Άρθρο 10: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΓΝΙΩΝ

10.1 Κάθε Ηλεκτρονικό Τεχνικό-Ψυχαγωγικό Παίγνιο με Παιγνιομηχανήματα, που πρόκειται να εγκατασταθεί ή που παίζεται σε Πιστοποιημένα Καταστήματα, πρέπει να είναι πιστοποιημένο από την Ε.Ε.Ε.Π.
10.2 Η πιστοποίηση χορηγείται στον Πιστοποιημένο Κατασκευαστή ή Εισαγωγέα του παιγνίου.
10.3 Κατ’ εξαίρεση, για τα παίγνια που βρίσκονται στην αγορά μέχρι την έναρξη ισχύος του Κανονισμού, σχετική αίτηση μπορούν να υποβάλουν και όσοι έχουν, με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο, την κυριότητα ή το δικαίωμα εκμετάλλευσής τους.
10.4 Θεωρούνται πιστοποιημένα τα Τεχνικά-Ψυχαγωγικά παίγνια για τα οποία έχει ήδη εκδοθεί πιστοποίηση άλλων εθνικών αρχών, αναγνωρισμένων διεθνών ή ευρωπαϊκών οργανισμών ή οργανισμών πιστοποίησης με τους οποίους η Ε.Ε.Ε.Π. έχει υπογράψει συμφωνία αναγνώρισης.
10.5 Η Ε.Ε.Ε.Π. συγκροτεί σχετικό κατάλογο, που αναρτάται στον διαδικτυακό της τόπο, στον οποίο περιλαμβάνει τα με αυτόν τον τρόπο Πιστοποιημένα Παίγνια. Για την εγγραφή ενός παιγνίου στον κατάλογο, υποβάλλεται από τον κατασκευαστή ή τον εισαγωγέα του η αίτηση του άρθρου 13, με μόνο συνοδευτικό δικαιολογητικό την ως άνω πιστοποίηση.

  • 2 Ιουλίου 2012, 08:32 | Ε.Ε.Ε.Π.

    Σε απάντηση στο ΒΛΑΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ.
    Θα υπάρξει προθεσμία ώστε να γίνει η διαδικασία σωστά. Η ΕΕΕΠ δεν έχει υπογράψει συνφωνία με οργανισμούς πιστοποποίησης. Αν υπάρχουν πιστοποιήσεις από άλλες εθνικές αρχές ή αναγνωρισμένους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς, γίνονται αυτόματα δεκτές.
    Ευχαριστούμε για το σχόλιο.

  • 1 Ιουλίου 2012, 17:06 | Ε.Ε.Ε.Π.

    Σε απάντηση στο Κοινακης Κωστας
    Ευχαριστούμε για το σχόλιο.

  • 1 Ιουλίου 2012, 13:29 | Ε.Ε.Ε.Π.

    Σε απάντηση στο Ο.Σ.Η.Π.Ε.
    Ο ν. 4002/2011 (Α 180), στην παράγραφο 1 του άρθρου 44, αναφέρει: «Θεωρούνται πιστοποιημένα τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παίγνια για τα οποία έχει ήδη εκδοθεί πιστοποίηση άλλων εθνικών αρχών, αναγνωρισμένων διεθνών ή ευρωπαϊκών οργανισμών ή οργανισμών πιστοποίησης με τους οποίους η Ε.Ε.Ε.Π. έχει υπογράψει συμφωνία αναγνώρισης. Η Ε.Ε.Ε.Π. εκδίδει απόφαση με το σχετικό κατάλογο και τα κριτήρια ένταξης σε αυτόν, που αναρτάται στο διαδικτυακό της τόπο.»
    Η Ε.Ε.Ε.Π. δεν έχει υπογράψει μέχρι σήμερα συμφωνίες αναγνώρισης. Εφόσον αυτό συμβεί, θα δημοσιοποιηθεί, όπωςπροβλέπει ο νόμος.
    Επισημαίνεται ότι ενδεχόμενες συμφωνίες αναγνώρισης αφορούν μόνο οργανισμούς πιστοποίησης. Πιστοποιήσεις άλλων εθνικών αρχών και αναγνωρισμένων διεθνών ή ευρωπαϊκών οργανισμών, εφόσον προσκομιστούν, γίνονται αυτόματα δεκτές ως πιστοποίηση του παιγνίου, χωρίς να απαιτείται συμφωνία αναγνώρισης της Ε.Ε.Ε.Π. μαζί τους.
    Ευχαριστούμε για το σχόλιο.

