθρώπου σε αριθμό που θα τον υποχρεώνει να αφήνει τα ηλεκτρονικά του ίχνη θελημένα ή αθέλητα σε δεκάδες διασυνδεδεμένες βάσεις δεδομένων καθημερινά, αποτελεί ηλεκτρονική φυλακή των δεδομένων μας χωρίς γυρισμό και αντιβαίνει κατάφορα στα Συνταγματικά δικαιώματά των πολιτών καταργώντας την ιδιωτικότητα και την προσωπική επιλογή.
    Σας έστειλα το σχόλιο πολύ νωρίτερα από άλλα, τα οποία βλέπω δημοσιευμένα, ενώ το δικό μου, αναμένει ακόμη έγκριση από τον διαχειριστή. παρακαλώ να ρυθμιστεί η ανακολουθία.

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:30 | Ελένη Ξηροπούλου

    Θα ήθελα να σας εκφράσω τις αντιρρήσεις μου επί του άρθρου 16.
    Σας διαβεβαιώ ότι ως Δημοτική υπάλληλος η εξυπηρέτηση των πολιτών είναιαμεσότατη και η Κάρτα του πολίτη δε θα προσέθετε τίποτα παραπάνω.
    Οι αντιρρήσεις μου επίσης βασίζονται στο ότι δε γνωρίζουμε το ποιόν όλων των υπαλλήλων-χρηστών που θα συμμετέχουν στη διαδικασία συλλογής προσωπικών δεδομένων, θα αποκαθιστούν βλάβες, θα προβαίνουν σε αναβαθμίσεις αρχείων και θα επιβλέπουν ως Προϊστάμενοι και Διευθυντές με διαφορετικά επίπεδα πρόσβασης. Σαφώς τα δεδομένα μας κινδυνεύουν άμεσα από κακούβουλους, ιδιοτελείς και επιρρεπείς στη δωροδοκία ανθρώπους.
    Να θυμηθούμε ότι η ιστορία της ανθρωπότητας έχει πολλές αρνητικές σελίδες. Αν ακολουθήσει μιαν αρνητική πορεία, σίγουρα ένα σύστημα απόλυτου ελέγχου θα ήταν πολύτιμο στα χέρια ανθρώπων που υπηρετούν απολυταρχικά και φασιστικά καθεστώτα και αυτό θα σήμανε την καταστροφή της δημοκρατίας.
    Με τιμή

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:15 | Μαρία

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!

  • 24 Μαρτίου 2015, 09:32 | ΑΘΗΝΑ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΦΑΚΕΛΩΝΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕ ΔΕΣΜΕΥΕΙ.ΕΧΩ ΚΑΘΑΡΗ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΕ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:32 | Μαρία Μπουτκοβαλή

    ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ. ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:27 | Μαρία Μπουτκοβαλή

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ. ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:03 | Ελπίς Γούναρη, Φιλόλογος

    Στην Αρχαία Ελλάδα η έννοια του πολίτη ήταν ταυτόσημη με την έννοια του ελευθέρου (Βλ.λεξικό Liddell-Scott)σε μια ευνομούμενη δημοκρτατική κοινωνία. Η επιβαλλόμενη-προφανώς όχι από το ήθος της σημερινής ιδιαιτέρως ελληνικής κυβερνήσεως, που τολμά να περιφρουρεί την εθνική μας ταυτότητα- τόσο δεσμευτική της ελευθερίας του προσώπου στοχοθεσίας της κάρτας του πολίτη, αντίκειται στην ελληνική ιδέα της οικουμενικότητας και υπηρετεί την έννοια της αστυνόμευσης, που επιβάλλει το μοντέλο μιας υποκριτικής παγκοσμιοποίησης με μέτρο όχι τον άνθρωπο αλλά την οικονομία, που οδηγεί τους μικρούς και τα μικρά έθνη στον αφανισμό, επ’ωφελεία των κατεχόντων.
    Όχι στην κάρτα του πολίτη.
    Ουδέν ανθρώποις έλλησι κακών μείζων του στερείσθαι της παρρησίας» (Δημοσθένης)

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:12 | Αλεξανδρος Κ.

    Ως χριστιανός Ορθόδοξος και ως ελεύθερος ΄Ελληνας πολίτης αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη που αποτελεί κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:05 | Μαρια Μ

    Αρνιέμαι …..θέλω να ζήσω ελεύθερα.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:01 | Παπάπζογλου Χρύσανθη

    ΟΧΙ στην ΚΑΡΤΑ τυου ΠΟΛΙΤΗ!

