1. Οι ρυθμίσεις του παρόντος Κανονισμού αφορούν σε όλες τις κατηγορίες Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών –ΣμηΕΑ όπως καθορίζονται στα επόμενα άρθρα.
2. Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κανονισμού δεν εμπίπτουν:
α. Τα Αερομοντέλα, τα θέματα των οποίων ρυθμίζονται από τον Κανονισμό ΥΠΑ περί «Πτήσεων Αερομοντέλων» (ΦΕΚ/Β/9/13-1-2010) όπως ισχύει.
β. Μη επανδρωμένα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για στρατιωτικούς ή άλλους κρατικούς σκοπούς από τους αντίστοιχους κρατικούς φορείς (ένοπλες δυνάμεις , σώματα ασφαλείας κλπ). Κατ’ εξαίρεση, οι κρατικοί φορείς που είναι υπεύθυνοι για ΣμηΕΑ τα οποία χρησιμοποιούνται για πτήσεις κρατικών δραστηριοτήτων έχουν τη δυνατότητα με αίτησή τους προς την ΥΠΑ να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος κανονισμού.
γ. τα ελεύθερα ή προσδεδεμένα μπαλόνια (tethered or free balloons)
Αρχική Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)Άρθρο 02 – Πεδίο Εφαρμογής
Άρθρο 02 – Πεδίο Εφαρμογής
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Εφαρμογής
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ορισμοί – Συντομογραφίες
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Κατηγορίες συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Διεξαγωγή Πτήσεων ΣΜηΕΑ (UAS)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 06 – «Ανοικτή» κατηγορία ΣμηΕΑ (UAS Open Category)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Υποκατηγορίες «ανοικτής» κατηγορίας – ειδικές προϋποθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Προϋποθέσεις πτήσεων ΣμηΕΑ «ειδικής» κατηγορίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Προϋποθέσεις πτήσεων ΣμηΕΑ «πιστοποιημένης» κατηγορίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Νηολόγηση /Καταχώρηση σε Μητρώο των ΣμηΕΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Τήρηση Μητρώου Εκμεταλλευόμενων και Χειριστών ΣμηΕΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Τήρηση Μητρώου Ελεγκτών Κατασκευής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Προϋποθέσεις χορήγησης έγκρισης για εμπορική εκμετάλλευση ΣμηΕΑ
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ασφάλιση έναντι τρίτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – Προστασία Προσωπικών δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Πιστοποιητικό εκμεταλλευόμενου ΣμηΕΑ της Πιστοποιημένης κατηγορίας- Διαδικασία χορήγησης Πιστοποιητικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Ειδικό πιστοποιητικό αξιοπλοΐας (πτητικής ικανότητας) συστημάτων μη-επανδρωμένων αεροσκαφών της «πιστοποιημένης» κατηγορίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Διαδικασία Αδειοδότησης Χειριστών ΣμηΕΑ
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Διεξαγωγή πτήσεων των ΣμηΕΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 – Σταθμός εδάφους Συστημάτων μη – επανδρωμένων αεροσκαφών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Συστήματα αναγνώρισης κινδύνου και αποφυγής σύγκρουσης στην «ειδική» και «πιστοποιημένη» κατηγορία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Κυρώσεις και Αρμοδιότητα επιβολής αυτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 23 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
24 Μαΐου 2016, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Ιουνίου 2016, 13:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
4 Σχόλια 153 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7037 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
- Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Στο πλαίσιο χαρακτηρισμού των σκαφών σύμφωνα με το βάρος, το ύψος πτήσης και την αυτονομία θα πρέπει αφ’ ενός υπάρξουν διακριτοί και επικαιροποιημένοι ορισμοί των τύπων σκαφών(Αερομοντέλων, ΣμηΕΑ.κλπ) στο άρθρο 3, αλλά να υπάρχει και η δυνατότητα δυναμικής αναμόρφωσης ανάλογα με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την εξέλιξη της τεχνολογίας, τις νέες απαιτήσεις κλπ, να επικαιροποιηθούν οι ορισμοί του ΦΕΚ/Β/9/13-1-2010-ΑΡΘΡΟ2 και ανάλογα να προκύψουν ανά κατηγορία και οι αντίστοιχες απαιτήσεις εκπαίδευσης αλλά και ασφάλισης των πτήσεων, σκαφών, χειριστών, αστικής ευθύνης και βλαβών έναντι τρίτων ώστε να μην καταστεί η χρήση τους ασύμφορη.
Γενικές παρατήρησης:
1. Ο συγκεκριμένος κανονισμός δίνει την αίσθηση να είναι ο κανονισμός για επανδρωμένα αεροσκάφη τροποποιημένος ώστε να ταιριάξει στα ΣμηΕΑ. Αυτό δημιουργεί σοβαρά γραφειοκρατικά προβλήματα κυρίως ως προς την εγγραφή του στα νηολόγια, airworthiness κλπ…
2. Ο συγκεκριμένος κανονισμός μοιάζει ανταποκρίνεται σχεδόν εξ-ολοκλήρου σε φορείς / πρόσωπα που χρησιμοποιούν ΣμηΕΑ. Είναι παντελώς αντιπαραγωγικός για βιομηχανίες και ερευνητικά κέντρα που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ΣμηΕΑ και συστήματα αυτών.
