Άρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτη

1.            Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ Α’ 138) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

«Κατά την εγγραφή στην υπηρεσία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δύνανται να χρησιμοποιούνται διαπιστευτήρια που έχουν εκδοθεί για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του χρήστη από άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα και είναι διασυνδεμένα με ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με βασικά μητρώα, όπως  ιδίως α) το μητρώο ταυτοτήτων, β) το μητρώο κοινωνικής ασφάλισης, γ) το φορολογικό μητρώο, και δ) το δημοτολόγιο. Οι φορείς που παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιβεβαίωσης της ταυτότητας σε άλλους φορείς και συστήματα του δημόσιου τομέα λειτουργούν σύμφωνα με  τον Κανονισμό 910/2014 της 23ης Ιουλίου 2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τις υπηρεσίες εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά και την κατάργηση της Οδηγίας 1999/93/ΕΚ, όπως αυτός κάθε φορά ισχύει. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών  Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμoδίου Υπουργού καθορίζονται τα ειδικότερα τεχνικά και λεπτομερειακά ζητήματα που αναφέρονται στη διασύνδεση των διαπιστευτηρίων και των αναγνωριστικών με βασικά μητρώα των φορέων του δημόσιου τομέα.».

2.  α) Μια πιλοτική εφαρμογή της «κάρτας πολίτη» που θα περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με τα βασικά μητρώα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μπορεί να εφαρμοστεί και ως μέσο ταυτοποίησης των δικαιούχων και χορήγησης της επιδότησης σίτισης κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 3 του νόμου *** «Ρυθμίσεις για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης», ή για ανάλογες επιδοτήσεις, με έλεγχο των εισοδηματικών κριτηρίων βάσει των τηρουμένων ηλεκτρονικών αρχείων από το Υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Για την δημιουργία του αρχείου που θα χρησιμοποιηθεί για κάθε περίπτωση χορήγησης της επιδότησης, υπεύθυνος Επεξεργασίας είναι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύσης. Για το σκοπό αυτό,  χρησιμοποιούνται οι βάσεις δεδομένων που τηρούνται από το TAXIS και το ΗΔΙΚΑ για την διακρίβωση του εισοδήματος και της οικογενειακής κατάστασης. Η διάρκεια τήρησης των στοιχείων ορίζεται διετής από την ημερομηνία συλλογής τους.

β) Μέτρα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παραγράφου αυτής ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης  και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

  • 24 Μαρτίου 2015, 03:19 | Μαρία Ανδρέας

    Ως ορθόδοξοι χριστιανοί ρνούμαστε την κάρτα του πολίτη.Είναι ενάντια στα δικαιώματα του Ανθρωπίνου Προσώπου παραβιάζοντας κατάφορα την ελευθερία μας.

  • 24 Μαρτίου 2015, 03:44 | Βαρβάρα Βλάχου

    Φυσικά <> που είστε υπέρ της κάρτας του πολίτη γνωρίζετε πολύ καλά τι σημαίνει συγκέντρωση ηλεκτρονικών στοιχείων που λειτουργούν μέσω υπολογιστών που εάν δεν υπάρχει το νούμερο του Καινή Διαθήκη, Αποκάλυψη του Ιωάννου, κεφάλαιο 13,στίχος 18. < Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξς΄=666". Είναι αδύνατον να διαβαστούν,άρα λοιπόν δεν μιλάμε για μια απλή συναλλαγή μιλάμε για μια τελεία υποδούλωση στον Αντίχριστο και αιώνια απώλεια ψυχής.

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ!!!
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!!!
    ΕΙΜΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ!!!

  • 24 Μαρτίου 2015, 03:45 | Χρυσάνθη Μιχαλοπούλου

    Είμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως να δεχθούμε υποχρεωτικά μια κάρτα που ήδη άλλα κράτη του εξωτερικού απέρριψαν; Κι αν επικαλούμαστε την ανάγκη της, τι θα λέγαμε για το γεγονός ότι στην Αγγλία δεν έχουν ούτε καν ταυτότητες; Εμπόδισε αυτό τις κρατικές τους υπηρεσίες να λειτουργούν;
    Πώς να δεχθούμε κάρτα που θα συγκεντρώνει όλα μας τα δεδομένα σε μία βάση; Ποιος θα μας προστατεύσει από τους χάκερς; Ποιος θα μας προστατέψει από τους κακόβουλους διαχειριστές των βάσεων δεδομένων που θα μπορούν να πουλούν, να αγοράζουν, ακόμα και να μεταβάλλουν τα δεδομένα μας; Να δώσουμε συγκατάθεση για την αρχή του τέλους της ελευθερίας μας;
    Όμως και για θρησκευτικούς λόγους ζητάμε να μην εφαρμοσθεί.Φωτισμένοι άγιοι της ορθοδοξίας μας μίλησαν προφητικά για «κάρτα εξυπηρετήσεως» που θα εκδοθεί.ενώ στη συνέχεια θα προτείνουν το σφράγισμα για να μην την χάνουμε..
    Με πλήρη επίγνωση λέμε όχι στην Κάρτα του Πολίτη.Ζητάμε να σεβαστείτε και την προσωπική μας ελευθερία αλλά και τη θρησκευτική μας συνείδηση!