    ΓΙΑΤΙ;

    1. Κάρτα του Πολίτη. Εισιτήριο χωρίς επιστροφή
    http://id-ont.blogspot.gr/2011/04/blog-post_11.html

    2. Έξι λόγοι για τους οποίους αξίζει να πεις ΟΧΙ στην Κάρτα του Πολίτη
    http://id-ont.blogspot.gr/2011/01/blog-post_7806.html

    3. Εγώ έχω καθαρή και διάφανη ζωή. Δεν έχω να φοβηθώ τίποτα. Ας με παρακολουθεί όποιος θέλει! Τι πατάμε σε αυτόν τον ισχυρισμό.
    http://id-ont.blogspot.gr/2011/02/blog-post_22.html

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:41 | Μπαλάσκας Χρήστος

    Οχι στην Κάρτα του Πολίτη. Υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να υπάρξει διαφάνεια. Επί παραδείγματι υποστηρίξτε καλύτερα τις ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς τον Πολίτη προκειμένου οι υφιστάμενοι Υπάλληλοι των ελεγκτικών διοικητικών μηχανισμών, να «βγουν» από τα γραφεία που είναι αναγκασμένοι να βρίσκονται προς εξυπηρέτηση του πολίτη στην αγορα για ελέγχους. Ποιός σας εγγυάται ότι η κάρτα θα λάχει χρήσης από τον κόσμο;; Όποιος έχει στο νου του την απάτη, την επιδιώκει είτε με την κάρτα, είτε χωρίς αυτή.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:38 | Νικόλαος

    Παρακαλώ μην ψηφήσετε κάτι τόσο απάνθρωπο αρνούμαι να είμαι ένας αριθμός ΘΕΛΩ να παραμείνω μία ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ένας ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:01 | ΘΒ

    Αρνούμαι να πάρω την κάρτα του πολίτη γιατί με το σχεδιαζόμενο σύστημα εισάγεται η δυνατότητα παρακολουθήσεως και ελέγχου των δραστηριοτήτων των πολιτών. Οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση στο σύστημα, θα μπορεί να γνωρίζει για τον καθένα τι ψώνισε, πότε και από πού το έκανε. Θα μπορεί να γνωρίζει όλες τις οικονομικές συναλλαγές του. Θα είναι η αρχή του ελέγχου των πάντων! Με τον τρόπο αυτό καταστρατηγείται η ελευθερία του κάθε πολίτη και μπαίνουμε σε μια παγκόσμια δικτατορία.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:13 | ΚΕΣΙΣΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ

    Θα παρακαλούσα σε κάθε περίπτωση να σεβαστείτε την στάση που έχουν όλοι οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι περί της κάρτας(άρνηση παραλαβής) και σε περίπτωση που την εισάγεται η έκδοση της να μην είναι υποχρεωτική αλλά προαιρετική για όποιους το επιθυμούν. Άλλωστε το κράτος και οι θεσμοί του πρέπει να σέβονται τις ελευθερίες των πολιτών του, τις οποίες υποχρεούνται να υπερασπίζονται. Ελευθερίες που χιλιάδες Έλληνες έδωσαν και την ζωή τους προκειμένου να υπερασπιστούν.
    Ευχαριστώ

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:06 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Εκφράζω και εγώ τη άρνησή μου να παραδώσω την ελευθερία μου παραλαμβάνοντας την κάρτα του πολίτη. Ελπίζω κύριοι κυβερνώντες να λάβετε υπόψη σας τη συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου που διαφωνεί με την κάρτα και σεβόμενοι τη δημοκρατία να ξεχάσετε τα περί ηλεκτρονικού φακελώματος.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:32 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ

    Αρνούμαι να δεχτώ την κάρτα του Πολίτη διότι:
    α) Δεν μας εξηγείται με σαφήνεια ποια μορφή θα έχει αυτή η κάρτα.
    β) Με ποιον τρόπο θα προστατεύονται τα προσωπικά μας δεδομένα.
    γ) Μου αφαιρείται μέσω της κάρτας το δικαίωμα να διαχειρίζομαι εγώ, κι όχι κάποια απρόσωποι και άγνωστοι σε μένα υπάλληλοι, ανά πάσα στιγμή τα προσωπικά μου στοιχεία, δεδομένου ότι ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:29 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟ.

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ.
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ!

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:27 | Ευριδίκη, Δημόσιος Υπάλληλος

    Αρνούμαι την κάρτα του πολίτη γιατί δεν συμφωνώ με την παγκοσμιοποίηση.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:33 | Ανθή Χ.

    Αρνούμαι να χρησιμοποιήσω την κάρτα του πολίτη γιατί περιέχει προσωπικά δεδομένα τα οποία εύκολα μπορούν να παραβιαστούν από «ικανούς» χρήστες του διαδικτύου.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:48 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΑΚΚΟΥ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΙ ΕΓΩ, ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ. ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΟΤΙ ΜΟΥ ΘΙΓΕΙ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ.
    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ.
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!!!

