Άρθρο 05 – Διεξαγωγή Πτήσεων ΣΜηΕΑ (UAS)

1. Η Διεξαγωγή Πτήσεων ΣΜηΕΑ (UAS) επιτρέπεται γενικά σε εναέριο χώρο διαχωρισμένο (segregated) από τον εναέριο χώρο που χρησιμοποιείται από τα επανδρωμένα αεροσκάφη.
Ειδικότερα τα Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) επιτρέπεται να ίπτανται:
Α. κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών με κανόνες πτήσεως δι΄ οργάνων (IFR) ή/και εξ όψεως (VFR), με μέγιστο ύψος τα 400 πόδια (FT) επάνω από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας (AGL,MSL).
Β. επάνω από τα των ανώτερα όρια του ελεγχομένου Εναερίου Χώρου για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών με κανόνες πτήσης διά οργάνων (IFR) ή/και εξ όψεως (VFR).
Γ. εντός Προσωρινών Αποκλειστικών Περιοχών (Temporary Segregated Areas TSA) που προσδιορίζονται από τις υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ για πτήσεις ΣΜηΕΑ (UAS).
Δ. σε καθορισμένα ίχνη και ύψη που προσδιορίζονται με ειδικές άδειες των Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ.
2. Η διεξαγωγή Πτήσεων ΣΜηΕΑ (UAS) απαγορεύεται γενικά σε εναέριο χώρο:
Α. όπου διενεργούνται πτήσεις επανδρωμένων αεροσκαφών με κανόνες πτήσεως διά οργάνων (IFR) ή και εξ όψεως (VFR).
Β. εντός των Ζωνών Κυκλοφορίας των αεροδρομίων (ATZ), και ούτως ή άλλως σε απόσταση μικρότερη από 8 χλμ. από την περίμετρο του αεροδρομίου και από τα ίχνη προσγείωσης / απογείωσης από / προς το αεροδρόμιο.
Γ. στις «Απαγορευμένες Περιοχές για τις πτήσεις συστημάτων μη επαν¬δρωμένων αεροσκαφών», όπως ορίζονται από τους αρμόδιους φορείς και δημοσιεύονται με ευθύνη της ΥΠΑ.
Δ. εντός των απαγορευμένων και περιορισμένων περιοχών (Prohibited, Restricted Areas) εντός των οποίων απαγορεύονται ή περιορίζονται οι πτήσεις των επανδρωμένων αεροσκαφών οι οποίες ορίζονται από τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας και περιγράφονται στο AIP Ελλάδος.
3. Απαγορεύεται η πτήση ΣΜηΕΑ (UAS) επάνω από πρόσωπα και κινητά/ακίνητα στοιχεία περιουσίας και σε πλευρική απόσταση μικρότερη από 50 μέτρα.
4. Η διεξαγωγή των πτήσεων ΣΜηΕΑ με λειτουργία σε απόσταση οπτικής επαφής (Visual Line of Sight-VLOS) ή και με λειτουργία σε απόσταση με επέκταση οπτικής επαφής (Extended Visual Line of Sight-EVLOS) θα διενεργείται στα χρονικά όρια μισής ώρας πρίν την ανατολή του ηλίου έως μισής ώρας μετά την δύση του ηλίου. Οι πτήσεις ΣΜηΕΑ με λειτουργία σε απόσταση οπτικής επαφής (VLOS) θα διεξάγονται σε απόσταση μικρότερη από 500μ. από τον χειριστή τους, ενώ η αντίστοιχη μέγιστη απόσταση για τις πτήσεις ΣΜηΕΑ με λειτουργία σε απόσταση με επέκταση οπτικής επαφής (EVLOS) θα ορίζεται από τις άδειες που χορηγούνται στο σύστημα.