  • 24 Μαρτίου 2015, 02:07 | Μίλτος

    Μακάρι να υλοποιηθεί. Η δημόσια διοίκηση χρειάζεται εκσυγχρονισμό και οι συναλλαγές με την χρήση της κάρτας θα διευκολύνει αφενός το πολίτη και αφετέρου θα επιταχύνει την ηλεκτρονική διασύνδεση των υπηρεσιών του δημοσίου, η οποία με την σειρά της μπορεί να συμβάλλει στην πάταξη της διαφθοράς.

  • 24 Μαρτίου 2015, 02:34 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Αρνουμε την καρτα του πολιτη για λογους θρησκευτικης και συνταγμικης συνειδησεως.Εκφραζω την ανησυχια μου για τον ελεγχο ευαισθητων προσωπικων δεδομενων αλλα και την προσβολη ανθρωπινων δικαιωματων και ελευθεριων.

  • 24 Μαρτίου 2015, 02:56 | ΣΥΡΠΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΙΟΥ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΣΤΗΝ ΨΗΦΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΟΥ 16 ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΤΡΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 24-3=2015 ΚΑΙ ΩΡΑ 14.00.ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΙ ΠΡΟΤΡΕΠΩ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΑΡΘΡΟΥ .ΔΗΛΩΝΩ ΥΠΕΥΘΗΝΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 23-03-2015 ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩ ΕΓΩ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ.ΑΚΟΜΗ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΝΕΝΩ ΣΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡ ΚΑΡΤΑ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 2472\1997 ΚΑΙ ΕΠΙΦΥΛΛΑΣΟΜΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΚΟ ΜΕΣΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΗΛΕΚΤΡ ΚΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΥ.ΕΠΙΣΗΣ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΘΕΟΣΤΑΛΤΟΥ ΑΓΑΘΟ ,ΤΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΛΥΠΕΙ ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΑΓΜΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΚΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ .ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΤΕΘΕΜΕΘΑ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤ ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ. ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΔΕΙΞΕΙ ΕΜΠΡΑΚΤΑ , ΑΠΟΣΥΡΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΡΓΑ!!! ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ .ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.ΣΥΡΠΗΣ ΓΕΟΡΓΙΟΣ ΕΙΔ ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 24=03-2015

  • 24 Μαρτίου 2015, 02:46 | Γιώργος Θ.

    Δεν πρέπει να λέγεται κάρτα του πολίτη. Κάρτα Big Brother πρέπει να λέγετε. Απόλυτος φασισμός. Απόλυτος έλεγχος. Απόλυτη στέρηση ελευθερίας.
    Σε περίπτωση κλοπής και απώλειάς της, τι θα φέρουν άραγε για να την αντικαταστήσουν;

    Μόνο για κάρτες και τσιπάκια έχει αυτό το το κράτος λεφτά…

  • 24 Μαρτίου 2015, 02:11 | Παναγιώτης Κωνσταντινίδης

    …για τις παρακάτω αναρτήσεις μου όποιος θέλει από εσάς στο υπουργείο, μπορώ να του παραθέσω τα τηλέφωνά μου και τα πλήρης στοιχεία μου ή ας μου στείλει email για να διαπιστώσει πως δεν μένω μόνο στα λόγια…

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:44 | Παναγιώτης Κωνσταντινίδης

    Αν ψηφιστεί και περάσει από τη βουλή η κάρτα του πολίτη εγώ τι θα κερδίσω; … μήπως θα ξανανοίξει η οικοδομή; …μήπως θα μου βάλουν πίσω τα χρήματα που μου φάγανε στο χρηματιστήριο; …ή θα μου ρωτάνε την γνώμη μου κάθε φορά που θα αποφασίζει για μένα κάτι το ασφαλιστικό μου ταμείο; …ε, για πέστε μου τι θα κερδίσω; Η απάντηση είναι ΤΙΠΟΤΑ δεν θέλω να αποφασίζουν κάποιοι για μένα χωρίς εμένα, γιατί την επόμενη φορά θα καταθέσω μήνυση προς πάσα αρχή και υπεύθυνο και πιστέψτε με θα το κάνω με πολύ ευχαρίστηση. Υ. Γ. Αυτό που λέω για τη μήνυση θα το κάνω πραγματικότητα είδη μιλώ με τον Θείο μου που είναι εισαγγελέας στο πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και τότε να δούμε πόσα απίδια χωρά ο σάκος…

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:32 | Γιωργος

    Απαράδεκτο το ηλεκτρονικό φακέλωμα, μη περιμένετε να τη χρησιμοποιήσει κανένας

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:47 | Κωνσταντίνος

    Αξιότιμε κε Υπουργέ,

    Πέρα από την μεγάλη αντίδραση των Ελλήνων πολιτών που αντιτίθενται εδώ για λόγους θρησκευτικής συνείδησης, η ηλεκτρονική κάρτα του πολίτη έχει δύο σημαντικά πολιτικά και τεχνικά προβλήματα.