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:57 | Χριστίνα Φυρίγου

    Ως απόγονος εκείνων που πολέμησαν για την ελευθερία, αρνούμαι να σκλαβωθώ εκουσίως σε μια παγκόσμια σκλαβιά. Γι’ αυτό αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη που θα με σκλαβώσει σε μια χειρότερη από την Τουρκοκρατία σκλαβιά.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:34 | Ἰωάννης Γιαλεσάκης

    Ἀρνοῦμαι νά παραλάβω τήν κάρτα τοῦ πολίτη γιατί ἔρχεται σέ ἀντίθεση μέ τίς θρησκευτικές μου πεποιθήσεις.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:10 | Σπυρος

    Οχι στην καρτα του πολιτη,με καμια κυβερνηση,θα πεσετε οπως οΓαπκαι ο Σαμαρας,προδωσατε τον λαο.

  • 24 Μαρτίου 2015, 08:41 | Κώστας

    Δεν συμφωνώ με την κάρτα του πολίτη.

  • 24 Μαρτίου 2015, 07:20 | Στάθης Αδαμόπουλος

    ΟΧΙ στην ΚΑΡΤΑ τυου ΠΟΛΙΤΗ!

    ΓΙΑΤΙ;

    1. Κάρτα του Πολίτη. Εισιτήριο χωρίς επιστροφή
    http://id-ont.blogspot.gr/2011/04/blog-post_11.html

    2. Έξι λόγοι για τους οποίους αξίζει να πεις ΟΧΙ στην Κάρτα του Πολίτη
    http://id-ont.blogspot.gr/2011/01/blog-post_7806.html

    3. Εγώ έχω καθαρή και διάφανη ζωή. Δεν έχω να φοβηθώ τίποτα. Ας με παρακολουθεί όποιος θέλει! Τι πανατάμε σε αυτόν τον ισχυρισμό.
    http://id-ont.blogspot.gr/2011/02/blog-post_22.html

    Με εκτίμηση
    Στάθης Αδαμόπουλος

  • 24 Μαρτίου 2015, 07:04 | Στρατος Μυρατιδης

    Οχι στην καρτα του πολιτη.

  • 24 Μαρτίου 2015, 07:56 | Δρ. Ευμορφία Βαγάνωφ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, διότι μας μετατρέπει σε κινούμενους στόχους στα χέρια επικίνδυνων κυκλωμάτων. Μας οδηγεί σε μια κοινωνία απολύτου ελέγχου που καταργεί την ιδιωτικότητα και την προσωπική επιλογή. Καταργεί τα ανθρώπινα δικαιώματα και προσβάλλει τα προσωπικά δεδομένα. Αντίκειται κυρίως στην θρησκευτική – Ορθόδοξη Χριστιανή – και εθνική μου -Ελληνίδα – συνείδηση.

  • 24 Μαρτίου 2015, 07:16 | Φωτεινή Μ.

    Με την κάρτα του πολίτη δεν προστατεύονται προσωπικά δεδομένα

  • 24 Μαρτίου 2015, 07:45 | π. Βασίλειος Κοκολάκης

    Ἀφοῦ ὁ ἅγιος Παΐσιος καταδικάζει τήν κάρτα τοῦ πολίτη στά ¨Σημεῖα τῶν καιρῶν¨σαφῶς καί δέν τή θέλουμε.Ὅταν ἡ ἐξυπηρέτηση προέρχεται ἀπό τόν διάβολο,χάνουμε τήν ψυχή μας.Ἐξάλλου δέν μπορεῖ κάποιος νά λέει «παίρνω κάρτα» ἀλλά δέν σφραγίζομαι ἀφοῦ ἡ Ἀποκάλυψη καταδικάζει τό σφράγισμα.Γιά τόν ἁπλούστατο λόγο πώς καί πάλι χωρίς τό σφράγισμα θά σ’ἀφήνουν νά πεθάνεις.Οὔτε μισθός, οὔτε ὑγεία, οὔτε, οὔτε…οὔτε ἡ ἐλάχιστη ἐξυπηρέτηση.Πῶς θά πῶ τότε ΟΧΙ καί τώρα ναί;

  • 24 Μαρτίου 2015, 07:23 | Βασιλική Η.

    Δεν δέχομαι την κάρτα του πολίτη, γιατί εκθέτει και προσβάλλει την προσωπικότητα του ανθρώπου.

  • 24 Μαρτίου 2015, 06:28 | ΑΝΝΑ ΡΩΙΜΠΑ

    ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΟΥ (22/03 ΚΑΙ ΩΡΑ 18:57) ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΜΟΥ ΠΟΥ ΣΤΑΛΘΗΚΑΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΟΥ mail. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΣΑΣ ΕΚΘΕΣΩ ΔΗΜΟΣΙΑ…