5. Απαγορεύεται η μεταφορά επικίνδυνων υλικών από ΣΜηΕΑ (UAS).
6. Σε περιπτώσεις για τις οποίες η εξυπηρέτηση της διεξαγωγής εναέριων εργασιών απαιτεί ειδική άδεια, οι ιδιοκτήτες/χειριστές των ΣΜηΕΑ θα απευθύνονται στις αρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, την Δ16 για θέματα χρήσης Εναερίου Χώρου, την Δ2 για θέματα πτητικών αδειών την Δ1 για θέματα αεροπορικής εκμετάλλευσης και την Δ15 για θέματα ασφάλειας από έκνομες ενέργειες.
7. O εκμεταλλευόμενος/χειριστής του ΣμηΕΑ:
Α. έχει την ευθύνη αποφυγής σύγκρουσης στον αέρα ή στην χερσαία/υδάτινη επιφάνεια με άλλα αεροσκάφη πάσης μορφής ή με εμπόδια.
Β. τηρεί ασφαλείς αποστάσεις από αεροσκάφη πάσης μορφής, πρόσωπα και κινητά/ ακίνητα αντικείμενα
Γ. τηρεί τις ισχύουσες διατάξεις των νόμων για την προστασία προσωπικών δεδομένων
Δ. έχει την αστική ευθύνη για τις τυχόν ζημίες που προκαλούνται κατά την εκτέλεση των πτήσεων των ΣμηΕΑ υπό το χειρισμό/εκμετάλλευση του
Ε. είναι υπεύθυνος να εξασφαλίσει την καταχώρηση του ΣμηΕΑ στο ειδικό μητρώο ή το νηολόγιο της ΥΠΑ, και τις άδειες πτητικής ικανότητας, χειριστών, αεροπορικής εκμετάλλευσης όπως προβλέπονται από τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού και γενικά την τήρησή του.
ΣΤ. είναι υπεύθυνος για την ταυτοποίηση του ΣμηΕΑ με ένθετη πινακίδα που αναγράφει τον αριθμό καταγραφής/χαρακτηριστικό κωδικό νηολόγησης ή και της ηλεκτρονικής συσκευής ταυτοποίησης, όταν προβλέπεται.
Ζ. είναι υπεύθυνος για μεταφορά αντικειμένων που από τη φύση τους δύνανται να προκαλέσουν κίνδυνο σε βάρος προσώπων ή περιουσιών.
8. Οι πτήσεις ΣμηΕΑ δεν θεωρούνται πτήσεις εξ όψεως (VFR) ή πτήσεις δια οργάνων (IFR). Στις πτήσεις ΣμηΕΑ δεν παρέχεται υπηρεσία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας – ΕΕΚ (Air Traffic Control-ATC) και επίσης δεν παρέχονται άλλες υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας – ΕΚ (Air Traffic Services -ATS). Όταν απαιτείται, οι Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ, με μέριμνα της ΥΠΑ/Δ4, εκδίδουν ειδικές άδειες και οδηγίες.
9. Η δήλωση ή άδεια, ανάλογα με την περίπτωση, καλύπτει όλες τις πτυχές που αφορούν την ασφάλεια των πτητικών λειτουργιών των ΣμηΕΑ (αξιοπλοΐας, των πτητικών λειτουργιών, χειριστικής ιδιότητας). Τα ΣμηΕΑ πρέπει να αναγνωρίζονται από ένα πινακίδιο αναγνώρισης που περιέχει τον αριθμό μητρώου του ΣμηΕΑ και τα στοιχεία του χειριστή. Το ίδιο πινακίδιο πρέπει επίσης να εγκατασταθεί στον σταθμό εδάφους.