    1ον. Δεν λύνει ΚΑΝΕΝΑ από τα προβλήματα που εικάζεται ότι θα επιλύσει. Για παράδειγμα: μπορώ σήμερα να μεταβώ σε οποιαδήποτε κρατικό ή ιδιωτικό οργανισμό, υπηρεσία, επιχείρηση και να αποδείξω την ταυτότητά μου εντός δευτερολέπτων με την αστυνομική ταυτότητα που διαθέτω. Η άμεση απόδειξη της ταυτότητάς μου σε καμία περίπτωση δεν επιταχύνει την δουλειά για την οποία πήγα εκεί. Αυτό για να γίνει χρειάζεται πλήρης αναδιάρθρωση της λειτουργίας των υπηρεσιών και σε μερικές περιπτώσεις είναι αδύνατον. Φανταστείτε πόσες ώρες περιμένετε στην ουρά στις Τράπεζες ή την Εφορία και πόσες ημέρες, εβδομάδες ή και μήνες χρειάζεστε για να εξυπηρετηθείτε από υπηρεσίες όπως η Πολεοδομία…
    Το επιχείρημα, λοιπόν, ότι η Κάρτα του Πολίτη θα επιταχύνει την εξυπηρέτηση είναι όχι μόνον αίολο αλλά και ψευδές.

    2ον. Δημιουργεί σωρεία άλλων προβλημάτων. Ενδεικτικά αναφέρω:
    α) η υλοποίησή της θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή,
    β) δεν υπάρχει (και δεν μπορεί να υπάρξει) καμία εξασφάλιση για το που θα βρίσκονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών και ποιός θα έχει πρόσβαση σε αυτά,
    γ) δεν παρέχεται (και δεν μπορεί να παρασχεθεί) καμία εξασφάλιση για το τι θα περιέχεται και τι όχι σε αυτήν ή με ποιές βάσεις δεδομένων θα συνδέεται,
    δ) δεν παρέχεται (και δεν μπορεί να παρασχεθεί) καμία εξασφάλιση σχετικά με το ποιός και με ποιόν τρόπο θα αναλύει και θα εκμεταλλεύεται τα μεταδεδομένα (δηλαδή τα υποπροϊόντα των συναλλαγών μου, όπως από ποιό σημείο έκανα κάποια συναλλαγή και τι ώρα) – με άλλα λόγια θα προσφέρονται απεριόριστες δυνατότητες παρακολούθησης της δραστηριότητας των πολιτών,
    ε) λόγω της φύσης των δεδομένων (ηλεκτρονικά αρχεία) που θα περιέχει, ή με τα οποία θα συνδέεται, δεν υπάρχει (και ούτε μπορεί να υπάρξει) καμία εξασφάλιση ότι δεν θα υπάρξουν απεριόριστα αντίγραφά τους σε λάθος χέρια. Οι «φάκελλοι» λοιπόν των πολιτών δεν θα είναι μόνον 33 εκατομμύρια … και δυστυχώς δεν θα μπορεί ποτέ να εξασφαλιστεί ότι η «καύση» τους θα τους εξαφανίσει,
    στ) δεν αναφέρεται πουθενά εάν εγώ ως πολίτης και ιδιοκτήτης αυτής της κάρτας, θα έχω δικαίωμα να δω, οποιαδήποτε στιγμή, τι υπάρχει αποθηκευμένο για εμένα, όχι μόνο μέσα στην κάρτα, αλλά και σε κάθε υποσύστημα με το οποίο αυτή θα επικοινωνεί, και
    ζ) η τεχνολογία της ανέπαφης κάρτας RFID, που έχει προκριθεί για την υλοποίησή της, όπως προκύπτει και από το δελτίο τύπου της προμηθεύτριας εταιρείας (http://www.toppan.co.jp/en/news/2006/07/newsrelease458.html), επιτρέπει στον οποιονδήποτε έχει πρόσβαση σε κατάλληλο εξοπλισμό, να αναγνώσει την Κάρτα του Πολίτη εν αγνοία του ιδιοκτήτη της, χωρίς δηλαδή να προηγηθεί ρητή επίδειξη της ταυτότητας από τον κάτοχό της προς τον ενδιαφερόμενο αλλά και χωρίς να γνωρίζει ο κάτοχος της κάρτας εαν κάποιος τρίτος αποκτά πρόσβαση στα στοιχεία του!

    Δεν εξασφαλίζεται η συμμόρφωση με καμία από τις αρχές της διαχείρισης και προστασίας προσωπικών δεδομένων, που είναι αποδεκτές από τις νομοθεσίες όλων των «προηγμένων» και «πολιτισμένων» χωρών (π.χ. Σύμβαση 108/1981 του Συμβουλίου της Ευρώπης, Data Protection Act 1998 – UK, Οδηγία 95/46/ΕΚ, Οδηγία 2002/58/ΕΚ, ή ο δικός μας Ν.2472/1997).