  • Παράγραφος 10.4
    Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε αν η Ε.Ε.Ε.Π. έχει υπογράψει με κάποιους συμφωνία αναγνώρισης ή αν βρίσκεται σε συζητήσεις και ποιοι είναι αυτοί οι οργανισμοί.

  • 29 Ιουνίου 2012, 12:10 | ΒΛΑΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10.3 ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΣΥΝΤΟΜΑ ,ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ 6 ΜΗΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ. ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Η Ο ΕΙΣΑΓΩΓΕΑΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΕΥΘΗΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ.

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10.4 ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΑ ΠΑΙΓΝΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ. 1) ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΡΑΤΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΥΠΕΥΘΗΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ π.χ ΓΕΡΜΑΝΙΑ,ΙΤΑΛΙΑ,ΙΣΠΑΝΙΑ.
    2) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΩΣΤΕ ΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΝΑ ΠΑΝΕ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΕΚΕΙ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΩ ΓΝΩΣΤΟ ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΝ ΟΧΙ ΟΛΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ (A.W.P.) ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΕΧΝΙΚΑ.

  • 29 Ιουνίου 2012, 10:59 | Κοινακης Κωστας

    Σε ένα τίτλο παιχνιδιού π.χ το FIFA για τον υπολογιστή πώς θα πιστοποιηθεί ότι δεν είναι τυχερό παιχνίδι?
    Επειδή το ξέρομε όλοι ότι είναι το ποδοσφαιράκι? το κώδικα ή microsoft δεν θα τον δώσει, ούτε μπορεί να μπει σε eeprom όπως αναφέρθηκε.
    Αν βάλομε καταγραφείς, και διάφορες άλλες συσκευές για να μη γίνει ο υπολογιστής φρουτάκι το κοστολόγιο θα ανέβει και δεν θα συμφέρει κανένα να έχει ένα απλό υπολογιστή με παιχνίδια.
    Είναι γνωστό ότι όποιος θέλει να παίξει τζόγο, παίζει και τώρα που απαγορεύεται
    Επίσεις ξέρετε ότι οι υπολογιστές μπορεί να προγραμματιστούν άλλα να δείχνουν και άλλο να είναι.
    Αν υπάρχει μια δίκαιη νομοθεσία για τα φρουτάκια γιατί να μπει στο κόπο κάποιος να μετατρέψει τον υπολογιστή σε φρουτάκι.

  • 23 Ιουνίου 2012, 12:51 | Ε.Ε.Ε.Π.

    Σε απάντηση στο Τόκας Γιώργος.
    Διότι οι προδιαγραφές, η εγκατάσταση και η λειτουργία και ο έλεγχος των παιγνιομηχανημάτων του άρθρου 39 του ν.4002/2011 διέπονται και οργανώνονται με την εισαγωγή τεχνικών κανόνων και προδιαγραφών που οδηγούν στην θέσπιση 6 τεχνικών προτύπων (ΤΕΡ 1 έως ΤΕΡ 6), για τα οποία πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία της Οδηγίας 34/98.
    Το προτεινόμενο ρυθμιστικό πλαίσιο για τα ηλεκτρονικά τεχνικά-ψυχαγωγικά παιχνίδια δεν εισάγει τεχνικές προδιαγραφές ούτε οδηγεί σε τεχνικά πρότυπα. Παράδειγμα, η πιστοποίηση της παιχνιδομηχανής, όπου το βασικό ζητούμενο είναι ο κωδικός CE ή το παιχνίδι που χρειάζεται η ηλικιακή διαβάθμιση και η βεβαίωση ότι δεν είναι τυχερό.
    Ευχαριστούμε για το σχόλιο και με χαρά θα περιμένουμε και τα επόμενα.