  • 8 Ιουνίου 2016, 12:31 | Γ. Πετρόγκωνας

    Με αυτό τον περιορισμό, ακυρώνονται όλες οι πτήσεις όλων των ΣΜηΕΑ για κάλυψη κοινωνικών εκδηλώσεων, αθλητικών γεγονότων, ντοκιμαντέρ, εργασίες επιθεώρησης κατασκευών, χαρτογραφήσεις-αποτυπώσεις, τρισδιάστατη τεκμηρίωση ασφάλεια και φύλαξη χώρων κλπ. Δηλαδή, ο νομοθέτης, επιτρέπει την πτήση μόνο στους δημόσιους αγρούς, στα δάση και στα όρη αρκεί να μην υπάρχει κάποιο κινητό στοιχείο περιουσίας από κάτω, όπως ποδήλατο, δίκυκλο, τροχόσπιτο ή κάποιος βοσκός, περιπατητής ή ορειβάτης. Επιπλέον, απαγορεύεται η πτήση πάνω από προσωπική ιδιοκτησία άρα πρακτικά παντού.

  • 8 Ιουνίου 2016, 11:27 | NIKOS TSOUMAS

    θα πρέπει Να προβλεφθεί η τέλεση Αγώνων με τα ΣΜηΕΑ (fpv racing)
    Άρθρο 5 Διεξαγωγή Πτήσεων ΣΜηΕΑ (UAS)
    4. Η διεξαγωγή των πτήσεων ΣΜηΕΑ με λειτουργία σε απόσταση οπτικής επαφής (Visual Line of Sight-VLOS) ή και με λειτουργία σε απόσταση με επέκταση οπτικής επαφής (Extended Visual Line of Sight-EVLOS) θα διενεργείται στα χρονικά όρια μισής ώρας πρίν την ανατολή του ηλίου έως μισής ώρας μετά την δύση του ηλίου.
    ΠΡΟΤΑΣΗ:
    Να υπάρξει προσθήκη – πρόβλεψη – η οποία να επιτρέπει χειριστές με πτυχίο πιστοποιημένους στην νυχτερινή πτήση.

    Άρθρο 5 Διεξαγωγή Πτήσεων ΣΜηΕΑ (UAS)

    Οι πτήσεις ΣΜηΕΑ με λειτουργία σε απόσταση οπτικής επαφής (VLOS) θα διεξάγονται σε απόσταση μικρότερη από 500μ. από τον χειριστή τους, ενώ η αντίστοιχη μέγιστη απόσταση για τις πτήσεις ΣΜηΕΑ με λειτουργία σε απόσταση με επέκταση οπτικής επαφής (EVLOS) θα ορίζεται από τις άδειες που χορηγούνται στο σύστημα.

    ΠΡΟΤΑΣΗ:

    να προστεθεί στο τέλος από τον κατασκευαστή του συστήματος όχι που χορηγούνται
    Άρθρο 5 Διεξαγωγή Πτήσεων ΣΜηΕΑ (UAS)

    9. Η δήλωση ή άδεια, ανάλογα με την περίπτωση, καλύπτει όλες τις πτυχές που αφορούν την ασφάλεια των πτητικών λειτουργιών των ΣμηΕΑ (αξιοπλοΐας, των πτητικών λειτουργιών, χειριστικής ιδιότητας). Τα ΣμηΕΑ πρέπει να αναγνωρίζονται από ένα πινακίδιο αναγνώρισης που περιέχει τον αριθμό μητρώου του ΣμηΕΑ και τα στοιχεία του χειριστή. Το ίδιο πινακίδιο πρέπει επίσης να εγκατασταθεί στον σταθμό εδάφους.

    ΠΡΟΤΑΣΗ:

    Μόνο τον αριθμό μητρώου λόγω προσωπικών δεδομένον.