    Εν κατακλείδι, είναι εντυπωσιακό, πως μια κυβέρνηση που στελεχώνεται από ανθρώπους οι οποίοι πολλές φορές ύψωσαν τη φωνή τους υπέρ της ελευθερίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της διαφορετικότητας, της αυτοδιάθεσης, της κατά συνείδηση δράσης, βρίσκεται σήμερα σε θέση να προτάσσει ένα σύστημα γενικευμένης παρακολούθησης, στέρησης της ιδιωτικότητας και περιορισμού της αυτενέργειας των πολιτών της.

    Παρακαλώ, λοιπόν, να αποσυρθεί το εν λόγω άρθρο.

    Η παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας μπορεί να γίνει απευθείας από την Εφορία, που γνωρίζει (ελπίζω) την οικονομική κατάσταση των πολιτών, σε αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη.

    Με τιμή

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:02 | Σουλτάνα Λευκοπούλου

    Αντιδρώ στην εφαρμογή της κάρτας του πολίτη διότι θεωρώ ότι δεσμεύει την ελευθερία με την αναγωγή του ανθρώπου σε αριθμό που θα τον υποχρεώνει να αφήνει τα ηλεκτρονικά του ίχνη θελημένα ή αθέλητα σε δεκάδες διασυνδεδεμένες βάσεις δεδομένων καθημερινά, αποτελεί ηλεκτρονική φυλακή των δεδομένων μας χωρίς γυρισμό και αντιβαίνει κατάφορα στα Συνταγματικά δικαιώματά των πολιτών καταργώντας την ιδιωτικότητα και την προσωπική επιλογή.

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:10 | Παναγιώτης Κωνσταντινίδης

    Τρομερό λάθος το ηλεκτρονικό φακέλωμα των ανθρώπων. Κύριοι εννοείται πως είστε δημοκράτες και υπέρ της ελευθερίας του λόγου και της μη επιτηρήσεις των προσωπικών δεδομένων του λαού, αυτό που πάτε να κάνετε με την ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ παραπέμπει σε χουντικές μεθόδους παλαιότερων εποχών. Ντροπή και αίσχος η παρακολούθηση των λαών… λευτεριά μέχρι τέλους, ειδάλλως παραιτηθείτε.

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:29 | ΑΘΗΝΑ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ.ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΚΑΜΜΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗ.ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΕ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:24 | LEONTOKARDOS

    Αυτοί οι άνθρωποι που σχεδιάζουν τέτοια μέτρα πρέπει να καταλάβουν ότι όσο υπάρχουν ελεύθεροι άνθρωποι δεν θα περάσουν ποτέ!ΟΙ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ,ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ ΤΟΥ 1940 μας καθοδηγούν στο σωστό δρόμο.Τώρα τον ΦΑΣΙΣΜΟ τον βαφτίσαμε εκσυχρονισμό,ανθρωπισμό για να χρυσώσουμε ένα χάπι που δεν καταπίνεται με τίποτα!Εν ονόματι της δημοκρατίας καταργούμε την δημοκρατία ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!!!Πολιτικοί σταθείτε επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων πριν είναι πολύ αργά για την χώρα μας.Όχι μόνο επερωτήσεις στην βουλή όταν είστε αντιπολίτευση και μόλις πάρετε την εξουσία κάνετε τα αντίθετα( βλ. επερώτηση στην βουλή το 2010 για την Κάρτα Πολίτη στο τότε Υπουργό Εσωτερικών). ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ!!!!!!

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:58 | ΑΘΗΝΑ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
    «εννέαχεννέα»

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:19 | Ν.Κ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:52 | Γιώργος

    ΟΧΙ! Στην κάρτα του πολίτη διότι:
    1. ΕΚΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
    ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΙΧΝΗ ΔΕΝ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ
    2.ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ-ΜΗ ΑΣΦΑΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΤΙ ΕΓΙΝΕ…
    3. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΚΟΛΟΥΘΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ, ΥΠΟΚΡΥΠΤΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:09 | Μαρία

    Αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη,που θα υπολογίζει μόνο αριθμούς και όχι ανθρώπους.