Ειδικές παρατηρήσεις:
1. Το Αρ.2/Παρ.2α αναφέρει ότι ο κανονισμός δεν ισχύει για αερομοντέλα. Στο Αρ. 3 περιγράφει τα αερομοντέλα ως «περιορισμένων διαστάσεων για ψυχαγωγία και αθλητισμό». Κατ’ αρχήν να σημειώσω ότι η ψυχαγωγία και ο αθλητισμός είναι έννοιες υποκειμενικές, σε αντίθεση με τις διαστάσεις και το βάρος που είναι αντικειμενικές. Συνεπώς θα έπρεπε ο διαχωρισμός να γίνεται βάσει των αντικειμενικών κριτηρίων. Στο Αρ.3 δίδονται οι διάφορες υποκατηγορίες των UAS τα οποία όμως ξεκινούν με την ανοικτή κατηγορία ΣμηΕΑ (UAS Open Category)που είναι 0-25kg στην περιοχή την οποία σαφώς εμπίπτουν τα αερομοντέλα. Ως εκ τούτου και σε συνδυασμό με το Αρ.4 ακυρώνεται στην πράξη το Αρ.2/Παρ.2α καθώς δεν δίδεται σαφής αντικειμενικός προσδιορισμός του αερομοντέλου σε μέγεθος και βάρος.
2. Στο Αρ.5/Παρ.2Β αναφέρεται ότι απαγορεύεται η πτήση εντός των ATZ και σε απόσταση 8χλμ εκατέρωθεν από τα ίχνη προσγείωσης / απογείωσης. Δύο παρατηρήσεις: (α) Τα 8 χλμ είναι υπερβολή ειδικά αν υπάρχει γεωπερίφραξη, τα πουλιά πιο επικίνδυνα είναι. Αυτό θυμίζει τον κανόνα που ισχύει για πτήσεις VFR όπου υποχρεούνται τα αεροπλάνα που απογειώνονται από το Τατόι να πετούν στα 500 πόδια πάνω από την Αθήνα και πάνω από την θάλασσα μέχρι την Αίγινα. (β) Δεν αντιμετωπίζονται ειδικές περιπτώσεις, λ.χ. η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (κρατική βιομηχανία εντεταλμένη από τον νόμο να υποστηρίζει τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις) όταν θέλει να κάνει πτητικές δοκιμές ΣμηΕΑ κανονικά συνεννοείται με τον πύργο ελέγχου της Τανάγρας και κάνει τις δοκιμές σε ώρες που δεν υπάρχει καμία δραστηριότητα. Με τον νέο κανονισμό πως θα αντιμετωπιστούν παρόμοιες καταστάσεις; Επί αυτού υπάρχουν δύο δυνατές λύσεις και πρέπει να επιλεγεί η λιγότερο γραφειοκρατική και η πιο κατάλληλη, ή συνδυασμός των δύο: 1ον. Το ζήτημα να αφεθεί στην συνεννόηση μεταξύ της ΕΑΒ/ΓΕΑ/LGTG και 2ον. Να δοθεί Segregated Airspace στην ΕΑΒ ώς χρήστης μια που από τον νόμο είναι εντεταλμένη υποστηρίζει τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
3.Το Αρ.5/Παρ6 σε συνδυασμό με τα επόμενα άρθρα τα πάντα αναφέρονται σε χρήστες. Δεν γίνεται καμία αναφορά για τις περιπτώσεις των πειραματικών πτήσεων που γίνονται με σκοπό την ανάπτυξη ΣμηΕΑ. Η ειδική περίπτωση των βιομηχανιών δεν αντιμετωπίζεται. Πρακτικά η βιομηχανία αγνοείται και αυτό πλήττει σοβαρά στην ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής βιομηχανίας που έχει αντικείμενο τα ΣμηΕΑ. Για παράδειγμα, κάθε φορά που μία βιομηχανία θα κάνει μια πτητική δοκιμή θα πρέπει να παίρνει άδειες από τις Δ1, Δ2 και Δ16; Μία βιομηχανία κάθε μονάδα που κατασκευάζει θα πρέπει να την νηολογεί σύμφωνα με το Αρ10; Όλα αυτά ούτε είναι σαφή αλλά μάλλον αντιπαραγωγικά.
Ως γενική παρατήρηση καταγράφεται η επιλεκτική, μη ακριβής (εννοιολογικά, ορθογραφικά και συντακτικά) μετάφραση και συρραφή σχετικών κεφαλαίων κανονισμών κυρίως της EASA και ICAO.
Το σύνολο του Κανονισμού δεν ακολουθεί μια τυποποιημένη μορφή όσον αφορά στην τυποποιημένη χρησιμοποίηση όρων, αρκτικόλεξων, ύφους γραφής, σύνταξης, ορθογραφίας και μορφοποίηση του κειμένου.
Πρόταση: Υιοθέτηση κάποιου συγκεκριμένου προτύπου συγγραφής και τρόπου γραφής.
Δεδομένου ότι ο παρόν Κανονισμός αφορά στα ΣμηΕΑ και όχι στα Αερομοντέλα (Άρθρο 02) υπάρχει για άλλη μία φορά ασάφεια στον ορισμό των δύο.
Με πιστή ερμηνεία των ορισμών ένα Αερομοντέλο είναι ΣμηΕΑ, αν και κατά τη κοινή λογική είναι προφανές σε ποιους τύπους αεροσκαφών απευθύνεται ο παρών Κανονισμός.
Όσον αφορά την Εναέρια Κυκλοφορία οι περιορισμοί πτήσης των ΣμηΕΑ είναι διαφορετικοί από τους αντίστοιχους των Αερομοντέλων, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στις απαιτήσεις ασφάλισής τους και καταχώρησης χρηστών.
Κατά τη γνώμη του γράφοντα απαιτείται σύμπτηξη των 2 Κανονισμών και κατάργηση του ΦΕΚ/Β/9/13-1-2010 περί πτήσεων Αερομοντέλων.