ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ Άρθρο 8 Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών – Προσθήκη άρθρου 13Α στον Αλιευτικό Κώδικα

 

Στον Αλιευτικό Κώδικα (ν.δ. 420/1970, Α’ 27) προστίθεται άρθρο 13Α ως εξής:

«Άρθρο 13Α

Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών

  1. Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων συστήνεται τριμελές Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Σ.Ε.Α.Π.), με έδρα το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και με αρμοδιότητα την εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών κατά αποφάσεων, με τις οποίες επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις για αλιευτικές παραβάσεις.
  2. To Σ.Ε.Α.Π. συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και αποτελείται από τα εξής μέλη με τους αναπληρωτές τους:

α) έναν (1) Πάρεδρο ή Δικαστικό Πληρεξούσιο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρο,
β) έναν εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης Αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και

γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
ως μέλη.

  1. Τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη ορίζονται από τους αρμόδιους Υπουργούς, οι δε λειτουργοί του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) ορίζεται από τον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ..

Η θητεία των μελών είναι διετής και μπορεί να ανανεωθεί άπαξ.

  1. Με την απόφαση της παρ. 1 ορίζονται ο γραμματέας της Επιτροπής, με τον νόμιμο αναπληρωτή του και οι εισηγητές των υποθέσεων, που υπηρετούν στη Γενική Διεύθυνση Αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
  2. Ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας του Σ.Ε.Α.Π. ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που εκδίδεται το αργότερο μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την έκδοση της απόφασης συγκρότησης της παρ. 2.
  3. Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζεται ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας του Σ.Ε.Α.Π., καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.
  4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθορίζεται, σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), η μηνιαία ή ανά συνεδρίαση αποζημίωση που καταβάλλεται στον Πρόεδρο και στα μέλη, στους αναπληρωτές τους, καθώς και στους εισηγητές του Σ.Ε.Α.Π..».
  • 18 Ιανουαρίου 2024, 21:12 | Σύνδεσμος Αλιευτικών Συνεταιρισμών Ελληνικών Λιμνοθαλασσών «Στέλιος Μπαλάσης»

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

    Προτείνονται οι παρακάτω τροποποιήσεις που αφορούν στις μισθώσεις των λιμνοθαλασσών:

    Το αρ.38 παρ.5 του Αλιευτικού Κώδικα τροποποιείται ως ακολούθως :
    Για τις διαδικασίες μίσθωσης του Κεφαλαίου Β` του παρόντος Τμήματος εφαρμόζονται και τα άρθρα 50 παρ.3 και 4 , 53 και 54.
    Στο αρ 50 παρ. του Αλιευτικού Κώδικα προστίθεται η ακόλουθη πρόβλεψη:
    Στις περιπτώσεις αναμίσθωσης που ο μισθωτής είναι αλιευτικός συνεταιρισμός εφαρμόζονται στο σύνολό τους οι διατάξεις του αρ.51 από την ψήφιση του παρόντος
    Στο αρ 54 παρ. του Αλιευτικού Κώδικα προστίθεται η ακόλουθη πρόβλεψη:
    Τα οφειλόμενα ποσά στο λογαριασμό βελτιωτικών έργων από αλιευτικούς συνεταιρισμούς έως την ψήφιση του νόμου 4492/2017 διαγράφονται.

  • 18 Ιανουαρίου 2024, 20:31 | ΠΕΠΜΑ

    1. Το Συμβούλιο Εκδικάσεως Αλιευτικών Παραβάσεων δεν είναι ένα απλό διοικητικό Όργανο αλλά ένα Δικαιοδοτικό Όργανο, ένα Δικαστήριο , το οποίο καλείται να εξετάσει την ένδικη διαφορά πλήρως ως προς την νομική και ουσιαστική βασιμότητα .
    2. Ως Δικαιοδοτικό Όργανο εσφαλμένως απαρτίζεται με δικαίωμα συμμετοχής στην λήψη της απόφασης και του Εκπροσώπου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , διότι το τελευταίο δια του Λιμενικού Οργάνου της ή εν γένει της Λιμενικής Αρχής ασκεί πράγματι την δίωξη. Προσήκει λοιπόν η θέση του Εκπροσώπου του ΥΝΑΠ ως κατηγορούσας Αρχής, και η συμμετοχή και παράστασή του πρέπει να εξαντλείται στην στήριξη της αποδιδόμενης ως παραβατικής πράξης .
    3. Η συμμετοχή Εκπροσώπου του ΥΝΑΠ καθιστά μη νόμιμη την σύνθεση του Συμβουλίου – ΣΕΑΠ – και την λήψη αποφάσεώς του.
    Από την πολυετή εμπειρία μας , Σας καταθέτουμε ότι ο εκάστοτε Εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής δεν αφίσταται της προσβαλλόμενης αποφάσεως, αυτής που ελήφθη από την οικεία Λιμενική Αρχή . Σε όλες τις περιπτώσεις καταγράφεται η μειοψηφία του Εκπροσώπου της Λιμενικής Αρχής . – Σχετικώς αναζητήστε και εξετάστε τις αποφάσεις του ΣΕΑΠ.

    4. Συγχρόνως, για την ισονομία και την διαφώτιση των πραγματικών περιστατικών, των κρισίμων για την στοιχειοθέτηση του πραγματικού της διάταξης , στην οποία στηρίζεται η φερόμενη παράβαση, δεοντολογικά είναι σκόπιμο και συνεπές σε ένα Δικαιοκρατικό Σύστημα, να συμμετέχει και Εκπρόσωπος της Επαγγελματικής Ομάδας – Ένωσης των φερομένων παραβατών.
    Σημειωτέον ότι αυτό είναι θεσμοθετημένο σε Επιτροπές Εκδικάσεως Ενδικοφανών Προσφυγών, ανάλογες προς αυτή του ΣΕΑΠ , όπως οι Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές του ΕΦΚΑ – σε αυτές συμμετέχουν και εκπρόσωποι των Εργοδοτών και των Εργαζομένων .

    5. Επομένως πρέπει να τροποποιηθεί η ως άνω διάταξη και να ορισθεί ότι στο ΣΕΑΠ επί εκδικάσεως παραβάσεως που αφορά Μέση ή Παράκτια Αλιεία, παρίσταται ο Εκπρόσωπος του οικείου Φορέα – Επαγγελματικής Ενώσεως, αναγνωρισμένου νομίμως. Στην Συνεδρίαση του ΣΕΑΠ παρίσταται Εκπρόσωπος του ΥΝΑΠ για την υποστήριξη της κατηγορίας .