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:44 | Αγνή

    Διαφωνώ με την κάρτα του πολίτη. Απ’ ό,τι έχω πληροφορηθεί εδώ και χρόνια (αφού αυτή η πρόταση σέρνεται από κυβέρνηση σε κυβέρνηση)η κάρτα αυτή δεν θα είναι καθόλου ασφαλής και τα προσωπικά μας δεδομένα θα είναι εκτεθειμένα στον οποιονδήποτε. Δεν γνωρίζουμε ποιοι και πόσοι θα είναι αυτοί που θα έχουν πρόσβαση σε αυτά, για ποιους σκοπούς θα τα χρησιμοποιούν κ.ο.κ.
    Κυρίως όμως άγιοι πατέρες της ορθοδόξου εκκλησίας μας έχουν εκφράσει ξεκάθαρα την αρνητική τους γνώμη γι αυτήν την κάρτα,και κυρίως ο νεοαγιοκαταταχθείς όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης, ο οποίος με ιδιόχειρη επιστολή του μας αποτρέπει από την απόκτηση αυτής της κάρτας ως πρόδρομο του χαράγματος που αναφέρει η Αποκάλυψη του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου.
    Παρακαλώ πολύ να λάβετε υπόψιν σας τις αντιρρήσεις του λαού και να μην προχωρήσετε σε αυτήν την κάρτα που έτσι κι αλλιώς και μόνο η επιμονή στην εφαρμογή της εδώ και χρόνια μας προβληματίζει. Είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι και αυτή η ιδιότητά μας καθορίζει την ζωή μας. Τίποτε άλλο!

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:06 | Γιώργος th

    οχι στην καρτα του πολιτη=σφραγισμα

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:59 | ΑΘΗΝΑ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

    AΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΩ.ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ.ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΚΑΜΜΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗ…ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ.ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΦΟΒΗΘΩ ΤΙΠΟΤΑ.ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΑΡΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΗ

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:53 | Tas

    Το άρθρο 16, για την Κάρτα του Πολίτη, πρέπει να αποσυρθεί άμεσα!
    Επειδή τα περισσότερα αρνητικά σχόλια επικαλούνται θεολογικούς λόγους υπάρχει ο κίνδυνος οι όποιες αντιδράσεις στην Κάρτα του Πολίτη να θεωρηθούν γραφικές. Ωστόσο, οι λόγοι άρνησής της είναι σοβαροί και πολλοί. Δύο από αυτούς είναι:
    1) τα πλεονεκτήματα που επικαλείται η κυβέρνηση για την εισαγωγή της κάρτας είναι σαφώς δυσανάλογα από τα μειονεκτήματα του τρόπου πρόσβασης σε αυτά.
    2) Υπάρχουν χαρακτηριστικά της Κάρτας όπως η διασύνδεση ευαίσθητων ιατρικών με τα υπόλοιπα στοιχεία του πολίτη, η παρουσία των οποίων είναι άσχετη με την επικαλούμενη εξυπηρέτηση τόσο του δημοσίου συμφέροντος όσο και των πολιτών.

    Η κυβέρνησης επικαλείται τρία κυρίως επιχειρήματα:
    Α) Επιχείρημα κατά της διαφθοράς
    Η διαφθορά και η φοροδιαφυγή στο βαθμό που υπονομεύουν την λειτουργία της κοινωνίας είναι κακά και πρέπει να παταχθούν. Με την ταυτοποίηση και παρακολούθηση όλων των δραστηριοτήτων των πολιτών (οικονομικών, εργασιακών, ιατρικών) θα μειωθεί η διαφθορά και η φοροδιαφυγή. Η Κάρτα του πολίτη είναι ένα καλό εργαλείο ταυτοποίησης. Άρα η εισαγωγή της κάρτας του πολίτη είναι καλή και αναγκαία για την κοινωνία.

    Β) Επιχείρημα διευκόλυνσης του πολίτη
    Η χρονοτριβή στις συναλλαγές του πολίτη με το κράτος και γραφειοκρατία αφενός απασχολεί προσωπικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάπου άλλου και αφετέρου ταλαιπωρεί τον πολίτη. Η διευκόλυνση του πολίτη καθώς και η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού είναι καλά πράγματα. Η εισαγωγή της Κάρτας του Πολίτη θα διευκολύνει τις συναλλαγές των πολιτών. Άρα η κάρτα του πολίτη είναι κάτι καλό.

