Άρθρο 20: Ειδική άδεια αιρετών στρατιωτικών στην τοπική αυτοδιοίκηση

«Οι διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 93 καθώς και της παραγράφου 4 του άρθρου 182 του ν. 3852/2010 (Α΄87) εφαρμόζονται και στο στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων»

  • 14 Ιανουαρίου 2016, 17:48 | Γεωργιαδης φωτιος

    Αξιοτιμε κε υπουργε χαιρομαστε που υπο της υπουργια σας θα δωθει τελος σε ενα μεγαλο λαθος και καλο θα ηταν να υπαρξει και μια λυση για της μεταθεσεις τον υπαξιωματικων εκλεγενων συμβουλον ευχωμαστε να τελειωσει συντομα η ταλαιπωρια ορισμενων συνναδελφων

  • 12 Ιουνίου 2015, 12:49 | Ησαϊας Χατζηκωνσταντίνου

    Το σχέδιο νόμου δεν περιλαμβάνει την παρακάτω διευκρίνηση που ειναι συμαντική και αφορά την ίση μεταχείριση μεταξύ αιρετών:

    Για τον σεβασμό προς την τοπική αυτοδιοικηση παρακαλώ Με την έννοια των υπαλλήλων της παρ 1 του άρθρου 182 καθως και της παρ 1και 7 του άρθρου 93 να νοούνται και οι υπαξιωματικοι του Στρατού.

  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
    Πληροφορίες: Αθανάσιος Καραπάτσιος
    ΤΗΛ.: 24610 49634, 26430, 49829, FAX.: 24610 41779
    E-mail: info@peddm.gov.gr

    Αριθμ. Πρωτ.: 194
    Κοζάνη, 12 Ιουνίου 2015

    ΠΡΟΣ
    Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Κωνσταντίνο Ήσυχο

    ΘΕΜΑ: «Διαβούλευση Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας περί ρυθμίσεως θεμάτων μεταθέσεων οπλιτών»

    κύριε Υπουργέ,

    καταρχήν είναι θετικό ότι στο άρθρο 20 του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας περί ρυθμίσεως θεμάτων μεταθέσεων οπλιτών, προβλέπεται για την ειδική άδεια αιρετών στρατιωτικών στην Τ.Α. ότι οι διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 93, καθώς και της παραγράφου 4 του άρθρου 182 του Ν. 3852/2010, εφαρμόζονται και στο στρατιωτικό προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων. Το πρόβλημα όμως παραμένει για τους αιρετούς στρατιωτικούς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς δεν παρέχεται η δυνατότητα απόσπασης ή μετάθεσης κοντά στον τόπο εκλογής των-για όσο διάστημα βέβαια είναι εκλεγμένοι- έτσι ώστε να ασκούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα καθήκοντά τους.
    Γι’ αυτό το λόγο προτείνουμε να συμπεριληφθούν στο σχέδιο νόμου και οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 7 του άρθρου 93, καθώς και 1 και 10 του άρθρου 182 του Ν. 3852/2010 και Ν. 4071/2012.
    Να σημειώσουμε ότι το παραπάνω δικαίωμα το έχουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, καθώς και όσοι υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας, εκτός των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων.
    Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων

    Με εκτίμηση

    Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ
    Δήμαρχος Φλώρινας

  • 12 Ιουνίου 2015, 11:55 | ΜΠΑΜΠΗΣ

    Η παρακάτω τροποποίηση του νομοσχεδιου δεν λυνει το προβλημα αν δεν προστεθουν στις διαταξεις οτι ισχυει και για τους Υπαξιοματικους του ΕΣ των παραγραφων 1 κ 7 του αρθρου 93 κ 1κ10 του αρθρου 182.αν δεν υπαρχει προβλεψει σε αυτα τα αθρα που προανεφερα ουσιαστικα δεν θα λυθει το προβλημα.

  • 12 Ιουνίου 2015, 09:28 | Παυλος

    Αν δεν προστεθει και η παρ1 και 7 του93 και η παρ1 και 10 του 182 το προβλημα θα εξακολουθει να υπαρχει.

  • 10 Ιουνίου 2015, 21:06 | Νικολάκης

    Να υπάρχει δυνατότητα και σε Αξιωματικούς να εκλέγονται ως αιρετά μέλη σε φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

  • 10 Ιουνίου 2015, 21:10 | Κώστας

    Προτείνεται οι στρατιωτικοί οι οποίοι εκλέγονται ως αιρετοί στην τοπική-περιφερειακή αυτοδιοίκηση να τοποθετούνται για την διάρκεια της εκλογικής τους θητείας στον τόπο της εκλογής τους κι αν αυτό δεν είναι δυνατόν στην πλησιέστερη φρουρά με μέγιστη χιλιομετρική απόσταση 40 χλμ.
    Διαφορετικά σε περίπτωση μη τοποθέτησής τους στον τόπο εκλογής τους δεν είναι δυνατόν να ασκήσουν τα καθήκοντα τους που εκπορεύονται εκ της εκλογής τους και στην ουσία καταργείται το αναφαίρετο δικαίωμα του εκλέγεις και εκλέγεσθαι.

  • 10 Ιουνίου 2015, 16:23 | Κώστας

    Από τη στιγμή που η εκλογική νομοθεσία επέτρεψε τη εκλογιμότητα των Υπαξιωματικών στις αυτοδιοικητικές εκλογές, είναι ευνόητο ότι πρέπει να τους παρασχεθούν υπηρεσιακές διευκολύνσεις για την εκτέλεση των αυτοδιοικητικών τους καθηκόντων στην περίπτωση που εκλεγούν (υπό την προϋπόθεση ότι το αγαθό της «εθνικής άμυνας» δεν διαταράσσεται). Επειδή δε, η άδεια, τουλάχιστο του άρθρου 93 παρ. 5 του Ν. 3852/2010, χορηγείται υποχρεωτικά, πρέπει να εκτιμηθεί αν ειδικοί υπηρεσιακοί λόγοι (π.χ. επιθεωρήσεις, ασκήσεις ή ακόμα και επιστράτευση) μπορούν να την αναβάλλουν. Βεβαίως, απορίας άξιο γενικότερα, βάσει των αρχών της ισότητας των ευκαιριών και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας, είναι το γιατί ο νόμος απαγορεύει τη δυνατότητα του «εκλέγεσθαι» στις τοπικές εκλογές ειδικά στο Σώμα των Αξιωματικών και μέχρι την αποστρατεία τους.

  • 10 Ιουνίου 2015, 14:52 | Παπαμάκης Γεώργιος

    Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστώ και εγώ προσωπικά για το ενδιαφέρoν σας με σκοπό να δώσετε λύση σε ένα σημαντικό πρόβλημα που απασχολεί τους αιρετούς στρατιωτικούς στην τοπική αυτοδιοίκηση.
    Για να τελειώσει όμως οριστικά το πρόβλημα των εκλεγμένων ένστολων θα πρέπει να προστεθούν και οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 7 του άρθρου 93 και 1 και 10 του άρθρου 182 του ν. 3852/2010 & ν. 4071/2012, καθώς αν δεν δίνεται η δυνατότητα να υπηρετεί κοντά στον τόπο εκλογής του με σκοπό να ασκεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα καθήκοντά του , δεν θα έχει και κανένα νόημα η ειδική άδεια που θα δικαιούται.
    Το παραπάνω δικαίωμα το έχουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι καθώς και όσοι υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας (αστυνομικοί – πυροσβέστες – λιμενικοί) πλην των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
    Σας ευχαριστώ πολύ.

  • 10 Ιουνίου 2015, 13:06 | Κορωνίδης Παύλος

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    παρά το γεγονός ότι η ισχύουσα νομοθεσία παρέχει το δικαίωμα στους υπαξιωματικούς των ενόπλων δυνάμεων να θέτουν υποψηφιότητα κατά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, την ίδια στιγμή δημιουργεί κωλύματα στην άσκηση των εν λόγω καθηκόντων τους.
    Έτσι, προκύπτουν δύο βασικά προβλήματα για τους εκλεγμένους αντιπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης:

    1. δεν παρέχεται η δυνατότητα απόσπασης ή μετάθεσης τους στον τόπο εκλογής τους για το διάστημα άσκησης των καθηκόντων τους ή η μη μετακίνησή τους στην περίπτωση που ο τόπος υπηρέτησης των στρατιωτικών καθηκόντων συμπίπτει με τον τόπο εκλογής τους.

    2. δεν παρέχεται ειδική άδεια από τα στρατιωτικά τους καθήκοντα ώστε να μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους ως αιρετοί αντιπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίηκησης. Το ζήτημα αυτό αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα στις περιπτώσεις ορισμού τους ως δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικού συμβουλίου ή ν.π.δ.δ. δεδομένου ότι οι θέσεις αυτές προϋποθέτουν πλήρη ενασχόληση.

    Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω η εν λόγω κατηγορία εκλεγμένων αντιπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίηκησης στερούνται της νόμιμης δυνατότητάς τους να ασκήσουν το συνταγματικό τους δικαίωμα όπως συμβαίνει με όλον τον ευρύτερο δημόσιο τομέα συμπεριλαμβανομένης και της Ε.Α. Επιπλέον, αυτό παρακωλύει την ομαλή λειτουργία των δήμων και περαιτέρω του δημοτικού συμβουλίου και δημιουργείται φλέγον θέμα για όλους τους ΟΤΑ για την συμμετοχή αυτής της κατηγορίας πολίτων στην νευραλγική λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης.

    Σας αποστέλλω και τη σχετική νομοθεσία:
    – άρθρο 1 του Ν. 3883/2010 και 3 του Ν.Δ. 445/1974 (σχετικά με αρ. 422/2011 γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του κράτους – Ε’ τμήμα).
    – άρθρο 93 του Ν. 3852/2010
    – παρ. 7 του Ν. 3852/2010

    Η προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για τη διευθέτηση του εν λόγω θέματος θα αναδείξει, μεταξύ άλλων, την εν δυνάμει προσφορά των ενόπλων δυνάμεων στην υπηρεσία της τοπικής αυτοδιοίκησης κάνοντας χρήση της εμπιστοσύνης των πολιτών που τους εξέλεξαν.

    Με εκτίμηση,

    Κορωνίδης Παύλος

  • 10 Ιουνίου 2015, 11:20 | Ναϊτίδης Ιωάννης

    Η πρόταση περιλαμβάνει την παράγραφο 5 του άρθρου 93 του ν.3852/2010 (Α’87) και αφορά την ειδική άδεια των αιρετών. Θα πρέπει να προστεθούν και οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 7 του άρθρου 93, καθώς και οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 10 του άρθρου 182, πέρα από την παράγραφο 4 που τέθηκε σε διαβούλευση.
    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για το ενδιαφέρον σας για την επίλυση του παραπάνω προβλήματος.

  • 10 Ιουνίου 2015, 11:50 | ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ Χ. ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Η πρόταση περιλαμβάνει την παράγραφο 5 του άρθρου 93 του ν.3852/2010 (Α’87). Θα πρέπει να προστεθούν και οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 7 του άρθρου 93, καθώς και θα πρέπει να προστεθούν επίσης οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 10 του άρθρου 182 του ιδίου νόμου πέρα από την παράγραφο 4.
    Η αιτιολογική έκθεση απαντάει στο γιατί πρέπει να προστεθούν οι παραπάνω παράγραφοι και στα δύο άρθρα. Διότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην λειτουργία του ως αιρετός, από την στιγμή που παράλληλα υπηρετεί το στράτευμα ένας υπαξιωματικός, είναι το θέμα της τοποθέτησης του κοντά στον τόπο εκλογής του.
    Το παραπάνω δικαίωμα το έχουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι καθώς και όσοι υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας (αστυνομικοί – πυροσβέστες – λιμενικοί). Έχοντας βιώσει ο ίδιος τις συνέπειες όλων των παραπάνω η υπηρεσία μου έχει απαντήσει ότι δεν υπάρχει ρητή πρόβλεψη ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ Ε.Δ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ…..
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ…….ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ Χ. ΚΩΝ/ΝΟΣ πρΏην Πρόεδρος ΚΑΙ ΝΥΝ σύμβουλος Τ.Κ. Αετού του Δήμου Αμυνταίου…..τηλ. 6936932913.

  • 10 Ιουνίου 2015, 08:26 | Γεωργιάδης Σταύρος

    Η πρόταση περιλαμβάνει την παράγραφο 5 του άρθρου 93 του ν.3852/2010 (Α’87). Θα πρέπει να προστεθούν και οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 7 του άρθρου 93, καθώς και θα πρέπει να προστεθούν επίσης οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 10 του άρθρου 182 του ιδίου νόμου πέρα από την παράγραφο 4.
    Η αιτιολογική έκθεση απαντάει στο γιατί πρέπει να προστεθούν οι παραπάνω παράγραφοι και στα δύο άρθρα. Διότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην λειτουργία του ως αιρετός, από την στιγμή που παράλληλα υπηρετεί το στράτευμα ένας υπαξιωματικός, είναι το θέμα της τοποθέτησης του κοντά στον τόπο εκλογής του.
    Το παραπάνω δικαίωμα το έχουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι καθώς και όσοι υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας (αστυνομικοί – πυροσβέστες – λιμενικοί). Έχοντας βιώσει ο ίδιος τις συνέπειες όλων των παραπάνω η υπηρεσία μου έχει απαντήσει ότι δεν υπάρχει ρητή πρόβλεψη που να αιτιολογεί την μετάθεση η την απόσπαση στελεχών στο τόπο εκλογής τους με συνέπεια να συνεχίσω να υπηρετώ 400 και πλέον χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο εκλογής μου με τις όποιες συνέπειες αυτό συνεπάγεται και ως ότου πήρα κανονική πλέον μετάθεση και με ορατό πλέον κίνδυνο να μετατεθώ ξανά μακριά για ακόμη μια φορά.
    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την δυνατότητα επικοινωνίας καθώς και για το ενδιαφέρον σας για την επίλυση του παραπάνω προβλήματος.

    Γεωργιάδης Σταύρος
    6973881193

  • 10 Ιουνίου 2015, 03:58 | ΧΑΤΖΗΠΕΝΤΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ!

  • 9 Ιουνίου 2015, 23:07 | Paul

    Σε ποιο κράτος του κόσμου ή του ΝΑΤΟ ισχύει νόμος περί εκλογής μονίμων εν ενεργεία στρατιωτικών σε δημοτικές ή περιφερειακές εκλογές. Ο ίδιος ο νόμος δημιουργεί αδικίες μεταξύ συναδέλφων άλλος να μένει 35 χρόνια στον τόπο του και άλλος να την βγάζει στα ξερονήσια. Η συγκεκριμένη διάταξη του νόμου χαρακτηρίζεται φωτογραφική και είναι αποτέλεσμα σκοπιμοτήτων για να ευνοηθούν ορισμένοι. Η καλλίτερη λύση θα ήταν η κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης διότι αποτελεί για το στράτευμα παγκόσμια πρωτοτυπία και δημιουργεί αδικίες.

  • Αυτή η απόφαση είναι μια γενναία πράξη και διορθώνει μια χρόνια αδικία. Μακάρι να μπορούσε να επεκταθεί και σε αποσπάσεις-μεταθέσεις εκλεγμένων στρατιωτικών, που παραμένει επίσης ένα τεράστιο ζήτημα. Περιμένουμε σύντομα μια ανάλογη πρωτοβουλία.

  • 9 Ιουνίου 2015, 16:10 | Δημήτρης

    Έχω εκλεγεί Δημοτικός Σύμβουλος για δεύτερη φορά , έχω οριστεί με απόφαση Δημάρχου Αντιδήμαρχος με καθήκοντα υπεύθυνος γραφείο κινήσεις οχημάτων και πολλά καθήκοντα ακόμη, έχω κάνει αναφορές για να με μεταθεσουν στο Δήμο που έχω εκλεγεί και να ασκήσο και τα καθήκοντά που μου έχουν ανατεθεί και να υπηρετώ και στην υπηρεσία μου όπως ισχύει για τα άλλα Σώματα ασφαλείας Αστυνομία Πυροσβεστικη η οποίες μεταθετουν άμεσα το εκλεγμενο προσωπικό τους. Γιατί ο Ελληνικός Στρατός εφόσον μας δίνει το δικαίωμα να εκλεγουμαι βάσει πάγια διαταγης μας στερεί τα δικαιώματα που έχουμε όσοι έχουμε εκλεγοι.Το πιο εξωφρενικό είναι να είσαι αντιδήμαρχος και να σου ετοιμάζουν και μετάθεση , πρέπει να ύπαρξη μια νομοθετική ρύθμιση όπως ισχύει σε όλους τους υπαλλήλους του ευρύτερου Δημοσίου τομέα.

  • 9 Ιουνίου 2015, 16:11 | Κορωνίδης Παύλος

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    παρά το γεγονός ότι η ισχύουσα νομοθεσία παρέχει το δικαίωμα στους υπαξιωματικούς των ενόπλων δυνάμεων να θέτουν υποψηφιότητα κατά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, την ίδια στιγμή δημιουργεί κωλύματα στην άσκηση των εν λόγω καθηκόντων τους.
    Έτσι, προκύπτουν δύο βασικά προβλήματα για τους εκλεγμένους αντιπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης:

    1. δεν παρέχεται η δυνατότητα απόσπασης ή μετάθεσης τους στον τόπο εκλογής τους για το διάστημα άσκησης των καθηκόντων τους ή η μη μετακίνησή τους στην περίπτωση που ο τόπος υπηρέτησης των στρατιωτικών καθηκόντων συμπίπτει με τον τόπο εκλογής τους.

    2. δεν παρέχεται ειδική άδεια από τα στρατιωτικά τους καθήκοντα ώστε να μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους ως αιρετοί αντιπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το ζήτημα αυτό αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα στις περιπτώσεις ορισμού τους ως δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικού συμβουλίου ή ν.π.δ.δ. δεδομένου ότι οι θέσεις αυτές προϋποθέτουν πλήρη ενασχόληση.

    Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω οι εν λόγω κατηγορία εκλεγμένων αντιπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίηκησης στερούνται της νόμιμης δυνατότητάς τους να ασκήσουν το συνταγματικό τους δικαίωμα όπως συμβαίνει με όλον τον ευρύτερο δημόσιο τομέα συμπεριλαμβανομένης και της Ε.Α. Επιπλέον, αυτό παρακωλύει την ομαλή λειτουργία των δήμων και περαιτέρω του δημοτικού συμβουλίου και δημιουργείται φλέγον θέμα για όλους τους ΟΤΑ για την συμμετοχή αυτής της κατηγορίας πολιτών στην νευραλγική λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης.

    Σας αποστέλλω και τη σχετική νομοθεσία:
    – άρθρο 1 του Ν. 3883/2010 και 3 του Ν.Δ. 445/1974 (σχετικά με αρ. 422/2011 γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του κράτους – Ε’ τμήμα).
    – άρθρο 93 του Ν. 3852/2010
    – παρ. 7 του Ν. 3852/2010

    Η προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για τη διευθέτηση του εν λόγω θέματος θα αναδείξει, μεταξύ άλλων, την εν δυνάμει προσφορά των ενόπλων δυνάμεων στην υπηρεσία της τοπικής αυτοδιοίκησης κάνοντας χρήση της εμπιστοσύνης των πολιτών που τους εξέλεξαν.

    Με εκτίμηση,

    Κορωνίδης Παύλος

  • 9 Ιουνίου 2015, 14:46 | πανταζης ιωαννης

    Σύμφωνα με έγγραφο του ΓΕΣ που εκδόθηκε την 16η Σεπτεμβρίου 2010 στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, πλην Αξιωματικών, δηλαδή Ανθυπασπιστές, μόνιμοι Υπαξιωματικοί, ΔΕΑ, ΕΠΟΠ, ΟΒΑ και στρατεύσιμοι οπλίτες μπορούν να συμμετέχουν ως υποψήφιοι στις αυτοδιοικητικές εκλογές, χωρίς να υποβάλλουν παραίτηση για τη συμμετοχή τους δεδομένου ότι η στρατιωτική τους ιδιότητα δεν αποτελεί κώλυμα εκλογιμότητας.

    Με την υπ. αρ. 49 εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ. (αρ. πρωτ. 44512/24/10/2011) μισθωτοί του δημόσιου τομέα αποσπώνται ή μετατίθενται εκεί όπου έχουν εκλεγεί ή εάν υπηρετούν ήδη στα διοικητικά όρια του Δήμου ή της Περιφέρειας, όπου έχουν εκλεγεί, δεν μετατίθενται, ούτε αποσπώνται, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους.

    Για τα προαναφερθέντα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων όμως δεν παρέχεται η δυνατότητα απόσπασης ή μετάθεσης. Εδώ υπάρχει μία μεγάλη αντίφαση. Από τη μία παρέχεται η δυνατότητα να είναι υποψήφιοι, από την άλλη όμως εάν εκλεγούν δεν μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα τους.

    Πώς θα καταφέρει αιρετός της αυτοδιοίκησης να ασκήσει τα καθήκοντα του, για παράδειγμα, από τη Σάμο όπου υπηρετεί σε έναν Δήμο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, δε φαίνεται να απασχόλησε τους αρμόδιους, με αποτέλεσμα να επιβεβαιώνεται ξανά, ότι οι «μισές δουλειές» είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα της δημόσιας διοίκησης.

  • 9 Ιουνίου 2015, 14:42 | πανταζης ιωαννης

    ΘΕΜΑ : Εκλογή Στρατιωτικών στα Περιφερειακά, Δημοτικά – Κοινοτικά Συμβούλια και προβλήματα άσκησης των καθηκόντων τους

    ΣΧΕΤ : α. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 2/02-2-2014 έγγραφο ΣΥΣΜΕΔ
    β. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 6/16-3-2014 έγγραφο ΣΥΣΜΕΔ

    Αξιότιμε κε Υπουργέ.

    Σας αποστέλλουμε τα σχετικά έγγραφά μας (τέως ΣΥΣΜΕΔ) και επανερχόμαστε στο αίτημά μας για ανάληψη, εκ μέρους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, πρωτοβουλίας προώθησης νομοθετικής ρύθμισης που αφορά στους συναδέλφους μας Υπαξιωματικούς που έχουν εκλεγεί ή θα εκλεγούν στο μέλλον ως δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων για άρση της αδυναμίας τους, λόγω κενού της υπάρχουσας νομοθεσίας, να ασκήσουν τα καθήκοντά τους, καθόσον υπηρετούν μακράν της έδρας εκλογής τους.