    Αρθρο 5.3 Απαγορεύεται η πτήση ΣΜηΕΑ (UAS) επάνω από πρόσωπα και κινητά/ακίνητα στοιχεία περιουσίας και σε πλευρική απόσταση μικρότερη από 50 μέτρα.Πρόταση:Απαγορεύεται η πτήση επάνω απο πρόσωπα σε πλευρική απόσταση μικρότερη απο 50 μέτρα, εκτός αν τα πρόσωπα αυτά συναινούν και είναι υπό τον έλεγχο του χειριστή. Επίσης το ΣΜηΕΑ μπορεί να πετά πάνω από πρόσωπα και σε ελάχιστο ύψος 20 μέτρων, εφόσον είναι ασφαλισμένο έναντι τρίτων και εφοδιασμένο με αποτρεπτικό μέσο τραυματισμού (π.χ. αλεξίπτωτο). Τα ΣμηΕΑ επίσης μπορούν να πετούν πάνω από ακίνητες περιουσίες σε ελάχιστο ύψος 20 μέτρων από αυτές ή ακόμα και σε μικρότερο ύψος αν ο ιδιοκτήτης της περιουσίας το επιτρέπει με έγγραφη άδεια.Αιτιολογία: Δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος απαγόρευσης για πτήσεις πάνω από κινητές περιουσίες καθώς ούτε η EASA ούτε οι κυριότεροι ευρωπαϊκοί κανονισμοί προβλέπουν κάτι τέτοιο. Οι πτήσεις με αποτρεπτικό μέσο τραυματισμού προβλέπονται από τον Γαλλικό κανονισμό και την κοινή λογική. H δε απαγόρευση πτήσεων πάνω από περιουσίες λόγω του φόβου τρομοκρατικών ενεργειών μπορούν να καλυφθούν με την τοποθέτηση των κυβερνητικών και άλλων ευαίσθητων κτηρίων και περιοχών σε καθεστώς «Απαγορευμένης ή Περιορισμένης Περιοχής», Σημειώνουμε εδώ ότι η πτήση πάνω από ακίνητη περιουσία επιτρέπεται από την FAA. Άρθρο 6.ζ Τα ΣμηΕΑ της «ανοικτής» κατηγορίας δεν επιτρέπεται να εκτελούν πτήση επάνω από συγκεντρώσεις προσώπων ή σε πλευρική απόσταση μικρότερη από 150 μ.
    Πρόταση:Απαγορεύεται η πτήση επάνω απο συγκεντρώσεις προσώπων 100 ατόμων κατ’ ελάχιστον, σε πλευρική απόσταση μικρότερη από 150 μέτρα, εκτός αν τα πρόσωπα αυτά συναινούν και είναι υπό τον έλεγχο του χειριστή. Επίσης το ΣΜηΕΑ μπορεί να πετά πάνω από συγκεντρώσεις προσώπων και σε ελάχιστο ύψος 20 μέτρων, εφόσον είναι ασφαλισμένο έναντι τρίτων και εφοδιασμένο με αποτρεπτικό μέσο τραυματισμού (π.χ. αλεξίπτωτο).- Παρατήρηση- Καλό θα ήταν το άρθρο 6ζ. Να συγχωνευτεί με το άρθρο 5.3.Αιτιολογία: Οι πτήσεις με αποτρεπτικό μέσο τραυματισμού προβλέπονται από τον Γαλλικό κανονισμό και την κοινή λογική.

  • 8 Ιουνίου 2016, 10:33 | Π.Τ.

    Δεν υπάρχει πουθενά καμμία ειδική πρόβλεψη για χώρους ελικοδρομίων.
    Πιο συγκεκριμένα, τα αναγνωρισμένα ελικοδρόμια στην Ελλάδα δεν έχουν ATZ, άρα δεν εμπίπτουν στην πρόβλεψη για τα αεροδρόμια, υπάρχουν όμως δημοσιευμένα ίχνη προσγείωσης απογείωσης σε αυτά. Παρότι το καθεστώς χρήσης των ελικοδρομίων δεν είναι ξεκάθαρο και βρίσκει τους χρήστες κάπου ανάμεσα στις τοπικές δημοτικές αρχές και στην ΥΠΑ, καλό θα ήταν να μην προσθέσουμε και ένα ακόμη θέμα, μιας και κάθε χώρος ελικοδρομίου θα μπορούσε δυνητικά να χρησιμεύσει ως άριστο πεδίο χρήσης για quadcopters, helicopters και κάθε άλλο UAV, θέτοντας σοβαρό ζήτημα ασφαλείας πτήσεων μιας και δεν υπάρχει σε αυτούς τους χώρους ούτε ΕΕΚ αλλά και στην πλειοψηφία, κανενός είδους επίγεια υποστήριξη. Μπορεί να αναφέρεται απαγόρευση σε εναέριο χώρο που εκτελούνται πτήσεις αλλά θεωρώ επιβεβλημένο
    να προβλεφθεί ρητά μια ζώνη ασφαλείας σε μια λογική περίμετρο γύρω απο κάθε ελικοδρόμιο.

  • 8 Ιουνίου 2016, 10:54 | Ρηγάτος Ελευθέριος

    Αρθρο 5.3 Απαγορεύεται η πτήση ΣΜηΕΑ (UAS) επάνω από πρόσωπα και κινητά/ακίνητα στοιχεία περιουσίας και σε πλευρική απόσταση μικρότερη από 50 μέτρα.