    Γ) Επιχείρημα ανθρωπιστικής κρίσης
    Πολλοί συνάνθρωποι μας βρίσκονται στα όρια ή ακόμα είναι και κάτω από τα όρια της φτώχειας. Η φτώχια είναι κάτι κακό καθώς και η αναξιοπρεπής πρόσβαση των φτωχών σε αγαθά. Π.χ. όταν κάποιος στιγματίζεται ως φτωχός προκειμένου να έχει ένα πιάτο φαγητό. Με την κάρτα του πολίτη θα επιλυθούν και τα δύο. Δηλαδή αφενός οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση σε βασικά αγαθά (όπως έχει αναφέρει ο υπουργός οικονομικών ένα πόσο θα πιστώνεται στην ατομική κάρτα του πολίτη) και αφετέρου αυτό δεν θα γίνεται αναξιοπρεπώς αφού θα προμηθεύονται τα είδη πρώτη ανάγκης, όπως και οι υπόλοιποι, από το super market δίχως να περιμένουν στα συσσίτια ή δεν θα είναι στιγματισμένοι από τους συνανθρώπους ως άποροι.
    Είναι αυτά τα επιχειρήματα ορθά; Η απάντηση είναι όχι. Ο λόγος της μη ορθότητας (και των τριών) είναι ότι επικαλούνται την εισαγωγή της κάρτας του Πολίτη ως αποτελεσματικό εργαλείο επίλυσης διαφόρων- πραγματικά σοβαρών- πρακτικών προβλημάτων, όπως πχ. η φοροδιαφυγή ή η γραφειοκρατία χωρίς ωστόσο να αναφέρονται (σκοπίμως;), στις αρνητικές συνέπειες της χρήσης της, όπως π.χ. η υπονόμευση της ελευθερίας του πολίτη διαμέσου της παραβίασης των προσωπικών δικαιωμάτων και δεδομένων. Και είναι αυτή η ελευθερία που εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας και όχι η χωρίς όρια παρακολούθηση των πολιτών.
    Ποιος θα εξασφαλίσει το δικαίωμα στην εργασία σε ένα πολίτη, όταν ένας εργοδότης θα αρνηθεί να τον προσλάβει επειδή έχει δει στην κάρτα του ότι πάσχει από κάποιο χρόνιο νόσημα; Πως θα επανορθωθεί η βλάβη από την ενδεχόμενη κλοπή των οικονομικών και ιατρικών δεδομένων ενός Πολίτη; Εκτός και αν έπαψε πλέον το ιατρικό απόρρητο να θεωρείται απόρρητο (και η διαρροή ιατρικών πληροφοριών παράνομη) ή εκτός και έπαψαν να υπάρχουν – οι τόσο συχνές πλέον- υποκλοπές δεδομένων; Ποιος θα εξασφαλίσει την ανωνυμία και την αξιοπρέπεια ενός ανθρώπου που σε μια στιγμή οικονομικής αδυναμίας έλαβε βοήθεια από το κράτος και αυτή η βοήθεια καταγράφεται για πάντα στην ατομική του κάρτα;
    Η κάρτα του Πολίτη εισήχθει και αποσύρθηκε στη Μεγάλη Βρετανία. Παραβιάστηκε και υποκλάπηκαν προσωπικά δεδομένα στη Γερμανία. Τι άλλο θέλουμε για να συνειδητοποιήσουμε ότι η εν λόγω κάρτα δεν αποτελεί καλή λύση για κανένα από τα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρας μας;

  • 24 Μαρτίου 2015, 01:21 | Ν.Κ

    Ως Ορθόδοξη χριστιανή με πίστη στον Τριαδικό Θεό αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη κ λέω όχι σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια του αντιχριστιανικού καθεστώτος που θα με οδηγήσει στα βήματα του αντιχρίστου κ της απομάκρυνσης του Αγίου Πνεύματος!Η Αποκάλυψη του Ιωάννη,οι προφήτες κ οι Άγιοι Πατέρες το λένε ξεκάθαρα.Ας ανοίξουμε τα πνευματικά μας μάτια επιτέλους κ ας σώσουμε την ψυχή μας με την μετάνοια!

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:39 | Ελένη Σ

    Αρνούμαι και εγώ με τη σειρά μου να παραλάβω την κάρτα του πολίτη. Το υπουργείο οφείλει να αγωνιστεί (και να πετύχει)την πάταξη της διαφθοράς που κυριαρχεί στις δημόσιες υπηρεσίες και έχει ως αποτέλεσμα την αναξιοπιστία των υπαρχόντων εγγράφων (η μια υπηρεσία δεν πιστεύει την άλλη!). Αν επιτευχθεί αυτό, οι υπάρχουσες ταυτότητες και λοιπά προσωπικά μας στοιχεία υπερ-καλύπτουν τις ανάγκες. Δεν χρειάζεται το ηλεκτρονικό φακέλωμα που καταργεί την ελευθερία του προσώπου.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:13 | Στέλλα Νικήσιανλη

    ΟΧΙ στήν Κάρτα τοῦ Πολίτη.
    Διαφωνῶ ριζικά μέ τή θέσπιση τῆς ὑποχρεωτικῆς Ἠλεκτρονικῆς ταυτοποίησης τοῦ Πολίτη,
    Θεωρῶ τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη ἐπικίνδυνη. 1ον Ὡς Ἑλληνίδα, πού θεωρεῖ ἀπα ράδεκτη τήν ὁποιαδήποτε κίνηση πού ὁδηγεῖ στήν ὑποδούλωση τοῦ ἀνθρώπου τῆς Πατρίδας μου πού χιλιάδες ἣρωες ἒχυσαν το αἷμα τους καί μάρτυρες τῆς Ὀρθοδοξίας μας για την διατήρηση τῆς ἐλευθερίας τους, ἐθνικῆς καί θρη- σκευτικῆς. Διερωτῶμαι: πῶς ὁ κ. ὑπουργός, ὁ ὑπερασπιστής τῶν ἀνθρωπί νων δικαιωμάτων, προτείνει μιά ἠλεκτρονική φυλακή τῶν προσωπικῶν δεδο μένων; Διαφωνῶ 2ον και ὡς Χριστιανή Ὀρθόδοξη, ἀφοῦ ἡ θέσπιση αὐτοῦ τοῦ Νόμου προσβάλλει τά θρησκευτικά μου πιστεύω. Καί…
    Διερωτῶμαι ἀκόμη: Τί ἂλλαξε ἀπό το 2010 πού ὁ ΣΥΡΙΖΑ ἦταν κατά;;;