  • Με λένε Τόκα Γιώργο και κατά καιρούς έχω πάρει μέρος σε διαβουλεύσεις.
    Σχετικά με το αντικείμενο (ηλεκτρονικά παιγνίδια) σε όλες τις διαβουλεύσεις ήμουν ο – κυριότερος – συντάκτης των αναρτήσεων των συλλόγων τεχνικών ηλεκτρονικών παιγνιδιών Ελλάδας με την ιδιότητά μου ως προέδρου του συλλόγου Βόρειας Ελλάδας.
    Σας πληροφορώ λοιπόν ότι έκανα αγώνα κάθε φορά το κείμενο να βρίσκεται στα όρια της ευγενείας και της κοσμιότητας.
    Έχοντας παραιτηθεί της θέσης μου από τον Φεβρουάριο ΔΕΝ δεσμεύομαι πλέον από εκπροσώπηση άλλων πλην του εαυτού μου.
    14 χρονών παιδάκι (1978) επισκεύαζα τηλεοράσεις και κατασκεύαζα πομπούς AM & FM.
    18 χρονών (1982) άρχισα να επισκευάζω παιγνίδια συγκεκριμένα το αναλογικό μέρος και σχεδόν άμεσα και το ψηφιακό.
    Από το 1986 – επίσημα – διατηρώ «επιχείρηση» επισκευής, κατασκευής και εμπορίου ηλεκτρονικών παιγνιδιών και μέχρι σήμερα αρκετές ΔΕΚΑΔΕΣ χιλιάδες παιγνίδια ( το ψηφιακό μέρος) έχει επισκευαστεί από εμένα.
    Αρκετά με τον πρόλογο. Ο λόγος αυτής της ανάρτησης είναι η παρέμβαση του Εμμανουήλ Αλυγιζάκη και το περιεχόμενό τους.
    Κατ’ αρχήν ενημερώστε μας κύριε:
    Σε ποια από όλες τις επιτροπές ήσασταν μέλος;
    1. Σε αυτήν που χαρακτήρισε ως «τεχνικό-διασκεδαστικό» το REEL MAGIC;
    2. Σε αυτήν που χαρακτήρισε το PACMAN μικτό και το παιγνίδι με την μπασκέτα τυχερό; Σε αυτήν την επιτροπή άκουσα μέλος να λέει συγκεκριμένα στο παρασκήνιο: » Η πλακέτα έχει μπαταρία, άρα είναι τυχερό» (Μ. Πέμπτη 1998).
    3. Σε αυτές τις τριμερείς που (αν είναι έτσι) συνάδελφός σου απατεώνας (κατά την άποψή μου)και ψευδομάρτυρας από το ΣΔΟΕ Θεσσαλονίκης μοίρασε τον κώδικα προγραμματισμού που έγραψα εγώ σε όλη την Ελλάδα;
    Τα παραπάνω τρία αναφερόμενα αποδεικνύονται, τα δικά σου γραφόμενα μπορείς με κάποιον τρόπο να μας παρουσιάσεις έγγραφα που να τα αποδεικνύουν;
    Για την διευκόλυνσή σου μπορώ να σου προσφέρω και χώρο σε ιστοσελίδα(ες) για δημοσίευση.
    Προσωπικά εγώ σε αποκαλώ προβοκάτορα, συκοφάντη αλλά και ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟ επί του θέματος.
    Για την ώρα δεν θα σε παροτρύνω με την φράση που έχει σχέση με την αναπαραγωγή.
    Επίσης μήπως σε λάθος διαβούλευση βρίσκεσαι;
    Εδώ αναρτήθηκε το – προτεινόμενο – πλαίσιο έλεγχου και λειτουργίας τεχνικών-ψυχαγωγικών παιγνιδιών (όσο και αν διαφωνώ με τον ορισμό).

    Αυτά σαν πρώτη παρέμβαση.
    Προς την Ε.Ε.Ε.Π.:
    Επιφυλάσσομαι να παρέμβω τις επόμενες μέρες και σε άλλα σημεία.
    Το ότι εκπροσωπώ πλέον ΜΟΝΟΝ τον εαυτό μου δίνει την ευχέρεια λόγου και ένα δείγμα του ύφους πήρατε εδώ.
    Σε άλλο σημείο της διαβούλευσης παρατήρησα ότι δεν έχετε σκοπό να στείλετε τον κανονισμό στην Ε.Ε. 98/34. Τότε γιατί στείλατε τις τεχνικές προδιαγραφές για τα VLT;
    Προσωπικά εγώ θα ενημερώσω την επιτροπή για την διαβούλευση αυτή και το συγκεκριμένο σημείο να ρωτήσουμε αν είναι πρέπον.