    Πρόταση: Απαγορεύεται η πτήση επάνω από πρόσωπα σε πλευρική απόσταση μικρότερη από 50 μέτρα, εκτός αν τα πρόσωπα αυτά συναινούν και είναι υπό τον έλεγχο του χειριστή. Επίσης το ΣΜηΕΑ μπορεί να πετά πάνω από πρόσωπα και σε ελάχιστο ύψος 20 μέτρων, εφόσον είναι ασφαλισμένο έναντι τρίτων και εφοδιασμένο με αποτρεπτικό μέσο τραυματισμού (π.χ. αλεξίπτωτο). Τα ΣμηΕΑ επίσης μπορούν να πετούν πάνω από ακίνητες περιουσίες σε ελάχιστο ύψος 20 μέτρων από αυτές ή ακόμα και σε μικρότερο ύψος αν ο ιδιοκτήτης της περιουσίας το επιτρέπει με έγγραφη άδεια.

    Αιτιολογία: Δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος απαγόρευσης για πτήσεις πάνω από κινητές περιουσίες καθώς ούτε η EASA ούτε οι κυριότεροι ευρωπαϊκοί κανονισμοί προβλέπουν κάτι τέτοιο. Οι πτήσεις με αποτρεπτικό μέσο τραυματισμού προβλέπονται από τον Γαλλικό κανονισμό και την κοινή λογική. Οι δε απαγόρευση πτήσεων πάνω από περιουσίες λόγω του φόβου τρομοκρατικών ενεργειών μπορούν να καλυφθούν με την τοποθέτηση των κυβερνητικών και άλλων ευαίσθητων κτηρίων και περιοχών σε καθεστώς «Απαγορευμένης ή Περιορισμένης Περιοχής», Σημειώνουμε εδώ ότι η πτήση πάνω από ακίνητη περιουσία επιτρέπετε απο την FAA.

  • Θα πρέπει να προβλεφθεί διάταξη καθορισμού μη επιτρεπόμενων περιοχών όπου μπορεί να υπάρχει πρόβλημα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας.

  • Με αυτό τον περιορισμό, ακυρώνονται όλες οι πτήσεις όλων των ΣΜηΕΑ για κάλυψη κοινωνικών εκδηλώσεων, αθλητικών γεγονότων, ντοκιμαντέρ, εργασίες επιθεώρησης κατασκευών, χαρτογραφήσεις-αποτυπώσεις, τρισδιάστατη τεκμηρίωση ασφάλεια και φύλαξη χώρων κλπ. Δηλαδή, ο νομοθέτης, επιτρέπει την πτήση μόνο στους δημόσιους αγρούς, στα δάση και στα όρη αρκεί να μην υπάρχει κάποιο κινητό στοιχείο περιουσίας από κάτω, όπως ποδήλατο, δίκυκλο, τροχόσπιτο ή κάποιος βοσκός, περιπατητής ή ορειβάτης. Επιπλέον, απαγορεύεται η πτήση πάνω από προσωπική ιδιοκτησία άρα πρακτικά παντού.

  • 6 Ιουνίου 2016, 20:06 | Δημοπούλου

    Η χρήση του πινακιδιου είναι εντελώς άχρηστη.

    Από την στιγμή που βάση του άρθρου όλα τα ΣμηΕΑ καταχωρούνται σε μητρώο με τον σειριακό αριθμό τους καθώς και τα ονόματα ιδιοκτητών-χειρηστών η ταυτοποίηση μπορεί να γίνει από εκεί. Οπτική επαφή με τον πινακίδιο στον αέρα στα 400 πόδια αποκλείεται να έχεις οπότε η άμεση αναγνώριση όπως γίνεται για παράδειγμα στα Ι.Χ. εδώ δεν είναι εφικτή.

    Άυτός είναι και ο λόγος που δεν υπάρχει σχετικό άρθρο σε χώρες όπως οι Η.Π.Α..

    Ασφάλεια στην ανοιχτή κατηγορία στην οποία απαγορευται να πετά επάνω από ξένη κινητή/ακίνητη περιουσία ή άνθρωπο και σε πλήθος ανθρώπων είναι εντελώς άκυρη. Ασφάλεια στην παρανομια; Ας διορθωθεί λοιπόν είναι τουλάχιστον αστείο.

  • 31 Μαΐου 2016, 10:35 | Στάθης Μανιάτης

    Στα άρθρα 5 και 19 αναφέρεται η ελάχιστη απόσταση από αεροδρόμια 8Km. Σεβαστό για το Ελ Βενιζέλος και την Ανδραβίδα για παράδειγμα. Υπάρχουν όμως και άλλα πολλά ανενεργά αεροδρόμια όπως το Επιτάλιο το Λέχαιο και το Πόρτο Χέλι. Έχουμε και εκεί 8Km;
    Εάν δεν μπορούμε να αντιγράψουμε τον κανονισμό αερομοντέλων που έχει απόσταση 3 χιλιοµέτρων από ελεγχόµενο αεροδρόµιο ίσως επειδή πρέπει να ακολουθήσουμε μια διεθνή πρακτική μήπως εκεί θα μπορούσαμε να αντιγράψουμε την FAA που μας λέει
    • 5 nautical miles (NM) from an airport having an operational control tower; or
    • 3 NM from an airport with a published instrument flight procedure, but not an operational tower; or
    • 2 NM from an airport without a published instrument flight procedure or an operational tower; or
    • 2 NM from a heliport with a published instrument flight procedure.

  • 30 Μαΐου 2016, 21:40 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΩΛΑΣ

    «…και ούτως ή άλλως σε απόσταση μικρότερη από 8 χλμ. από την περίμετρο του αεροδρομίου και από τα ίχνη προσγείωσης / απογείωσης από / προς το αεροδρόμιο…»
    Δηλαδή, για παράδειγμα, στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων απαγορεύεται κάθε πτήση! Οπότε εξαιρείται σχεδόν το σύνολο των οικιστικών περιοχών εντός αυτού!!! Με δεδομένη τη συγκέντρωση των περισσότερων δραστηριοτήτων στο λεκανοπέδιο, θεωρούμε πως κι εδώ πρέπει να προβλεφθούν παρεκκλίσεις..

  • 26 Μαΐου 2016, 01:42 | Δημήτρης

    Καλημέρα και συγχαρητήρια για την κίνηση της δημόσιας διαβούλευσης. Στο θέμα, σαν πρώην χειριστής ΣμηΕΑ για σύντομο χρονικό διάστημα και επι μακρώθεν χειριστής τ/κ ελικοπτέρου κλάσης 600, ο οποίος μπήκε στον χώρο καθαρά και μόνο για λόγους αναψυχής και αναγνωρίζοντας οτι πάρα πολύς κόσμος εισέρχεται στον κόσμο τον drones ειδικότερα τωρα που οι τιμές τους αρχίζουν να πέφτουν, θεωρώ τους περιορισμούς στην διεξαγωγή πτήσεων υπερβολικούς.

    Πρέπει να καταλάβετε οτι τα drones εχουν αρχίσει να αποκτούν κοινό λόγω της ικανότητας τους να βιντεοσκοπούν. Οι κανόνες ώς έχουν καθιστούν άχρηστο, λοιπόν, τον κύριο λόγο για τον οποίο υπάρχει ενα drone. Ναί στην εκπαίδευση των πιλότων, ναι στην νηολόγηση των drones (ισως να δράσει και σαν επιπρόσθετη ασφάλεια σε περίπτωση απώλειας-ευρεσης), ναι στην τυπική ασφάλιση για αστικές βλάβες κατα προσώπων ή περιουσιών εναντι συμβολικού ποσού σε εταιρείες ιδιωτικής ασφάλισης με παρόμοιο τρόπο ασφαλισης με τα δίκυκλα πχ, αλλα ΟΧΙ στον τοσο αυστηρο περιορισμό πτήσης. Τουλάχιστον οχι στα μοντέλα που υπάγονται σε μαζική παραγωγή ιδιωτικής χρήσης (λογω μικρής μάζας). Ισως να υπάρχει λόγος αυστηρού περιορισμού στα μεγαλύτερα – οικονομικης εκμετάλλευσης drones, αλλα σε καμια περίπτωση στα drones που προορίζονται για «χομπιστικη» χρήση.