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:59 | Γιάννης

    Είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος και Έλληνας και ως εκ τούτου αρνούμαι κατηγορηματικά να παραλάβω την κάρτα του πολίτη η οποία έρχεται ενάντια και στις δύο παραπάνω ιδιότητές μου.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:34 | Χρήστος

    Είμαι καθέτως αντίθετος στην κάρτα του πολίτη για τους εξής λόγους:
    1. Δεν επιθυμώ να υπάρχουν προσωπικά μου δεδομένα σε μέσο το οποίο δε μπορώ να ελέγξω και να έχω πρόσβαση.
    2. Δεν επιθυμώ να είναι προσβάσιμα προσωπικά δεδομένα από τον οποιονδήποτε έχει συστήματα ανάγνωσης RFID / Card Reader Technology.
    3. Δεν υπάρχει λεπτομερής περιγραφή σχετικά με:
    α. Ποιες ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ πληροφορίες θα καταγράφονται στην κάρτα του πολίτη.
    β. Τον τρόπο αποθήκευσης της πληροφορίας (file format, encoding)
    γ. Των μέσων ασφαλείας / κρυπτογράφησης που θα χρησιμοποιηθούν για αποφυγή ανεπιθύμητης πρόσβασης.
    δ. Ποιοι θα έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που θα περιέχει η κάρτα.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:13 | Nomikos

    Απαράδεκτη η κάρτα του πολίτη. Η χώρα μας δεν πρέπει να πρωτοστατεί σε θέματα φακελώματος, εφόσον η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει πόσο μεγάλη μπορεί να είναι η ζημιά που μπορεί να υποστούν οι πολίτες όταν υποκλαπούν από κάποιους τα στοιχεία της κάρτας.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:53 | ΕΛΕΝΗ

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΑΣ ΖΩΗΣ!

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:10 | Παναγιώτα

    Δηλώνω ότι δεν θα παραλάβω τέτοια Κάρτα, ασκώντας τα δικαιώματα που απορρέουν από τον Ν.2472/1997 περί προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και δεν παρέχω τη συγκατάθεσή μου ως υποκείμενο επεξεργασίας για συλλογή τέτοιων δεδομένων, διότι αντιβαίνει κατάφωρα στα Συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:10 | Ουρανία Παπαδοπούλου

    Ως ορθόδοξη και Ελληνίδα δεν συμφωνώ με την καθιέρωση της κάρτας του πολίτη γιατί δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:51 | Στέλιος

    Αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη η οποία καταπάτα την ορθόδοξη χριστιανική πίστη μου.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:23 | anastasia stamatelou

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ.ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:20 | Λία

    Αρνούμαι,γιατί είμαι ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ!!!

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:35 | ΠΕΤΡΟΣ

    Η έκδοση της κάρτας είναι ενάντια στην αρχή προστασίας των προσωπικών δεδομένων.Οι πολίτες γίνονται έρμαιο στους διαχειριστές των δεδομένων. –
    Βαθιά αντιδημοκρατικό μέτρο θα οδηγήσει σταδιακά στην αντιμετώπιση των πολιτών ως ένα σύνολο αριθμών και στην κατηγοριοποίησή τους.
    Όσο και να θέλετε να χρυσώσετε το χάπι για την ανάγκη της, μια τέτοια κάρτα στα «χέρια» μιας Κυβέρνησης λιγότερο δημοκρατικής, μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τρόπο στυγνό και ατιμωτικό σε βάρος των πολιτών.
    Την ζωή μας μπορούν να την κάνουν πιο εύκολη και με άλλους τρόπους
    πχ να αρχίσουν επιτέλους να συνεργάζονται τα λειτουργικά συστήματα των υπηρεσιών βλέπε ΟΑΕΕ και ΕΟΟΠΥ χωρίς να χρειάζεται να τρέχεις από τον ένα στον άλλο για μια βεβαίωση…

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:46 | Πελαγία

    Αρνούμαι τη κάρτα του πολίτη γιατί οι άνθρωποι δεν είναι στατιστικά στοιχεία που αποθηκεύονται σε κάποιο φάκελο στα γραφεία του κράτους.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:55 | Τσακαλης Τάσος