    Μέχρι το επόμενο σχόλιο,

    Τόκας Γιώργος.

  • 22 Ιουνίου 2012, 08:06 | Εμμανουήλ Αλυγιζάκης

    Παίρνω το θάρρος, ως παλιό μέλος της Α΄ Επιτροπής Παιγνίων να σας αναφέρω μερικές από τις γνώσεις, συμπεράσματα και εμπειρίες που αποκόμισα από την συμμετοχή μου στην επιτροπή.
    Τα ποσά που διακινούνται είναι τεράστια. Η ανάγκη για μεγαλύτερο εύκολο κέρδος πάντα έκανε τους κατόχους των παρανόμων τότε εγκατεστημένων υποτιθέμενων παιγνίων περιορισμένου κέρδους να τα μετατρέπουν σε πλήρως τυχερά και ελεγχόμενα από τον εκάστοτε διαχειριστή. Τι δεν είχαν δει τα μάτια μου. Από τοπική διαχείριση μέχρι διαχείριση μέσω κινητού ή από το σπίτι του ιδιοκτήτη. Το τι θα αποδώσει κάθε μηχανάκι ήταν στην διακριτική ευχέρεια του διαχειριστή. Οπότε τα μαγαζιά που τα διέθεταν λειτουργούσαν με κανόνες ψυχολογικού εθισμού προς τους θαμώνες με σκοπό την πλήρη αφαίμαξη του μέγιστου ποσού που μπορούσαν να αντλήσουν από τον καθένα.
    Το σύστημα ήταν τόσο καλά στημένο που με το που η επιτροπές παιγνίων εύρισκαν πως μετατρεπόταν ένα παίγνιο από τεχνικό σε τυχερό, το μάθαινε ό τότε σύλλογος τους και σε διάστημα δύο ημερών δεν υπήρχε ποια στην επικράτεια κανένα τέτοιο παιχνίδι.
    Τα κέρδη ήταν τόσο μεγάλα που η εξέλιξη στους τρόπους μετατροπής των τεχνικών σε τυχερά παίγνια εξελισσόταν με καταιγιστικούς ρυθμούς. Πάντα το δημόσιο μέσω των δύο αρμόδιων επιτροπών, προσπαθούσε, χωρίς ποτέ να διαθέτει σοβαρά όπλα ,να τους ακολουθήσει και να τους αποκαλύψει.
    Όλα τα παραπάνω ήταν εφικτά γιατί πραγματικά δεν υπήρχε καμία ουσιαστική τυποποίηση στα παίγνια και παιγνιομηχανήματα . Επιπλέον γιατί οι συνέπιες του νόμου για όσους τους καταλογίζονταν ευθύνες ήταν μηδαμινές σε σχέση με το αποκομισθέν όφελος από την παραποίηση των παιγνίων μέσω της μετατροπή τους σε «τυχερά» (χωρίς τύχη αλλά πλήρως ελεγχόμενα).
    Κατά την γνώμη μου για να λειτουργήσει το σύστημα θα πρέπει:
    • Τα παίγνια να γράφονται σε Read Only Memory ώστε να μην μπορεί να αλλοιωθεί ο κώδικας τους μετά την σφράγιση από την αρχή αδειοδότησης των μηχανημάτων.
    • Κάθε κίνηση-συναλλαγή του παιγνίου θα πρέπει να καταγράφεται σε ένα εσωτερικό ψηφιακό αποθηκευτικό ώστε κατά τον έλεγχο να μπορεί ο αρμόδιος ελεγκτής να βγάζει στατιστικά στοιχεία αν το παίγνιο λειτουργεί ως τυχερό και μέσα στα πλαίσια των κανόνων που έχει θέσει η αρμόδια επιτροπή.
    • Θα πρέπει να μην υπάρχει κανένα σημείο πρόσβασης στο παίγνιο ώστε κάποιος να πάρει τον έλεγχο του μέσω κάποιας θύρας εισόδου (σειριακή, USB, LAN, Bluetooth, Wifi, PNA, κλπ). Δηλαδή το μοναδικό καλώδιο που θα έχει το μηχάνημα θα είναι του ρεύματος και θα υπάρχει πιστοποίηση ότι δεν υπάρχει power-line networking κάρτα δικτύου μέσα στο μηχάνημα.
    • Θα πρέπει τα παιγνιομηχανήματα να μην επιτρέπουν με κανέναν τρόπο την επέμβαση στο εσωτερικό τους από άνθρωπο μη εξουσιοδοτημένο από την αρμόδια επιτροπή.
    • Οι εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι να ελέγχονται για την εργασία τους από υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου, γιατί όπως ξανάπα είναι πολλά τα λεφτά που παίζονται.
    • Τέλος θα πρέπει να υπάρχει συσκευή που θα παρεμβαίνει σε σειρά, ανάμεσα στο ηλεκτρονικό υπολογιστικό σύστημα που διαχειρίζεται το παίγνιο και στην οθόνη που παρουσιάζεται τα τεκταινόμενα και θα παίρνει χρονικά τυχαία screenshots ώστε να διασφαλίζεται ότι παρόλα τα παραπάνω δεν υπάρχει επέμβαση στην φύση του παιγνίου. Σε μηχανήματα που δεν έχουν οθόνη αλλά άλλης φύσης στοιχεία που δείχνουν ην διεξαγωγή του παιγνίου θα πρέπι να υπάρχει μικρο-κάμερα που θα μπορεί να τραβάει φωτογραφίες από το πάνελ διεξαγωγής του παιγνίου.
    Από την στιγμή που ο κώδικας του παιγνίου δεν είναι διαθέσιμος στην επιτροπή ώστε να μπορεί να τον μελετήσει επακριβώς και να διαπιστώσει τι δυνατότητες έχει το εκάστοτε παίγνιο, ο προγραμματιστής του μπορεί να έχει δώσει ότι δυνατότητες επιθυμεί στο παίγνιο. Όταν όμως δεν έχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας και ελέγχου εξωγενώς του παιγνιομηχανήματος, όταν δεν μπορεί να επέμβει στο εσωτερικό του ο μόνος τρόπος που μπορεί να επέμβει στην λειτουργία του είναι με προκαθορισμένες κινήσεις των χειριστηρίων που θα μεταβάλουν τον πιστοποιημένο τρόπο λειτουργία του. Έτσι μέσω των της καταγραφής των κινήσεων και της αποθήκευσης snapshots που θα δείχνουν αν το τεχνικό παίγνιο ξαφνικά έγινε τυχερό νομίζω ότι διασφαλίζεται το δυνατόν η νομιμότητα των παιγνίων.
    Τελειώνοντας θέλω να αναφέρω ότι το έργο αυτών που θα κλιθούν να εφαρμόσουν το νόμο και να διασφαλίσουν την νομιμότητα θα είναι πολύ δύσκολο γιατί τα ποσά που διακινούνται στο χώρο είναι τεράστια. Σας εύχομαι καλή δύναμη στο έργο που αναλαμβάνεται.

  • Τα παιχνίδια που θα έχουν μέσα οι υπολογιστές
    Ποίος θα τα πιστοποιήσει?
    Δεν νομίζω ότι κάθε εισαγωγέας θα μπει σε αυτό το κόπο.

    Τα παιχνίδια του PS3 και παρόμοιων μηχανημάτων?

    Στην υπόλοιπη Ευρώπη γίνεται κάτι τέτοιο?

    Τη πασιένζα των windows ποίος θα την πιστοποιήσει?

    Το λειτουργικό windows xxx των υπολογιστών? Κάθε τόσο βγαίνει και μια αναβάθμιση -διόρθωση και σύμφωνα με την εγκύκλιο θέλει πιστοποίηση.

    Οι αναβαθμίσεις των παιχνιδιών αλλάζουν την έκδοση του παιχνιδιού
    Τα δικτυακά παιχνίδια κατεβάζουν ένα μεγάλο μέρος τους στον υπολογιστή, τα περισσότερα με κάθε εκκίνηση κατεβάζουν αναβαθμίσεις και πολλές φορές αλλάζουν εξ’ ολοκλήρου την εμφάνιση του παιχνιδιού.

    Κάθε μέρα βγαίνουν νέα παιχνίδια