    Ευχαριστώ!

  • 26 Μαΐου 2016, 00:52 | Ηλίας Κ

    3. Απαγορεύεται η πτήση ΣΜηΕΑ (UAS) επάνω από πρόσωπα και κινητά/ακίνητα στοιχεία περιουσίας και σε πλευρική απόσταση μικρότερη από 50 μέτρα.

    – Χωρίς την συγκατάθεση των παραβρισκομένων, όταν η πτήση είναι για λόγους διασκέδασης, ψυχαγωγίας, κινηματογράφησης για προσωπική ή εμπορική χρήση από την στιγμή που τα πρόσωπα και οι κάτοχοι των κινητών/ακινήτων στοιχεία περιουσίας έχουν δώσει την συγκατάθεση τους και έχουν ενημερωθεί για τους κινδύνους η πτήση θα μπορεί να πραγματοποιηθεί.

  • 25 Μαΐου 2016, 19:24 | ΣΠΥΡΟΣ ΟΦΝΕΡ

    Είμαι cameraman και η χρήση των ΣΜηΕΑ βελτιώνει, χαρίζει στο αισθητικό αποτέλεσμα, πληροφορεί καλύτερα μερικές φορές. Η απαγόρευση χρήσης πάνω από πρόσωπα και κτίρια ακυρώνει το σκοπό χρήσης τους. Άλλωστε η ασφάλισή τους έναντι τρίτων πολύ σωστά και η αδειοδότηση των χειριστών συμβάλλει στην ορθολογική και συνετή χρήση. Η απαγόρευση χρήσης πλησίον αεροδρομείων, στρατιωτικών εγκαταστάσεων είναι σωστή. Αν δεν μπορώ να το χρησιμοποιώ για ανθρώπινες εκδηλώσεις όπως συναυλίες και συγκενρώσεις ανθρώπων ένα γένει, τότε περιορίζεται πάρα πολύ η χρήση τους. Γιατί να το δηλώσει ο κάτοχος, γιατί να αδειοδοτηθεί ο χειριστής, γιατί να το ασφαλίσει, για μισή ώρα παιγνιδιού σε ένα ερημικό χωράφι.

  • Παρακαλώ προσδιορίστε ρητά:
    – τι ισχύει σε αεροδόμια που δε διαθέτουν ATZ
    – τι ορίζεται ως ίχνος προσγείωσης και απογείωσης

    Β. εντός των Ζωνών Κυκλοφορίας των αεροδρομίων (ATZ), και ούτως ή άλλως σε απόσταση μικρότερη από 8 χλμ. από την περίμετρο του αεροδρομίου και από τα ίχνη προσγείωσης / απογείωσης από / προς το αεροδρόμιο.

  • 25 Μαΐου 2016, 07:48 | Ηλίας Κ

    Β. εντός των Ζωνών Κυκλοφορίας των αεροδρομίων (ATZ), και ούτως ή άλλως σε απόσταση μικρότερη από 8 χλμ. από την περίμετρο του αεροδρομίου και από τα ίχνη προσγείωσης / απογείωσης από / προς το αεροδρόμιο.

    – Στο ΦΕΚ Β9 2010 οι περιορισμοί στην απόσταση από ένα αεροδρόμιο είναι στα 3 χλμ, και αυτό το ΦΕΚ αναφέρετε σε μεγαλύτερου τύπου αερομοντέλα, το τρέχον αναφέρετε σε μικρότερου τύπου και η απόσταση αυξάνετε; Μην ξεχνάμε και την μορφολογία του Ελληνικού χώρου, σε αρκετά νησιά με 8 χλμ μπορεί να αποκλειστεί σχεδόν το μισό νησί. Η μια παραλία που θα είναι σε μικρότερη απόσταση τον 8 χλμ από το αεροδρόμιο. Τα 3χλμ του προηγούμενου ΦΕΚ ίσως να είναι ποιο κατάλληλο νούμερο για την Ελλάδα.