    Η Κάρτα του Πολίτη αποσκοπεί στην κατάλυση του ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ.
    Εμείς οι δημοκρατικοί πολίτες αλλα και εσείς οι Αριστεροί έχουμε δώσει μάχες ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΩΜΑΤΟΣ.Θυμάμαι την καταστροφή των φακελων μετά την πτώση της Δικτατορίας που καταγράφηκε σαν μεγάλη νίκη της Δημοκρατίας.Ποιος θα φανταζόταν ότι 40 χρόνια μετά οι παλιοί μας σύντροφοι θα γινόταν χειρότεροι απο τους μπατσους της χούντας αφού η πληρότητα του ηλεκτρονικού φακελώματος είναι εφιαλτική.
    Καμία δημοκρατικη χώρα δεν θα δεχόταν να καταπατήσει τόσο βάναυσα την ελευθερία των πολιτών της.(βλεπε Αγγλία Κάμερον,κλπ)
    Γιά τις δε μα.. περί ελέγχου της φοροδιαφυγής και του μαύρου χρηματος
    είναι ντροπή να τις επικαλείται κανείς αφού γνωρίζουμε όλοι ότι αυτά ειναιΑΟΡΑΤΑ από τα super ηλεκτρονικά συστήματα (βλεπε δις απο ναρκοδολαρια,πορνοδολαρια κλπ ).
    Τελικά έχουν δίκιο οι Χριστιανοί που αρνούνται το ηλεκτρονικό σφράγισμα.Αυτό που στο 1984 του Όργουελ μίσησαμε ήταν τον μεγάλο αδελφό πού προσπαθεί να νικήσει την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ δηλαδή τον ΑΝθΡΩΠΟ.
    Σύντροφοι ματαιοπονείτε.Εν τούτω θα νικήσουμε.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:09 | Νίκος Χ.Ο.

    ΟΧΙ στην κάρτα του πολίτη, ΟΧΙ στην αριθμοποίηση του ανθρώπου. ΝΑΙ στον Ιησού Χριστό, τη μόνη ελπίδα!

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:57 | Ευάγγελος

    Πρέπει να υπάρξει σεβασμός στις θρησκευτικές ελευθερίες και πεποιθήσεις όλων των ατόμων που αρνούνται να παραλάβουν την κάρτα. Ας ειναι προαιρετική για όσους το επιθυμούν. Το μόνο σίγουρο είναι οτι ειναι λάθος η ταύτιση ενός προσώπου με εναν αριθμό ή μια κάρτα μονο και μονο με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:24 | Νίκος

    ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ: Ποτέ και για κανένα λόγο. Δεν διαπραγματευόμαστε την υποδούλωσή μας. Αυτή είναι η 3η προσπάθεια επιβολής κάρτας. Αυτό είναι το 3ο μας ΟΧΙ.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:45 | Μαρία

    H κάρτα του πολίτη είναι μία πρόφαση γιά καταπάτηση της ορθόδοξης χριστιανικής μας ελευθερίας! Αρνούμαστε κατηγορηματικά να την παραλάβουμε και είναι και πολλοί που δεν έχουν e-mail γιά να εκφράσουν την αντίρρησή τους. Ούτε τα προσωπικά μας δεδομένα, γιά τα οποία τόσοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί τέθηκαν σε ισχύ, προτιθέμεθα να τα δημοσιοποιούμε στον κάθε κρατικό μηχανισμό!

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:19 | Χαράλαμπος Παπαδόπουλος

    Ως Έλλην πολίτης αρνούμαι να εφοδιαστώ την κάρτα του πολίτη γιατί αντιβαίνει στις εθνικές και θρησκευτικές μου πεποιθήσεις.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:19 | Ανδρέας

    Μία τέτοια κάρτα παρόλο που παρέχει πολλές διευκολύνσεις και φαινομενικά μας κάνει τη ζωή πιο εύκολη στη πραγματικότητα είναι ένας δούρειος ίππος που σκοπό έχει να εξαφανίσει το πιο σημαντικό πράγμα που ο Θεός ο ίδιος σέβετα και δε παραβιάζειι, το αυτεξούσιό μας.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:06 | Όλγα

    Η οικογένεια μου κι εγώ συμφωνούμε και δηλώνουμε πως δεν θέλουμε την κάρτα του πολίτη γιατί πιστεύουμε πως καταπατάει τα δικαιώματα μας ως πολίτες και της ιδιωτικής-οικογενειακής ζωής και έρχεται αντίθετα με τις θρησκευτικές μας απαιτήσεις.
    Όχι στην κάρτα του πολίτη!
    Ευχαριστούμε!

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:54 | Ευαγγελία Ετμεκτζόγλου

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
    Kαταργεί την ελευθερία του προσώπου και δεσμεύει επικίνδυνα τα προσωπικά δεδομένα.
    Αρνούμαι να την δεκτώ!

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:57 | Νίκος

    Δεν επιθυμώ την κάρτα του πολίτη γιατί την κρίνω επικίνδυνη για την προσωπική μας ελευθερία και όχι αναγκαία.

  • 24 Μαρτίου 2015, 00:46 | Ουρανία Παπαδοπούλου

    Δεν συμφωνώ με την καθιέρωση της κάρτας του πολίτη ως ορθόδοξη και Ελληνίδα γιατί δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη.

  • 23 Μαρτίου 2015, 23:34 | Αναστασία

    Αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη. Με δεσμεύει προσωπικά!

  • 23 Μαρτίου 2015, 23:02 | ΦΑΝΗΣ

    ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ= ΙΔΑΝΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΦΑΚΕΛΩΜΑΤΟΣ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΡΗΣ.